Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7416

1. Tänään on ollut unelias päivä. Olen lukenut ja välillä nukkunut. Kuopus soitti ja purki mieltään äidille, yritin antaa neuvoja. Meillä molemmilla on yhteinen ongelma, selkäkipuja joten ymmärrämme toisiamme

Luin lehdestä, että rokotuspisteissä täälläkin oli ollut pitkät jonot. No, odotamme, että kiireisimmät saavat piikkinsä. Josko vaikka viikon päästä mentäisiin niin ehkä päästäisiin jonottamatta.

Kyllä se niin on, että meikäläisen on pysyttävä täällä Slillanin suojeluksessa ja pidättäydyttävä osallistumasta muihin ketjuihin.

Olen suojaton anojen tyhmiltä kommenteilta. Helmoihini takertuu tyhjät tynnyrit ja ne jos ketkä kolisee.
  2. Lauantai, saunailta.

Eilinen meni kiireen hipakassa. KAKS.ssa kului tunteroinen tyhjään kun mentiin väärään aikaan vastaanotolle, no iltapäivällä asiat korjaantuivat. Illalla saimme kivoja vieraita, miniän ja koiran, joka on oppinut suloisesti poseeraamaan valokuvia otettaessa.

Tutkin juuri Korven rokotusinfoa, pitänee yrittää maanantaina, ilman aikavarausta, toivon, että täällä ei olisi sellaista kaosta kuin olette kertoneet siellä etelässä olleen.

Eliaana, olet vielä tosi rönski-nainen. Olen itse luopunut renkaiden vaihtohommista. Jätimme autojemme kesärenkaat autoliikkeen rengashotelliin.Tilaa toki löytyisi autotallista, mutta renkaiden rahtuuta, ei jaksa enää.

Ahtisaaren hautajaiset ovat puhuttaneet teitä. Katselin joitain hautajaiskuvia kännykästani päivän aikana ja ihmettelin kun en nähnyt Marko Ahtisaarta. Mietin kuka on se vanhan näköinen mies Eeva Ahtisaaren tukena. Vasta iltauutisissa tajusin hänen olleen Marko Ahtisaaren.

Seurasimme illalla nenäpäiväohjelmaa. Ihan oikeesti, miksi kerätä rahaa eri kulttuurien ja tapojen länsimaiseen tyyliin muokkaamiseen.

Indonesiassa on varakkaat palkanneet apulaisia koti-ja puutarhatöihin iät ajat. Nyt vedettiin ääritapauksia säälipisteiden kalastukseen.

Äidilläni oi tapana sanoa, että samat kärpästen ympäröimät lapset kuvissa, mikään ei ole muuttunut vaikka vuosi toisensa jälkeen rahaa kerätään olojen parantamiseen.

Ne kerätyt puolitoistamiljoonaa olisivat voineet auttaa suomalaisia mielenterveyspotilaita, jotka eivät saa apua ja päätyvät itsemurhiin.

No, teinpä nenäpäiväteemaan nojautuen nenäpäivätorttuja. Perinteisiä luumutorttuja mansikkanenällä.

Yksi torttu makriinan after-synttäreille; )
  3. Pyykkikone vauhdissa minä en.

Lähetin viestin sairaalaan, että olisin valmis tapaamaan ortopedin. Vali..vali ei pitäisi, mutta ilman buranaa liikkuminen alkaa käymään hankalaksi varsinkin ulkona kun lunta on maassa.

Tarvitsen autoa liikkumiseen. Oma autoni on korjaamolla, liirasin viimeviikolla kesärenkailla⁰ katukiveykseen. Jotain meni rikki, no onneksi on kasko.

Siitä syntyikin tapahtumaketju, jossa serkkupojan aina valmiuksissa oleva auttamishalu pelasti minut.

Haimme serkkuni kanssa toisen automme parkkihallista, no, siinä ei ollut virtaa, mutta latasimme auton ajokuntoon hänen autostaan ja ajelin kesärenkailla lumisessa illassa autotalliin. Serkkupoika ajeli takana varmistaen pääsyni kotipihaan. Jätin auton vielä yön yli lataukseen.

Seuraavana päivänä sain talvirenkaat alle.

No, ei tästäkään olisi tarvinnut pulttia vetää, mutta kuten tavallista, vedin. Onni onnettomuudessa oli, että emme luopuneet P.n autosta kun ostin itselleni uuden.

Ei siis aihetta valittamiseen. Elämä on.

Rokotuksista kirjoititte, niistä saa perusturvan. Toin viime keväänä lievänä sairastamani koronan kotiin. Tartutin P.n. Hän joutui sairaalaan. Onneksi kaikki päättyi hyvin, emme enää panikoi. Käymme jahka täällä alkaa, rokottautumassa flunssaa ja koronaa vastaan.
  4. Kaunis kiitos ; )