Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7411
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Heikku@ en minä mopolla mahottomia.
Nukuin päiväunet 2,5 tuntia. Nytkin raukasee ; )
30.06.2015 20:46
Ilmari Kianto ei juurikaan ole vaikuttanut minun mielipiteisiini tai kehitykseeni ihmisenä. Joskus on vain kiva vetäistä hiasta kun tietää, että ei menetä mitään.
Vierrailessani oppilaitteni kanssa Turjanlinnassa joskus 80/90-luvun vaihteessa koin oppaan tarinoiden mukaan hänet mielenkiintoiseksi ihmiseksi.
Ystävättäreni, joka kasvoi samoilla selkosilla tiesi kertoa hauskoja juttuja kirjailijan toilauksista, kuinka hän mm. tuli juhannuksena kännissä kylään istuen hevosen vetämässä reessä.
Kun tapasin Petzen tajusin jossain alkuvaiheessa seurustelevani Ilmari Kiantoa ulkoisesti muistuttavan henkilön kanssa.
Korpikirjailija nimimerkin valitsin sattumalta.
Kirjoituksiani lukeneena osaat fiksuna yhdistää käyttämieni sanojen ja juttujen oikean tarkoituksen tai voi olla, että yliarvioin kykysi.
Korvenkasvattina olen ylpeä lähtökohdistani. Kainuulaisena omaperäisenä suorasukaisena ihmisenä olen tullut hyväksytyksi muuallakin kuin Suomessa.
Tunnen olevani maailmalla kuin kotoni. Rotu, uskonto ja tausta merkitsevät kuitenkin minulle, joten sen mittapuun mukaan, että eivät merkitse en ole tarkoittamasi maailmankansalainen ; )
30.06.2015 20:38
Ydinperheesi on avokkisi, sinä ja aikamiespoikasi.
Kolme henkilöä, on kaukana suurperheesta.
Tyttärelläsi on oma perhe, johon kuuluu kaiketi aviomies ja kaksi lasta.
30.06.2015 11:52
Olen myös kanssanne pakolaisvirroista niiden tuomista ongelmista täysin samaa mieltä. Minulla on muutakin vertailupohjaa kuin oma elämäni. Hollanti on kirjaimellisesti jo kusessa.
30.06.2015 10:57
En minä siellä herrain juttusilla ollut tänään vaan eilen ja sen nurmikonkin siistin eilen ja ylisillä ukkosta nukuin. Tänään on tänään ja uudet kujeet ; )
30.06.2015 10:51
Onko sinulla hanskassa suurperhekäsite?
30.06.2015 10:36
Olen perusterve, nukun hyvin, osaan organisoida erinomaisesti. Organisointikyky on se jolla monta asiaa voidaan tehdä samanaikaisesti. Lisäaineita syön polvieni kunnon ylläpitämiseen glucosamia ja luuston hyvinvointiin D-kalsiumia. Illalla ( ei joka ilta) lasillinen mietoa marjaviiniä pitää ruuansulatukseni säännöllisenä.
Esimerkki organisoinnista ja työn jouhevasta etenemisestä.
Aamulla kello soimaan 6.50. Kaikki perusasiat valmiina pyykinpesuun ja leivontaan. Kello 7.00 eka koneellinen pyörimään ja aamukahvi ja kakunpohjan tekoon. Kakku uuniin. Välillä luppoaikaa naputella koneelle ; ) Pyykit pois koneesta ja uusi koneellinen pyörimään. Kakun pohja alkaa olla valmis. Kääretorttuainekset pyörimään yleiskoneeseen. Kakku ulos uunista, kääretorttu uuniin. Sokeroitu voipaperi pöydälle. Kääretorttu ulos uunista voipaperille, väliin mansikka hilloa ja rullalle. Jätän vetäytymään pöydälle pyyheliinan alle. Alas kellariin ottamaan pyykit pois koneesta ja nostan kuivamaan.
Kello 11. 00 pyykit pois kuivushuoneesta, tilaa seuraavalle pesijälle.
Väsyttää.... menen päikkärille. Iltapäivällä käyn kaupassa ja syön. Sataa joten saatan imuroida tän kaupunkikämpän. Ajattelin olla täällä ensi yönkin, odottelen aurinkoa ja esikoista takaisin Kuusamosta.
30.06.2015 10:31
Poikani ja hänen vaimonsa ovat makumatkailijoita. Nyt juuri vaeltelevat Oulangan kansallispuistossa Karhunkierrokseta. Syönevät illalla hotellissa jotain lappilaista.
Itsekin olen opetellut syömään erilaisia outojakin suuhunpantavia. En tosin vielä friteerattuja torakoita tai heinäsirkkoja.
Olen ruoan ja leivonnan ammattilainen, mutta en toivo olevani koskaan valmis.
Minusta sinulta omituinen kommentti yksinpuhelusta. olen pannut merkille sen olevan sinun erikoisosaamistasi ja varsinkin saman sanoman toistamista.
30.06.2015 10:10
Miten valitset kirjoittajat joita et arvosta?
Mielestäni jokainen tulee kuulluksi ja arvostetuksi/ei arvostetuksi vain ja ainoastaan olemalla joku persoona. Eli käyttämällä kirjoittaessaan samaa nimimerkkiä olemalla tunnistettavissa. Nimimerkkiä ei tarvitse rekisteröidä jos pelkää tulla naapurien, työtovereitten tai suvun tunnistettaviksi.
Mielestäni on turha urputtaa palstan nimimerkeillä kirjoittaville, jos ei saa riittävästi vastakaikua ja huomiota kommenteilleen. Olemalla joku tulee uusikin huomioiduksi. Mistä minä esim. tiedän kuka on uusi kirjoittaja ja kuka ei.
30.06.2015 09:50
Siinäpä se ajat muuttuvat, ruokamuotikin.
Muistan ulkoa kaikki reseptit kun leivon, tiedän voileipäkakkujen massat pikanttine makuineen, mutta uusia reseptejä voisin kokeilla. Ainaiset savukala-, savuporo- ja lihapiirakat tiedän tarkalleen kuinka tehdään.
Uusia ideoita.
Nykyään läheisten kanssa istuskellessa teen erilaisia suolapaloja ja tapaksia.
Olisiko jotain eksoottista?
30.06.2015 09:31
Kolmas koneellinen pyykkiä pyörii koneessa. Täytekakunpohja kohta ulos uunista. Nyt pitää muistella kääretortun ohjetta ja se suraavaksi. Suolaset teen myöhemmin. En ole vielä päättänyt, mitä suolasta laitan tarjolle sillä ainainen voileipäkakku saanee nyt väistyä.
Ideoita please ; )
30.06.2015 08:58
Huomenta@ Aikainen lintu löytää maodon. Tai olisiko tuo mahdollista kun nukuin yön Afrikassa eikä kostea asfaltti vedä lintuja puoleensa.
Olen minä vaan tehokas nainen. Illalla alkoi ns. maakunnallinen sade kuten ennen vanha kansa sanoi, Ilmarin aikainen. Keräsin pyykin ja ajoin Afrikkaan. Onneksi pyykkitupa ei ollut varattu koko päiväksi vaan löytyi aika välille kello 7 - 11 . Ajoin Siwaan ostamaan Billin Pizzapalan, vaihtaakseni rahaa sopiviksi kolikoiksi pesukoneeseen ja kuivaushuoneeseen.
Nyt kerkeen hieman naputtelemaan. Voitelin aamukahvia juodessani kakkuvuoan täytekakun pohjaan varten.
Eli pyykin pesua ja juhlien tarjottavien valmistelua. Mikäpä sen parenpi päivä arkisille töille kun sataa vettä.
Perjantaiksi luvattu hyvä päivä, silloin nautin keskipisteenä olosta ; )
30.06.2015 07:56
Profiilikuvani vaihtui, tykkään hassutella kuvankäsittelyohjelmalla. Profiilikuvassa kaksi kuvaa on yhdistetty, kuvat oman kameran kätköistä; )
30.06.2015 00:09
Vihaa, inhoa jne. iskulauseita heiltä jotka ovat mielestään ainoita oikein ajattelevia.
Suomen kansa on valinnut eduskunnan. Eduskunnasta on puolueiden voimasuhteiden mukaisesti valittu maallemme hallitus.
Meidän on hyväksyttävä suomen kansalaisten valitsema eduskunta. Ruotsalaiset haukkukoon ruotsidemokraattien pahuutta.
Pirrellä on kivenä kengässä persut, Halla-Aho sekä Hitler. Paloman repussa painaa on epätasavertainen maailma jonka voi pelastaa vain kommunismi. Kaikki jakoon tasapuolisesti.
29.06.2015 23:20
Lainaan ystävämme palstan toiselle Ruotsin mamulle osuvasti heitettyä kommenttia.
Voisikko ystävällisesti vetää alahuulen pääsi yli ja nielaista.
29.06.2015 22:57
Patsaan aihe on otettu eräästä valokuvasta, kun vierailimme Petzen kanssa Haagissa. Käytin kuvaa mallina muotoillessani patsasta Mama ja Papa on the way. Toinen kiva patsas Mama ja Papa terassilla sen laitan profiiliin seuraavaksi ; ) Pari istuu drinkillä kynttilälyhdyn sisällä.
Olen laittanut keramiikkakurssilla tekemiäni esineitä mökin kannon nokille. En kuitenkaan näitä jkahta patsasta meistä Petzen kanssa ne ovat sisätiloissa, mutta esim. äitisiili ja siililapsi tököttävät yhden kannon nokassa ja keramiikkapotteja siellä täällä väriläiskinä. Kukkiin en ole tänä kesänä panostanut vain muutamaan. Dirty Lilly pääsee laiturin kaiteelle makoilemaan ; )
29.06.2015 12:51
Miksi tuuli ilmoitetaan eri mediassa eri lailla minun kännykässä ilmoitetaan tuulen voimakkudeksi 17km/h. Sinun 6m/s. Kumpi on voimakkaampi tuuli ? ;)
29.06.2015 12:41
Huomenta huitsaan meni se minun aamu-aikainen herätys. Heräsin kello 8.00 ja join aamukahvia esikoisen kanssa, joka lähti Kuusamoon ja Oulangan kansallispuistoon samoilemaan. Painuin takaisin ylisille ja heräsin puoli 11.30 kun Petze soitti.
Ei uni ole mistään pois vaan kaiketi kaksiviikkoinen äitinä olo laukesi ja nukuin kuten ennenkin myöhään. No, nyt menen Petzen hiukset leikkaamaan ja sen jälkeen ryntään strimmerin kimppuun. Naapuritkin olivat tulleet mökilleen, onneksi kerettiin esikoisen kanssa korjata aita ja saada näköestettä laituriolohuoneeseemme.
Laituriolohuone on ihana paikka. Eilen illalla istuimme aina auringonlaskuun. Pienoinen tuuli pitää itikat loitolla. Itikoita on ollut tänä kesänä tavallista enempi sateiden takia. Onneksi rannan haavat ovat lopettaneet pölyttämisen ja urputkin ovat tuulen mukana lentäneet kauemmaksi rannasta.
Meillä on vene, jossa on Hondan putput moottori. Sillä pääsee jäniksen loikkaa tai etanan matelua. Ostin sen pojille hoskus yhdeksänkytluvun lopulla kun he opettelivat veneilemään. Hyvin on moottori pelanut, huollamme sen syksyllä talvikuntoon ja keväällä laitamme öljyt ja bensat ja eikun järvelle. Moottorin teho on riittänyt kaikki nämä vuodet poikien vene- ja kalaretkiin. Itse soutelen joksus rantavesillä.
Aurinko paistaa ja urakka kusee, mutta joskus kahden jälkeen alan päivän suunnitelmien mukaiseen puutarhahommaan. Tietenkin koskaan ei ole ihan 100 % hyvin. Nyt tuulee aikasti hivakkaa. No, eipähän ole itikoita. Minä olen aika neutraali jo itikan pistoille. Itikat karttavat minun vertani, olisiko liian tummaa ja sakeaa ; ))
29.06.2015 12:36
Yötä ystäväni ; )
29.06.2015 01:07
Petze kysyi haluaisin antaa sinulle selkä- ja hartiahieronnan lisäksi kukan, minkälaisen haluaisit synttärilahjaksi, mietin ja sanoin ehkä pelargonian. No, sovimme, että käyn itse ostamassa mieluisan. Tänään hajoitin keväällä ostamani orvokkiamppelin kukat osiin koska orvokit olivat kasvanut isoiksi yli pienen ruukun. Tein orvokeista kukkalaatikkoon kauniin katseenvangitsian laituriolohuoneeseeni kaiteelle. Nyt hyvää yötä kömmin ylisille ; ))
29.06.2015 01:05
365 / 371