Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7413
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Huomenta@
Minulla on tapana ilmoittaa illanistujaisten teema vierailleni. Nyt viikonlopulla se oli japanilainen ilta. Eli tarjottavat rajoittuivat ruoan osalta susheihin ja ruispaloihin, levitteillä (katkarapujuusto ja salami) sekä hedelmäpiirakkaan kahvin kanssa. Minulla on kahviautomaattikone, jolla saan erikoiskahveja. Nyt valmistin karamellikahvia.
Kaikista kivointa talviaikaan pienellä porukalla sisätiloissa. Kesä on eri juttu silloin olemme ulkotiloissa mökillä ja tilaa riittää isommallekin porukalle.
Nyt on saatavilla erilaisia estopillereittä ruokavammaisille, niitä voi ottaa ennen ruokailua. Näin ruokavammoista ei synny lisärasitetta emännälle.
Juhlapalvelun ajoilta muistuu mieleen juhlien tilaajat, joille piti olla kaikki mahdolliset erikoisnykköset ja kuinka kävikään ne keliakialeivonnaiset ja sokerittomat tarjottavat jäivät usein pöydälle koskemattomana. Laktoositon käy kaikille joten teen vielä nytkin kaikki tarjoiltavat laktoosittomana.
Kylvemme Korvessa kauniissa auringon paisteessa. Kun saan pyykit pestyä suuntaan taas järven rannalle. Aurinko on aika kavala, eilen istuin vain puolisen tuntia auringossa ja nyt naama punottaa. Pitää ostaa suojavoidetta ja käyttää aurinkolaseja ; )
01.03.2016 11:18
Minulle selvisi kuka olet sammakonreisiä.syönyt@
Sammakonreisiä syönyt @
Olet seurannut kirjoituksiani vuosia, selvisi sekin koska olet minua vanhempi.
Luin puolestani kirjoituksiasi plus 70-palstalta. Luin ja kopsasin. Hullunpäiväkirjaani lisämateriaalia. Ei tarvinnut kovastikaan arvata kun vertasin kirjoittamiasi tekstejäsi minulle puskasta ja muille omalla nikilläsi.
Olet kirjoittanut kattavasti elämästäsi sammakonreisiä.syönyt, niinpä kiinnostuin ja luin elämänkerrastaasi. Olet syntynyt 23-päivä Olet naimisissa, asut kuitenkin yksin. Et näin ymmärsin halua omaishoitajaksi. Saitko jo autosi kuntoon? Taidan ymmärtää sinua. Ei ole helppoa sinulla kun tyttäresikään eivät välttämättä ymmärrä sinua. Sinullahan on kaksi tytärtä, toinen vanhapiika ja toinen naimisissa. Pari lapsenlasta, jotka jo aikuistumisen kynnyksellä.
Hienoinen vahingonilon kipinä heräsi sisälläni ei nimittäin käy kateeksi.
01.03.2016 00:37
Oli komea aurinkoinen talvipäivä. Kävin siivoamassa mökillä josko pääsiäisenä saunottaisiin.
Siellä puuhastellessani tuli mieleen lanttukukko ja vesi herahti kielelleni. Viimeksi olen tehnyt lanttukukon yo-juhliini. Näin tavisyönnä se voisi olla poikaa.
Oletteko tehneet kukkoja ja mikä olisi paras taikinapohja?
29.02.2016 17:41
En ymmärrä vaan onko tarve ymmärtääkään. Huomaisn juuri, että pahin palstan iilimato oli käynyt kertomassa omista henkisistä ongelmistaan siten, että olisivat minun ongelmiani tuonne vieraskoreeta aloitukseeni.
Kateutta, kateutta ja kateutta kaikki persoonaan keskittyneet ivakirjoitukset. Olen ihnonnut tuota kateus sanaa, muutta muuta selitystä en löydä.
29.02.2016 10:22
Miksi sinä olet minulle katkera ja kateellinen?
Olen ruoanvalmistuksessa ammattilainen.
Kysyn toisten mielipiteitä kuinka ja kerron omia niksejäni.
Viineistä olen hyvin tietoinen.
Hipsteripitkikset sopivat minulle hyvin. Olen mieluummin hipsteri kun juntti.
Ruuvien pyörityksessäkin olen mestari. Aijon tehdä ensi kesänä mökille uudet rappuut ja etuterassin.
Mitä korostamista siinä on jos matkustelee. Jos luit ketjua olen käynyt noin 26-eri maassa ja kolmella eri mantereella.
Pirre ei ole minulle kateellinen eikä katkera kuten sinä.
En sinun anteeksipyyntöjäsi kaipaa, pidä itselläsi tiukasti, katkeruus ei kaunista.
Sinä olet minulle kateellinen kaikesta.
Ilmeisesti se mielenterveyspotilas josta kerroit olet sinä itse.
Nyt lähden mökille, aurinko paistaa, jätän sinut happamaan liemeesi lillumaan ; ))))
29.02.2016 10:15
PS. Ostin 4 porkkanaa, keitin ne ja käytin yhden suikaleina susheihin. Lopuista tein porkkanasosekeittoa. Ei juurekset pilaannu pitää vain osata hyödyntää raaka-aineita.
28.02.2016 20:17
Hyvin varustetuissa kaupoissa löytyy tuoreita juuressekoituksia. Esim. porkkanaa, selleriä, lanttua, purjoa ja persiljaa. Lidlissä on tuoreita uunijuurespakkauksia.
28.02.2016 20:14
Minulla on otsatukka, mutta on minulla ollut muitakin tyylejä pitää hiuksiani. Nyrkkisääntö on, että ihmisen kasvonpiirteet määräävät minkalainen hiusmalli hänelle sopii. Minulla on pitkät vahvat hiukset, jotka sidon ponnarille tai erilaisille nyssyköille päälaille tai niskaan. Illanistujaisissa kotioloissa voin jättää hiukseni auki.
Iällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mikä tyyli on sopiva vaan kasvonpiirteet määrää iästä riippumatta.
28.02.2016 20:07
Jaa, millainen olen kun kiukustun. Sen verran säästäväinen olen, että en säre astioita, mutta suu alkaa toimia välittömästi ja sieltä tulee ulos yhtä sun toista ja varsinkin sitä toista. Kun olin eroamassa aviomieheni iski suutuspäissään nyrkin seinään ja samalla mursi pari sormea. No itse en viitse itseäni pahoinpidella en tosin muitakaan.
28.02.2016 19:56
Eppu aloin lukemaan ketjuasi täältä häntipäästä. Huomasin, että täti Monikat ovat ottaneet niskalenkkiotteella sinut ohjaukseen ; ) Ole ihan oikeassa, pois saa häätää jonninjoutavat toisten nikeillä kirjoittajat/kirjoittaja, itseasiassa useinhan he/hän kirjoittelee itsekseen. Ei se ole ketjun omimista vaan siistinä pitämistä, joten viittaa kintaalla näille ns. kaikkitietäville.
28.02.2016 19:47
Minä en tykkää käyttää pakastevihanneksia. Parhaat pöperöt tulee kuten sinunkin reseptissäsi kun keittää tai freesaa juurekset itse.
28.02.2016 19:26
Tunnen sellaisiakin jotka eivät vaihda vanhaa sukunimeä takaisin eron jälkeen. Oma sukunimi kun on tuiki tavallinen Heikkinen, Moilanen tai Kemppainen.
28.02.2016 19:20
Lohikeittoako vai lohimuhennosta?
28.02.2016 19:02
Mitä tytöt/pojat ovat tänään kokanneet?
Korvessa oli koma päivä. Kävin hautuumaalla ja ajoin mökille. Tein lumitöitä. Kolasin noin kaksisataametriä mökkitietä lumesta. Puhdistin pihapolut aina saunamökille asti. Laiturinkin kolasin lumesta. Tien kolasin koska en ole ajanut uudella autollani vielä mutkaisella lumisella mökkitiellä. Halusin ajaa turvallisesti perille asti, jotta voin huomenna mennä siivoamaan ja keräämään kirppisjutskoja. Laitoin lämmöt päälle ja jos on yhtä hyvä ilma kuin tänään istahdan tyiden jälkeen laiturilla picknikille ; )
Olihan se raskas homma. Minulla oli suden nälkä joten piipahdin kaupassa. Ostin tarjouslohta sen kilohinta oli 3,99 e. Valmistin puolesta lohilaatikon ja toisen puolen kraavasin. Olen hyvin tarkka, keitin ruodot ja rapsuttelin lihan pieneen kulhoon, lisäsin valkopippuria, suolaa, tilliä ja sitruunamehua sekä smetanaa. Ihanan makuinen levite leivälle.
28.02.2016 18:48
Olen täysin erimieltä. Etelä Afrikasta, Etelä Amerikasta, Kaliforniasta, Uudesta Seelannista ja Austraaliasta tulevat parhaat auringon kypsyttämien rypäleiden viinit.
27.02.2016 13:04
Hollannissa tuotetut, merkitsee minulle samaa kuin kotimaassa tuotettu.
27.02.2016 13:01
Olin aistivinani ruokieni lipomista, sylkierite suupielissäsi ; )
27.02.2016 12:57
Tännekin on tullut lisää kommentteje.
Nyt haluan sanoa heille, jotka eivät ymmärrä minua, että en ole pitkävihainen.
Pitäisikö vihata henkilöä, jonka kanssa on ollut palstalla tulikiven katkusita sanasotaa? Ei, vuosien takaiset ovat menneen talven lumia.
Uskon palstakatkeruuden johtuvan siitä, että toisen kirjoittajan sanoista katkeroitunut ei osaa antaa itselleen anteeksi. Kantaa vihaa sisällään vaikka viha raastaa kantajan omaa sielunelämää ei loukkaajan.
Olen itseni kanssa sovussa.
27.02.2016 12:46
Paloma@
Niin, ihmisen aitoutta ei voi mitata sillä, että hän tykkää etnisistä ruokalajeista.
Olen huomaavinani, joissakin kommenteissa itsensä vähenksyntää vaikka todellisuudessa onkin kysymys itsensä ylentämisestä "hienojen" ruokien vähättelijäksi ikään kuin sushiet eivät olisi sopivaa syötävää takarivin tallaajille.
Luusoppa on hyvää arkiruokaa yksi lempi-keitoistani.
27.02.2016 12:24
Niin ja johan se olisi minunkin aika tulla sinne sinun korpeesi, niin monasti on aijottu ja jopa ohi ajettu, jos nyt ensi kesänä onnistuisi ; )
Kyllä siellä ensi kesänä soratiet pöläjää ja naapurit vahtaa verhojen lomasta, jotta kukahan se on tuo rikas rouva, joka Tiinan suuntaan kaartaa niin, että viinipullot takakontissa heläjää.
15.02.2016 21:38
344 / 371