Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7416
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Lue tekstejäni ajatuksella älä ennakkoluuloisena.
23.09.2023 14:53
Mihin kastiin itsesi luet? Olmiko, takarivin tyynekö. Haravanvarsikin oli asian yhteydestä revitty, eikä minun haistattelu.
Löytyy toki raihnaisuutta, siitä olen kertonutkin.
Ihailin eilen perjantai ohjelmassa vieraana ollutta Saimi Hoyeria. Hän on ottanut voimaa luonnosta vastoinkäymisiin.
23.09.2023 14:37
Kiitos, että vastasit, tuppaa usein käymään niin, että puolesta puhujia riittää. Sinulla ja Demellä niitä riittää.
Olen tottunut ilkeisiin anoihin se ei ole minulle ongelma, minä olen heille ongelma. Asialliset anot voisivat pitää jotain allekirjoitusta viesteissään niin erottuisivat positiivisesti joukosta.
Kirjoitukseni ovat huumorilla höystettyjä kuten kuvaukseni ystävättärieni vierailusta, se oli ilottelua hauraudella, mutta
siitäkin jäi vain viimeinen kappale totisten käsiin.
23.09.2023 14:26
No, niin asiasta toiseen. Sain juuri tilattua paluumatkan lentoliput Amsteramista Helsinkiin.
Jätin vielä Hotellivarauksen Helsingistä auki sekä paluumatkan korpeen. Ehkä käytämme matkanteossa vaihteeksi junaa.
No, vielä on aikaa tarkempiin järjestelyihin.
23.09.2023 13:50
SkillaN toivoi, että...
"en kuitenkaan toivo joutuvani kiistan välineeksi;)"
Joten odotan SkillaNin vastata.
23.09.2023 13:45
Vanhuksen hauraus-raihnausoireyhtymä
Vanhusten hauraus-raihnausoireyhtymällä tarkoitetaan yleensä ikääntyneen henkilön tilaa, johon liittyy yleinen heikkous, väsymys, painonlasku ja fyysinen toimettomuus. Tällainen tila heikentää ikääntyneen toimintakykyä, lisää ulkopuolisen avun tarvetta ja lisää tapaturmien, kuten kaatumisen, riskiä.
Keskustelipalstoille kommentteja kirjoittavista henkilöistä ei voi käyttää nimitystä
hauras vanhus. Mikäli minua ei ole uskomista voi googlata.
Lisätietoa löytyy hakusanalla hauras vanhus.
22.09.2023 22:52
Yritä ymmärtää lukemasi, älä oleta omiasi.
22.09.2023 15:14
Minä ajattelin samoin, pataruoat ovat helppoja tehdä ja samalla saa useamman päivän annokset. Sähkönhinnassa ei lie eroa jos joka päivä keittää tai joka toinen päivä paistaa uunissa.
Lohilaatikko on mun lemppari. Taidankin laittaa tänään 🐋
22.09.2023 15:11
Perjantai-iltapäivää Korvesta@
Minä olen viimepäivinä keskittynyt ns. omaan elämään, vai miten sitä sanotaan kun on pois netistä.
Keskiviikkona ystävättäreni kurvasi mökin pihaan asuntoautollaan. Hän 73-vuotias ja hänen ystävättärensä 80-vuotias, tulivat katsomaan kuinka "haurasvanhus" voi korvessa.
Tulijaiset olivat kostean sorttiset, mitä muuta sitä voisi odottaa 73- ja 80-vuotiailta. Illan aloitimme pienellä annoksella Baileys Irish Creamiä.
Juustojen kera nautimme Sherryä (en minä) ja valkoviiniä ( minä).
Oi niitä muisteloita, joita kävimme läpi. Tulimme ystävättäreni kanssa siihen tulokseen, että joskus oli vaikeaa kun meillä oli niin samanlainen miesmaku. Naurua riitti aina puolelle yön, eikä ulkona mylvivä myrskykään meitä häirinnyt.
Suomen halki ajoivat nämä "hauraat vanhukset" vanhalla asuntoautolla, jossa ei ollut edes ohjaustehostinta. Torsteina puolelta päivin ystävykset jatkoivat matkaa Karjalan kunnaille, sieltä hiljalleen kohti etelää.
Torstaina istuin keramiikkaluokassa, pakko myöntää ei meinannut kone lähteä käyntiin.
Tällaista omaa elämää.
Tänään peittelin grilliterassin pressuilla. Siinä sitten kahvitellessa ja istuissani porrasterassilla hokasin lahon lehdettömän koivun varaston vieressä. No, apua kutsuttu, puu menee kaatoon ja tilasin samalla rungon pilkkomisen saunapuiksi.
Niin, Skillaan huomasit varmaan kuinka vaikea on olla vastaamatta provoon.
Itse olen yrittänyt olla vastaamatta, mutta kun huomaan, että vastapuolikin odottaa huomiota pitäähän sitä vastata ja mielellään yrittää panna paremmaksi🫠
22.09.2023 14:55
Otin ettoset ; ))
Siinäpä onkin sinulle miettimistä, mitä tarkoitin makaronijaloilla?
19.09.2023 16:08
"Onnellisuus ei synny siitä, että tekee helppoa työtä vaan jälkihehkuna tyytyväisyydestä, joka syntyy kun on suorittanut vaikean tehtävän, johon joutui antamaan parhaimpansa."
Theotore Rubin
Jokainen tietää rajansa, jokainen tuntee onnellisuutta kun onnistuu.
No, tänään ei työtahti yltänyt eiliseen ja jäi saamattomuuteni vaivaamaan, vaikka sainkin keramiikkaesineet kuistin suojiin, mutta isot kukkapotit jätin odottamaan parempaa työvirettä.
Eilen löysin kenkäkomerostani vanhat mustat pitkävartiset syyskelin kengät.
Kuinka ollakaan makaronijalkani tykkäsivät pitkävartisista tykevista kengistä. Niillä oli helppo liikua mökin muhkuraisella maalla.
Eli oivalsin paluumatkalla kotiin, käydä ostamassa tukisukat, löysin samalla alekorista kauan etsimäni vaaleansiniset legginsit.
No, joo, sut tyytyväinen.
19.09.2023 14:59
Viikonloppu lopuillaan.
K0uopus lähetti juuri viestin "turvallisesti kotona" ja kuvaliitteen tekemistäni keramikkasammakosta- ja kalasta, ne olivat löytäneet uuden kodin heidän parvekkeeltaan.
Kuopus kertoi eilen ihailleensa aina vanhaa piironkiani mökillä. Piironki on vanhempieni häälahja ja kulkeutunut mukanani kotitaloni myymisen jälkeen. Se huojentava tunne oli valtava kun tajusin että rakas perintöhuonekalu pysyy suvussa.
No, kovin oli sateista eilinen ja tämä päivä, mutta nyt jo aurinko pilkottaa.
17.09.2023 18:35
Ramoona@
Kirjoitit hyvin bongauksen merkityksestä. Sana on tuttu suvussamme. Molemmat veljeni ovat lintubongareita samoin heidän jälkipolvensa. He matkustelevat paljon esim. harvinaisten lintuja bongatakseen.
Olen käyttänyt matkoistani sanaa bongasin, koska se tuntuu niin oikealta. Bongata maita ja erilaisia elämyksiä, tavan elämän vastapainoksi.
En ole ikinä googlannut sanaa, luin sen nyt viestistäsi. Määritelmäsi mukaan bongaus sopii matkailuun. Toinen kerää materiaalia toinen kerää aineetonta.
Sunnuntai avautui harmaan sävyisena. Loikoilupäivä, no, käyn mutkan mökillä, jossa kuopus on nyt viikonloppua viettämässä.
16.09.2023 12:14
Hymyn väre suupielissä luin tekstiäsi makriina. Huomasin omistani, että itseni arvostama vanhojen astioiden keräily ei lapsiani kiinnostanut.
Poikien mummin kuoleman jälkeen ketään mieheni puolen sukulaista eivät Arabian astiat, taidelasit ja ryijyt yms. kiinnostaneet joten keräsin ne talteen.
Möin niitä kirppiksellä ja olen päässyt eroon suurimmasta osasta niistä. Jätin muutaman helmen itselleni.
Hyllystäni löytyy pieni teekannu, joka kuului isälleni. Hän käytti sitä pieniin auton osiin, öljyastiana.
Äitini ja mummoni muistona on mm. Nanny Stilliä, esim. Apollo kynttilälyhty.
sekä Grapponia tumman sininen pullo ja kaksi lasia.
No, pidän niitä silmän iloinani ja muistoina.
15.09.2023 11:56
Terveiset saven väännöstä. Eka työ meni kuivumaan ja odottamaan raakapolttoa.
Miten on sinulla, ihanko iteksesi kaiken kulutuksen joudut maksamaan. Niin se on jos yksin asuu. Asuupa vaika omistus-tai vuokasuhteessa kalliimmaksi yksin tulee.
Kaksin aina edullisempi voi jakaa kuluja keskenään ja pärjää paremmin. Olen kai kertonutkin, että olen omistanut monta asuntoa. En kuitenkaan vaihtaisi takaisin entiseen, näin on hyvä.
Voithan toki arvuutella minun taloudellista tilannetta ei onneksi taida osua eikä upota.
14.09.2023 17:39
Meidänkin lentämisiin on luonnolliset syyt.
Kotimaahan on kiva poiketa itse kunkin 🙂
14.09.2023 12:57
Minä kirjoitan niin kuin asiat kohdallani ovat.
Asumismuotomme tuntuu joidenkin vaikealta ymmärtää vaikka se on järkevää ja yhdessä on kivempaa. Olemme toistemme tukena ja turvana.
Monia huolettaa omaisuuksien ja rahojen jaot, unohdetaan, että käärinliinoissa ei ole taskuja.
Mitä on kohtuus omakohtaisten asioiden kirjoittelussa lie itse kullekin ihan oma asia.
14.09.2023 12:53
Taisit ymmärtää mitä tarkoitan.
Ihminen tappaa myös ihmisiä ei nälkään vaan vallanhimoonsa.
Entivanhaan ruttosairaat eristettiin kauas terveistä. He kuolivat hylättyinä.
Turkistarhoilla eläimiä tapetaan varuiksi. Jos nyt vaikka...jne
Terveet eläimet menee samaan soramonttuun sairaiden kanssa.
Näinhän sodissa tapetut viholliset haudataan samaan monttuun.
14.09.2023 12:16
Oikein piti miettiä!
Talviaikana en polta puuta. Auttaisko tuo ilmaston saastumista vastaan 🙂
Kesällä elämä mökillä on yksinkertaista. Vesi tulee ja menee kun jaksaa kantaa.
Huusin tyhjennyksen olen ulkopuolistanut joten massa ei loka-auton käynnin jälkeen ole ongelmani.
En ole pilannut mökkipihaa peittämällä maata aĺlani, juoksentelen nurmikolla avojaloin.
Saastutan eniten autolla ajaessani. Se nyt on minulle välttämätön koska kävely on toistaiseksi hidasta.
Talvella jaamme elämämme kumppanini kanssa kaupungissa. Parvekkeella istuminen ei saastuta ilmastoa. Meillä ei jää biojätettä juurikaan.
Kohta lennämme Hollantiin, kävellen se matka ei onnistuisi. Kolmeen vuoteen eka lento.
Miten sinä?
14.09.2023 12:03
Yritin aamuisessa viestissäni tuoda ilmi huoleni maailmantilanteen epävakaisuudesta ja ihmis-kuntaa uhkaavista vaaroista. Kuitenkin viestistäni löydettìn ikäloppujen leskiä kokemaani kateutta.
Suomessakin tapetaan urakalla eläimiä, jotka ovat olleet kosketuksessa sairaiden lintujen kanssa. Eihän siitä ole pitkä matka, että aletaan rajoittamaan muutakin elämää, kun vaara uhkaa.
Luonto pitää kyllä huolta siitä, että liiallinen lisääntyminen estyy. Maajäristykset, tulvat, ilmastonmuutoksen tuomat kuumuuden aiheuttamat metsäpalot ja lopuksi joku hullu itsevaltias laukaisee ydinpommin.
Kuten eliaana kirjoitti meidän ikäpolvi selviää, selviääkö tulevat ikäpolvet.
Yötä
13.09.2023 23:17
71 / 371