Vapaa kuvaus

Yhden sielussa tuli on ikuinen
toinen jäästä sulattaa vain sen
joku täällä aina rakastaa
joku vain tahtoo unohtaa

Yksi liikkuu leijonan askelin
toiselle riittää pieni haavekin
joku leijuu keijujen suojissa
toinen tanssii susien kanssa

Aloituksia

37

Kommenttia

326

  1. https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/6059/Toffee/http://aijaa.com/5HVydOJoskus+yläasteella+tehtiin+kotitalouden+tunnilla+toffeeta.+Ajattelin+sitten+tänä+iltana+googlettaa+reseptin,+ja+tehdä+toffeeta+pitästä+aikaa+itse.+Laitoin+linkin+reseptiin.+1+rkl voita+tai+margariinia 1+1/2+dl sokeria 1+1/2+dl maitoa+tai+kuohukermaa Ohjeet1.+Sulata+rasva+puhtaassa+paistinpannussa.+(Jos+valurautainen+paistinpannu+tuoksuu+esimerkiksi+sipulille,+sen+saa+puhtaaksi+suolalla+ja+vedellä.)2.+Lisää+sokeri+ja+maito+tai+kerma+puuhaarukalla+sekoittaen.3.+Sekoita+koko+ajan.+Keitä+seosta+niin+kauan,+että+se+on+vaaleanruskeaa.4.+Kaada+seos+leivinpaperille+ja+leikkaa+se+veitsellä+tai+kuviomuotilla+toffeepaloiksi.Sekoitin+toffeeta+pannulla+noin+10+minuuttia,+ja+kaadoin+leivinpaperille.+Tuli+sellaista+daimin+tyyppistä+kovaa+toffeeta.+Jos+kokeilis+ens+kerralla+kaataa+leivinpaperille+aiemmin.+Oli+hankala+leikata+siistin+muotoisia+palasia,+niin+tuli+tuollaisia+epämääräisen+näköisiä+tekeleitä.+Laitoin+kuvan+aijaa.com-sivustolle.+Linkki+kuvaan+on+viestin+alussa.
  2. Täällä+näitä+ehdotuksia+on+tullut.+Ainakin+on+ehdotettu+opiskelemaan+lähtemistä+sekä+henkilökohtaiseksi+avustajaksi+ryhtymistä.+Yhdessä+viestissä+pohditaan,+josko+paikka+yhteiskunnassa+olisikin+taiteiden+parissa.+Aiemmassa+viestissä+kerroin+nähneeni+kaksi+kertaa+unta+yrityksen+perustamisesta.+Mielessäni+on+elämän+aikana+liikkunut+kaikenlaisia+ideoita.+Joskus+yläaste+aikoina+kun+kuljin+kadulla,+ja+näin+jotain+vanhempia+autoja,+niin+mietin,+miten+niitä+tuunaisin,+ja+koristelisin+niitä+erilaisilla+teippauksilla.+Puutyötunnillakin+oli+kaikenlaisia+ideoita,+mitä+voisi+seuraavaksi+väsätä.+Myöhemmin+olen+mielessä+kehitellyt+omia+mielikuvitusbändejä+yms.+Mietin+mikä+olisi+bändini+nimi,+minkälaisia+sanoitukset+olisi,+minkä+näköisiä+levyn+kannet+olisi.+Jotain+elokuvien/tv-sarojen+juonia+olen+mielessäni+kehitellyt.+Jostain+syystä+kiehtoo+myös+ajatus+oman+kielen+luomiseta.+Joskus+oon+jopa+aloittanut+sillä,+että+olen+kehitellyt+jotain+yksittäisiä+sanoja+excel-taulukkoon.Lapsena+tykkäsin+piirtää+paljon.+Piirsin+päiväkodissa,+sekä+kotona.+Sain+ainakin+kahtena+eri+vuonna+synttärilahjaksi+vesivärit.+Ainakin+jotain+maisemakuvia+muistan+piirtäneeni/maalanneeni.+Auringolla+oli+kasvot,+sekä+pilvillä+oli+kädet.+Mummon+luona+piirsin+kerran+tietokirjasta+löytämiäni+eri+valtioiden+lippuja.+Aikuisena+oon+yrittänyt+pitää+piirrustusharrastusta+yllä.+Kotoani+löytyy+A4-kokoista+paperia,+lyijykyniä+ja+pyyhekumeja.+Pidän+lyijäreitä,+ja+pyyhekumeja+penaalissa,+jota+käytin+ala-asteen+ekalla+luokalla.+Ensimmäinen+penaalini+siis.+Innostuin+tänään+ostamaan+puuvärikyniä+50+kpl+setin+peltikotelossa.+Väritin+aiemmin+piirtämäni+kuvan+sarjakuvien+Wagnerista.+Aloitin+piirtämään+myös+Nuuskamuikkusta+googlesta+löytämääni+kuvaa+mallina+käyttäen.Voisi+kyllä+olla+ihan+mukavaakin+työskennellä+taiteen+parissa.+Mutta+elättääkö+sillä+itsensä,+on+tonen+juttu.+Toki+joku+musiikilla+itsensä+elättäminen+siinä+tapauksessa+onnistuu+erittäin+hyvin,+jos+keikkaa+riittää,+ja+biisit+soi+tasaiseen+tahtiin+radiossa.+Toki+voisi+tehdä,+niinkuin+Leevi+and+the+Leavings.+Bändi+ei+keikkailut,+tekivät+vaan+levyjä+harrastuspohjalta.+Jos+olisi+vaikka+joku+osa-aikainen+työ,+niin+olisi+jonkunlaista+tuloa.+Mutta+olisi+aikaa+myös+oman+taiteen+tekemiselle.+Mitä+se+oma+taide+sitten+olisikaan.+Musiikkia,+piirroksia,+videoita+tai+jotain.+Laitoin+tätä+viestiä+kirjoittaessa+Leevi+and+the+Leavingsin+soimaan+spotifystä.
  3. Nimimerkki+”pienin_askelin”+neuvoi+täällä+keskustelussa+kiinnittämään+huomiota+ravinnon+laatuun.+Väärä+ravintosisältö,+kalorien+puute,+proteiineja+ja+riittävästi+energiaa.+Laadin+tässä+viikonlopun+aikana+taulukkoa+exceliin+siitä,+millaisia+ruokia+syön+yhden+päivän+aikana.+Tutustuin+syömieni+ruokien+ravintoarvoihin.+Huomasin,+että+proteiinia+tosiaankin+voisi+olla+ruokavaliossa+enempi.+Kalsiumia+saan+myös+niukasti+nykyisestä+ruokavaliosta.+Aloin+suunittelemaan+muutoksia+ruokavalioon+näiden+ongelmien+korjaamiseksi.+Tein+listaa+tuotteista,+joita+uudistetussa+ruokavaliossa+aion+suosia.+Laitoin+exceliin,+montako+pakkausta+ostan+mitäkin+elintarviketta+kuukauden+aikana,+mitä+mikäkin+maksaa+jne.+Yhteenlaskettu+summa+sitten+on+kuukauden+ruokabudjetti.
  4. Sain+90-luvun+puolivälissä+walkmanin,+jolla+kuuntelin+kasetteja.+Yksi+kasetti+oli+ainakin+Smurffien+versioita+hittibiiseistä.+Jotain+cd-levyjen+musiikkia+nauhotin+kaseteille.+En+yleensä+kirjoittanut+mihinkään,+mitä+olin+kasetille+nauhottanut.+Aina+kun+biisi+loppu,+niin+tiesin+mikä+biisi+tulee+seuraavaksi,+kun+muistin+ulkoa+kaseteilla+olevat+biisit.+Ala-asteen+kuudennella+luokalla+syksyllä+lähdettiin+luokan+kanssa+viikoksi+lappiin.+Mukaan+tuli+muidenkin+koulujen+kutosluokkia.+Nauhoitin+mukaan+kaksi+90+minuutin+kasettia.+Patterit+loppui+viimeisenä+iltana.+Sitten+kuudennen+luokan+keväällä+oli+paikallisella+urheilukentällä+eri+koulujen+väliset+urheilukisat.+Siellä+sitten+yleisössä+opettaja+toisesta+koulusta+kysyi,+ettenkö+ollut+ottanut+mukaan+sitä+musiikkisoitinta.+En+ollut+ottanut.Olin+kuukauden+kesätöissä+paikallisessa+puistossa+2007.+Tili+tuli+kahden+viikon+välein.+Hankin+ensimmäisestä+tilistä+mp3-soittimen.+Siirsin+levyiltä+koneelle+musiikkia,+ja+sitä+kautta+mp3-soittimeen.+Viimesen+viikon+kesätöissä+pidin+soitinta+mukana.+Se+mp3-soitin+oli+mukana,+kun+kuljin+amikseen+bussilla+naapuripaikkakunnalle.+Siellä+naapuripaikkakunnalla+oli+Anttila+matkahuollon+vieressä.+Kävin+siellä+monesti+koulun+jälkeen+ostamassa+musiikkia+sekä+leffoja.Nykyään+kuuntelen+musiikkia+pääasiassa+spotifystä+sekä+youtubesta+tietokoneella,+tabletilla+ja+puhelimella.+Vieläkin+on+walkman+sekä+mp3-soitin+rojun+seassa+tallessa.+En+ole+raaskinut+pistää+niitä+pois+tunnearvoin+vuoksi.