Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7420
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Muumilaakson+rantatörmällä+könöllään+olevaa+puuta+vasten+nojaa+pitkä+haravan+varsi,+jonka+nuppiin+on+asennettu+tähtisädetikku.+
Mörkö+siellä+stalkkaa+24/7,+Suomi24+hattivattien+keskusteluja.
Viuhti+ja+Tiuhti+apunaan.+Heps,+huutaa+Viuhti.+Mörkö+heilauttaa+haravan+vartta, +
Hahaa..hihkuu+Tiuhti,+Mymmelin+tyttären+viesti+poistu.+
Niiskuneiti+puhaltaa+lehtipuhaltimella+poistetut+aivopierut+Nuuskamuikkusen+reppuun.+
Nuuskamuikkunen+on+lähdössä+talven+viettoon+joen+varteen.+Perillä+Nuuskamuikkunen+sytyttää+nuotion+ja+kaataa+repun+sisällön+tuleen.+
Nokipannukahvia+nauttiessaan+Nuuskamuikkunen+kuulee+punaisten+hiilten+välistä+hiljaista+valitusta.+
On+se+niin+väärin😫
28.09.2021 11:31
Pelargonit
Toin+pelargoniat+ulkoa+suojaan.
Ne+ovat+täynnä+pinkkejä+nuppuja.
Täysikuu,+taivas+kirkas,+edessä+hallayö.+
Avasin+haĺlin+ison+ikkunan+salekaihtimet,+valoa+rakkaille+suojateilleni,+pelargonioille.
Mandi+22.9.2021
28.09.2021 10:46
Huikean+kaunis+päivä+kääntymässä+iltaan.
Olimme+P.n+kanssa+lehtisavotassa+mökillä.
+Minä+puhaltelin+lehtipuhaltimella+lehtiä+väljiin+kasoihin+ja+P.+haravoi+ne+tiiviiksi.+Isolla+pressulla+vedimme+kertyneen+saaliin+varaston+taakse+vesirajan+poukamaan.+
No,+pitihän+sitä+kokeilla+urakan+päälle+onko+järvivesi+kylmää.+Kävelin+kainaloita+myöten+vedessä+repimässä+kaislaryppäitä+pois.+Kokemus+kylmän+veden+kihelmöivästä+vaikutuksesta+iholla+herätti+ajatuksen,++josko+alkaisi+harrastamaan+läpi+vuoden+uintireissuja.+Ei+tietty+omassa+rannassa+koska+ranta+jäätyy+pohjia+myöten,+mutta+uimaseuran+ylläpitämässä+kaupungin+avantouintikeskuksessa.+
Onko+kellään+kokemusta+avantouinnista?
Tälle+aamupäivälle+tuli+myös+uudet+wc-kalusteet,+joten+jos+hyvin+käy+minulla+on+kaunis+mukavuuslaitos+huomenissa.
Miniä+on+käymässä+Korvessa+ja+aikoi+tulla+illalla+auttamaan+matkalippujemme+siirtämisestä+kännykän+etunäytölle.
No,+nyt+huilailen+ennen+kuin+pistän+päivällisen+uuniin.
Tämmöstä🥴
27.09.2021 16:49
Iltaa@
Tatkoitatko,+että+ketjuun+ei+saa+kohteliaisuus+syistä++kirjoittaa+kuin+yksi+viesti+ja+odottaa+iltaan,+lukea+kaikki+kommentit+ja+vastata+sitten?
+Olet+oikeassa+yksi+kirjoittajahan+täällä+anona+hästää.
No,+oliko+sinulla+jotain+kivaa+kerrottavana,+mitä+touhuilit+tänään?+Skillan+on+toivonut+viesteihin+allekirjoitusta.
26.09.2021 19:20
Odotin+"alustus"+sanalle+kritiikkiä.
Aloituksessa+skillan+kertoi+itsemurhista,+siitä+ei+syntynyt+keskustelua.+Keskustelua+syntyi+Paloman+vierashuoneen+sisustamisesta+ja+minun+kysymyksestä+mitä+ketjuun+saa+kirjoittaa.+Unistakin+syntyi+keskustelua+edellisessä+ketjussa+vaikka+skillan+ei+aihetta+alustanut.
26.09.2021 16:32
Kirjoitit+totuuden,+en+pääse+eroon+riidan+haastajista,+seuraatte+minua+kunnes+kuolema+meidät+erottaa.
Skillan+kirjoitti+itsemurhista.+Loppuun+ajettujen+viimeisestä+ratkaisusta.+Toisen+ihmisen+tappaminen+ei+lukemani+mukaan+olekaa+niin+helppoa+kuin+voisi+kuvitella.
Tappaminen+helpottuu+kun+uhrista+tehdään+arvoton+ja+etäinen.
26.09.2021 16:26
Mökkielämä,+harrastukset+ja+nyt+mukaan+palaava+matkailu+ovat++iloni+lähteitä,+joista+ammennan+voimaa+arkeen.+
Istun+juuri+päiväkaakaolla+mökin+kahviterassilla.+Aurinko+paistaa+pilvien+välistä.
"Tyttöjen"+illat+ruokailuineen+ja+saunomisineen+ovat+parasta+laatuaikaa,+josta+sain+itsekin+iloita,+kun+kauan+kateissa+ollut+nuoruuden+ystävättäreni+kaarsi+asuntoautoineen+mökin+pihaan+pari+viikkoa+sitten.
Illalla+pelasin+elämäni+biisiä,+en+onnistunut+lain,+kaikki+arvailuni+meni+pieleen.+No,+kivaa+oli+kuitenkin.+Perinteisesti+saunan+jälkeen+napostella+makupaloja+ja+kuunnella+hyvää+musiikkia.
26.09.2021 15:06
Lue+kommenttini+ajatuksella,+sisäistä+lukemasi.+Kerroin+omien+kommenttieni+vastaanotosta,+en+muiden+kirjoittajien.+Kysyin+mikä+on+iloista+kommentointia,+mitä+skillan+toivoo?
26.09.2021 13:47
No,+jos+tutustuisit+näihin+muutaan+kympin+halpalentoihin,+ymmärtäisit,+että+ne+ei+sovellu+melkein+90-vuotiaille+hauraille+vanhukselle,+ei+minulle+liioin.+Halpalentoja+löytyy+aamuyön+tai+iltayön+lähdöillä,+välilaskuilla+ja+8+h+kokonaislentoajalla,+kun+Finnairin+suoralento+
kestää+vain++1.5+h.
Eli+ei+suomi24+ole+luotettava+🤔
26.09.2021 13:31
"Tällaistakin+keskustelua+yhteiskunnassa+käydään,+ja+jos+on+yli+700 000+suomalaista,+jotka+eivät+ole+ottaneet+rokotetta.+Syystä+tai+toisesta.+Sellainen+on+kansan+valitsema+eduskunta+kuin+on+kansakin"
No,+tottahan+tuokin+😊
26.09.2021 13:13
Sunnuntaipäivän+pohdiskelua+korvesta@
Kirjoitin+kevään+2010+alusta +syöpäpotilaat+palstalle.+Olin+selvinnyt+kahdesta+leikkauksesta+ja+sädehoitojaksosta,+olin+onnellinen+täynnä+elämän+halua.+Kirjoitin+palstalle+matkustaneeni+Hollantiin.
Kirjoitukseni+otettiin+ilolla+vastaan+ja+pyydettiin,+jotta+jatkaisin+matkapäivityksiä,+koska+monilla+oli+hoitojaksot+kesken+eivätkä+he+päässeet+matkustelemaan,+mutta+lukisivat+mielellään+matkoistani.+Ne+antoivat+toivoa+selvitä+ja+palata+normaaliin.+Kuten+nytkin+toivomme+paluuta+normaaliin.+
Olen+kirjoittanut+myös+tänne+ikäryhmiin+matkoistani+iloisia+asioita.+Mutta+niitä+ei+ole+otettu+ilolla+vastaan+vaan+oletuksilla,+että+kerskun.+
Skillan+toivoit+iloisia+kommentteja.+
Seinä+nousee+vastaani,+palstalla+vallitsee+nöyryyden+ja+kellä+onni+on+hän+onnen+kätkeköön+korostus+enkä+osaa+kirjoittaa+"nöyrästi"+mitä+se+nyt +sitten+tarkoittanee.+
Paloma+kertoi+viikonlopun+vietosta+läheisten+kanssa.+Hänen+kirjoituksesta+korostui+onnellisuus.
Kuitenkin+iloisen+värikäs+seinätapetti+ei+sopinut+joukkoon.+
No,+kommenttini+olkoon+alustus+keskustelulle,+eli+mikä+on+sopivaa+ja+mitä+saa+kiikkustuoliin+kirjoittaa?
Mitkä+ovat+mielestänne+iloisia+ja+toivottuja+asioita?
26.09.2021 12:57
Huomenta+kostea+vilpoisesta+Korvesta@
Istuessani+eilen+mökin+kahviterassilla++kaakaolla+ja+vadelmaviinerillä,+katselin+kuinka+piha+oli+muuttunut+tilkkutäkiksi.+Koivut+ovat+pudottaneet+runsaasti+lehtiä.+Odotan+kuitenkin+vielä,+että+kaikkien+puiden+ja+pensaiden+lehdet+putoavat+maahan.+Sitten+otan+lehtipuhaltimen+ja+alan+hommiin.+
Tein+pari+viikkoa+sitten+HS.n+viikko+ja+digitilauksen.+Ensimmäinen+lehti+olisi+pitänyt+tulla+jo+17.9.+Ei+tullut,+valitin,+tänään+sain+viime+viikon+ja+tämän+viikon+lehdet.+Lukemista+on+riittänyt.+On+muuten+hyvä+kooste+lehti+viikon+kotimaan+ja+ulkomaan+uutisista+sekä+monipuolinen+kulttuuri+osio.+
Silmiin+pisti+artikkeli+jota+emme+tule+tarkkaan+ajatelluksi.+Artikkelissa+valotettiin+Kelan+etuuksia.+Kahdeksan+kymmenestä+nauttii+Kelan+etuuksista+eli+80%+suomalaisista+saa+jossain+muodossa+jotain+tukea.+
Elämme+hyvinvointivaltiossa,+missä+ketään+ei+jätetä.+
Raikasta+saunalauantaita+😊
25.09.2021 10:13
Huomenta@
Luin+illalla+HS.n+viikko+38/21++kulttuuriosiosta++suomalais-irakilaisesta+kirjailijasta+Hassan+Blasimista.
+Johdannassa+kirjailijan+teksteihin+käytettiin+kognitiotieteilijän+Steven+Pinkerin+väitettä,+että+lukeminen+lisää+ihmisten+empatiokykyä+ja+kaunokirjallisuuden+leviäminen+on+vähentänyt+väkivaltaa.+
Arabiaksi+kirjoittava+suomalainen+Hassan+Blasim+on+tehnyt+vaikuttavaa+työtä+mitä+hänen+synnyin+maassaan+on+koettu+ja+miltä+tuntuu+elää+maahanmuuttajana.+
Blasimin+tarjoaa+ensin+vuolaasti+mahdollisuuksia+empatian+tuntemuksiin.+Sen+jälkeen+kaikki+on+toisin+ja+lopuksi+asetelmat+menevät+mullin+mallin.+
Lainsaksia+HS.+
Onko+teillä+kolemuksia+Hassan+Blasimin+kirjoista,+kiinnostuin.
25.09.2021 10:00
Sain+voimakkaan+näyn+👀+kuuluu
taiteellisiin+oikeuksiini.+
Seison+mökin+rantatörmällä+kädet+kohotettuina+kohti+taivasta🙏+ottaakseni+vastaan+ylhäältä+sinkoavia+suomi24+viestejä,+huidon+vimmatusti+kepillä+ympäriinsä+kuten+joku+joogaharrastaja+kerran+metsäpolulla+kertoi+huitoneensa+pahojahenkiä+pois.+Niin+minäkin+huidon+omat+ja+varastetut+viestit+pois+😇+
Tällaista+tänä-iltana+täältä+korvesta+viestittää,+pieni+köyryselkäinen+puutarhatontu+ja+välillä+sotenorsun+kokoinen+Eetla🙄
24.09.2021 21:20
Sinulla+Makriina+on+hauska+tapa+keksiä+uussanoja+kuten+"laahus".+Laahuksien+olisi+syytä+myös+kehitellä+uussanoja+kirjoitusten+monipuolistamiseksi.+Tuosta+yhden +laahuksen+käyttämästä+suosikkisanasta+"jyrätä"+tulee+mieleeni+se+entinen+kana,+joka+katujyrän+alle+jäätyään+huokaili+onnellisena+"kerrankin+kunnon+kukko".+Uskon,+että+entisen+kanan+kokemukset+kuvaavat+hyvin+tämän+haalistuneen+pitsilaahuksen+ajatusmaailmaa😁+
Minun+uussanani+johon +keskustelijat+ovat+pudonneet+on+"kannustusloukku".+
Oikeaa+mielipiteiden+vaihtoa+voin+anonkin+kanssa+käydä,+itselläni+usein+vaisto+kertoo+kuka+on+vilpitön.+
Puutuit+mielipiteittemme+vaihtoon+"remonttireiskan"+kanssa,+vedoten+keskusteluamme+ketjuun +sopimattomaksi.
Näinhän+uudet+keskustelijat+karkoitetaan+ei+vuokseni+tai+ehkä+sittenkin+olen+syypää+kun+heittäydyn+uuden+osallistujan+kanssa+jutustelemaan+autorempoista.+
Kehon+rempoista+päivittäin+taivastellaan,+myötäeletään,+kukkasin+ja+sydämin+tsempataan.+
No,+se+siitä+minä+nyt+en+osaa+kehua+kuin+aiheesta,+enkä+näe+kehumisen+aiheeksi+tavan+arjen+tapahtumia.+
Mutta+tietty,+jos+ei+tapahdu,+niin+ei+tapahdu.+
Minulle+pukkaa+joskus+liikaakin+tapahtumisia,+olenhan+pitkälle+tämän+huushollin+arjen+pyörittäjä.+Onneksi+mökkihommat+on+jo+talven+osalta+pitkälle+tehty.+Mökissäni+on+peruslämpö+joten+sinne+on+kiva+väliin+piipahdella+huokasemaan.+
Ensi+viikko+onkin+täyteen+buukattu+WC-remppa,+KAKSI.n+keikka,+siellä+luuntiheysmittaus.+Keramiikan+tekoa+ja+viikonlopulla+lähdemme+"lomamatkalle".+
Nyt+toivon,+että+puunkaatajat+eivät+tähän+parin+viikon+jaksoon+saavu+vaan+tulevat+joskus+lokakuun+puolessa,+huhu..
Tästä+tähän+päivään+😊
24.09.2021 12:44
"+jos+se+kaakattaa+kuin+kana,+jos+se+on+kanan+näköinen,+jos+se+kävelee+kuin+jyrän+alle+jäänyt+kana+se++on...........+kana.
Piru+olkapäälläni+pyysi+mehevämpää+kana+ilmaisua,+mutta+jätän+nyt+hienotunteisuus+syistä+välin.
24.09.2021 12:26
Tätä+on+toivottu,+blogiani,+jossa+kirjoittelen+omia+höpinöitäni.+
Mitä+tulee+osallistujien+naakin+aikaisiin+suuttumuksiin+vuonna+2006++kirjoittamistani+kielikukkasista,+ne+ei+todellakaan+enää+kuulu+2021-vuosiluvulle.
Tässä+mielessä+olen+kanssasi+samaa+mieltä
24.09.2021 12:04
Vuonna+2005+olen+kirkoittanut+ehkä+eniten+runoja,+novelleja+ja+ajatelmia.
Olin+irtautumassa+työelämästä,+lapseni+olivat+aikuistumassa,+minulla+jäi+aikaa+itselleni.+Olin+vuosikymmeniä+elänyt+muiden+ehdoilla.
Löysin+rakkauden,+hän+myös+kirjoitti.++Se+suhde+oli+vaikea+eikä+olisi+kestänyt+arkea.+Se+oli+viikonloppujen+lastuaikasuhde.
Täydenkuun+rapu.
Olen+täydenkuun+aikana+syntynyt+apu.+
Tunnen+sen+sisälläni+on+tulivuori.
Mandi+30.06.2005
24.09.2021 09:42
En+kyseenalaista,+vaan+hän+kuuluu+tähän+samaan+"kannustusloulussa"+olevien+sakkiin.
23.09.2021 23:36
Demeterille+sen+heitin,+jäikö+se+sinulta+huomaamatta?
23.09.2021 23:33
97 / 371