Vapaa kuvaus

Aloituksia

28

Kommenttia

7319

  1. Hiihdossa+olivat+kuitenkin+mukana+maailman+parhaat,+jääkiekossa+ei+läheskään.+USA:n+Jessie+Diggins+otti+muuten+eilen+hopeaa+naisten+30+kilometrillä.Jääkiekko+on+suuri+laji+muutamassa+maassa,+samoin+kuin+hiihtokin+ja+talvilajit+yleensäkin.
  2. Kummasti+tämä+kohta+silti+varmaan+sinunkin+Raamatustasi+löytyy."Hän+asettaa+lampaat+oikealle+ja+vuohet+vasemmalle+puolelleen.+34+Sitten+kuningas+sanoo+oikealla+puolellaan+oleville:+’Tulkaa+tänne,+te+Isäni+siunaamat.+Te+saatte+nyt+periä+valtakunnan,+joka+on+ollut+valmiina+teitä+varten+maailman+luomisesta+asti.+35+Minun+oli+nälkä,+ja+te+annoitte+minulle+ruokaa.+Minun+oli+jano,+ja+te+annoitte+minulle+juotavaa.+Minä+olin+koditon,+ja+te+otitte+minut+luoksenne.+36+Minä+olin+alasti,+ja+te+vaatetitte+minut.+Minä+olin+sairas,+ja+te+kävitte+minua+katsomassa.+Minä+olin+vankilassa,+ja+te+tulitte+minun+luokseni.+37»Silloin+vanhurskaat+vastaavat+hänelle:+’Herra,+milloin+me+näimme+sinut+nälissäsi+ja+annoimme+sinulle+ruokaa,+tai+janoissasi+ja+annoimme+sinulle+juotavaa?+38Milloin+me+näimme+sinut+kodittomana+ja+otimme+sinut+luoksemme,+tai+alasti+ja+vaatetimme+sinut?+39Milloin+me+näimme+sinut+sairaana+tai+vankilassa+ja+kävimme+sinun+luonasi?’+40+Kuningas+vastaa+heille:+’Totisesti:+kaiken,+minkä+te+olette+tehneet+yhdelle+näistä+vähäisimmistä+veljistäni,+sen+te+olette+tehneet+minulle.’41+»Sitten+hän+sanoo+vasemmalla+puolellaan+oleville:+’Menkää+pois+minun+luotani,+te+kirotut,+ikuiseen+tuleen,+joka+on+varattu+Saatanalle+ja+hänen+enkeleilleen.+42Minun+oli+nälkä,+mutta+te+ette+antaneet+minulle+ruokaa.+Minun+oli+jano,+mutta+te+ette+antaneet+minulle+juotavaa.+43Minä+olin+koditon,+mutta+te+ette+ottaneet+minua+luoksenne.+Minä+olin+alasti,+mutta+te+ette+vaatettaneet+minua.+Minä+olin+sairas+ja+vankilassa,+mutta+te+ette+käyneet+minua+katsomassa.’44»Silloin+nämäkin+kysyvät:+’Herra,+milloin+me+näimme+sinut+nälissäsi+tai+janoissasi,+kodittomana+tai+alasti,+tai+sairaana+tai+vankilassa,+emmekä+auttaneet+sinua?’+45Silloin+hän+vastaa+heille:+’Totisesti:+kaiken,+minkä+te+olette+jättäneet+tekemättä+yhdelle+näistä+vähäisimmistä,+sen+te+olette+jättäneet+tekemättä+minulle.’46+»Ja+niin+he+lähtevät,+toiset+iankaikkiseen+rangaistukseen,+mutta+vanhurskaat+iankaikkiseen+elämään.»"