Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7411
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ano 9.54 tunnitsi itsensä.
Mistähän lie saanut mieleensä peräpukamat, sairasta.
27.08.2025 10:42
Hilla@
Minun kesämökkini ja elämäni on punainen vaate tälle yhdelle sairaalle seuraajalleni.
Hänen tyylinsä halveksia elämääni, mökkiäni ja tarvetta piikitellä aviomiehestäni ja siitä miten pärjään hänen kuolemansa jälkeen. On sairasta. Uskon, että mieheni elää vielä pitkään, ehkäpä pitempään kuin itse elän. Sillä hän on fyysisesti terve ja hänellä on terveet elämäntavat.
Lähetin sairaalle seuraajalleni kysymyksiä hänen omasta terveydestään, ei tule vastauksia, mutta se on selvää, että hän on mieleltään sekava.
Kirjoitin piruuttaan nuorikkaat naapurit osion, vaikka totta kirjoitinkin.
Terveellä järellä omaavat ymmärtävät kirjoitukseni.
27.08.2025 09:38
Pari kolme vuotta sitten Ökytalon rakentaja osti mökkitontin, se oli pienempi kuin omani, purki päämökin. Saunamökkiä ei voinut purkaa koska ei olisi saanut uutta rakennettua niin lähelle rantaan. Maksoi tontista 100000 €. Joutui ostamaan vielä runsaasti lisämaata ryteikkömetsästä. mikä teetti paljon maansiirtotöitä. Ei tullut halvaksi, mutta jos on rahaa eväänä, niin mikäpä hänessä. Hän ihasteli tonttini sijaintia ja kehui sitä niemen parhaaksi. Tonttini on nimensäkin puolesta aurinkoisin tontti.
Olen ollut itse hyvin lähellä kuolemaa.
Ihmettelen minkalainen ihminen olet kun iän mukaan kuolemaa ennustat.
Kerroppa ensin minulle niin kerron lisää sinulle.
Minkä ikäinen olet?
Montako tablettia on dosetissasi?
Mitä sairauksia olet läpikäynyt?
Oletko ollut koskaan sairaalassa ?
Onko sinulle tehty kirurgisia toimenpiteitä?
Miten terveellisesti syöt?
26.08.2025 17:32
Kunnallistekniikka laajenee ja ökytaloja rakennetaan. Vesijohtoverkosto löytyy jo tonttini vierestä, olen jäsen.
Onhan meillä rikkaita ihan kuten muuallakin Suomessa. Se tuo raha tahtoo kasautua yksillle.
Istumme kahvilla grilliterassilla. Hiukan tuulee, aurinko pilkistää pilvien raosta puiden lehdet soittavat luonnon melodiaa.
Mieheni sanoo aina, kun katselemme Nuakselle ranta puiden välistä että "I can never get enough of this landscape."
26.08.2025 15:10
Olen huomannut kun asioimme esim. lääkärissä, että joudun usein tulkiksi.
26.08.2025 13:46
Sain 13.8.puhelinsoiton, mökkinaapurini aviomies oli kuollut.
Aviopari oli miellyttävä lapseton pariskunta.
Eilen sain taas puhelun, rouva kertoi, vaikeuksista, joita tuli ja joihin ei ollut osannut varautua.
29-vuotta sitten kun ostin rantapaikkani, en tiennyt, että olin ostanut halvalla hinnalla mökin rikkaiden kajaanilaisten vaikuttajasukujen keskeltä. Mökki myytiin minulle vaikka toinen mökkinaapuri oli tehnyt korkeamman tarjouksen. Se selvisi vuosien jälkeen juhannusjuhlissa.
Kuolleen naapurini mökki on myyty, surun murtaman lesken tajuttua, että kauppaa kiirehdittiin, eikä hän ymmärtänyt ja möi mökin ensimmäiselle joka sen halusi ostaa. Rouva kuvaili ostajaa rikkaaksi "mafiopomoksi".
Niinpä "huvilani" on nyt jälleen ökyrikkaiden sukujen keskellä.
No, alue kehittyy ja tulevaisuuden näkymät ovat hyvät, kilpailu niemen tonteista kovenee.
Empä taida vielä myyntiä suunnnitella.
"Alkeellisen" mökin, alkeellinen ; ))
26.08.2025 13:40
Kirjoitit..."kipee, ihan kuin Hän olisi ainoa jolla niitä oireita ja kipuja elämässä on ilmennyt."
Jos kirjoitan kauniisti läheisistäni, sama kommentointi, "ihan kuin olisi ainoa jolla on lämmin sude läheisiin.
Jos kirjoitan matkustamisesta ..ihan kuin olisi ainoa joka on matkustanut jne.
Sama katkera kommentoija.
26.08.2025 12:47
Löysin teille mieluisia keskustelun aiheita.
Ymmärsin, että olette tirkistelijöitä. Se lienee yleinen harrastus perättömien puheiden levittämisen lisäksi.
Inkontinenssi elikkä virtsankarkailu.
Dementtia.
SURU.
MASENNUS.
Inkontinenssi elikkä virtsankarkailu
Miten hoitopaikkoihin haetaan.
Sosiaalitoimisto auttaa iäkkään hoidon järjestämisessä.
Sieltä reikii tutkimaan, kivaa päivää ; ))
26.08.2025 11:23
Huomemta@
Maanantai oli jännittävä päivä, en nukkunut hyvin edellisenä yönä koska mietin mieheni pankkiasioita. Siispä aamusta pankkiin. Pelkomme oli, että tiliä oli väärinkäytetty. Onneksi kyseessä olikin pankin oma demoversio, tilinostoista. Minä tulkitsin ne väärin.
Helpottuneina ajelimme Pekka Heikkisen kahvioon kahviaamiaista nauttimaan. Oli kiva vaihteeksi syödä aamiaista kahvilassa.
Nuo pankkihuijaukset ovat ikäviä ja vaikka kuinka niistä varoitetaan ihmisiä menevät varkaan virittämään ansaan.
Nettikauppa aiheittaa myös ongelmia. Odottelen netistä ostamaani lähetystä. On jo postissa, mutta kestää. Ei kallis ja maksettu luottokortilla. Luottokorttiostokset ovat turvallisempia. Niistä saa rahansa takaisin jos tavaraa ei tule.
26.08.2025 09:35
Olen naimisissa ja asumme mieheni kanssa yhdessä, joten mökkiäni ei käytetä vakituisena asuntona, vietämme siellä aikaa usein päivisin. Matkaa lyhintä tietä mökilleni on noin 6 km.
Mieheni möi oman kesämökkinsä muutama vuosi sitten. Vietimme siellä kesäpäiviä silloin tällöin. Sinne oli noin 70 km.
Kesämökkejä Sjomessa riittää enkä tiedä yhdenkään avioparin asuvan toinen kesämökillä ja toinen kaupunkiasunnossa ;))
24.08.2025 19:20
Täytin heinkuussa 78-vuotta. Haluaisin toki harrastaa mùtakin mutta tammikuussa -25. epäonnistunut lonkkaleikkaus on murskannut haaveitani.
24.08.2025 16:42
Kuopus suoritti kaksoistutkinnnon aikoinaan.
24.08.2025 16:33
On se, mutta asun pääsääntöiasesti täällä mieheni rivitalossa.
24.08.2025 16:32
Olen omistanut rantakiinteistön 29 -vuotta.
24.08.2025 15:59
En minä kade ole, olen lukenut päinvastaisia kommentteja ikäihmisten kirjoittamina.
Pieni eläke, eikä mitään apua jälkikasvusta.
Päin vastoin ikäihmisen asunto ja sen myynti kiinnostaa jälkipolvea niin jahka aika jättää.
24.08.2025 15:09
Tähän vielä, eivät ole käsi ojolla muorilta rahaa kerjäämässä kuten olen lukenut vanhempien rahoittavan aikuisia lapsiaan ja jopa lapsenlapsiaan.
24.08.2025 14:46
Kuka se kissanhönnän nostaa ellei kissa itse; ))
24.08.2025 14:43
Menestyneitä ovat ; )) Onnellisia parisuhteissaan ja taloudellisesti aina hyvin toimeentulleet. Olen ylpeä äiti.
24.08.2025 14:38
Kansalaisopistoissa on kuvataidepiirejä, niissä on vuosimaksut, mutta materiaalit maalaamiseen kuuluu hintoihin ainakin opistossa, jossa olen itse käyn.
Ostan kyllä Lidlin tarjouksista maalauspohjia, värejä ja siveltimiä, eivätkä ole kalliita.
Kiitos kannustavasta viestistäsi.
24.08.2025 14:32
Et tunne kuopustani, hän on oman tiensä kulkija hänen taiteensa ei ole äidin saven pyöritystä eikä maaleilla tuherrusta vaan tietokoneen eri mahdollisuuksia käyttämällä tehdä moniulotteista taidetta.
Kuvataiteen eri lajeja ovat maalaustaide, taidegrafiikka, piirustustaide, kuvanveisto, valokuvataide sekä media-, video-, ympäristö-, käsite- ja valotaide.
24.08.2025 14:24
35 / 371