Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
es47
es47
es47
Vapaa kuvaus
kiva kun kävit, hyvää päivän jatkoa.
Aloituksia
9
Kommenttia
144
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
tunnen useita jotka nukahtivat -90 luvulla,
ensimmäisenä nukahtaneet pääsivät ikiveloistaan,
mutta
myöhemmin nukahtaneilla on vielä ikivelkaa 3-5 vuotta.
20.02.2009 06:57
1800 luvun lopun kuulleena isovanhempien itse kertomana, voin kertoa sinulle,
99 % todennäköisyydellä kiität pankkeja, joskus myöhemmin, jos eivät nyt sinulle lainaa anna.
vaikka korko on alhaalla, pitää huomioida myös asuntojen laskeva arvo 5-15 % vuosi, tuokin on sitä "piilokorkoa" kun nyt joudut maksamaan.
+ asuntojen "yli-inokas" korjausrakentamine, kun suuret voimat keksivät tekemistä asuntoyhtiöissä.
ainakin minun ollessa "alalla" tuli tarjouksia ,
"jos saatte urakan läpi yhtiössä, saatte itse tuon summan puhtaana käteen".
luulen että samaa käytäntöä on edelleen.
20.02.2009 06:55
"toimii ökyautojen ja Valmet -traktorien osalta".
toimii kun niitä tehdään vain alle 1 % vakioautojen määrästä.
toimii, kun niiden alihakijaketju on paljon pienempi,
vakioautoilla on useisiin osiin 2-3 alihankkijaa, jota ei yhden alihakijan ongelmat/lakot pysäytä autotehdasta.
mietipäs jos maitoakin tuotettaisiin tilausten mukaan, onistuisko.
20.02.2009 06:44
.
”vuoden 92- miten se liittyy tekstiin?"siis varsinaisessa lamassa" omituisia keksit.”
Edellinen kirjoitti tuolla tavoin.
”90-luvun lamassa ei oltu EU:ssa ja korot pomppas 15-16%.”
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Minun tiedon ja muistini mukaan, korot eivät nousseet laman aikana,
vaan suunta oli ”alaspäin sahaava”, siis aina laskeva,
mutta paljon epämääräisemmin ja hitaammin kuin nyt.
-92 jälkeen en muista korkeita korkoja saneesi,
sitä ennen kyllä sai 18,5 % ja tietysti vanhat 3v. talletukset tuottivat 13 %.
JOS KERROT mitä korkeita korkoja sinä muistat, vuodet ja prosentit,
heitän siten vastineeksi kunnon taulukon.
----------------
"Taisit paskoa vaippoihisi viime laman aikoihin, joka oli 90-94-"
tuolloin oli jo kaikki lapsetkin lukion käyneitä ja jatko-opintoihin lähtivät, et sillälailla.
20.02.2009 06:35
8 / 8