Vapaa kuvaus

Yhden sielussa tuli on ikuinen
toinen jäästä sulattaa vain sen
joku täällä aina rakastaa
joku vain tahtoo unohtaa

Yksi liikkuu leijonan askelin
toiselle riittää pieni haavekin
joku leijuu keijujen suojissa
toinen tanssii susien kanssa

Aloituksia

37

Kommenttia

326

  1. Jonkun+verran+lukenut+netistä+juttuja,+joissa+yritetään+ennustaa+teknologian+kehitystä+yms+tulevaisuudessa.+Katselin+joskus+Paluu+tulevaisuuteen+elokuvista+kertovan+dokumentin,+joka+julkaistiin+2015.+Vuonna+2015++tuli+kuluneeksi+30+vuotta+ensimmäisen+osan+juljaisusta,+ja+kakkososan+tapahtumat+sijoittuvat+vuoteen+2015.+Kertoivat,+että+halusivat+kyseisen+elokuvan+tehdä,+vaikka+tiesivät+ettei+todellisuus+ole+vuonna+2015+samanlainen,+kuin+elokuvassa.+Jonkun+verran+katsellut+muitakin+aikamatkustus+leffoja/sarjoja.
  2. https://www.kela.fi/kuntoutusselvitysViime+vuoden+keväällä+laitoin+hakemuks+ammatilliseen+kuntoutusselvitykseen.+Lokakuulla+olin+kolmen+päivän+jakson+siinä+ammatillisessa+kuntoutusselvityksessä.+Ensimmäisenä+päivänä+oli+aamusta+ensimmäisenä+kuntoutuksen+alkukeskustelu.+Siinä+täyttettiin+jotain+papereita.+Sitten+oli+sosionomin+sekä+psykologin+haastattelut.+Toisena+päivänä+oli+6+minuutin+kävelytesti,+työelämänasiantuntijan+haastattelu,+sekä+lääkärin+alkutarkastus.+Kolmantena+päivänä+oli+kuntosaliopastus,+yksilöllinen+loppukeskustelu,+sekä+omaohjaajan+yksilötapaaminen.++Todettiin,+että+saan+jatkoa+kuntoutusselvitykseen.+Kerroin+siellä+ammatillisessa+kuntoutusselvityksessä,+että+kouluaikoina+oli+keskittymisen+kanssa+ongelmia.+Esimerkiksi+joskus+äidinkielen+tunneilla+jokaisen+piti+vuorotellen+lukea+kirjan+tekstistä+pari+riviä.+No+itse+siinä+olin+uppoutuneena+omiin+ajatuksiini.+Havahduin+monesti+siihen,+kun+opettaja+hokee+nimeäni.+Olin+ala-asteella+ekalla+luokalla+ensimmäiset+kaksi+kuukautta+erityisluokalla,+mutta+minut+laitettiin+sitten+normiluokalle.+Huomasivat+siellä+kuntoutusselvityksessä+minussa+autismin+piirteitä.+Ammatillisen+kuntotusselvityksen+toinen+jakso+oli+kolmen+päivän+mittainen.+Menin+sinne+etukäteen+edellisenä+päivänä,+ihan+niin+kuin+enimmäisellä+kertaakin.+Ensimmäisenä+päivänä+oli+aloituskeskustelu,+sosionomin+haastattelu,+sekä+psykologin+tutkimus.+Toisena+päivänä+oli+lääkärin+tapaaminen,+fysioterapeutin+haastatattelu+ja+tutkimus,+sekä+psykiatrin+yksilötunti.+Kolmantena+päivänä+oli+työelämämasiantuntijan+haastattelu,+psykologin+palaute,+sekä+yksilöllinen+loppukeskustelu.
  3. Hommasin+alkuvuodesta+aktiivisuusrannekkeen,+joka+mittaa+askelet,+pulssin,+sekä+unen+laatua.+Olin+harkinnut+pitemmän+aikaa+rannekellon+hankkimista.+Puhelimen+sovelluksessa+näkyy+prosentteina,+paljonko+on+kävelyaskelia,+ja+paljonko+juoksuaskelia.Sovellus+väittää+minun+juosseen,+vaikken+kovin+nopeaa+tahtia+etene.+Sovellus+tulkitsee+juoksuksi+ripeän+kävelyn.+Sen+mukaan+tammkuun+askelista+7+prosenttia+on+juoksua.+Helmikuulla+juoksun+osuus+on+neljä+prosenttia,+ja+maaliskuulla+kymmenen+prosenttia.+Huhtikuun+tähän+astisista+askelista+18+prosenttia+on+juoksua.