Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7419

1. Sairastuin+kesällä+2019+divertikuloosiin.Ruokavaliolla+on+osuutensa+divertikuloosin+omahoidossa+ja+divertikuliitin+ennaltaehkäisyssä.+Laihdui+ilman+sen+suurempia+ponnisteluja.+Jätin+maitotuotteet+minimiin+ja+lihansyöntiä+rajoitin.+Kasvikset,+vihanmekset+ja+hedelmät+tulivat+päivittäiseen+ruokavaliion.+Aloitan+päiväni+puurolla,+jossa+on+marjoja+tai+hedelmiä.Käytän+kauramaitotuotteitaPaino+ei+heittele,+enkä+enää+edes+mieti+mitä+syön,+mutta+luonnollisesti+vatsani+ailmoittaa+vastalauseen+jos+en+noudata+varovaisuutta+joidenkin+ruoka-aineiden+suhteen.Toisaalta+äitini,+joka+oli+nuorempana+pyöreähkö+laihtui+täytettyään+70-vuotta,+olisiko+minullakin+perinnöllistä+laihtumista.
  2. Lueskelen+yleensä+aamupäivisin+palstan+ketjuja.+Olen+pyrkinyt+pidättäytymään+vain+omassa+aloituksessani,+etten+häiritse+muita+ketjuja.+Sillä+kyllä+ihmettelen,+että+missä+ovat+ne+kirjoittajat,+jotka+toivoivat+poistumistani+kahvipirtti-ketjusta,+jotta+voisivat+palata+sinne+kirjoittamaan.+Onnellisuusketjussa+kumotaan+väite+"kel+onni+on+hän+onnen+kätkeköön"+ja+hyvä+niin+;+)+Kirjallisuuden+laimeana+kuluttajana+en+tunne+kirjailijoiden+henkilökohtaisia+elämän+polkuja.+Eino+Leinon+runossa,+hänen+salasuhde+oli+onni+ja+se+piti+luonnollisesti+kätkeä+muiden+tietoisuudesta.+No,+hyvä,+että+tuokin+nyt+tuli+selväksi+minulle+ja+muillekin+kirjallisuutta+tuntemattomille+;+)+Kerroin+uuden+vuoden+ihmeestä,+mansikka-amppelin+mansikoista.+Onni+oli+se+tunne,+jota+koin+kun+salainen+toiveeni+toteutui,+olinhan+toivonut+syksyllä,+että+kukista+kehittyisi+mansikoita.+Toive+toteutui.+Toinen+onnen+tunne,+on+avantouinnin+jälkeinen,+kehon+ja+mielen+hyvä+olo.+Eihän+ihminen+onnessa+kylve,+johan+sitä+alettaisiin+katsomaan+kieroon+ja+kutsumaan +"vähän+onnelliseksi".+Luen+mielelläni+mukavia+kirjoituksia,+opettelen,+että+en+valittelisi+en+viisastelisi+vaan+olisin+oma+itseni.+Minulla+on+tapana+kuten+äidillänikin+oli+kääntää+selkäni+jos+ihmissuhde+osoittautuu+pelollisiksi.+No,+mikähän+se+on+se+lupaus+vuodelle+2022.+En+ole+vieläkään+keksinyt.+No,+tänään+lataan+onnen-tunne-reppuani+minimaailmassa.+Sain+idean+sixpackistä,+jossa+toin+panimo-oluita.+Siitä+kehittelen+nukeilleni+huvimajan+;+)+Ulkolua+tarvitsen+joka+päivä,+joten+päivittäinen+jäällä+kävely+tuottaa+hyvää+oloa+...ainakin+hetkeksi.
  3. Aattoaamun+rauhaa@,Kiitos+Pirre+ja+Rauhallista+joulua+tupaasi+ja+iloa+jälkikasvustasi.Korona+mutkistaa+joulunkuvioita.+Esikoinen+oli+altistunut+viikonlopulla+koronaan.++Lähtivät+aamulla+ajamaan+kohti+Korpea.+Tekivät+koronatestin+ennen++lähtöään,+oli+negatiivinen.Mökillä+on+lämmöt+päällä+ja+lähden+nyt+tarkistamaan+tilanteen,+esikoinen+vaimonsa+kanssa+yöpyy+siellä.++Kuopuksen+kanssa+pulahdettiin+eilen+avantoon.Poika+tykkäsi+kokemuksesta,+tullut+äitiinsä,+niin+monessa,+hyvässä+kuin+pahassa+;+)Itse+en+pelkää+koronaa,+mutta+nuoret+ovat+itse+hyvin+varovaisia.+Kuopus+ei+halua+altistumista+koska+on+juuri+käynyt+läpi+karanteenin.Nyt+päivän+toihuihin+🎅++jajoulupukin+odotteluun