Jeesus rakastaa kristittyjä veljiään.

taastätäsamaa

George_L

5.7.2016 19:51

Jako vuohiin ja lampaisiin tehdään sen perusteella kansoille miten he ovat kristittyjä kohdelleet.

Jeesuksen veljet ovat uskovia, Hänen todellisia seuraajiaan.

"Ja kansanjoukko istui Hänen ympärillään, ja he sanoivat Hänelle: "Katso, Sinun äitisi ja veljesi tuolla ulkona kysyvät Sinua".Hän vastasi heille ja sanoi: "Kuka on Minun äitini, ja ketkä ovat Minun veljeni?"Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat Hänen ympärillään, Hän sanoi: "Katso, Minun äitini ja veljeni! SILLÄ JOKA TEKEE JUMALAN TAHDON, SE ON Minun veljeni ja sisareni ja äitini."

-Yleensä vähimmät veljet tulkitaan juutalaisiksi, mutta Jeesus ei koskaan kutsunut juutalaisia veljikseen.

Tässä illan iloksi istun läppäri sylissä ja kaivan verta nenästäni tutkimalla mitä palstalla kerrotaan mm Jeesuksesta. Kiehtovaa todella.

20

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä on ongelmana?

• taastätäsamaa

Et huomaa? Voi olla että minussa on ongelma, mutta luulin, että Jeesusta pidetään Jumalana. Sitten sanot, että Jeesuksen veljet ovat uskovia, Hänen todellisia seuraajiaan. Toisin sanoen Jeesus on uskovien Jumala, kristittyjen Jumala. Sitä tässä istuksissani mietin

• tastätäsama

Tuolilla lojuen päättelin siis oikein..ok!

• taastätäsamaa kirjoitti:

Et huomaa? Voi olla että minussa on ongelma, mutta luulin, että Jeesusta pidetään Jumalana. Sitten sanot, että Jeesuksen veljet ovat uskovia, Hänen todellisia seuraajiaan. Toisin sanoen Jeesus on uskovien Jumala, kristittyjen Jumala. Sitä tässä istuksissani mietin

"Et huomaa?"

- Olet repinyt viestin asiayhteydestään irti, ja sitten olet tulkinnut siitä kai jotakin mitä en edes ole tarkoittanut sanoa?

"Voi olla että minussa on ongelma, mutta luulin, että Jeesusta pidetään Jumalana."

- Jeesus on Jumala, mutta ei Isä.

"Sitten sanot, että Jeesuksen veljet ovat uskovia, Hänen todellisia seuraajiaan."

- Niin...? Todelliset uskovat ovat Hänen veljiään ja sisariaan.

"Toisin sanoen Jeesus on uskovien Jumala, kristittyjen Jumala."

- Jeesus on tosi ihminen ja tosi Jumala; lihaksi tullut Jumala. Jeesus ei kuitenkaan ole Isä - tai Pyhä Henki. Isä-Jumala on kristittyjen Jumala, mutta silti Pyhä Henki ja Jeesus ovat jumalallisia, Jumalia. Ja yhdessä nämä kolme Persoonaa ovat Yksi Jumala. Kuitenkin Isä on suurin, ja Poikakin tulee alistumaan lopulta Isän tahtoon. Isä on se jota Jeesuksen opetuslapset rukoilevat, Pyhässä Hengessä Pojan kautta; Pojan nimissä/nimessä.

Pyhä Henki asuu uskovan sisällä, tai sitten ei... Poika on keskellämme (tai tällä hetkellä Isän luona) ja Isä yläpuolellamme.

• Hyvä havainto. Nimimerkillä on välillä aika omanlaisia tulkintojaan. Tuo lienee yksi niistä. Ottaen vielä huomioon senkin ettei mitään kristittyjä vielä ollut Jeesuksen elinaikana eikä Jeesus tullut perustamaan uutta uskontoa vaan ohjaamaan ja opettamaan juutalaisia.

• Niinhän se on. Jeesus perusti oppinsa kuitenkin osittain juutalaisten kirjoihin, ja siitä heitä muistutti.

Ja tulkinta antaa suuren luvan kulkea kaikkien puutteenalaisten ohi, jos eivät ole Jeesuksen vähimpiä veljiä. Ei kuulosta lainkaan Jeesukselta. Ja sillä lailla syyllistytään myös Sodoman syntiin.

• taastätäsamaa

Jeesuksen synnyinuskonto oli juutalaisuus. Siinä oli ytimenä muun muassa:

Jesaja:
        44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa..

• Vai taas "omia tulkintoja". Ei ole mikään minun oma tulkintani. Keitä helvetissä Jeesuksen 'vähimmät veljet' sitten ovat ja millä perusteella? Yleensä ne tulkitaan juutalaisiksi ja/tai kristityiksi.

"Ottaen vielä huomioon senkin ettei mitään kristittyjä vielä ollut Jeesuksen elinaikana"

- Nii-in, termi "kristitty" kun tarkoittaa eri ihmisille nykyään niin eri asioita. Alun perin se oli haukkumanimitys Jeesuksen seuraajille. Alan kyllä ymmärtää että nykyään sillä tarkoitetaan vain sellaista ihmistä, joka kuuluu johonkin kristinUSKONNON lahkoon/tunnustuskuntaan - "uskoi" Jeesukseen tai ei.

Itse tarkoitin tuossa kohdassa sillä Jeesuksen seuraajia, eli Jeesuksen opetuslapsia, oikeita sellaisia, en mitään feikkejä tai tapakristittyjä. Teidän kanssanne pitäisi joka ikinen termi käydä ilmeisesti sanakirjan kanssa läpi ja käydä keskustelu ensin sanan merkityksestä ennen kuin voi keskustella yhtään mistään.

Jeesuksella oli seuraajia ja opetuslapsia ja elinaikanaan, ja Raamatun mukaan vain ne heistä jotka voittavat tulevat lopulta pelastumaan. Ja kaikki ongelmajäte heitetään niska-pers otteella ikuisesti itkemään ja kiristelemään hampaitaan tulijärveen perkeleen ja sen enkeleiden seuraksi. Ja sitä sinäkään et voi väittää "minun tulkinnakseni", sillä Jeesus sanoi niin, ja vieläpä niin selväsanaisesti, että jos muuta väittää, niin väittää Jeesusta itseään valehtelijaksi.

Ja ottaen huomioon että puhuin Kansojen tuomiosta; vuohien ja lampaiden jakamisesta, joka tapahtuu Jeesuksen palatessa, niin silloinko "ei vielä edes ole" 'kristittyjä' (tarkoitti termillä mitä tahansa)?

"eikä Jeesus tullut perustamaan uutta uskontoa "

- Miksi ihmeessä sitten olet liittynyt sellaiseen? Kannattanee äkkiä erota: https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/

• George_L kirjoitti:

Vai taas "omia tulkintoja". Ei ole mikään minun oma tulkintani. Keitä helvetissä Jeesuksen 'vähimmät veljet' sitten ovat ja millä perusteella? Yleensä ne tulkitaan juutalaisiksi ja/tai kristityiksi.

"Ottaen vielä huomioon senkin ettei mitään kristittyjä vielä ollut Jeesuksen elinaikana"

- Nii-in, termi "kristitty" kun tarkoittaa eri ihmisille nykyään niin eri asioita. Alun perin se oli haukkumanimitys Jeesuksen seuraajille. Alan kyllä ymmärtää että nykyään sillä tarkoitetaan vain sellaista ihmistä, joka kuuluu johonkin kristinUSKONNON lahkoon/tunnustuskuntaan - "uskoi" Jeesukseen tai ei.

Itse tarkoitin tuossa kohdassa sillä Jeesuksen seuraajia, eli Jeesuksen opetuslapsia, oikeita sellaisia, en mitään feikkejä tai tapakristittyjä. Teidän kanssanne pitäisi joka ikinen termi käydä ilmeisesti sanakirjan kanssa läpi ja käydä keskustelu ensin sanan merkityksestä ennen kuin voi keskustella yhtään mistään.

Jeesuksella oli seuraajia ja opetuslapsia ja elinaikanaan, ja Raamatun mukaan vain ne heistä jotka voittavat tulevat lopulta pelastumaan. Ja kaikki ongelmajäte heitetään niska-pers otteella ikuisesti itkemään ja kiristelemään hampaitaan tulijärveen perkeleen ja sen enkeleiden seuraksi. Ja sitä sinäkään et voi väittää "minun tulkinnakseni", sillä Jeesus sanoi niin, ja vieläpä niin selväsanaisesti, että jos muuta väittää, niin väittää Jeesusta itseään valehtelijaksi.

Ja ottaen huomioon että puhuin Kansojen tuomiosta; vuohien ja lampaiden jakamisesta, joka tapahtuu Jeesuksen palatessa, niin silloinko "ei vielä edes ole" 'kristittyjä' (tarkoitti termillä mitä tahansa)?

- Miksi ihmeessä sitten olet liittynyt sellaiseen? Kannattanee äkkiä erota: https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/

Sinulla on siis sellainen odotus, että Jeesukseen uskovat ovat ainoita pelastettuja. Siitä päättelet, että puutteenalaisten auttajat ovat muita kuin Jeesuksen seuraajia. Jeesuksen omat ovat niitä, joiden ohi ei saa mennä.

Tässä ei kyllä ole mitään logiikkaa.

• George_L kirjoitti:

Vai taas "omia tulkintoja". Ei ole mikään minun oma tulkintani. Keitä helvetissä Jeesuksen 'vähimmät veljet' sitten ovat ja millä perusteella? Yleensä ne tulkitaan juutalaisiksi ja/tai kristityiksi.

”Alun perin se oli haukkumanimitys Jeesuksen seuraajille…”

Aivan oikein, eli niitä juutalaisia jotka seurasivat Jeesuksen opetuksia Hänen kuolemansa jälkeen, alettiin haukkua kristityiksi. Kun siitä muodostui uskonto parisataa vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, niin sitä kutsuttiin kristinuskoksi.

”Miksi ihmeessä sitten olet liittynyt sellaiseen? Kannattanee äkkiä erota:…”

Miksi itse olet kristitty?

Väite taisi olla: ”Yleensä vähimmät veljet tulkitaan juutalaisiksi, mutta Jeesus ei koskaan kutsunut juutalaisia veljikseen.”
        Sitten alat täsmentämään: ”…opetuslapsia, oikeita sellaisia, en mitään feikkejä tai tapakristittyjä.”
        Niin, jos kerran käytät termejä joille olet antanut aivan omia merkityksiä, ei niitä muut voi ymmärtää ennekuin selität ne.

Onko tuo tulkittavissa niin että Jeesus tarkoittaa lähimmäisiä sekä vähimmillä veljillään vain ja ainoastaan niitä juutalaisia, jotka olivat Hänen läheisiään? Tai ”oikeita” seuraajia?

• Miten muuten selität nämä opetukset?

Matt. 5:46
        Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?

Luuk. 6:32 Ja jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mitä kiitosta teille siitä tulee? Rakastavathan syntisetkin niitä, jotka heitä rakastavat.

• torre12 kirjoitti:

Sinulla on siis sellainen odotus, että Jeesukseen uskovat ovat ainoita pelastettuja. Siitä päättelet, että puutteenalaisten auttajat ovat muita kuin Jeesuksen seuraajia. Jeesuksen omat ovat niitä, joiden ohi ei saa mennä.

Tässä ei kyllä ole mitään logiikkaa.

"Sinulla on siis sellainen odotus, että Jeesukseen uskovat ovat ainoita pelastettuja."

- Tarkoitat siis ettei Jeesuksen kautta pelastu? Jumalan luo voi siis tulla jonkun muunkin kuin Jeesuksen kanssa. Vain niin...

"Siitä päättelet, että puutteenalaisten auttajat ovat muita kuin Jeesuksen seuraajia. "

- Millä perusteella Jeesus jakaa KANSAT vuohiin ja lampaisiin?

• mummomuori kirjoitti:

”Alun perin se oli haukkumanimitys Jeesuksen seuraajille…”

Aivan oikein, eli niitä juutalaisia jotka seurasivat Jeesuksen opetuksia Hänen kuolemansa jälkeen, alettiin haukkua kristityiksi. Kun siitä muodostui uskonto parisataa vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, niin sitä kutsuttiin kristinuskoksi.

”Miksi ihmeessä sitten olet liittynyt sellaiseen? Kannattanee äkkiä erota:…”

Miksi itse olet kristitty?

Väite taisi olla: ”Yleensä vähimmät veljet tulkitaan juutalaisiksi, mutta Jeesus ei koskaan kutsunut juutalaisia veljikseen.”
        Sitten alat täsmentämään: ”…opetuslapsia, oikeita sellaisia, en mitään feikkejä tai tapakristittyjä.”
        Niin, jos kerran käytät termejä joille olet antanut aivan omia merkityksiä, ei niitä muut voi ymmärtää ennekuin selität ne.

Onko tuo tulkittavissa niin että Jeesus tarkoittaa lähimmäisiä sekä vähimmillä veljillään vain ja ainoastaan niitä juutalaisia, jotka olivat Hänen läheisiään? Tai ”oikeita” seuraajia?

"Kun siitä muodostui uskonto "

- Mutta eihän Jeesuksen SEURAAMISESTA muodostunut uskontoa. Jeesus vastusti uskontoja. Roomalaistuneesta kristinuskosta muodostui valtionuskonto ja valtionkirkot, tarkemmin sanottuna siis kristinUSKONTO. Mikä ei takaa henkilökohtaista suhdetta Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.

"Miksi itse olet kristitty?"

- Kysyin sinulta että miksi olet liittynyt uskontoon jota Jeesus ei perustanut? Enkä kutsu itseäni

Kristityt, tarkoitti sillä nyt mitä tahansa, ymmärtävät kaikki niin eri tavalla käsitteet usko, uskominen, synti, armo jne, että se usko ja kristittynä oleminen ei todellakaan ole kaikilla Raamatun mukaista. Mutta tietysti Raamatullinen totuushan on ettei pelastusta ole luvattu uskoville, tai edes Jeesuksen seuraajille/opetuslapsille, vaan vain niille jotka VOITTAVAT. Vain voittajien nimet pysyvät Elämän Kirjassa ja vain he pääsevät lopulta sisään kaupunkiin.

"Niin, jos kerran käytät termejä joille olet antanut aivan omia merkityksiä, ei niitä muut voi ymmärtää ennekuin selität ne. "

- Vai oikein omia merkityksiä... Enpä ole sellaista tehnyt. Raamatussa Jeesus itse kertoo mitä pitää tehdä jos haluaa seurata Häntä, ja Raamattu muutenkin määrittelee millaista Jeesuksen seuraaminen ja opetuslapseus on.

"Onko tuo tulkittavissa niin että Jeesus tarkoittaa lähimmäisiä sekä vähimmillä veljillään vain ja ainoastaan niitä juutalaisia, jotka olivat Hänen läheisiään? Tai ”oikeita” seuraajia?"

- Siis mitä... Tuo "oikea" tai todellinen seuraaja ei liity nyt mitenkään tähän lähimpien veljien asiaan, sanoin että mitä tarkoitin kristityllä. Mistä olet löytänyt kohdan jossa Jeesus kutsuu juutalaisia veljikseen?

Ja millä perusteella KANSAT tullaan Jeesuksen palattua maan päälle jakamaan? Mikä on se peruste että joutuu vuohikansaksi? Entä että lammaskansaksi? Millä

• George_L kirjoitti:

"Kun siitä muodostui uskonto "

- Mutta eihän Jeesuksen SEURAAMISESTA muodostunut uskontoa. Jeesus vastusti uskontoja. Roomalaistuneesta kristinuskosta muodostui valtionuskonto ja valtionkirkot, tarkemmin sanottuna siis kristinUSKONTO. Mikä ei takaa henkilökohtaista suhdetta Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.

"Miksi itse olet kristitty?"

- Kysyin sinulta että miksi olet liittynyt uskontoon jota Jeesus ei perustanut? Enkä kutsu itseäni

Kristityt, tarkoitti sillä nyt mitä tahansa, ymmärtävät kaikki niin eri tavalla käsitteet usko, uskominen, synti, armo jne, että se usko ja kristittynä oleminen ei todellakaan ole kaikilla Raamatun mukaista. Mutta tietysti Raamatullinen totuushan on ettei pelastusta ole luvattu uskoville, tai edes Jeesuksen seuraajille/opetuslapsille, vaan vain niille jotka VOITTAVAT. Vain voittajien nimet pysyvät Elämän Kirjassa ja vain he pääsevät lopulta sisään kaupunkiin.

"Niin, jos kerran käytät termejä joille olet antanut aivan omia merkityksiä, ei niitä muut voi ymmärtää ennekuin selität ne. "

- Vai oikein omia merkityksiä... Enpä ole sellaista tehnyt. Raamatussa Jeesus itse kertoo mitä pitää tehdä jos haluaa seurata Häntä, ja Raamattu muutenkin määrittelee millaista Jeesuksen seuraaminen ja opetuslapseus on.

"Onko tuo tulkittavissa niin että Jeesus tarkoittaa lähimmäisiä sekä vähimmillä veljillään vain ja ainoastaan niitä juutalaisia, jotka olivat Hänen läheisiään? Tai ”oikeita” seuraajia?"

- Siis mitä... Tuo "oikea" tai todellinen seuraaja ei liity nyt mitenkään tähän lähimpien veljien asiaan, sanoin että mitä tarkoitin kristityllä. Mistä olet löytänyt kohdan jossa Jeesus kutsuu juutalaisia veljikseen?

Ja millä perusteella KANSAT tullaan Jeesuksen palattua maan päälle jakamaan? Mikä on se peruste että joutuu vuohikansaksi? Entä että lammaskansaksi? Millä

* Enkä kutsu itseäni mielelläni kristityksi, juurikin sen takia että se tarkoittaa niin eri asioita nykyään.

* Millä perusteella kadotustuomio tulee Kansojen tuomiossa?

Ja keitä ne vähimmät veljet nyt oikein ovat? Ja millä perusteella?

• mummomuori kirjoitti:

Miten muuten selität nämä opetukset?

Matt. 5:46
        Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?

Luuk. 6:32 Ja jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mitä kiitosta teille siitä tulee? Rakastavathan syntisetkin niitä, jotka heitä rakastavat.

Ei noita tarvitse mitenkään "selittää" ja "tulkita".

• taastätäsamaa

Millä perusteella? Kerro!

Huomasitko, että kirjoitin aiemmin tässä keskustelussa:

"Jeesuksen synnyinuskonto oli juutalaisuus. Siinä oli ytimenä muun muassa
        Jesaja:
        44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.. "

Toisin sanoen Jeesus esitti itsensä/ häntä pidettiin / hän loi / uuden käsityksen juutalaisuudesta jonka sinä tiivistät näin:

- Jeesus on Jumala, mutta ei Isä.
        - Jeesus on tosi ihminen ja tosi Jumala; lihaksi tullut Jumala. Jeesus ei kuitenkaan ole Isä - tai Pyhä Henki. Isä-Jumala on kristittyjen Jumala, mutta silti Pyhä Henki ja Jeesus ovat jumalallisia, Jumalia. Ja yhdessä nämä kolme Persoonaa ovat Yksi Jumala. Kuitenkin Isä on suurin, ja Poikakin tulee alistumaan lopulta Isän tahtoon. Isä on se jota Jeesuksen opetuslapset rukoilevat, Pyhässä Hengessä Pojan kautta; Pojan nimissä/nimessä.

Pyhä Henki asuu uskovan sisällä, tai sitten ei... Poika on keskellämme (tai tällä hetkellä Isän luona) ja Isä yläpuolellamme.

• George_L kirjoitti:

"Sinulla on siis sellainen odotus, että Jeesukseen uskovat ovat ainoita pelastettuja."

- Tarkoitat siis ettei Jeesuksen kautta pelastu? Jumalan luo voi siis tulla jonkun muunkin kuin Jeesuksen kanssa. Vain niin...

"Siitä päättelet, että puutteenalaisten auttajat ovat muita kuin Jeesuksen seuraajia. "

- Millä perusteella Jeesus jakaa KANSAT vuohiin ja lampaisiin?

Mutta kun Jeesus sanoo niiden pelastuvan, jotka eivät kulje ohi; se on kuin auttaisi Jeesusta. Siinä se jako.

Sinä esität kuin sinä olisit jo pelastettu, ja muut auttavat sinua: vähintä veljeä. Sehän menee pelastuksen kannalta vähän väärin päin.

• Hurmoshenkisyys

Voi hel...i minkälaista lässytystä.
      Tässä katsoin juuri kun palestiinalaista lasta on pahoinpidelty.
      Sosiaalisessa mediassa leviävällä videolla kuoleva palestiinalaispoika makaa verilammikossa. Häntä ympäröivät juutalaiset huutavat: ”Kuole, huoranpenikka!” ja ”Ammu sitä päähän!” Vaikutusvaltainen israelilaispoliitikko Yair Lapid on puolestaan kannustanut laittomissa siirtokunnissa asuvia juutalaisaktivisteja ”ampumaan rohkeasti” uhkaavanoloiset palestiinalaiset.
      Pitäisi herätä näitten uskonhurmioisten eikä nukkua todellisuuden ohi toistellen raamatunlauseita. Tällainen kansako on Sinun palvomasi? HÄVETTÄÄ PUOLESTASI!

• Mitä palestiinalaiset tekevät? Ihan kun se viha ei olisi siellä molemminpuoleista?

• George_L kirjoitti:

Mitä palestiinalaiset tekevät? Ihan kun se viha ei olisi siellä molemminpuoleista?

Palestiinan väkeä on haluttu muihin maihin, mutta eivät ole huolineet. Toisaalta he itse pitävät aluetta heille kuuluvana, ja eihän kotiseudultaan helpolla lähdetä.

Ja siitä on tämä vastakkainasettelu ollut jo pitkään, vaikka YK määräsi 2. Maailmansodan alueen Israelille. Kuolemaa kaikille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      57
      1865
    2. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      14
      1712
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      137
      1276
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      126
      1155
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      83
      807
    6. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      164
      757
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      721
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      418
      668
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      592
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      535
    Aihe