Kesä keikkuen tulevi ; )

korppis

Nyt alkaa olla jo toiveita kesästä. Syntymäpäiväni lähestyy ja se päivä ei ole ikinä minua pettänyt, aurinko on mollottanut pilvettömältä taivaalta ja vieraat ovat viihtyneet.

On sanomattakin selvää, että ihmisten kiukku on yhdistettävä huonoihin säihin.

Muistan eka sateisen kevään Hollannissa, Silmäni aukesi, ei hollantilaiset olleetkaan enää ystävällisiä ja hymyileviä. Sama pätee nyt täällä kotosuomessamme, vettä sataa ja vituttaa.

Nyt kuitenkin pitää nostaa pää kohti taivaanrantaa ja uskaltaa hymyillä sieltä se kesä tulee hieman viiveellä. Järvenpinta on tyyni ja kaunis vaaleanpunainen väri lepää sinisen sävyjen keskellä, sehän tietää kaunista säätä huomiseksi. Olen jo tehnyt huomiseksi puutarhan kohennusohjelman, se alkaa heti aamusta.

Jospa se auttaisi palstaakin rauhoittumaan ja keskustelemaan muustakin kuin ikävistä asioista. Jospa se auttaisi keskustelijoita olemaan syyllistämättä muita kirjoittajia, joiden mielipiteet eivät myötäile omiamme.

Jos en ajattele kuin sinä, yritä ymmärtää se olen minä, et sinä.

75

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puutarhuitelua minäkin suunnittelen. On niin paljon muita hommia ollut, että sormet syyhyä. Enkä kuvitellut että ikinä sanon tätä, mutta palaan innosta myös pestä mattoja, ikkunoita, saada järjestystä kaappeihin. Pitäiskö vaan etsiä lähin soffa ja odottaa että kohtaus menee ohi.... Mutta tuo siivousinto tarkoittaa että jossain vaiheessa aion olla tuhma ja pyytää viikon vesikelit. Anteeksi vaan etukäteen kaikille myötäkärsijöille. Voin olla ruotsalaisille armelias ja pyytää ne sateet Eestin kautta. Venäjältä en halua kyllä mitään.

      • Kello on jo yli puolen yön, olen juoksennellut rannalla ja valokuvannut kaunista kuutamoa ja värikylläistä järveäni. Olen nyt instagrammissa ja pitää napsia lisää kauniita valokuvia.

        Esikoinen lähtee huomenna vaeltelemaan vaimonsa kanssa Kuusamon patikkapoluille. On ollut mahtavaa olla taas äitinä. No, älä tilaa niitä sateita tänne vyötärön seuduille juuri nyt kun alan olla toiveikas ; ) Kiva kuulla sinusta.


      • ent.siivoojaparka

        Jos sitä sadetta saat jotenkin taiottua, niin lähetä myös tänne. Alkaa koivut selvästi kärsiä kuivuudesta, eikä sääkartta lupaa niille vettä tällä viikolla eikä vielä seuraavallakaan. Itse pitää kastella tuokin pelarkuunia parvekkeella ...


      • korppis kirjoitti:

        Kello on jo yli puolen yön, olen juoksennellut rannalla ja valokuvannut kaunista kuutamoa ja värikylläistä järveäni. Olen nyt instagrammissa ja pitää napsia lisää kauniita valokuvia.

        Esikoinen lähtee huomenna vaeltelemaan vaimonsa kanssa Kuusamon patikkapoluille. On ollut mahtavaa olla taas äitinä. No, älä tilaa niitä sateita tänne vyötärön seuduille juuri nyt kun alan olla toiveikas ; ) Kiva kuulla sinusta.

        Lähetän ne sateet itä-naapurille oman käytön jälkeen, ruostuttakoon siellä aselukkoja, kele.

        Täällä on jo melkosen pimeää, siellä tuskin :) Ymmärrän hyvin että on mukavaa saada olla taas äidin tehtäviä suorittamassa. Mulla on ollut melko lapsetonta tämä kesä, yks deittailee ja toinen on Ruotsissa ollut koko tähänastisen kesän. Vähän on luopumisen kosteutta ilmassa. Sniif. Joku mulle jo kävi ehdottelemassa, Tinderiä. Otan sen silleen että valitin hänelle liikaa.
        Kiitos korppis.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Jos sitä sadetta saat jotenkin taiottua, niin lähetä myös tänne. Alkaa koivut selvästi kärsiä kuivuudesta, eikä sääkartta lupaa niille vettä tällä viikolla eikä vielä seuraavallakaan. Itse pitää kastella tuokin pelarkuunia parvekkeella ...

        Petze kysyi haluaisin antaa sinulle selkä- ja hartiahieronnan lisäksi kukan, minkälaisen haluaisit synttärilahjaksi, mietin ja sanoin ehkä pelargonian. No, sovimme, että käyn itse ostamassa mieluisan. Tänään hajoitin keväällä ostamani orvokkiamppelin kukat osiin koska orvokit olivat kasvanut isoiksi yli pienen ruukun. Tein orvokeista kukkalaatikkoon kauniin katseenvangitsian laituriolohuoneeseeni kaiteelle. Nyt hyvää yötä kömmin ylisille ; ))


      • hmp.f kirjoitti:

        Lähetän ne sateet itä-naapurille oman käytön jälkeen, ruostuttakoon siellä aselukkoja, kele.

        Täällä on jo melkosen pimeää, siellä tuskin :) Ymmärrän hyvin että on mukavaa saada olla taas äidin tehtäviä suorittamassa. Mulla on ollut melko lapsetonta tämä kesä, yks deittailee ja toinen on Ruotsissa ollut koko tähänastisen kesän. Vähän on luopumisen kosteutta ilmassa. Sniif. Joku mulle jo kävi ehdottelemassa, Tinderiä. Otan sen silleen että valitin hänelle liikaa.
        Kiitos korppis.

        Yötä ystäväni ; )


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Lähetän ne sateet itä-naapurille oman käytön jälkeen, ruostuttakoon siellä aselukkoja, kele.

        Täällä on jo melkosen pimeää, siellä tuskin :) Ymmärrän hyvin että on mukavaa saada olla taas äidin tehtäviä suorittamassa. Mulla on ollut melko lapsetonta tämä kesä, yks deittailee ja toinen on Ruotsissa ollut koko tähänastisen kesän. Vähän on luopumisen kosteutta ilmassa. Sniif. Joku mulle jo kävi ehdottelemassa, Tinderiä. Otan sen silleen että valitin hänelle liikaa.
        Kiitos korppis.

        Menikö sinulla jotenkin ilmansuunnat sekaisin? Nyt meillä sataa ja kovasti sataakin, vihdoin viimein.
        Harmi, kun just ehdin kastelemaan tuon pelarkuunin parvekkeella. Aina pitäisi jaksaa odottaa, että hommat hoituu itsestään, ennenkuin alkaa tekemään mitään noin rasittavaa.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Menikö sinulla jotenkin ilmansuunnat sekaisin? Nyt meillä sataa ja kovasti sataakin, vihdoin viimein.
        Harmi, kun just ehdin kastelemaan tuon pelarkuunin parvekkeella. Aina pitäisi jaksaa odottaa, että hommat hoituu itsestään, ennenkuin alkaa tekemään mitään noin rasittavaa.

        Tulipa taas todistettua ettei kukaan tottele mua. Jos olisin pyytänyt sateita Ruotsin kautta, Viro olisi kastunut.
        Meillä on ollut kylmä ja sateinen alkukesä. Siksi koska otin pojalta haasteen vastaan ja olin pari viikkoa ilman kahvia. Isäni tapaa sanoa että aurinko ei ala paistamaan ennen kuin noita-akat saa kahvia aamuisin. Nyt oon taas juonut. Ja aurinko paistaa.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Tulipa taas todistettua ettei kukaan tottele mua. Jos olisin pyytänyt sateita Ruotsin kautta, Viro olisi kastunut.
        Meillä on ollut kylmä ja sateinen alkukesä. Siksi koska otin pojalta haasteen vastaan ja olin pari viikkoa ilman kahvia. Isäni tapaa sanoa että aurinko ei ala paistamaan ennen kuin noita-akat saa kahvia aamuisin. Nyt oon taas juonut. Ja aurinko paistaa.

        En sitten lukeudu noita-akkoihin, koska olin aikoinaan reilut kaksi vuotta tupakka- ja kahvilakossa, eikä silloin niin kauan satanut muistini mukaan yhtä kyytiä. Mikähän päännousema sekin oli. En minä silti itseäni sen terveemmäksi tuntenut kuin nyt.


    • siilimuori

      Tadaa. Minä tilasin sinise taivaan ja auringon ensimmäiseksi lomapäiväkseni ja avot, se tuli. Olen vissiin siis ollu kilttinä, ainakin jossain ja joskus.

      • niinpäjoopa

        Täälläkin paistaa aurinko. Nousin kahvinkeittoon jo 4.45 ja olen puuhaillut ulkona ja sisällä siitä saakka.

        Korppiksellle sanoisin että saunavasta. Siinä olisi kukkakimppu ja selkähieronta samassa. Lapset nimittivät vastaa selkäsaunaksi, koska eivät tienneet sanan oikeaa tarkoitusta ja olivat sen kuulleet jostakin, yhdistivät saunan ja vastan.


      • siilimuori
        niinpäjoopa kirjoitti:

        Täälläkin paistaa aurinko. Nousin kahvinkeittoon jo 4.45 ja olen puuhaillut ulkona ja sisällä siitä saakka.

        Korppiksellle sanoisin että saunavasta. Siinä olisi kukkakimppu ja selkähieronta samassa. Lapset nimittivät vastaa selkäsaunaksi, koska eivät tienneet sanan oikeaa tarkoitusta ja olivat sen kuulleet jostakin, yhdistivät saunan ja vastan.

        Minäkin heräsin ensimmäisen kerran neljältä, mutta päätin että en kyllä nouse vielä ylös ja sainpahan nukuttuakin näihin asti. Pitää kohta lähteä tepastelemaan tuohon pihalle, eihän sitä tiedä kuinka kauan tuo keltainen ihanuus sinessä näkyy.

        Korppikselle jos kerta hieronta luvissa niin hyväntuoksuinen hierontaöljy liittyisi aiheeseen.


    • kesivä

      Aurinko mollottaa sinisellä taivaalla. Vain hammaslääkäri voi pilata pikkaisen tätä päivää.
      Korpikirjailijalla on kiva kuva.

      • Patsaan aihe on otettu eräästä valokuvasta, kun vierailimme Petzen kanssa Haagissa. Käytin kuvaa mallina muotoillessani patsasta Mama ja Papa on the way. Toinen kiva patsas Mama ja Papa terassilla sen laitan profiiliin seuraavaksi ; ) Pari istuu drinkillä kynttilälyhdyn sisällä.

        Olen laittanut keramiikkakurssilla tekemiäni esineitä mökin kannon nokille. En kuitenkaan näitä jkahta patsasta meistä Petzen kanssa ne ovat sisätiloissa, mutta esim. äitisiili ja siililapsi tököttävät yhden kannon nokassa ja keramiikkapotteja siellä täällä väriläiskinä. Kukkiin en ole tänä kesänä panostanut vain muutamaan. Dirty Lilly pääsee laiturin kaiteelle makoilemaan ; )


      • kesivä
        korpikirjailija kirjoitti:

        Patsaan aihe on otettu eräästä valokuvasta, kun vierailimme Petzen kanssa Haagissa. Käytin kuvaa mallina muotoillessani patsasta Mama ja Papa on the way. Toinen kiva patsas Mama ja Papa terassilla sen laitan profiiliin seuraavaksi ; ) Pari istuu drinkillä kynttilälyhdyn sisällä.

        Olen laittanut keramiikkakurssilla tekemiäni esineitä mökin kannon nokille. En kuitenkaan näitä jkahta patsasta meistä Petzen kanssa ne ovat sisätiloissa, mutta esim. äitisiili ja siililapsi tököttävät yhden kannon nokassa ja keramiikkapotteja siellä täällä väriläiskinä. Kukkiin en ole tänä kesänä panostanut vain muutamaan. Dirty Lilly pääsee laiturin kaiteelle makoilemaan ; )

        Oh, ou,
        sitä enemmän pidän kuvasta kun tiedän, että on oma tekemäsi. Mahtava!


      • kesivä kirjoitti:

        Oh, ou,
        sitä enemmän pidän kuvasta kun tiedän, että on oma tekemäsi. Mahtava!

        Profiilikuvani vaihtui, tykkään hassutella kuvankäsittelyohjelmalla. Profiilikuvassa kaksi kuvaa on yhdistetty, kuvat oman kameran kätköistä; )


    • Heikunkeikku

      Olisihan se hyvä, jos ilmat tästä paranisivat. Ei sen puoleen, oli ilma minkälainen tahansa, niin se ei vaikuta mielentilaani. Jos sataa, niin aattelen, että jahas jassoo nyt sataa, tarttee keksiä semmosta touhua, johon sade ei sormiaan pistä.
      "Hätätapauksessa" voin ruveta plimputtelemaan ja siinä hommassa helposti aika kuluu vähän liiankin nopeasti.
      Tällä viikolla aikomus on mennä saareen. Vihdoin ja viimein. Se on ainut asia, joka pikkusen risoo, etten ole sinne päässyt.
      Miniä on ollut viikon matkoilla ja oon monena päivänä ollut kokkailemassa ruokaa muulle väelle.
      Toissapäivänä nuorin lapsenlapsi (7v) sai uusen crossi-pyörän. Joo mummun murehiksi. Eilen pyörälläajoa harjoiteltiin. Pienen näköinen pyörä, mutta pärisee menemään ku mikäki turbo-ampiainen. Kaasukäsi oli vähän liian aktiivinen.

      Mitä tuohon eri mieltä olemiseen tulee, niin se ei minua häiritse. Ainoastaan jos siitä ruvetaan jankuttamaan. Sama se, mitä mieltä kukin on, minä oon omaa mieltäni ja vaihdan sen vain jos perustellaan niin hyvin, että se kumoaa mun oman siihen astisen ajattelun.

      Nyt paistaa aurinko. Tuulta koillisesta 6m/s

      • Miksi tuuli ilmoitetaan eri mediassa eri lailla minun kännykässä ilmoitetaan tuulen voimakkudeksi 17km/h. Sinun 6m/s. Kumpi on voimakkaampi tuuli ? ;)


      • ent.siivoojaparka

        Kyllä se 6m/s on vähän voimakkaampi kuin 4.7m/s


      • Heikunkeikku
        korpikirjailija kirjoitti:

        Miksi tuuli ilmoitetaan eri mediassa eri lailla minun kännykässä ilmoitetaan tuulen voimakkudeksi 17km/h. Sinun 6m/s. Kumpi on voimakkaampi tuuli ? ;)

        Eiköhän se tuuli ole suurinpiirtein samanmoista.
        En ole kyllä koskaan kiinnittänyt huomiota tuommoseen, että tuulen nopeus ilmoitetaan kilometreissä tunnissa.
        Seuraan aina tarkasti tuulen nopeutta. Merellä olevaa tuulta ajattelen ja tuulen suuntaa. Joku 5-6m/s ei ole kovin paljoa, mutta jos lähenee kymmentä, niin voi jo sanoa, että kylläpäs tuulee kovaa. 14m/s, niin en viittisi lähteä isommallakaan veneellä merelle. Riippuu vähän tuulen suunnasta.

        Jos ajattelen saaressa oloa, niin pohjoistuuli on kaikkein parasta, vaikka sitten tuulis kuinka lujaa. Saunan terassi ja huvilan terassi ovat molemmat suojassa pohjoistuulelta. Kuten koko pihakin.


    • Tälle viikolle odottelemme helteitä. Kasvimaa odottaa kitkemistä ja kastelua, kesähuone sivurakennuksessa saa viikonloppuna asukkaita ja se pitäisi mennä siivoamaan ja tuulettamaan. Kaikkein ensiksi menemme kyllä tänään ostamaan veneeseen uuden ulkolaitamoottorin. Lutunen myi sen mikä tuli veneen mukana kun hän tykkäsi että se oli liian painava ja liian paljon heppoja: hän haluaa vain sellasen miilä puksutellaan hiljaa kalassa. Minä olisin kyllä halunnat enemmän voimaa että saisi ajella nokka kohisten jokea ylös ja alas ja miksei vähän pohjanlahdellakin: alumiiniveneemme on aika iso.
      Loppukuusta tulemmekin sitten Suomeen ainakin viikoksi tai pariksi.

      • Heikunkeikku

        "Paloma"
        Minä tykkään semmosesta puksuttelevasta put-put-veneestä. Mikä onkaan nautinnollisempaa, kuin hissukseen lipua veden pinnalla. Veljelläni on iso nopea vene ja jos edestäpäin tuulee, niin hiton inhottavaa se poukkoileminen.
        Meilläkin oli aikanaan plaanaava vene, josta en ollenkaan tykännyt sillä lailla, kun myöhemmin ostetusta isosta kalastajamallisesta veneestä, jossa keskimoottori. Oli vähän surku myydä se mieheni kuoleman jälkeen, mutta mitäpä mä sillä olisin tehnyt, kun en olisi yksin viitsinyt ja uskaltanutkaan lähteä minnekään.
        Onko teillä Buster-vene vai mimmonen alumiinipesufati:)


      • 1eero

        Heikuli hei.
        Täältä vesiltä, pääsisin veneelläni vähän nopeasti mutta tykkään hiljasesta korkeintaa 10 km tunnissa uistellessa 3-4 kilometriä joskus puolipäivää lepposasti väliin kahvi ihan miten vaan.


      • Heikunkeikku
        1eero kirjoitti:

        Heikuli hei.
        Täältä vesiltä, pääsisin veneelläni vähän nopeasti mutta tykkään hiljasesta korkeintaa 10 km tunnissa uistellessa 3-4 kilometriä joskus puolipäivää lepposasti väliin kahvi ihan miten vaan.

        Jos kovin lujaa lähtisit menemään, niin olisit kohtapian toises rannas. Kun siellä pienessä lätäkössä venholla kuljeskelet, niin pieni nopeus on paikallaan, ettei koko aikaa tartte tehdä UU-käännöstä. (heh he he hee, että mua nakrattaa:))

        Onko kalaa tullut, vai onko se itse kalastaminen vaan niin kivaa, että ei väliä vaikkei kalaa tulisikaan?
        Minä oon aina tykännyt kalastamisesta. Virvelillä. Ei, en tavallisella ongella. En rohkene, enkä malta laittaa matoa koukkuun. Jonkun kuolleen madon vois käskeä jonkun koukkuun laittaa, mutta kun en tiedä miten mato tapetaan, niin vähä vaikeeta se onkiminen sitten on.


      • 1eero
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Jos kovin lujaa lähtisit menemään, niin olisit kohtapian toises rannas. Kun siellä pienessä lätäkössä venholla kuljeskelet, niin pieni nopeus on paikallaan, ettei koko aikaa tartte tehdä UU-käännöstä. (heh he he hee, että mua nakrattaa:))

        Onko kalaa tullut, vai onko se itse kalastaminen vaan niin kivaa, että ei väliä vaikkei kalaa tulisikaan?
        Minä oon aina tykännyt kalastamisesta. Virvelillä. Ei, en tavallisella ongella. En rohkene, enkä malta laittaa matoa koukkuun. Jonkun kuolleen madon vois käskeä jonkun koukkuun laittaa, mutta kun en tiedä miten mato tapetaan, niin vähä vaikeeta se onkiminen sitten on.

        Pieni kauimmimainen ranta näkyy hiukan ja rantaviivaa muistaaksee 3000-4000 kilometriä tällä lätäköllä, eikä musta olisi kiva olla rannattomalla merellä.


      • Heikunkeikku
        1eero kirjoitti:

        Pieni kauimmimainen ranta näkyy hiukan ja rantaviivaa muistaaksee 3000-4000 kilometriä tällä lätäköllä, eikä musta olisi kiva olla rannattomalla merellä.

        Taisi eero pikkusen suutahtaa:)
        Kato ku minä vähäsen vaan kiusasin. Ällös ole moksiskaan.
        Onhan se sitten vähän isohkompi lätäkkö, jos rantaviivaakin noin paljon.
        Tosin, jos rantaviiva on kiemurainen, ku verhotangossa oleva kappa, niin jos ikkunan leveyteen lisätään Kaksi ja puoli kertaa se leveys, niin verhoon tulee sopivan kivat laskokset. Elikkä ehkä se on todellisuudessa se lätäkkö noin öpaut 1350km pituinen rantaviiva.:)

        Leikki, leikki.
        Rauha, rauha!!!


      • 1eero
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Taisi eero pikkusen suutahtaa:)
        Kato ku minä vähäsen vaan kiusasin. Ällös ole moksiskaan.
        Onhan se sitten vähän isohkompi lätäkkö, jos rantaviivaakin noin paljon.
        Tosin, jos rantaviiva on kiemurainen, ku verhotangossa oleva kappa, niin jos ikkunan leveyteen lisätään Kaksi ja puoli kertaa se leveys, niin verhoon tulee sopivan kivat laskokset. Elikkä ehkä se on todellisuudessa se lätäkkö noin öpaut 1350km pituinen rantaviiva.:)

        Leikki, leikki.
        Rauha, rauha!!!

        Enkä suutu ärrr.
        Vaikka vääntelet kuinka, Vaasan paikkeilla tuskin kunnolla suolan veden maun tuntee murtovedessä valtameressä enempi.
        Jonkin verran merellä ollu kuiteskii enempi mieli täällä halajaa 23 ohutta yläpilveä länsi 3m sek. Ilman paitaa ei munasillaa sillee, rauha rauha sinulle.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "Paloma"
        Minä tykkään semmosesta puksuttelevasta put-put-veneestä. Mikä onkaan nautinnollisempaa, kuin hissukseen lipua veden pinnalla. Veljelläni on iso nopea vene ja jos edestäpäin tuulee, niin hiton inhottavaa se poukkoileminen.
        Meilläkin oli aikanaan plaanaava vene, josta en ollenkaan tykännyt sillä lailla, kun myöhemmin ostetusta isosta kalastajamallisesta veneestä, jossa keskimoottori. Oli vähän surku myydä se mieheni kuoleman jälkeen, mutta mitäpä mä sillä olisin tehnyt, kun en olisi yksin viitsinyt ja uskaltanutkaan lähteä minnekään.
        Onko teillä Buster-vene vai mimmonen alumiinipesufati:)

        Käytettynä ostettu ja ilman tehtaanmerkkiä. Luulen että kotitekoinen ;)


      • Heikunkeikku
        1eero kirjoitti:

        Enkä suutu ärrr.
        Vaikka vääntelet kuinka, Vaasan paikkeilla tuskin kunnolla suolan veden maun tuntee murtovedessä valtameressä enempi.
        Jonkin verran merellä ollu kuiteskii enempi mieli täällä halajaa 23 ohutta yläpilveä länsi 3m sek. Ilman paitaa ei munasillaa sillee, rauha rauha sinulle.

        "1eero"
        Kyllä on suolaista tuo merivesi, mutta kuten kirjoitit, niin ei toki niin suolaista, kuin valtameressä. Ekan kerran kun olin Kanariansaarilla, niin johan hämmästyin meriveden hirmuista suolaisuutta.

        Oikeastaan ei voi verrata merrellä oloa ja järvimaisemaa. Molemmat ovat ainutlaatuisen ihania omilla tavoillaan. Sinulla on ISO "lätäkkö" jossa vaihtelevat maisemat saa varmaan silmät haukkomaan henkeä.
        Täällä Vaasan saaristossa on saaria niin paljon, että kun saarien väleistä puikkelehtii, niin välillä tuntuu ettei merellä olisikaan. Eri asia sitten kun ja jos lähtee kohti aavaa merta.

        Minä meen huomenna saareen. Tänään sataa vettä, mutta huomenna pitäisi olla just sopiva ilma. Aurinkoa ja lämpöä ja tuultakin vain 2m/s.

        Antoisaa ja nautittavaa veneilyä sinulle.


      • 1eero
        Heikunkeikku kirjoitti:

        "1eero"
        Kyllä on suolaista tuo merivesi, mutta kuten kirjoitit, niin ei toki niin suolaista, kuin valtameressä. Ekan kerran kun olin Kanariansaarilla, niin johan hämmästyin meriveden hirmuista suolaisuutta.

        Oikeastaan ei voi verrata merrellä oloa ja järvimaisemaa. Molemmat ovat ainutlaatuisen ihania omilla tavoillaan. Sinulla on ISO "lätäkkö" jossa vaihtelevat maisemat saa varmaan silmät haukkomaan henkeä.
        Täällä Vaasan saaristossa on saaria niin paljon, että kun saarien väleistä puikkelehtii, niin välillä tuntuu ettei merellä olisikaan. Eri asia sitten kun ja jos lähtee kohti aavaa merta.

        Minä meen huomenna saareen. Tänään sataa vettä, mutta huomenna pitäisi olla just sopiva ilma. Aurinkoa ja lämpöä ja tuultakin vain 2m/s.

        Antoisaa ja nautittavaa veneilyä sinulle.

        Heissuli hei
        Meil on ny komia ilma melkein tyyntä, justii uistelemassa yksi kala ja toisenkerran tarttu maapalloon mut pääsi irti.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "1eero"
        Kyllä on suolaista tuo merivesi, mutta kuten kirjoitit, niin ei toki niin suolaista, kuin valtameressä. Ekan kerran kun olin Kanariansaarilla, niin johan hämmästyin meriveden hirmuista suolaisuutta.

        Oikeastaan ei voi verrata merrellä oloa ja järvimaisemaa. Molemmat ovat ainutlaatuisen ihania omilla tavoillaan. Sinulla on ISO "lätäkkö" jossa vaihtelevat maisemat saa varmaan silmät haukkomaan henkeä.
        Täällä Vaasan saaristossa on saaria niin paljon, että kun saarien väleistä puikkelehtii, niin välillä tuntuu ettei merellä olisikaan. Eri asia sitten kun ja jos lähtee kohti aavaa merta.

        Minä meen huomenna saareen. Tänään sataa vettä, mutta huomenna pitäisi olla just sopiva ilma. Aurinkoa ja lämpöä ja tuultakin vain 2m/s.

        Antoisaa ja nautittavaa veneilyä sinulle.

        @heikunkeikku;
        Itämeren suolapitoisuus onkin aika pieni jos vertaa noihin maailman isoihin lätäköihin. Valtamerien suolapitoisuus on keskimäärin 3,5 % kun taas esim. Pohjanlahdenpintavesi on varmaan siinä 1% paikkeilla, riippuen kuinka keskeltä mitataan.
        Nyt on moottori ostettu ja viikonloppuna mennään putputtelemaan onkivehkeet mukana Daalaa ylös ja alas, nyt ainakin vielä. Lohta ei valitettavasti ole juuri tässä patojen välissä, mutta kuhaa, ahventa ja haukea runsaasti. Olen oikein innoissani kun pääsen mato-ongelle; virvelillä heittäminen ei ole yhtään niinkivaa kun ei saa tuijotella korkin liikkeitä aallokossa.


      • Heikunkeikku
        1eero kirjoitti:

        Heissuli hei
        Meil on ny komia ilma melkein tyyntä, justii uistelemassa yksi kala ja toisenkerran tarttu maapalloon mut pääsi irti.

        Ihan on komia ilma täälläkin. Aurinko on piilossa, mutta ei haittaa.
        Pitäisiköhän minunkin viedä virveli saareen ja kokeilla josko tulis kalaa.
        Siinä on kyllä semmonen ongelma, että en tiedä kuinka sen kalan saisin nyskättyä elävien kirjoista veks.
        Toivottavasti eerokin nyt muistaa, että kala tapetaan HETI, eikä nakata veneen pohjalle kitumaan.


      • Heikunkeikku
        Paloma.se.co kirjoitti:

        @heikunkeikku;
        Itämeren suolapitoisuus onkin aika pieni jos vertaa noihin maailman isoihin lätäköihin. Valtamerien suolapitoisuus on keskimäärin 3,5 % kun taas esim. Pohjanlahdenpintavesi on varmaan siinä 1% paikkeilla, riippuen kuinka keskeltä mitataan.
        Nyt on moottori ostettu ja viikonloppuna mennään putputtelemaan onkivehkeet mukana Daalaa ylös ja alas, nyt ainakin vielä. Lohta ei valitettavasti ole juuri tässä patojen välissä, mutta kuhaa, ahventa ja haukea runsaasti. Olen oikein innoissani kun pääsen mato-ongelle; virvelillä heittäminen ei ole yhtään niinkivaa kun ei saa tuijotella korkin liikkeitä aallokossa.

        Joo, hirmuisen suolaista vettä ei ole täällä. Toisaaltaan ihan hyvä. Etelässä kun käy uimassa, niin pitää uimisen jälkeen käydä suihkussa huuhtelemassa suolaisuudet pois. Tällä niin ei tarvitse tehdä.

        Monenko hevosvoiman mottorin ostitte?
        Kyllä munkin tosiaan on aivan Pakko kaivella kalavehkeet esille, kun te muut niin kovasti leuhkitte kalastamisesta ja minä meinaan pakahtua kateudesta.:)

        Kun tuun saaresta pois, niin toivottavasti minäkin voin ilmoittaa palstan väelle, että on sitä meikäläisellä tullut kalllaaa NIIN paljon, ettei yhteen kasaan mahtuneet.


      • Heikunkeikku
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Joo, hirmuisen suolaista vettä ei ole täällä. Toisaaltaan ihan hyvä. Etelässä kun käy uimassa, niin pitää uimisen jälkeen käydä suihkussa huuhtelemassa suolaisuudet pois. Tällä niin ei tarvitse tehdä.

        Monenko hevosvoiman mottorin ostitte?
        Kyllä munkin tosiaan on aivan Pakko kaivella kalavehkeet esille, kun te muut niin kovasti leuhkitte kalastamisesta ja minä meinaan pakahtua kateudesta.:)

        Kun tuun saaresta pois, niin toivottavasti minäkin voin ilmoittaa palstan väelle, että on sitä meikäläisellä tullut kalllaaa NIIN paljon, ettei yhteen kasaan mahtuneet.

        Pöh vaan.
        Vai Mottorin mä kirjotin.
        Moottori mieluummin.


      • 1eero
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Ihan on komia ilma täälläkin. Aurinko on piilossa, mutta ei haittaa.
        Pitäisiköhän minunkin viedä virveli saareen ja kokeilla josko tulis kalaa.
        Siinä on kyllä semmonen ongelma, että en tiedä kuinka sen kalan saisin nyskättyä elävien kirjoista veks.
        Toivottavasti eerokin nyt muistaa, että kala tapetaan HETI, eikä nakata veneen pohjalle kitumaan.

        Vähä huono vastailla kun seurattava viittä vapaa ja karttaohjelmaa, mul veneessä 80 litran astia vettä täynä, tää on selasta rauhallista ajanviettoa jos tulee tai ei viimeviikolla ihan hyvin mielummin lohta tai isoa ahventa


      • Heikunkeikku
        1eero kirjoitti:

        Vähä huono vastailla kun seurattava viittä vapaa ja karttaohjelmaa, mul veneessä 80 litran astia vettä täynä, tää on selasta rauhallista ajanviettoa jos tulee tai ei viimeviikolla ihan hyvin mielummin lohta tai isoa ahventa

        Ai viisi vapaa. Yrität ilmeisesti näytellä ammattikalastajaa. Nokka pystys veneellä livutat ittiäs eteenpäin ja sivusilmällä kattelet ohikulkevien veneitten ihmisiä, että huomaako ne nyh, että sulla on VIISI vapaa.:)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Joo, hirmuisen suolaista vettä ei ole täällä. Toisaaltaan ihan hyvä. Etelässä kun käy uimassa, niin pitää uimisen jälkeen käydä suihkussa huuhtelemassa suolaisuudet pois. Tällä niin ei tarvitse tehdä.

        Monenko hevosvoiman mottorin ostitte?
        Kyllä munkin tosiaan on aivan Pakko kaivella kalavehkeet esille, kun te muut niin kovasti leuhkitte kalastamisesta ja minä meinaan pakahtua kateudesta.:)

        Kun tuun saaresta pois, niin toivottavasti minäkin voin ilmoittaa palstan väelle, että on sitä meikäläisellä tullut kalllaaa NIIN paljon, ettei yhteen kasaan mahtuneet.

        2,6...me myytiin 9 hepan pois se oli liian raskas meille kannettavaksi me ei oikein uskalleta jättää moottoria veneeseen tohon kylän rantaan kunse on isontien varressa ja sieltä aina välillä moottorit katoaa. Lutunen halusi pienen moottorin, se meinasi ostaa sellaisen sähkövatkaimen, mutta mä en antanut ostaa. Bensamoottori s eolla pitää, vaikka pienempikin ;)


      • 1eero
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Ai viisi vapaa. Yrität ilmeisesti näytellä ammattikalastajaa. Nokka pystys veneellä livutat ittiäs eteenpäin ja sivusilmällä kattelet ohikulkevien veneitten ihmisiä, että huomaako ne nyh, että sulla on VIISI vapaa.:)

        En kyllä oo mikää lässy harrastuksestani jos joku ajaa liian liki näytän nyrkkiä etemäks mun siimoista, mee ny sinne saares kylpyammeesee muista laittaa pelastusliivit päälle jos myrsky nousee siellä ammeessa meinaa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        2,6...me myytiin 9 hepan pois se oli liian raskas meille kannettavaksi me ei oikein uskalleta jättää moottoria veneeseen tohon kylän rantaan kunse on isontien varressa ja sieltä aina välillä moottorit katoaa. Lutunen halusi pienen moottorin, se meinasi ostaa sellaisen sähkövatkaimen, mutta mä en antanut ostaa. Bensamoottori s eolla pitää, vaikka pienempikin ;)

        Oi oi minkä mokan teit, se sähköpeli olisi ollut ilmastoystävällinen ja meluton.
        Olikohan nyt kulutuspiikki pistettävä poikki katsos kun maailmalla nähdään nälkää. Slummien lapsosilla ei ole edes tabletteja.


    • Huomenta huitsaan meni se minun aamu-aikainen herätys. Heräsin kello 8.00 ja join aamukahvia esikoisen kanssa, joka lähti Kuusamoon ja Oulangan kansallispuistoon samoilemaan. Painuin takaisin ylisille ja heräsin puoli 11.30 kun Petze soitti.

      Ei uni ole mistään pois vaan kaiketi kaksiviikkoinen äitinä olo laukesi ja nukuin kuten ennenkin myöhään. No, nyt menen Petzen hiukset leikkaamaan ja sen jälkeen ryntään strimmerin kimppuun. Naapuritkin olivat tulleet mökilleen, onneksi kerettiin esikoisen kanssa korjata aita ja saada näköestettä laituriolohuoneeseemme.

      Laituriolohuone on ihana paikka. Eilen illalla istuimme aina auringonlaskuun. Pienoinen tuuli pitää itikat loitolla. Itikoita on ollut tänä kesänä tavallista enempi sateiden takia. Onneksi rannan haavat ovat lopettaneet pölyttämisen ja urputkin ovat tuulen mukana lentäneet kauemmaksi rannasta.

      Meillä on vene, jossa on Hondan putput moottori. Sillä pääsee jäniksen loikkaa tai etanan matelua. Ostin sen pojille hoskus yhdeksänkytluvun lopulla kun he opettelivat veneilemään. Hyvin on moottori pelanut, huollamme sen syksyllä talvikuntoon ja keväällä laitamme öljyt ja bensat ja eikun järvelle. Moottorin teho on riittänyt kaikki nämä vuodet poikien vene- ja kalaretkiin. Itse soutelen joksus rantavesillä.

      Aurinko paistaa ja urakka kusee, mutta joskus kahden jälkeen alan päivän suunnitelmien mukaiseen puutarhahommaan. Tietenkin koskaan ei ole ihan 100 % hyvin. Nyt tuulee aikasti hivakkaa. No, eipähän ole itikoita. Minä olen aika neutraali jo itikan pistoille. Itikat karttavat minun vertani, olisiko liian tummaa ja sakeaa ; ))

    • Minun korpeni onkuin nuoltu, mutta kerkesin viimeistellä nurmikon ja nyt se näyttää kauniin vihreältä. Ukkonen piti tämän kesän loistavimman valoshown, viimeisteli näytelmän jykevin äänentoistolaittein. Ennen luonnon näytelmää kävin Afrikassa, piipahdin poliisiasemalla. Toimistosta, jossa istui pääsääntöisesti mamuja minut ohjattiin asioissani poliisin puolelle. Ihastuin kivaan polisiisimieheen, joka sanoi, että onneksi olen päässyt sisähommiin, ja jatkoi olisin kieltäytynyt istumasta siinä nopeusmittausautossa, joka oli sijoitettu kohtaan, jossa vain harva ajaa 60-km tunnissa. Hän perusteli samoin kuin moni muukin 60-km tunnissa on liian pitkä rajoitus kyseisellä maantieosuudella. Oli kuulemma olleet puhelimet kuumina ja poliisiaseman ovi kovassa käytössä. Tunsin sympatiaa ja ajattelin lämmöllä teittemme ja kotiemme suojelijoita. Maksan sakon kiltisti, en kapinoi ; )

      Sitten ajoin Loisteen toimistolle, jossa tapasin toisen viehättävän miehen. Hän lupasi puunkatkaisuauton tontilleni kaatamaan kuolleen koivun, joka rojottaa vinosti kohti sähkölinjoja.

      Kolmas kerta se toden sanoi, ajoin Petzen luokse leikkasin hänen hiuksensa ja hän oli iki onnellinen.

      Kolme miestä teki päivästäni kivan. Palasin puutarhahommiin ja myrskypilvi kierteli kivasti nientä kunnes sain nurmikon viimesteltyä. Söin ja sitten alkoi valoshow. Kömmin ylisille ja vetäisin kunnon tirsat.

      Tuletteko te muut väsyneiksi ukkosen aikana? Minun oli pakko mennä nukkumaan.

      Kiva päivä, nyt just ei sada.

      • henrjii

        Älä älä retostele enempää, tädit on kateudesta vihreitä, kun kolme urhoa on nuollut pöheikköäsi


      • niinpäjoopa

        "Tuletteko te muut väsyneiksi ukkosen aikana? Minun oli pakko mennä nukkumaan."

        Toisinaan nykyisin.
        Olen monta kertaa nukahtanut ennen ukoilmaa ja herännyt ukkosen jyrinään ja salamointiin.


      • niinpäjoopa
        niinpäjoopa kirjoitti:

        "Tuletteko te muut väsyneiksi ukkosen aikana? Minun oli pakko mennä nukkumaan."

        Toisinaan nykyisin.
        Olen monta kertaa nukahtanut ennen ukoilmaa ja herännyt ukkosen jyrinään ja salamointiin.

        Lähti liian aikaisin...

        Meilläpäin ei ole tänään kuulunut ukkosta eikä satanut.


      • ent.siivoojaparka

        Minä en malta mennä nukkumaan, jos tiedän ukonilman olevan tulossa. Haluan nähdä alusta loppuun koko rytinän.
        Muistan, kun äitini valitti; mikä minnuu nii väsyttää, tuntuu ku vetäs maan alle, liekö ukkone tulossa.
        Sattui sitten niin, että kun hänen arkkuaan laskettiin hautaan, niin kuului ukkosen jyminää. Tuo äitini sanoma tuli mieleen ja vähän noloa, kun joku otti samalla kuvan, kun hymyilin sille yhteensattumalle, koska olin ihan kuulevinani äidin äänen, kun hän sanoi; mikä minnuu nii...


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Minä en malta mennä nukkumaan, jos tiedän ukonilman olevan tulossa. Haluan nähdä alusta loppuun koko rytinän.
        Muistan, kun äitini valitti; mikä minnuu nii väsyttää, tuntuu ku vetäs maan alle, liekö ukkone tulossa.
        Sattui sitten niin, että kun hänen arkkuaan laskettiin hautaan, niin kuului ukkosen jyminää. Tuo äitini sanoma tuli mieleen ja vähän noloa, kun joku otti samalla kuvan, kun hymyilin sille yhteensattumalle, koska olin ihan kuulevinani äidin äänen, kun hän sanoi; mikä minnuu nii...

        Hymyilytti muakin sun assosiaatio äitiisi :)

        Tykkään myös kun ilimat näyttää kyntensä. Koiran kanssa vähän hankalaa seurata rajuilmoja ja uuden vuoden raketteja, jos vähän innokkaammin seuraa, sekin innostuu. Vaikka väärällä energialla.


    • Kyllä vähemmästäkin pitää päivätirsat vetää ; )

      • Tää oli henrjiille ; )


    • att2

      Jo ennen juhannusta on kesä ollut hyvä auringoa vähän sateita nytkin aurinko paistaa ja on lämmin yli 20 täällä läntisessä Ruotsissa. Kaikki kukkii ei kaikki moni kukki jo maaliskuussa kuin ruusut kasvihuoneessa kaktuset kukkivat.

      • apinalle

        Kaktukset nolla, ruusut apina. Apina, nolla, apina.


    • Huomenta@ Aikainen lintu löytää maodon. Tai olisiko tuo mahdollista kun nukuin yön Afrikassa eikä kostea asfaltti vedä lintuja puoleensa.

      Olen minä vaan tehokas nainen. Illalla alkoi ns. maakunnallinen sade kuten ennen vanha kansa sanoi, Ilmarin aikainen. Keräsin pyykin ja ajoin Afrikkaan. Onneksi pyykkitupa ei ollut varattu koko päiväksi vaan löytyi aika välille kello 7 - 11 . Ajoin Siwaan ostamaan Billin Pizzapalan, vaihtaakseni rahaa sopiviksi kolikoiksi pesukoneeseen ja kuivaushuoneeseen.

      Nyt kerkeen hieman naputtelemaan. Voitelin aamukahvia juodessani kakkuvuoan täytekakun pohjaan varten.

      Eli pyykin pesua ja juhlien tarjottavien valmistelua. Mikäpä sen parenpi päivä arkisille töille kun sataa vettä.

      Perjantaiksi luvattu hyvä päivä, silloin nautin keskipisteenä olosta ; )

      • silimuori

        Synttärisankari on keskipisteenäolon ansainnut. Mukavaa omannäköistäsi syntymäpäivää perjantaille. Toivottavasti sää suosii.


      • silimuori kirjoitti:

        Synttärisankari on keskipisteenäolon ansainnut. Mukavaa omannäköistäsi syntymäpäivää perjantaille. Toivottavasti sää suosii.

        Kolmas koneellinen pyykkiä pyörii koneessa. Täytekakunpohja kohta ulos uunista. Nyt pitää muistella kääretortun ohjetta ja se suraavaksi. Suolaset teen myöhemmin. En ole vielä päättänyt, mitä suolasta laitan tarjolle sillä ainainen voileipäkakku saanee nyt väistyä.

        Ideoita please ; )


      • siilimuori
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kolmas koneellinen pyykkiä pyörii koneessa. Täytekakunpohja kohta ulos uunista. Nyt pitää muistella kääretortun ohjetta ja se suraavaksi. Suolaset teen myöhemmin. En ole vielä päättänyt, mitä suolasta laitan tarjolle sillä ainainen voileipäkakku saanee nyt väistyä.

        Ideoita please ; )

        Etkös ole kertonut olevasi juhlienjärjestäjä aiemmin ainakin joten sinulla minuun verrattuna taitaa olla taskussasi enemmän ideoita ja kokemustakin.Juhliin valmistautuminen, suunnittelu ja suunnitelman toteutus kuitenkin valmistaa itse juhlaan kivasti. Melkein enemmän kuin itse juhla, vaikka itse en sillain juhlaihminen olekaan.


      • korpikirjailija
        siilimuori kirjoitti:

        Etkös ole kertonut olevasi juhlienjärjestäjä aiemmin ainakin joten sinulla minuun verrattuna taitaa olla taskussasi enemmän ideoita ja kokemustakin.Juhliin valmistautuminen, suunnittelu ja suunnitelman toteutus kuitenkin valmistaa itse juhlaan kivasti. Melkein enemmän kuin itse juhla, vaikka itse en sillain juhlaihminen olekaan.

        Siinäpä se ajat muuttuvat, ruokamuotikin.

        Muistan ulkoa kaikki reseptit kun leivon, tiedän voileipäkakkujen massat pikanttine makuineen, mutta uusia reseptejä voisin kokeilla. Ainaiset savukala-, savuporo- ja lihapiirakat tiedän tarkalleen kuinka tehdään.

        Uusia ideoita.

        Nykyään läheisten kanssa istuskellessa teen erilaisia suolapaloja ja tapaksia.

        Olisiko jotain eksoottista?


      • siilimuori
        korpikirjailija kirjoitti:

        Siinäpä se ajat muuttuvat, ruokamuotikin.

        Muistan ulkoa kaikki reseptit kun leivon, tiedän voileipäkakkujen massat pikanttine makuineen, mutta uusia reseptejä voisin kokeilla. Ainaiset savukala-, savuporo- ja lihapiirakat tiedän tarkalleen kuinka tehdään.

        Uusia ideoita.

        Nykyään läheisten kanssa istuskellessa teen erilaisia suolapaloja ja tapaksia.

        Olisiko jotain eksoottista?

        Niin, mulima on avoin kaenuussakin :). Makumatkoja vain tekemään. Tarjottavien suunnittelu taitaa lähteä myös siitä, kenelle tarjoilu tehdään, siis millaiset osallistujat. Jos voi olettaa että eksoottinen maistuu, mikä ettei. Voisitkos käyttää hyödyksesi niitä kaenuun afrikkalaisia naisia. Heillä varmaan olisi antaa vinkejä eksotiikasta.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Siinäpä se ajat muuttuvat, ruokamuotikin.

        Muistan ulkoa kaikki reseptit kun leivon, tiedän voileipäkakkujen massat pikanttine makuineen, mutta uusia reseptejä voisin kokeilla. Ainaiset savukala-, savuporo- ja lihapiirakat tiedän tarkalleen kuinka tehdään.

        Uusia ideoita.

        Nykyään läheisten kanssa istuskellessa teen erilaisia suolapaloja ja tapaksia.

        Olisiko jotain eksoottista?

        "korpikirjailija"

        HS.fi

        "Eniten keskustelua näyttäisivät synnyttävän hyvällä suomen kielellä
        kirjoittavat ja taitavasti argumentoivat keskustelijat.
        Yksin puhujille keskustelun herättäminen on vaikeampaa."

        Tuosta kommentista päätellen tutkijat ovat viisasta porukkaa.
        Melkein yhtä viisaita kuin....

        Hih....


        Asiasta toiseen.
        Onko eksoottisuuden tarkoitus olla herkullisempaa?
        Vai onko se vain sitä varten että pystyy erityisesti asiasta mainitsemaan?
        Rapeaksi paahdettu, kotimaisen Ahvenen-pää saattaisi olla mielenkiintoinen
        tuttavuus hyvä-hampaisille?
        Asetettuna Väki-Viina-Etikkaiselle Nokkos-pedille.

        Karhutkin kuulema syövät Alaskassa kalalta vain aivot.
        Ihan pakosta syövät, ne aivot kun ovat erityisen rasvaista.

        yst.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korpikirjailija"

        HS.fi

        "Eniten keskustelua näyttäisivät synnyttävän hyvällä suomen kielellä
        kirjoittavat ja taitavasti argumentoivat keskustelijat.
        Yksin puhujille keskustelun herättäminen on vaikeampaa."

        Tuosta kommentista päätellen tutkijat ovat viisasta porukkaa.
        Melkein yhtä viisaita kuin....

        Hih....


        Asiasta toiseen.
        Onko eksoottisuuden tarkoitus olla herkullisempaa?
        Vai onko se vain sitä varten että pystyy erityisesti asiasta mainitsemaan?
        Rapeaksi paahdettu, kotimaisen Ahvenen-pää saattaisi olla mielenkiintoinen
        tuttavuus hyvä-hampaisille?
        Asetettuna Väki-Viina-Etikkaiselle Nokkos-pedille.

        Karhutkin kuulema syövät Alaskassa kalalta vain aivot.
        Ihan pakosta syövät, ne aivot kun ovat erityisen rasvaista.

        yst.

        H.

        Poikani ja hänen vaimonsa ovat makumatkailijoita. Nyt juuri vaeltelevat Oulangan kansallispuistossa Karhunkierrokseta. Syönevät illalla hotellissa jotain lappilaista.

        Itsekin olen opetellut syömään erilaisia outojakin suuhunpantavia. En tosin vielä friteerattuja torakoita tai heinäsirkkoja.

        Olen ruoan ja leivonnan ammattilainen, mutta en toivo olevani koskaan valmis.

        Minusta sinulta omituinen kommentti yksinpuhelusta. olen pannut merkille sen olevan sinun erikoisosaamistasi ja varsinkin saman sanoman toistamista.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Poikani ja hänen vaimonsa ovat makumatkailijoita. Nyt juuri vaeltelevat Oulangan kansallispuistossa Karhunkierrokseta. Syönevät illalla hotellissa jotain lappilaista.

        Itsekin olen opetellut syömään erilaisia outojakin suuhunpantavia. En tosin vielä friteerattuja torakoita tai heinäsirkkoja.

        Olen ruoan ja leivonnan ammattilainen, mutta en toivo olevani koskaan valmis.

        Minusta sinulta omituinen kommentti yksinpuhelusta. olen pannut merkille sen olevan sinun erikoisosaamistasi ja varsinkin saman sanoman toistamista.

        "korpikirjailija"

        Sinä olet nainen, ruoan ammattilainen.
        Minä olen mies, ruoallaan lumoavainen.

        Naisesta ei koskaan tule valmista.
        Mies on valmis heti, kun ensimmäinen poikamies-Kahvinsa on juotavaa.

        Yksin-puhelu-kommentti ei ollut minun.
        Se taisi olla jonkin, joka on alkanut ymmärtämään minua.
        Taivas varjele!
        Mitähän tuosta vielä tulee.

        ed. yst.

        H.


    • kesivä

      Tohtiiko kysyä aloittajalta, että onko Sinulla joku vippaskonsti tuohon energisyyteesi? Jos on, niin voisitko ystävällisesti jakaa sen meille, vai onko pyhästi varjeltava salaisuus?
      Vähän kademielellä luen touhujasi, kun itse hädintuskin jaksan pakolliset päiväaskareet tehdä. Flunssa verotti voimia, vaan nyt on loma ja tarkoitus on kunnon nosto.
      Möllerin kalanmaksaöljyä menee huikka päivässä, kuten joku ehdotti.

      • Heikunkeikku

        "kesivä"
        Kannatan ehdotustasi, että Korppis ystävällisesti voisi jakaa energisyytensä lähdettä.
        On mukava lukea hänen touhuistaan. Ehtii jos jotakin tekemään ja seuraavassa sekunnissa jo porhaltaa uusiin tekemisiin. Eihän tuohon voi muuta visertää, kuin aikamoinen energiapallo on hän.


      • Olen perusterve, nukun hyvin, osaan organisoida erinomaisesti. Organisointikyky on se jolla monta asiaa voidaan tehdä samanaikaisesti. Lisäaineita syön polvieni kunnon ylläpitämiseen glucosamia ja luuston hyvinvointiin D-kalsiumia. Illalla ( ei joka ilta) lasillinen mietoa marjaviiniä pitää ruuansulatukseni säännöllisenä.

        Esimerkki organisoinnista ja työn jouhevasta etenemisestä.

        Aamulla kello soimaan 6.50. Kaikki perusasiat valmiina pyykinpesuun ja leivontaan. Kello 7.00 eka koneellinen pyörimään ja aamukahvi ja kakunpohjan tekoon. Kakku uuniin. Välillä luppoaikaa naputella koneelle ; ) Pyykit pois koneesta ja uusi koneellinen pyörimään. Kakun pohja alkaa olla valmis. Kääretorttuainekset pyörimään yleiskoneeseen. Kakku ulos uunista, kääretorttu uuniin. Sokeroitu voipaperi pöydälle. Kääretorttu ulos uunista voipaperille, väliin mansikka hilloa ja rullalle. Jätän vetäytymään pöydälle pyyheliinan alle. Alas kellariin ottamaan pyykit pois koneesta ja nostan kuivamaan.

        Kello 11. 00 pyykit pois kuivushuoneesta, tilaa seuraavalle pesijälle.

        Väsyttää.... menen päikkärille. Iltapäivällä käyn kaupassa ja syön. Sataa joten saatan imuroida tän kaupunkikämpän. Ajattelin olla täällä ensi yönkin, odottelen aurinkoa ja esikoista takaisin Kuusamosta.


      • kesivä
        Heikunkeikku kirjoitti:

        "kesivä"
        Kannatan ehdotustasi, että Korppis ystävällisesti voisi jakaa energisyytensä lähdettä.
        On mukava lukea hänen touhuistaan. Ehtii jos jotakin tekemään ja seuraavassa sekunnissa jo porhaltaa uusiin tekemisiin. Eihän tuohon voi muuta visertää, kuin aikamoinen energiapallo on hän.

        Niinpä! Kun minä mielikuvissani matkaan hänen kanssaan autolla Afrikan raitilla kolmen herran tykönä ja sen jälkeen mökillä nurmikkoa rassaamassa, niin hänpä onkin jo kaupunkiasunnollaan pyykkiruljanssia pyörittämässä ja leivonnaisia rustaamassa. Minä vain ehdin kupposen kahvia hörpätä :(
        Anteeksi korppis, että puhun Sinusta kuin olisit poissa oleva :)


      • kesivä kirjoitti:

        Niinpä! Kun minä mielikuvissani matkaan hänen kanssaan autolla Afrikan raitilla kolmen herran tykönä ja sen jälkeen mökillä nurmikkoa rassaamassa, niin hänpä onkin jo kaupunkiasunnollaan pyykkiruljanssia pyörittämässä ja leivonnaisia rustaamassa. Minä vain ehdin kupposen kahvia hörpätä :(
        Anteeksi korppis, että puhun Sinusta kuin olisit poissa oleva :)

        En minä siellä herrain juttusilla ollut tänään vaan eilen ja sen nurmikonkin siistin eilen ja ylisillä ukkosta nukuin. Tänään on tänään ja uudet kujeet ; )


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "kesivä"
        Kannatan ehdotustasi, että Korppis ystävällisesti voisi jakaa energisyytensä lähdettä.
        On mukava lukea hänen touhuistaan. Ehtii jos jotakin tekemään ja seuraavassa sekunnissa jo porhaltaa uusiin tekemisiin. Eihän tuohon voi muuta visertää, kuin aikamoinen energiapallo on hän.

        "Heikunkeikku"

        Heittäkää nyt heevetti persheenne olalle, kun niitä teillä on.
        Menkää poimimaan sieniä.
        Ettette ihan kaikki kuulosta korppikselta.

        luv.

        H.


      • kesivä
        korpikirjailija kirjoitti:

        En minä siellä herrain juttusilla ollut tänään vaan eilen ja sen nurmikonkin siistin eilen ja ylisillä ukkosta nukuin. Tänään on tänään ja uudet kujeet ; )

        No niinpä! Minä rauhassa luin noita eilisiä menojasi ja sillä aikaa niitä lukiessa olitkin jo toisen vuorokauden puolella ja uusissa puuhissa ;)
        Katsonpas tuota glukosamiinia tarkemmin googlesta, koska yksi sorminiveleni ajoittain kipuilee ja turpoilee. Ei olisi pianistiksi minusta, onneksi kirjaimia pystyy takomaan.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Heittäkää nyt heevetti persheenne olalle, kun niitä teillä on.
        Menkää poimimaan sieniä.
        Ettette ihan kaikki kuulosta korppikselta.

        luv.

        H.

        Heitä itte oma peppus mihin lystää.
        Tokko olalle asti se yltää, rautakankimaisuus tuo omia haasteita.


      • kesivä
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Heitä itte oma peppus mihin lystää.
        Tokko olalle asti se yltää, rautakankimaisuus tuo omia haasteita.

        Hahhaa, tuo rautakankimaisuus ;))
        Muuten, sain korppikselta siivun energiaa ja tässä knaputtelujen välissä siivosin keittiön, pesin vessan pytyn ja laitoin pesukoneen pyörimään.
        Leipomaan en ala ja kanttarelleja vasta viikonloppuna poimimaan. Lapsivieras tulee yökylään, joten se viinilasillinenkin jää ottamatta :)
        "Vaan ei minusta korppista tullut, minusta tuli kesivä." Vähän niinku "hiiri se kissalle takkia ompeli".


      • Heikunkeikku
        kesivä kirjoitti:

        Hahhaa, tuo rautakankimaisuus ;))
        Muuten, sain korppikselta siivun energiaa ja tässä knaputtelujen välissä siivosin keittiön, pesin vessan pytyn ja laitoin pesukoneen pyörimään.
        Leipomaan en ala ja kanttarelleja vasta viikonloppuna poimimaan. Lapsivieras tulee yökylään, joten se viinilasillinenkin jää ottamatta :)
        "Vaan ei minusta korppista tullut, minusta tuli kesivä." Vähän niinku "hiiri se kissalle takkia ompeli".

        Voi miten Rasittavia te touhuilijat ootte:)
        Varsinkin tänään, kun itteä ei yhtään huvita tehdä mitään.
        Pitäiskö munkin nyt jotakin värkätä, etten tuntisi itteäni laiskimukseksi.
        Että kiitos vaan teille, jotka otitte minulta "oi-ihanaa-nyt-tänään-vaan-laiskottelen"-mielialan pois. Paljon kiitoksia. Kiitos kiitos.


      • kesivä
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Voi miten Rasittavia te touhuilijat ootte:)
        Varsinkin tänään, kun itteä ei yhtään huvita tehdä mitään.
        Pitäiskö munkin nyt jotakin värkätä, etten tuntisi itteäni laiskimukseksi.
        Että kiitos vaan teille, jotka otitte minulta "oi-ihanaa-nyt-tänään-vaan-laiskottelen"-mielialan pois. Paljon kiitoksia. Kiitos kiitos.

        Juu, ei kestä kiittää. Syyllisyys se ajaa tekemättömien töiden äärelle. Mä otin sellaisen projektihomman, että husasen rätillä pustblankko ja sitten lukasen yhden ketjun. Huomasin, että jollain on VIISI vapaa, mulla ei edes yhtä oksantynkää :(


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Voi miten Rasittavia te touhuilijat ootte:)
        Varsinkin tänään, kun itteä ei yhtään huvita tehdä mitään.
        Pitäiskö munkin nyt jotakin värkätä, etten tuntisi itteäni laiskimukseksi.
        Että kiitos vaan teille, jotka otitte minulta "oi-ihanaa-nyt-tänään-vaan-laiskottelen"-mielialan pois. Paljon kiitoksia. Kiitos kiitos.

        Heikku@ en minä mopolla mahottomia.

        Nukuin päiväunet 2,5 tuntia. Nytkin raukasee ; )


      • Heikunkeikku
        kesivä kirjoitti:

        Juu, ei kestä kiittää. Syyllisyys se ajaa tekemättömien töiden äärelle. Mä otin sellaisen projektihomman, että husasen rätillä pustblankko ja sitten lukasen yhden ketjun. Huomasin, että jollain on VIISI vapaa, mulla ei edes yhtä oksantynkää :(

        Huomenta huomenta!!
        Minulla oli kyllä vakaa tarkoitus eilen ruveta touhuilemaan. Seistä törötin olohuoneessa ja pohdin, että mistähän mitäkin alkaisin. Päässä pyöri asioita joita voisin ruveta tekemään, mutta väsyin siitä ajattelusta niin Hirrrveesti, että olin pakotettu heittämään hanskat tiskiin. Vetäsin kengät kinttuihin ja lähin kyläkierrokselle. Ensteks veljen luo terassille istuskelemaan, sitten äiteemuorin luo ja sieltä vielä kurvasin pojan luo katsomaan miten lapsenlapsen motocrossilla opettelu on edistynyt.
        Tulinkin sitten sen verran myöhään kotiin, että en ilennyt ruveta touhuilemaan.

        Nyt on pirteä päivä. Oon pakannut osan tavaroista. Pyykkikone on pyörimäs. Hieno ilma lähteä saareen. En taas tiedä kuinka päin täs kiemurtelis, kun mieli on niin valtaisan hyvä.


      • Heikunkeikku
        korpikirjailija kirjoitti:

        Heikku@ en minä mopolla mahottomia.

        Nukuin päiväunet 2,5 tuntia. Nytkin raukasee ; )

        Huomenta vaan sinullekin:)

        No eipä oo ihme, jos päiväunet otat, kun touhuat mahanalus jalakoja täynnä koko ajan jotakin. Hetken kun huilaa, niin sitten taas jaksaa.
        Kyllähän minäkin joskus inspiroidun ja suorastaan lennän tekemisen riemusta.
        On ihana tunne, kun on saanut paljon aikaseksi päivän mittaan, kelepaa kattella kättensä jälkeä.


      • ent.siivoojaparka
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Huomenta vaan sinullekin:)

        No eipä oo ihme, jos päiväunet otat, kun touhuat mahanalus jalakoja täynnä koko ajan jotakin. Hetken kun huilaa, niin sitten taas jaksaa.
        Kyllähän minäkin joskus inspiroidun ja suorastaan lennän tekemisen riemusta.
        On ihana tunne, kun on saanut paljon aikaseksi päivän mittaan, kelepaa kattella kättensä jälkeä.

        Minut saa "lentämään tekemisen riemusta" pelkästään se, että tulee tekstari; ootko kotona, voinko tulla käymään. Siihen pikaisesti vastaan: "Ehkä puolen tunnin päästä..."
        Sitten äkkiä vaatetta päälle, ylimääräiset vaatemytyt kainaloon sohvilta ja tuolien selkänojilta, makuuhuoneen ovi auki, vaatteet sinne ja ovi kiinni. Hikiset sukat ja kusiset kalsarit pyykkikoriin. Likaiset astiat olkkarin pöydiltä ja kirjahyllyjen reunoilta keittiöön. Paperit ja kirjat (mitkä meinaa itsestään rönsyillä ympäri asunnon) nättiin pinoon ja jonnekin sivupöydälle. Kenkien kerääminen hallin lattialta kenkätelineisiin. Nopea vilkaisu vessanpyttyyn ja pesualtaaseen (pesu, jos tarve vaatii), likaiset pyyhkeet pyykkikoriin ja puhtaat tilalle, kylppärin ikkunapenkiltä peilikaappiin kaikki mikä mahtuu, käytetyt pumpulitopsit roskiin...
        Kun ovikello soi, niin menen rauhallisesti avaamaan essu päällä; olin tässä just tiskaamassa, mutta käy taloksi.


      • korppis1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Minut saa "lentämään tekemisen riemusta" pelkästään se, että tulee tekstari; ootko kotona, voinko tulla käymään. Siihen pikaisesti vastaan: "Ehkä puolen tunnin päästä..."
        Sitten äkkiä vaatetta päälle, ylimääräiset vaatemytyt kainaloon sohvilta ja tuolien selkänojilta, makuuhuoneen ovi auki, vaatteet sinne ja ovi kiinni. Hikiset sukat ja kusiset kalsarit pyykkikoriin. Likaiset astiat olkkarin pöydiltä ja kirjahyllyjen reunoilta keittiöön. Paperit ja kirjat (mitkä meinaa itsestään rönsyillä ympäri asunnon) nättiin pinoon ja jonnekin sivupöydälle. Kenkien kerääminen hallin lattialta kenkätelineisiin. Nopea vilkaisu vessanpyttyyn ja pesualtaaseen (pesu, jos tarve vaatii), likaiset pyyhkeet pyykkikoriin ja puhtaat tilalle, kylppärin ikkunapenkiltä peilikaappiin kaikki mikä mahtuu, käytetyt pumpulitopsit roskiin...
        Kun ovikello soi, niin menen rauhallisesti avaamaan essu päällä; olin tässä just tiskaamassa, mutta käy taloksi.

        Moi tytöt. Siivooja olet kuin kuopukseni, aina kun ilmoitan tulevani paikat o tiptop ja makuuhuoneen ovi kiinni sekä poika tiskaa. Kuvauksesi osuva. Heikku on minullakin noita kiertoteitä jos ei jaksa alkaa. Tänään tein juhlavalmistelut loppusuoralle kirkolla ja nyt naputtelen jorriinin juurilla teille aurinkoiselta laituriltani. Olo on, jotta en oo köyhä, enkä kippee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe