Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7416

1. 🤣🤣🤣
  2. Kirjoita vain omista ymmärtämyksistä älä muiden. Esim. aivopierusi on sinun ei muiden kirjoittajien.
  3. Huomenta Korvesta@

Yksinäisyyttä joku arvio olevan kirjoituksieni taustalla. En kyllä yksinäisyyttä pode P. pitää päivittäisestä seurustelusta huolen. Jos haluan olla yksin ajelen mökille yksin puuhastelemaan.

Paljon on kirjoitettu yksin elävien ikävästä. Paljon myös puolustellaan yksinäisyyttä.
    Miten on?

Minua on kritisoitu hyvistä väleistä lapsiini. Jälkikasvuni asuu kaukana ja vierailevat luonani muutaman kerran vuodessa. Nytkin saapuvat korpeen ei minun vaan miniän äidin vuoksi.

Skillaan kertoi TV.n ohjelmista, jotka käsittelivät Kauko idän ruokia ja tapoja. Omat kokemukseni Kauko idän maiden ruuista ja tavoista olen kerännyt paikan päällä eri kulttuureissa. Samoin esikoisen ja miniän matkoilta keräämiä ruoka kokemuksia panemme täytäntöön yhdessä ollessamme. Kuopus on innostunut mm. Lapin ruokakulttuurista.

Joku kirjoitti aikaisemmin kalanperkuulaitoksista joissa kuvitteli minun työskennelleen. Ei minusta sellaiseen olisi. Kampotzassa vierailimme kalastajakylässä.
    Kuvan kauniit maisemat merelle, mutta kalan haju oli etovan voimakasta. Laiturien viereen tolppien päälle rakennetuissa taloissa ovet oli auki ja paikat siisteinä. Lapset hyvin puettuna vilkuttivat meille ohikulkeville turisteille.

Ruoka niin meillä kuin maailmallakin on perinteistä rakennettu. Kala on hyvin suosittu raaka aine Kauko idässä. Japanissa on saaria, joissa asuu yli satavuotiaita ihmisiä, joiden pääruokana on aina ollut kala.

Enkä minä kehu kerron vain omia kokemuksia maailmalta. Olen matkustanut paljon, nyt on aikaa muistella ja toteuttaa erilaisia ruokareseptejä.