Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sairastuin+kesällä+2019+divertikuloosiin.
Ruokavaliolla+on+osuutensa+divertikuloosin+omahoidossa+ja+divertikuliitin+ennaltaehkäisyssä.+Laihdui+ilman+sen+suurempia+ponnisteluja.+Jätin+maitotuotteet+minimiin+ja+lihansyöntiä+rajoitin.+Kasvikset,+vihanmekset+ja+hedelmät+tulivat+päivittäiseen+ruokavaliion.+Aloitan+päiväni+puurolla,+jossa+on+marjoja+tai+hedelmiä.
Käytän+kauramaitotuotteita
Paino+ei+heittele,+enkä+enää+edes+mieti+mitä+syön,+mutta+luonnollisesti+vatsani+a
ilmoittaa+vastalauseen+jos+en+noudata+varovaisuutta+joidenkin+ruoka-aineiden+suhteen.
Toisaalta+äitini,+joka+oli+nuorempana+pyöreähkö+laihtui+täytettyään+70-vuotta,+olisiko+minullakin+perinnöllistä+laihtumista.
02.01.2022 16:48
Ulkoilin+reippaan+tunnin+utuisessa+säässä.+Kello+kahden+jälkeen+pilvet+rakoilivat+ja+auringon+kajo+loisti+pilvien+lomasta.+
Kävelin+moottorikelkan+tekemää+uomaa+rannaltani+kohti+niemen+kärkeä.+Vettä+oli+päässyt+niemenkärjen+railosta+jäälle,+mutta+en+huolestunut+tunnen+niemen+ja+lahden+matalikot+ja+syvemmät+kohdat.+Vesikin+oli+jo+jähmettynyt+pakkasessa.+
Makukokemuksista+vielä,+vaikka+ravintolaruoka+ei+aina+onnistu+antamaa.....aaah+kokemusta,+silti+toisten+valmistama+ruoka+on+ihana+vaihtelu+arjessa.+
Elämysruokailuun+tuo+viehätystä+kuten+jo+mainitsitkin +mm.+ruokien+ja+juomien+nimet,+jotka+kertovat+paikkakunnan+historiasta.+
Ravintolatilat,+entinen+navetta,+joka+on+remontoitu+ravintolaksi,+ravintolasta+ikkunat+panimotiloihin,+persoonallinen+palvelu+(kuulin,+että+omaa+väkeä)+tunnelma,+muut+asiakkaat,+läheisten+mukana+olo+sekä+pienet+yksityiskohdat+seinillä+ja+pöydillä.+
No,+nyt+palaan+takaisin+omaan+keittiöön.+Koska+uusi+vuosi+nautiskeltiin+kalapitoisia+herkkuja,+tekaisen+päivälliseksi+perinteisesti+uuteen+vuoteen+kuuluvaa+ruokaa.+Vatajan+vanhanajan+nakkeja+ja+perunasalaattia+;+)
02.01.2022 15:59
Lueskelen+yleensä+aamupäivisin+palstan+ketjuja.+Olen+pyrkinyt+pidättäytymään+vain+omassa+aloituksessani,+etten+häiritse+muita+ketjuja.+
Sillä+kyllä+ihmettelen,+että+missä+ovat+ne+kirjoittajat,+jotka+toivoivat+poistumistani+kahvipirtti-ketjusta,+jotta+voisivat+palata+sinne+kirjoittamaan.+
Onnellisuusketjussa+kumotaan+väite+"kel+onni+on+hän+onnen+kätkeköön"+ja+hyvä+niin+;+)+
Kirjallisuuden+laimeana+kuluttajana+en+tunne+kirjailijoiden+henkilökohtaisia+elämän+polkuja.+Eino+Leinon+runossa,+hänen+salasuhde+oli+onni+ja+se+piti+luonnollisesti+kätkeä+muiden+tietoisuudesta.+
No,+hyvä,+että+tuokin+nyt+tuli+selväksi+minulle+ja+muillekin+kirjallisuutta+tuntemattomille+;+)+
Kerroin+uuden+vuoden+ihmeestä,+mansikka-amppelin+mansikoista.+
Onni+oli+se+tunne,+jota+koin+kun+salainen+toiveeni+toteutui,+olinhan+toivonut+syksyllä,+että+kukista+kehittyisi+mansikoita.+Toive+toteutui.+
Toinen+onnen+tunne,+on+avantouinnin+jälkeinen,+kehon+ja+mielen+hyvä+olo.+
Eihän+ihminen+onnessa+kylve,+johan+sitä+alettaisiin+katsomaan+kieroon+ja+kutsumaan +"vähän+onnelliseksi".+
Luen+mielelläni+mukavia+kirjoituksia,+opettelen,+että+en+valittelisi+en+viisastelisi+vaan+olisin+oma+itseni.+
Minulla+on+tapana+kuten+äidillänikin+oli+kääntää+selkäni+jos+ihmissuhde+osoittautuu+pelollisiksi.+
No,+mikähän+se+on+se+lupaus+vuodelle+2022.+En+ole+vieläkään+keksinyt.+
No,+tänään+lataan+onnen-tunne-reppuani+minimaailmassa.+Sain+idean+sixpackistä,+jossa+toin+panimo-oluita.+Siitä+kehittelen+nukeilleni+huvimajan+;+)+
Ulkolua+tarvitsen+joka+päivä,+joten+päivittäinen+jäällä+kävely+tuottaa+hyvää+oloa+...ainakin+hetkeksi.
02.01.2022 12:29
Ihmeitä+tapahtuu+ja+kun+vielä+Uuden+Vuoden+eka+päivänä,+onnen+tunne+oli+sanoin+kuvaamaton.+
Aurinko+paistoi+ja+ilahdutti+läsnäolollaan+jään+päällä+valkean+lumen+ja+pystyyn+jäätyneiden+kaislojen+välistä+kävelijää.+
Valokuvasin+ahkerasti,+välillä+lämmitin+sormiani+edeten+sauvat+kainalossa+ja+kädet+taskussa.+
Palasin+vajaan+tunnin+ulkoilun+jälkeen+lämpimään+mökkiini+kaakaolle.+
Silloin+näin+uuden+vuoden +ihmeen.+
Ikkunan+edessä+isossa+kynttilälyhdyssä+valonauhan+alapuolella+se+tökötti,+vuoden+2022+ensimmäinen+mansikka.+Toinen+vieressä+vielä+raakileena.+
Syksyllä+ilmojen+kylmetessä+nostin+kukkivan+mansikka-amppelin+lasikuistille.+
Myöhemmin+siirsin+sen+pirttiin+ja+tein+sille+minikasvihuoneen+kynttilälyhtyyn.+
Nyt+joulun+alla+kun+nostimme +peruslämpöä,+mansikka+päätti+kiittää+selviytymistään+talven+tuiskuilta+kauniilla+punaisella+marjalla.+
Uskon,+että+tämä+uuden+vuoden+ihme+viestii+onnen+tunteita+ja+ilon+hetkiä+alkaneelle+vuodelleni.
01.01.2022 15:24
Huomenta+Uuteen+Vuoteen.
Eiköhän+se+noin+mennenne+pressamme+puhe+tolokun+ihmisille.
Käytiin+illalla+keskustelua+Venäjän+varustaurumisesta+Natoa+vastaan+ja+kuten+pressamme+on+todennut+joksaankin+niin,+että+liittyminen+Natoon+ei+ole+nyt++välttämätöntä,+mutta+meillä+on+siihen+aina+mahdollisuus.+Tämä+lie+Suomelle+turvallisin+linja.
Komiasti+näkyi+raketit+ja+kotikatumme+oli+täynnä+liikennettä+kuin+keskustassa+ruuhka-aikaan+ikään.
Pikku+havannalainen+tuli+esikoisen+ja+miniän+mukana+ilotulitusta+katsomaan,+ei+ollut+moksiskaan+paukkeesta.+Emme+kuitenkaan+ottaneet+sitä+parvekkeelle+vaan+se+katseli+ikkunasta+meitä+kun+me+katselimme+ilotulitusta++;+)
Mitähän+sitä+lupaisi+tälle+vuodelle,,,mmm
Komia+päivä+nousemassa+korpeen,+ehkäpä+jäällä+kävelyä+ja+picknik+mökillä.
01.01.2022 10:45
Istuin+neljän+jälkeen+kylmäkaraisukeskuksen+saunassa.+Saunassa+on+iso+ikkuna+joelle,+keskustelimme,+jotta+jos+raketit+ammuttaisiin+kuten+aina+ennen+Kaukametsän+rannalta+olisi+mahtava+istua+ja+avannossa+pullikoida+uudenvuoden+illan+rakettisateessa.+
Rakettien+ampumapaikka+vaihdettiin+Kajaanijoessa+talvehtivien+joutsenten+vuoksi.+Tosin+luin+joutsenten+häipyneen+joesta+paria+yksilöä+lukuunottamatta.+
No,+nyt+me+tällä+toisella+laidalla+kaupunkia+saamme+katselka+psrvekkeelta+kaupunginlammen+rannalta+ammuttavaa+ilotulitusta.+Esikoinen+liittyy+seuraamme,+kun+räiske+alkaa,+miniä+jää+koiran+kanssa+toiselle+puolen+kaupunkia,+ettei+koira+säiky.+Ulkoa+kuuluu+jo+melkoinem+pauke+kun+lähipuistossa+ammutaan.
No,+muistan+hyvin+ajat+kun+raketteihin+upposi+rahaa,+onneksi+ei+enää.
31.12.2021 18:54
Hyvää+Uutta+Vuotta+sinullekin,++älä+liukastu+särpimisiesi+kanssa+😊+
Eilen+kun+lähdimme+Haapalan+panimolta+ostimme+mukaan+sixpackin+erikoisoluita.+Ne+oli+pakattu+laatikkoon+ja+ne+kilusi+jouluisesti+kun+kävelimme+autoon.
kilisee...kilisee
31.12.2021 15:12
Kiva+kun+pistäydyit+Makriina+;+)
Tulin+mökille+hautuumaalta,+tiukkaa+teki+sytyttää+kynttilöitä,+mutta+onnistuin+lopuksi+kun+hain+autolta+kuivat+tulitikut.+
Tein+kävelylenkin+jäällä,+tuuli+tuimasti+mikä+teki+-3+C+säästä+kylmemmän+oloisen.+
Pistelin+poskeeni+välipalariisipiirakan,+kylmäsavulohisiivulla,+lämpimän+kaakao+kera.
No,+että+mitä+sitä+tänään.+Ajattelin+hiukan+häävimpää+värkätä+päivälliseksi.+Ostin+valmiita+blinejä+ja+taijon+niiden+ympärille+sopivaa+mutusteltavaa.
Pitäisiköhän+kotiin+ajellessa+ostaa+kuohuvaa..mmm+no,+katsotaan.+Pitäisi+myös+tehdä+uuden+vuoden+lupaus...jaa,+mikähän+se+olisi.
Mutta...
Hyvää+Uutta+Vuotta,+pysytään+terveenä+ja+sut+järissämme,+eikä+näin.+😊
31.12.2021 15:07
Kiitos,+terveyttä+ja+pitkää+ikää+sinullekin.
Kerroppas,+notta+kenelle+olen+kateellinen?
Eilen+illalla+Haapalan+Panimoravintolassa+Sotkamossa,++tilasin+ja+sain+upean+talon+maistelumenun,+josta+esikoinen+oli+hiukka+kade,+hän+kun+oli+kuskina.+
Eteeni+tuotiin+Lankkulla+talon+ruokaherkkuja+ja+neljä+20+cl+lasia+panimon+erikoisoluita...nammm
Lisäksi+talon+erikoisleipiä+ja+voita.
Haapalan+maistelumenu+🥓🍔🍻
Hiukan+Helmeilevä+(Golden+Ale)+&+Fish+n+chips+
Korpikuusen+Kuiskaus+(Pale+Ale)+&+Kotimainen+juusto
Riuskasti+Rukiinen+(IPA)+&+Panimomestarin+leipä
Safety+Distance+(Amber+Ale)+&+Puolukka-kinuskipiiras
Suosittelen+jos+Korvessa+piipahdat.+Panimoravintolan+löydät+Sotkamosta,+upeitten+vaarojen+katveesta.
31.12.2021 12:29
"Miten+paljon+aikaa+säästää+hän,+joka+ei+katso+mitä+naapuri+tekee,+sanoo+tai+ajattelee,+vaan+keskittyy+siihen+mitä+itse+tekee+ja+tekee+sen+kunnolla+ja+oikein."
Keisari,+filosofi+Marcus+Aurelius.
Kiitän+kaikkia+suomi24+sivustoilla+rinnalla+kulkioita+kuluneista+vuosista.+Erottelematta,+väheksymättä,+aliarvioimatta,+loukkaamatta+tai+halveksimatta+ketään.+Nostamatta+ketään+jalustalle,+pitämättä+ketään+toisia+parempana+tai+ylistämättä+ketään+ylivertaisena.
Hyvää+Uutta+Vuotta+2022.
31.12.2021 11:43
Tämän+kievarin+ovet+ovat+auki+24/7+ja+sana+on+vapaa.+Aloittaja+ei+päivystä,+lukee+ja+kommentoi+kun+luppoaikaa+jää.
Sisään+astujat+voivat+purkaa+ilonsa+ja+surunsa++ketjuun.+Samanhenkisyyttä+ei+vaadita+ja+erilaiset+mielipiteet+sallitaan.
Yhden+lauseen+virkkeetkin+sallitaan+ja+kirjautumista+tai+allekirjoitusta+ei+vaadita.
No,+nyt+istuntoni+loppuu,+lähden+kirkolle+kauppa-asioita+hoitelemaan.
29.12.2021 13:25
Oli+kiva+lukea+tämän+aamun+viestejä,+kyllä+elämä+solju+kuin+kirjoititte.+;+)+Työntekoa+ja+rentoutumista.+Nykyään+tulostavoitteet+asetetaan+korkealle,+eikä+etenkään+vastuutehtävissä+oleville+jää+riittävästi+aikaa+rentoutua.
29.12.2021 13:13
Facen+mökkiläisten+ryhmässä+on+ollut+kuvia+itsetehdyistä+avannoista+ja+avantoon+laskeutumistyylit+vaihtelevat.+
Yhdessä+videonpätkässä+mies+toivotti+hyvää+joulua+ja+hyppäsi+veteen+umpisukkeloon.+Ei+edes+ylösnousutikkaita+näkynyt.+
Monen+myös+itseni+mielestä +liian+uhkarohkea+esitys.+
Itse+laskeudun+avantoon+rauhallisesti+kaiteista+kiinni+pitäen,+vedessä+en+pistä+päätä+veden+alle+joskus+pirspon+vettä+kasvoille,+no+poninhäntäni+kastuu+usein+jos+en+ole+sitonut+sitä+ylös+päälaille.+Joskus+käytän+saunahattua+se+muuttuu+liereiltään+hauskasti+huurteiseksi+;+)
Veden+alla+olen+hetken+kaulaa+myöten+ja+nousen+ylös.+En+ole+vielä+uinut+rinkiä,+ehkäpä+joskus+keväämmällä+kokeilen+sitäkin.+
Kylmäkaraisukeskuksessamme+avantoa+pidetään+auki+vesipumpuilla,+avannon+sula-alueen+läpimitta+on+noin+5+metriä.+
Saunan+lauteilla+lämmittelen+hetken+ja+pulahdan+uudestaan.+Keskimäärin+neljä+pulahdusta.+Viimeisen+jälkeen+en+enää+mene+saunaan.
Käyn+pari+kolme+kertaa+viikossa+avannossa.+Olen+ns.+hurahtanut+avannon/saunan/kylmän/kuuman+antamasta++hyvästä+olosta+sekä+kehoon,+että+mielialaan.
27.12.2021 12:29
Minäkin+tästä+riisipuurolle,+hyvää+joulua+sinulle🎄🎁
24.12.2021 09:48
Aattoaamun+rauhaa@
,Kiitos+Pirre+ja+Rauhallista+joulua+tupaasi+ja+iloa+jälkikasvustasi.
Korona+mutkistaa+joulunkuvioita.+Esikoinen+oli+altistunut+viikonlopulla+koronaan.++Lähtivät+aamulla+ajamaan+kohti+Korpea.+Tekivät+koronatestin+ennen++lähtöään,+oli+negatiivinen.
Mökillä+on+lämmöt+päällä+ja+lähden+nyt+tarkistamaan+tilanteen,+esikoinen+vaimonsa+kanssa+yöpyy+siellä.++
Kuopuksen+kanssa+pulahdettiin+eilen+avantoon.
Poika+tykkäsi+kokemuksesta,+tullut+äitiinsä,+niin+monessa,+hyvässä+kuin+pahassa+;+)
Itse+en+pelkää+koronaa,+mutta+nuoret+ovat+itse+hyvin+varovaisia.+Kuopus+ei+halua+altistumista+koska+on+juuri+käynyt+läpi+karanteenin.
Nyt+päivän+toihuihin+🎅++ja
joulupukin+odotteluun
24.12.2021 09:45
Taso+vastaa+suomi24+keskitasoa,+otaksun+;+)
Hullujenhuonetta+sitäpä+sitä,+tänne+eksyy+tosikot,+ja+se+voi+tarttua.
Huumori+on+kaoksissa,+koronako++ja+jatkuvat+ohjestukset+tekevät+ihmisistä+tympääntyneitä.+
Minä+muutun+päivä+päivältä+välinpitämättömämmäksi+(kauhia+sana+hirviö).+Kiitän+luojaa,+että+olen+eläkkeellä+enkä+ravintola-alalla+tai+tapahtumien+järjestäjänä.+Ei+siitä+koronasta+irti+päästä+niin+kauaan+kun+ihmispoloset+sitä+vastaan+taistelee,+ilman+rokotusasetta.
No,+jopas+alkoi+terapia+vaikuttamaan+mieli+painuu+unten+maille.
Yötä
22.12.2021 23:25
Tänne+on+kaikki+tervetulleita.+Terapeutit+ilman+rajoja+;+)
En+pistä+pahakseni+avautumisianne+en+kehu+en+hauku,+enkä+ohjeista.
Tietenkin+tämä+ketju+on+kaikkien+halukkaiden+luettavissa+ja+kommentoitavissa.
Potun+pakastusohjeita+sain+kesällä+ja+siksi+potuista+kirjoitin.+
Rosolli+on+tekeytymässä+;+)
22.12.2021 23:08
Jouluntaikaa+Eliina@
Koristelin+juuri+kuusen+ja+tietty+piti+kuvia+napsia+;+)+Ulos+laitoin+kauan+palvelleen+jo+ränsistyneen+tekokuusen,+asettelin+neljä+jäänkylmän+sinistä+ja+kaksi+hopeita+koristetta.
En+vielä+paistanut+laatikoita+olivat+vielä+jäässä,+joten+tein+rosollin.+
Nyt+pitää+hymähtää+kaikille+uusien+pottujen+pakastamisen+neuvojelle.+Syksyllä+kiehautin+Timoperunaa+ja+laitoin+pakkaseen.+Tänään+otin+yhden+pussin+pistin+jäiset+perunat+kiehuvaan+veteen.+Hyviä+olivat,+hieman+jauhoiset+sopivat+ehkä+parhaiten+muusiperunoiksi,+mutta+käytin+tämän+ekapussukan+rosolliin.+On+minulla+varhaisperunaakin,+sitä+laitan+joulupöytään.
Tämä+siirtyminen+tänne+omaan+ketjuuni+on+rauhoittanut+jonkin+verran+kahvipirttiä.+Jatkan+näin+vaikka+he,+jotka+olettavat+mitä+milloinkin+kertovat+vain+omista+tekemisistään.
Kiva+kun+poikkesit,+tervetuloa+muutkin+kaverit+moikkaamaan,+turha+tuota+otsikkoa+on+pelätä,+terapiaahan+tämä+kirjoittaminen+on+muiden+touhujen+sivussa.
22.12.2021 14:40
Iltaa+Korvesta@
Nyt+on+kalkkuna+ja+kinkku+jääkaapissa+(valmiit),+lohi+suolattu+ja+raakapakastetut+laatikot+nostettu+sulamaan.+Tykötarpeet++joulupöytään+ja+illan+istujaisiin+hankittu.
Päivä+oli+kaunis,+aurinko+kävi+horisontin+yläpuolella+täysikuu+loisti+taivaalla+kun+avannossa+pulahdeltiin.+Nyt+pitänee+käydä+vielä+ulkona+taivasta+tarkkailemassa,+eilen+oli+ollut+komiat+revontulet.
Lueskelin+kahvipirttiä,+riidat+nimissäni+nostaa+päätään,+vaikka+olen+pyytänyt+kuseskelemaan+tänne+tolpalle.+Sopu+säilyy+jos+annatte+vakioiden+jutustella+keskenään+ja+käytte+täällä+itkemässä++jyräämistäni++sillä+paha+olo+on+purettava+ulos+jotta+hyvä+pääsee+sisään.
Palsta+rauha+on+jo+nyt+mielestäni+kohentunut+ja+kohentuu+jos+jätätte+kahvipirtin+porukan+höpöjämähän+keskenänsä.+Minut+löydätte+täältä+kirjoittelen+sitä+samaa+kuin+kahvipirttiläiset++joskin+leuhkemmin+;+)
Kahvipirttiläiset+koittaa+nyt+jo+ymmärtää,+että+ne+ovat+ne+anot+jotka+teitä+kiittää+ja+haukkuu+siellä+kommenttienne+välissä,+en+minä.
Hyvää+lähestyvää+joulua🎅🤶
21.12.2021 21:52
Nyt+tämä+metusalemiina+pistää+itsensä+unten+maille.+Hyvää+yötä+ja+muistakaa,+jatkossa+löydätte+minut+tästä+ketjusta.
Niin+jos+totta+puhun,+ei+minua+enää+jaksa+kahvipirtti+kiinnostaa,+eikä+siellä+kirjoittavia+minun+jututtuni.+Ne+kun+on+niin+erilaisia+nuo+meidän+päivän+touhut.++Huomenna+leivon+ja+joku+muu+siivoo.++Joten+jos+kaipaatte+turhaan+minua+kahvipirtistä+yritätte+löytää.+Niin+älkääkä+ärsyttäkö+demeteriä,+sota+siitäkin+syntyy.
Yötä
19.12.2021 23:50
85 / 371