Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7414
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tein Skillanit, heittelin heti aamusta sänkyvaatteeni aurinkoisille takapihan hangille.
Urakka ei ollut niin helppo kun ajattelin. Vaihdoin näet ison sänkyni puoliskot keskenään. Tuntui, että olen kuluttanut toisen puoliskon sängyn kuopalle. Isojen petauspatjojen imuroinnit ja siirrot ottivat selälle.
Tarkoitus oli siivota koko alakerta, mutta jääköön huomiseen. Kumppanini kysyi jo, että miksi et kutsu siivoojaa.
No, ehkäpä kutsunkin.
Tosi kaunis päivä, kuitenkin kylmä. Tekisi mieli ajella mökille, mutta jos odottaisi lämpenevää.
Tapanani on istua näin iltapäivällä parvekkeella, joten kohta sinne kampeen.
Olen ajatellut noita lumikenkiä, joista ramoona kirjoitti mutta arveluttaa pysynkö niillä pystyssä. Jäällä voisivat toimia.
Ei ole laskiaispullia, pitänee ostaa, mutta hernesoppaa löytyy pakkasesta.
Tällaisia mietteitä tiistaina.
13.02.2024 13:23
En välttämättä osaa kirjoittaa oikein johtuen konsonanttilukihäiriöstä, mutta senhän toki tiedät.
Politikoissakin on kaltaisiani kuten Hjallis Harkimo
Ruotsin kuninkaallisessa perheessä lukihäiriö on periytyvää.
Eikä se vaikuta älykyyteen.
Miten on onko sinua testattu?
12.02.2024 13:21
Yksi ja sama ano täällä rähisee, ole jo oppinut tunnistamaan hänen viestejään.
Esim. miten kirjoitat noin ivallisesti...ilkeästi ...loukkaavasti jne.
12.02.2024 13:03
Mielestäni kirjoitin faktaa lakkojen seurauksista. Aikoinaan pienyrittäjänä lakkoilu teki ison rahallisen kuopan, jota jouduin selkärangastani repimään
Presitenttiskanditaatit painottivat yhtenäisen Suomen hyvää tekevään vaikutukseen.
Naimattomia poikia ja tyttöjä on paljon, miksi perheen perustamisen ei ole heille päämäärä.
Sitä voi miettiä, luusereiksi kutsuit heitä, ehkäpä he ovat oman elämänsä hallitsijoita, joille vapaus on sitoutumista kalliimpiarvoista.
Mielipiteiden julkituonti karrikoidusti saa tyhjät tynnyrit kolisemaan ; ))
12.02.2024 12:13
Lakot voi myös puolestani jatkua. Pitkittyessään ne koskettavat kyĺlä pressaakin.
Suomen talous painuu lamaan. Konkurssiaalto pyyhkäisee läpi maan, työpaikat häviävät, työttömyys nousee. Köyhyys kasvaa. Lapset ja perheet kärsivät. Terveydenhoitoväki ja naimattomat muuttavat ulkomaille.
Mutta kuten kirjoitit olemme eläkkeellä, syömme leipämme voilla ja kinkkuleikkeellä.
Juomme Juhla Mokkaa ja katselemme saippuaoopperoita.
12.02.2024 11:42
Huomenta Korvesta@
Hyvin Suomessa demokratia pelaa. Oli ilo katsoa pressavaalien finaalia. Stubbin ja Haaviston kamppanjat sujuivat loppuun asti kunnioitettavasti.
Äänestin Haavistoa, mutta olen tyytyväinen lopputulokseen. Pulinat pois tämä on kansan tahto.
Heräsin juuri , vanhojen muistelu toi tipan silmään. Eikä tämä aamuinen muistelo ollut kuin noin kymmenen vuoden takainen.
Tein näet illalla instan tarinaan videon keramiikkapatsaasta ja valokuvasta jota olin patsaan mallina käyttänyt. Kiertelimme siinä iloisina ja hyvinvoivina Rotterdamin kaduilla.
Pitänee seuraavaksi kaivaa lapsuusmuistoja.
Hyvää alkavaa nousuviikkoa.
12.02.2024 10:23
Eikös se sinun velkojen perijä tee puukon kanssa töitä, näin ymmärsin edellisestä keskustelustamme.
10.02.2024 14:05
Joko sinä äänestit Haavistoa?
10.02.2024 14:03
No, niinpä onkin lauantai.
Kävin ostoksilla. Teen illalla pizzaa ja huomiseksi vaalivalvojaisiin ostin susheja. Kävin ennakkoon jo äänestämässä Haavistoa.
10.02.2024 13:39
Elämä aikuisilla oli viiskytluvulla työntäyteistä. Me lapset saimme leikkiä. Isä oli tehnyt vanhemmalle siskolleni leikkimökin joka perityi minun käyttööni kun sisko alkoi kiinnostua muista asioista.
Äiti hoiti karjaa ja isä ajoi ammatikseen kuorma-autoa.
Tuostapa tähän päivään, kerroin joku aika sitten pojan seikkailusta sähköautolla Suomen halki. Esikoisen artikkeli sähköautolla Hangosta Nuorgamiin on julkaistu digi HS.ssä ja Hesarin viikkolehdessä.
Takaisin muisteloihin; )
Meillä oli kaksi lehmää, porsas, lampaita ja kanoja. Isällä oli myös hevonen peltotöitä varten.
Kissa kuului myös perheemme vahvuuteen.
Meillä oli vuokra niittyjä kaupungin laidalla. Heinänkorjuussa lasten työnä oli polkea heiniä ladossa.
Äiti keitti päiväkahvit nokipannussa sarkojen väliseen ojaan tehdyssä nuotiossa.
Kahvitauot olivat mieleisiä, tuoretta pullaa ja ruisleipiä sekä maitoa pullosta.
Muistelot ovat tärkeitä, menneisyys astuu nykyisyyteen kauniina ja huolettomana.
Kuinka turvallista elämä lapsena olikaan.
Perjantaipäivä, ajattelin siivota, mutta olkoon. Olen oppinut, että mitäpä se hötkyily hyvejää.
10.02.2024 11:18
Illalla valokuvieni katselu tuotti minulle hyvää mieltä. Kahden älykännyn muistissa oli tuhansia valokuvia. Ajattelin, että jos valittaisin olisin kiittämätön. Hymykuvia riitti ja kivoja tapahtumia.
Kerään keramiikkatöistäni uutta albumia. Kerroinkin jo aijemmin, että tykkään suunnitella ja tehdä instaan ja faceen tarinoita. Nyt menossa keramiikkaesineitteni leikkimielisiä tarinoita. Musiikki kuuluu tarinoihin, on kiva selailla musiikkitarjontaa ja valita videolle sopiva musiikkipätkä.
Kävin postilaatikolla tiesin, että Korven Sanomat ei tänään ilmesty, mutta en ole saanut HS.viikkolehteä. Ei ollut vieläkään, lakon ajan viivytyksiä. Mutta iloinen yllätys lumikasa postilaatikkoni edestä oli hävinnyt.
Maanantai ja uusi viikko. Pian on helmikuu puolessa. Saa nähdä avautuuko Suomen rajan ylityspaikat. Kostamus on lähellä Kajaania. Huolettaa, meillä on jo runsaasti maahanmuuttajia. Yksi hyvä asia kuitenkin on, että he eivät viihdy Korvessa ja suuntaavat etelän metropoleihin niin pian kuin pystyvät.
Ruuan hamstraamisestakin on hyötynsä, ei tarvitse tänäänkään kauppaan rientää.
Sää tuheroinen, lunta ripottelee, mutta muuten valtakunnassani kaikki hyvin. Toivon samaa muillekin.
05.02.2024 10:53
Kuuskytluvulla minäkin ekoja kertoja matkustin, niin ja kävin toki ravintolassakin syömässä vaikka kansipaikoilla istuin ; ))
02.02.2024 15:28
Heh...niin heh...ehkäpä saankin heh heh...
02.02.2024 15:24
Tämä asunto on tosiaan iso ja voisipa jopa tarvita remppaakin, noiden mittapuiden mukaan voisi olla jonkun mielestä jopa myyntikypsä. Kuitenkin sijainti on hyvä ja kaksi kerrosta antaa molemmille mahdollisuuden yksityisyyteen.
02.02.2024 15:12
Jos ajatellaan hintaan sisältyviä tuotteita, ei niitä kaikkia jaksa kerralla syödä. Entivanhaan ruotsinlaivojen seisovat pöydät olivat suosittuja.
Ihmiset lappoivat lautaselle alkuruuat ja lämpimät päällekäin. No, onneksi nykyisin osataan käyttäytyä.
02.02.2024 15:03
Minulla on se rantatontti ja mökki, jossa elän kesäisin. Oma tupa oma lupa. Puutkin kaadetaan jos ne ovat vaarassa kaatua.
Puolisini möi korpimökkinsä pari vuotta sitten. Tontti oli täynnä puita. Kuulimme, että nykyinen omistaja on kaatanut kaikki puut, sitä näkyä ei puolisoni halua nähdä.
02.02.2024 14:56
Asumme talon päätyhuoneistossa. Toinen pääty talon asunnoista on vieläkin runsaiden puiden ja pensaiden ympäröimä.
Puolisoni oli Hollannissa kun tämä puushow alkoi. Hän tykkää puista ja pensaista. Hän oli järkyttynyt kun ilman hänen kanssaan keskustelua kaadettiin puut hänen piha-alueeltaan. Minua ei kuunneltu, olinhan vain vuokralainen.
Emme me muuta, tämä on meidän koti.
Hauska sattuma, traktori kävi äskeen pihalla auraamassa lumia. Se ei kuitenkaan poistanut noin metrin leveää ja puolimetriä korkeaa lumikinosta postilaatikkomme edestä. No syykin lie koska traktori oli kuukausi sitten kolhinut yhtä kolmikon postilaatikkoa. Se korjattiin huoltofirman puolesta. Meidänkin postilaatikko sai osuman, mutta sitä ei ole korjattu.
02.02.2024 14:49
Kumppanini omistaa tämän osakkeen. Toimin hänen toiveittensa mukaan ja olen siksi joutunut, kuten totesit kolmen osakkaan epäsuosioon. Eivät he osaa kommunikoida kuin suomeksi joten olen välikäsi. Kumppanini kanssa koemme tilanteen hupaisana ja olemme sopineet, että minä leikisti kannan paskakuorman.
Mutta ole huoleti, rahalla saa ja hevosella pääsee.
02.02.2024 12:44
Ennen oli paremmin kun tietovirta ei kulkenut yhtä vauhdilla kuin nykyisin.
Sanomalehdet olivat paksumpia esim. Korven Sanomat on nykyisin olematon ohut läpyskä.
02.02.2024 12:28
Helmikuun 2@
Yöllä tuuli ja pyrytti, heräsin, oli vilpoisaa, ikkuna oli avautunut itsestään. No, olipa ainakin raikasta, suljin ikkunan.
Pistin kahvinkeittimen päälle ja vilkaisin etupihalle. Huoltofirma ei ole tänään tullut lumitöihin, ilmeisesti lakon vuoksi.
Lähdin hakemaan lehteä, oven ulkopuoli oli lumen peitossa ja lumi oli nietostunut rappuittemme eteen. Ei kun lumitöihin.
Puiden kaato projektin vastustamisemme on ollut kolmelle osakkaalle jatkuvan kiusanteon aihe.
Joku heistä kolaa aikaisin aamulla kolmen autotallin ja postilaatikoiden edustan ja harjaa postilaatikon päällyset.
Tulos on huvittavan näköistä.
Meidän postilaatikon pääĺlä oli tänä aamuna noin kolmenkymmenen sentin lumitötterö, kun taas muiden laatikot oli harjattu. Kola oli pyyhkinyt somasti siten, että meidän postilaatikon edustalla oli lumikinos.
Kukaan ei ole vielä kolannut portin edestä lumikinosta. No, onneksi minun ei tarvitse tänään ajaa ulos pihasta.
Aurinko paistaa komeasti, taidan mennä parvekkeelle auringon ottoon karvataljojen alle ; ))
No, lakon tarpeellisuudesta puheen ollen luin juuri Korven Sanomista yhdestä uudesta konkurssista.
02.02.2024 12:17
63 / 371