Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7411

  1. Kerroin syksyketjussa, että syksy masentaa.

    Keskustelin netin välityksella naislääkärin kanssa asiasta. Hän ohjeisti minua yksinkertaisiin selviytymiskeinoihin. Elämään mielekkäästi vammastani huolimatta.

    Ikääntyville ei määrätä masennuslääkkeitä, koska ne voivat aiheuttaa tasapainovaikeuksia ja siten kaatumisvammoja.

    Tärkeintä on löytää mielekästä tekemistä. Aloitan syyskuussa taidepiirissä, jo nyt odotan innolla tulevaa.
  2. Mitä tarkoitat?
  3. Tunsin myötätuntoa kun luin yksinäisyydestä ja lapsettomuudesta, elämästä ilman kumppania tai lapsia.

    En olisi pärjännyt yksin, onneksi tapasin mieheni, pitkän työpitoisen urani jälkeen. Kasvatin,
    mummin ja ukin avulla lapseni aikuisuuteen, onnistuimme.

    Olihan noina yksinäisyyden aikoina vierellä hetken kävelijöitä, mutta eivät he olleet uskottavia eivät rehellisiä, en nähnyt heidän kanssaan tulevaisuutta.

    Hillan aamunavaus oli hyvä.

    Kerrotaan ihan omasta elämästämme läheisten kanssa tai ilman.

    Saimme juuri viestiä Hollannista, jonne mieheni tytär oli palannut poikansa kanssa.

    Hän on puoleksi hollantilainen puoleksi suomalainen. Hän oli onnellinen saamastaan positiivisesta energiasta meidän luona ollessaan ja äitinsä perintötilalla soudellessaan ja lakkoja kerätessään sekä lähdevedellä saunoessaan Lapin puhtaissa maisemissa.

    Mieheni poika jäi vielä tilalle, mutta pistäytyy vielä luonamme ajaessaan takaisin Hollantiin.

    Esikoiseni tulee vielä käymään ja tekemään mökin työkaluvaraston lattian timpurointia.

    Siskoni on toipumassa miehensä kuolemasta ja lupasi tulla luoksemme jahka käy pikkuveljeni luona Joensuussa marjastamassa.
    Pikkuveljeni mökillä on koskemattomia lakkasoita ja marjakankaita.

    Syksy ei ole minun mieleistä aikaa, olen kesän lapsi jolle kevät antaa voimia ja uskoa parempaan. Marjametsäänkään en himoitse, ostan tarvittavat marjat Reko-torilta tai kaupan pakkasista.

    Nyt on kulunut seitsemän kuukautta eka lonkkaleikkauksesta. Kortisoni piikit alkavat tehota, olen kävellyt kotona tänä aamuna ilman tukia.
    Kyllä tämä tästä, positiivisyys lisääntyy pienistä edistyksistä.

    Sitten vielä, aamun anoilta kysyn, eikö teillä ole mitään muuta ketjuun annettavaa kuin mitä Korppis on kirjoittanut ja mitä hän tehnyt.
    Korppis elää sut hyvää elämää. Olen usein huvittunut lukiessani arvosteluja. Ettekö ymmärrä, että vakio rekatut kertovat asioita itsestään ja läheisistään kuten Korppiskin.

    No, vesisateinen päivä, lämpötilat alle +15 C. Otetaan rennosti.
  4. En tunne kauppojen logistiikkaa toistin vain myyjän kertoman.
  5. Siis myskimalva ; ))