Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7411
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen miettinyt antaako anojen henkilöpalvonta oikeasti onnen tunteita palvottavalle.
04.08.2025 21:40
Hikinen päivä korvessa, lieko kaalilaatikon paisto lisännyt kuumuutta keittiössä..
Nälviminen ei kuulu tapoihini kerron omia huomioistani.
Ajokortin lääkärlintarkastus on nykyään sikakallista, mutta kun auto on tärkeä liikkumisväline niin suosiolla maksan.
Oletko muuten tehnyt kaalilaatikkoa, omastani tuli tosi hyvää, kohta yksi vuoka syöty loppuun. Tein kaksi vuokaa, toisen laitan pakkadeen.
Älä ota turhia huolia, kun et ymmärrä lukemaasi.
04.08.2025 20:04
D huomioi kiitettävästi pitää vain osata lukea muutakin kuin omia ajatuksiaan.
04.08.2025 12:03
En vähätellyt, totesin vain, että hiljaista oli oven käynti ketjussa, eli ei kaalilaatikko kiinnstanut lukijoita eilen. Tosiasia.
04.08.2025 10:54
Alkuviikon terveiset Korvesta. Ei ole vielä Korvessa merkkejä ilmojen viilenemisestä.
Tuo edellinen ketju avasi silmäni. Minä-pronominin käyttö näyttää johtavan joidenkin lukijoiden ajatukset itsekeskeisyyden kuplaan,
joten yritän välttää.
Lueskelin edellisen Hillan ketjun kommentteja uudelleen, huomasin, että on muitakin samoin ajattelijoita kanssani.
No, tänään käyn ajokorttiuusintaan kuuluvassa lääkärintarkastuksesa ja sitä ennen esivalmistan illalla ostamistani raaka aineista kaalilaatikon.
Nyt aamukahville.
04.08.2025 09:41
Kirjoitus on ajoilta kun minulla todettiin rintasyöpä. Onni oli mukanani ja myötä, selvisin.
Tuntojani makustelin, runoja kirjoittelin.
En tekstijäsi lytännyt, kartanoiden elämää en ole kytännyt.
02.08.2025 16:55
Luin aamulla nuoruuden ystäväni kuolinilmoituksen. Olimme kavereita teineinä.
Näin hänet viimeksi Kaksin ensiavussa, hän makasi omaishoitajan työntämissä vaunuissa.
Tervehdin häntä kertoen kuka olen. Näin hänen silmissään iloisen välähdyksen.
Muistisairaus oli vienyt hänet pois tästä ajasta.
Muistot tulivat voimakkaina mieleen. Hänellä oli 1960-luvulla huone kotitalossa omalla sisään käynnillä.
No, kaikenlaista kokeilimme, jopa tupakan polttoa, josta jouduimme heti kiinni kun hänen terhakka äitinsä ryntäsi huoneeseen.
Kivoja muistoja kerrytettiin Ärjänsaaressa telttaretkillä. Poikia seurailtiin ja ihastuksia löytyikin.
Hän oli minua 11 päivää nuorempi.
No, asiasta toiseen tilasin netistä kännykän kuoret miehelleni ja itselleni. Kyllä pitää lisätä netin kautta ostamista koska tunsin itseni hyvin tumpeloksi ja aikaa kului ennenkuin sain ostoskorin valmiiksi ja maksettua.
Lämmintä riittää, oikeesti voisi jo viiletä.
02.08.2025 13:41
On tehtävä valintoja
On tehtävä valintoja, niin kauan kuin annetaan vaihtoehtoja.
On uskottava itseensä ja omaan kykyynsä valita.
On uskallettava olla hyväksymättä valmista vaihtoehtoa.
Nopeinta tietä määränpäähän ei ole.
Täytyy uskoa itseensä, omiin näkemyksiinsä, omiin tuntemuksiinsa.
Täytyy uskaltaa kulkea mutkan kautta,
ei suoraan vaan kierrellen, mutustellen mielen muutoksia, kehon ääniä kuunnellen.
On luotettava omiin vahvuuksiinsa.
On uskallettava olla heikko ja itkeä pienuuttaa.
Heikkoudesta nousee vahvuus.
On mentävä eteenpäin pelkäämättä, rohkeasti
luottaen valintaan, jonka tekee ja johon vahvasti uskoo.
02.08.2025 11:33
Arvaa paljonko veronpalautuksia on tulossa korven pieneläkeläiselle?
Mitähän keksisin vähäosaisuuteni paikkaukseksi.
01.08.2025 16:15
Olihan se jotain ihanko Leo Jokela ja naapurista ; D
01.08.2025 16:11
En minä sairaalassa ollessani kahvikestejä järjestänyt ; )) Älä sotke asioita, ole looginen seuraa kenelle vastaan.
01.08.2025 15:19
Ei ole aihetta oikaista kirjoituksiani.
Kiva vilpoinen tuuli tervehti minua kun ajoin tänne mökille. Kävin viemässä ison jätesäkillisen vanhoja kukkaruukkuja ja puutarhajätettä jätteen keräyspisteeseen. Samalla sai kyytiä ikivanhat valkoiset muovituolit.
Kun tekee sopivasti fyysisiä ponnisteluja se nostaa mielentilaa, I did it.
01.08.2025 15:02
Nämä käytännön järjestelyt eivät ole organisoinnin puutteen omaavien heiniä.
Minulla on hieno suhde mieheni hollannin lapsiin. Vamhimman tyttären kanssa sovimme käytännön sujumisesta.
Teen rollaattorilla puitarhatöitä. Leivon teen ruokia, mutta en passaa, parempijalkaiset passaa.
01.08.2025 13:32
Älä käsittele kommenttejani, et ymmärrä kuitenkaan.
Yksinhuoltajuus oli oma valintani, kuten etten nainut nuorena. Leskiä en ole pilkannut olen vain oikaissut käsityksiäsi lesken omistuksista. Lakia on hyvä lukea niin realiteetit asettuvat paikoilleen.
01.08.2025 13:18
Ei me olla kumpikaan olla maan hiljaisia. Puhumme englantia keskenämme, väliin suomea.
Mieheni pitää hyvää huoltä itsestään ja minusta. Hänellä ei ole ollut vaikeuksia helteiden keskellä hän osaa syödä ja juoda omien kehon tarpeitten mukaan.
01.08.2025 12:50
Jänskä ykteensattuma, minunkin mieheni kilpaili muun muassa juosten pitkiä matkoja kuten maratoonia. Kilpailumatkoja kertyi, olin myös mukana kannustusjoukoissa esikoisen kanssa.
01.08.2025 12:43
Meillä on ollut erilainen nuoruus, Sinä menit alaikäisenä naimisiin. Minä yli kolmekymppisena. Me molemmat olemme kokeneet iloa, surua. Elämän kulkua seesteiseen vanhuuteen. Niin, seesteinen tai ei sitä sairaudet jo heiluttelee.
Joku tulkitsi kirjoituksiani nuorena avioituneita loukkaavaksi. Luin juuri nuoruuden ystäväni kuolinilmoituksen. Hänkin nai nuorena, elämänsä ei ollut helppoa juopon miehen rinnalla. Joka tosin kuoli alle 50-vuotiaana.
Minulle heitettiin loukkauksia vanhana synnyttäneenä. Esikoinen syntyi kun olin 36-vuotias. ( lähes paniikissa, vaihdevuosi iässä tehty jne.)
Ihmettelen miten lukijat käsittelevät kommentteja. Korpikirjailijako taas jyräsi.
.
01.08.2025 12:16
Sinun ihan ikioma tulkintasi, saat pitää omanasi. Tästä huomaa kuinka mielikuvitus tekee kepposia.
01.08.2025 12:02
" Hil-la: turha rimpuilla vastaan, kun "palstan kantava voima" järjesti meille oman näytöksensä.
Mitäpä siihen sanoisi ? Tuttua, "turvallista" laatua..))"
Tuttua ja turvallista tyyliä tulla lohduttamaan "lyötyä ;)"
01.08.2025 11:02
Mitä sinä juuri teet, kehut itseäsi selväpäiseksi joka juoksee perässäni.
01.08.2025 10:56
38 / 371