Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. Nuo+kaikki+valheelliset+väännökset+on+murskattu+ja+murskattavissa.+Minusta+'ei+vain+tunnu+siltä',+vaan+tiedän+että+ne+valheelliset+argumentit+mitkä+usein+esitetään+eivät+kestä+tarkastelua.+Ja+mikään+perustelu+ei+ole+että;+'Musta+nyt+vaan+tuntuu+siltä+ettei+helvettiä+ole.'+ei+ole+pätevä,+ja+sillehän+nuo+kaikki+lopulta+perustuvat.Jos+helvetin+ikuisuuden+kieltää+väittää+Jeesusta+valehtelijaksi.+Ja+jos+väittää+että+joku+on+lisännyt+Jeesuksen+sanat+Raamattuun+jälkikäteen,+niin+silloin+ei+kyllä+voi+uskoa+lopulta+yhtään+mihinkään+Raamatusta.
  2. "Oletko+Powsonin+tai+valkeakarien+oppilaita+-+kenties,+he+selittävät+että+taivasusko+onkin+ollut+harhaa."-+Ne+jotka+tuntevat+Raamatun+tietävät+että+taivas+ei+ole+Jumalan+omien+lopullinen+päämäärä."Mutta+perinteisesti+on+puhuttu+kyllä+taivaasta:)"-+Aivan,+heti+kun+kirkkoisät+siivosivat+kristinuskon+juutalaiset+juuret+ja+toivot+kreikkalaisen+taivas-opin+tilalle.+Mutta+Raamattu+ei+puhu+taivaasta+siten+että+se+olisi+elämän+päämäärä.+Jeesus+on+tulossa+maan+päälle.+Ja+lopulta+itse+Isäkin+muuttaa+maan+päälle+asumaan+kansansa+keskellä."P.s.+Pitäskö+Raamatun+"taivas"+ilmaisut+nyt+muuttaa?"-+Miksi+pitäisi?+Niissä+ei+vain+missään+sanota+että+ihminen+olisi+menossa+taivaaseen."-Taivasten+Valtakunta+jne+ja+kuinkas+ne+ovat+päässeetkin+lipsahtamaan+harhautukseksi+erehtymättämään+Raamattuun?"-+Oletko+todella+noin+tietämätön+ettet+tiedä+että+taivasten+valtakunta+tarkoittaa+Jumalan+valtakuntaa?+Matteus+kirjoitti+ensisijassa+juutalaisille+ja+sen+takia+välttelee+Jumalan+mainitsemista+ja+käyttää+siksi+ilmaisua+taivasten+valtakunta.+Juutalaiset+eivät+esim.+sano+"Jumala+sinua+siunatkoon!",+vaan+"Taivaat+sinua+siunatkoon!""Kyllä+selittämistä+piisaa"-+Selittämistä+piisaa+jos+jostain+Raamatusta+löytää+taivas-opin."Mutta+pidä+toki+se+uskosi+jos+se+estää+ettet+pelkää+sitä+tulijärveä+-+onhan+se+tietyst+kamalaa+sellasta+pelätä+-+siinä+ei+todella+auta+muu+kuin+pysyä+nuorassa+tiiviisti+eli+tehä+ja+uskoa+niinku+käsketään,+se+on+kyllä+pirullinen+koukku+sille+joka+sen+nielaisee.+Siitä+ei+ole+ulos+pääsyä+kyllä,+on+se+niin+kiinni+napitettu+että+siinä+pysyt.+Tuo+on+just+se+ahdistava+pirullisen+koukuttava+puoli+fundamentalistisessa+uskonkäsityksessä."-+En+ole+nielaissut+mitään+"koukkua"+tai+ole+missään+opissa+pelon+takia+kiinni.+Terve+pelko+tulijärveen+heitetyksi+tulemisesta+on+sen+sijaan+tervettä.
  3. Kyseisestä+kirjasta+en+ole+ihan+varma,+vähän+tullut+joskus+selattua.+Mutta+yleensä+näissä+kirjoissa+on+jotain+outoa+joukossa.Ja+onhan+näitä+huijauksia+joukossa:"Taivaassa+käyneenä+poikana+tunnettu+poika+paljastaa,+ettei+oikeasti+käynytkään+taivaassa."http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015011619034467_ul.shtmlMutta+yksi+asia+mikä+on+varmaa+on+se,+että+iankaikkisuus+on+UUDESSA+MAASSA+-+uudessa+Jerusalemissa,+ei+taivaassa...Nykyiset+taivaat+ja+maa+tulevat+tuhoutumaan:"Minä+näin+UUDET+taivaat+ja+uuden+maan,+>+sillä+<+ENSIMMÄISET+taivaat+ja+ENSIMMÄINEN+maa+OLIVAT+KADONNEET,+eikä+merta+enää+ollut."+[Ilm.]"Ja+valtaistuimella+istuva+sanoi:+"Katso,+UUDEKSI+MINÄ+TEEN+KAIKKI".+"+[Ilm.]"Mutta+Herran+päivä+tulee+kuin+varas.+Silloin+taivaat+KATOAVAT+pauhinalla+ja+alkuaineet+kuumuudesta+hajoavat,+maa+palaa+ja+kaikki,+mitä+siihen+on+tehty."+[2.+Piet.+3:10+]Koska+TÄMÄ+KAIKKI+näin+HAJOAA,+millaisia+teidän+tuleekaan+olla+pyhässä+elämässä+ja+jumalanpelossa+odottaessanne+ja+jouduttaessanne+Jumalan+päivän+tuloa,+tuon+päivän,+jonka+voimasta+TAIVAAT+HEHKUEN+HAJOAVAT+ja+ALKUAINEET+KUUMUUDESSA+SULAVAT.+Mutta+hänen+lupauksensa+mukaan+me+odotamme+uusia+taivaita+ja+uutta+maata,+joissa+vanhurskaus+asuu.+[2.+piet.+3:11-13]"MUTTA+NYKYISET+taivaat+ja+maa+ovat+samalla+sanalla+talletetut+tulelle,+säästetyt+jumalattomain+ihmisten+tuomion+ja+kadotuksen+päivään."+[2.+Piet.+3:7+]"Sillä+katso,+MINÄ+LUON+uudet+taivaat+ja+uuden+maan.+Entisiä+ei+enää+muisteta,+eivätkä+ne+enää+ajatukseen+astu;+vaan+te+saatte+iloita+ja+riemuita+iankaikkisesti+siitä,+mitä+minä+luon.+Sillä+katso,+iloksi+luon+minä+Jerusalemin,+riemuksi+sen+kansan."+[Jes.+64:17-18]"Niinkuin+UUDET+taivaat+ja+UUSI+maa,+JOTKA+MINÄ+TEEN,+pysyvät+minun+kasvojeni+edessä,+sanoo+Herra,+niin+pysyy+teidän+siemenenne+ja+teidän+nimenne."+[Jes.+65:22]"
  4. Ei+ole+uskon+tulon+jälkeen+enää+samalla+tavalla+vietellyt+kun+ennen+sitä.+Ja+vaikka+kiusauksia+tulee+niin+ne+tulee+voittaa,+aivan+kuten+Jeesuskin+teki.+Perihän+Jeesuskin+syntisen+lihan+Marian+kautta,+mutta+Hän+ei+antanut+periksi+yhdellekään+kiusaukselle,+vaan+voitti+ne+kaikki.+Kiusauksia+tulee+kolmelta+taholta+saatanalta,+maailmasta+ja+lihasta.+Ja+minkään+irti+repiminen+ei+ole+mikään+ehto+pelastumiselle,+JOS+_____+sinua+viettelee,+siis+jos+-+ja+viettelee,+siis+jatkuvasti;+toistuvasti,+että+ei+ihan+yhdestä+ainoasta+viettelystä,+ja+vielä+jos+sitä+katuu,+kannata+repiä+mitään+irti.+Ja+niin+on+siis+parempi+tehdä,+kuin+tulla+heitetyksi+helvettiin:+"SILLÄ+PAREMPI+ON+SINULLE,+ETTÄ+yksi+jäsenistäsi+joutuu+hukkaan,+KUIN+ETTÄ+koko+ruumiisi+heitetään+helvettiin."+Ei+mikään+välttämätön+pakko+tai+ehto.Jos+viettely+on+jatkuvaa+ja+siitä+ei+pääse+muuten+eroon,+niin+silloin+kannattaa+varmaan+repiä+se+osa+irti+mikä+viettelee,+sillä+mikään+tässä+maailmassa+ei+ole+niin+kauheaa+kuin+helvetti+tulee+olemaan.+Raamattu+antaa+ymmärtää+että+siellä+on+eriasteisia+rangaistuksia.+Kovimmat+oltavat+on+tietysti+perkeleellä+ja+sen+enkeleillä,+jota+varten+koko+paikka+on+luotu.+Sitten+tulevat+varmaan+despootit+ja+hirmuhallitsijat+kuten+antikristus+ja+vääräprofeetta+(jotka+heitetään+elävinä,+suoraan+helvettiin+tästä+maailmasta).+Mutta+veikkasin+että+yhdet+kovimmista+tuomioista+saavat+sinne+joutuvat+uskovat,+jotka+ovat+tunteneet+Herran,+tai+ainakin+tietäneet+Hänen+lakinsa+ja+tahtonsa,+mutta+eivät+ole+eläneet+sen+mukaan+minkä+ovat+tietäneet+oikeaksi."et+pääse+taivaaseen+Jeesuksen+sanojen+mukaan,"-+En+minä+taivaaseen+ole+menossakaan,+vaan+odotan+Jeesusta+tänne+maan+päälle."Onko+se+ylläri,+ylläri+vain+kielikuva+mutta+tuo+toinen+ehdottomasti+Ei?????"-+Helvettiä/tulijärveä+ei+kyllä+saa+mitenkään+kielikuvaksi.+Raamattu+on+kyllä+aivan+selvä+siinä+että+tuleva+maailmanaika+on+ikuinen+ja+pysyvä+olotila+niin+väärä-+kuin+oikeamielisillekin.+Tässäkin+on+avainasemassa+se+miten+ymmärtää+kuoleman+ja+kuolemalla+kuolemisen.
  5. Mitä+palestiinalaiset+tekevät?+Ihan+kun+se+viha+ei+olisi+siellä+molemminpuoleista?
  6. "Kun+siitä+muodostui+uskonto+"-+Mutta+eihän+Jeesuksen+SEURAAMISESTA+muodostunut+uskontoa.+Jeesus+vastusti+uskontoja.+Roomalaistuneesta+kristinuskosta+muodostui+valtionuskonto+ja+valtionkirkot,+tarkemmin+sanottuna+siis+kristinUSKONTO.+Mikä+ei+takaa+henkilökohtaista+suhdetta+Isään,+Poikaan+ja+Pyhään+Henkeen."Miksi+itse+olet+kristitty?"-+Kysyin+sinulta+että+miksi+olet+liittynyt+uskontoon+jota+Jeesus+ei+perustanut?++Enkä+kutsu+itseäniKristityt,+tarkoitti+sillä+nyt+mitä+tahansa,+ymmärtävät+kaikki+niin+eri+tavalla+käsitteet+usko,+uskominen,+synti,+armo+jne,+että+se+usko+ja+kristittynä+oleminen+ei+todellakaan+ole+kaikilla+Raamatun+mukaista.+Mutta+tietysti+Raamatullinen+totuushan+on+ettei+pelastusta+ole+luvattu+uskoville,+tai+edes+Jeesuksen+seuraajille/opetuslapsille,+vaan+vain+niille+jotka+VOITTAVAT.+Vain+voittajien+nimet+pysyvät+Elämän+Kirjassa+ja+vain+he+pääsevät+lopulta+sisään+kaupunkiin.+"Niin,+jos+kerran+käytät+termejä+joille+olet+antanut+aivan+omia+merkityksiä,+ei+niitä+muut+voi+ymmärtää+ennekuin+selität+ne.+"-+Vai+oikein+omia+merkityksiä...+Enpä+ole+sellaista+tehnyt.+Raamatussa+Jeesus+itse+kertoo+mitä+pitää+tehdä+jos+haluaa+seurata+Häntä,+ja+Raamattu+muutenkin+määrittelee+millaista+Jeesuksen+seuraaminen+ja+opetuslapseus+on."Onko+tuo+tulkittavissa+niin+että+Jeesus+tarkoittaa+lähimmäisiä+sekä+vähimmillä+veljillään+vain+ja+ainoastaan+niitä+juutalaisia,+jotka+olivat+Hänen+läheisiään?+Tai+”oikeita”+seuraajia?"-+Siis+mitä...+Tuo+"oikea"+tai+todellinen+seuraaja+ei+liity+nyt+mitenkään+tähän+lähimpien+veljien+asiaan,+sanoin+että+mitä+tarkoitin+kristityllä.+Mistä+olet+löytänyt+kohdan+jossa+Jeesus+kutsuu+juutalaisia+veljikseen?Ja+millä+perusteella+KANSAT+tullaan+Jeesuksen+palattua+maan+päälle+jakamaan?+Mikä+on+se+peruste+että+joutuu+vuohikansaksi?+Entä+että+lammaskansaksi?+Millä