Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7416
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No, jo alkoi tapahtumaan, tosin EVVK 🙂
13.09.2023 12:49
Syntymäpäiväonnitteluni sinulle Makriina palstan rautarouva 💐
13.09.2023 11:05
Huomenta Korvesta@
Missähän ovat he jotka sinua Skillan hännystelevät sydän emoilla. Taitaa olla niin, että he odottavat säpinää sillä kuten EVVK todisti, siivoukset ja lohen loimuttaminen mökkigriĺlissä ovat... pyh hommia.
No, jospa kommenttini heräisi vipinää.
Tämä aika vuodesta on luopumista. Mieliala laahustaa, masentaa, maailmalla tapahtuvat katastrofit ja sotien uhottelut pelottaa..
Kukapa jaksaisi onneaan julistaa.
Tapasin viime viikolla kadulla vanhan tuttavani. Ei kovin läheisen, mutta noin samaa ikäluokkaa kanssani. Hän on aina käyttäytynut pidättyväisesti ja hillitysti, tehnyt merkittävän työrupeaman. Nyt leski, vakavarainen, yksin elävä nainen.
Hän pysäytti minut ja kysyi, saanko sanoa yhden asian. Tottakait, hymyilin.
"Minua vituttaa, vituttaa ihan hirveesti vituttaa". Tietty hänen suustaan kuultuna erikoinen tunnelataus, hämmästyin. purskahdin nauruun. Aloimme jutella, pitkä tovi siinä kului kun maailman menon pahuutta pohdimme, mutta kun lopetimme hänkin jo nauroi.
Elämä on.
13.09.2023 11:01
Valitsisin valtatien ja tekisin monta eri valintaa.
Paljon on takana hyvää, mutta näin vanhemmuuden alkaa ajattelemaan kriittisemmin valintojaan.
Sen ja sen vaihtoehdon välillä olisin voinut valita järkevämmin.
Tähän on tyytyminen, pienistä asioista nauttimaan opettelu tuottaa ongelmia kun yrittää vieläkin olla nuoruuden voimissa.
12.09.2023 13:31
Sunnuntai aamua Korvesta
Nukuin 9-tuntia, olin illalla väsynyt, eikä suotta. Edellisen ketjun lopun luin, siinä jumittauduttiin siivoamiseen.
Niin yhdessä tekemisestä mökin ulkovajojen järjestelemisestä ja siivouksesta oli eilisen illan väsymykseni syy.
Teimme esikoisen kanssa yhden illan ja lauantai päivän työrupeaman.
Siistiä tuli ja nurkkiin kerääntyneitä tavaroita lähti kirrätykseen ja sekajätteisiin. Olisi siellä ollut pienille pojille pikkuvikaisia leluja. Parhaat lelut säästettiin.
Perjantai iltana, istahdin grillin eteen ja loimutin lohifileen. Keittiössä kiehautin perunat js tein muut lisäkkeet. Auringon jo laskiessa söimme grilliterassilla. Poika pisti saunan tulille ja saunan jälkeen olinkin valmis kömpimään ylisille.
Nyt on varastot lähes tyhjät ja odotamme kattoremppaa. Ranta-asutuksen tiukat säännöt vaativat, että lähelle rantaa olevia rakennuksia saa korjata, mutta ei purkaa ja uudelleen rakentaa.
Esikoinen tuumasi kuin isoisänsä aikoinaan, päämökistä, että alas koko paska ja uusi tilalle. Vastasin ollaan onnellisia, voimme korjata, Marokossa ei ihmisille annettu edes mahdollisuutta.
10.09.2023 10:30
Kirjoitit Skillaan,
"Mieli on vielä innoissaan tulevasta, jotakin odottamista sitä ihminen kaipaa mitä kohti suuntaa, toisaalta hyvä, että mieli vielä intoa puhkuu, kehon murtumisesta huolimatta."
Tottahan tuo jo tällä ikää, mutta mielihalut tulevasta vaihtelevat itse kullakin.
Harrasteet alkavat myös täällä tällä viikolla.
Keramiikkatyötilauksia piikissä. Ihana aloittaa.
Kelit ei nyt oikein jaksa kiinnostas, ei luonnon väriloiste, no sitä ruskan loistoa ei vielä täällä olekaan.
Yksi ilon aihe luonnossa meillä. Olen antanut takapihan nurmikon hieman villiintyä. Tykkään se on kuin pehmeä vihreä villamatto valkoisine kukkineen, paljain jaloin siellä tallustelen ja nautin.
No, tänään tilasin siivoukset aina joulusiivousta myöten. Lisäksi tilasin lentokenttäkuljetukset matkallemme. Viimeksi kun lensin Helsinkiin Kajaanin kone laskeutui jonnee hussan nevadaan ja voimani olivat koetuksella kävellä ulos rakennuksesta.
Nyt lähden etsimään josko löytäisin kokoon taitettavat kävelysauvat.
04.09.2023 13:06
Tämäkö on kaikki mitä pystyt tuottamaan leppoisaan keskusteluun.
Et osaa keskustella, mutta ei ole vielä myöhäistä opetella.
Köyhä Kainuu ole jäänyt historiaan. Ilmari Kiannon "korpikirjailijamme" Kainuu oli köyhä, mutta niin oli köyhää työläisten elämä pääkaupunkiseudullakin.
03.09.2023 21:43
Amsterdam Airport Schiphol on tietty lentomme määränpää, kuitenkin sinne emme jää vaan jatkamme noin 25 km länteen Heemtedeen.
Olen kiertänyt Hollantia ristiin rastiin. Nyt käymme sukua ja tuttaviamme tervehtimassä. Aikaisempina vuosina viivyimme 1 - 2 kuukauttakin reissussa. Hollannista on lyhyt matka piipahtaa naapurimaihin viikonloppureissuille. Niinpä naapurimaat tuli tarkkaan bongattua.
Rikolliset tulevat usein maan rajojen ulkopuolelta esim. Puolasta eikä varkaat erottele enää ulkomaisia rekkareita paikallisten rekkareista ; )
03.09.2023 21:32
No, jos olet kokenut kirjoitteluni manipuloivan, kai ne ovat sinut manipuloinut.
03.09.2023 14:11
Tuuletin railakkain huudoin kun viimein löysin suoran lennon Korvesta Amsterdamiin. Liput ostettu ja visaa vingutettu.
Jätimme paluulennot auki. Tarkoituksemme on näet viettää muutama päivä Helsingissä. Katsotaan paluuohjelma myöhemmin. Varausvahvistuksessa oli mahdollisuus tilata lentokentille portilta toiselle kuljetusapua.
Vanhukset vauhdissa; ))
Ps. ano 2.9.kello 18.43
Opiskelin aikoinaan aikuiskasvatusta, sisäistin jatkuvan oppimisen mallin. Ensimmäinen ammattitutkinto voi tarvita päivitystä tai jopa ala vaihdos tulee joillekin eteen. P.n tytär valitsi alan vaihdon ja valmistuu tänä vuonna.
Tiedän, että täällä kirjoittaa muitakin, joiden lapset ovat aikuisena opiskelleet uusia ammatteja.
Joku roti kommentoidessa, please
03.09.2023 13:59
Kiitos linkistä. Kaukaiselta tuntuu ; )
03.09.2023 13:27
Luin aamulla tuon artikkelin. Yritin löytää sen nyt, en onnistunut.
Sain kuitenkin kuvan, että se ei tule koskemaan pieniä kesämökkejä ja etenkin sellaisia, jotka eivät ole jatkuvassa käytössä.
Voitko pistää linkin kyseiseen lehtileikkeeseen niin perehtyisin tarkemmin suunnitelmiin, sillä suunnittelutasolla ymmärsin aloitteen olevan.
03.09.2023 12:05
Iltapäivää LL@
Olen aina tykännyt lukea sinun matkakertomuksia. Yhdessä on kaikki kivempaa. En enää lähtisi yksin minnekään vaikka meidän suhteessamme veto-ja suunnitteluvastuu on siirtynut minulle.
Ennen P. ideoi ja johti, ne oli minulle helppoja reissuja.
No, Hollantiin on helppo palata yhdessä, siellä on P.n sukua ja yhteisiä ystäviämme.
01.09.2023 14:06
Päivää@
Matkailusta ikäihmisen näkökulmasta.
Vielä 15-vuotta sitten teimme kumppanini kanssa omatoimimatkoja eri maihin.
Nyt luonnollisesti ne matkat on iän puolesta tehty ja viime vuosina olemme siirryneet täydenpalvelun matkoihin.
Täydenpalvelun matkat ovat päasiassa ikäihmisille tarkoitettuja. Kykymme juosta esim.lentoasemilla lentoporteilta toisille on mennyttä aikaa.
Tänään alan etsimään lentoja Hollantiin ja samalla sovin siirrot saapuvien portilta lähtevien portille hoidettavaksi lentoyhtiön toimesta. Myös jonotuksen tullitarkastukseen pystyy ikäihminen ohittamaan.
Jollekin tälläiset täydenpalvelumatkat ovat halveksittävia "karjalaumaristeilyjä" mikä kertoo, ettei kyseisellä henkilöllä ole varaa matkaa toteuttaa, risteilyt ovat kalliita.
Ruuat laivalla noudattaa satamaan saavutun maan perinteitä.
Valmiit kirtomatkat maissa ovat hintavia, mutta ne kattavat oleellisen tiedon maasta ja paikallisten ruokiin tutustumisen.
Oppaat matkoilla kertovat kaiken tarvittavan tiedon kunkin maan nykypäivästä, menneestä ja tulevaisuuden näkymistä.
Emme enää suunnittele pitkiä ulkomaan matkoja. Elämämme on tyyntä turvallisessa Korvessa. Muistelemme matkojemme kohokohtia kesämökin terassilla.
Ramoona lie palstan positiivisin matkalainen, hänen matkapäivityksiä on ilo lukea.
01.09.2023 12:08
Rasittava aamu, olimme kaksi tuntia P. kuulotutkimuksissa. Kyllä tekniikka kehittyy. Esim. aikoinaan pumpattiin puhdistusliosta korvakäytävään, nyt käytetään imukonetta puhdistukseen.
Oli hyvä tietää koska menen itse huomenna korvakäytävän puhdistukseen.
Heräsin juuri nukkuessani aamuherätystä takaisin. Jännittikin, näin monitorista kuinka korvaa puhdistettiin.
Tuo tarttuminen provoihin on minulle sanoisinko hupia. Ohitan toki loppuunkuluneet huomauttelut kuten kierreportaat tai lapsenlapsettomuuteni jne. Ei kai se toinen osapuolikaan voi tosissaan olla asioiden päälailleen heittelyssä jos on tosissaan niin sääliksi käy toivon kuitenkin että ei.
Nyt pitäisi nousta ja käydä Kimchin jatkojalostukseen.
31.08.2023 14:01
🤣🤣🤣
30.08.2023 19:25
Hyvää iltaa@
Tuossa päivällisen jälkeen laskiskelin maa-bongauksiani. Jos nyt kaikki muistin niin
34: ssä maassa olen vieraillut. Syödäkin piti matkoilla ja yleensä paikallisia ruokia kuten nyt tapana on. Esikoinen lyö minut maa-bongauksilla. Kumppanini on kiertänyt laajalti moalimoa.
Pistä paremmaksi ; ))
30.08.2023 19:06
Kirjoita vain omista ymmärtämyksistä älä muiden. Esim. aivopierusi on sinun ei muiden kirjoittajien.
30.08.2023 12:44
Huomenta Korvesta@
Yksinäisyyttä joku arvio olevan kirjoituksieni taustalla. En kyllä yksinäisyyttä pode P. pitää päivittäisestä seurustelusta huolen. Jos haluan olla yksin ajelen mökille yksin puuhastelemaan.
Paljon on kirjoitettu yksin elävien ikävästä. Paljon myös puolustellaan yksinäisyyttä.
Miten on?
Minua on kritisoitu hyvistä väleistä lapsiini. Jälkikasvuni asuu kaukana ja vierailevat luonani muutaman kerran vuodessa. Nytkin saapuvat korpeen ei minun vaan miniän äidin vuoksi.
Skillaan kertoi TV.n ohjelmista, jotka käsittelivät Kauko idän ruokia ja tapoja. Omat kokemukseni Kauko idän maiden ruuista ja tavoista olen kerännyt paikan päällä eri kulttuureissa. Samoin esikoisen ja miniän matkoilta keräämiä ruoka kokemuksia panemme täytäntöön yhdessä ollessamme. Kuopus on innostunut mm. Lapin ruokakulttuurista.
Joku kirjoitti aikaisemmin kalanperkuulaitoksista joissa kuvitteli minun työskennelleen. Ei minusta sellaiseen olisi. Kampotzassa vierailimme kalastajakylässä.
Kuvan kauniit maisemat merelle, mutta kalan haju oli etovan voimakasta. Laiturien viereen tolppien päälle rakennetuissa taloissa ovet oli auki ja paikat siisteinä. Lapset hyvin puettuna vilkuttivat meille ohikulkeville turisteille.
Ruoka niin meillä kuin maailmallakin on perinteistä rakennettu. Kala on hyvin suosittu raaka aine Kauko idässä. Japanissa on saaria, joissa asuu yli satavuotiaita ihmisiä, joiden pääruokana on aina ollut kala.
Enkä minä kehu kerron vain omia kokemuksia maailmalta. Olen matkustanut paljon, nyt on aikaa muistella ja toteuttaa erilaisia ruokareseptejä.
30.08.2023 11:59
Sanopas muuta ; ))
Minusta on hauska lukea sinun aivopierujasi.
29.08.2023 16:17
72 / 371