Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7416
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Moni+meistä+tuon+ajan+nuorista+matkusti+Ruotsiin+töihin.+Osa+puhtaasti+leivän+perässä+osa+seikkailun+halusta.+Kolme+vuotta+riitti+minulle+tehdastyötä+se+kypsytti+ajattelmaan+opiskelua.+Mutta+tuo+aika+on++opettavaisena+muistoissani+hyvää+itsenäistymisen+aikaa.+Ruotsi+oli+myös+kolmannen+ulkomaanmatkani+lähtömaa.+Vuonna+1979+työskentelin+opiskelijavälityksen+kautta+hakemassani+kesätyössä+Ruotsin+Kirunassa,+Ferrum+hotellissa+tarjoilijana.+Ystävystyin+työkaveriini++Monaan+ja+hänen+kauttaan+Evaan.+Heidän+kanssaan+tein+ikimuistoisen+kahden+viikon+lomamatkan+matkan+Kreikan+Korfulle.+Matkan+jälkeen+ajetin+keltaisella+kuplallani+takaisin+Suomeen+työhöni+josta+oli+virkavapaalla+ja+jatkamaan+lukio-opintojani+Seinäjoella.+Luin+jostain,+että+Bore-laiva+olisi+Turussa+jossain+laivaravintolana.
15.08.2016 11:59
Olemme+eläkeläisiä+molemmat,+emme+tarvitsetäydennykoulutusta+omilla+emmekä+liiton+kustannuksilla.+Sitä+paitsi+kysymys+on+ulkomaalaisesta+ammattiliitosta.
14.08.2016 13:00
Benidormissa+koin+ja+näin+brittituristien+örveltämisen,+siinä+jääsuomalaiset+toiseksi+;+)
14.08.2016 12:54
No,+sinä+näyt+tietävän+paremmin+kuin+minä+itse+kuka+matkani+maksaa,+joten+turha+sinun+kanssa+on+väitellä.+
Voin+kuitenkin+lohduttaa,+että+en+maksa+kokonaan+itse+matkaani+sillä+olen+informoinut+läheisiäni,+että+syntymäpäivämuistamiset+suoraan+pankkitililleni.
+
Ei+mitään+Iiittalaa+tai+Arabiaa+eikä+kukkia.+Onneksi+lapseni+ymmärtää.+He+kun+tietävät+myös+mitä+haluavat+ja+niiden+haluttujen+lahjojen+joukkoon+ei+kuulu+taidelasi+tai+-posliini+tai+muu+tarpeeton+muistaminen+kuten+seinäkello+tai+kiikkutuoli+;+DDD
Nyt+sukellan+viinimarjapuskiin+pitää+saada+syysviini+porisemaan.
14.08.2016 12:52
Tulva+matka?
Täytän+ensi+kesänä+70-vuotta+ja+matkabudjetin+oma+osuuteni+tulee+koostumaan+muusta+kuin+Iittalan+lasimaljakoista;+)
Olen+muuten+täysin+samaa+mieltä+kuin+O-O+mielikuvistasi+lihapullista+ja+karaokesta+Frederikin+vetämänä.+
Sellaista+lomamatkailua+kutsuttiin+seiväsmatkoiksi+ja+niitä+tehtiin+joskus+70-luvulle,+olet+pudonnut+matkailun+kelkasta+tien+pientareelle.
14.08.2016 12:20
Missä+päin+Saksaa+bongasit+kukkapuiston?
14.08.2016 12:12
Saa+kytkeä+jouluvalot+jos+sellaiseksi+kokee+led-valotsarjan+joka+esim.+minulla+on+olohuoneen+ikkunan+kukkalaudan+alla.+En+lukenut+aloitusta+ja+kun+avasin+sen+sattui+kiva+yhteensattuma,+laitoin+valot+tänään+ekä+kerran+päälle+sitten+viime+talven,+yötä+nyt+unimaan+;+))
14.08.2016 00:17
Yksi+jännä+yhteensattuma,+että+kirjoitit+haluat+tutustua+ihmisiin+et+vain+maamerkkeihin.+New+yorkin+Harlemissa+tapasimme+helteisenä+päivänä+kuuluisassa+ravintolassa,+josta+Obama+aloitti+aikoinaan+vaalikiertueensa+ihastuttavan+ruotsalaisen+(etiopiassa+syntyneen)+naisen.+Hänestä+tuli+facebookystävistäni,+jonka+vieläkin+pidämme+yhtä.
14.08.2016 00:13
Hossassa+on+myös+kalliomaalauksia.+Joskus+viisitoista+vuotta+sitten+hiihtelimme+talvilomalla+esikoisen+kanssa+tarkoituksenamme+edetä+Hossan+värikallioille,+mutta+erämään+hiljaisuus+ja+hirvien+jäljet+lumessa+alkoivat+peloittamaan+minua,+palasimme+takaisin+hotelliin.+Nyt+järven+päälle+vastapäätä+värikalliota+on+rakennettu+katselualue,+joten+ehkäpä+joskus+kesäaikaan+palaan+takaisin+kesken+jääneelle+retkelle+Hossan+värikallioille.
14.08.2016 00:01
Sinä+olet+melkoinen+Kuuma+Kalle,+bessie+;+)+Isot+kirjaimet,+huutoa+tyhjästä++mielestäni.+No+sovitaan,+että+sinun+matkabudjettisi+ei+ole+samanlainen+kuin+minun.+Sinun+täydelliset+matkasi+eivät+ole+verrattavissa+minun+täydellisiin+matkoihini.+Olemmehan+kaksi+täysin+erilaista+ihmistä.+Jos+sinä+kerrot+matkustavasi+Abu+Dhabiin+en+kysy+oletko+saaanut+lottovoiton,+ei+tulisi+mieleenikään+kysyä.
Ilta+kului+kopioidessamme+matkustusasiakirjoja,+jotka+minun+on+käännettävä+hollannikielestä+suomenkielelle.+Haluan+näet+tietää+jokaisen+yksityskohdan,+mutta+ikävä+kyllä+nämä+kääntäjäpalvelut+ovat+surkeita+eli+on+parempi+kääntää+asiakirjat+englanniksi+kuin+suomeksi.+Esikoiseni+on+myös+chattaillut+ja+lähettänyt+kuvia++kanoottiretkeltä+Bohinj-järveltä+Slovanian+alppimaisemista.+
Hole+down;+)
13.08.2016 23:45
Korjaan+kaksi+eläkeläistä+82/69+;+))
13.08.2016 19:45
Älkää+antako+periksi.+Täällä+kaksi+mielikuvitusrikasta+eläkeläistä+83/69+ja+meno+rivakkaa+;+)
13.08.2016 19:44
Oletko+sitä+mieltä,+että+matkustelen+matkustelemisen+vuoksi+ja+jos+lähden+en+viihdy+heti+alkumetreillä+kuten+sinä+vai+mitä+haluat+korostaa?+
Ja+sitäkin+ihmettelen+epäiletkö+todella,+että+olen+matkustelen+alta+vähimmäisvaatimuksien?+Siis+alhaisemmin+vaatimuksin+kuin+sinä+;+)
Kun+nyt+näitä+bongaamiasi+maita+alat+listaamaan+niin+vastaan....
Olen+käynyt+Moskovassa,+Afrikan+mantereella+Tunisiassa,+Saksassa+mm.+Hampurissa+ja+Berliinissä,+seissyt+kolmen+valtakunnan+rajapisteessä+Hollannin,+Belgian+ja+Saksan+;+)+Kreikassa+olen+käynyt+Samoksen+saarella,+Korfulla+ja+Lefkasissa.
13.08.2016 19:17
Tuskin+voimme+nauttia+Suomessa+esim.+tulisista+indonesialaisen+katukeittiön+suupaloja,+mutta+ei+kai+kukaan+suomalainen+ihan+niine+töikseen+matkusta,+että+saisi+ruokaa.+
Toinen+asia+lienee+kun+seuraamme+kumivene-matkailua.+Niistä+matkoista+leivän+perässä+ovat+monet+Afrikan+köyhien+maiden+pakolaiset+valmiita+maksamaan+saman+hinnan+kuin+esim.+eurooppalaiset+Karibian+risteilyistä.
13.08.2016 18:33
Itselleni+minä+vain+muistutukseksi+miten+ne+maaosat+nyt+menikään.
Huvitti+tokaisusi,+oletko+sinä+herkkähipiäinen+ottamaan+itseesi+jos+jokin+asia+on+päivänselvä+sinulle+se+voi+olla+minulle+tai+joillekin+osanottajille+epäselvää.
No,+olen+toiminut+opettajana+tosin+en+peruskoulussa+vaan+ammattioppilaitoksessa.
13.08.2016 18:20
Olet+kiinnostunut+taloudellisesta+tilanteestani.+Ole+huoleti,+nykyisin+kaukomatkat+eivät+ole+kalliita+pitää+vain+osata+valita+tajonnan+joukosta+kukkarolle+sopivimmat.
Miten+se+menikään...+käärinliinoissa+ei+ole+taskuja.+
Vielä+kun+on+mahdollista+matkustellaan.+Vanhainkodissa+istuessa+on+sitten+aikaa+muistella+jos+ei+dementia+iske+siihen+väliin+muistikatkoja+;+).
13.08.2016 18:10
Kiitos+Pirre@+Ihana+kuulla+sinusta.+Me+lähdemme+matkaan+Hollannista.+Petze+kuuluu+virkamiesammattiliittoon+ja+matka+on+kyseisen+liiton+jäsenille+räätälöity+matka.+Kai+sinulla+on+yhteyksiä+erilaisiin+järjestöihin,+jotka+tekevät+ryhmämatkoja.+Matkusta+vielä+kun+voit,+niin+me+ajattelemme.+Ikää+karttuu+ja+koska+vielä+päästään+omin++jaloin+koneeseen+kampeemaan+niin+ei+kun+menoksi.+Eräs+ystäväni+matkustelee+rullatuoli-mukanaan+ja+aikoo+jatkaa+niin+kauan+kuin+voimia+riittää.+Että+mahdollisuuksia+löytyy+jos+vain+intoa+riittää+;+)
13.08.2016 18:03
Esikoinen+keräsi+pinssejä+lippalakkiinsa.+Se+lippis+hävisi+Tunisian+matkallamme.+Olisi+se+ollut+kiva+muisto+antaa+hänelle+kolmekymppissynttäreillä+sillä+tapanani+on+antaa+tarkoin+varjelemiani+muistoja+menneistä+aina+merkkipäivinä.
13.08.2016 17:16
Kajaani+kuuluu+Kainuuseen.
13.08.2016 17:12
Ps.+vettä+oli+noin+metri+alla,+en+suppaillut+rantakivillä+;+)
13.08.2016 17:09
335 / 371