Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7411
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Useimmat, harvat, kaikki.
En ole ikään painostanut lapsiani, he ovat itse valinneet opintonsa ja työnsä. Hyvin ovat pärjänneet.
24.08.2025 14:12
Kerroin syksyketjussa, että syksy masentaa.
Keskustelin netin välityksella naislääkärin kanssa asiasta. Hän ohjeisti minua yksinkertaisiin selviytymiskeinoihin. Elämään mielekkäästi vammastani huolimatta.
Ikääntyville ei määrätä masennuslääkkeitä, koska ne voivat aiheuttaa tasapainovaikeuksia ja siten kaatumisvammoja.
Tärkeintä on löytää mielekästä tekemistä. Aloitan syyskuussa taidepiirissä, jo nyt odotan innolla tulevaa.
24.08.2025 13:43
Uudelleen haneminen... voi tyssätä ensikertalaiskiintiöihin.
Ensikertalaiskiintiö tarkoittaa sitä, että osa korkeakoulujen opiskelupaikoista on varattu ensikertalaisille ja osa muille hakijoille.
Olen lukenut, että nuoret pelkäävät hakeutua ensikertalaiskiintiön vuoksi opiskelemaan, koska eivät ole varmoja mitä ensisijaisesti haluaisivat opiskella.
24.08.2025 13:30
Mitä tarkoitat?
24.08.2025 13:01
Eihän opiskelu ole monellekaan keväällä kirjoittaneella heti mielessä. Työn tekeminen ja oman rahan tienaaminen lie tähtäimessä.
Kuopukseni jaksaa ilahduttaa äitiä. Hän sai hyvän työpaikan valmistuttuaan ja nyt vapaa-aikana toteuttaa itseään taidetta tekemällä.
Olin otettu kun sain tietää pojan suunitelmista.
Hiljaa hyvä tulee, itsetunnon vahvistaminen työn ja opiskelun kautta on auttanut häntä ymmärtämään, että uskaltaa julkaista omaa osaamistaan.
24.08.2025 12:46
Huomenta Korvesta@
Facebook lähettää muistoja vanhoista päivityksistä. 24.8. 2014 siis 11-vuotta sitten päivitin sivuni kuvilla mökiltäni. Päivityksessä oli kirjoittamani kaunis runo jonka olin jo unohtanut. Muisto lämmitti mieltäni on ihana aloittaa uusi päivä.
Vielä on kesää jäljellä.
Korpeni kirja
Korpi on kuin satumaa jossa tarinat pilvillä ratsastaa.
Tuuli auttaa, vauhtia antaa, tuulenpesästä tarinat pilville kantaa.
Aurinko kirjaan värejä mättää, taivaan jälkeensä värimereksi jättää.
Yön pimeän kätköissä kartanolla kuu-ukko päivän tarinat lukee,
kannon nokalla istuu, koivun kylkeen tukee.
Piirtää järvelle keltaisen kuunsillan, rannalta rannalle tullessa illan.
Kuljen toiselle puolen sillan yli, siellä on koppa ja kopasssa satujen syli.
Aurinko nousee koivujen takaa, uudet satujen aiheet pilville jakaa.
Mandi ; )
24.08.2025 10:10
Sunnuntai aamua Jazz-musiikin tahdissa. Mieheni lempimusiikkia on Jazz ja klassinen.
Tykkään myös molemmista. Musiikkimakuni tosin vaihtelee. Jazzia kuuntelen mielelläni vaikka näin kirjoitellessani.
Kirjoittelen nykyään päivän tekemiseni omiin kansioihini, joista referoin niitä päiväkirjablogiini. Omissa muistiinpanoissani voin kirjoittaa vapaasti, eikä tarvitse miettiä ketä päiväni puuhastelut ärsyttävät.
Esikoinen oli eilen stadionilla Ultra Brata kuuntelemassa. Minulle yhtye ei ole tuttu, kertomansa mukaan ei ollut esikoisenkaan lempparimusaa.
Miniä oli haltioissaan niin Katri Helenan konsertista kuin Ultra Brankin.
Meillä kuunnellaan tänä iltana festarimusaa, joka kantautuu läheiseltä festarialueelta.
Siitä on noin 13-vuotta kun itse olimme festareilla. Se oli Nightwishin konsertti Sotkamossa, silloin uusi solisti Loor Jansen esiintyi ensimmäisiä kertoja Nightwishin kanssa.
Musiikkiterveisin Korppis@
23.08.2025 12:04
Lusiina (1, 2, 54 jne.)
Hedgehog
Siili (1, 2, 54 jne)
Olet hän joka tuli tutuksi kirjoittaessani v. 2010 Suomi24 syöpäpotilaspalstalla.Viestittelysi syöpäpotilaspalstalla oli epäasiallista.
Vuosien kuluessa kirjoitit eri ikäryhmissä. Puskasta kirjoittaessasi teet kirjoitusvirheitä (tahallaan tai tarkoituksella).
Kun Hilla toivotti sinut tervetulleeksi tiesin, että en pysty enää kauaa jatkamaan Hillan ketjussa, yritin, mutta nyt lopetan.
Olet vuosien ilkeiden puskahuuteluiden jälkeen päässyt tavoitteeseen. Lopetan aktiivisen kirjoittelun. Oikeastaan minun pitäisi kiittää, että näin on vihdoin käynyt.
Ovia en lyö kiinni jätän hiukan raolleen. Eämässäni tapahtuu juuri nyt isoja asioita, tarvitsen niiden eteenpäin viemiseen tunteitten tasapainoa ja positiivista energiaa.
18.08.2025 11:01
Iltaa@
Muistan, että.sinulla on kaksi tyttöä, nyt kerroit olet jo isoäiti, onnea.
asiili kertoi, että hänellä on tyttö ja poika avioliitosta, mutta hän on kertonut, että hänellä on kaksi avioliiton ulkopuolella syntynyttä tyttöä. Väittelimme joskus, hän ei tykännyt, että kutsuin tyttöjä lehtolapsiksi.
Lisäksi muistan joku aika sitten hänen suunnitelleen erkkeriä omakotitaloon, nyt hän asuu kerrostalossa. No muutothan ovat yleisiä.
17.08.2025 18:07
Miten on hiuksesi, onko muotoon leikattu ja värjätty?
Minulla voisi olla jo tosi pitkät hiukset jos en olisi joutunut niitä lyhentämään 2023 autoimmuunisairaudesta toivuttuani.
Olen lopettanut hiusten värjäämisen, silla hiukseni ovat alkavat harmaantumaan, saaneet kauniin vaaleaan sävyyn.
En myöskään pidä hiuksiani auki, vaikka sopisikin, tykkään sitoa hiukseni taakse joka nutturalle tai poninhännälle.
Jos naisen naama on kuin kohonnut limpputaikina tai kurtturuusu olisin huolissani.
17.08.2025 10:32
Muistelen, kirjoittaneesi vuosia sitten, että sinulla on kaksi tyttöä.
16.08.2025 20:57
Liian iso, en ole ruma, en läski, enkä ryppyinen vaikka olenkin vanha, en pukeudu miehiä varten.
16.08.2025 15:50
Koetko itsesi vanhaksi, rumaksi ryppyiseksi , pukeudutko miehiä varten. Jos näin on suosittelen vihreää 500 litran jätesäkkiä..
16.08.2025 15:24
Kirjoitkn anoille, jotka kertoivat yksinäisyydestä ja omasta lapsettomuudesta.
Minulla on kaksi lasta.
Sinä kirjoitat taas minusta.
Kerro itsestäsi.
16.08.2025 14:12
Erilaisiata mielentilaoista koostuu pukeutumiseni. Rennosti kaprilegginsissä ja t-paidassa koti-ja mökkimaisemissa. Kun pistäydyn kauppaan matkalla mökille pistän kevyen ruskean eläintassutunikan päälleni.
Kun lähden ostoksille laitan kolmesta kesähömpylämekosta jonkun ja pistän päähäni lemppari lierihattuni. Haluan viestittää, että vammaisuudestani huolimatta olen nainen.
16.08.2025 13:42
Tunsin myötätuntoa kun luin yksinäisyydestä ja lapsettomuudesta, elämästä ilman kumppania tai lapsia.
En olisi pärjännyt yksin, onneksi tapasin mieheni, pitkän työpitoisen urani jälkeen. Kasvatin,
mummin ja ukin avulla lapseni aikuisuuteen, onnistuimme.
Olihan noina yksinäisyyden aikoina vierellä hetken kävelijöitä, mutta eivät he olleet uskottavia eivät rehellisiä, en nähnyt heidän kanssaan tulevaisuutta.
Hillan aamunavaus oli hyvä.
Kerrotaan ihan omasta elämästämme läheisten kanssa tai ilman.
Saimme juuri viestiä Hollannista, jonne mieheni tytär oli palannut poikansa kanssa.
Hän on puoleksi hollantilainen puoleksi suomalainen. Hän oli onnellinen saamastaan positiivisesta energiasta meidän luona ollessaan ja äitinsä perintötilalla soudellessaan ja lakkoja kerätessään sekä lähdevedellä saunoessaan Lapin puhtaissa maisemissa.
Mieheni poika jäi vielä tilalle, mutta pistäytyy vielä luonamme ajaessaan takaisin Hollantiin.
Esikoiseni tulee vielä käymään ja tekemään mökin työkaluvaraston lattian timpurointia.
Siskoni on toipumassa miehensä kuolemasta ja lupasi tulla luoksemme jahka käy pikkuveljeni luona Joensuussa marjastamassa.
Pikkuveljeni mökillä on koskemattomia lakkasoita ja marjakankaita.
Syksy ei ole minun mieleistä aikaa, olen kesän lapsi jolle kevät antaa voimia ja uskoa parempaan. Marjametsäänkään en himoitse, ostan tarvittavat marjat Reko-torilta tai kaupan pakkasista.
Nyt on kulunut seitsemän kuukautta eka lonkkaleikkauksesta. Kortisoni piikit alkavat tehota, olen kävellyt kotona tänä aamuna ilman tukia.
Kyllä tämä tästä, positiivisyys lisääntyy pienistä edistyksistä.
Sitten vielä, aamun anoilta kysyn, eikö teillä ole mitään muuta ketjuun annettavaa kuin mitä Korppis on kirjoittanut ja mitä hän tehnyt.
Korppis elää sut hyvää elämää. Olen usein huvittunut lukiessani arvosteluja. Ettekö ymmärrä, että vakio rekatut kertovat asioita itsestään ja läheisistään kuten Korppiskin.
No, vesisateinen päivä, lämpötilat alle +15 C. Otetaan rennosti.
16.08.2025 13:31
Iltapäivää Korvesta@
Olen surullinen alkuperäisen ketjun muuttumisesta teeman vastaiseksi, eli teema oli kirjoittelu itsestä ja omasta arjesta. Oli kiva kertoa jotain joka poikkesi toisten arjesta tai lukea toisten erilaisesta arjesta.
Tänäänkin on arjessani tapahtunut paljon. Jaan nyt kokemustietoa nopeasta terveyspalvelusta, se tosin on kunnallista terveydenhoitoa tehokkaampaa ja nopeampaa, mutta kalliimpaa.
Sain ajan tälle päivälle lääkäriin heti aamulla soitettuani yksityiselle. terveysasemalle.
Nyt huilailen, sain kolme kortisonipiikkiä, kaksi polviin ja yhden terveeseen, mutta rasittuneeseen lonkkaan.
Kaiken kukkuraksi lasku oli pienempi kuin ajokortin uusinta.
Olen lopettanut kipulääkkeet huomasin pärjääväni ilman.
Kivat fiilikset, toivon sinullekin.
15.08.2025 16:48
En tunne kauppojen logistiikkaa toistin vain myyjän kertoman.
13.08.2025 18:03
Oletpa sinä optimistinen kuten Hillakin. Vakionimimerkillä, galleriassa omalla naamalla kirjoittajat kuten minä on häädetty pois. Onhan täällä kivoja kavereita, he kirjoittavat kanssani nimimerkeillään.
Tiedän, että osa vakinimimerkeillä kirjoittavat osaavat anoilla. Minulla ei ole mitään peiteltävää, kirjoitan omana itsenäni ja annan myös kritiikkiä kun näen sen aiheelliseksi nimimerkilläni en anona.
13.08.2025 18:00
Siis myskimalva ; ))
12.08.2025 13:04
36 / 371