Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7413

1. Terveiset mökiltä. Olen saanut saunamökin kesäkuntoon. Suurin osa ajastani kului saunakamarin keramiikkatauluni viimeistelyyn. Kiva siitä tuli.

Sormeni ovat liimassa ja eriväristen maalituuppien värjäämät, sillä maalasin taulun taivasta sormillani ; )

Nyt palaan kirkolle ruuan tekoon.
  2. Kirjoitit kauniisti, tuli menneet mieleen. Kokemukseni ovat samanlaisia. Aina kesän alkaessa uusia pihaideoita kuokkimassa. Minun kesäpaikkani on tässä kaupungin alueella joten maalaistalot eivät ihan naapurustossa ole. Mutta hevostila tuolla 5 km päässä. Sieltä olisi saanut hevosen lantaa marjapensaille, mutta jäi hakematta.

Tämä alue oli ennen hyvin tiivis kaupunkilaisherrojen kesämökkialue, mökki naapurit vierivieri. Vanhoja sukumökkejä vain minä olin 28-vuotta sitten ulkopuolinen ilman sukusidoksia. Hyvin minut vastaanotettiin. Lapseni olivat tervetulleita tuomaan niemeen elämää vanhentuviin sukujen edustajiin.

Kesät ovat kuluneet pihaa ja rakennuksia korhentaen. Yrittäjä, yksinhuoltajana ei ollut vapaa-ajan ongelmia, touhua riitti.

Nyt vauhti on hiljentynyt, mutta ei loppunut. Jos ideat lentää liian yläilmoissa kroppa pistää hanttiin ja sitä on oppiminen.

Kun kerroit kivikkopuutarhoista, tunsin piston, ne ovat jääneet parina kesänä hoitamatta, mutta jospa tänä kesänä. Kivikkopuutarhani ovat rannassa vesirajassa, joten olen itsesuojeluvaistossa jättänyt ne hoitamatta.

Tänään saan mökin sisältä siivottua, sen jälkeen katsotaan mikä paikka seuraavaksi tarvitsee multaa tai vasaraa.

Nyt mökkialue ei ole enää entisensä. Pieni yhteisö on hajonnut. Osa sukumökeistä on siirtynyt ulkopuolisten omistukseen ja vakituinen asuminen vallannut rannat. Yksi uusi ympärivuotuisessa asumisessa oleva ökytalo on rakennettu mökkitieni varrelle, mutta onneksi ei ole ihan naapurina joten saan omassa pihapiirissäni viettää aikaa kuin silloin ennen. Tosin lapset ovat lentäneet maailmalle, mutta onneksi viettävät lomia luonani.