Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Suurin perisynti kaikista on rahan tai varallisuuden ahneus.

Anonyymi

Sillä pääsee Helvetin tuliin jo eläessäänkin, koska ahneus ja itsekkyys, kateus, tuhoaa elämän jo eläessäänin.

135

1388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      tää "ahneus" on sellainen yleinen asia kristittyjen ja äärikristittyjen keskuudessa, että eipä taida paljo kommenttteja tulla .

      • Anonyymi

        Yrittäkää viimein keksiä jotenkin ristiriidattomia ja siten älykkäämpiä trolleja!

        Tosiasiahan on, että näiden trollien mielestä uskovaiset ovat oppimattomin ja huono-osaisin kansanosa ja kuitenkin nyt näiden samojen trollien mielestä yhtäkkiä uskovaiset ovatkin se ahnein ja rikkain osa. Minusta noissa väitteissä on suuri ristiriita, kun abortinedistäjien trolleissa yleensäkin. Eikö trollit itse näe näissä väitteissä oleva ristiriitaisuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäkää viimein keksiä jotenkin ristiriidattomia ja siten älykkäämpiä trolleja!

        Tosiasiahan on, että näiden trollien mielestä uskovaiset ovat oppimattomin ja huono-osaisin kansanosa ja kuitenkin nyt näiden samojen trollien mielestä yhtäkkiä uskovaiset ovatkin se ahnein ja rikkain osa. Minusta noissa väitteissä on suuri ristiriita, kun abortinedistäjien trolleissa yleensäkin. Eikö trollit itse näe näissä väitteissä oleva ristiriitaisuutta?

        Kyllä uskonto perustuu äärimmäiseen oman edun tavoitteluun, jos tosi Jumalankin on kuoltava itsen puolesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäkää viimein keksiä jotenkin ristiriidattomia ja siten älykkäämpiä trolleja!

        Tosiasiahan on, että näiden trollien mielestä uskovaiset ovat oppimattomin ja huono-osaisin kansanosa ja kuitenkin nyt näiden samojen trollien mielestä yhtäkkiä uskovaiset ovatkin se ahnein ja rikkain osa. Minusta noissa väitteissä on suuri ristiriita, kun abortinedistäjien trolleissa yleensäkin. Eikö trollit itse näe näissä väitteissä oleva ristiriitaisuutta?

        "...näiden samojen trollien mielestä yhtäkkiä uskovaiset ovatkin se ahnein ja rikkain osa. "

        Miksi uhriudut?

        Kyse on siitä, miksi joidenkin uskovien mielestä eivät ahneus ja itsekkyys ja kateus ole syntejä? Miksi niitä puolustellaan?


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "...näiden samojen trollien mielestä yhtäkkiä uskovaiset ovatkin se ahnein ja rikkain osa. "

        Miksi uhriudut?

        Kyse on siitä, miksi joidenkin uskovien mielestä eivät ahneus ja itsekkyys ja kateus ole syntejä? Miksi niitä puolustellaan?

        Varokaa Mummomuori2:sta. Tämä Raisa Elisa on Jehovan todistaja.


    • NÄin, mutta joitakin uskovia ei tällaiset kiinnosta.

      • Anonyymi

        Joko olet myynyt kaiken ja antanut rahat köyhille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko olet myynyt kaiken ja antanut rahat köyhille?

        "omaisuus" on sitä mitä elatukseen tarvitsee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "omaisuus" on sitä mitä elatukseen tarvitsee.

        Ei ole, vaan omaisuus on sitä, mitä ei varsinaisesti tarvita jokapäiväiseen elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko olet myynyt kaiken ja antanut rahat köyhille?

        Minuahan tuo ei-uskovana ei koske, uskovia kyllä, kuten Raamattu meille kertoo. Ei tätä noudateta tietenkään, uhraus olisi aivan liian suuri.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joko olet myynyt kaiken ja antanut rahat köyhille?

        Entä ne jotka kehuvat olevansa "Jeesuksen opetuslapsia"? Eikö etenkin juuri heidän tule ensin näin itse tehdä, ja vasta sitten vaatia muita tekemään samoin.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Entä ne jotka kehuvat olevansa "Jeesuksen opetuslapsia"? Eikö etenkin juuri heidän tule ensin näin itse tehdä, ja vasta sitten vaatia muita tekemään samoin.

        Sinulta kysyttiin sinun tekemisestä!


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Entä ne jotka kehuvat olevansa "Jeesuksen opetuslapsia"? Eikö etenkin juuri heidän tule ensin näin itse tehdä, ja vasta sitten vaatia muita tekemään samoin.

        "Entä ne jotka kehuvat olevansa "Jeesuksen opetuslapsia"? Eikö etenkin juuri heidän tule ensin näin itse tehdä, ja vasta sitten vaatia muita tekemään samoin."

        Oikeassa olet, sinulla kun ei muutenkaan ole tarvetta tehdä kuten Jeesus tahtoo ja ohjailee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Entä ne jotka kehuvat olevansa "Jeesuksen opetuslapsia"? Eikö etenkin juuri heidän tule ensin näin itse tehdä, ja vasta sitten vaatia muita tekemään samoin."

        Oikeassa olet, sinulla kun ei muutenkaan ole tarvetta tehdä kuten Jeesus tahtoo ja ohjailee.

        Eli olen oikeassa siinä, etteivät ketkään ”Jeesuksen opetuslapset” todellakaan toimi kuten Jeesus heitä kehottaa :D

        Matt. 19:21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua."

        Ja mitä Jeesus sanoikaan eräälle rikkaalle, joka oli hyvä uskova:
        Mark. 10:21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua."


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Ei ole, vaan omaisuus on sitä, mitä ei varsinaisesti tarvita jokapäiväiseen elämään.

        Ahneus on loppujen lopuksi harvinaista niilläkin, joille on siunaantunut syystä tai toisesta ylimääräistä. Ahneudesta puhuvat useimmiten kateelliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahneus on loppujen lopuksi harvinaista niilläkin, joille on siunaantunut syystä tai toisesta ylimääräistä. Ahneudesta puhuvat useimmiten kateelliset.

        "kateelliset" JA Jeesus,

        "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta"
        Luuk: 12: 15


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahneus on loppujen lopuksi harvinaista niilläkin, joille on siunaantunut syystä tai toisesta ylimääräistä. Ahneudesta puhuvat useimmiten kateelliset.

        Miljardöörit miettivät kuinka saisi lisää miljardeja.
        Ahneus todella raamatullisen syväsyntistä.
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahneus on loppujen lopuksi harvinaista niilläkin, joille on siunaantunut syystä tai toisesta ylimääräistä. Ahneudesta puhuvat useimmiten kateelliset.

        ”Ahneus on loppujen lopuksi harvinaista niilläkin, joille on siunaantunut syystä tai toisesta ylimääräistä.”

        Näin sitä syntejä taas muutetaan valkoisiksi :D

        Mikä saa haalimaan itselleen niin paljon omaisuutta, mitä ei siihen jokapäiväiseen vaatimattomaan elämään tarvitse?

        Ahneus on suurin motivaattori mammonan keräämiseen. Ahneutta on myös muiden, kuten aseman ja vallan tavoittelu. Ahneutta ruokkii kilpailu ja jatkuva vertailu. Ahneelle ei mikään riitä, vaan pitää saada koko ajan lisää ja lisää. Ahne ei mieti moraalia, vaan pyrkii saavuttamaan tavoitteensa jopa vilpillisesti sekä oikeudettomasti. Eikä ahnetta kiinnosta sekään, mitä vaikeuksia hän muille tuottaa.

        Vaikka ahneutta toki on köyhissäkin, mutta etenkin rikkaissa. Eivät he muuten olisi rikkaita ja rikastuisi koko ajan lisää – muiden kustannuksella. Sillä rikkaat tarvitsevat aina vain enemmän köyhiä, jotta voisivat saada lisää.

        Lue Evankeliumit ja vaikka laske, kuinka monta kertaa Jeesus varoittaa tästä!

        9:23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
        19:24 Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

        Mark. 4:19 mutta maailman huolet ja rikkauden viettelys ja muut himot pääsevät valtaan ja tukahuttavat sanan, ja se jää hedelmättömäksi.

        Luuk. 6:24 Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksenne!

        Kun vielä hetken miettii, mitä kaikkea pahaa tämä rikkauksien tavoittelu on saanut aikaan, se lista on pitkä. Alkaen aina sodista, väkivallasta aina riistämiseen saakka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "kateelliset" JA Jeesus,

        "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta"
        Luuk: 12: 15

        Ilmeisesti joidenkin mielestä Jeesus oli todella kateellinen?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Ilmeisesti joidenkin mielestä Jeesus oli todella kateellinen?

        Sinusta varmasti olikin,
        Joko myit omaisuutesi ja annoit rahat köyhille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta varmasti olikin,
        Joko myit omaisuutesi ja annoit rahat köyhille?

        Ei, en todellakaan ala panettelemaan Jeesusta. Hänen sanomansa oli selvä, eli miksi tämä ahneuden synti on nyt joidenkin mielestä "vähemmän" synti, vaikka Jeesus oli täysin toista mieltä?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Ei ole, vaan omaisuus on sitä, mitä ei varsinaisesti tarvita jokapäiväiseen elämään.

        Uskovaiseksi tituleeratut tyypit ovat tosi rahan ahneita, itsekkäitä, pöyhkeitä yms. Seurakunnissa puhutaan hyvin mut itse elellään aivan päinvastoin kuin toisia käsketään. Mitään hyvää ei toisille tehdä ainakaan maksutta.


    • Anonyymi

      Rakastan rahaa ja sijoitan. Kriisi on aina hyvä kohta sijoittaa (bin Laden, virus, Putin ...) koska osa pelkää jolloin voi ostaa kurssien laskiessa BUY THE DIP
      Menestyjä EI VOI KOSKAAN OLLA AHNE menestyjän pitää olla nuuka

      ahne sijoittaja on kuin aggressiivinen nyrkkeilijä, tyrmätään ensi erässä
      ahneella onnopeasti tosipskainen loppu sijoittamisessa

      rahan rakastajalla pitää olla lehmän kärsivällisyys odottaa iskeä ja poimia
      pähkinät kotiin

      olen ateisti mutta tuen Räsäsen taistelua sananvapauden ja raamatun luvun puolesta ja olen tehnyt työtä perussuomalaisissa että he pitävät yhtenä miehenä ja naisena Räsäsen puoleta taistelussa sosialistis-viherpunaisi yhteiskunnan tuholaisia vastaan sellaisia kuin veronimimä Timo Harakka 20 vuotta dramaturgiksi opiskellut turhake

      Tonavan varrella on GELLERTIN kukkula jossa on maailmankuulu kylpylä hakattuna sisään GELLERTIN KUKKULALLA OLI SUNNUNTAINA 3000 IHMISTÄ OSOITTAMASSA MIELTÄ RÄSÄSEN VAINOA VASTAAN
      Organizers had reportedly expected fewer participants, but after their public statement, nearly 3,000 people turned up for the rally in front of the Finnish Embassy on Gellért Hill on Sunday afternoon.
      SUOMEN LÄHETYSTÖN LUONA

      SUOMEN LÄHETYSTÖ ELIITIN HIENOSTOPAIKKA BUDAPESTISSÄ TONAVAN VARRELLA SINÄ MAKSAT VEROISSA

      • Anonyymi

        Suomen lähetystö Budapestissa on tavallinen toimisto. Työntekijät eivät ainakaan rahaeliittiin kuulu.:D:D


    • Anonyymi

      Arkkipiispalla ja piispoilla alle 150 000€ nälkäpalkka vastuullisesta taivaaseen ohjaus työstä.
      Ovat ilmiselvästi palkkakuopassa normaali lääkäreihin verrattuna!
      😁

    • Anonyymi

      Näin on! Totta puhut!
      Ihan tyhjätaskuna se Salomokin tästä maailmasta lähti, ties minne, vaikka Jumala sille sanoi, sen vielä pentu ja nuorukainen ollessaan, että "sinä olet oleva minun poikani ja minä olen oleva sinun isäsi"! Salomostahan se yksi sananlaskukin kertoo tuon saman, vaikka se onkin väännetty ja käännetty muka Jeesusta koskemaan! Salomoa sillä tarkoitettin!!! Mutta hairahti sitten vanhempana hurttuuden teille ja Jumalahan siitä tietenkin suuttui!

      1.Kuningasten kirja:
      10:14 Sen kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa,

      • Anonyymi

        Kiitos tiedosta. En tiennytkään, että Salomo oli se, joka oli Raamatun mukaan Jahven 'poika'!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tiedosta. En tiennytkään, että Salomo oli se, joka oli Raamatun mukaan Jahven 'poika'!

        No, tämähän lisää vahvistaa ilmestyskirjan puhuvaa pedonkuvaa Jahvena luvulla kuusisataa kuusikymmentä kuusi.


    • Anonyymi

      "suurin synti on rahan ja tavaran ahneus"

      ja kukaan tuskin kieltäytyisi "aina vaan paremmasta", niin se menee, ja sen jälkeen ylelliset loma-matkat , huvilat, autoja vähän enempi , yksi ei riitä, siihen lisäksi matkailuauto, ja aina löytyy lisää.

      • Tuosta se alkaa...


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Tuosta se alkaa...

        Joko myit kaiken ja annoit rahat köyhille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joko myit kaiken ja annoit rahat köyhille?

        Jaa, oletko itse - jos aloitetaan tästä. Etenkin jos katsot Raamatun olevan sanatarkasti totta.


    • Jostain kumman syystä tästä eivät uskovaiset paasaa, vaikka Jeesuksen mukaan helvettiin joutuvat ne, jotka eivät muita auta. Homoista hän ei sen sijaan puhunut mitään.

      • Anonyymi

        Jeesus ei sanonut, että ihminen ansaitsee pelastuksen teoillaan.
        Puhut kuule täyttä paskaa!


      • Miksi Jeesus sitten kärsi ja kuoli ristillä jos ihminen pelastuu hyvillä teoillaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei sanonut, että ihminen ansaitsee pelastuksen teoillaan.
        Puhut kuule täyttä paskaa!

        Kummasti tämä kohta silti varmaan sinunkin Raamatustasi löytyy.

        "Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. 34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. 35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni. 37»Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? 38Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? 39Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ 40 Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’
        41 »Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. 42Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. 43Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’
        44»Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ 45Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
        46 »Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»"


      • Tipale kirjoitti:

        Kummasti tämä kohta silti varmaan sinunkin Raamatustasi löytyy.

        "Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. 34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. 35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni. 37»Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? 38Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? 39Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ 40 Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’
        41 »Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. 42Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. 43Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’
        44»Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ 45Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
        46 »Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»"

        Kiitos että toi tämän Jeesuksen opetuksen esiin.

        ”35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.”

        ”5Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.”

        Ei tässä sanota, että montako ”opetuslasta” käännytit, tai puhuitko varmasti riittävästi – vaan siitä, mitä me teemme!


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Kiitos että toi tämän Jeesuksen opetuksen esiin.

        ”35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.”

        ”5Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.”

        Ei tässä sanota, että montako ”opetuslasta” käännytit, tai puhuitko varmasti riittävästi – vaan siitä, mitä me teemme!

        "Ei tässä sanota, että montako ”opetuslasta” käännytit, tai puhuitko varmasti riittävästi – vaan siitä, mitä me teemme!"

        Tässä tosiaan tulee toimia kuten vapaissa suunnissa on aina tiedetty ja toimittu periaatteella, minkä Pelastusarmeija on aina kiteyttänyt loistavasti eli

        "Sanaa, soppaa ja saippuaa!"

        Siinä se vapaiden suuntien kristillisyys on aina ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei tässä sanota, että montako ”opetuslasta” käännytit, tai puhuitko varmasti riittävästi – vaan siitä, mitä me teemme!"

        Tässä tosiaan tulee toimia kuten vapaissa suunnissa on aina tiedetty ja toimittu periaatteella, minkä Pelastusarmeija on aina kiteyttänyt loistavasti eli

        "Sanaa, soppaa ja saippuaa!"

        Siinä se vapaiden suuntien kristillisyys on aina ollut.

        "Sanaa, soppaa ja saippuaa!" ja "Siinä se vapaiden suuntien kristillisyys on aina ollut."

        :D Ei ole, tässä Pelastusarmeija poikkeaa todella paljon muista vapaista suunnista. Tuo tunnuslaise kun menee "Soppaa, saippua ja sielunhoitoa!.

        Eli ensin pitää ihmisellä olla ruokaa ja puhtautta ja vaatteita, ennenkuin mitään hengellisistä hänen kanssaan voidaan puhua.


      • mummomuori kirjoitti:

        "Sanaa, soppaa ja saippuaa!" ja "Siinä se vapaiden suuntien kristillisyys on aina ollut."

        :D Ei ole, tässä Pelastusarmeija poikkeaa todella paljon muista vapaista suunnista. Tuo tunnuslaise kun menee "Soppaa, saippua ja sielunhoitoa!.

        Eli ensin pitää ihmisellä olla ruokaa ja puhtautta ja vaatteita, ennenkuin mitään hengellisistä hänen kanssaan voidaan puhua.

        Millä tavalla se poikkeaa paljon muista? Esimerkiksi tuossa asuntoani vastapäätä olevassa helluntaiseurakunnassa jaetaan ruokaa ilmaiseksi joka päivä.


      • Tipale kirjoitti:

        Millä tavalla se poikkeaa paljon muista? Esimerkiksi tuossa asuntoani vastapäätä olevassa helluntaiseurakunnassa jaetaan ruokaa ilmaiseksi joka päivä.

        Heillä perusarvot ovat aivan toisin painottuneet.
        Kuten William Booth on sanonut ”Kolme S-kirjainta kuvaa parhaiten sitä miten autamme yhteiskunnan vähäosaisia: ensiksi soppaa, toiseksi saippuaa, ja lopuksi sielunhoitoa”, tämän aikoinaan selitti eräs pelastusarmeijan upseeri niin, että ensin tulee ihmiselle antaa välitön apu, jotta hän voi keskittyä sanan kuulemiseen.

        Sen vuoksi Pelastusarmeija aikoinaan keskittyi vähäosaisten todelliseen auttamiseen, heillä oli mm. työnvälitystoimisto, kierrätystoimintaa, kadonneiden omaisten etsimistä, nykytermein ilmaistuna sosiaalista yritystoimintaa, ensisuojia ja asuntoloita, köyhien pankki jne. joilla tuettiin ihmisten elinmahdollisuuksia.
        Aikoinaan Eversti Karl Larsson on määritellyt ”Pelastusarmeijalla ei ole koskaan ollut kuin yksi tehtävä, ja se on hädän ja onnettomuuden – hengellisen ja aineellisen – lieventäminen ja torjuminen, missä se on ilmennytkään, kysymättä kansallisuutta, yhteiskuntaluokkaa, uskontoa tai poliittisia mielipiteitä.”

        Tämän vuoksi ei Pelastusarmeijassa kannateta homofobiaa, vaan vastustaa sitä, koska tuollainen toiminta on ihmisten sortoa ja aiheuttaa syrjäytymistä, yksinäisyyttä ja epätoivoa

        Pelastusarmeijassa ei myöskään ole kastetta eikä ehtoollista. Jokainen toki saa käydä kasteella tai kastaa lapsensa, mutta se ei ole välttämätöntä.


    • Anonyymi

      Voi hyvä Luoja! Menikö tämä ketju nyt niin, ettei kukaan edes tajunnut aloitusviestin jippoa. Oliko sitten tahaton virhe - en tiedä. Käsitteellä perisynti, joka on Paavalin valhetarina luomiskertomuksesta, ei todellakaan ole mitään tekemistä rahanahneuden tms. kanssa Ne ovat alhaisia tunteita. Tiedättekö te edes mikä on Paavalin opin perisynti?!

      • Niin, tuossa ei taidettu ihan perinteisessä merkityksessä tarkoitta perisyntiä. Ehkä vain haluttiin painottaa, miten pahoja syntejä ovat ahneus ja itsekkyys.


      • mummomuori kirjoitti:

        Niin, tuossa ei taidettu ihan perinteisessä merkityksessä tarkoitta perisyntiä. Ehkä vain haluttiin painottaa, miten pahoja syntejä ovat ahneus ja itsekkyys.

        Missä sanotaan, että jokin synti on toista pahempi?


      • KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Missä sanotaan, että jokin synti on toista pahempi?

        :D Ainakin ne, jotka vaahtoavat homoudesta, sillä se tuntuu olevan synti yli muiden syntien. Miksi muuten he unohtaisivat kaikken muun?


      • mummomuori kirjoitti:

        :D Ainakin ne, jotka vaahtoavat homoudesta, sillä se tuntuu olevan synti yli muiden syntien. Miksi muuten he unohtaisivat kaikken muun?

        Kysyin; Missä sanotaan, että jokin synti on toista pahempi?


    • Näyttää siltä, että joitakin uskovia ei tällaiset synnit kosketa. Siksikö, että he itse tekevät sitä?

      • Sinä ilmieseti olet tästäkin synnistä putipuhdas?


      • KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Sinä ilmieseti olet tästäkin synnistä putipuhdas?

        Miksi noin väität? En ole koskaan pitänyt itseäni synnittömänä niin kuin eräät uskovat tuntuvat itseään pitävän.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Miksi noin väität? En ole koskaan pitänyt itseäni synnittömänä niin kuin eräät uskovat tuntuvat itseään pitävän.

        Miksi mummo puhuu taas puuta heinää, vai onko se vain pahantahtoisuutta, vai ymmärryksen puutetta:
        "Miksi noin väität? En ole koskaan pitänyt itseäni synnittömänä niin kuin eräät uskovat tuntuvat itseään pitävän."??????

        Kukaan uskova ei pidä itseään synnittömänä. Ei tällä palstalla eikä muissakaan keskusteluissa!


      • mummomuori kirjoitti:

        Miksi noin väität? En ole koskaan pitänyt itseäni synnittömänä niin kuin eräät uskovat tuntuvat itseään pitävän.

        Taas teit itsestäsi synnittömän ja muista syntisiä.


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Taas teit itsestäsi synnittömän ja muista syntisiä.

        Ja sinä olet taas tapasi mukaan valehtelemassa muista, Miksi?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Miksi noin väität? En ole koskaan pitänyt itseäni synnittömänä niin kuin eräät uskovat tuntuvat itseään pitävän.

        Oppisi ja suuntauksesta on suoraan jehovantodistajilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oppisi ja suuntauksesta on suoraan jehovantodistajilta.

        :D Toisin sanottuna et tunne kristillisyyttä sitten kovin hyvin.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        :D Toisin sanottuna et tunne kristillisyyttä sitten kovin hyvin.

        Minä nimeomaan tunnen ja siksi sanonkin, että sinun oppisi ei ole kristillinen vaan jehovalainen.


      • mummomuori kirjoitti:

        :D Toisin sanottuna et tunne kristillisyyttä sitten kovin hyvin.

        Nytkö myönnät, että jehovat eivät ole kristittyjä?
        Ennen väitit, että ovat. 😼


    • Anonyymi

      Kauheeta vassaripropagandaa tuollainen. Aidon uskovaisen on oltava niin oikeistolainen kuin suinkin.

    • Anonyymi

      Eli kaikenkaikkiaan himo on synti, on se sitten seksin-, vallan- tai rahanhimoa.

    • Anonyymi

      Vanha sanonta: (Kallis ja realistinen visio, mutta tässä huumoriosuus) 22.2.2022
      ”Vie sinä minä vikisen. Ole vievinäs väkisin.” -oli vielä viime viikolla monen mielestä hauska slogan.
      Jos vuosikymmenten kuluessa joku mies on toiminut tuon sloganin mallin mukaan, on naisilla mahdollisuus rahastaa. Jos ei nyt 14 miljoonaa, kuten prinssin jallituksesta 17 -vuotiaana. (Voi kurja, prinssi ei älynnyt tarkistaa vapaasti hänen eteensä tuotua vapaaehtoisesti hymyilevän viekoittelijan ikää passista. No huoruus on syntiä aina. )) Tästähän voisi mahdollisesti tehdä uuden mestaruuskilpailulajin. Kuka jallittaa miehiä kieroimmin ja saa isoimman korvauksen jälkikäteen. Niin ainakin tuhansia, kymmeniä tuhansia, satoja tuhansia ja joitakin miljoonia. Syyteoikeushan vanhenee 20 vuodessa? -Ei, kun kysymyksessä on mies syytettynä, asianomistajana, asianajajana, syyttäjänä ja tuomarina on nainen. Katso tilastoista kuka voittaa noissa tapauksissa.
      Ville Raanta oli oivaltanut pilapiirroksen aiheesta. Voidaan vain todeta, että tämä on yhteiskunnallisesti tärkeää ja syyteoikeuden vanhentumisesta ei siksi tarvitse välittää…

      Jos sinulla sattuu olemaan varallisuutta ja hieno huvila meren rannalla paratiisisaarella ja joku nainen alkaa kyselemään saisiko tulla käymään, annan sinulle kalliin neuvon. Älä ala kuvittelemaan, että naisella olisi mitään hyvää mielessä. Ei, hän ei ole tulossa nauttimaan ilmaisista, muuten tuhansia tai kymmeniä tuhansia maksavasta lomasta paratiisisaarella kanssasi. Älä kuvittele, että kun nainen kuljeskelee ilman vaatteita rantalaiturillasi, että hän mitenkään olisi edes kiinnostunut, vieläpä suostuvainen mihinkään seksuaaliseen kanssasi. Unohda lääketieteelliset tutkimukset, joiden mukaan naiset haluavat miestä enemmän kuin mies naista. Kulje mieluummin Iso kirja kainalossa ja lähes pimentävät aurinkolaisit päässä. Ja lue viiden minuutin välein madonluvut itsesi suojaamiseksi. (Oho anteeksi. Täytyy korjata sanamuotoa: …suojaa itsesi.) Huoruus on kuoleman synti. -mieti vähän!!! Katso ensin Ville Raannan pilapiirros ja, -hei, oleppas nyt kunnolla. –Yksi vaimo ja yksi avioliitto. Ota huvilallesi kastematoja, koiria ja kissoja ja muutama tiikeri ehkä. Mutta älä ”hullu” naista sinne päästä. Älä ”puumaa” äläkä ”seireenejä”. )) Mieshän on heikompi astia? Impulssikontrollilla ja kieroudella mitattuna? MIETI!!!
      Selvitäksesi lue Raamatun kertomus Daavidista ja kuningas Daavidin psalmi 51. Daavid ei joutunut kuitenkaan pannaan, kirkonkiroukseen tai karttamisrangaistuksiin tehtyään synneistä parannuksen.

      Kuulin muutamista perheistä, joissa murrosikäinen nuori tytär oli lukenut ”me too” -lööppejä ja nettikirjoittelua ja sen jälkeen uhannut isää, että jos isä ei osta hänelle sitä mitä hän haluaa, tytär syyttää isäänsä seksuaalisesesta hyväksikäytöstä. Yksi isä oli todella tuskissaan tästä. -Jos oikeuteen mennään, ei näyttöjä tarvita. Tytär voi mennä yksityiselle terapeutille, joka johdattelevin haastatteluin johdattelee tyttären lopultakin ymmärtämään, että häntä on oikeasti hyväksi käytetty ja syyte isää vastaan voidaan nostaa. Lopputulos onkin historiaa, eli 100% varma on, että tytär voittaa. Miten niin varma. Katso tilastoista. -Ja rahan tuloa ei voi estää. Tyttären ja isän välit ovat iäksi tuhotut. Muiden lasten ja perheen kohtaloille voidaan vain nauraa. Isän menneisyys ja tulevaisuus on känselöity ja tuhottu. -Ja vääryyden voimien on ihanaa kohauttaa olkapäitä. -”Se ei ole meidän ongelmamme.” No entä, jos ei ole tehty oikeuspsykologista tutkimusta, vaan vain yksityisen terapeutin lausunto on päätodisteena? Eräässä oikeustapauksessa vastaajan asianajaja sanoi pääkäsittelyssä: ”Ettehän te voi lain vastaista näyttöä edes käyttää oikeudenkäynnissä todisteena.” -Hovioikeuden tuomari naurahti ylimielisesti ja vastasi. ”Haha, haluatko nähdä mitä me voimme tehdä!” Ja vaikka näyttö oli lainvastainen, näyttöä käytettiin päänäyttönä oikeuttamaan langettavan tuomion.

      Olisiko niin, että lopultakaan ei ole kansalaisen hyvä, eikä kansakunnan hyvä joutua vastaajan oikeusturvan ulkopuolelle. Mutta kuka voi vahvempaa; mielivalta&väkivalta, vastustaa tai esittää oikeutettuja vaatimuksiaan niin, että riippumaton, eli ehdoton yksinvaltias niitä nauramatta kuuntelisi tai mielivallan uhrin asemaa korjaisi.?

      Miestä ei käy kateeksi!

      • Mikä tässä sinusta sitten kertoo esim. ahneudesta?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Mikä tässä sinusta sitten kertoo esim. ahneudesta?

        Köyhät ovat kaikista ahneimpia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät ovat kaikista ahneimpia.

        Tuo on sellainen väite, jonka vain voi sanoa niin rikas, ettei ole koskaan kohdannut köyhyyttä, eikä näe omia syntejään.


      • mummomuori kirjoitti:

        Tuo on sellainen väite, jonka vain voi sanoa niin rikas, ettei ole koskaan kohdannut köyhyyttä, eikä näe omia syntejään.

        Rikkaan ei tarvitse ahnehtia kun hänellä on jo. Mutta köyhän ajatukset ovat koko ajan mistä saisi rahaa, ruokaa, vaatteet jne


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Rikkaan ei tarvitse ahnehtia kun hänellä on jo. Mutta köyhän ajatukset ovat koko ajan mistä saisi rahaa, ruokaa, vaatteet jne

        Eli sinusta on ahneutta ja itsekkyyttä se, että nälkäänsä haluaa ruokaa, kylmään vaatetta ja paikan, mitä kutsua kodiksi?!!!

        Eikä se, että vaikka on jo moninkertaisesti saanut nuo ja paljon enemmän, niin vielä haluaa lisää mammonaa? Ilman ahneutta ei liene rikaskaan.
        Rikkaat taas joutuvat olemaan huolissaan kaikesta siitä, miten sen omaisuuden käy.

        Luukkaan evankeliumi:
        16:20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        16:21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.

        Jeesus opettaa näin. Samoin
        Luuk. 1:53 Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois.
        Luuk. 6:24 Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksenne!

        Mihin rikkaat mitään evankeliumia tai Jumalaa tarvitsevat, kun heillä on jo kaikki ja paljon enemmän?

        1Tim. 6:9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.

        Matt. 13:22 Mikä taas orjantappuroihin kylvettiin, on se, joka kuulee sanan, mutta tämän maailman huoli ja rikkauden viettelys tukahuttavat sanan, ja hän jää hedelmättömäksi.


      • mummomuori kirjoitti:

        Eli sinusta on ahneutta ja itsekkyyttä se, että nälkäänsä haluaa ruokaa, kylmään vaatetta ja paikan, mitä kutsua kodiksi?!!!

        Eikä se, että vaikka on jo moninkertaisesti saanut nuo ja paljon enemmän, niin vielä haluaa lisää mammonaa? Ilman ahneutta ei liene rikaskaan.
        Rikkaat taas joutuvat olemaan huolissaan kaikesta siitä, miten sen omaisuuden käy.

        Luukkaan evankeliumi:
        16:20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        16:21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.

        Jeesus opettaa näin. Samoin
        Luuk. 1:53 Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois.
        Luuk. 6:24 Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksenne!

        Mihin rikkaat mitään evankeliumia tai Jumalaa tarvitsevat, kun heillä on jo kaikki ja paljon enemmän?

        1Tim. 6:9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.

        Matt. 13:22 Mikä taas orjantappuroihin kylvettiin, on se, joka kuulee sanan, mutta tämän maailman huoli ja rikkauden viettelys tukahuttavat sanan, ja hän jää hedelmättömäksi.

        Onhan se ahnehtimisesta jos niitä ei ole saanut.
        Sinä ilmeisesti olet myynyt kaiken omistamasi ja antanut rahat näille köyhille. 😺


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Eli sinusta on ahneutta ja itsekkyyttä se, että nälkäänsä haluaa ruokaa, kylmään vaatetta ja paikan, mitä kutsua kodiksi?!!!

        Eikä se, että vaikka on jo moninkertaisesti saanut nuo ja paljon enemmän, niin vielä haluaa lisää mammonaa? Ilman ahneutta ei liene rikaskaan.
        Rikkaat taas joutuvat olemaan huolissaan kaikesta siitä, miten sen omaisuuden käy.

        Luukkaan evankeliumi:
        16:20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        16:21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.

        Jeesus opettaa näin. Samoin
        Luuk. 1:53 Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois.
        Luuk. 6:24 Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksenne!

        Mihin rikkaat mitään evankeliumia tai Jumalaa tarvitsevat, kun heillä on jo kaikki ja paljon enemmän?

        1Tim. 6:9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.

        Matt. 13:22 Mikä taas orjantappuroihin kylvettiin, on se, joka kuulee sanan, mutta tämän maailman huoli ja rikkauden viettelys tukahuttavat sanan, ja hän jää hedelmättömäksi.

        Olet aina sisialisoimassa muiden omaisuutta mutta omastasi et luovu!
        😬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet aina sisialisoimassa muiden omaisuutta mutta omastasi et luovu!
        😬

        sisialisoimassa= sosialisoimassa


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Onhan se ahnehtimisesta jos niitä ei ole saanut.
        Sinä ilmeisesti olet myynyt kaiken omistamasi ja antanut rahat näille köyhille. 😺

        :D Elik kun nälkäinen syö nälkäänsä, se on ahneutta, mutta kun kylläinen syö herkkuja, se on ihan ok :D :D

        Minulla ei ole omaisuutta, koska en ole sellaista koskaan haalinut itselleni. Mieluummin olen investoinut sekä itseni että lasteni opintoihin.


      • mummomuori kirjoitti:

        :D Elik kun nälkäinen syö nälkäänsä, se on ahneutta, mutta kun kylläinen syö herkkuja, se on ihan ok :D :D

        Minulla ei ole omaisuutta, koska en ole sellaista koskaan haalinut itselleni. Mieluummin olen investoinut sekä itseni että lasteni opintoihin.

        Sano suitaan vaan, että et ole myynyt omaisuuttasi ja antanut rahoja köyhille mutta yrität vihjata ilkeästi, että muiden pitäisi tehdä niin.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Sano suitaan vaan, että et ole myynyt omaisuuttasi ja antanut rahoja köyhille mutta yrität vihjata ilkeästi, että muiden pitäisi tehdä niin.

        Vihjata? :D Jeesus sanoo niin ja monen monta kertaa. Miksi tämä opetus ei sinulle kelpaa?

        Etenkin Jeesus painotti sitä, että se kuka häntä lähtee seuraamaan, on myytävä kaikki.

        Minä elän ihan tavallisena uskovana, jolle koti, vaatteet jne. ovat tärkeitä. Eli en hae niitä edes soskusta saati että pyytäisin näitä muilta uskovilta - sillä niinhän he aikoinaan elivät, muiden anteliaisuuden ja hyväntahtoisuuden varassa.


      • mummomuori kirjoitti:

        Vihjata? :D Jeesus sanoo niin ja monen monta kertaa. Miksi tämä opetus ei sinulle kelpaa?

        Etenkin Jeesus painotti sitä, että se kuka häntä lähtee seuraamaan, on myytävä kaikki.

        Minä elän ihan tavallisena uskovana, jolle koti, vaatteet jne. ovat tärkeitä. Eli en hae niitä edes soskusta saati että pyytäisin näitä muilta uskovilta - sillä niinhän he aikoinaan elivät, muiden anteliaisuuden ja hyväntahtoisuuden varassa.

        Jos sinä et ole myynyt kaikkea omaisuuttasi ja antanut rahoja köyhille, niin miten se muka minuun liittyy? 😹


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Jos sinä et ole myynyt kaikkea omaisuuttasi ja antanut rahoja köyhille, niin miten se muka minuun liittyy? 😹

        Omistusasunnot liittyvät ahneuteen.

        Liika on liikaa.


      • torre3 kirjoitti:

        Omistusasunnot liittyvät ahneuteen.

        Liika on liikaa.

        Kun se kaita tie on aivan liian laita. Leveä tie se olla pitää.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Omistusasunnot liittyvät ahneuteen.

        Liika on liikaa.

        Onko se 15m2 rotankolosi vuokrattu?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kun se kaita tie on aivan liian laita. Leveä tie se olla pitää.

        Mikä leveydessä voitetaan se pituudessa hävitään,


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Jos sinä et ole myynyt kaikkea omaisuuttasi ja antanut rahoja köyhille, niin miten se muka minuun liittyy? 😹

        Niin, eihän sinuun taida muutenkaan lliityä juuri mikään, mitä Jeesus kehottaa tai opettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se 15m2 rotankolosi vuokrattu?

        Sitä ei siivota koskaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Omistusasunnot liittyvät ahneuteen.

        Liika on liikaa.

        Tapaninvainiossa asuu rahanahneita juristeja ja yksi on ekonomi. "Naapuri sanoi, että kusettajia ovat ja heille ei mikään riitä, lisää pitää kahmia omaisuutta." " juristiporukka oli sanonut, että keinoja ei kaihdeta. " niin ovat tehneetkin, tuhonnut toisten elämää keinoja kaihtamatta. Omistavat Tapanivainiossa useita kiinteistöjä ja Loimaalla. Heillä on kiinteistö-, lakitoimisto Malmilla. Rahanahneus on eräänlaista sairautta!


    • Anonyymi

      Erityisesti kovapalkkaiset piispat ovat törkimyksiä.
      😁

      • Anonyymi

        Ai muutkin kuin talousrikoksista tuomitut piispat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai muutkin kuin talousrikoksista tuomitut piispat?

        Kaikilla ahnaiden palkat!
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ahnaiden palkat!
        😁

        Noin 1,5 miljoonaa euroa kymmenessä vuodessa ja seurakuntalaiset toivovat lottopottia.
        Kannattais mennä pappia kouluun!!!
        😁


    • Anonyymi

      Kristinusko on kesskiluokkaistunut, joten ei tuollaista sovi puhua.

      USA:n äärikristityt vastustivat kiivaasti esimerkiksi Obama-care -nimellä tunnettua terveydenhoitouudistusta, koska oli Jumalan tahdon vastaista, että köyhä saisi yhtä hyvää hoitoa syöpäänsä kuin rikas. Sellaista tapahtuu vain jossain jumalattomassa ja sosialistisessa Suomessa.

      • Aika hyvä... Tosiaan välillä saa ihmetellä niitä, jotka puhuvat toista ja tekevät sitten juuri päinvastoin.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Aika hyvä... Tosiaan välillä saa ihmetellä niitä, jotka puhuvat toista ja tekevät sitten juuri päinvastoin.

        Joko olet myynyt kaiken ja antanut rahat köyhille?


      • Anonyymi

        Höpöhöpö! Vasemmistolaista propagandaa!
        Konservatiivit vastustivat julkisen terveydenhuollon ja työnantajien rajojen käytkö abottteihin ym. elämää tuhoavin ”hoitoihin”. Kukaan ei kieltäydy hoitamasta oikeasti sairaita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö! Vasemmistolaista propagandaa!
        Konservatiivit vastustivat julkisen terveydenhuollon ja työnantajien rajojen käytkö abottteihin ym. elämää tuhoavin ”hoitoihin”. Kukaan ei kieltäydy hoitamasta oikeasti sairaita.

        Suomessa on kaikilla kansalaisilla vakuutus valtion puolesta, joten kukaan ei jää vaille terveydenhoitoa, kuten Yhdysvalloissa on tilanne.


    • Anonyymi

      Luterilainen kirkko on siis erityisen syntinen, koska se havittelee jo vauvojenkin rahoja.

    • Nämä on kovin yleviä sanoa joiden sanoja on usein sellainen ihminen joka on köyhä koska muuta mahdollisuutta ei ole ollut . Kaiken korneinta tuo on tietenkin jonkun hurmoslahko saarnaajaan sanomana joka on kerännyt valtavat omaisuudet kuuliaisilta kannattajiltaan.

      Sellaisia ihmisiä jotka eivät missään tilanteessa ole ahneita, itsekkäitä tai kateellisia on olemassa varmaankin vain kourallinen. Sillä nuo valitettavasti kuuluvat tavallaan hyvinkin kiinteästi ihmisen mielenmaisemaan . Se miten nuo kuuluvat vaihtelee sitten hyvin runsaasti. Ei välttämättä rikaskaan ihminen ole läpeensä paha ja on selvää, että suuret rikkaudet mahdollistavat myös hyvien asioiden tukemisen , ehkä tärkeintä elämässä lienee se vaakakuppien pitäminen suurin piirtein tasapainossa. Jos on onnistunut elämässään keräämään mammonaa pitää myös osata jakaa omistaan.

      • Anonyymi

        Sinä elät maataloustuilla.


      • Anonyymi

        Kävikö köyhyytesi ilmi tuominen oikein tunteisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävikö köyhyytesi ilmi tuominen oikein tunteisiin?

        Kävi, se alkaa heti jankuttaa u.v kun sen käämit palaa.
        😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävikö köyhyytesi ilmi tuominen oikein tunteisiin?

        Ei ollenkaan mutta kun et oikein meinaa päästä itsesi kanssa sopuun siitä, että olenko köyhä vai olisko kuitenkin jotakin mitä kadehdit.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei ollenkaan mutta kun et oikein meinaa päästä itsesi kanssa sopuun siitä, että olenko köyhä vai olisko kuitenkin jotakin mitä kadehdit.

        Olet köyhä, kukaan ei ole muuta väittänyt. Elät valtion tuilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet köyhä, kukaan ei ole muuta väittänyt. Elät valtion tuilla.

        Ja sitäkö sinä kadehdit.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ja sitäkö sinä kadehdit.

        Mistä olet saanut päähäsi, että joku karehtisi sinua?


      • Näköjään siellä rinnakkaisluokalla ei opetettu edes sitä miten lehmä sanoo.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Näköjään siellä rinnakkaisluokalla ei opetettu edes sitä miten lehmä sanoo.

        Oletko sinä lehmä?


      • ”Sellaisia ihmisiä jotka eivät missään tilanteessa ole ahneita, itsekkäitä tai kateellisia on olemassa varmaankin vain kourallinen. Sillä nuo valitettavasti kuuluvat tavallaan hyvinkin kiinteästi ihmisen mielenmaisemaan .”

        Niin, näitä voi siinä mielessä sanoa perisynneiksi. Se samalla tarkoittaa, että meidän tulee koko ajan olla näistä tietoisia ja kilvoitella niitä vastaan.

        Toisaalta, eivät ne ole mitään välttämättömiä asenteita, vaan aika lailla opittuja. Eli se yhteisö, missä kasvamme ja kehitymme joko heikentää tai vahvistaa näitä.

        Toisaalta tarvitsemme ripauksen ahneutta, itsekyyttä tai jopa kateuttakin, mutta niitä ei saa päästää valtaan. Hyvä kateus saa ponnistelemaan eteenpäin, koska huomaa, että joku toinenkin on onnistunut jossain.s


    • Kyllähän sen näkee Venäjällä, mitä ahneus ja vallanhalu saa aikaan, siinä inhimillisyys katoaa.

      • Kieltämättä tuo on varsin hyvä esimerkki.


    • Joka päiväistä leipää jo "Isä meidän rukouksessa" pyydetään anomaan.
      Tähän kuuluu, koti, kontu, ruoka, vaatteet... siis kaikki elämme perustarpeet. Sen yli hamuaminen on ahneutta

      • ”Tähän kuuluu, koti, kontu, ruoka, vaatteet... siis kaikki elämme perustarpeet. Sen yli hamuaminen on ahneutta…”

        Tässä olet vallan oikeassa. Pitää oppia tyytymään siihen vähään, mikä täyttää perustarpeet. Kaikki muu, vaikka se on kivaa ja tarpeellisen tuntuistakin, on oikeastaan ylimääräistä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Isien synnit on selitetty Sanassa:
      Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin. Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet,

      Isien synnit ovat itsenkukin omia syntejä, samoja syntejä, joita jo isät tekivät. Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
      Jeesus itse opettaa: Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
      Monet kuninkaat vaelsivat isiensä synnneissä: Hän palveli Baalia ja kumarsi häntä ja vihoitti Herran, Israelin Jumalan, aivan niinkuin hänen isänsä oli tehnyt.

      Sana ei tunne periytyvää syntiä:
      "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden".
      Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
      Sinun ylitsesi on tuleva sinun oma jumalattomuutesi, ei Aadamin eikä isoisäsi jumalattomuus, vaan sinun jumalattomuutesi.

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan KAIKKI ovat syntisiä. Syntisyys näyttää siis periytyvän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan KAIKKI ovat syntisiä. Syntisyys näyttää siis periytyvän.

        Paavalin toteamus oli se että syntisyys riippuu hänessä kiinni. Meistä ei tule kristittyinä synnittömiä elämämme aikana. Syntien tunnustamista siis riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin toteamus oli se että syntisyys riippuu hänessä kiinni. Meistä ei tule kristittyinä synnittömiä elämämme aikana. Syntien tunnustamista siis riittää.

        On olemassa myös kristittyjä jotka pitävät itseään synnittöminä. Adolf Hitler oli yksi tuollaisista uskovaisista. Hän piti luterilaista perisyntioppia mielettömänä ajatuksena ja seuraukset me tiedämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa myös kristittyjä jotka pitävät itseään synnittöminä. Adolf Hitler oli yksi tuollaisista uskovaisista. Hän piti luterilaista perisyntioppia mielettömänä ajatuksena ja seuraukset me tiedämme.

        Räsäsläiset ja helluntailaiset ainakin pitävät itseään synnittöminä ja tästä asemastaan he katsovat oikeudekseen tuomita muita helvettiin. He edustavat kristinuskon irvikuvaa.


      • ”Sana ei tunne periytyvää syntiä…”

        ”Perisynti (latinaksi peccatum originale) tarkoittaa ihmisen olemukseen kuuluvaa taipumusta pahaan. Kirkkoisä Augustinuksen mukaan jokaisessa ihmisessä on ominaisuus, joka selittää maailmassa olevat pahat asiat: itsekkyyden ja rakkaudettomuuden.”
        ”Martti Lutherin Ison Katekismuksen mukaan perisynnistä kasvavia pahan hedelmiä ovat esimerkiksi epäusko, harhaoppi, epäjumalanpalvelus, ylimielisyys, epätoivo, Jumalan sanan halveksiminen, murha, epäsiveellisyys, varkaus ja petos.”

        evl.fi Perisynti.

        Kuten huomaat, eivät synnit periydy. Kyse on meissä kaikissa ihmisissä olevista ominaisuuksista ja siitä, miten me niitä päästämme valloilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Räsäsläiset ja helluntailaiset ainakin pitävät itseään synnittöminä ja tästä asemastaan he katsovat oikeudekseen tuomita muita helvettiin. He edustavat kristinuskon irvikuvaa.

        Ei pidä yhtään paikkaansa. Räsänenkin on puhunut aina ihan päinvastoin itsensä kohdalla, eikä hänellä tai muillakaan ole mitään tuomiovaltaa. Jumala päättää lopulta kuka pääsee Taivaaseen, kuka ei, mutta Raamatun opetuksen siitä miten ihminen pelastuu ja mitkä asiat ovat syntiä saa tietenkin kertoa ja tulisikin kertoa. Kadotuksesta varoittaessa ei yleensä haluta kenenkään päätyvän sinne. Jos haluaa johdattaa ihmisiä kadotukseen, mitätöi synnit ja sanoo ettei niistä tarvi tehdä parannusta ja vääristelee Raamatun sanomaa muuten, vaikka että kaikki pääsisivät Taivaaseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä yhtään paikkaansa. Räsänenkin on puhunut aina ihan päinvastoin itsensä kohdalla, eikä hänellä tai muillakaan ole mitään tuomiovaltaa. Jumala päättää lopulta kuka pääsee Taivaaseen, kuka ei, mutta Raamatun opetuksen siitä miten ihminen pelastuu ja mitkä asiat ovat syntiä saa tietenkin kertoa ja tulisikin kertoa. Kadotuksesta varoittaessa ei yleensä haluta kenenkään päätyvän sinne. Jos haluaa johdattaa ihmisiä kadotukseen, mitätöi synnit ja sanoo ettei niistä tarvi tehdä parannusta ja vääristelee Raamatun sanomaa muuten, vaikka että kaikki pääsisivät Taivaaseen.

        ”…Raamatun opetuksen siitä miten ihminen pelastuu ja mitkä asiat ovat syntiä saa tietenkin kertoa ja tulisikin kertoa…”

        Enpä juuri ole kuullut tai lukenut, että Räsänen olisi samalla kiivaudella käynyt näiden syntien kimppuun:
        ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys, varkaudet, ahneudet tai pahat juonet.

        Tai Gal. 5:20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot – vaikka hän lainaa juuri niitä Raamatun kohtia, missä kielletään erityisesti epäjumalanpalvelus – mainitsematta siitä sanakaan.

        Puhuttakaan näistä, mistä Jeesus puhui tavan takaa:
        Luuk. 1:53 Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois.
        Luuk. 6:24 Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksen
        Matt. 25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”…Raamatun opetuksen siitä miten ihminen pelastuu ja mitkä asiat ovat syntiä saa tietenkin kertoa ja tulisikin kertoa…”

        Enpä juuri ole kuullut tai lukenut, että Räsänen olisi samalla kiivaudella käynyt näiden syntien kimppuun:
        ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys, varkaudet, ahneudet tai pahat juonet.

        Tai Gal. 5:20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot – vaikka hän lainaa juuri niitä Raamatun kohtia, missä kielletään erityisesti epäjumalanpalvelus – mainitsematta siitä sanakaan.

        Puhuttakaan näistä, mistä Jeesus puhui tavan takaa:
        Luuk. 1:53 Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois.
        Luuk. 6:24 Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksen
        Matt. 25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'

        Niidenkö syntien syntisyys mitätöidään joidenkin toimesta, nimittäen ei-synneiksi? Niillekö synneille osoitetaan laajaa hyväksyntää ja niitä juhlitaan kadulla? Niihinkö pohjaten ajetaan uudistuksia kirkossa ja muutettiin avioliitonkin asema yhteiskunnassa? Tiedät eron.


    • Näemmä ei ahneus syntinä kiinnosta lainkaan täällä eräitä uskovia `? :D

      • Anonyymi

        "Enpä juuri ole kuullut tai lukenut, että Räsänen olisi samalla kiivaudella käynyt näiden syntien kimppuun:"???

        Mummonmuorihan voisi profiloitua sillä, että kävisi noiden syntien kimppuun, kun hän on muutenkin aina äänessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Enpä juuri ole kuullut tai lukenut, että Räsänen olisi samalla kiivaudella käynyt näiden syntien kimppuun:"???

        Mummonmuorihan voisi profiloitua sillä, että kävisi noiden syntien kimppuun, kun hän on muutenkin aina äänessä.

        Ei minun tarvitse "profiloitua". :D

        Mutta miksi täällä eivät itseään uskovina pitävät kiinnitä lainkaan huomiota näihin? Joista Jeesus puhuu ja moneen kertaan.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Ei minun tarvitse "profiloitua". :D

        Mutta miksi täällä eivät itseään uskovina pitävät kiinnitä lainkaan huomiota näihin? Joista Jeesus puhuu ja moneen kertaan.

        Onko niiden syntisyyttä kielletty, kuten eräiden syntien, joiden mukaan pyritään laittamaan kirkon opitkin uusiksi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko niiden syntisyyttä kielletty, kuten eräiden syntien, joiden mukaan pyritään laittamaan kirkon opitkin uusiksi

        "Onko niiden syntisyyttä kielletty..."

        Jäin vähän epäselväksi. Ainakin täällä on kovasti puolustettu omaisuuden ja rahan himoa.


    • Anonyymi

      Matt624 kotkat kuuntelevat ja sudet raatelevat.

      • MItähän tuolla tahdot sanoa?


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        MItähän tuolla tahdot sanoa?

        Hän varmaan viittaa Jeesuksen tekstiin väärästä profeetasta rastelevaisena sutena, joka on VT:n tekstiä Benjaminin heimosta. Laita raamattuhakuun 'raatelevainen susi'. Paavali on Benjaminin heimosta ja sionistijuutalaiset olivat itse natseja. Onpa ilo havaita, että jollakin on tieto hallussaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän varmaan viittaa Jeesuksen tekstiin väärästä profeetasta rastelevaisena sutena, joka on VT:n tekstiä Benjaminin heimosta. Laita raamattuhakuun 'raatelevainen susi'. Paavali on Benjaminin heimosta ja sionistijuutalaiset olivat itse natseja. Onpa ilo havaita, että jollakin on tieto hallussaan.

        ”…ja sionistijuutalaiset olivat itse natseja.”

        Sionismi on 1700 luvulla syntynyttä nationalismi aatetta, jossa jokaiselle kansakunnalle kuuluu itsemääräämisoikeus. 1896 perustettiin sionistinen liike, joka oli sen vuoksi, koska juutalaisvastaisuus alkoi nousta vahvasti.

        Erityisesti sionismin kannatus vahvistui toisen maailmansodan jälkeen. Tämä tuli siis natsien rotuopista, missä juutalaisia vastaan kehiteltiin melkoisia valheita, salaliittoteorioita (jotka ovat nyt saaneet uuden nosteen) ja aloitettiin järkyttävä vaino. Tuskin siis vainosivat itse itseään.


    • Anonyymi

      Ei perisyntejä ole useita, vaan ainoastaan yksi ainoa synnin juuri ja josta lukemattomat synnit sitten lähtevät.

      (Tää todellakin on nyt luterilainen foorumi, mutta väite lukuisista perisynneistä ei liene erityisen luterilaista teologiaa. Vai onko?)

      • Anonyymi

        Hyvä havainto, vaikka perisynti onkin valetarina,joka perustuu vain Paavalin yhden kirjeen yhteen jakeeseen, ei luomiskertomukseen. Löytyy wikipedia, perisynti.


      • Ei todellakaan. Perisynti on vaikea käsite, mutta synnit vähän helpompia ymmärtää.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Ei todellakaan. Perisynti on vaikea käsite, mutta synnit vähän helpompia ymmärtää.

        Hyvin selkeä käsite uskoville kun tuntevat Raamatun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin selkeä käsite uskoville kun tuntevat Raamatun.

        Niitä ei juuri tällä palstalla ole, sillä niin monta versiota tästä on, osa näemmä ihan itse keksittyjä.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Niitä ei juuri tällä palstalla ole, sillä niin monta versiota tästä on, osa näemmä ihan itse keksittyjä.

        Voitko ottaa muutaman version esille niin tarkastellaan mitä tarkoitat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voitko ottaa muutaman version esille niin tarkastellaan mitä tarkoitat?

        Et siis ilmeisesti edes lue niitä, mitä useissa ketjuissa on kirkoijoitettu? Ehkäpä tästä eteenpäin luet niitä vähän tarkemmin, niin huomaat ettei asia ole lainkaan yksikertainen.


    • Anonyymi

      Ahneutta voi olla muuhunkin kuin rahaan ja omaisuuteen. Jotkut ahmivat valtaa, jotkut voimaa, jotkut vain muuten mässäilevät milloin milläkin asialla

      • Anonyymi

        Entä kunnianhimo?


      • Tuo on aivan totta-


    • Anonyymi

      Ehkä niillä on vain yksi yhteinen nimittäjä: alhaiset tunteet, jotka pitäisi itse itsessään tiedostaa ja voittaa. Ja olla voittaja, joka pääsee eläessään parstiisiin ja saa syödä ikuisen elämän puusta salattua mannaa?

    • Anonyymi

      Minusta Jeesus tarkoitti jotain aivan muuta kuin sitä, että kaikkien pitäisi elää köyhinä kirkonrottina täällä maailmassa. Kun sanoi että; "Mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahasi köyhille"
      Eikö enemmänkin sitä, missä sinun sydämesi on. Mihin se on kiinnittynyt. Tarpeellinen saa kyllä olla, mutta köyhää ja kurjaa pitää armahtaa, eikä olla kovasydämisiä.
      Myös tämä ajan henki, missä tavoitellaan entistä suurempaa hyvinvointia ja elintasoa on poissa köyhemmiltä mailta, siis riistämistä ja ahneutta viedä heidän mahdollisuutensa parempaan elintasoon.

      • "Tarpeellinen saa kyllä olla, mutta köyhää ja kurjaa pitää armahtaa, eikä olla kovasydämisiä."
        "Myös tämä ajan henki, missä tavoitellaan entistä suurempaa hyvinvointia ja elintasoa on poissa köyhemmiltä mailta, siis riistämistä ja ahneutta..."

        Juuri tästä on kyse, mistä Jeesus opetti.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe