Saatanan kirottu pankkisektori!

tavallinen kansalainen

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talous/pankit-nihkeinä-vuokra-asuntojen-rahoitukselle/366739

Pankit ovat nihkeitä rahoittamaan vuokra-asuntotuotantoa ja pankit ovat nihkeitä myöntämään asuntolainoja, perkele iglussako suomalaisten pitäisi sitten asua??!!
Kylläpä rahoitusta löytyy kaikenmaailman pörssipuljaamiseen ja kuplien puhalteluun vaikka se homma on jo pistänyt polvilleen koko maailmantalouden, perkeleen perkele että ei ole mitään järkeä enää missään!! Joku laki on löydyttävä pankkien röyhkeydellekin, onhan nyt saatana kumma jos ei täysin tarpeelliseenkaan toimintaan saada rahoitusta, rikas pääomien omistajaeliitti vaan panttaa köyhiltä varastamansa rahat itsellään. Kyllä, sanon pörssikepulointia varastamiseksi tavallisilta ihmisiltä koska kuplat tarkoittavat että hinnoissa on ilmaa ja kukas muu ne ilmavat hinnat joutuu maksamaan kuin tavallinen kuluttaja, tyhjästä maksaminenhan on varastamista ja normaalisti sellaista pidetään rikoslaissa tuomittavana, miksei pörssikepuloinnista rangaista, miksi valtio on lähtenyt mukaan tällaiseen laajamittaiseen kansalaisten ryöstämiseen??!!

9

505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1800 luvun lopun kuulleena isovanhempien itse kertomana, voin kertoa sinulle,

      99 % todennäköisyydellä kiität pankkeja, joskus myöhemmin, jos eivät nyt sinulle lainaa anna.

      vaikka korko on alhaalla, pitää huomioida myös asuntojen laskeva arvo 5-15 % vuosi, tuokin on sitä "piilokorkoa" kun nyt joudut maksamaan.

      asuntojen "yli-inokas" korjausrakentamine, kun suuret voimat keksivät tekemistä asuntoyhtiöissä.


      ainakin minun ollessa "alalla" tuli tarjouksia ,
      "jos saatte urakan läpi yhtiössä, saatte itse tuon summan puhtaana käteen".
      luulen että samaa käytäntöä on edelleen.

      • talaakso

        Tuohon aiheeseen haluaisin lisätä, että vaikka asuntojen hinnat laskevat, niin vuokrat nousevat. Esim. omassa tapaukseessani VVO:n asukkaana entinen vuokra ( saunamaksu) 597 euroa/kk ja ensikuun alusta 622 euroa/kk. Ja korostan että moneen muuhun vuokranantajaan verrattuna VVO on vielä vastuuntuntoinen vuokranantaja! Samaan aikaa asuntojen hinnat laskevat, mutta sitä ihmettä tuskin nähdään että vuokrat laskisivat.

        Kun ottaa lisäksi huomioon, että laman takia polttoaine, materiaalikulut voivat tulevaisuudessa laskea, niin pidän vuokra-asuntobisnestä melko kannattavana toimintana. Ei siis mikään riskiala, jos rahoitus on kunnossa.

        Tuossa pari linkkiä aiheesta:

        http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2009/02/vuokrat_nousivat_yli_kolme_prosenttia_vuodessa_560096.html

        http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2009/02/ts_pankit_nihkeita_rahoittamaan_vuokra-asuntoja_559633.html

        Lainaan tuon jälkimmäisen vielä kokonaisuudessaan tänne:

        "

        Rakennusalan elpyminen uhkaa kaatua pankkien haluttomuuteen rahoittaa vuokra-asuntotuotantoa, kirjoittaa Turun Sanomat. Esimerkiksi vuokra-asuntoyhtiö VVO olisi valmis rakentamaan heti tuhat uutta vuokra-asuntoa, mikäli saisi hankkeilleen rahoituksen.

        VVO:n varatoimitusjohtajan Urpo Piilon mukaan pankit ovat epäluuloisia kiinteistöhankkeita kohtaan, sillä rahoituskriisi sai alkunsa kiinteistö- ja asuntomarkkinoiden kuplasta.

        Piilo sanoo Turun Sanomille, että erityisen nihkeitä rahoittajia ovat sellaiset Suomessa toimivat pankit, joissa päätöksenteko tapahtuu ulkomailla.

        Vuokra-asuntojen määrä on pudonnut viime vuosina Suomessa noin 20 000 asunnon vuosivauhtia, kun lähinnä sijoittajat ovat myyneet omistamiaan asuntoja."

        Ja jos uusia vuokra-asuntoja ei saada rakennettua niin vuokra-asuntojen määrä nousee vain vuokraamalla vanhoja jo olemaassa olevia asuntoja, joka tässä laskeneiden asuntojen hintojen tilanteessa olisikin erittäin suotavaa markkinoiden tasapainottamiseksi.

        Eli omistusasuntoja vuokra-asunnoiksi, kiitos!

        Ja pankeilta hieman tukea vuokra-asuntojen rakentamiseen vai oliko tuo sitten pankkien arvio siitä että VVO menee nurin? Itse en tuohon usko.


      • vastaisitko ?
        talaakso kirjoitti:

        Tuohon aiheeseen haluaisin lisätä, että vaikka asuntojen hinnat laskevat, niin vuokrat nousevat. Esim. omassa tapaukseessani VVO:n asukkaana entinen vuokra ( saunamaksu) 597 euroa/kk ja ensikuun alusta 622 euroa/kk. Ja korostan että moneen muuhun vuokranantajaan verrattuna VVO on vielä vastuuntuntoinen vuokranantaja! Samaan aikaa asuntojen hinnat laskevat, mutta sitä ihmettä tuskin nähdään että vuokrat laskisivat.

        Kun ottaa lisäksi huomioon, että laman takia polttoaine, materiaalikulut voivat tulevaisuudessa laskea, niin pidän vuokra-asuntobisnestä melko kannattavana toimintana. Ei siis mikään riskiala, jos rahoitus on kunnossa.

        Tuossa pari linkkiä aiheesta:

        http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2009/02/vuokrat_nousivat_yli_kolme_prosenttia_vuodessa_560096.html

        http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2009/02/ts_pankit_nihkeita_rahoittamaan_vuokra-asuntoja_559633.html

        Lainaan tuon jälkimmäisen vielä kokonaisuudessaan tänne:

        "

        Rakennusalan elpyminen uhkaa kaatua pankkien haluttomuuteen rahoittaa vuokra-asuntotuotantoa, kirjoittaa Turun Sanomat. Esimerkiksi vuokra-asuntoyhtiö VVO olisi valmis rakentamaan heti tuhat uutta vuokra-asuntoa, mikäli saisi hankkeilleen rahoituksen.

        VVO:n varatoimitusjohtajan Urpo Piilon mukaan pankit ovat epäluuloisia kiinteistöhankkeita kohtaan, sillä rahoituskriisi sai alkunsa kiinteistö- ja asuntomarkkinoiden kuplasta.

        Piilo sanoo Turun Sanomille, että erityisen nihkeitä rahoittajia ovat sellaiset Suomessa toimivat pankit, joissa päätöksenteko tapahtuu ulkomailla.

        Vuokra-asuntojen määrä on pudonnut viime vuosina Suomessa noin 20 000 asunnon vuosivauhtia, kun lähinnä sijoittajat ovat myyneet omistamiaan asuntoja."

        Ja jos uusia vuokra-asuntoja ei saada rakennettua niin vuokra-asuntojen määrä nousee vain vuokraamalla vanhoja jo olemaassa olevia asuntoja, joka tässä laskeneiden asuntojen hintojen tilanteessa olisikin erittäin suotavaa markkinoiden tasapainottamiseksi.

        Eli omistusasuntoja vuokra-asunnoiksi, kiitos!

        Ja pankeilta hieman tukea vuokra-asuntojen rakentamiseen vai oliko tuo sitten pankkien arvio siitä että VVO menee nurin? Itse en tuohon usko.

        "omassa tapaukseessani VVO:n asukkaana entinen vuokra ( saunamaksu) 597 euroa/kk ja ensikuun alusta 622 euroa/kk."


        kai olet ostanut useita asuntoja ja laittanut vuokralle,
        kun niin saat ne tuottamaan.

        Miksi ne ihmiset piileksivät aina apuun takana,
        jotka saisivat tehtaat ja asunnot ja kaikki tuottamaan, osaatkos vastat ?


      • talaakso
        vastaisitko ? kirjoitti:

        "omassa tapaukseessani VVO:n asukkaana entinen vuokra ( saunamaksu) 597 euroa/kk ja ensikuun alusta 622 euroa/kk."


        kai olet ostanut useita asuntoja ja laittanut vuokralle,
        kun niin saat ne tuottamaan.

        Miksi ne ihmiset piileksivät aina apuun takana,
        jotka saisivat tehtaat ja asunnot ja kaikki tuottamaan, osaatkos vastat ?

        Olen nyt vähän pahalla päällä, koska vastauksesi ei Wolgang Paulia mukaillen ole edes väärin.

        Toiseksi ole pahalla päällä, koska olen huono opettaja ja nyt joudun hieman kertaamaan sinulle rakentavan kirjoittamisen perusasioita, jotka jokaisen yliopistoja käyneen luulisi osaavan:

        1) Puhutaan ASIOISTA, ei IHMISISTÄ. Eli suomeksi ei siirrytä "paskanjauhantaan" henkilökohtaisella tasolla.

        Minun "henkilökohtainen" esimerkkini omasta vuokrastani oli a) eksakti yksittäistapaus, b) kuvaus yleisemmästä trendistä. Vuokrat nousevat myös tänä vuonna, sen sijaan asuntojen hinnat putoavat. Kommentoi tätä väitettä, älä minun "ulkonäköäni".

        2) Väite puskasta ampumisesta on täyttä roskaa:
        a) Minä esiinnyn omalla nimimerkilläni, joka on jäljitettävissä (oliko se Google millä haetaan?) b) Vastaaja itse ei ole edes esitellyt itseään eli ampuu omien sanojensa mukaan itseään puskassa, c) Otan moraalisen vastuun kirjoittamastani jos siinä on asiavirheitä ja jos se aiheuttaa mielipahaa.

        3) Asuntojen ostamiseen ja vuokralle laittamiseen vaaditaan OMAA PÄÄOMAA (ei siis velkaa). Ei minulla ole miljoonia takataskussa (kuten ei monilla muillakaan ole). Velalla ei kannata vuokramarkkinoille rynnätä (vinkki).

        4) Neuvoni oli siis ILMAISEKSI JA OMALLA MORAALISELLA VASTUULLA SINULLE TARJOAMANI NEUVO: Jos näissä oloissa kun asuntojen hinnat laskevat, niin voi myös olla yksi järkevähkö vaihtoehto laittaa asunto vuokralle jos toinen vaihotehto on myydä asunto.

        Oliko siis pointtisi se, että ainoastaan suursijoittajat ja menestyneet liikemiehet saavat kommentoida asioita? Itse koen tuollaisen "vaientamisen" demokratian vastaisena. Sen sijaan kehottaisin sinua astumaan omasta puskastasi ihmisten ilmoille.


      • olipa.
        talaakso kirjoitti:

        Olen nyt vähän pahalla päällä, koska vastauksesi ei Wolgang Paulia mukaillen ole edes väärin.

        Toiseksi ole pahalla päällä, koska olen huono opettaja ja nyt joudun hieman kertaamaan sinulle rakentavan kirjoittamisen perusasioita, jotka jokaisen yliopistoja käyneen luulisi osaavan:

        1) Puhutaan ASIOISTA, ei IHMISISTÄ. Eli suomeksi ei siirrytä "paskanjauhantaan" henkilökohtaisella tasolla.

        Minun "henkilökohtainen" esimerkkini omasta vuokrastani oli a) eksakti yksittäistapaus, b) kuvaus yleisemmästä trendistä. Vuokrat nousevat myös tänä vuonna, sen sijaan asuntojen hinnat putoavat. Kommentoi tätä väitettä, älä minun "ulkonäköäni".

        2) Väite puskasta ampumisesta on täyttä roskaa:
        a) Minä esiinnyn omalla nimimerkilläni, joka on jäljitettävissä (oliko se Google millä haetaan?) b) Vastaaja itse ei ole edes esitellyt itseään eli ampuu omien sanojensa mukaan itseään puskassa, c) Otan moraalisen vastuun kirjoittamastani jos siinä on asiavirheitä ja jos se aiheuttaa mielipahaa.

        3) Asuntojen ostamiseen ja vuokralle laittamiseen vaaditaan OMAA PÄÄOMAA (ei siis velkaa). Ei minulla ole miljoonia takataskussa (kuten ei monilla muillakaan ole). Velalla ei kannata vuokramarkkinoille rynnätä (vinkki).

        4) Neuvoni oli siis ILMAISEKSI JA OMALLA MORAALISELLA VASTUULLA SINULLE TARJOAMANI NEUVO: Jos näissä oloissa kun asuntojen hinnat laskevat, niin voi myös olla yksi järkevähkö vaihtoehto laittaa asunto vuokralle jos toinen vaihotehto on myydä asunto.

        Oliko siis pointtisi se, että ainoastaan suursijoittajat ja menestyneet liikemiehet saavat kommentoida asioita? Itse koen tuollaisen "vaientamisen" demokratian vastaisena. Sen sijaan kehottaisin sinua astumaan omasta puskastasi ihmisten ilmoille.

        mielipiteitä ja ajatuksia, kerro lisää,

        sana on vapaa.


      • talaakso
        olipa. kirjoitti:

        mielipiteitä ja ajatuksia, kerro lisää,

        sana on vapaa.

        Jos haluaa, että sana on täysin vapaa niin täytää aloittaa oma keskustelu. Osallistumme tässä toisen kirjoittajan aloittamaan keskusteluun, joten jos jatkossa kirjoittaisimme pankeista, asunto- ja vuokramarkkinoist, niin se voisi hieman paremmin vastata alkuperäistä tarkoitusta.

        Minusta on ainakin mielenkiintoista seurata tulevaisuudessa miten a) pankkeilta saatava rahoitus asunto- ja vuokra-asuntotuotantoon järjestyy, b) miten omistusasunto- ja vuokra-asuntomarkkinat hakevat tasapainoaan markkinataloudessa (tai sitten vääristyvät keinotekoisten rajoitusten ja "kartellien" vuoksi).


    • käyttöön

      > Saatanan kirottu pankkisektori!

      > Pankit ovat nihkeitä rahoittamaan vuokra-asuntotuotantoa ja pankit ovat nihkeitä myöntämään asuntolainoja, perkele iglussako suomalaisten pitäisi sitten asua??!! Kylläpä rahoitusta löytyy kaikenmaailman pörssipuljaamiseen ja kuplien puhalteluun vaikka se homma on jo pistänyt polvilleen koko maailmantalouden, perkeleen perkele että ei ole mitään järkeä enää missään!! Joku laki on löydyttävä pankkien röyhkeydellekin, onhan nyt saatana kumma jos ei täysin tarpeelliseenkaan toimintaan saada rahoitusta, rikas pääomien omistajaeliitti vaan panttaa köyhiltä varastamansa rahat itsellään.

      Koko juttu on ihan yksinkertainen: Pankki ei saa lainastasi tarpeeksi tuottoa tai se uskoo sinun menevän pian konkurssiin. Kun pankki Uskoo saavansa reilua reaalituottoa niin johan rahaa alkaa löytyä. Juuri niinhän ne pankkikuplatkin ovat syntyneet. Se on uskosta kiinni.

      Sinun on hankittava Madoff-naamari. :) )

    • abc849595
    • juuri.

      > Saatanan kirottu pankkisektori!
      > Kirjoittanut: tavallinen kansalainen 20.2.2009 klo 04.03

      Poimin vain otsikkosi ja totean, että päivä päivältä se osuu yhä enemmän oikeaan. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2003
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      254
      1687
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      248
      1620
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1574
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1438
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      28
      1361
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1197
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1183
    9. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1182
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      40
      1084
    Aihe