Syrjäytyminen alkaa kaverittomuudesta

ex-raitis3

Helsingin uutiset kirjoittaa miten nuorten miesten syrjäytyminen alkaa ensin kaveripiiristä syrjäytymisestä ja sitten johtaa muuhunkin syrjäytymiseen:

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/503640-raportti-miehet-syrjaytyvat-ensin-kaveripiirista-ja-sitten-tyoelamasta

Tämä pitää hyvin paikkaansa. Tähän voisi vielä lisätä sen, että myös parisuhde-elämästä syrjäytyminen alkaa kaveripiiristä syrjäymisellä. Kun ei ole kavereita, ei pääse mukaan baareihin ja muihin paikkoihin joissa naisia tapaisi. Naiset myös suhtautuvat kielteisesti mieheen jolla ei ole kavereita.

Yksin kaverisuhteita koossapitävä voima on alkoholinkäyttö. Suhteet kavereihin pysyvät kasassa kun käydään yhdessä pussikaljoittelemassa ja täysi-ikäiseksi tultua sitten baareissa. Jos nuori ei ala siinä 15 -ikävuoden kohdalla juoda muiden kanssa, aiheutuu tästä helposti kaveripiiristä syrjäytyminen. Olisikin tärkeää että teini-ikäisenä lähtee muiden mukana juopottelemaan, jolloin pysyy mukana kaveripiirissä eikä syrjäydy yhteiskunnasta.

37

845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ongelmat johtuvatkin siis siitä, että suomalainen seuraelämä on keskittynyt ryyppäämisen ympärille. Sitten kun ihmiset viisastuvat, eivätkä enää halua myrkyttää aivojaan etanolilla, mitään ei jää jäljelle.

      Mekaniikka on samanlainen kuin narkkareilla. Huumeista on vaikea päästä eroon, jos kaikki ystävät ja tuttavat ovat itsekin huumeidenkäyttäjiä. Samalla tavalla suomalainen pämppäyskulttuuri on yksipuolistanut suomalaista seuraelämää siihen pisteeseen, että raitistuminen merkitsee syrjäytymistä.

    • mikäjohtaamihinkin

      Anteeksi vaan, mutta syrjäytyminen on kyllä monisyisempi asia, eikä siltä todellakaan pussikaljoittelulla voi säästyä.

    • sitäkinon

      Jos ei haluu juoda, niin sit pitää ettiä juomatonta kaveripiiriä, esim nörttiporukkaa.

      • nörttimiesmies

        Kyllä ne nörtit ihan samalla tavalla ryyppää kuin muutkin. Ainoa eroa on, ettei sen jälkeen lähdetä iskemään naisia. Yleensä korkeakoulutetut juovat kohtuudella, mutta ei tarvitse olla nörtti ollakseen korkeakoulutettu.


    • mainostenpersonointi

      Jos tähän kaverittomuuteen ja yksinäisyyteen sisältyy vielä päälle parikymppisenä sairastettava poikuus, ei toivottomuudelta voi häpeä.

      "Mies" jolla on poikuus tallella yli parikymppisenä on pilkan kohde kaikille. Normaalit miehet saavat ensimmäiset kokemukset jo yläasteella tai viimeistään amiksessa/lukiossa. Kiltit, hyvätapaiset, arat ja ujot miehet joutuvat kärsimään poikuuden tuomasta häpeästä liian myöhäiseen ikään, useimmat eivät parane siitä koskaan.

      Yhteiskuntaa eivät näiden miesten surkeat ja onnettomat kohtalot kiinnosta pätkääkään. Kiltillä miehellä ei tee mitän!

      • Täälläkin kokemattomia miehiä pilkataan haukkamalla "neitsytsediksi" ja ties miksi. Vähemmästäkin sitä ihminen syrjäytyy.


      • Pihtarikurppa

        Kyllä yhteiskuntaa kiinnostaa, mutta kaverittomuus, sosiaalinen kyvyttömyys ja pariutumisen vaikeus eivät ole yhteiskunnan ratkaistavissa ja korjattavissa. Jotain tarttis tehdä itsekin, sen sijaan että itketään netissä päivät pitkät, että maailmassa on vika. Tämä vaan taitaa olla aivan mahdoton ajatus monelle "kiltille ja kunnolliselle" miehelle, joka istuu iltaisin sohvalla toinen peukku perseessä ja toinen suussa,ja ihmettelee kun ne naiset eivät tulekaan kotiin pillua tarjoamaan.


      • Sivustahuutelija
        Pihtarikurppa kirjoitti:

        Kyllä yhteiskuntaa kiinnostaa, mutta kaverittomuus, sosiaalinen kyvyttömyys ja pariutumisen vaikeus eivät ole yhteiskunnan ratkaistavissa ja korjattavissa. Jotain tarttis tehdä itsekin, sen sijaan että itketään netissä päivät pitkät, että maailmassa on vika. Tämä vaan taitaa olla aivan mahdoton ajatus monelle "kiltille ja kunnolliselle" miehelle, joka istuu iltaisin sohvalla toinen peukku perseessä ja toinen suussa,ja ihmettelee kun ne naiset eivät tulekaan kotiin pillua tarjoamaan.

        Sinä se jaksat sitten päivästä toiseen olla niin ilahduttavan hienotunteinen, diskreetti, kaunopuheinen, lämmin ja ei-kyyninen henkilö.

        Oikein Urbaanisanakirjan määritelmän mukainen kurppa.


      • nfwjenvw
        Sivustahuutelija kirjoitti:

        Sinä se jaksat sitten päivästä toiseen olla niin ilahduttavan hienotunteinen, diskreetti, kaunopuheinen, lämmin ja ei-kyyninen henkilö.

        Oikein Urbaanisanakirjan määritelmän mukainen kurppa.

        Sitä saa mitä tilaa. Ätmit on kuin 3-vuotiaita kiukkupuuskapoikia, jotka haluais itse vetää rageja ja että naiset olis niitä ikilempeitä äitejä niitä lohduttamassa ja rauhoittelemassa kun oma tunne-elämän ymmärtäminen on jäänyt kehittymättä.

        Pihtarikurpalla on hauskempi moodi omien kavereiden seurassa, mutta ätmeillä on vaan tää yksi moodi. Naisten pitäsi vaan vittuilla ätmeille enemmänkin, niin oppisivat.


      • AvioATmies
        HC-ätmel kirjoitti:

        Täälläkin kokemattomia miehiä pilkataan haukkamalla "neitsytsediksi" ja ties miksi. Vähemmästäkin sitä ihminen syrjäytyy.

        Ja itse et ole koskaan pilkannut palstalla naisia millään tavalla?


      • AvioATmies kirjoitti:

        Ja itse et ole koskaan pilkannut palstalla naisia millään tavalla?

        Tosiasioiden toteaminen ei ole pilkkaamista.


      • AvioATmies
        HC-ätmel kirjoitti:

        Tosiasioiden toteaminen ei ole pilkkaamista.

        Ei sitten ole neitsytsedäksi kutsuminenkaan.


      • AvioATmies kirjoitti:

        Ei sitten ole neitsytsedäksi kutsuminenkaan.

        Se ei ole tosiasia, vaan naisten keksimä ilkeämielinen haukkumanimi.


    • Pillujen--asiantuntija

      Noins e juuri menee ettäjos et juopottele niin et saa pillua. Tylsä on mies joka ei juo eikä käy baareissa ja sitten naiset syrjii sellaisia miehiä. Kaikenlaiset paskat jännämiehet juo aina ja siksi naiset antaa niille aina pillua ja ovat parisuhteessa sellaisten kanssa.

    • Naisten kannattaisi varoa sanojaan, koska jos he sanovat miehelle rumasti, mies syrjäytyy ja naisen verotusta joudutaan nostamaan miehen elättämiseksi.

      • Juupajuup

        Siis naisen kannattaa varoa sanojaan muuten mies syrjääntyy, mutta toisaalta naisten pitää olla paljon vahvempia henkisesti ja kestää kaiken maailman huorittelut, kourimiset, salakuvaamiset ja ulkonäköpaineet, niinkö?

        Ensinnäkin baariin kuin baariin pääsee ilman kavereita ja toisaalta kun yksin menee baariin niin saa seuraakin helpommin sekä naisseuraa että kaveriseuraa. Siellähän sitä nimenomaan tutustutaan uusiin ihmisiin ja luodaan kontakteja.

        Olen kyllä sitä mieltä, että näillä joillakin lapsuudesta asti ei ole opetettu kohtaamaan pettymyksiä ja toisaalta ei ole rohkaistu oma-aloitteisuuteen eikä vahvistettu itsetuntoa terveellisellä tavalla eikä ole vaadittu yhtään mitään tekemään yhtään minkään eteen ts. kakarat on passattu lapsesta asti aivan piloille.


      • Juupajuup kirjoitti:

        Siis naisen kannattaa varoa sanojaan muuten mies syrjääntyy, mutta toisaalta naisten pitää olla paljon vahvempia henkisesti ja kestää kaiken maailman huorittelut, kourimiset, salakuvaamiset ja ulkonäköpaineet, niinkö?

        Ensinnäkin baariin kuin baariin pääsee ilman kavereita ja toisaalta kun yksin menee baariin niin saa seuraakin helpommin sekä naisseuraa että kaveriseuraa. Siellähän sitä nimenomaan tutustutaan uusiin ihmisiin ja luodaan kontakteja.

        Olen kyllä sitä mieltä, että näillä joillakin lapsuudesta asti ei ole opetettu kohtaamaan pettymyksiä ja toisaalta ei ole rohkaistu oma-aloitteisuuteen eikä vahvistettu itsetuntoa terveellisellä tavalla eikä ole vaadittu yhtään mitään tekemään yhtään minkään eteen ts. kakarat on passattu lapsesta asti aivan piloille.

        Aijai, tuollainen vihapuhe aiheutti taas varmaan ainakin viiden miehen syrjäytymisen.


    • Ulkonäkö-on-kemia

      Naiset syrjii rumia miehiä.

    • Vaikka tässäkin keskustelussa kurpat ja feministit naureskelee syrjäytyneille miehille ja ovat onnellisia toisten kärsimysestä, niin ei ehkä kannattaisi. Yhteiskunta kuitenkin suurelta osin pyörii miesten työn ja työmotivaation varassa. Muutama kymmenen tuhatta tai sataatuhatta miestä kun heittää hanskat tiskiin ja alkaa yhteiskunnan eläteiksi, niin koko systeemi romahtaa. Eivät naiset tietenkään tunne siitä mitään syyllisyyttä, mutta ehkä kuitenkin kannattaisi, vähän miettiä syitä ja seurauksia.

      • Oletko sä edes itse töissä käynyt?

        Turha sun tästä on yhtään naisia tai feministejä syyttää, sillä ei se ole heidän vikansa, jos sä tai jotkut naisettomuudesta kärsivät luuserimiehet eivät saa naisia. Eikä se työmotivaatio saa todellakaan olla kiinni siitä, että saako kyseinen mies naisia vaiko ei, että kyllä pitäisi miesten jo itse tollainen asia tajuta.


    • yyrreddd

      Ei juomattomuus ole syrjäytymisen syy, suomesta löytyy tolkuttomasti yhdistyksiä ja seuroja minne voi mennä.

      • ex-raitis3

        Aikuisille varmaan löytyykin. Puhe oli nuorista.


    • Pillunhajua

      Kävin salilla ja sielä haisi pillu.

    • Olen kyllä samaa mieltä tuon HC-ätmelin kanssa. Suomalainen seuraelämä keskittyy ihan liikaa juomisen ympärille. Ylipäänsä bilettämiseen. Jos kaverit on kovasti viihteellä viihtyväisiä, niin kyllähän siinä helposti kelkasta tippuu ellei itsekin jaksa edes mukana roikkua.

      Tää kyllä pätee myös meihin naisiin.

      Yhtä hyvin sitä vois ja voi kulkea kaverien kanssa selvinpäinkin. Mä ainakin olen aina pidättänyt itselläni oikeuden juoda tai olla juomatta, siitä huolimatta mitä kaverit päättää tehdä. Jos ei seura kelpaa tai ole kelvannut, olen sitten mennyt omia menojani.

      Ne nyt vaan ei ole mitään oikeita kavereita, mitkä ei hyväksy eriävää näkemystä. Tai sitä, ettei itse juo muiden juodessa. Turha semmosien perään on surra. Nuorenakaan.

      Jotenkin voisin ajatella, että nuorilla miehilläkin olis harrastuspiirejä missä niitä kavereita saa. Ilman, että on juotava yhtään mitään ilmapiirin piristämiseksi. Yhdessä on kivaa ja harrastukset kulkee. Harrastus on se koossapitävä "voima". :)

      Vaikka nyt joku motocross..ei sielläkään tarvi pämpätä, että kaverit viihtyy messissä.

      • sääliksi-käy

        Jos nuori nainen ei ryyppää edes seuran vuoksi, se ajautuu sinunkaltaiseksesi, s24:n sinkkupalstalla kaakattavaksi keski-ikäiseksi täti-ihmiseksi, jolla ei ole muuta elämää kuin pyyhkiä vauvansa persettä ja jaaritella itsestäänselvyyksiä sinkkumiehille. Livenä ei tunne ketään, ja luulee, että sinkku-palstan kirjoittajat edustavat jotain todellista elämää ja korvaavat oikeat ihmiskontaktit.


      • sääliksi-käy kirjoitti:

        Jos nuori nainen ei ryyppää edes seuran vuoksi, se ajautuu sinunkaltaiseksesi, s24:n sinkkupalstalla kaakattavaksi keski-ikäiseksi täti-ihmiseksi, jolla ei ole muuta elämää kuin pyyhkiä vauvansa persettä ja jaaritella itsestäänselvyyksiä sinkkumiehille. Livenä ei tunne ketään, ja luulee, että sinkku-palstan kirjoittajat edustavat jotain todellista elämää ja korvaavat oikeat ihmiskontaktit.

        Ei tää ole ollenkaan paskempi vaihtoehto. Livenä tunnen vaikka ketä, miks oletat etten tuntis? Kysehän ei ole siitä etten tuntis vaan siitä, etten jaksa olla kiinnostunut ylläpitämään suhteita joka suuntaan. :)

        Koska sulle on annettu oikeus päättää kuka korvaa mitäkin jne? Kalikka kolahti ja sinä älähdit.


      • sääliksi-käy kirjoitti:

        Jos nuori nainen ei ryyppää edes seuran vuoksi, se ajautuu sinunkaltaiseksesi, s24:n sinkkupalstalla kaakattavaksi keski-ikäiseksi täti-ihmiseksi, jolla ei ole muuta elämää kuin pyyhkiä vauvansa persettä ja jaaritella itsestäänselvyyksiä sinkkumiehille. Livenä ei tunne ketään, ja luulee, että sinkku-palstan kirjoittajat edustavat jotain todellista elämää ja korvaavat oikeat ihmiskontaktit.

        "s24:n sinkkupalstalla kaakattavaksi keski-ikäiseksi täti-ihmiseksi, jolla ei ole muuta elämää kuin pyyhkiä vauvansa persettä ja jaaritella itsestäänselvyyksiä sinkkumiehille."

        Hyvin kuvailtu. Sönkön kommentit ovat nimen omaan mitäänsanomattomia itsestäänselvyyksiä. Toisinaan niistä paistaa läpi melkoinen ymmärtämättömyys ja kapeakatseinen maailmankuva ainoastaan omasta näkökulmasta.


      • super-atm kirjoitti:

        "s24:n sinkkupalstalla kaakattavaksi keski-ikäiseksi täti-ihmiseksi, jolla ei ole muuta elämää kuin pyyhkiä vauvansa persettä ja jaaritella itsestäänselvyyksiä sinkkumiehille."

        Hyvin kuvailtu. Sönkön kommentit ovat nimen omaan mitäänsanomattomia itsestäänselvyyksiä. Toisinaan niistä paistaa läpi melkoinen ymmärtämättömyys ja kapeakatseinen maailmankuva ainoastaan omasta näkökulmasta.

        Varmaan, en ole tosin koskaan väittänytkään olevani penaalin terävin kynä. :)

        Jollekin ne asiat on itsestäänselvyyksiä ja joillekin ei näytä olevan. Puhuminen ei maksa mitään.


      • sääliksi-käy kirjoitti:

        Jos nuori nainen ei ryyppää edes seuran vuoksi, se ajautuu sinunkaltaiseksesi, s24:n sinkkupalstalla kaakattavaksi keski-ikäiseksi täti-ihmiseksi, jolla ei ole muuta elämää kuin pyyhkiä vauvansa persettä ja jaaritella itsestäänselvyyksiä sinkkumiehille. Livenä ei tunne ketään, ja luulee, että sinkku-palstan kirjoittajat edustavat jotain todellista elämää ja korvaavat oikeat ihmiskontaktit.

        Tuosta ryyppäämisestä vielä, että kaikille ei alkoholi sovi. Edes pieninä määrinä. Pitäisikö kalalle allergisenkin syödä kalaa, koska muutkin seurueessa syövät?

        Eikö ole vaan hyvä, jos ajatutuu kauemmas seurasta joka ei ole itselle hyväksi tai koe sopivaksi? Minä olen varmaan tyhmä kun saapas, mutta niin paljon ei ole tarvetta muita miellyttää, että rupeisin tikkuja kynsieni alle tunkemaan. Kyllä sitä itse on päätetty nuorena ja tullaan päättämään, niin kauan kun kykenen mitä minä teen ja tekemättä jätän. Jos se tarkoittaa seuran menetystä, antaa vaan vetää kaikki. Juoskaa! :)


    • 41v-sinkkumies

      Nuorena en ryypiskellyt vaan pelasin jalista ihan sm sarjassakin. Tytöt lähti aina niiden poikien matkaan jotka juopotteli. Yksi lihava ruma nainen oli minusta kiinnostunut mutta sen en minä satakiloisen kanssa halua olla. Tein muutenkin kaikkea urheilullista. Muutaman kerran kävin kaverin kanssa discoissa jossa pyysin tyttöjä tanssimaan mutta eivät suostuneet. Oli mulla paljon kavereita mies puolisia, vetivät röökiä ja ryyppäsivät ja niillä oli aina tyttöjä.

    • aaaaviikströmmi

      Minä näen syrjäytymisen miehen näkökulmasta poikkeuksellisena. Nyky-yhteiskunta on muuttunut paljon, kun maaltamuuttaneet vanhemmat ovat opettaneet lapsilleen edelleen kovan työteon merkityksen. Sillä saa arvostuksen ja parisuhdetaitojen osuus kasvatuksessa täysi nolla. Eihän maalla mitään parisuhteita ollut vaan avioliitto ja siinä oltiin koska kylillä ei kahannut erotakkaan.

      Nyt pitäisi sitten opetella ottamaan oma elämä haltuun ja elää sitä, eikä "tehdä" toisia tyytyväiseksi. Naisille ei sinäällään rooli ole kovin paljoa muuttunut, mutta ns. itsekkäämmästä persoonastaan huolen pitävät miehet terrorisoivat naiset epäluuloon kaikkia miehiä kohtaan ja taas nämä entisen sukupolven parisuhdeajattelun läpikäymättömät eivät osaa hakeutua ja osoittaa samanlaista maskuliinisuutta kuin itsekkäämmän persoonan omaavat.

      Monestihan sanotaan, että suomalainen mies on rujo ja hiljainen, ei tee mitään, ei puhu ei pussaa. No totuus minusta on, että meillä ei ole vielä sellaista kulttuuria ajettu läpi. Jos miettii että maaltapako alkoi 60-70 luvun taitteessa, niin näitten silloisien aikuisten lapset ovat nelissä kymmenissä. Ja heidän lapset vasta kasvaa pikkuhiljaa täysikäiseksi. Itse olen huomannut, että tämä uusi sukupolvi on paljon fiksumpaa väkeä monella saralla. Viinaa ja tupakkaa ei käytetä kuten itse nuoruudessa ja ajatusmaailmakin on paljon itsenäisempi...tosin poikkeuksia tulee varmasti aina olemaan.

      Varmasti seuraan tässä aikojen saatossa, miten tämä kehittyy. Mutta huomaan, että itse kärsin ihan samalla tavallla tästä ongelmasta. Minulla on nuorempia työkavereita, joilla ajatusmallit selkeästi kasvaneet paremmin itsenäisempään persoonaan päin ja ei heille parisuhde ole sama kuin minulle oli. Pitää itsekin koittaa muuttua tässä suhteessa, jos meinaa vielä jotain elämäänsä saada. :o)

    • Sinkkumies---

      Nykyään syrjäydytään kaveri piireistä jos ei omista uusinta puhelinta joka maksaa 600 euroa. Jos et polta tupakkaa, et juo kaljaa joka viikonloppu niin susta ei pidetä eikä sun seuraasi kaivata koska et ole samanlainen kuin muut. Väärän laiset vaatteetkin pilaa kaikki sosiaaliset suhteet. Kyllä sitä jouduu syrjityksi todella helposti nykyään varsinkin kun naiset on todella pinnallisia.

    • ufghcxgy

      Monesti ätmien kaverit pyytävät heitä iltaa istumaan mutta ätmi mieluummin hakkaa pleikkaria yksinään korona. Sitten sitä valitetaan ettei kelpaa.

    • Olen 26v mies, asun yksinään. Oon kuntouttavassa työtoiminnassa 8-14 maanantaista torstaihin. Tuun kotiin, laitan ruokaa, juon kahvia. Sen jälkeen lähden kävelylle. Käyn kaupassa, jos tarvitsee ruokaa ostaa. Loppu ilta menee netissä, ja telkkaria katsellessa. Alkoholia juon jotain 30-50 euron arvosta per vuosi. En polta.

      Parisuhteessa en ole ollut koskaan. Sosiaalista elämää ei pahemmin ole.

    • Xcon

      Mikä syrjäytyminen? En pidä suomalaisista enkä koskaan halunnut suomalaista kaveria. Ensimmäiset kaksi viikkoa ranskassa ja minulla oli 5 uutta ystävää. Suomessa ihmiset on negatiivisia, vittumaisia, väkivaltaisia ei niiden kanssa huvita olla.

      • Isänmaanystävä

        Toivottavasti olet jo muuttanut pysyvästi hevonvittuun ulkomaanpellejen seuraksi, vitun isänmaanpetturi. Äläkä tule takaisin, tai saat syödä paskaa, suoraan suolesta saatana!


    • Totuuss

      Eiole kavereita eikä läheisiä joten en saa koskaan suhdetta naisen kanssa.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe