Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7415
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hajamielisyyttäkö vai mitä. Illalla päätäni vaivasi muistikuva, että minulla on jossain täällä kotona savea.
Niinpä aloitin aamusta savipussin etsinnän, samalla tutkin askartelulaatikkoja ja tein löytöjä joulukoristeluun.
Luovutin, menin yläkertaan ja avasin eteisen kaapin. Siellä oli tutunnäköinen muumikassi, jess, tunnistin heti sen etsimäkseni.
Ei ihme, että oli jäänyt unholaan. Lähes täysi pakkaus, vain pieni pala yläreunasta oli otettu käyttöön. Eli jäljet johtivat alkuvuoteen 2022, jolloin sairastuin.
Ihana tunne, että vielä on toivoa muistin palautumiseen entiselleen.
Kiersin saven märkiin pyyhkeisiin ja aloitan työstää savea illenpana.
Taululevyt ovat mielenkiintoinen projekti, miten ne yhdistän toisiinsa aika näyttää.
Valmiita on kuusi kpl. Teen lisää ehkä 3 kpm
Perjantai, pientä kevyttä lunta satanut. No, kohta kauppaan täydennystä hankkimaan.
24.11.2023 13:32
Torstai on toivoa täynnä. Vai onko?
Aamulla oli kivasti lunta maassa ja portin edessä aura-auton jättämät polanteet.
Yhden taloyhtiön jäsenen mielenosoitus oli alkanut ensi lumen myötä. Johan tuota olin odottanut sillä hän ilmoitti syksyllä, että lumitöissä ei tule apua.
Varhain aamulla hän kolaa neljän autotallin edustan ja jättää meidän autotallin edustan kolaamatta. Puhdistaa postilaatikoiden päältä lumet paitsi ei meidän.
No, huvittavaahan se on ja tarpeetonta sillä taloyhtiöllä on huoltofirma, joka tekee lumityöt.
Lähdin iltapäivällä keramiikkaan jolloin piha oli puhdistettu.ja hiekotettu. Sain mukaani keramiikasta yhden valmiin taululevyn ja viimmeistelin toista raakapolttoon.
Kun palasin kotiin olin rätti väsynyt. Paineet alkuviikolta laukesi ja nukuin tovin ennen päivällistä.
Makriina kertoi tiffanytöistä. Sisareni teki niitä myös. Minulla on hänen tekemä kaunis pöllö mökin pirtin isoa ikkunaa somistamassa.
No, maahantunkeutujen tekosia en tänään ole kerinnyt seurata, pitänee katsoa seitsemän uutiset, niin ja liekö Gaasassa tulitauko.
23.11.2023 18:46
Tilasin aamulla netistä hyvin tehokkaita yskäntabletteja Hollannista. Ostin niitä sieltä eikä niitä saa Suomesta. Toivon, että onnistuin olen tullut varovaiseksi näissä nettiostoksissa.
Iltapäivällä sain sähköpostia autoni oli haettavissa korjaamolta. Kovisteluni auttoi; ))
Niin välillä pitää olla kovaääninen ja vaativa. Aloitin tiukan painostukseni autoni kuntoon saamiseksi maanantaina. Ei vaatimattomuus auta kun tahtoo jotain tapahtuvaksi.
Mutta tekevälle sattuu, vein P.n auton vuokrakatokseen ja otin taxin autofirmaan. Perillä tajusin jättäneeni lompakon kotiin.
Sovin taksikuskin kanssa, että käyn myöhemmin maksamassa matkan taksikopilla. No, autoliikkeessä ei ollut ongelmia sain omavastuuosuuden laskuna.
Palasin kotiin ja hain lompakon. Taksikopilla oli muita kuskeja, mutta ei tätä minua kuskannutta ja minulla oli vain pankkikortti, yksi kuski lupasi heittää minut pankkiautomaatille. Näin teimme ja sain maksettua kyytini.
Up and town päivä, mutta taas kerran selvittiin ehtooseen.
22.11.2023 18:56
Tiistai-iltaa@
Olin aamupäivän pahalla tuulella. Lähetin illalla viestin autokorjaamoon, milloin he aloittavat autoni rempan, sain vastauksen on kiireitä, joten ei vielä. Naputin tiiviin mielipiteeni asiaan, katsotaan auttoiko.
No, sitten keitin kahvit ja lähdin hakemaan päivänlehden. Laatikko oli tyhjä, soitin lehden laskutukseen, josta selvis, että tilaus on lopetettu. Häh...selvisihän se lasku oli jäänyt maksamatta. No, maksettu, sillä selvittiin.
Iltapäivällä lähdin tuulettamaan kireää9 pääknuppiani mökille. Järvi oli jäässä aivan rantaa lukuunottamatta. Tarkastelin paikat, jätin lämmöt pirttiin, nostin lumikenkätuolin portailta sisään. Mökiltä saa aina hyvää mieltä, niin nytkin ja murheeni tuntuivat pikkujutuilta.
Kyllä minua säälittää lukea näistä maahantunkeutujista ei heilläkään helppoa ole. Kaksi oli pitänyt kuljettaa hoitoon, voimat huvenneet matkalle.
Lumessa rämpivät poikapolot, kaukana kotoaan.
Lupasivat lumisadetta meillä ei olekaan vielä lunta kolattavaksi asti.
Skillan kirjoitti, kirjoittavansa pääkopan toimimisen vuoksi, minä tässä bloggaan ja nakkikeittoa sulattelen ; ))
21.11.2023 17:50
Fiksut ihmiset ;))
18.11.2023 16:59
Et ilmeisesti lukenut päivän aloitusta etkä muitakaan viestejä. Niissä kerrottiin lastenlasten koulutus-ja työkuvioista. Makrikna mainitsi koirista, joten kirjoitin lähinnä heidän kommettejään myötäillen.
Sinun piti taas kompastua minun kommettiin, mitäpä sinä muista kommenteista mitään ymmärtäisitkään. Ota lisätietoja lastenlastesi vakuutuksista ja kerro lisää.
18.11.2023 16:24
Esikoiseni perheessä on ihana valkeakarvainen havanese koira.
Sen elämää seuraan instassa ja facessa sekä saan sen vieraakseni useampia kertoja vuodessa.
Luin juuri koiran käyneen hammaslääkärissä hampaiden puhdistuksessa, yksi hammas oli jouduttu poistamaan ja ohjeeksi oli tullut vuosittainen kontrolli. Niin ja miniän kukkaro oli kaventunut 350 eurolla.
No, hyvissä töissä molemmat, miniä aloitti nyt syksyllä myös jatko-opinnot.
Yhden faceystäväni koira sai kohtutulehduksen ja joutui leikkaukseen. Nyt makoilee toipilaana.
Meidän lähipìirissä on useita koiria, nuorimmalla pojalla on kaksi isoa bullmastiffs koiraa.
Jyjkeviä, mutta leppoisia komistuksia.
18.11.2023 12:14
Tänään saatiin aikaan hyvä keskustelu.
Samalla tuli selväksi kirjoittajien suhde isovanhempiin.
Kuten jo mainitsin sain pitää isovanhempani pitkään. Hyviä muistoja molemmista jäi. Ukilla oli polkupyörä jolla hän ajeli meille kylään. Hänellä oli ns. uskovaisten pastilleja povitaskussa meille ja naapurissa asuvan toisen poikansa lapsille. Mummilla oli tapana seisoa kädet lanteilla topakan näköisena.
No, se siitä.
Joku oli löytänyt osuvan vanha kirjoitukseni. Tuohon aikaan käytin hymiöitä, mikä tarkoitti, että hymyilin. Lopetin hymiöiden käytön teksteissä jotenkin sitä ei ymmärretty.
Pötkähdin juuri ruokalevolle, tein suussa sulavan hyvää uunilohta. Mikäpä makoilla talo on siivottu ja perjantai-ilta.
17.11.2023 18:17
Minä olen ymmärtänyt, että ei ole minun tarpeista, haluista ja yhteiskunnan luomista paineista kyse kun keskustellaan lapsistamme ja heidän valinnoistaan.
Olen tehnyt "tehtäväni" kahden pojan synnyttäjänä. Pokani tekevät omat valintansa.
17.11.2023 13:49
Oma suku ja sukunimi yhtä kaikki. Se geneettinen perimä jatkuu isoisäimme jälkeläisissä.
Kuolemani jälkeen lasteni
rinnalla kulkee heidän puolisoiden suvut.
17.11.2023 13:40
Minä en ymmärrä ajatuksiasi. Mielestäsi olen katkera, eli sehän tarkoittaisi, että tuijottaisin itsekkäästi vain omaa napaani surren lapsenlapsettomuutta.
Vai mitä tarkoitat?
17.11.2023 13:02
Niinpä kuten kirjoitit...
"Kyse on keskinäisestä sukupolvien välisestä rakkaudesta ja yhteydestä.
17.11.2023 12:44
Minun sukuani kantaa veljeni pojat ja heidän lapset. Vanhemmalla veljelläni on kaksi poikaa ja heillä myös poikia.
Nuoremman veljen vanhin poika otti äitinsä tyttönimen koska äidin sukunimi olisi kuollut.
Tätä suvun jatkuvuutta pitää käsitellä monella tapaa. Ei kannata katsoa vain omaa napaansa minä lisäännyn ja minun lapseni.
Olen omasta kokemuksesta nähnyt kuinka onnellisia ihmiset voivat olla lapsettomanakin.
17.11.2023 11:49
Suvun jatkuvuutta ajattelen isovanhemmistani alkaen. Otin oman tyttönimen kun lopetin yritystoiminnan joten käsittelen oman sukuani jatkuvuutta. Sain kaksi poikaa mieheni sukuun.
Tytöthän yleenä nai miehen sukuun, tosin nykyisin tytötkin pitävät oman sukunimen avioiduttuaan. Näin oman sukunsa piti myös esikoiseni vaimo.
Minun sukuni on hyvin laaja, sukunimen eteenpäin viejiä runsaasti. Isoisäni ja isoäitini muistan hyvin. Kävin kansakoulua lähellä mummolaa, joten vierailin usein heidän luonaan.
En osaa kaivata lapsenlapsia, joita ei minulla ole, eikä ehkä tulekkaan. Aikuisiässä kokemusta isovanhempien mukanaolosta lastenlasten elämässä on vähän, ehkäpä lastenhoito on isovanhempien tärkein rooli silloin kun lapset ovat pieniä.
En seuraa tv.sarjoja. Elokuvia katson joskus kuten noin viiķko sitten
Juoksuhaudantien.
Alakerrassa imuri laulaa, itselläni kahvia kupissa yläkerrassa.
No, tällaisia mietteitä tänä aamuna.
17.11.2023 10:35
Torstai-iltaa@
Illalla katsoin suurta keramiikkakisaa, päätin, että olen huolellisempi omissa keramiikkatöissäni. No, tiedä häntä, eihän
toistaiseksi yksikään työni ole lohkeillut tai särkynyt.
Tänään maalasin yhtä raakapoltettua taululaattaani ja alustin uuden laatan.
On se vaan kivaa tekemistä, aika vain tahtoo aina jäädä kesken. No, ideointi puolestaan imeä henkiset voimavarat.
Kotiin toin tekemäni Marian Jeesuslapsi sylissään. Hollannista toin mukanani sinne kerran kirpparilta ostamani kipsiset Joosefin ja kolme tietäjää. Nyt kokonaisuus on valmis joulupöydän koristikseksi.
Muita joulujutskoja en enää savesta väännä, niitä on jo liian kanssa.
Väsyttää, niin henkisesti kuin ruumiillisesti, onneksi siivooja tulee huomenna ripsuamaan paikkoja.
16.11.2023 18:21
Olen kommentoinut tähän ketjuun kuusi kertaa.
Anot ovat kommentoineet viestejäni halventavasti yhdeksän kertaa.
Ketjussa on nyt yli 80 kommenttia.
Jatketaan 🙂
15.11.2023 13:45
Mielestäsi?
15.11.2023 13:06
Päivää@
Skillan jättäisitkö kirjoittelun jos sinuun kohdistuisi minuun ja Palomaan kohdistuvat vihaviestit?
En ole kommenteille allerginen, täytyyhän ihmisten prosessoida aivojaan, liekö se sitä aivojen huuhtelua josta kirjoititte.
Luin juuri palstan parhaan kirjoittajan (Ramoonan) tekstiä. Hän tietää ja osaa eikä koskaan loukkaa ketään. Olen eri muotilla valmistettu. En aloita riitoja, mutta en kaihda sanoa mitä ajattelen anotynnyreiden
kolinasta ja heidän kannustajistaan.
Minua ihmetyttää paniikki rokotusten perään.
Minulla on kolme rokotusta ja sairastettu korona.
Lähinnä ajattelin infulenssarokotetta mutta voin ottaa tehosterokotuksen koronaan, jahka jonot loppuvat. Loppuvathan ne jonot ilman aikavarausta rokotuspisteistä, ehkä viikon päästä.
Nyt kauppareissulle jääkaappi tarvii täydennystä.
15.11.2023 12:44
En erottanut, samat tynnyrit kalakattaa vai liekö yksi iso tynnyri. On tynnyreillä omat lempparit, tosi hyvät ja mielenkiintoa herättävät kirjoittajat, että 🤣
14.11.2023 19:42
Tänään on ollut unelias päivä. Olen lukenut ja välillä nukkunut. Kuopus soitti ja purki mieltään äidille, yritin antaa neuvoja. Meillä molemmilla on yhteinen ongelma, selkäkipuja joten ymmärrämme toisiamme
Luin lehdestä, että rokotuspisteissä täälläkin oli ollut pitkät jonot. No, odotamme, että kiireisimmät saavat piikkinsä. Josko vaikka viikon päästä mentäisiin niin ehkä päästäisiin jonottamatta.
Kyllä se niin on, että meikäläisen on pysyttävä täällä Slillanin suojeluksessa ja pidättäydyttävä osallistumasta muihin ketjuihin.
Olen suojaton anojen tyhmiltä kommenteilta. Helmoihini takertuu tyhjät tynnyrit ja ne jos ketkä kolisee.
14.11.2023 18:47
67 / 371