Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7414
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Keskipäivää aurinkoisesta Korvesa@
Eilen ruokaostoskeikalla ollessani poikkesin kirpputorille, etsin pieniä posliini esineitä tauluuni. Löysin kaksi koiraa ja yhden kissan. Tänään jatkan pienien esineisen metsästystä.
Vaikka voisinhan toki istua parvekkeella aurinkoa ottamassa, no katsotaan ehkä kerkiän kumpaakin.
Faceeni tulee muistoja. Eilen 12-vuotta sitten ollut kuva kasvoistani lumisen kuusenoksien välissä. Kuvassa luki kuusi. Se oli Niinistön kamppania numero 12-vuotta sitten.
Lisäsin kuvaan numeron 10. ja Haaviston nimen. Latasin sen instaan ja faceen.
Pressavaaleja varjostaa lakkosuma, ikävää, mutta näin eläkeläisenä ja entisenä lakkovahtina huokaisesen mitäpä se hyvejää.
30.01.2024 12:04
Ensimmäinen kanditaatti on ollut jo 10-vuotta tuonpuoleisessa.
21.01.2024 16:10
Kukas kissan hännän nostaa....
ellei kissa itse. Tämä on ns. retorinen kysymys, johon ei odoteta vastausta. Se tarkoittaa osapuilleen samaa kuin neuvo, ettei ihmisen pidä panna kynttiläänsä vakan alle. Suomalaiset katsovat vaatimattomuuden niin suureksi hyveeksi, että vähäistäkin itsensä esilletuomista tai kehumista on pidetty suurena syntinä.
Näin ole kuullut ja ymmärtänyt. Ehkäpä opettajasi tunsi olevansa oppilaiden (itsetunnon) hännän nostajia ; ))
21.01.2024 16:03
Kuka sen kissan hännän nostaa jollei, kissa itse ; ))
Minä koetan pitää "motivaatiohäntääni" nosteessa. Vaikka ei se noste ole kokoaikaista välillä lopsahtaa.
Eilen kävin mökillä, lunta oli satanut, mutta onneksi vain vähän, joten en kolannut kuin vain autopaikan.
Se on sellainen päivittäinen happihyppely.
Pakkanen on lauhtunut korvessa, joten voisi jopa kävellen happihyppellä.
21.01.2024 11:44
Heräsin, kysyin itseltäni... mikä päivä tänään on, kun kaivelin thyroksiinia pilleriboxista.
Käytän nukahtamislääkettä 3.75 mg.
Tykkään nukahtaa heti kun menen levolle. Nukun keskimäärin 8 tuntia yössä.
Nämä kaksi pilleriä ovat nyt käytössäni.
Olen toki miettinyt onko nukahtamislääkkeellä sivuvaikutuksia ja uskon, että kaikilla lääkkeillä on.
Lopetin kipulääkkeen, jonka lääkäri määräsi koska lääke vaikutti psyykkeeseeni. Sain jonkin asteen aivosumua.
Olen oman kehoni tutkija ja jos tapahtuu fyysisiä tai psyykkisiä muutoksia otan lääkkeen tarkasteluun.Nyt olen ollut viikon ilman kipulääkettä. Kivut ovat lisääntyneet ja olotilani pistää ajattelemään lääkkeen jatkamista sillä arvottavana on kipu tai sumuiset tuntemukset aivoissa, kumpi pahempi tai parempi. Uskon, että jaksan sietää kipua.
Vakavan sairauteni jälkeen vieroitusoireet kortisonista aiheutti epätasapainoa psyykkeessäni. Olin kuitenkin tietoinen, että tilanne kohentuu ajan kanssa ja se korjaantui.
Luin aamulla HS.n viikkoliitteestä artikkelin Jären juoksu hidastuu talvella. Mielenkiintoinen pohdinta, jossa päädyttiin, että ihmisen motivaatiolla työhän tai ylipäätään elämään on merkitys hidastuuko järenjuoksu vai pysyykö ennallaan.
Taide on aina ollut alkuvuoden intohimoni. Aivoni on keskittyneet keramiikan tekoon. Järejuoksuni on saanut motivaation ; ))
21.01.2024 11:36
Jossain vaijeessa täällä keskusteltiin sisäpiireistä. Olisiko sittenkin niin, että vakiokirjoittajat voitaisiin lukea lähipiiriin, ollaan lähes joka päivä virtuaalisti nokatusten.
Lähdin kuten jo taisin mainita liimaa ostamaan, no siinä kävi niin, että liima unohtui. Onneksi oli sen verran liimaa, että työstin tauluni lähes valmiiksi. Siitä tuli hyvin raskas, joten pitää suunnitella miten sen saa pysymään saunamökin seinällä. No, aikaa on suunnitella, joskus kevään edistyessä kuljetan sen mökille.
19.01.2024 20:07
Alkanutta viikonloppua@
Skillan kirjoitit, että samaan leikittelyyn emme pysty kuin kahvipirtissä ennen. Kai se näin on kuin sanot. Jos lyö leikiksi, kuten usein tein, olen kokenut, että leikki muuttuu tosiasiaksi myöhäisimmissä muisteloissa ja
tosiasiat leikiksi.
Itse en ota tosissani jonkun mielessään tekemiin ymmärtämättömiin huomautuksiin. Tuolla toisaalla keskustelimme lähipiiristä. Jos lähipiiriimme P.n kanssa kuuluu kuuluisia taiteilijoita se oli ainakin yhdelle liikaa. Facen kautta olen yhteyksissä ihaniin hollantilaisiin ystäviimme. Kun olemme Hollannissa seurustelemme heidän kanssaan.
Jos vertaan omiin sisaruksiini olen yhtä vähän tekemisissä heidän kanssaan. Korven sukulaisten kanssa pidämme tiiviisti yhtä.
No, se siitä lähden ostamaan liimaa ja alan talotaulukolaasin viimeistelypuuhiin. Mielikuvitusta saa tämä taiteilija käyttää kiitettävästi omissa harrastuksissa.
19.01.2024 12:36
Kummasti heitti rekisteröintini ulos 🫢
Korppis
15.01.2024 12:59
Oletko ajatellut, että biologi joka vaeltaa luonnossa ja ottaa näytteitä tutkimuksiin ei ole metsänhoitaja.
Minun isäni ajoi Sota-aikana kuorma-autolla
muonituskeikkoja rintamalle. Sodan jälkeen hän kävi ostamassa Betfortin Ruotsista ja aloitti ammattiautoilijana. Lapsuuteni oli hyvä eikä puutetta ollut mistään. Olen ylpeä isäni elämäntyöstä. Hän oli huolehtiva hyvä isä. Sain häneltä eka mopon 16-vuotiaana, se oli sininen Tunturimopo, ikävä kyllä se varastettiin seitkytluvulla Seinäjoen asemalta, kun olin käymässä Korvessa. Seitkytluvun lopulla ostin ensimmäisen autoni. Se oli keltainen VW-kupla vm 72.
No, aamu on valjennut harmaana ja lumisateisena Korpeen. Olen pitänyt itseäni koekanina, kerroin aikaisemmin, että sain selkä- ja lonkkakipuihini lääkityksen. Nyt parin viikon kokeilun jälkeen luovuin lääkkeestä. Miksikö, vaikka kivut hävisivät. Siksi, että fyysisen hyvän olon vastareaktio oli psyykkinen paha olo.
Nyt olen ollut kolme päivää ilman lääkettä, kolottaa, mutta ei."vituta" ; ))
Ei mitään tähellistä tänään.
14.01.2024 13:01
Yksityiselämä työssä menestymiseen ja päätösten tekoon on älykkyyttä.
Latvian presitentti.
Edgars Rinkevicsin kerrotaan vuonna 2014 olleen ensimmäinen merkittävä poliittinen hahmo Latviassa, joka toi avoimesti esiin homoseksuaalisuutensa.
Ranskan uusi pääministeri.
Nuori, suosittu ja avoimesti homoseksuaali – tällainen on Ranskan uusi pääministeri Gabriel Attal. 34-vuotiasta Gabriel Attalista tulee Ranskan historian nuorin pääministeri
12.01.2024 13:03
Kirjoitin Hollannin matkamme jälkeen lentokenttäpalveluista, joita on tarjolla ikäihmisille. On luonnollista, että tässäkin tapauksessa tilattu palvelu toimii ikäihmiselle ei seuralaiselle joka pystyy itse liikkumaan.
Jokapäiväisiä palveluja lentokentillä.
12.01.2024 12:50
Päivälle aamu kallistunut. Eilinen äitinä murehtiminen jäi päälle.
Äidin osa kannustaa/murehtia lapsistaan on koko elämän mittainen urakka. Huoli kulkee mukana. Esikoinen laittoi juuri kuvia Lapista, kaamos alkaa sielläkin olla ylitetty, sillä aurinko näyttäytyy kuvissa.
Kuopus on vihdoin päässyt mangeettikuvauksiin selkävaivojensa vuoksi ja esikoinen viettää työkeikan jälkeen hotellilomaa, hiihtäen ja lasketellen Lapin lumilla, itseään äärirajoille rääkäten..huh..tänään hiitänyt kymmenen kilsaa -29 C pakkasessa.
Olette pohtineet miksi kukin kirjoittaa tänne.
Tapani on kirjoittaa päivieni kulusta muistioihini ja tänne keskustuluryhmään. Päivien tapahtumat tahtovat unohtua mikäli niitä ei päivitä liekö se dementian oire vai suomenkielisen kommunikoinnin halu.
Kotikielemmehän on englanti.
Aurinko on noussut horisontin ylle, kutsuu ulos..no, jaa pakkasta -21 C, viittiskö, katsotaan.
Ääneni tulen antamaan. Olen äänestännyt kaikissa vaaleissa aina siitä kun äänioikeuden sain. Kunnallisvaalissa kymmenkunta vuotta sitten äänestin jopa Amsterdamissa. Olen myös toiminut useana vuonna vaalivirkailijana. Ehdokaan ollut jo valinnut.
12.01.2024 12:01
Näin sisäistää meikäläisen tekstin maailmaa kokematon ja näkemätön revonperänjuntti
jonka tietämys thaimaalaisista on seiskasta luettua maailmankatsomusoppia.
11.01.2024 18:51
Iltapäivää@
Olin keramiikkaa tekemässä. Ihana oli palata tuttujen harrastelijaystävien pariin. Opettaja oli vaihtunut, mikä kivinta hän on vanha tuttu menneiltä vuosilta. Opettaja istui nyt pulpetissa ja entinen oppilas oli opettaja.
Sain viimeisen taululaatan lasituspolttoon. Aloitin uutta jutskaa.
Esikoinen soitti ja kertoi raskaasta, jännittävästä työmatkastaa. Oli selvinnyt pahimmasta, mutta väsynyt, kehoitin menemään hotellin saunaan ja hierojalle ; )) Voi jessus, tullut äitiinsä, ei riskejä pelkää. No, nykyisin en itse enää uskalla riskeerata kuten nuorempana. Poika lohdutti minua sanomalla, eii tätä keikkaa voi verratakaan sotakirjeenvaihtajien keikkoihin.
No, puskat paukkuu ja karavaani kulkee. Suapi äimistellä, hauskaa on lukea reaktioitanne kuten kana on köyhien ruokaa ; ))
11.01.2024 17:46
Tottakait, juhlissa jossa on useampia kansalaisuuksia juhlapöydässä korostuu erimaiden ruokakulttuuri. Kokkina juhlassa oli kaksi ammattikokkia, toinen hollantilainen, toinen thaimaasta kotoisin.
11.01.2024 12:47
Erlainen joulumme. P. tyttären kotona, mukana koko suku.
25.12.2019
Joulupöytä.
Kookosmaitoon keitettyä vihreällä carrylla maustettua kanaa, riisiä, lumpioita, naanleipää, suolakeksejä, itämaisia maustekastikkeita, juustoja, Patpak- ja patthai-vihanneksia, chicken satayta, Jälkkäriksi marjaisaa kääretorttua, suomalaista pannukakkua ja pieniä tähtitorttuja. Kyytipoikina valko-ja punaviiniä, vettä, mehua sekä teetä.
Mahtava kattaus. Ihania makuelämyksiä.
Lahjapaketitkin jaettiin ja kuinkas muuten kuin, että sain lahjaksi villalankoja ja P. kirjan. Sukkia saivat läheisemme ja pieniä muistoja kaukoidän matkaltamme.
Ilta jatkui lasten ehdoilla, leikittiin sutsutjunapeliä ja piirrettin animeja.
Jatketaan, minusta on ihana muistella tavanomaisesta poikkeavia tapoja juhlia esim. joulua.
24.12.2019
Palasin juuri kotiin Jouluaattoyön messusta katolilaisesta Heemsteden Heilige Bavo kirkosta.
Lämminhenkinen joulukoristeltu kirkko, oikeita kynttilöitä, upeaa kuorolaulua, kauniit urut, hartaita rukoilijoita, hitsin komea pappi kultaisilla käämyillä koristetussa punaisessa viitassa. Ehtoollinen, vaikka taisi olla vain kuivaa öylattiä, pappi kyllä piti puolensa ja ryysti viiniä kullatusta maljasta.
Yhdessä vaiheessa kirkkokanssa alkoi kättelemään viereisiä ihmisiä, no minä mukana.
Joulurauhaa.
11.01.2024 11:53
Kuvasit itseäsi uskottavasti, muinaismuisto menneestä, ilman uskoa tulevaisuuteen,
positiivisuus kateissa.
Me olemme puolisoni kanssa päättäneet mennä tämän pimeän talven yli keskittymällä hyvään ruokaan. Matkoja toki ollaan suunnitelleet, onhan siitä jo vajaa kolme kuukautta kun viimeksi olimme reissussa.
Söimme juuri kasviskanakääryleitä, jonka kruunasin pippurichilikastikkeella. Lisuina katkarapuja ja hollantilaisittain perunaporkkanamuusia.
Hyvä ruoka parempi mieli.
09.01.2024 18:32
Olen eläkeläinen, luin juuri artikkelia milloin vanhuus alkaa ja siitä päättelin, että vanhuus on jo kohdallani alkanut.
Olen myöhäisherännäinen joten olen opiskellut 90-luvulla jatkuvaa oppimista, sekä kouluttanut myöhemmin pitkäaikaistyöttömiä työnhaussa.
En usko, että kyselisin kuten aloituksessa on nuorelta kysytty, En syyllistäisi, en vertaisi nuoria ikäluokkaamme vaikka tosi on, että ennen pääsi työnsyrjään helpommin kuin nyt.
"Lapsettomuutta ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto."
Olen itse saanut täällä keskusteluissa tuntea itseni näiltä osin poikkeavaksi koska minulla ei ole lapsenlapsia. Enkä asu omistusasunnossa.
Kyllä se pitää paikkansa, että meitä vanhojakin on moneen junaan.
01.01.2024 15:59
Sometauko on ollut antoisa. Joulukalenterin päivittämisestä tuli jo aatonaattona pakkopullaa, vaikka kivan vastaanoton storini katsojiltaan saikin.
Tänä aamuna heräsin aikaisin, paperihommat painoivat. No, turhaa hoppuilua, mutta koska verotoimisto on auki vain parina päivänä viikossa päätin toimia. Keräsin ja vein kotitalousvähennyslaskupinon virkailijalle.
Niistä kertyikin uusien mökki investointien pesämunaa.
Joulu tuli ja meni. Kiva ja rauhallinen, ruoka teki kauppansa, jouluaattoiltana vaihdoimme muutaman lahjan. Kiersin kuopuksen kanssa hautuumaat, rakkaat sai kynttilät.
Otin juuri päiväunet, olin väsynyt aamun kiireestä.
Uusi vuosi tulee, ei vielä mitään erikoista suunnitelmaa. Katsotaan.
27.12.2023 15:16
Joulunpyhinä tulee lisää syöjiä.
22.12.2023 21:22
64 / 371