Mitä mieltä olet palstan aiheista !

1eero

Aiheita josta haluat keskustella, ikävistä tuletko niistä vihaiseksi, surullisista murheen murtamaksi, politikoida itsesi äkäiseksi.
Asioista viisaammaksi puida ongelmia tai tai iloisista itsesi hyvän tuuliseksi vai jatkatteko entiseen malliin.

144

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HyvätJaHuonotPuolet

      miten itse koet asiat?

      • Kjhhh

        Vastauksista tulen suruliseksi


    • Minä olen yllättynyt. Onko totta että tää palsta on minikokoinen läpileikkaus Suomen ikätovereistani ja heidän ajatusmaailmastaan?

      • ent.siivoojaparka

        Mikäs sinusta on siinä yllättävää? Et kai kuvitellut kaikilla meidän ikäisillä olevan sinun kanssasi joka suhteessa samanlainen ajatusmaailma?


      • unetonsavossa

        Tämä on ennemminkin läpileikkaus joutilaista ihmisistä. Liikuntarajoitteisuuteni vuoksi minullakin on aikaa täällä lueskella ja joskus kommentoidakin. Ikäisemme terveet ihmiset ovat vielä niin kiinni aktiivielämässä etteivät vähää vapaa-aikaansa käytä netissä roikkumiseen.


      • siilimuori

        Täytyy uskoa että täällä todellakaan ei kirjoita kuin murto-osa ikäluokasta ja hekin edustanevat tietynlaista tyyppiä. Täällä hömppäpalstalla ei mielestäni voi tehdä minkäänlaista läpileikkaustutkimusta ikäluokasta.


      • siilimuori
        unetonsavossa kirjoitti:

        Tämä on ennemminkin läpileikkaus joutilaista ihmisistä. Liikuntarajoitteisuuteni vuoksi minullakin on aikaa täällä lueskella ja joskus kommentoidakin. Ikäisemme terveet ihmiset ovat vielä niin kiinni aktiivielämässä etteivät vähää vapaa-aikaansa käytä netissä roikkumiseen.

        Nuoret työikäiset ne vasta netissä roikkuukin. Mutta palsta ei ole ikäryhmä vaan ihan joku muu.


    • siilimuori

      Palstan aiheet ovat palstalaisten summa. Siitä väki puhuu mistä haluaa puhua. Ehkä ongelma on se että ei ole mitään ohjaavaa otsikkoaihetta, ikäluokkaryhmät ovat ihan turhat. Joutaisivat poistoon.

      • Ikäryhmää voisi ainakin laajentaa, eihän missään tilaisuuksissakaan, oli sitten häät tai hautajaiset, mennä johonkin nurkkaan tietyn ikäisten kanssa juttelemaan. Täällä oikeassa elämässäkin ollaan tekemisissä eri ikäisten kanssa.


      • siilimuori
        Paapurix kirjoitti:

        Ikäryhmää voisi ainakin laajentaa, eihän missään tilaisuuksissakaan, oli sitten häät tai hautajaiset, mennä johonkin nurkkaan tietyn ikäisten kanssa juttelemaan. Täällä oikeassa elämässäkin ollaan tekemisissä eri ikäisten kanssa.

        Totta. Kuitenkin tällaisella aihersjaamattomalla palstalla aiheiden puute näkyy tietyllä tavalla.


      • ent.siivoojaparka
        Paapurix kirjoitti:

        Ikäryhmää voisi ainakin laajentaa, eihän missään tilaisuuksissakaan, oli sitten häät tai hautajaiset, mennä johonkin nurkkaan tietyn ikäisten kanssa juttelemaan. Täällä oikeassa elämässäkin ollaan tekemisissä eri ikäisten kanssa.

        Eikö täällä ole tarpeeksi palstoja, joissa keskustelee kaikenikäiset. Sinne vaan juhlimaan kaikki, jotka eivät viihdy pelkästään itsensä ikäisten seurassa.
        Minä ainakin saan livessä olla ihan tarpeeksi itseäni nuorempien ja viisaampien seurassa. Ihan mukava vetäytyä välillä lukemaan itseni ikäisten horinoita. Vaikka montahan täälläkin vaikuttaa olevan tätä ikäryhmää nuorempia tai vanhempia.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Eikö täällä ole tarpeeksi palstoja, joissa keskustelee kaikenikäiset. Sinne vaan juhlimaan kaikki, jotka eivät viihdy pelkästään itsensä ikäisten seurassa.
        Minä ainakin saan livessä olla ihan tarpeeksi itseäni nuorempien ja viisaampien seurassa. Ihan mukava vetäytyä välillä lukemaan itseni ikäisten horinoita. Vaikka montahan täälläkin vaikuttaa olevan tätä ikäryhmää nuorempia tai vanhempia.

        On toki, mutta nämä ikäryhmät on rajattu kymmenen vuoden sisään, eivätkä tiukat rajat ole tarpeen, saati että ne pitäisivät. Onhan tälläkin palstalla kirjoittajia alle kuudenkympin ja yli seitsemänkympin.
        En nyt tarkoittanutkaan, että kaikki ikäryhmät yhdistettäisiin, mukavampi kuitenkin näin netin kautta keskustella suunnilleen saman ikäisten kanssa, laajennettuna versiona vain.
        Jäisi pois se joskus esiintyvä "ikäsyrjintä", jota koin itsekin tälle palstalle alaikäisenä tullessani.


      • bessie-
        Paapurix kirjoitti:

        On toki, mutta nämä ikäryhmät on rajattu kymmenen vuoden sisään, eivätkä tiukat rajat ole tarpeen, saati että ne pitäisivät. Onhan tälläkin palstalla kirjoittajia alle kuudenkympin ja yli seitsemänkympin.
        En nyt tarkoittanutkaan, että kaikki ikäryhmät yhdistettäisiin, mukavampi kuitenkin näin netin kautta keskustella suunnilleen saman ikäisten kanssa, laajennettuna versiona vain.
        Jäisi pois se joskus esiintyvä "ikäsyrjintä", jota koin itsekin tälle palstalle alaikäisenä tullessani.

        Mielestäni tasakymmeniin jako toimii siinä missä mikä tahansa muukin jako, ja nimenomaan 60-70 ikäisille tarkoitettu palsta puolustaa paikkaansa. Sille välille useimmilla kuitenkin ajoittuu yksi ihmisen elämän suurista muutoskohdista, eläkkeelle jääminen.

        Rajoja ei varmasti ole tarkoitettu tiukoiksi ja ehdottomiksi, ikäänsähän ei tarvitse todistaa, ei edes kertoa. Harvoinpa oman iän kertominen on keskustelun kannaltakaan ajatellen tarpeen, semminkään kun oletuksena on että ollaan n. 60-70 ikäisiä.

        'Ikäsyrjintää' täältä ei varmaan saa koskaan pois, mutta se kannattaisi jättää huomiotta.
        Kun 60-70 ikäisille tarkoitetulla palstalla tavan takaa ikääntyvää ihmistä pilkataan ja vähätellään, mm. vastenmielisin ja mahdollisimman ällöttävin ilmaisuin heidän ulkoista vanhenemistaan kuvaillen, niin ei siinä kai pohjimmiltaan ikäsyrjinnästä taida edes olla kysymys, vaan sellaisia kirjoittavan asenteista ja suhtautumisesta muihin kirjoittajiin ja tähän palstaan.
        Tuskin niitä kukaan nuorempi tulee tänne kirjoittamaan.


      • bessie- kirjoitti:

        Mielestäni tasakymmeniin jako toimii siinä missä mikä tahansa muukin jako, ja nimenomaan 60-70 ikäisille tarkoitettu palsta puolustaa paikkaansa. Sille välille useimmilla kuitenkin ajoittuu yksi ihmisen elämän suurista muutoskohdista, eläkkeelle jääminen.

        Rajoja ei varmasti ole tarkoitettu tiukoiksi ja ehdottomiksi, ikäänsähän ei tarvitse todistaa, ei edes kertoa. Harvoinpa oman iän kertominen on keskustelun kannaltakaan ajatellen tarpeen, semminkään kun oletuksena on että ollaan n. 60-70 ikäisiä.

        'Ikäsyrjintää' täältä ei varmaan saa koskaan pois, mutta se kannattaisi jättää huomiotta.
        Kun 60-70 ikäisille tarkoitetulla palstalla tavan takaa ikääntyvää ihmistä pilkataan ja vähätellään, mm. vastenmielisin ja mahdollisimman ällöttävin ilmaisuin heidän ulkoista vanhenemistaan kuvaillen, niin ei siinä kai pohjimmiltaan ikäsyrjinnästä taida edes olla kysymys, vaan sellaisia kirjoittavan asenteista ja suhtautumisesta muihin kirjoittajiin ja tähän palstaan.
        Tuskin niitä kukaan nuorempi tulee tänne kirjoittamaan.

        Voihan sen ottaa rikkautena ja hyvänä lisänä, että tälläkin palstalla keskustelee noin 50 vuotiaita ja ainakin poikkeaa 70-80 vuotiaita. Onhan siinä ikähaarukkaa tarpeeksi, jopa kaksi sukupolvea parhaimmillaan.
        Tiukkoja rajoja ei voida vetää, ellei henkkareita aleta vaatimaan. Jotenkin silloin, kun tälle palstalle rantauduin, juuri ikäni ärsytti monia ja he sen suorin sanoin kertoivatkin.
        Toki nykyisinkään kaikki aloitukset ja aiheet eivät minua koske tai kiinnosta, esim. eläkkeitä koskeviin keskusteluihin en osallistu, sillä se ei ole itselleni ajankohtainen aihe.
        Nyt ei ole iän suhteen ongelmaa, olen 61-vuotias ja vielä pitkään kuulun tälle palstalle, tiedä jos elonpäiviä riittää, niin siirrynkö seuraavaan ryhmään myös "etuajassa"..
        Tuota pilkkaamista heidän ikänsä takia en ymmärrä ja vielä vähemmän mikäli sitä joku itsekin samoissa ikävuosissa oleva tekee.


    • Minua eivät aloitukset vaivaa.
      Nytkin on ollut huvittavaa seurata yht-äkkiä ilmestyneitä yrityksiä.
      Yrityksiä, joista ei paista halu keskustella.
      Vaan ihan "toisenlaiset" tavoitteet.
      Onneksi palstalla on muutama henkilö, jotka keskustelevat.
      Huolimatta siitä että jotkut "aloittajat" pyrkivät sotkemaan, pilkkaan ja ivaan.
      Kummankohan ihmis-tyypin aloitus tämä aloitus on :)
      Joku piikikäs, jota harmittaa kun kukaan ei ota häntä tosissaan?
      Ja on hän alkanut pikku-hiljaa tajuta miksi ei :)
      Voihan myös olla niin, että seuraava vuosi-kymmen on alkanut ahdistaa liian
      lähellä.
      Edellinen liian kaukana.

      H.

      • niinpäjoopa

        Entäs sellaiset joilla ei ole aikaa keskustella?
        Ensinnäkin kaiken lukemiseen pitäisi olla aikaa ennenkuin laittaa mitä mieltä on asiasta. Oma mielipide on sitten täysin oma, oli muut mitä mieltä tahansa.

        Joskus sadepäivinä olen muutamia aloituksia lukenut ja olen tullut siihen tulokseen että pitäisi istua päivät koneen ääressä keskustelemassa.

        Silloin kun on aikaa keskustella, valitsen aiheen johon kirjoitan, yleensä lyhyesti, joskus enemmän jos aihe on mieleinen.


      • siilimuori

        Mikähän tavoite sun mielestä tämän ketjun aloittajalla on, sitä paitsi et vastannut asettamaansa kysymykseen. Pilkkaan ja ivaan, kukahan rekattu Se mahtaakaan olla, ymmärtääköhän ite ;).

        Ai joku piikikäs vai? Jos meitsiä tarkoitat ni ei harmita otot, mulle riittänee panot palstalle.

        Ikä ei minua rasita, turhautuneisuus sen sijaan on totta.


      • niinpäjoopa kirjoitti:

        Entäs sellaiset joilla ei ole aikaa keskustella?
        Ensinnäkin kaiken lukemiseen pitäisi olla aikaa ennenkuin laittaa mitä mieltä on asiasta. Oma mielipide on sitten täysin oma, oli muut mitä mieltä tahansa.

        Joskus sadepäivinä olen muutamia aloituksia lukenut ja olen tullut siihen tulokseen että pitäisi istua päivät koneen ääressä keskustelemassa.

        Silloin kun on aikaa keskustella, valitsen aiheen johon kirjoitan, yleensä lyhyesti, joskus enemmän jos aihe on mieleinen.

        "niinpäjoopa"

        Sinä liioittelet.
        60 palstalle riittää, kuin on ikänsä oppinut.
        Ikänsä sivistynyt.
        Ikänsä ymmärtänyt.
        Sekä osaa molemmat koti-maiset kielet sujuvasti.
        Pitää myös muistaa, että lyhyt töksäytys ei ole sivistynyttä keskustelua .

        H.


      • siilimuori
        hunksz kirjoitti:

        "niinpäjoopa"

        Sinä liioittelet.
        60 palstalle riittää, kuin on ikänsä oppinut.
        Ikänsä sivistynyt.
        Ikänsä ymmärtänyt.
        Sekä osaa molemmat koti-maiset kielet sujuvasti.
        Pitää myös muistaa, että lyhyt töksäytys ei ole sivistynyttä keskustelua .

        H.

        No sekö on kun kirjoittaa isse issekseen sellaista jota suurin osa ainakaan ei ymmärrä? Kohteliasta ja sivistynyttä? Heittelee ivoja muille, naureskelee partaansa. Ettei vaan olisi jäänyt jumiin edelliselle vuosikymmenelle ;).
        Esittää joskus jopa kolmivitosta, päästäkseen keskustelemaan sinkkujen sinkkuseksistä. :).


      • niinpäjoopa
        hunksz kirjoitti:

        "niinpäjoopa"

        Sinä liioittelet.
        60 palstalle riittää, kuin on ikänsä oppinut.
        Ikänsä sivistynyt.
        Ikänsä ymmärtänyt.
        Sekä osaa molemmat koti-maiset kielet sujuvasti.
        Pitää myös muistaa, että lyhyt töksäytys ei ole sivistynyttä keskustelua .

        H.

        "Pitää myös muistaa, että lyhyt töksäytys ei ole sivistynyttä keskustelua ."
        Tuo pitäisi muistaa itsesikin.

        Pitäähän ensin aiheen sisältö lukea että osaa suurinpiirtein aiheeseen vastatakin. Jos kirjoittaisin sen mikä mielessäni sillä hetkellä olisi, ilman aihetta lukematta, kelpaisikohan se? ;-)


      • niinpäjoopa
        siilimuori kirjoitti:

        No sekö on kun kirjoittaa isse issekseen sellaista jota suurin osa ainakaan ei ymmärrä? Kohteliasta ja sivistynyttä? Heittelee ivoja muille, naureskelee partaansa. Ettei vaan olisi jäänyt jumiin edelliselle vuosikymmenelle ;).
        Esittää joskus jopa kolmivitosta, päästäkseen keskustelemaan sinkkujen sinkkuseksistä. :).

        Homattu on.

        Siksipä kirjoitin että aloittaisi ensin itsestään


      • niinpäjoopa kirjoitti:

        Homattu on.

        Siksipä kirjoitin että aloittaisi ensin itsestään

        "niinpäjoopa"

        No niin.
        Rouvat jatkavat nyt tästä.
        Toive on täytetty.

        H.


      • niinkuniin

        "Joku piikikäs, jota harmittaa kun kukaan ei ota häntä tosissaan?

        Ja on hän alkanut pikku-hiljaa tajuta miksi ei :)"

        Sääli jos palsta on niin tärkeä että viitsii miettiä tuollaisia. Jos "kukaan" täällä ei ota minua tosissaan niin mitä sitten, se ei vaikuta elämääni millään lailla.


      • siilimuori
        hunksz kirjoitti:

        "niinpäjoopa"

        No niin.
        Rouvat jatkavat nyt tästä.
        Toive on täytetty.

        H.

        Juuri tuo on tän palstan yks onkelmakohta mikä tyrehdyttää "keskustelun. Sohaistaan jottain ja sitten vetäydytään. Onkos se keskustelua? Ja miksi ei kestä itseleen samansävyistä kommenttia mitä antaa muille.


      • siilimuori
        niinkuniin kirjoitti:

        "Joku piikikäs, jota harmittaa kun kukaan ei ota häntä tosissaan?

        Ja on hän alkanut pikku-hiljaa tajuta miksi ei :)"

        Sääli jos palsta on niin tärkeä että viitsii miettiä tuollaisia. Jos "kukaan" täällä ei ota minua tosissaan niin mitä sitten, se ei vaikuta elämääni millään lailla.

        No ei elämään vaikuta mutta olisi ihan kiva saada aiheista asialiisia kommentteja kommentteihin :). Kun kerta täällä ollaan.


      • Nittamunax
        siilimuori kirjoitti:

        No sekö on kun kirjoittaa isse issekseen sellaista jota suurin osa ainakaan ei ymmärrä? Kohteliasta ja sivistynyttä? Heittelee ivoja muille, naureskelee partaansa. Ettei vaan olisi jäänyt jumiin edelliselle vuosikymmenelle ;).
        Esittää joskus jopa kolmivitosta, päästäkseen keskustelemaan sinkkujen sinkkuseksistä. :).

        Ai mihin partaansa? Alapartaansa vai?


      • siilimuori
        Nittamunax kirjoitti:

        Ai mihin partaansa? Alapartaansa vai?

        Vertauskuvalliseen partaansa ;)


    • Heikunkeikku

      Huomenta vaan täältä.
      En ole edes avannut kaikkia etusivulla olevia aloituksia.
      Ei vaan ole otsikko knapsahtanut päässä siihen malliin, että olisin tullut uteliaaksi ja avannut ja lukenut.
      Näin aamusella oon aina ulkona ja tuun jossakin vaiheessa kurkistamaan olisiko joku inspiroiva aloitus putkahtanut palstalle.
      Se Kirja-aiheinen aloitus olisi kiinnostanut, mutku ja mutku kirjoista ei niin moni piittaa jutustella ja semmoset aloitukset tyssähtää lyhyeksi pätkäksi.

      Ilonpilkahduksia haeskelen, positiivisia juttuja, mukavaa rupattelua ja sen semmosta. Huumorinkukkasiakin piikkuusen, muttei liikaa, kattoku oon kuitenkin enemmän tosikko ku ei-tosikko.

      Nyt menen takaisin ulos. Kahvia on jäljellä vielä puoli ämpärillistä. Olen yöpaita päällä, toivottavasti kukaan ei tule plimpahuttelemaan ovikelloa.

      • "Heikunkeikku"

        Minäpä kehitin sinulle iki-oman huumorin-pikkasen.
        Ajattelin että oppilaille...?

        "Tuhatta ja sataa syöksyvä tervapääsky singahti avatun Flyygelin kireimpien
        siimojen houkuttelemana.
        Viimeinen ajatus pääskyllä oli...
        Ihan päätöntä touhua"

        Älä rupattele tähän aloitukseen.
        Tässä ollaan ilkeitä.
        Paitsi minä.

        H.


    • kesivä

      Aloittaja, se on ihan fiiliksestä kiinni minkälaisen ketjun avaan. Ja fiiliksestä se on kiinni vastaako siihen ketjuun vai ei.
      Täällä tuppaa nuo asia-aiheketjutkin sotkeutuvan hyvin nopeasti. Musaketjun avaan vain joskus, koska en jaksa avata linkkejä, eli niin kauan en koneen äärellä istu.

      • mimmimum-mi

        Aina on aihetta lauluun....
        Mä mistä laulun aiheet saan
        niin moni tiedustaa,
        kun kuljen laulun tietä huoletonta.
        On helppo käydä vastaamaan
        kun kiertää maailmaa
        ja elänyt on vuotta kyllin monta.
        Laulun löytää ja ilmi sen tuoda voi,
        jos sen etsijän laulajaks’ Luoja loi.
        Ei lopu aiheet milloinkaan, jos esille ne saa.
        Niin paljon on aihetta lauluun.

        Sen aiheen antaa pakkanen
        Ja polte auringon.
        Sen kertoilla voi helle sekä halla.
        Se tuiketta on tähtien
        ja kuohu aallokon.

        aiheita keskustelulle on vaikka kuinka....kiinnostuksen kohteita erilaisia.....eri päivinä....mielialasta ja tunnelmasta riippuen..sekä ajasta..


      • "kesivä"

        Kappas, huomasin vasta nyt että samaistuit minuun:

        "Huolimatta siitä että jotkut "aloittajat" pyrkivät sotkemaan, pilkkaan ja
        ivaan"

        Aina on puutteessa parempi lainata.

        H.


      • mimmimum-mi kirjoitti:

        Aina on aihetta lauluun....
        Mä mistä laulun aiheet saan
        niin moni tiedustaa,
        kun kuljen laulun tietä huoletonta.
        On helppo käydä vastaamaan
        kun kiertää maailmaa
        ja elänyt on vuotta kyllin monta.
        Laulun löytää ja ilmi sen tuoda voi,
        jos sen etsijän laulajaks’ Luoja loi.
        Ei lopu aiheet milloinkaan, jos esille ne saa.
        Niin paljon on aihetta lauluun.

        Sen aiheen antaa pakkanen
        Ja polte auringon.
        Sen kertoilla voi helle sekä halla.
        Se tuiketta on tähtien
        ja kuohu aallokon.

        aiheita keskustelulle on vaikka kuinka....kiinnostuksen kohteita erilaisia.....eri päivinä....mielialasta ja tunnelmasta riippuen..sekä ajasta..

        "mimmimum-mi"

        Aina kun lainaa.
        Pitää kertoa keneltä lainaa.
        Ei saa näytellä että minä se tässä....

        H.


      • kesivä
        hunksz kirjoitti:

        "kesivä"

        Kappas, huomasin vasta nyt että samaistuit minuun:

        "Huolimatta siitä että jotkut "aloittajat" pyrkivät sotkemaan, pilkkaan ja
        ivaan"

        Aina on puutteessa parempi lainata.

        H.

        Katoppas vain. Piti oikein kahlata tämä ketju läpi ja löysin kuin löysin tuon sanomasi. Minusta tämä meni jossain vaiheessa kahdenkeskusteluksi, niin harppasin loppuun.

        Tarkoitin kuitenkin tuolla lauseellani: " Täällä tuppaa nuo asia-aiheketjutkin sotkeutuvan hyvin nopeasti." esim. eilistä homoketjua, jossa asialliseen keskusteluun saapui "piraija".


      • kesivä kirjoitti:

        Katoppas vain. Piti oikein kahlata tämä ketju läpi ja löysin kuin löysin tuon sanomasi. Minusta tämä meni jossain vaiheessa kahdenkeskusteluksi, niin harppasin loppuun.

        Tarkoitin kuitenkin tuolla lauseellani: " Täällä tuppaa nuo asia-aiheketjutkin sotkeutuvan hyvin nopeasti." esim. eilistä homoketjua, jossa asialliseen keskusteluun saapui "piraija".

        "kesivä"

        Onko sinulla joku erityinen syy sotkea tämä ketju toiseen ketjuun?

        H.


      • mimmimum-mi
        hunksz kirjoitti:

        "mimmimum-mi"

        Aina kun lainaa.
        Pitää kertoa keneltä lainaa.
        Ei saa näytellä että minä se tässä....

        H.

        Olisiko täällä joku niin" fiksu" ... että uskoisi minua Reino Helismaaksi....


      • Heikunkeikku

        "kesivä"
        Just jepulis, fiilis ratkaisee mihin päänsä, eiku sormensa kallistaa.
        Minusta semmonen on kivointa, että jos ensteks ei ole fiilistä laisinkaan,
        ei mikään kolaja päässä ja sitten yhtäkkiä Tradaaaaa joku onkin tehnyt semmosen aloituksen, että koko päänsisus täyttyy inspiraatiolla ja sormet alkaa vinhasti purkamaan sitä sisusta.

        Joskus on myös niin, että tuola pihalla istuskellessa joku Ajatus alkaa tikittämään aivois ja köpöttää palstalle, toiveena josko olis semmonen aloitus, johon saisin ne tikittävät jutut kirjoittaa ja jos sopivaa ei olekaan, niin risoohan se tietysti. Vähä ku matto revittäis jalkojen alta veks.

        Mitä musiikkialoituksiin tulee, niin olisi vallan mainiota, jos näkisi heti minkälaista musiikkia joku laittaa eikä tarvitsisi linkkiä avata. Siis tarkoitan sitä systeemiä, joka oli ennen muutosta.
        En minäkään mitään linkkejä jaksa availla.


      • kesivä
        hunksz kirjoitti:

        "kesivä"

        Onko sinulla joku erityinen syy sotkea tämä ketju toiseen ketjuun?

        H.

        No kuule ei ole syytä sotkea toiseen ketjuun. Mun aivoihin vaan jää pinnalle niitä asioita joissa olen itse ollut mukana. Ja tuossa ketjussa satuin olemaan.
        Minusta täällä joku useinkin pistää samoja mietteitään moniin ketjuihin, en vaan muista kuka hän on.
        Älä kuule ala mun kaa.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "kesivä"
        Just jepulis, fiilis ratkaisee mihin päänsä, eiku sormensa kallistaa.
        Minusta semmonen on kivointa, että jos ensteks ei ole fiilistä laisinkaan,
        ei mikään kolaja päässä ja sitten yhtäkkiä Tradaaaaa joku onkin tehnyt semmosen aloituksen, että koko päänsisus täyttyy inspiraatiolla ja sormet alkaa vinhasti purkamaan sitä sisusta.

        Joskus on myös niin, että tuola pihalla istuskellessa joku Ajatus alkaa tikittämään aivois ja köpöttää palstalle, toiveena josko olis semmonen aloitus, johon saisin ne tikittävät jutut kirjoittaa ja jos sopivaa ei olekaan, niin risoohan se tietysti. Vähä ku matto revittäis jalkojen alta veks.

        Mitä musiikkialoituksiin tulee, niin olisi vallan mainiota, jos näkisi heti minkälaista musiikkia joku laittaa eikä tarvitsisi linkkiä avata. Siis tarkoitan sitä systeemiä, joka oli ennen muutosta.
        En minäkään mitään linkkejä jaksa availla.

        "En minäkään mitään linkkejä jaksa availla", onko se suurikin rasitus? :)
        Nykyisin musiikkiketjussa on melko hiljaista, muutama uusi linkki jonain päivinä.
        Minä kurkkaan ne kaikki, aina en kuuntele, vaan palaan lähtöruutuun, mutta joskus löytyy hyvinkin kuunneltavia kappaleita.
        Tosiaan se edellinen systeemi oli parempi, kun heti näki mitä on tulossa, sai avata tai sitten ei.
        Voisihan sinne kirjoittaa esittäjän ja kappaleen nimet, niin kuin joskus on tehtykin.
        Mutta pitäähän sitä jotain jännitystä elämässä olla, mitä sieltä nyt mahtaa tullakaan.


      • Aloitus kysyy *aiheista.........
        Parastahan olisi, että aihe johon haluaa kirjoittaa mielipiteensä, saisi *aiheena palstalaiset innostumaan jopa väittelemään.
        Sinänsä kirjoittaa voi aiheesta kuin aiheesta, me valitsemme - aikuisia kun olemme - kiusaamista ja piikittelyä en jaksa ja monet ketjut jäävät johonkin kohtaan..........


      • Heikunkeikku
        Paapurix kirjoitti:

        "En minäkään mitään linkkejä jaksa availla", onko se suurikin rasitus? :)
        Nykyisin musiikkiketjussa on melko hiljaista, muutama uusi linkki jonain päivinä.
        Minä kurkkaan ne kaikki, aina en kuuntele, vaan palaan lähtöruutuun, mutta joskus löytyy hyvinkin kuunneltavia kappaleita.
        Tosiaan se edellinen systeemi oli parempi, kun heti näki mitä on tulossa, sai avata tai sitten ei.
        Voisihan sinne kirjoittaa esittäjän ja kappaleen nimet, niin kuin joskus on tehtykin.
        Mutta pitäähän sitä jotain jännitystä elämässä olla, mitä sieltä nyt mahtaa tullakaan.

        On on, suuri rasitus on :)
        Ennen kun näki heti mistä kappaleesta oli kyse, niin siinä ei kulunut ku pikkuunen hetkonen ja tiesi heti onko kyseinen kappale kolahtava vai ei.

        Ei YHDEN linkin avaamisessa kauaa nokka tuhise, mutta mitäs siihen sanot, jos ketju on venynyt pidemmäksi kuin vain pätkäksi ja sitten avaa sen aloituksen, niin aikaahan hurahtaisi ylisti, jos alkaisi yksitellen koko pötkön musiikkilinkit avaamaan. Ennen oli helpompaa, koska näki yhdellä tai kahella vilkaisulla kaikki musiikit.


      • ent.siivoojaparka
        Heikunkeikku kirjoitti:

        On on, suuri rasitus on :)
        Ennen kun näki heti mistä kappaleesta oli kyse, niin siinä ei kulunut ku pikkuunen hetkonen ja tiesi heti onko kyseinen kappale kolahtava vai ei.

        Ei YHDEN linkin avaamisessa kauaa nokka tuhise, mutta mitäs siihen sanot, jos ketju on venynyt pidemmäksi kuin vain pätkäksi ja sitten avaa sen aloituksen, niin aikaahan hurahtaisi ylisti, jos alkaisi yksitellen koko pötkön musiikkilinkit avaamaan. Ennen oli helpompaa, koska näki yhdellä tai kahella vilkaisulla kaikki musiikit.

        Kuitenkin suunnilleen joka päivä käyt palstalla, niin miksi et "jaksa" avata niitä muutamaa linkkiä kerrallaan ja vilkaista mitä niitten takana on? Vähemmän niitten avaaminen kysyy aika ja voimia kuin niistä valittaminen. Voiko muuten noinkin nuori olla jo noin väsynyt?
        Niin, muuten. Paremminhan kaikki muukin oli ennen. Mutta nyt on nyt ja näin kuin on käynyt.


      • Heikunkeikku
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kuitenkin suunnilleen joka päivä käyt palstalla, niin miksi et "jaksa" avata niitä muutamaa linkkiä kerrallaan ja vilkaista mitä niitten takana on? Vähemmän niitten avaaminen kysyy aika ja voimia kuin niistä valittaminen. Voiko muuten noinkin nuori olla jo noin väsynyt?
        Niin, muuten. Paremminhan kaikki muukin oli ennen. Mutta nyt on nyt ja näin kuin on käynyt.

        Jos joku asia on parempi vanhalla systeemillä, niin tietysti sen voin sanoa, koska on minun mielipiteeni.
        En käy katsomassa musiikkialoitusta oikeastaan ollenkaan, koska aikomukseni ei ole siihen mitenkään osallistua. JOS musiikki näkyisi avaamatta linkkejä, niin saattaisin käydä kurkistamassa, olisiko siellä jotakin kiinnostavaa musiikkia. Mutta koska ei näy, niin olkoot koko musiikkialoitus omissa oloissaan. Onhan täällä muita aloituksia. En valittanut, vaan totesin.
        Kuuntelen musiikkia päivittäin niin paljon, että mitäpä se vaikken tämän palstan musiikkialoitukseen kajoaisikaan. Koen, että en edes sinne olisi tervetullut.


      • voimuaraukkaa
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Jos joku asia on parempi vanhalla systeemillä, niin tietysti sen voin sanoa, koska on minun mielipiteeni.
        En käy katsomassa musiikkialoitusta oikeastaan ollenkaan, koska aikomukseni ei ole siihen mitenkään osallistua. JOS musiikki näkyisi avaamatta linkkejä, niin saattaisin käydä kurkistamassa, olisiko siellä jotakin kiinnostavaa musiikkia. Mutta koska ei näy, niin olkoot koko musiikkialoitus omissa oloissaan. Onhan täällä muita aloituksia. En valittanut, vaan totesin.
        Kuuntelen musiikkia päivittäin niin paljon, että mitäpä se vaikken tämän palstan musiikkialoitukseen kajoaisikaan. Koen, että en edes sinne olisi tervetullut.

        Älä ny sääliä kerjää ja hunksin lirkutteluu meet mukaan siitä hän riemuitsee.


      • kesivä
        Heikunkeikku kirjoitti:

        On on, suuri rasitus on :)
        Ennen kun näki heti mistä kappaleesta oli kyse, niin siinä ei kulunut ku pikkuunen hetkonen ja tiesi heti onko kyseinen kappale kolahtava vai ei.

        Ei YHDEN linkin avaamisessa kauaa nokka tuhise, mutta mitäs siihen sanot, jos ketju on venynyt pidemmäksi kuin vain pätkäksi ja sitten avaa sen aloituksen, niin aikaahan hurahtaisi ylisti, jos alkaisi yksitellen koko pötkön musiikkilinkit avaamaan. Ennen oli helpompaa, koska näki yhdellä tai kahella vilkaisulla kaikki musiikit.

        Se on tosiaankin rankkaa avata niitä linkkejä. Mä olen joskus yrittänyt etsiä "punaista lankaa" linkittäen teksteistä ja musasta, mutta sitten töksähtääkin joku Tahavanaisen Tuavetin kipale kesken mun harmonisen haaveilun.


      • Viatonsivullinen
        kawe kirjoitti:

        Aloitus kysyy *aiheista.........
        Parastahan olisi, että aihe johon haluaa kirjoittaa mielipiteensä, saisi *aiheena palstalaiset innostumaan jopa väittelemään.
        Sinänsä kirjoittaa voi aiheesta kuin aiheesta, me valitsemme - aikuisia kun olemme - kiusaamista ja piikittelyä en jaksa ja monet ketjut jäävät johonkin kohtaan..........

        Sen minkä kirjoitan, olen jonkinverran turhautunut jos lukija ei vaivaudu ajattelemaan mistä puhun. Näkee selvästi hänen
        kommentistaan, että hän on muokannut minun tekstini itse uudelleen
        ja vastaa siis itselleen. Väittely ok. Kiusaaminen ja piikittely vaatii
        pitkän tuttavuuden, pitää tietää mitä toinen kestää.


      • 1eero
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        Sen minkä kirjoitan, olen jonkinverran turhautunut jos lukija ei vaivaudu ajattelemaan mistä puhun. Näkee selvästi hänen
        kommentistaan, että hän on muokannut minun tekstini itse uudelleen
        ja vastaa siis itselleen. Väittely ok. Kiusaaminen ja piikittely vaatii
        pitkän tuttavuuden, pitää tietää mitä toinen kestää.

        Ystävystyneet voi leukailla leikillisesti hyvillä lohkaisuilla joka saa nauramaan, mielestäni silloin asioista keskustelu sujuu ei hampaat irvessä.


      • ent.siivoojaparka
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        Sen minkä kirjoitan, olen jonkinverran turhautunut jos lukija ei vaivaudu ajattelemaan mistä puhun. Näkee selvästi hänen
        kommentistaan, että hän on muokannut minun tekstini itse uudelleen
        ja vastaa siis itselleen. Väittely ok. Kiusaaminen ja piikittely vaatii
        pitkän tuttavuuden, pitää tietää mitä toinen kestää.

        Ehkä sinun ajatuskulkusi on niin omaperäistä ja korkealentoista, ettei sitä toiset ymmärrä vaikka yrittäisivät tai ymmärtävät väärin?


      • 1eero
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ehkä sinun ajatuskulkusi on niin omaperäistä ja korkealentoista, ettei sitä toiset ymmärrä vaikka yrittäisivät tai ymmärtävät väärin?

        Sitä ne mielipiteet erillaisuus herättää kysymyksiä, tällä hetkellä vesillä 5 tuntia ja kattelen mukavaa rantautumis paikkaa ei huolia huomisesta viikkoon pariin.


      • ent.siivoojaparka
        1eero kirjoitti:

        Sitä ne mielipiteet erillaisuus herättää kysymyksiä, tällä hetkellä vesillä 5 tuntia ja kattelen mukavaa rantautumis paikkaa ei huolia huomisesta viikkoon pariin.

        Minustakin tuntuu niinkuin olisin vesillä vaikka tiettävästi istun ihan kotiseinien sisällä tukevasti. Nuo lämpöpatterit on alkaneet pitämään kummallista lätinää joka huoneessa. Kun sulkee silmät, niin voi kuvitella olevansa rantalaiturilla, missä laineet liplattavat ja välillä tulee kovempiääninen tyrsky.
        Nyt nuo on taas hiljaa, mutta en luota tuulen tyyntyneen lopullisesti.


      • kesivä
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        Sen minkä kirjoitan, olen jonkinverran turhautunut jos lukija ei vaivaudu ajattelemaan mistä puhun. Näkee selvästi hänen
        kommentistaan, että hän on muokannut minun tekstini itse uudelleen
        ja vastaa siis itselleen. Väittely ok. Kiusaaminen ja piikittely vaatii
        pitkän tuttavuuden, pitää tietää mitä toinen kestää.

        Joskus näyttää taas siltä, että vastaaja on nimenomaan ajatuksen kanssa lukenut ja väkisin vääntää sanomaasi toiseen suuntaan :)


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Minustakin tuntuu niinkuin olisin vesillä vaikka tiettävästi istun ihan kotiseinien sisällä tukevasti. Nuo lämpöpatterit on alkaneet pitämään kummallista lätinää joka huoneessa. Kun sulkee silmät, niin voi kuvitella olevansa rantalaiturilla, missä laineet liplattavat ja välillä tulee kovempiääninen tyrsky.
        Nyt nuo on taas hiljaa, mutta en luota tuulen tyyntyneen lopullisesti.

        Kävi ihan naurattamaan sinun juttusi "lätinää"! Onneksi et käynyt arvailemaan, ...niin...mihin hävisikään hän, joka kuuli nai...misen ääniä?


      • bessie-
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        Sen minkä kirjoitan, olen jonkinverran turhautunut jos lukija ei vaivaudu ajattelemaan mistä puhun. Näkee selvästi hänen
        kommentistaan, että hän on muokannut minun tekstini itse uudelleen
        ja vastaa siis itselleen. Väittely ok. Kiusaaminen ja piikittely vaatii
        pitkän tuttavuuden, pitää tietää mitä toinen kestää.

        Aivan älytön ajatus, että keskustelupalstalle kirjoittavan täytyisi tietää mitä toinen kestää. Ei tarvitse, voi kirjoittaa rehellisesti mitä itse ajattelee. Toki voi olla kirjoittamattakin, mutta ei todellakaan tarvitse vastaanottajan mukaan ruveta kirjoittamisiaan miettimään.

        Jos toisen kiusaaminen kuuluu joidenkin toisensa tuntevien keskinäiseen suhteeseen, niin yleinen keskustelupalsta ei ole oikea paikka sen harrastamiseen.


      • ent.siivoojaparka
        Kristiina23 kirjoitti:

        Kävi ihan naurattamaan sinun juttusi "lätinää"! Onneksi et käynyt arvailemaan, ...niin...mihin hävisikään hän, joka kuuli nai...misen ääniä?

        Minun mielikuvitukseni ei ihan niin pitkälle riitä kuin hänen, koska on kuitenkin kysymys omasta asunnostani. On tänne tosin avaimia ties kuinka monella remontimiehellä, mutta en osaa kuvitella, että he väärinkäyttäisivät niitä.
        Öisin, kun herää kääntämään kylkeä, niin ensimmäinen ajatus on, että ulkona sataa ja toinen, että onko joku unohtanut hakea koiransa ja se juoda lätskyttää vettä.


      • Viatonsivullinen
        kesivä kirjoitti:

        Joskus näyttää taas siltä, että vastaaja on nimenomaan ajatuksen kanssa lukenut ja väkisin vääntää sanomaasi toiseen suuntaan :)

        Kyllä, niinkin asian saa muuksi, kun oikein muokkaa:)


      • eivielä60
        bessie- kirjoitti:

        Aivan älytön ajatus, että keskustelupalstalle kirjoittavan täytyisi tietää mitä toinen kestää. Ei tarvitse, voi kirjoittaa rehellisesti mitä itse ajattelee. Toki voi olla kirjoittamattakin, mutta ei todellakaan tarvitse vastaanottajan mukaan ruveta kirjoittamisiaan miettimään.

        Jos toisen kiusaaminen kuuluu joidenkin toisensa tuntevien keskinäiseen suhteeseen, niin yleinen keskustelupalsta ei ole oikea paikka sen harrastamiseen.

        Asianhan kuuluisi olla tärkein.


    • Olemme aikoneet osallistua lutusen kaa hänen luokkakokoukseensa elokuun alussa ja ajattelin että ehkä sieltä saan hieman osviittaa siitä mistä elovenat ja paavot puhuu...meidän ikäluokassamme. Mutta luulen että siellä keskustelut voivat olla hyvinkin pintaa myöten kulkevia. Iltalehteä täällä kovasti siteerataan, peilaisikohan se ajankohtaisia puheenaiheita? Valitettavasti emme näe suomalaisia tv-kanavia koska ajankohtaisohjelmat ovat yleensä hyvä keskusteluaiheiden lähde.

    • Olen oikealla palstalla. Olen yli 60-vuotias. Minut tunnetaan ja saan aina kommentteja kirjoituksiini.

      Olen kirjoitellut joskus nyt en enää vuosiin muillakin palstoilla. Oli palstoja joissa, aloituksen aiheen ympärillä pyöri ....minä olen sitä mieltä, että... eikä kirjoittajien välillä syntynyt keskinäistä keskusteluyhteyttä. Tai aloitukseen ei tullut yhtään vastausta.

      Suomi24 on minulle ihan hyvä foorumi vaikka kuinka jotkut "fiksut" pitävät hömppänä, mutta "roikkuvat" ahkerana puskissa. Jos tää on hömppäpalsta olen yksi palstan hömpistä.

    • tätä-mieltä-

      alotukseen:

      Tietenki kaikki tunteet lomuaa lukioissa ja vastaajissa ilosta suruun, vihasta myrkyllisiin ajatuksiin,
      vääryydet aina aiheuttaa akressioita,
      voihan lopulta yhteiskuntaki alkaa muttua parempaan suuntaan jos ajatukset on rakentavia ja saa myönteisiä mielipiteitä suureman joukon taakseen,
      esm. eriarvoisuuden kasvulla on suuri haitta yhteiskuntaan ja sen kehitykseen, kuten jo nyt karvaasti olemme saaneet sen kokea, siihen ON saatava oikaisu oikeudenmukaisempaan suuntaan,
      ( kekkosen aikakausi on hyvä esimerkki oikeudenmukaisesta yhteiskunnasta)
      --- tunteitten purkaukset on terapiaa aina vastaajalle itselleen,
      kaikenlainen kirjoittelu on hyvää terapiaa siis mielenterveystyötä itselleen ja joskus jopa toisille lukijoille,
      --- palstoista voi olla jopa polittisestikki suurta merkitystä kehittyvään yhteiskuntaa,
      esm kaikenlaiset vääryydet tuodaan julki
      tuodaan uusia ratkaisumalleja ehdolle,
      kuten esm. eriarvoistaminen yhteiskunnassamme on pysäytettävä, eriarvoistaminen tuo suurta kärsimystä ja taloudellisia vaikeuksia koko kansakuntaa kohtaan,
      rahan kasautuminen kansan kustannuksella vain muutamalle ON tosi tyhmää politiikkaa,
      sen seurauksena suomiki on nyt suurissa vaikeuksissa, ja VAIN SEN TAKIA.
      herätkää hyvät ihmiset näkemään totuus suomen politiikasta,
      vaatikamme rehellistä oikeudenmukaisuutta yhteiskuntaan ja politiikkaan,
      kaikenlainen kähmintä pitää tehdä rikolliseksi toiminnaksi.

      • 1eero

        Eriarvoisuutta oli enempi satavuotta sitten, on nytten on tulevaisuudessa komunismissa sitä yritettiin toisin kävi. Tekekeekö se epäluuloiseksi purnaajaksi kun itse ei ehkä ole onnistunut tai osaako olla tyytyväinen osaansa. Aloitukseen en puutu koska on siitä mielipiteet.


      • mörkööö

        tätä-mieltä-...minä taas ihan erimieltä

        "tunteet lomuaa lukioissa"
        "akressioita",

        Ja entäs taas tuo Kekkosen aika?

        Kyllä minäkin sen muistan, kun työikäiset nuoret lähtivät Ruotsiin paremmille palkoille ja tulivat uudenkarhealla Volvollaan lomille Suomeen. Minäkin menin Englantiin, mutta silloinen sulhaseni osti paluulipun takaisin, kun ilmoitin jääväni sinne.

        Muistan myös, kun oli suorastaan "pakko" (maan tapa) luovuttaa maalaisten kotitilansa vanhimmalle pojalle ja tytöt saivat lähteä mieroon. Minulle se olikin helppoa.

        Kaikkihan meni suht´mukavasti, kun jokainen lapsi oli paikkansa löytänyt ja vanhin veli hoiti arvokasta kotitilaa. Kunnes kuolema saapui kuvioihin!

        Olisi pitänyt jo vanhempien kuoltua kuitenkin jakaa toisin, kuin me tehtiin.

        En tiedä, onko tulevakaan parempi, mutta paljon oli korjattavaa entisessäkin ja Kekkonen ei todellakaan ollut mikää "keisari".

        Onko toisilla myös tällainen "Kekkos" huuma, joka olisi nyt parempi?

        No, parikymmentä palstalaista ei anna kovin hyvää tilastoa, koska täällä on ainakin pari siivoojaa äänessä, toinen Ruotsista ja toinen Oulun seudulta. Paloma (mielestäni hyvä) luulee, että tämä on otos Suomen 60 ikäisistä, mutta eihän se ole.

        Nyt taisi tulla aihetta kirjoittamiseen.


      • 1eero
        mörkööö kirjoitti:

        tätä-mieltä-...minä taas ihan erimieltä

        "tunteet lomuaa lukioissa"
        "akressioita",

        Ja entäs taas tuo Kekkosen aika?

        Kyllä minäkin sen muistan, kun työikäiset nuoret lähtivät Ruotsiin paremmille palkoille ja tulivat uudenkarhealla Volvollaan lomille Suomeen. Minäkin menin Englantiin, mutta silloinen sulhaseni osti paluulipun takaisin, kun ilmoitin jääväni sinne.

        Muistan myös, kun oli suorastaan "pakko" (maan tapa) luovuttaa maalaisten kotitilansa vanhimmalle pojalle ja tytöt saivat lähteä mieroon. Minulle se olikin helppoa.

        Kaikkihan meni suht´mukavasti, kun jokainen lapsi oli paikkansa löytänyt ja vanhin veli hoiti arvokasta kotitilaa. Kunnes kuolema saapui kuvioihin!

        Olisi pitänyt jo vanhempien kuoltua kuitenkin jakaa toisin, kuin me tehtiin.

        En tiedä, onko tulevakaan parempi, mutta paljon oli korjattavaa entisessäkin ja Kekkonen ei todellakaan ollut mikää "keisari".

        Onko toisilla myös tällainen "Kekkos" huuma, joka olisi nyt parempi?

        No, parikymmentä palstalaista ei anna kovin hyvää tilastoa, koska täällä on ainakin pari siivoojaa äänessä, toinen Ruotsista ja toinen Oulun seudulta. Paloma (mielestäni hyvä) luulee, että tämä on otos Suomen 60 ikäisistä, mutta eihän se ole.

        Nyt taisi tulla aihetta kirjoittamiseen.

        Aika paljon minunkin ajatuksia kertomastasi, joskus mieli sanoa omiakin totuuksia oikein olan takaa parempi jättää omaan arvoonsa saapi äkkiä silmille.


      • ent.siivoojaparka
        mörkööö kirjoitti:

        tätä-mieltä-...minä taas ihan erimieltä

        "tunteet lomuaa lukioissa"
        "akressioita",

        Ja entäs taas tuo Kekkosen aika?

        Kyllä minäkin sen muistan, kun työikäiset nuoret lähtivät Ruotsiin paremmille palkoille ja tulivat uudenkarhealla Volvollaan lomille Suomeen. Minäkin menin Englantiin, mutta silloinen sulhaseni osti paluulipun takaisin, kun ilmoitin jääväni sinne.

        Muistan myös, kun oli suorastaan "pakko" (maan tapa) luovuttaa maalaisten kotitilansa vanhimmalle pojalle ja tytöt saivat lähteä mieroon. Minulle se olikin helppoa.

        Kaikkihan meni suht´mukavasti, kun jokainen lapsi oli paikkansa löytänyt ja vanhin veli hoiti arvokasta kotitilaa. Kunnes kuolema saapui kuvioihin!

        Olisi pitänyt jo vanhempien kuoltua kuitenkin jakaa toisin, kuin me tehtiin.

        En tiedä, onko tulevakaan parempi, mutta paljon oli korjattavaa entisessäkin ja Kekkonen ei todellakaan ollut mikää "keisari".

        Onko toisilla myös tällainen "Kekkos" huuma, joka olisi nyt parempi?

        No, parikymmentä palstalaista ei anna kovin hyvää tilastoa, koska täällä on ainakin pari siivoojaa äänessä, toinen Ruotsista ja toinen Oulun seudulta. Paloma (mielestäni hyvä) luulee, että tämä on otos Suomen 60 ikäisistä, mutta eihän se ole.

        Nyt taisi tulla aihetta kirjoittamiseen.

        Minun riesani on tämä riivatun hyvä muisti. Miksi ihmeessä et kirjoittanut rekatullasi, kun näyt kuitenkin olevan rekattuna samaan aikaan?
        Tuota ni, en ymmärtänyt viimeistä kapittelisia. Suomessako ei siivoojia lasketa mihinkään, jos on kyse meidän ikäisten otoksesta? Vai tarkoitatko, että yleensä Suomessa ei ole siivoojat äänessä?
        Kirjoitit nimittäin näin:
        """"No, parikymmentä palstalaista ei anna kovin hyvää tilastoa, koska täällä on ainakin pari siivoojaa äänessä, toinen Ruotsista ja toinen Oulun seudulta. Paloma (mielestäni hyvä) luulee, että tämä on otos Suomen 60 ikäisistä, mutta eihän se ole.""""


      • siilimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Minun riesani on tämä riivatun hyvä muisti. Miksi ihmeessä et kirjoittanut rekatullasi, kun näyt kuitenkin olevan rekattuna samaan aikaan?
        Tuota ni, en ymmärtänyt viimeistä kapittelisia. Suomessako ei siivoojia lasketa mihinkään, jos on kyse meidän ikäisten otoksesta? Vai tarkoitatko, että yleensä Suomessa ei ole siivoojat äänessä?
        Kirjoitit nimittäin näin:
        """"No, parikymmentä palstalaista ei anna kovin hyvää tilastoa, koska täällä on ainakin pari siivoojaa äänessä, toinen Ruotsista ja toinen Oulun seudulta. Paloma (mielestäni hyvä) luulee, että tämä on otos Suomen 60 ikäisistä, mutta eihän se ole.""""

        Kuka siivooja täällä on Oulun seuvulta?


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Kuka siivooja täällä on Oulun seuvulta?

        Et kai vaan minulta kysynyt? Enhän minä voi tietää. Kysy möröltä, joka tuntuu tietävän ruotsalaisetkin siivoojat.
        Minäkään kun en enää ole siivooja ollut yli vuoteen. Mutta ehkä täällä on joku siivooja Ruotsistakin. Kuka sekään sitten lienee?
        Jotkut vaan tietää enemmän kuin muut.


      • siilimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Et kai vaan minulta kysynyt? Enhän minä voi tietää. Kysy möröltä, joka tuntuu tietävän ruotsalaisetkin siivoojat.
        Minäkään kun en enää ole siivooja ollut yli vuoteen. Mutta ehkä täällä on joku siivooja Ruotsistakin. Kuka sekään sitten lienee?
        Jotkut vaan tietää enemmän kuin muut.

        Mörölle tarkoitinkin syssärin kun tuntui tietävän että kaksi siivoojaa joista toinen ruotsist j toinen oulun seuvulta.


    • Antaa_olla

      Yhdeksän kuukautta edellisestä käynnistäni, hiljaiseksi on mennyt eikä mitään kiinnostavaa. Ulkonäkö askeettinen.

      Katsotaan uudestaan vuoden tai parin päästä.

      • liekkömiten

        Tarkemmin tuumattuna vaarittelua päivänselvistä, uutisia seuraamalla olet ajantasalla ilman vääntelyä.


      • voi.pysyä.poissa
        liekkömiten kirjoitti:

        Tarkemmin tuumattuna vaarittelua päivänselvistä, uutisia seuraamalla olet ajantasalla ilman vääntelyä.

        Parasta ettei tänne ole pakko tulla eikä täällä olla. Etenkään täällä olevia arvioimaan.


      • ent.siivoojaparka

        Kyllä aika menee nopeasti. Joko siitä on yhdeksän kuukautta, kun viimeksi? Tuntuu kuin olisi ollut aivan äskettäin.


      • mä.tulin.taas
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kyllä aika menee nopeasti. Joko siitä on yhdeksän kuukautta, kun viimeksi? Tuntuu kuin olisi ollut aivan äskettäin.

        Varmaan merkkaa käyntinsä allakan kulmaan kun noin hyvin muistaa koska viimeksi.


    • pukupas

      Keskustelutaidon omaavia täällä ei juuri ole. Joskus joku yrittää, mutta itsekeskeiset jäkättäjät tuhoavat ketjun.

      Luennot ja päiväkirjat eivät ole keskustelua.

    • Minustataas

      Aloittajalle: Harvakseltaan on minulle kiinnostavia aiheita, välillä kuitenkin. Valitsen ketjut, jotka mielestäni ovat avaamisen arvoisia. Minulle. Äkäisyydestä olen ymmärtänyt oppia pois ja vänkäämisenkin olen joitakin vuosia sitten lopettanut. Se ei mielestäni anna mitään, kuluttaa vain. Aitoa keskustelua on tosiaankin aika vähän, sellaista, missä ollaan molemmin puolin avoimia erilaisille mielipiteille. Kyseenalaistan usein perustelujen toivossa, mutta vastauksena on tavallisimmin pilkallisuutta ja vähättelyä. Sellaista en välitä jatkaa.

      "Pukupas":in käsitystä vastoin pidän myös "luentoja ja päiväkirjoja" keskusteluna, minusta on kiinnostavaa lukea ihmisten ajatuskuluista ja niihin johtaneista kokemuksista ja keskustella niistä. Palstalla on merkkiraja per viesti, mielestäni se tarkoittaa, että sen verran on lupa kirjoittaa.

      • 1eero

        Harvoin eteeni tulee tosi mielenkiintoisia ja saman henkisen kanssa mielipiteen vaihtoa tosin vähän huononlainen foorumi sellaseen, fasessa se kyllä käy oikeassa paikassa.


      • ent.siivoojaparka
        1eero kirjoitti:

        Harvoin eteeni tulee tosi mielenkiintoisia ja saman henkisen kanssa mielipiteen vaihtoa tosin vähän huononlainen foorumi sellaseen, fasessa se kyllä käy oikeassa paikassa.

        Tuosta samanhenkisyydestä tuli mieleen, mitä olen aikonut aikaisemminkin kysyä. Eihän sinun ole pakko vastata, mutta kunhan kysyn.
        Oletteko te siilimuorin kanssa jotain kautta sukulaisia tai muuten vanhoja tuttavia? Ainakin minä olen saanut sellaisen käsityksen, että tunnette toisenne vanhastaan, eikä vain tämän palstan kautta.


      • 1eero
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tuosta samanhenkisyydestä tuli mieleen, mitä olen aikonut aikaisemminkin kysyä. Eihän sinun ole pakko vastata, mutta kunhan kysyn.
        Oletteko te siilimuorin kanssa jotain kautta sukulaisia tai muuten vanhoja tuttavia? Ainakin minä olen saanut sellaisen käsityksen, että tunnette toisenne vanhastaan, eikä vain tämän palstan kautta.

        Ainostaan täällä, juttu alkoi muistaakseen leikkimielisesti tosi on ettei riitaa ole tullu höh nyt puhun omasta puolestani, kai kysyttävä häneltä.


      • siilimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tuosta samanhenkisyydestä tuli mieleen, mitä olen aikonut aikaisemminkin kysyä. Eihän sinun ole pakko vastata, mutta kunhan kysyn.
        Oletteko te siilimuorin kanssa jotain kautta sukulaisia tai muuten vanhoja tuttavia? Ainakin minä olen saanut sellaisen käsityksen, että tunnette toisenne vanhastaan, eikä vain tämän palstan kautta.

        Emmä tietääkseni tunne ennestään. Eero kait säälistä alkoi mulle porisemaan kun kukkaan muu ei ottanu tosissaan ja on jaksanut sinä vaan urheasti. Kiitos suuri siitä :). Jollain alkaa loma tällä siunaamalla. Ei sitä oikein vielä tajua.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Emmä tietääkseni tunne ennestään. Eero kait säälistä alkoi mulle porisemaan kun kukkaan muu ei ottanu tosissaan ja on jaksanut sinä vaan urheasti. Kiitos suuri siitä :). Jollain alkaa loma tällä siunaamalla. Ei sitä oikein vielä tajua.

        Kaikkia sitä sattuu ja vielä loma alkoi, etkai aamusella heti viidenaikaa viestittele jos et tajua maailman menosta.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Kaikkia sitä sattuu ja vielä loma alkoi, etkai aamusella heti viidenaikaa viestittele jos et tajua maailman menosta.

        Toivottavasti huomisaamua ei satu , mihinkää :). Lomalla on siitä kivaa et saapi nousta viideltä jos haluaa ja uni karkaa mut kellon soittoon ei tarvihe nousta. Tosin mulla on ärsyttävä sisäinen kello et varppina se herättää huomenakin klo viisi. Mut vipihan sitä rystää kaffet ja mennä taksin nukkumaan.


      • Minustataas
        1eero kirjoitti:

        Harvoin eteeni tulee tosi mielenkiintoisia ja saman henkisen kanssa mielipiteen vaihtoa tosin vähän huononlainen foorumi sellaseen, fasessa se kyllä käy oikeassa paikassa.

        Tämä pitää minunkin kohdallani paikkansa täällä, mutta myös muilla foorumeilla ja tosielämässäkin. Sitä hienommalta sitten tuntuukin, kun joskus pääsee oikein urakalla jonkun kanssa parantamaan maailmaa :). Mutta eipähän sitten tule roikuttua täällä palstoilla. Smooltookkia harrastan mieluummin oikeassa elämässä, en koe sitä erityisen antoisaksi ilman fyysistä läsnäoloa vastapuolen kanssa.

        Joskus olin vähän koukussa palstoihin ja etsimällä etsin jotakin, mikä tuntuisi edes vähän omalta, mihin voisin osallistua. Havahduin kuitenkin siihen, kuinka kirjoitusten negatiivisuus alkoi tarttua minuun ja latelin palstoille hyvinkin oman osuuteni pikkuilkeyksiä ja vähätteleviä sutkauksia. Ja siihen, miten aika valui käsistä täällä roikkuessa.

        Nykyään vierailen täällä vain lyhyesti enkä läheskään päivittäin. Useimmiten klikkaan muutaman otsikon auki - tutut ketjut, jos niissä on uusia kommentteja ja ehkä pari uutta - ja sitten jatkan muita hommia. Aina silloin tällöin kommentoin vähän ja joskus hyvin harvoin osallistun oikein antaumuksella.


      • 1eero
        Minustataas kirjoitti:

        Tämä pitää minunkin kohdallani paikkansa täällä, mutta myös muilla foorumeilla ja tosielämässäkin. Sitä hienommalta sitten tuntuukin, kun joskus pääsee oikein urakalla jonkun kanssa parantamaan maailmaa :). Mutta eipähän sitten tule roikuttua täällä palstoilla. Smooltookkia harrastan mieluummin oikeassa elämässä, en koe sitä erityisen antoisaksi ilman fyysistä läsnäoloa vastapuolen kanssa.

        Joskus olin vähän koukussa palstoihin ja etsimällä etsin jotakin, mikä tuntuisi edes vähän omalta, mihin voisin osallistua. Havahduin kuitenkin siihen, kuinka kirjoitusten negatiivisuus alkoi tarttua minuun ja latelin palstoille hyvinkin oman osuuteni pikkuilkeyksiä ja vähätteleviä sutkauksia. Ja siihen, miten aika valui käsistä täällä roikkuessa.

        Nykyään vierailen täällä vain lyhyesti enkä läheskään päivittäin. Useimmiten klikkaan muutaman otsikon auki - tutut ketjut, jos niissä on uusia kommentteja ja ehkä pari uutta - ja sitten jatkan muita hommia. Aina silloin tällöin kommentoin vähän ja joskus hyvin harvoin osallistun oikein antaumuksella.

        Koukussa palstoihin sillee mullekin oisko reilu puoltoistavuotta sitä enne ei tullu ajatustakaa hemmetin keskusteluista nii kerran tavallaa erehyin tänne, kävin silloin tällöin kahtomassa mitä ihmeen kiistelyä jo on jutut.
        Ekakerran laitoin alotuksen meikäläisen raitistumisesta jäin oottelee pikapuoliin muistan saimaantakana tai sinne päin en muista nii tarkkaa jo muitakin nyt täällä olevia kertomaa, minä yhellä sormella vastasin, nii alako, montakertaa meinana hylätä höpinät eikös mitä lähenkö jalat eellä.


    • Mikä on sitten keskustelua? Aloitukset joita ei pohjusteta, mielipiteet, joita ei perustella, irralliset, lyhyet kommentit joita ei tajua kirjoittaja itsekkään?

      Kyllä keskustelu voi perustua omakohtaisiin kokemuksiin (päiväkirja), pohjustettuun tietoiskuun joka valottaa esilletuotua asiaa (luennot) ja etenkin mielenkiintoinen keskustelu on aina jollaintavalla syvällisempää ja enemmän moniulotteista.

      Olen samaa mieltä kanssasi: vain harvat omaavat keskustelutaidon. Monet luulevat omaavansa sen.

      • ent.siivoojaparka

        Ei kai tällaisella aikaansatappaakseenrupattelupalstalla voi edellyttää keskustelua kaikkien taiteen sääntöjen mukaan; alustuksia, pohjusteluja, perusteluja, pitkiä puheenvuoroja...
        Jokainen antaa sormiensa näpytellä mitä mieleen ekana juolahtaa ja se on vain hyväksyttävä murisematta ja yritettävä suvaita meitäkin oppimattomia rupusakkiin kuuluvia vaikka se kuinka kirvelisi.


      • Madgalena
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ei kai tällaisella aikaansatappaakseenrupattelupalstalla voi edellyttää keskustelua kaikkien taiteen sääntöjen mukaan; alustuksia, pohjusteluja, perusteluja, pitkiä puheenvuoroja...
        Jokainen antaa sormiensa näpytellä mitä mieleen ekana juolahtaa ja se on vain hyväksyttävä murisematta ja yritettävä suvaita meitäkin oppimattomia rupusakkiin kuuluvia vaikka se kuinka kirvelisi.

        Hienosti tiivistetty ent.siivoojaparka, täällä on SANA VAPAA, onko tämä oikea palsta, jos ei kestä meitä tavallisia ihmisiä, kun ei edes pohjusteta....


      • 1eero

        Mistä olet oppinu , olet väliin ärsyttä hirteis huumorilla höystettyä, utelias nokkas työnnät joka rakoon ilman pyytämättä heko heko tämä ei millään pahalla, persoonia palsta tarttee. Pääasia olla ihminen ihmisten joukossa.
        Tämä ent.siivoojalle kaikella kunnioituksella täältä jostain.


      • ent.siivoojaparka
        1eero kirjoitti:

        Mistä olet oppinu , olet väliin ärsyttä hirteis huumorilla höystettyä, utelias nokkas työnnät joka rakoon ilman pyytämättä heko heko tämä ei millään pahalla, persoonia palsta tarttee. Pääasia olla ihminen ihmisten joukossa.
        Tämä ent.siivoojalle kaikella kunnioituksella täältä jostain.

        Mutta ilkeä minä en ole. Tänään tehty tuore facetesti on minulla todisteena siitä, että olen vain 1% ilkeilijä.
        Toisena todisteena siitä on Eino Leinon Hymyilevä Papillon (vai Apollonko se on) :..."itkeä ei voi ilkeä..."


      • 1eero
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mutta ilkeä minä en ole. Tänään tehty tuore facetesti on minulla todisteena siitä, että olen vain 1% ilkeilijä.
        Toisena todisteena siitä on Eino Leinon Hymyilevä Papillon (vai Apollonko se on) :..."itkeä ei voi ilkeä..."

        Joo et ole ilkeä, piikikäs et siili, miten hahmottaa ilkeä, vihainen ilkeä leikkisästi ilkeä , ivallinen ilkeä se nostaa niskakarvat pystyyn.
        On muuten lepposa olo raukea, aurinko luo viime säteitään ja kuukin möllöttää silmieni eessä, on luvassa tai luvattu helteistä ilman alaa teillä varmaan sataa vettä.


      • siilimuori

        Taitaa Palomalla olla tälle palstalle liian suuret odotukset. Mut fiksu löytää tasoisensa palstat ehkä muualtakin. Minä ainakin niin mieluusti kuulun siivoojaparan mainitsemaan rup(s)usakkiin. Olo siinä on oikein kotoisa ja oma.


      • siilimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mutta ilkeä minä en ole. Tänään tehty tuore facetesti on minulla todisteena siitä, että olen vain 1% ilkeilijä.
        Toisena todisteena siitä on Eino Leinon Hymyilevä Papillon (vai Apollonko se on) :..."itkeä ei voi ilkeä..."

        Et olekaan ent siivoojaparka ilkeä vaan ehkä tavallista suorasukaisempi kannanotoissasi. Sanot rehellisesti vaikkakin aika jyrkästi mielpiteesi asiaan kuin asiaan.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Taitaa Palomalla olla tälle palstalle liian suuret odotukset. Mut fiksu löytää tasoisensa palstat ehkä muualtakin. Minä ainakin niin mieluusti kuulun siivoojaparan mainitsemaan rup(s)usakkiin. Olo siinä on oikein kotoisa ja oma.

        Eikö nukuta ei minuakaan, mitä väliä sillä kun ei kiire.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Eikö nukuta ei minuakaan, mitä väliä sillä kun ei kiire.

        No kyllä tästä varmaan ennen puolta yötä pitää mennä nukkumasaa kyselemään et jos se tulis. Saunassa kävin ja oottelen et työkireet laskeutuu. Koko iltapäivän paistanut aurinko, harvinaista herkkua tälle kesälle.


      • siilimuori kirjoitti:

        Taitaa Palomalla olla tälle palstalle liian suuret odotukset. Mut fiksu löytää tasoisensa palstat ehkä muualtakin. Minä ainakin niin mieluusti kuulun siivoojaparan mainitsemaan rup(s)usakkiin. Olo siinä on oikein kotoisa ja oma.

        Olet todennäköisesti oikeassa: olen asettanut riman aika korkealle, koska toivon itsekkin oppivani jotain täällä ja jos ei muuta niin ainakin pitääkseni yllä äidinkieltäni. Tää viikko on kyllä tarjonnut etupäässä pohjanoteerauksia ja kettuilua.


      • siilimuori
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Olet todennäköisesti oikeassa: olen asettanut riman aika korkealle, koska toivon itsekkin oppivani jotain täällä ja jos ei muuta niin ainakin pitääkseni yllä äidinkieltäni. Tää viikko on kyllä tarjonnut etupäässä pohjanoteerauksia ja kettuilua.

        Toisaalta ymmärrän. Väkisinkin tulee mieleen jotta oletkohan sitten valinnassasi tehnyt virhearvion, miksi sen pitää olla juuri tämä suomi24 viihdepalsta, josta toivot oppivasi jotain ja jolla "suomenkielentaitoasi ylläpidät"? Etkö osaa hakea "tasokkaampia" keskustelupalstoja, sillä niitäkin varmasti löytyy. Jos minä haluan oppimalla oppia jotain, ei se foorumi todellakaan ole suomi24 hömppäpalsta. Ja kuten olet huomannut, hän joka itsensä ylentää alennetaan, saa osakseen kettuilua.


      • siilimuori kirjoitti:

        Toisaalta ymmärrän. Väkisinkin tulee mieleen jotta oletkohan sitten valinnassasi tehnyt virhearvion, miksi sen pitää olla juuri tämä suomi24 viihdepalsta, josta toivot oppivasi jotain ja jolla "suomenkielentaitoasi ylläpidät"? Etkö osaa hakea "tasokkaampia" keskustelupalstoja, sillä niitäkin varmasti löytyy. Jos minä haluan oppimalla oppia jotain, ei se foorumi todellakaan ole suomi24 hömppäpalsta. Ja kuten olet huomannut, hän joka itsensä ylentää alennetaan, saa osakseen kettuilua.

        En minä etsi mitään tasokkaita keskustelupaltoja, ainoastaan normaalien, täysjärkisten ikäisteni seuraa, aihe vapaa (ei tämä ole mikään viihdepalsta eikä chattikaan..;) vaan keskustelupalsta jossa aihe on VAPAA, eli tänne saa tehdä sekä asiaaloituksia että hömppää, mutta minä pidän mielellään hömpän omassa ketjussaan ja asiat omissa.

        Mutta sinä taaperrat omalla tyylilläsi ja minä omallani. Tärkeetä vain ettei tallota toistemme varpaille, mutta taas toisaalta, en minä sinua kaihda myöskään.

        Eikä kysymys ole itsensä ylentämisestä. Pidän itseäni normaalijärkisenä ja normaalilahjakkaana mutta joskus kyllä ihmetyttää aloitusten köyhyys ja taso. Mutta eihän sellaista saa sanoa?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        En minä etsi mitään tasokkaita keskustelupaltoja, ainoastaan normaalien, täysjärkisten ikäisteni seuraa, aihe vapaa (ei tämä ole mikään viihdepalsta eikä chattikaan..;) vaan keskustelupalsta jossa aihe on VAPAA, eli tänne saa tehdä sekä asiaaloituksia että hömppää, mutta minä pidän mielellään hömpän omassa ketjussaan ja asiat omissa.

        Mutta sinä taaperrat omalla tyylilläsi ja minä omallani. Tärkeetä vain ettei tallota toistemme varpaille, mutta taas toisaalta, en minä sinua kaihda myöskään.

        Eikä kysymys ole itsensä ylentämisestä. Pidän itseäni normaalijärkisenä ja normaalilahjakkaana mutta joskus kyllä ihmetyttää aloitusten köyhyys ja taso. Mutta eihän sellaista saa sanoa?

        "Paloma.se.co"

        Olen ylpeä siitä että huollat kieltäsi palstalla, jossa minä kirjoitan :)
        Olet viisas tyttö.
        Olet yksi heistä, joka saa minut itseni ylentämään.
        Kumartumaan syvään, ja ojentamaan käteni.
        Keski-Suomalaiseni.
        Savoa osaavat kaikki vääntää, oikein tai oikein väärin.
        Puhdasta Suomen, Keski-Suomalaista kieltä vain ani-harvat.
        Alahan anella lutuselta esi-merkkejä hyvästä Suomalaisesta musiikista.
        Kyllä minä luotan kielellisiin taitoihisi, vaikka runo-mittasi pikkuisen
        ontuisikin :)

        "Mine olu oon muilla maeilla, koti-kontuja muiistellen
        minu katseleen edelleen kaukaa, koti-polkua kullitellen."

        yst.

        H.


      • bessie-
        siilimuori kirjoitti:

        Toisaalta ymmärrän. Väkisinkin tulee mieleen jotta oletkohan sitten valinnassasi tehnyt virhearvion, miksi sen pitää olla juuri tämä suomi24 viihdepalsta, josta toivot oppivasi jotain ja jolla "suomenkielentaitoasi ylläpidät"? Etkö osaa hakea "tasokkaampia" keskustelupalstoja, sillä niitäkin varmasti löytyy. Jos minä haluan oppimalla oppia jotain, ei se foorumi todellakaan ole suomi24 hömppäpalsta. Ja kuten olet huomannut, hän joka itsensä ylentää alennetaan, saa osakseen kettuilua.

        Siilimuori, ei täältä vielä ole onnistuttu kaikkia täysjärkisiä pois ajamaan. Muutenkaan tämä ei ole vain hömppäpalsta, tai vain rasistien palsta, tai vain määrätyn, mielellään ylen lupsakan (ja vitun tyhmän) roolin ottaneiden palsta, tämä on tarkoitettu kaikille.

        Koskaan en ole ymmärtänyt tuota palstan, eli palvelun tarjoajan ja ennen kaikkea palstalle kirjoittavien halveeraamista ja aliarvioimista. Ja että vielä mennään suosittelemaan muualle siirtymistä sellaisille, jotka toivoisivat joskus ja/tai enemmän vähän älyllisempää, 'tavallista' keskustelua.
        Yhtä hyvin voisi suositella, että hömppäläiseksi itsensä tuntevat joko opettelisivat itse jotain tai menisivät jonnekin omalle palstalleen, sen sijaan että vuosikaupalla tolkuttavat ettei tänne kannata kenenkään tulla itseään ylentämään tulla.

        "Jo minä haluan oppimalla oppia jotain, ei se foorumi todellakaan ole suomi24 hömppäpalsta." Eiköhän kuule jokainen ainakin meistä täysijärkisistä tiedä minne mennä, jos haluaa jotain oikein oppimalla oppia.
        Ja muuten, kyllä täälläkin voi oppia, kuten kai hyvin tiedätkin.


      • 1eero

        Voi oppia ymmärtämään toisten näkökantoja se muutkin ajattelevat etten ole ainoa ajatteleva näkemyksieni kanssa, suvaita sanan merkityksessä.
        Käytäntöä käytännön asioissa niitä tuskin täällä oppii, keskustelua toisten kanssa sekin on paljon jokainen tavallaan.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Olet todennäköisesti oikeassa: olen asettanut riman aika korkealle, koska toivon itsekkin oppivani jotain täällä ja jos ei muuta niin ainakin pitääkseni yllä äidinkieltäni. Tää viikko on kyllä tarjonnut etupäässä pohjanoteerauksia ja kettuilua.

        Onhan se niinkin, että ihminen ei pääse korkeammalle kuin mihin on tavoitteensa asettanut.
        Kuitenkin, jos sen rimansa laittaa liian korkealle, niin tulee helposti limbo toisensa perään.


      • siilimuori
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En minä etsi mitään tasokkaita keskustelupaltoja, ainoastaan normaalien, täysjärkisten ikäisteni seuraa, aihe vapaa (ei tämä ole mikään viihdepalsta eikä chattikaan..;) vaan keskustelupalsta jossa aihe on VAPAA, eli tänne saa tehdä sekä asiaaloituksia että hömppää, mutta minä pidän mielellään hömpän omassa ketjussaan ja asiat omissa.

        Mutta sinä taaperrat omalla tyylilläsi ja minä omallani. Tärkeetä vain ettei tallota toistemme varpaille, mutta taas toisaalta, en minä sinua kaihda myöskään.

        Eikä kysymys ole itsensä ylentämisestä. Pidän itseäni normaalijärkisenä ja normaalilahjakkaana mutta joskus kyllä ihmetyttää aloitusten köyhyys ja taso. Mutta eihän sellaista saa sanoa?

        Fiksu kirjoittaja arvioi oman tilansa mutta antaa arvon toisillekin kirjoittajille. Todellinen fiksu ymmärtää monenlaisia ihmisiä, käyttäytyy ymmärtäväisesti ja kohteliaasti eikä tuo itseään ylentäen esille. Vain tyhmät kirjoittavat alentuvaan sävyyn muista palstalaisista. Ajatella voi kukainenkin mitä haluaa mutta fiksu ja viisas ymmärtää pitää suunsa kiinni kohteliaasti.

        Minua lähinnä huvittaa kun itseään fiksumpana kuin muut pitävä ilmoittaa hakevansa oppia suomi24:n hömppäpalstalta, ei kovin vakuuta. Mutta kukin tyylillään. Arvostus palstalla pitää ansaita ja valitettavasti sinun tyylisi kirjoittaa meistä monista palstalaisista saa niskavillani pystyyn. Mitä? tarkoittaa toistemme varpaille tallominen käytännössä.


      • siiimuori
        bessie- kirjoitti:

        Siilimuori, ei täältä vielä ole onnistuttu kaikkia täysjärkisiä pois ajamaan. Muutenkaan tämä ei ole vain hömppäpalsta, tai vain rasistien palsta, tai vain määrätyn, mielellään ylen lupsakan (ja vitun tyhmän) roolin ottaneiden palsta, tämä on tarkoitettu kaikille.

        Koskaan en ole ymmärtänyt tuota palstan, eli palvelun tarjoajan ja ennen kaikkea palstalle kirjoittavien halveeraamista ja aliarvioimista. Ja että vielä mennään suosittelemaan muualle siirtymistä sellaisille, jotka toivoisivat joskus ja/tai enemmän vähän älyllisempää, 'tavallista' keskustelua.
        Yhtä hyvin voisi suositella, että hömppäläiseksi itsensä tuntevat joko opettelisivat itse jotain tai menisivät jonnekin omalle palstalleen, sen sijaan että vuosikaupalla tolkuttavat ettei tänne kannata kenenkään tulla itseään ylentämään tulla.

        "Jo minä haluan oppimalla oppia jotain, ei se foorumi todellakaan ole suomi24 hömppäpalsta." Eiköhän kuule jokainen ainakin meistä täysijärkisistä tiedä minne mennä, jos haluaa jotain oikein oppimalla oppia.
        Ja muuten, kyllä täälläkin voi oppia, kuten kai hyvin tiedätkin.

        Bessie, sinun kirjoituksessasi ei ollut mitään uutta kommentoitavaa.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Voi oppia ymmärtämään toisten näkökantoja se muutkin ajattelevat etten ole ainoa ajatteleva näkemyksieni kanssa, suvaita sanan merkityksessä.
        Käytäntöä käytännön asioissa niitä tuskin täällä oppii, keskustelua toisten kanssa sekin on paljon jokainen tavallaan.

        En ole koskaan voinut sietää nousukkaita jotka pitävät itseään muita parempana jostain kumman syystä ja sitten vielä osittavat sen avoimesti. Ihailuni saa kirjoittaja joka omalla kirjoituksellaan ja kirjoitustyylillään toisten kanssa osaa kohteliaan käyttäytymisen aakkoset, tuo esiin tietonsa ja taitonsa, ja sen soveltamisen elävään elämään. Itseään korostamatta ja toisia aliarvioimatta. Se on taitolaji sekin.


      • bessie-
        siiimuori kirjoitti:

        Bessie, sinun kirjoituksessasi ei ollut mitään uutta kommentoitavaa.

        Ei varmaankaan, kerrankos sellaista sattuu...

        Kun nyt kuitenkin tyhjän kommentin heitit, niin etkö samalla vaivalla olisi voinut heittää kannanoton johonkin kirjoitukseni kohtaan?

        Esitänpä suoran kysymyksen. Tai kaksi.

        Onko tämä palsta mielestäsi hömppäpalsta?

        Jos on, niin sekö tämän tekee hömppäpalstaksi, että täällä on ajatuksenlukijoita, sinä esimerkiksi? Ethän sinä oikeasti voi mitenkään tietää, pitääkö joku itseään muita parempana. Vain silloin voit tietää, jos kirjoittaja itse sen toistuvasti tavalla tai toisella melko selvästi ilmoittaa...


      • siilimuori
        bessie- kirjoitti:

        Ei varmaankaan, kerrankos sellaista sattuu...

        Kun nyt kuitenkin tyhjän kommentin heitit, niin etkö samalla vaivalla olisi voinut heittää kannanoton johonkin kirjoitukseni kohtaan?

        Esitänpä suoran kysymyksen. Tai kaksi.

        Onko tämä palsta mielestäsi hömppäpalsta?

        Jos on, niin sekö tämän tekee hömppäpalstaksi, että täällä on ajatuksenlukijoita, sinä esimerkiksi? Ethän sinä oikeasti voi mitenkään tietää, pitääkö joku itseään muita parempana. Vain silloin voit tietää, jos kirjoittaja itse sen toistuvasti tavalla tai toisella melko selvästi ilmoittaa...

        Bessie, kirjoitustesi kohtiin oli jo kommentoitu, en jaksanut alkaa uudelleen.

        Palsta on ihan ok, mutta mielestäni tämä ei ole sillä tavoin asiapalsta, mitä asiapalstalla ymmärrän. Siis en tule tänne oppimaan tai noh, oikeastaan elämänkouluun ja minulle tämä palsta on kyllä lähinnä viihdettä ja ajankulua, siis voisi sanoa hömppääkin.

        Alentuva kirjoitus toisista palstalaisista tai heidän kirjoituksistaan on ilmoitus kirjoittajan suhtautumisesta toisiin, riittikö? Siinä ei ajatustenlukijaa tarvita.


    • Mua kiinnostaa ihmiskohtalot, missä joku on ryvennyt ja siitä selviytynyt. Elämä on usein paljon ihmeellisempää kuin mikään kirja.
      Kiinnostaa paljon muukin. Varsinkin se, miten ihmiset voi nähdä asioita niin eri kanteilta. Tai ehkä tuokin liittyy tuohon ihmiskohtalo-osioon.. Musiikki, hempeily, mutta sitä on vaikeaa toteuttaa netissä, ihmiset alkavat niin nopeasti rakentaa toiveita ja tunteita. Tieto-taito-jutut. Osaan kaikkea vähäsen ja olen innoissani jos sitä vähästä pystyn rakentamaan vähäsen lisää.
      On sellaistakin mistä en innostu, mutta ei kai sekään haittaa. Olen joskus verrannut palstakirjoitukset kirjastoon. Aloituksessa lukee ikään kirjan nimi, jos se kiinnostaa sen kirjan voi avata, ja siihen voi jopa uppoutua. Jos ei, sen voi jättää hyllyyn.
      Musiikista muuten, näin että täällä on jo siitä puhuttu. Minusta olisi ihan hienoa ja lukijaa helpottavaa jos jokainen kirjoittaisi viestiin mitä se linkki sisältää, esittäjän ja vaikka kappaleen nimen. Pelkkä toivomus, jos ette halua toteuttaa, niin en rupea pillittämään.

      • siilimuori

        Minusta taas tällä palstalla erikoisen hauskaa on se että kun luet aloituksen otsikon, sen alta saattaa löytyä ihan eri asiaa kuin mitä alunpitäen ehkä oli tarkoitus. Minusta joskus tosi huvittavaa ja viihdyttävää. Mut tää on vaan mun mielipide. En ala pillittämään jos joku lyttää mut tän mielipiteen vuoksi :).


      • siilimuori kirjoitti:

        Minusta taas tällä palstalla erikoisen hauskaa on se että kun luet aloituksen otsikon, sen alta saattaa löytyä ihan eri asiaa kuin mitä alunpitäen ehkä oli tarkoitus. Minusta joskus tosi huvittavaa ja viihdyttävää. Mut tää on vaan mun mielipide. En ala pillittämään jos joku lyttää mut tän mielipiteen vuoksi :).

        Moro siilimuori. Sekös se on se rikas kielenkäyttö, kirjoittaa eri kuin tarkoittaa :)) Onhan se hyvä että voi sitten valita mihin vastailee.


      • siilimuori
        hmp.f kirjoitti:

        Moro siilimuori. Sekös se on se rikas kielenkäyttö, kirjoittaa eri kuin tarkoittaa :)) Onhan se hyvä että voi sitten valita mihin vastailee.

        No eikun. Mulle on monesti käynyt niin et kun katson jotain otsikkoa aattelen et tuo aihe ei kiinnosta. Ja en avaa sitä ollenkaa. Kuitenkin ketju elää ja pitkittyy niin viimein klikkaan et mitös siellä poristaan niin pitkästi, monta huapisaa ylläriä sielä on löytynyt. Ehkä ei niin tieteellistä eikä taiteellista mutta viihdyttävää kikenkaikkiaan.


      • siilimuori kirjoitti:

        No eikun. Mulle on monesti käynyt niin et kun katson jotain otsikkoa aattelen et tuo aihe ei kiinnosta. Ja en avaa sitä ollenkaa. Kuitenkin ketju elää ja pitkittyy niin viimein klikkaan et mitös siellä poristaan niin pitkästi, monta huapisaa ylläriä sielä on löytynyt. Ehkä ei niin tieteellistä eikä taiteellista mutta viihdyttävää kikenkaikkiaan.

        Jaahas, sitäkö sä tarkoitit. Minulta voi mennä moni hyvä juttu ohi, kun en avaa kaikkia kirjoituksia. Varsinkin kun hitaalla tabletti-netillä availee, niin ei tahdo aika riittää.


      • siilimuori
        hmp.f kirjoitti:

        Jaahas, sitäkö sä tarkoitit. Minulta voi mennä moni hyvä juttu ohi, kun en avaa kaikkia kirjoituksia. Varsinkin kun hitaalla tabletti-netillä availee, niin ei tahdo aika riittää.

        Aina ei voi voittaa :).


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Aina ei voi voittaa :).

        Voittaminen jostain sain itteni hereille vasta, hikisenä, auringon vika.
        Ylävartalo pesu järvessä piristi, moni on jo uinut on se vaa kylmää tuo vesi.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Voittaminen jostain sain itteni hereille vasta, hikisenä, auringon vika.
        Ylävartalo pesu järvessä piristi, moni on jo uinut on se vaa kylmää tuo vesi.

        Eikö ole ihana nukkua niin pitkään kuin nukuttaa vaikka hikisenäkin herätä aamuun uuteen :). Minä kävin kesäkukka-alesta ostamassa yhdellätoista eurolla kolmetoista kesäkukkaa. Ylijäämä-betoniharkoista kasasin pyramidin ja niihin kuoppiin kukat purkeissaan. Kesä on tullut meillekin. Ei muuta kuin vadelmanpunainen kynsilakka varpaiden ja sormien kynsiin ja hopeinen nilkkaketju nilkkaan. Niistä jokakesälomaisista rutiineista se loma lähtee alkuun. Illalla pitää vielä ajaa nurmikko, huomiselle luvannut sadetta.


      • 1eero

        Meni valvoinen melkein aamuselle mut ei haitanne, melkein hellettä 24 hikeä pukkaa taasen yritin venneessä nukkua päikkäriä ni pidetään siestaa.
        Kyllä pihamaa ilman kukkia mitään tekemätön en laittanut parveekkeelle ensimmäistä kukkaa kuivumaan, eukon aikaan oli kukkia oli kuin kukkaruukussa istu parvekkeella. Hymyilyttääkö loman alku suu korviin asti luulisin.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Meni valvoinen melkein aamuselle mut ei haitanne, melkein hellettä 24 hikeä pukkaa taasen yritin venneessä nukkua päikkäriä ni pidetään siestaa.
        Kyllä pihamaa ilman kukkia mitään tekemätön en laittanut parveekkeelle ensimmäistä kukkaa kuivumaan, eukon aikaan oli kukkia oli kuin kukkaruukussa istu parvekkeella. Hymyilyttääkö loman alku suu korviin asti luulisin.

        Juu, suu on messingillä ja into pinkeenä suunnittelen kesäreissuja.


    • de-meter

      Mitä mieltä olen palstan aiheista ? Kaikki käy. Jos oma mieliala on hyvä, voi hypätä melkein mihin ketjuun hyvänsä, jos se on huono, on paras pysyä poissa.
      En voi lähteä siitä, että palsta tai toiset kirjoittajat vastaavat toiveisiini. Tuskin minäkään vastaan heidän toiveitaan...))
      Tietysti myös käytettävissä oleva aika vaikuttaa omaan osallistumiseen. Nytkin pukkaa jo edessä oleva kalareissu päälle ja punkin puraisuun määrätyt antibiootit tekevät olon kurjaksi...
      Mutta kiitos sinulle 1eero ja kaikille muillekin, jotka jaksavat aloituksia tehtailla.
      On siinä oma vaivansa, uskoisin.

      • "de-meter"

        Missä on minun nimmarini?
        Mää mikää muu oo...
        huv.

        Luullakseni voisit kohta julkaista pienen kirjasen.
        "Elämäni miete-lauseet"

        Haastatteluissa sitten kertoisit haaveilevin äänen-painoin tienneesi että joskus
        tulee tämä aika.
        Näin sanoen:
        Elämäni on antanut minulle tarkoituksen kaikkeen.
        Tietenkään, missään nimessä et ala lauseita selittelemään.
        Vihjailet vain olevasi jotenkin "valittu" :)
        Armoitettu, jonka tehtäväksi on annettu jakaa viisautta maailmaan kirjasesi
        kautta :)

        "Jos kynäsi muste loppuu, mieti ensin mitä haukut"

        yst.

        H.


      • att2
        hunksz kirjoitti:

        "de-meter"

        Missä on minun nimmarini?
        Mää mikää muu oo...
        huv.

        Luullakseni voisit kohta julkaista pienen kirjasen.
        "Elämäni miete-lauseet"

        Haastatteluissa sitten kertoisit haaveilevin äänen-painoin tienneesi että joskus
        tulee tämä aika.
        Näin sanoen:
        Elämäni on antanut minulle tarkoituksen kaikkeen.
        Tietenkään, missään nimessä et ala lauseita selittelemään.
        Vihjailet vain olevasi jotenkin "valittu" :)
        Armoitettu, jonka tehtäväksi on annettu jakaa viisautta maailmaan kirjasesi
        kautta :)

        "Jos kynäsi muste loppuu, mieti ensin mitä haukut"

        yst.

        H.

        Hej, hunksz. Kiitos kirjoituksistasi samoin muille, uudistuksen jälkeen on lukeminen jäänyt vähälle.

        Paloma minulla on puhlinlangan kautta kaikki (Telia) suomen tv F, tv1, tv2 hyvin näkyy lähes ilmaisia plus hyvin monia kanavia. Suomessa on kai kaikki vanha heitetty roskiin.

        Kiinnostukseni on talous, musiikki, puutarha, tanssi on jäänyt lähes pois koska löysin henne.

        hunksz kiitän kirjoituksista näille viisaille naisille, jotka yrittävät olla parempia.

        Med vänlig hälsning.


      • siilimuori

        "En voi lähteä siitä, että palsta tai toiset kirjoittajat vastaavat toiveisiini."
        Viisaasti kirjoitettu demeter, näin se juuri menee. Jokainen kirjoittaja lähteköön itsestään.


    • eppu2

      Moi kaikille.
      Mielipiteeni on se, että aina voi valita, osallistuuko johonkin ketjuun vai ei.
      Itse voi myös tehdä aloituksen itseään kiinnostavasta aiheesta.
      Tämä kaikkihan on vapaavalintaista.
      Se mitä minä en ymmärrä, on se, että käydään vähättelemässä, aliarvioimassa, suorastaan pilkkaamassa täällä kirjoittavia. Se jos mikä, kertoo kirjoittajastaan enemmän, kuin tuhat sanaa.
      Täytyy mennä, soittivat rantasaunalta tänne ylös, että sauna on lämmin.
      Tulen taas, kun kerkiän.

      • siilimuori

        Makoisia löylyjä Eppu2.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Makoisia löylyjä Eppu2.

        Sitä sammoo.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Sitä sammoo.

        Kävikkönää saunasa? Minä istuin tuossa ulkona tovin aikaa, sääskein kanssa tuli kinaa et kumpi voittaa. Laitoin pari hyttyssavua kannellisen kuppiin jopa älysivät pysyä kauempana. Meillä sitten satoi tänä iltana taas vettä.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Kävikkönää saunasa? Minä istuin tuossa ulkona tovin aikaa, sääskein kanssa tuli kinaa et kumpi voittaa. Laitoin pari hyttyssavua kannellisen kuppiin jopa älysivät pysyä kauempana. Meillä sitten satoi tänä iltana taas vettä.

        Ei ole saunaa lähimailla tai on jonkun mökkiläisen, eilen tuli puoliksi uitua kylmää oli.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Ei ole saunaa lähimailla tai on jonkun mökkiläisen, eilen tuli puoliksi uitua kylmää oli.

        No tännään sitten otahan haltuun toinenkin puoli. Osaatko uida, kaikki aikuisetkaan eivät osaa.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        No tännään sitten otahan haltuun toinenkin puoli. Osaatko uida, kaikki aikuisetkaan eivät osaa.

        Varmaan olisin hukkunu polsketullu pinnalla ennen kouluikää,uiminen onnistuu tänä iltana saunasta yhteen paikkaan puolentunnin matka iltasella.
        Keskustelu tavoista en jaksa loputtomiin höpöttää, tapansa näyttää miten kukin ymmärtää, tylsä aihe.
        Kevyt kenttälounas taivaan alla riippumatto unohtu matkasta päikkäriä varte vähän varjossa viileässä silmät ummessa.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Varmaan olisin hukkunu polsketullu pinnalla ennen kouluikää,uiminen onnistuu tänä iltana saunasta yhteen paikkaan puolentunnin matka iltasella.
        Keskustelu tavoista en jaksa loputtomiin höpöttää, tapansa näyttää miten kukin ymmärtää, tylsä aihe.
        Kevyt kenttälounas taivaan alla riippumatto unohtu matkasta päikkäriä varte vähän varjossa viileässä silmät ummessa.

        Paistaako teillä aurinko kun varjoa haet? Meil on pilivessä ja joka toinen vartti ropsauttaa vettä niskaan, ihme kelit. Oliki sopeva kaupungissakäyntipäivä. Ostin 50%:n alesta takapihan terassille kaksi Tuijaa. Mulla ei aiemmin ole niitä ollutkaan. Katotaan miten saan vietyä hengissä ne edes kesän yli. Häytyypi istuttaa ne isompaan astiaan.

        Minä tein gluteiinittomia jauhelihapihvejä ja paistoin uunissa bataattisiivuja, lisukkeeski perussalaattia, nam. Kaupungissa kävin mantsikkaleivoskahvilla. Lomalla saa herkultella, eikö saakki.


        Juu, kyllä minustakin tuntuu et tästä aiheesta on sanottava jo sanottu. Tai siis omalta osatani olen sanonut, ei lisättävää.Ei aiheessa mittäää vikkaa mut ei siitäkää enempääsä.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Paistaako teillä aurinko kun varjoa haet? Meil on pilivessä ja joka toinen vartti ropsauttaa vettä niskaan, ihme kelit. Oliki sopeva kaupungissakäyntipäivä. Ostin 50%:n alesta takapihan terassille kaksi Tuijaa. Mulla ei aiemmin ole niitä ollutkaan. Katotaan miten saan vietyä hengissä ne edes kesän yli. Häytyypi istuttaa ne isompaan astiaan.

        Minä tein gluteiinittomia jauhelihapihvejä ja paistoin uunissa bataattisiivuja, lisukkeeski perussalaattia, nam. Kaupungissa kävin mantsikkaleivoskahvilla. Lomalla saa herkultella, eikö saakki.


        Juu, kyllä minustakin tuntuu et tästä aiheesta on sanottava jo sanottu. Tai siis omalta osatani olen sanonut, ei lisättävää.Ei aiheessa mittäää vikkaa mut ei siitäkää enempääsä.

        Ilman paitaa kelit, venneestä liian kuuma auringon helossa ei ole verhoja, päytyy ottaa mitat jos joku ompelisi pitsiverhot sivuverhojen kanssa. Nii asensin halvan tuulettimen sitä en tienny kuuluuko siihen rahiseva ääni onneksi ei nariseva kuin palstalla.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Ilman paitaa kelit, venneestä liian kuuma auringon helossa ei ole verhoja, päytyy ottaa mitat jos joku ompelisi pitsiverhot sivuverhojen kanssa. Nii asensin halvan tuulettimen sitä en tienny kuuluuko siihen rahiseva ääni onneksi ei nariseva kuin palstalla.

        Meillon niin paljon kavereita tuolla ulkona, jotta ilman paitaa ei puhettakaan et voisi olla. Pitkähihaista päällä ja lakki päässä tikkaavat muten reikiä täyteen.

        Ei kait siihen rahisevaa varmaan kuuluisi, mutta ei ne taida ihan äänettömiäkään olla, siis tuulettimet. Mun pitäsi vielä käydä pesemässä ikkunoiden peltilaudat ulkoapäin, hirveässä keltaisessa jauheessa, männikkö ympärillä niin johan pölisee. Koko piha pyöränpenkkiä myöten keltaisessa jauhossa. Siivottoman näköistä.


    • Nittamunax

      Miun alloitukset on parraita!!. Mie mie mieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

      • 1eero

        Ei tartte huutamaa alkaa kyllä uuuuusssskkkooooootaaaaaaaaaaan.


      • kyllästynyt2
        1eero kirjoitti:

        Ei tartte huutamaa alkaa kyllä uuuuusssskkkooooootaaaaaaaaaaan.

        Ei sitä jokaista naaman pesuakaan ole määrässä kertoa , muori toinen hyväkäs .


      • siilimuori
        kyllästynyt2 kirjoitti:

        Ei sitä jokaista naaman pesuakaan ole määrässä kertoa , muori toinen hyväkäs .

        Kyllä kiitos mieluummin vaikka kommentit nuamanpesusta kuin toisten haukkumiset ja moittimiset. Aika suosittu ketju jos et satu huomaamaan.


      • siilimuori
        siilimuori kirjoitti:

        Kyllä kiitos mieluummin vaikka kommentit nuamanpesusta kuin toisten haukkumiset ja moittimiset. Aika suosittu ketju jos et satu huomaamaan.

        Lisään vielä että tuolla Ikäryhmien otsakkeessa lukee että keskustele elämästä ja arjesta. Nii se vaan on että meitä on monenlaista keskustelijaa, yksi tyyli sopii yhdelle, toinen toiselle. Täällä ei voine alkaa toisia omaan muottiin pusertamaan.


    • Psykoterapeutitar

      Läpileikkaus vielä itseään ainakin nuorekkaana, mutta elämää nähneenä ja varmana mielipiteistään olevien yli kuusikymppisten elämän aiheista.
      Tietty iän tuoma itsevarmuus on näkyvin aiheesta, kun aiheesta. Aina joku on tietävinään paremmin ja luulee eläneensä paremmin ja elää edelleenkin paremmin, mutta tietty fiktiivisuus paistaa läpi, eikä kaikki kuitenkaan faktaa ole.
      Mökit, saunat, haikea mollivoittoinen suomi-iskelmä saa tipan monen yli kuuskymppisen silmään. Matkailu, ulkomailla asuminen ja toisaalta Suomen maaseutu saa värinää sydämeen.
      Pari- ja ihmissuhteet kiihottavat edelleenkin. Ainakin mielikuvituksessa. Niissä riittää ruodittavaa mennen tullen.
      Työelämässä oleminen tai työn jättäminen saa joskus syyllistymään puolin ja toisin.
      Tietysti maailmanpolitiikka ja tapahtumat saavat tietyn osansa, kuten kotimaankin politiikka ja tapahtumat.
      Mitäs vielä? Eiköhän ole ihan normaalia ihmisten kanssa käytävää keskustelua eri aiheiden ympärillä. Välillä saa kärkästäkin arvostelua ja välillä antaa sitä itse. Välillä raivostuttaa ja välillä komppaa eri kirjoitelmiin. Helppoa kirjoitella nimimerkkien suojassa. Se on sitä nykyaikaista elämää!

    • sitäsamaa

      Sisäänlämpiävä palsta ja kirjottajat joista moni toistaa samoja lauseita kerrasta toiseen. Kun tietyt nikit kirjottaa osaa jo arvata mitä sieltä tulee, neuvoja sananlaskuja ja ulkoa opittuja viisauksia, väliin kehutaan tai moititaan. Uutta verta tarvittas että uudet tuulet puhaltelis ja ilma raikastus, aiheet uusiutuis ja keskustelu piristyis.

      • siilimuori

        Arveletkos että uusilla kirjoittajilaa ois voimaa ja putia saada palsta muuttumaan? Niinhän se on kin työeelämässäkin ikän että uusi tuore innokas työntekijä kohta osa vanhaa kaavaa, valitettavasti.


      • sitäsamaa
        siilimuori kirjoitti:

        Arveletkos että uusilla kirjoittajilaa ois voimaa ja putia saada palsta muuttumaan? Niinhän se on kin työeelämässäkin ikän että uusi tuore innokas työntekijä kohta osa vanhaa kaavaa, valitettavasti.

        Täällä saahaan uusi äkkiä nujerretuksi epäilyksillä ja määräyksillä. Vanhat makaa poteroissaan puolustusasemissa ja ampuvat heti kun uutta näkyy. Epäilen itekin vaan saahan sitä toivoa.


      • siilimuori
        sitäsamaa kirjoitti:

        Täällä saahaan uusi äkkiä nujerretuksi epäilyksillä ja määräyksillä. Vanhat makaa poteroissaan puolustusasemissa ja ampuvat heti kun uutta näkyy. Epäilen itekin vaan saahan sitä toivoa.

        Aina pitää olla toivoa. Ehkä tänne tulijalla pitää olla tietyllä tapaa luonnetta olla välittämättä ampujista. Annatkos normielämässä lannistaa itsesi "epäilyksillä ja määräyksillä"? Minä en.


      • Minustataas
        sitäsamaa kirjoitti:

        Täällä saahaan uusi äkkiä nujerretuksi epäilyksillä ja määräyksillä. Vanhat makaa poteroissaan puolustusasemissa ja ampuvat heti kun uutta näkyy. Epäilen itekin vaan saahan sitä toivoa.

        Tämän olen minäkin huomannut, mutta enemmänhän se huvittaa kuin häiritsee. Kun ei ota liian vakavasti, niin voi täällä aina silloin tällöin käväistä ja tarttua mielenkiintoiseen aiheeseen, jos sellaisia on tarjolla. Enhän edes halua täällä niin paljoa aikaa viettää, että ryhtyisin palsta-asukiksi, ja sitähän se todellinen muutos vaatisi: uusia asukkaita tänne.

        Minä olen kokenut parhaaksi lukea valikoiden, hypätä yli sellaisten kirjoittajien kommentit, joita en palstakäyttäytymisensä takia erityisemmin arvosta. Saahan sitä oikeassakin elämässä seuransa valita.

        Kaikken turhinta on kuitenkin kuvitella kasvattavansa muita kirjoittajia - vaikka täällä jokunen vakkari niin luulee tekevänsä, sillä tekee vain itsensä vihaiseksi. Loppupeleissä kun oikeasti vain itseään voi kasvattaa.


      • Minustataas kirjoitti:

        Tämän olen minäkin huomannut, mutta enemmänhän se huvittaa kuin häiritsee. Kun ei ota liian vakavasti, niin voi täällä aina silloin tällöin käväistä ja tarttua mielenkiintoiseen aiheeseen, jos sellaisia on tarjolla. Enhän edes halua täällä niin paljoa aikaa viettää, että ryhtyisin palsta-asukiksi, ja sitähän se todellinen muutos vaatisi: uusia asukkaita tänne.

        Minä olen kokenut parhaaksi lukea valikoiden, hypätä yli sellaisten kirjoittajien kommentit, joita en palstakäyttäytymisensä takia erityisemmin arvosta. Saahan sitä oikeassakin elämässä seuransa valita.

        Kaikken turhinta on kuitenkin kuvitella kasvattavansa muita kirjoittajia - vaikka täällä jokunen vakkari niin luulee tekevänsä, sillä tekee vain itsensä vihaiseksi. Loppupeleissä kun oikeasti vain itseään voi kasvattaa.

        Miten valitset kirjoittajat joita et arvosta?

        Mielestäni jokainen tulee kuulluksi ja arvostetuksi/ei arvostetuksi vain ja ainoastaan olemalla joku persoona. Eli käyttämällä kirjoittaessaan samaa nimimerkkiä olemalla tunnistettavissa. Nimimerkkiä ei tarvitse rekisteröidä jos pelkää tulla naapurien, työtovereitten tai suvun tunnistettaviksi.

        Mielestäni on turha urputtaa palstan nimimerkeillä kirjoittaville, jos ei saa riittävästi vastakaikua ja huomiota kommenteilleen. Olemalla joku tulee uusikin huomioiduksi. Mistä minä esim. tiedän kuka on uusi kirjoittaja ja kuka ei.


      • Minustataas
        korpikirjailija kirjoitti:

        Miten valitset kirjoittajat joita et arvosta?

        Mielestäni jokainen tulee kuulluksi ja arvostetuksi/ei arvostetuksi vain ja ainoastaan olemalla joku persoona. Eli käyttämällä kirjoittaessaan samaa nimimerkkiä olemalla tunnistettavissa. Nimimerkkiä ei tarvitse rekisteröidä jos pelkää tulla naapurien, työtovereitten tai suvun tunnistettaviksi.

        Mielestäni on turha urputtaa palstan nimimerkeillä kirjoittaville, jos ei saa riittävästi vastakaikua ja huomiota kommenteilleen. Olemalla joku tulee uusikin huomioiduksi. Mistä minä esim. tiedän kuka on uusi kirjoittaja ja kuka ei.

        En minä urputa kenellekään, kunhan kerroin omasta palstakäyttäytymisestäni. Erityisemmin en arvosta sellaisia, jotka vähättelevät muita, ilkeilevät tai eivät oikeasti "kuuntele" muita, vaan ainut tarkoitus on jyrätä omaa käsitystä läpi. Samoin ohitan kommentit, jos näen, että kirjoittajan arvomaailma poikkeaa täysin omastani, silloin meillä ei ole yhteistä kieltä. Vain sellainen keskustelu on antoisaa, jossa kumpikin osapuoli oman käsityksensä esiin tuomisen lisäksi pyrkii myös ymmärtämään toisen näkökulmaa ja on avoin myös oman käsityksensä tarkistamiselle.

        En pidä nimimerkin rekisteröimistä oleellisena. Kyllä yksittäisen ketjun nimimerkin ensimmäisistä kommenteista voi jo päätellä, kiinnostaako minua lukea hänen myöhemmät kommenttinsa ja herättävätkö ne sellaisia ajatuksia, joita haluan jakaa. Edellä mainittu vähättely ja ilkeily esimerkiksi ovat sellaista, etteivät ne ole mielestäni sen enempää lukemisen kuin vastaamisenkaan arvoisia. En liioin kuvittele, että voisin heitä - aikuisia ihmisiä "kouluttaa" käyttäytymään jotenkin muuten. Jätän ne siis omaan arvoonsa.

        Siitä näkökulmasta, millä minä palstailen, rekisteröityminen on enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Minä tulen palstalle satunnaisesti vaihtamaan ajatuksia, pelkästään keskustelemaan. Vakionimimerkeistä muodostuu aikaa myöten väistämättä ennakkokäsitys, joka helposti värittää kommenttia, jota luen. Vaikka haluaisin uskoa olevani aina avoin muiden mielipiteille käsityksille, niin kyllähän tuo ennakkokäsitys minuunkin vaikuttaa.

        Koskaan en urputa sellaisesta, etten saa vastakaikua. Hyvänen aika! Kyllä kai jokainen ymmärtää, että sellaiseen kommenttiin vastataan, joka herättää lukijassaan ajatuksia. Minun tavoitteeni ei ole saada mahdollisimman paljon kommentteja. Toivon vain, että silloin tällöin minun ajatukseni herättää jossakussa toisessa ajatuksia, jotka taas herättävät minussa ajatuksia. Kuten ensimmäisessä viestissäni täällä kerroin, sitä ei tapahdu usein, mutta joskus kuitenkin.


    • aszdxfcgvmhbjn

      Nykyinen malli on parasta.
      Jos ei miellytä, kannattaa katsoa peiliin ja omia kotioloja.

      Aloittajan kyllä pitäisi heti antaa enemmän tietoa asiasta josta kysyy, siis kameransa, ehkä "varallisuutta" olisi hyvä kertoa ja sitä haluaako panostaa satasia vai tonneja kuvaukseen. Itse panostan kymppejä ja satasia, koska mielestäni enemmän vaikuttaa kuvaaja kuin välineet.

      • po09jkmw3

        Yritän vältää rekatuille vastaamista, koska juuri heidän taholtaan olen saanut eniten hävyttömiä kommentteja.

        Massasta löytyy aina epäsosiaalisuutta ja ilkeyttä, mutta sieltä voi löytyä myös ihmisiä suurilla kirjaimilla.

        Parhaat ajatukse ja elämää huokuvat kirjoitukset ovat oman kokemukseni mukaan tulleet rekkaamattomilta ns. palstan hiljaisilta.

        Viha tuntuu pursuavan monen kirjoittajan sanoista etenkin muukalaisuuden ja erilaisuuden vihaaminen.
        Viha on kuin paskakaivo sinne voi hukkua.


    • kesivä

      Kovasti tässäkin ketjussa moititaan kuinka joku sitä ja tätä ja ketjut sitä ja tätä ja palsta sitä ja tätä. Kyllähän me jokainen teemme tästä sen mitä se on. Jokainen kirjoitettu sana ja lause muokkaa tämän palstan kokonaisuutta ja ilmapiiriä.
      Mun mielestä.

      • ennenkuulumatonta

        Ei kait. Noita sinun kirjoittamiasi lauseita täällä ei olla aiemmin nähtykään ;). Hyvä huomio.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      202
      4810
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      279
      2942
    3. 134
      1757
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      219
      1526
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1186
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1129
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1097
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1081
    Aihe