Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7420

1. Muumilaakson+rantatörmällä+könöllään+olevaa+puuta+vasten+nojaa+pitkä+haravan+varsi,+jonka+nuppiin+on+asennettu+tähtisädetikku.+Mörkö+siellä+stalkkaa+24/7,+Suomi24+hattivattien+keskusteluja.Viuhti+ja+Tiuhti+apunaan.+Heps,+huutaa+Viuhti.+Mörkö+heilauttaa+haravan+vartta, +Hahaa..hihkuu+Tiuhti,+Mymmelin+tyttären+viesti+poistu.+Niiskuneiti+puhaltaa+lehtipuhaltimella+poistetut+aivopierut+Nuuskamuikkusen+reppuun.+Nuuskamuikkunen+on+lähdössä+talven+viettoon+joen+varteen.+Perillä+Nuuskamuikkunen+sytyttää+nuotion+ja+kaataa+repun+sisällön+tuleen.+Nokipannukahvia+nauttiessaan+Nuuskamuikkunen+kuulee+punaisten+hiilten+välistä+hiljaista+valitusta.+On+se+niin+väärin😫
  2. Sinulla+Makriina+on+hauska+tapa+keksiä+uussanoja+kuten+"laahus".+Laahuksien+olisi+syytä+myös+kehitellä+uussanoja+kirjoitusten+monipuolistamiseksi.+Tuosta+yhden +laahuksen+käyttämästä+suosikkisanasta+"jyrätä"+tulee+mieleeni+se+entinen+kana,+joka+katujyrän+alle+jäätyään+huokaili+onnellisena+"kerrankin+kunnon+kukko".+Uskon,+että+entisen+kanan+kokemukset+kuvaavat+hyvin+tämän+haalistuneen+pitsilaahuksen+ajatusmaailmaa😁+Minun+uussanani+johon +​keskustelijat+ovat+pudonneet+on+"kannustusloukku".+Oikeaa+mielipiteiden+vaihtoa+voin+anonkin+kanssa+käydä,+itselläni+usein+vaisto+kertoo+kuka+on+vilpitön.+Puutuit+mielipiteittemme+vaihtoon+"remonttireiskan"+kanssa,+vedoten+keskusteluamme+ketjuun +sopimattomaksi.Näinhän+uudet+keskustelijat+karkoitetaan+ei+vuokseni+tai+ehkä+sittenkin+olen+syypää+kun+heittäydyn+uuden+osallistujan+kanssa+jutustelemaan+autorempoista.+Kehon+rempoista+päivittäin+taivastellaan,+myötäeletään,+kukkasin+ja+sydämin+tsempataan.+No,+se+siitä+minä+nyt+en+osaa+kehua+kuin+aiheesta,+enkä+näe+kehumisen+aiheeksi+tavan+arjen+tapahtumia.+Mutta+tietty,+jos+ei+tapahdu,+niin+ei+tapahdu.+Minulle+pukkaa+joskus+liikaakin+tapahtumisia,+olenhan+pitkälle+tämän+huushollin+arjen+pyörittäjä.+Onneksi+mökkihommat+on+jo+talven+osalta+pitkälle+tehty.+Mökissäni+on+peruslämpö+joten+sinne+on+kiva+väliin+piipahdella+huokasemaan.+Ensi+viikko+onkin+täyteen+buukattu+WC-remppa,+KAKSI.n+keikka,+siellä+luuntiheysmittaus.+Keramiikan+tekoa+ja+viikonlopulla+lähdemme+"lomamatkalle".+Nyt+toivon,+että+puunkaatajat+eivät+tähän+parin+viikon+jaksoon+saavu+vaan+tulevat+joskus+lokakuun+puolessa,+huhu..Tästä+tähän+päivään+😊
  3. "+jos+se+kaakattaa+kuin+kana,+jos+se+on+kanan+näköinen,+jos+se+kävelee+kuin+jyrän+alle+jäänyt+kana+se++on...........+kana.Piru+olkapäälläni+pyysi+mehevämpää+kana+ilmaisua,+mutta+jätän+nyt+hienotunteisuus+syistä+välin.