Vapaa kuvaus

Yhden sielussa tuli on ikuinen
toinen jäästä sulattaa vain sen
joku täällä aina rakastaa
joku vain tahtoo unohtaa

Yksi liikkuu leijonan askelin
toiselle riittää pieni haavekin
joku leijuu keijujen suojissa
toinen tanssii susien kanssa

Aloituksia

37

Kommenttia

326

  1. Mitä+enempi+ikää+tulee,+niin+sitä+absurdimmalta+ajatus+parisuhteesta+tuntuu.+Se+juna+meni+jo+aikoja+sitten.
  2. Parisuhteesta+kyselijöitä+on+jonkun+verran.+Kyselijät+voi+karkeasti+jakaa+kahteen+ryhmään.+Yksi+ryhmä+on+lähempänä+vanhempieni+ikäluokkaa+olevat+naiset.+Toinen+ryhmä+on+ulkolaiset+miehet,+joita+on+samassa+paikassa+hommissa,+kuin+minä+olen+kuntouttavassa+työtoiminnassa.Tuntuu+pitävän+paikkansa+tuo,+että+alkoholistit+yms+on+sosiaalisia.+Täälläkin+paikallisilla+alkoholisteilla+on+seuranaan+toisensa.+Paikallisilla+alkoholisteilla+on+omat+paikkansa,+mihin+kokoontuvat+juomaan.+http://www.is.fi/kotimaa/art-2000001245333.html+Oon+pyrkinyt+asiani+pitämään+kunnossa+niin+hyvin,+kuin+mahdollista.+Viime+vuonna+oli+iltasanomilla+artikkeli+”Jos+paha+päivä+tulee+–+25+asiaa,+jotka+jokaisella+suomalaisella+pitäisi+aina+olla+kaapissaan”.+Artikkelissa+on+lueteltuna+asioita,joita+on+hyvä+olla,+jos+kriisitilanne+yllättää.+Aloin+hankkimaan+asioita,+joita+tuossa+on+lueteltuna.+Hankin+muunmuassa+taskulampun,+ja+radion,+sekä+niihin+pattereita.++Kävin+tuon+listan+nyt+läpi,+ja+melko+hyvin+löytyy+listalta+löytyviä+asioita+kotoa.+Kohta+kuusi,+Juomia+ja+vettä+16+litraa.+Kivennäisvettä+löytyy+330ml+pulloja+24-pack,+eli+noin+puolet+siitä,+mikä+on+suositus.+Jutussa+mainittua+kiloa+herkkuja+myöskään+ei+löydy.+Joskus+saan+hamstratuksi+sipsiä+yms,+mutta+ne+tulee+syötyä+muutamassa+päivässä+pois.+Muuten+on+ihan+hyvin+noita+listalla+mainittuja+asioita+mulla+kotona.https://www.youtube.com/channel/UCOtb9r4h4nagt8iYAFDwUzg+Youtubesta+olen+katsonut+kaikki+finntop5-kanavan+videot.+En+enää+muista,+miten+kyseisten+videoiden+pariin+päädyin.+Youtubeen+on+ilmaantunut+muitakin+vastaavia+suomen+kielisiä+kanavia.
  3. Lasten+tarhassa+jotkut+nauroivat,+kun+olen+hitaampi+juoksemaan,+kuin+muut.+Ei+tuo+tarha+aikainen+pilkkaaminen+kovin+runsasta+ollut,+mutta+jäi+toki+mieleen.+Leikin+monesti+kotipihalla+hiekkalaatikolla,+ja+siinä+kävi+viereisen+kerrostalon+poika+leikkimässä.+Sisällä+katsoin+monesti+piirrettyjä+VHS-kasetilta.+Yksi+suosikeista+oli+prätkähiiret.+Omistin+joitain+prätkähiirilelujakin+myös.+Legoilla+leikin+paljon+myöskin.Sain+90-luvulla+walkman-kasettisoittimen.+Nauhoitin+paljon+levyiltä+kasetille+musiikkia,+ja+kuuntelin+sitten+sillä+walkmanilla.+Kaseteille+nauhoitus+jatkui+2000-luvun+alkuvuosiin+asti.Aloitin+peruskoulun+90-luvun+loppupuoliskolla.+Ekaluokalla+leikin+välituntisin+joidenkin+kanssa,+mutta+en+sen+kummemmin+ollut+heidän+kanssaan+tekemisissä+vapaa-aikana.+Muutettiin+toiselle+puolen+paikkakuntaa,+ja+olin+luokat+2-6+toisessa+koulussa.+Siellä+sain+yhden+kaverin,+jonka+luona+joskus+kävin.+Hänkin+sitten+alkoi+jossain+välissä+kiusaamaan,+niin+en+sitten+viitsinyt+olla+hänen+kanssaan+tekemisissä.+Ala-asteella+oli+esimerkiksi+sellaista+kiusaamista,+että+kun+välitunti+alkaa,+niin+joku+on+mun+kengät+piilottanut.+Kengät+löytyi+monesti+sellaisesta+siivoojan+kärryn+mustasta+roskapussista.+Ala-aste+aikoina+luin+paljon+Aku+Ankkaa,+joka+tuli+meille+tilattuna.+Omistin+myös+ison+läjän+Aku+Ankan+taskukirjoja,+ja+Roope+setän+taskukirjoja+myös.+Pokemonia+tykkäsin+katsoa+telkkarista,+ja+omistin+niitä+kortteja+ison+läjän.+Ala-asteella+säästin+viikkorahoja+pleikkariin,+ja+sain+sen+myös+ostetuksi.+Ensimmäinen+pelini+oli+Formulapeli.+Kutosluokalla+mentiin+koko+kaupungin+kutoset+viikoksi+leirikouluun+lappiin.+Nauhoitin+kotona+stereoilla+kaksi+90+minuutin+kasettia.+Otin+ne+kasetit,+sekä+walkmanin+reissuun+mukaan.+Niitä+sitten+kuuntelin+siellä+lapissa+aina,+kun+siihen+oli+mahdollisuus.+Viimeisenä+iltana+loppui+patterit.Yläasteella+kyllä+joidenkin+kanssa+juttelin+välituntisin,+mutta+tämä+ei+johtanut+siihen,+että+olisin+vapaa-ajalla+ketään+tavannut.+Ystävänpäivänä+oli+meidän+koululla+sellainen+perinne,+että+jokainen+sai+kaulaan+pahvisen+sydämen+roikkumaan.+Siihen+sydämeen+sai+kerätä+niiden+nimiä,+joita+oli+halannut.+Seiskalla+olin+yhteen+ysiluokkalaiseen+tyttöön+ihastunut.+Uskaltauduin+mennä+häntä+halaamaan,+ja+sain+hänen+nimensä+pahvisydämeen.+Oli+sitä+kiusaamista+myös+yläasteellakin.+Aknesta+jotkut+jaksoi+huomautella.+Yksi+tapaus+kysyi,+että+onko+mulla+kenties+joku+ihottuma.+Menin+yläasteen+jälkeen+amikseen,+ja+tuona+aikana+oli+vielä+aknea.+Sain+amiksessa+lempinimen+pizzanaama.Kotiuduin+armeijasta+tammikuulla+2011.+Saman+vuoden+kesällä+sain+olla+koulutusta+vastaavassa+työssä,+jonka+jälkeen+en+ole+palkkatyössä+ollut.+Olen+ollut+kuntouttavassa+työtoiminnassa.+Oon+asunut+yksin+elokuusta+2015+lähtien.+Päivät+menee+samoja+rutiineja+toistaen.+Aamulla+herään+klo+6.+Syön+lautasellisen+puuroa,+ja+juon+kupillisen+kahvia.+Siinä+sitten+jonkun+ajan+päästä+lähden+kävelemään+sinne+kuntouttavaan+työtoimintaan.+Matkaa+on+noin+1,5km.+Kun+olen+takaisin+kotona+siinä+puoli+kolme,+niin+laitan+ruokaa,+ja+ruuan+jälkeen+juon+kupillisen+kahvia.+Lähden+kävelylle+siinä+neljän+aikoihin,+ja+tulen+kotiin+kaupan+kautta,+jos+tarvitsee+jotain+ostaa.+Loppu+ilta+menee+sitten+tietokoneella,+sekä+telkkaria+katsellessa.Olen+kuntouttavassa+työtoiminnassa+neljä+päivää+viikossa,+eli+perjantait+on+vapaita.+Perjantaisin+menen+heti+aamusta+hakemaan+munkkirinkelin+Lidlin+paistopisteestä.+Kotiin+palattuani+imuroin,+ja+moppaan+lattiat.
  4. Olin+työttömien+lapin+reissulla+2012.+Ostin+Levin+kylpylästä+siili+pehmolelun,+joka+on+nykyään+ikkunalaudalla+pulupatsaan+vieressä.+Sohvan+nojan+päällä+on+noin+puoltoista+metrinen+pehmolelukäärme.+Sohvan+molemissa+päissä+on+koristetyynyt,+toisessa+ketun+kuva,+ja+toisessa+kuva+seeprasta.+Lisäksi+on+leopardikuvioinen+torkkupeitto.+Eläin+teemainen+sisustus+siis.