sami-90

Yhden sielussa tuli on ikuinen<br />toinen jäästä sulattaa vain sen<br />joku täällä aina rakastaa<br />joku vain tahtoo unohtaa<br /><br />Yksi liikkuu leijonan askelin<br />toiselle riittää pieni haavekin<br />joku leijuu keijujen suojissa<br />toinen tanssii susien kanssa
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia37 aloitusta · 329 kommenttia
- Muutama vuosi sitten kävin pari kertaa kahvilassa juomassa kahvia, yksinään siis. Molemmilla kerroilla istuin ehkä vajaan tunnin. Seurasin ympärillä olevia ihmisiä. Taisin olla ainut yksinään oleva sielä kahvilassa. No innostus kahvilassa käyntiin lopahti siihen kahteen kertaan.
- Tuntuu olevan turn off miehen kokemattomuus, ainakin joillekkin naisille. Joitakin netin keskusteluja oon lukenut, joissa naiset kertoo tapailleensa miestä, joka onkin paljastunut kokemattomaksi. No kait naisiakin on erilaisia.
- Joskus lapsena leikin päiväkodissa muiden lasten kanssa. Kotona pihalla leikin hiekkalaatikolla, ja viereisessä kerrostalossa asuva poika kävi joskus siinä myös leikkimässä. Muutettiin toiseen paikkaan asumaan, kun olin 8 vuotta. Siellä sitten tuli oltua pihalla muiden lasten kanssa. Pelattiin monesti sählyä, ja mullakin oli oma maila sekä pallo. Ala-asteella oli yksi kaveri samalta luokalta, mutta siinä tuli sitten kiusamista, niin ei olla kavereita enää.
Ala-aste aikoina kun vietin aikaa yksin, luin paljon Aku Ankkaa. Katselin piirrettyjä, ja kuuntelin musaa. Säästin viikkorahoja pleikkariin, ja sain sen ostetuksi. Ensimmäinen hankkimani peli oli Formula-peli. Yläasteella juttelin kyllä muiden kanssa välituntisin, mutta en sitten tapaillut ketään koulun ulkopuolella. Yläaste aikoina tykkäsin katsoa telkkarista sarjoja Bel Airin prinssi, sekä Serranon perhe.
Asun nykyään yksin. Olen kuntouttavassa työtoiminnassa neljänä päivänä viikossa. Nyt heinäkuun olen tauolla. Äiti käy mun luona 2-3 kertaa kuussa. Muita ei sitten luonani käykkään. Jos nyt kuolisin, niin äiti kyllä soittelisi, ja ihmettelisi, miksen vastaa. - Mitä enempi ikää tulee, niin sitä absurdimmalta ajatus parisuhteesta tuntuu. Se juna meni jo aikoja sitten.
- http://www.is.fi/kotimaa/art-2000001245333.html
Viime elokuussa Iltasanomat julkaisi artikkelin aiheesta. Siinä on lueteltu 25 asiaa, jotka pitäisi löytyä jokaiselta kotoa. Artikkelin julkaisun jälkeen ostin kaupasta radion, taskulampun, sekä pattereita niihin. Lisäksi hankin kivennäisvettä, sekä kynttilöitä. Kuivamuonaa löytyi jo muutenkin hyvin kaapista. Kohdassa 12 kehotettiin ylläpitämään kotona kilon herkkuvarastoa. Moneen kertaan olen tuon artikkelin jälkeen hamstrannut kotiin herkkuja suositellun määrän, ja moneen kertaan on tullut herkut syötyä. Tällä hetkellä kyllä löytyy konvehtia kaapista, muttei se ihan kiloa paina. Maksan ostokset kortilla, mutta pidän lompakossa käteistä siltä varalta, jos ei kortilla maksu onnistukkaan.
Noita artikkelin kommentteja kun selaa alaspäin, niin siellä joku suosittelee hankittavaksi myös retkikeitintä. Sellaista olen itsekkin ajatellut hankkivani, mutten ole vielä saanut aikaiseksi. - Parisuhteesta kyselijöitä on jonkun verran. Kyselijät voi karkeasti jakaa kahteen ryhmään. Yksi ryhmä on lähempänä vanhempieni ikäluokkaa olevat naiset. Toinen ryhmä on ulkolaiset miehet, joita on samassa paikassa hommissa, kuin minä olen kuntouttavassa työtoiminnassa.
Tuntuu pitävän paikkansa tuo, että alkoholistit yms on sosiaalisia. Täälläkin paikallisilla alkoholisteilla on seuranaan toisensa. Paikallisilla alkoholisteilla on omat paikkansa, mihin kokoontuvat juomaan.
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000001245333.html Oon pyrkinyt asiani pitämään kunnossa niin hyvin, kuin mahdollista. Viime vuonna oli iltasanomilla artikkeli ”Jos paha päivä tulee – 25 asiaa, jotka jokaisella suomalaisella pitäisi aina olla kaapissaan”. Artikkelissa on lueteltuna asioita,joita on hyvä olla, jos kriisitilanne yllättää. Aloin hankkimaan asioita, joita tuossa on lueteltuna. Hankin muunmuassa taskulampun, ja radion, sekä niihin pattereita. Kävin tuon listan nyt läpi, ja melko hyvin löytyy listalta löytyviä asioita kotoa. Kohta kuusi, Juomia ja vettä 16 litraa. Kivennäisvettä löytyy 330ml pulloja 24-pack, eli noin puolet siitä, mikä on suositus. Jutussa mainittua kiloa herkkuja myöskään ei löydy. Joskus saan hamstratuksi sipsiä yms, mutta ne tulee syötyä muutamassa päivässä pois. Muuten on ihan hyvin noita listalla mainittuja asioita mulla kotona.
https://www.youtube.com/channel/UCOtb9r4h4nagt8iYAFDwUzg Youtubesta olen katsonut kaikki finntop5-kanavan videot. En enää muista, miten kyseisten videoiden pariin päädyin. Youtubeen on ilmaantunut muitakin vastaavia suomen kielisiä kanavia. - Aiemmin tavoitteena oli saada painoa alas. 2014 sain painoa pudotetuksi 16 kiloa.
Ne kilot tuli sitten takaisin, kun muutin yksin asumaan. Olen sitten saanut painoa uudestaan alas. Painoindeksi on nykyään 27,1, kun korkeimmillaan se on ollut 34,5.
Tuota juoksuharrastusta en niinkään ole harkinnut. Nykyiset kengät on Prismasta ostetut. Eivät taida ihan juoksemiseen soveltua, luulisin. Hankin viime vuonna kahvakuulan 10kg. Sillä nyt ei kauheasti ole tullut treenailtua, eli sen kapistuksen hyöty jää olemattomaksi. Voisi olla tavoitteena saada käsiin lisää voimaa, kun en saa edes ainuttakaan leukaa vedettyä. Kokeilin eilen pururadan varrella olevalla leuanvetotangolla.
Sellaisen voimistelumatonkin hankin viime talvena, tarkoituksena alkaa tehdä vatsalihasliikkeitä. No, vähiin on jäänyt sekin touhu. - Kävelen ulkona melkein joka päivä. Teiden varsilla on penkkejä, joilla joskus istun. Laitan kuulokkeet korviin, ja laitan kännykällä youtubesta tai spotifystä musiikkia. Vartin istun ja jatkan matkaa. Reitit on niitä vakioreittejä, ja penkit teiden varsilla yleensä samoja, joilla istun.
Kokeilen välillä tehdä jotain eri ruokia, kun samat alkaa kyllästyttämään. Aiemmassa viestissä mainitsemaani pizzaa tein 11 viikonloppua peräkkäin, joten kyllästyin siihen, ja nyt on ollut pizzasta taukoa. Ostin talvella pippurimyllyn, kun ensin ostin mustaa pippuria luomuna, ja kotona huomasin, että siinähän on purkissa kokonaisia pippureita. Hieno puinen mylly. Ei mitään muovirihkamaa. Muovi kun on nykyään niin yleinen materiaali.
Pyrin välttämään muovisten tavaroiden hankkimista. Jos on olemassa jostain esineestä vaihtoehtona muoviton versio, niin ostan sen mielummin. Käytän kauppakasseina kangaskasseja. Aina kun olen laittanut ostokset kaappiin, niin laitan kassit takaisin takin taskuun. Silloin, kun olin juuri muuttanut yksin asumaan, en aina muistanut ottaa kangaskasseja mukaan, ja jouduin ostamaan muoviset kassalta. Muutamaan kertaan kävi myös niin, että unohdin ottaa ostoskorin. Kävelin toiseen päähän kauppaa, ja otan jonkun tuotteen hyllystä. Ai niin, olisi hyvä olla myös kori mukana.
Tulipahan nyt lauantai-illan ratoksi jotain kirjoiteltua. Ehkä kirjoitan myöhemmin lisää. - http://www.maku.fi/reseptit/tortillaletut
http://aijaa.com/a/s1TA6l
Laitoin perjatain kunniaksi itse tortilloja reseptillä, jonka löysin maku.fi-sivustolta. Laitoin täytteeksi tofua, sipulisilppua, ruukkusalaattia, tomaattia, sekä tex mex-kastiketta. Leivinjauhetta lipsahti vähän liikaa, ja olisi voinut paistaa vähän kauemmin niitä tortillalettuja. Mutta oli ihan ok ruokaa. Juomana oli limsaa. Säästyi lauantaille myös. Laitoin Viestin alkuun linkit tortillalettujen reseptiin, sekä kuviin, joita otin ruuasta. - Viimeisin hankittu huonekalu on olohuoneen pöytä, jonka ostin kierrätyskeskuksesta. Edellinen pöytä ei mielestäni sopinut sisustukseen. Hankin pyöreän pöydän, koska mattokin sen pöydän alla on pyöreä. Matto on edellisen asukkaan komeroon jättämä.
Mainitsin aiemmassa viestissä, että käyn rannalla istumassa. Siellä rannalla on yksi tietty vakiopaikka, missä istun. Varalta on pari muutakin paikkaa, jos siinä vakiopaikalla onkin jo joku. Kuuntelen rannalla musiikkia spotifystä. Pururadalla en yleensä kuuntele musiikkia. Ala-aste aikoina liikuntatunneilla käytiin usein siinä samalla pururadalla. Sitten oli useamman vuoden tauko, ja ajattelin mennä sinne pururadalle taas vuosien jälkeen. Tuli muistoja mieleen kouluajoilta. Nyt on ollut useampi kesä, kun käyn pururadalla rentoutumassa. Netissä olen tehnyt tutkimusta, ja saanut selville että sitä pururataa ympäröivä metsä on suomen vanhimpia luonnonsuojelualueita.
Hyvää kesää. - Lasten tarhassa jotkut nauroivat, kun olen hitaampi juoksemaan, kuin muut. Ei tuo tarha aikainen pilkkaaminen kovin runsasta ollut, mutta jäi toki mieleen. Leikin monesti kotipihalla hiekkalaatikolla, ja siinä kävi viereisen kerrostalon poika leikkimässä. Sisällä katsoin monesti piirrettyjä VHS-kasetilta. Yksi suosikeista oli prätkähiiret. Omistin joitain prätkähiirilelujakin myös. Legoilla leikin paljon myöskin.
Sain 90-luvulla walkman-kasettisoittimen. Nauhoitin paljon levyiltä kasetille musiikkia, ja kuuntelin sitten sillä walkmanilla. Kaseteille nauhoitus jatkui 2000-luvun alkuvuosiin asti.
Aloitin peruskoulun 90-luvun loppupuoliskolla. Ekaluokalla leikin välituntisin joidenkin kanssa, mutta en sen kummemmin ollut heidän kanssaan tekemisissä vapaa-aikana. Muutettiin toiselle puolen paikkakuntaa, ja olin luokat 2-6 toisessa koulussa. Siellä sain yhden kaverin, jonka luona joskus kävin. Hänkin sitten alkoi jossain välissä kiusaamaan, niin en sitten viitsinyt olla hänen kanssaan tekemisissä.
Ala-asteella oli esimerkiksi sellaista kiusaamista, että kun välitunti alkaa, niin joku on mun kengät piilottanut. Kengät löytyi monesti sellaisesta siivoojan kärryn mustasta roskapussista.
Ala-aste aikoina luin paljon Aku Ankkaa, joka tuli meille tilattuna. Omistin myös ison läjän Aku Ankan taskukirjoja, ja Roope setän taskukirjoja myös. Pokemonia tykkäsin katsoa telkkarista, ja omistin niitä kortteja ison läjän. Ala-asteella säästin viikkorahoja pleikkariin, ja sain sen myös ostetuksi. Ensimmäinen pelini oli Formulapeli.
Kutosluokalla mentiin koko kaupungin kutoset viikoksi leirikouluun lappiin. Nauhoitin kotona stereoilla kaksi 90 minuutin kasettia. Otin ne kasetit, sekä walkmanin reissuun mukaan. Niitä sitten kuuntelin siellä lapissa aina, kun siihen oli mahdollisuus. Viimeisenä iltana loppui patterit.
Yläasteella kyllä joidenkin kanssa juttelin välituntisin, mutta tämä ei johtanut siihen, että olisin vapaa-ajalla ketään tavannut. Ystävänpäivänä oli meidän koululla sellainen perinne, että jokainen sai kaulaan pahvisen sydämen roikkumaan. Siihen sydämeen sai kerätä niiden nimiä, joita oli halannut. Seiskalla olin yhteen ysiluokkalaiseen tyttöön ihastunut. Uskaltauduin mennä häntä halaamaan, ja sain hänen nimensä pahvisydämeen.
Oli sitä kiusaamista myös yläasteellakin. Aknesta jotkut jaksoi huomautella. Yksi tapaus kysyi, että onko mulla kenties joku ihottuma. Menin yläasteen jälkeen amikseen, ja tuona aikana oli vielä aknea. Sain amiksessa lempinimen pizzanaama.
Kotiuduin armeijasta tammikuulla 2011. Saman vuoden kesällä sain olla koulutusta vastaavassa työssä, jonka jälkeen en ole palkkatyössä ollut. Olen ollut kuntouttavassa työtoiminnassa. Oon asunut yksin elokuusta 2015 lähtien. Päivät menee samoja rutiineja toistaen.
Aamulla herään klo 6. Syön lautasellisen puuroa, ja juon kupillisen kahvia. Siinä sitten jonkun ajan päästä lähden kävelemään sinne kuntouttavaan työtoimintaan. Matkaa on noin 1,5km. Kun olen takaisin kotona siinä puoli kolme, niin laitan ruokaa, ja ruuan jälkeen juon kupillisen kahvia. Lähden kävelylle siinä neljän aikoihin, ja tulen kotiin kaupan kautta, jos tarvitsee jotain ostaa. Loppu ilta menee sitten tietokoneella, sekä telkkaria katsellessa.
Olen kuntouttavassa työtoiminnassa neljä päivää viikossa, eli perjantait on vapaita. Perjantaisin menen heti aamusta hakemaan munkkirinkelin Lidlin paistopisteestä. Kotiin palattuani imuroin, ja moppaan lattiat. - Mua luulee monet nuoremmaksi, mitä todellisuudessa olen.
- Olen 26v mies, asun yksinään. Oon kuntouttavassa työtoiminnassa 8-14 maanantaista torstaihin. Tuun kotiin, laitan ruokaa, juon kahvia. Sen jälkeen lähden kävelylle. Käyn kaupassa, jos tarvitsee ruokaa ostaa. Loppu ilta menee netissä, ja telkkaria katsellessa. Alkoholia juon jotain 30-50 euron arvosta per vuosi. En polta.
Parisuhteessa en ole ollut koskaan. Sosiaalista elämää ei pahemmin ole. - Itse olin jo lastentarhassa kiusaamisen kohteena. Lähinnä se oli sitä, että mulle naureskeltiin, kun llin hitaampi juoksemaan, kuin muut. Koulussa oli sitten eri kiusaamisen muodot.
- Olin työttömien lapin reissulla 2012. Ostin Levin kylpylästä siili pehmolelun, joka on nykyään ikkunalaudalla pulupatsaan vieressä. Sohvan nojan päällä on noin puoltoista metrinen pehmolelukäärme. Sohvan molemissa päissä on koristetyynyt, toisessa ketun kuva, ja toisessa kuva seeprasta. Lisäksi on leopardikuvioinen torkkupeitto. Eläin teemainen sisustus siis.
- Prismasta 19,95. Sellanen pyöreä, ja halkaisija 30cm
- Ostin tänään pizzakiven, jolla pitäisi tulla rapea pizzapohja.
- Viime keväänä/alku kesästä oli minulla eräänlainen rituaali/intohimon kohde, pizzaperjantai. Kävin joka perjantai kaupasta hakemassa pakastepizzan. Kuuntelin youtubesta perjantaisin aamupäivällä Grandiosa pizzaperjantai-räpin. Perinne hiipui, ja olen nyt tuota perinnettä herätellyt uudestaan henkiin. Eroavaisuutena aiempaan, että valmistan pizzan itse. Kahtena edellisenä perjantaina olen laittanut pizzaa. Aiempana perjantaina tosin pohja oli valmistaikina, jonka mukana tuli tomaattikastike mukana. Viime viikon perjantaina laitoin pizzan ohjeella:
5dl täysjyvävehnäjauhoa
1ps (11g) kuivahiivaa
1tl suolaa
2dl vettä
1/2dl oliiviöljyä
1) Sekoita kuivat aineet. Lisää hieman kädenlämpöinen vesi ja oliiviöljy.
2) Kauli taikina leivinpaperin päällä. Anna kohota hetki liinalla peitettynä.
3) Lisää täytteitä mielen mukaan.
4) Paista 225 asteisessa uunissa 15-20 minuuttia.
Muutama työtoimintapaikan tyyppi on kaverina facebookissa. - Oon liikunnalla, sekä ruokavalion muutoksilla ruvennut voimaan paremmin. Jaksan paremmin huolehtia kodin siisteydestä, sekä lisäksi jaksan ulkoiseen olemukseen kiinnittää enempi huomiota. Ajan parran, ja leikkaan kynnet useammin. Vaatteiden vetoketjut ja napit pidän kiinni.
- Jatkoin eilen illalla elämäntarinan kirjoittamista. Kirjoitin siitä millaista arki on ollut yksin asuessa. Tekstiä on kertynyt jo 4163 sanan verran.