sami-90

sami-90 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Yhden sielussa tuli on ikuinen
toinen jäästä sulattaa vain sen
joku täällä aina rakastaa
joku vain tahtoo unohtaa

Yksi liikkuu leijonan askelin
toiselle riittää pieni haavekin
joku leijuu keijujen suojissa
toinen tanssii susien kanssa

Liittynyt 11v sitten
37 aloitusta · 329 kommenttia
Kerroin+aiemmassa+viestissä,+että+jostain+syystä+kiehtoo+ajatus+oman+kielen+luomisesta.+Oon+lukenut+wikipediasta+keinotekoisista+kielistä,+kuten+esperanto,+Star+trek-leffojen+klingonin+kielestä+jne.+Joskus+tosiaan+oon+laittanut+excel-taulukkoon+jotain+oman+kieleni+sanastoa.+Sitten+oon+poistanut+luomani+sanaston+koneelta,+ja+aloittanut+saman+uudestaan+joskus+myöhemmin.No+aloin+joulun+aikaan+luomaan+taas+omaan+kieleeni+sanastoa.+Perustin+bloggeriin+blogin,+jossa+aion+ylläpitää+keksimäni+kielen+sanakirjaa.+Se+on+aluksi+yksityinen+blogi,+eli+vain+itse+voin+lukea+sitä.+Laitan+sen+ehkä+julkiseksi+joskus.+Riippuu+siitä,++miten+pitkälle+saan+kieltäni+luotua.Tein+jonkunlaisen+esittelytekstin+tapaisenkin+sinne,+jossa+kerron+tästä+oman+kielen+luomisestani.+Kerron+tekstissä,+että+luon+kieltäni+siihen+tyyliin,+että+korvaan+suomen+kielen+sanoja+omilla+sanoja.+Kehittelen+sanoja+katsomalla+google+translatesta,+mitä+joku+sana+on+toisella+kielellä,+ja+muokkaan+sanoja+kieleeni+sopiviksi.+Voiko+sitä+sitten+kutsua+kieleksi,+kun+korvaan+vaan+joitain+suomen+kielen+sanoja+muista+kielistä+lainatuilla+sanoilla?+Onko+kyseessä+vain+jonkinlainen+slangi?No,+huvinsa+kullakin.
Täällä+näitä+ehdotuksia+on+tullut.+Ainakin+on+ehdotettu+opiskelemaan+lähtemistä+sekä+henkilökohtaiseksi+avustajaksi+ryhtymistä.+Yhdessä+viestissä+pohditaan,+josko+paikka+yhteiskunnassa+olisikin+taiteiden+parissa.+Aiemmassa+viestissä+kerroin+nähneeni+kaksi+kertaa+unta+yrityksen+perustamisesta.+Mielessäni+on+elämän+aikana+liikkunut+kaikenlaisia+ideoita.+Joskus+yläaste+aikoina+kun+kuljin+kadulla,+ja+näin+jotain+vanhempia+autoja,+niin+mietin,+miten+niitä+tuunaisin,+ja+koristelisin+niitä+erilaisilla+teippauksilla.+Puutyötunnillakin+oli+kaikenlaisia+ideoita,+mitä+voisi+seuraavaksi+väsätä.+Myöhemmin+olen+mielessä+kehitellyt+omia+mielikuvitusbändejä+yms.+Mietin+mikä+olisi+bändini+nimi,+minkälaisia+sanoitukset+olisi,+minkä+näköisiä+levyn+kannet+olisi.+Jotain+elokuvien/tv-sarojen+juonia+olen+mielessäni+kehitellyt.+Jostain+syystä+kiehtoo+myös+ajatus+oman+kielen+luomiseta.+Joskus+oon+jopa+aloittanut+sillä,+että+olen+kehitellyt+jotain+yksittäisiä+sanoja+excel-taulukkoon.Lapsena+tykkäsin+piirtää+paljon.+Piirsin+päiväkodissa,+sekä+kotona.+Sain+ainakin+kahtena+eri+vuonna+synttärilahjaksi+vesivärit.+Ainakin+jotain+maisemakuvia+muistan+piirtäneeni/maalanneeni.+Auringolla+oli+kasvot,+sekä+pilvillä+oli+kädet.+Mummon+luona+piirsin+kerran+tietokirjasta+löytämiäni+eri+valtioiden+lippuja.+Aikuisena+oon+yrittänyt+pitää+piirrustusharrastusta+yllä.+Kotoani+löytyy+A4-kokoista+paperia,+lyijykyniä+ja+pyyhekumeja.+Pidän+lyijäreitä,+ja+pyyhekumeja+penaalissa,+jota+käytin+ala-asteen+ekalla+luokalla.+Ensimmäinen+penaalini+siis.+Innostuin+tänään+ostamaan+puuvärikyniä+50+kpl+setin+peltikotelossa.+Väritin+aiemmin+piirtämäni+kuvan+sarjakuvien+Wagnerista.+Aloitin+piirtämään+myös+Nuuskamuikkusta+googlesta+löytämääni+kuvaa+mallina+käyttäen.Voisi+kyllä+olla+ihan+mukavaakin+työskennellä+taiteen+parissa.+Mutta+elättääkö+sillä+itsensä,+on+tonen+juttu.+Toki+joku+musiikilla+itsensä+elättäminen+siinä+tapauksessa+onnistuu+erittäin+hyvin,+jos+keikkaa+riittää,+ja+biisit+soi+tasaiseen+tahtiin+radiossa.+Toki+voisi+tehdä,+niinkuin+Leevi+and+the+Leavings.+Bändi+ei+keikkailut,+tekivät+vaan+levyjä+harrastuspohjalta.+Jos+olisi+vaikka+joku+osa-aikainen+työ,+niin+olisi+jonkunlaista+tuloa.+Mutta+olisi+aikaa+myös+oman+taiteen+tekemiselle.+Mitä+se+oma+taide+sitten+olisikaan.+Musiikkia,+piirroksia,+videoita+tai+jotain.+Laitoin+tätä+viestiä+kirjoittaessa+Leevi+and+the+Leavingsin+soimaan+spotifystä.
Asun+yksinään+kerrostalokämpässä.+Äiti+käy+mun+luona+kerran+viikossa.+Muita+ei+sitten+käykkään.+Sain+yläasteella+oman+puhelimen.+Liittymässä+oli+joku+uuden+asiakkaan+tarjous.+5+euroa+kuussa+ilmaiseksi+puheluita+kuussa.+Olisko+ollut+vuoden+ajan+noin.+Isä+yritti+patistaa+soittelemaan,+kun+menee+hukkaan+viiden+euron+ilmaiset+puhelut+muuten.+No+kenelle+olisin++soitellut,+kun+ei++ollut+kavereita,+joille+soitella?