Vapaa kuvaus

Musta on kutkuttavaa keskustella asioista, jotka on ihmisillä mielessä, mutta joista ei puhuta.. ;P

Aloituksia

68

Kommenttia

4279

1. "Huomaatko muuten sellaisenkin piirteen kirjoituksissasi, että helposti lähdet vähättelemään kuin lapsille puhuen toisen kirjoituksia (nyt hykertelyä, joskus lässyttämistä ja halimista), kun joku vähän kritisoi sinua?"

Niin kuin sanoin tulee heitettyä välillä leikiksi....käytettyä sarkasmia jne...jne...äläkä nyt väitä, että et itse syyllisty moniin asioihin joista minua syytät....

Aloita alusta lukemaan meidän keskustelu......tämä ketju on taidettu jo pilata ja sen käyttötarkoitus tarkoituksella mitätöity......kiitos siitä ja *hali*... ;)

Ihan mukavaa, että täälläkin on joillakin kontrolloimisen ja määrittämisen tarve sille mikä on "parempihenkistä" keskustelua, niin kuin kaikkea muutakin kohtaan mikä on "oikein" ja mikä "väärin"......kukahan sen sanan mahtoi mainita.....sen olen jo huomannut, että täällä kontrolli ja kontrollointi pelaa........hassua, että ne samat syyllistäjät eivät huomaa että itse harrastavat sitä enemmän kuin kukaan muu....

En nyt vaan jaksa sua......pyydän, että annat minulle tilaa samoin teen minä....
  2. Hmmmm.....minun ajatukseni ja kirjoitukseni palstalla on täysin sen hetkisen olotilan ja pohdinnan tulosta.....eli kaikki näkyy läpi, enkä yritä mitään peittää....toisin kuin monet muut....eli koko tunneskaala on käytössä, kuten myös eri olotilat.....pienestä masiksesta täyteen leikiksi heittämiseen, väsymyksestä pirteyteen jne....jne....

Myös ajatusmaailmassa sekä mielipiteissä tottakai tapahtuu muutoksia, ainakin minulla......myös ihan suurempiakin, eli jos vetoat johonkin tekstiin, niin se voi olla hieman muuttunut siitä mitä joku asia on aikaisemmin ollut.......ajatusten vaihtojen, pohdintojen, tarkkailujen, kohtaamisien yms. seurauksena......

Tämänkin ketjun yksi tarkoitus oli oppia itsestään ja muista, kunnes ainakin "joku" päätti senkin estää tai ainakin "häiriköidä" keskustelua.......jossain alkuvaiheessa en aina muistanut ja osannut ymmärtää, että poikkean liikaa monesta jutusta, jolloin tottakai mielipiteet ja kirjoitukset ovat voineet ja välillä ovat sellaisia mitä ovat, koska tietenkin jos ei olla laajasti toisiin tutustuttu, niin sitä vahvemmin ne mielipiteet pohjautuvat siihen mitä itse on, eli miten vaikka joku asia vaikuttaa/vaikuttaisi itseensä.....

Nuo sinun TAAS kirjoittamat syytökset, sekä kirjoitukset ovat jälleen sinun omaa höttöäsi, jolla yrität torpata tätäkin avointa keskustelua (syiden takia jotka ovat?), sekä mitätöidä ja demonisoida minut (syiden takia jotka ovat?)......

Äläkä yritä kiistää kaikki näkevät nuo kaksi kommenttia ja ne ovat täysin sitä mitä ne ovat......ihan sitä itseään.....jos joku toimii nyt ala-arvoisesti vähän joka tavalla niin se olet sinä ja vain sinä.

Sinulla on varmasti syysi ja keksin itsekin monia syitä mitä ne voivat olla.......vain sinä tiedät varmasti oikeat syyt - en tosin edes odota enää että aitoja rehellisiä syitä tulet kertomaan.....

Tämä on anonyymi palsta ja jos joku on luonnollista tai vaikka olisi luonnotonta, niin ihmettelen vain miksi on asioita joista ei saa keskustella suoraan ja niin kuin ne ovat......siihenkin on varmasti niillä ketkä sitä yrittävät estää tai ainakin yrittävät sekoittaa asian omat indressinsä.....

IRL elämässä luulisi olevan näiden asioiden hankalampia, mutta yllä mainittujen asioiden takia alkaa tuntua, ettei näin taida ollakaan, kun siellä harvemmin kukaan hyppää väliin sanoen "Shhhhhh näistä asioista ei saa puhua".... jos ihminen tai ihmiset jotka vaihtavat ajatuksia avoimesti pohdiskellen ja jos hyppää, niin kaikki tämän kyllä huomaavat.....

Minä en ole se joka haluaa jotain kontrolloida tai muuttaa, kyllä se tai ne ovat ihan jotain muita kuin minä........yksi taitaa löytyä ihan sieltä peilin edestä jos sinne kurkkaa, ainakin mitä tulee palstaan....

Minä en tykkää edelleenkään hyvä veli/sisko jutuista, en myöskään mistään "vaikenemisen laista" tjms..... eikä ole mielestäni asioita mistä ei voi puhua....

Myös siinä ei pitäisi olla mitään ihmeellistä, jos tulee kommentoitua tai huomioitua tarkemmin sellaisia kommentteja, jotka ovat lähellä itseään.......kaikki saavat niin tehdä, miksen myös minä....sehän on ihan luonnollista, että joskus jopa ihan "ilahtuu" jostain, kun huomaa että jotain samankaltaista on toisessa - ihmettelen vain miten sekin koskee sinua noin kovin, jos huomioin jotain.......onko sekin sinulta pois?

PS. enkä ole myöskään mikään lestaadiolainen, enkä kyllä mitään muutakaan, mitä yrität suoraan tai vähemmän suoraan minuun liittää....

PPS. olisit vaikka sitten ohittanut itse koko ketjun, jos asia on sinulle sellainen mitä se on....mutta näin et tehnyt vaan päätit toimia kuten toimit....miksi?

Ei hyvä ei......ei vaikka kuinka yrittäisin ymmärtää.....
  3. Mee Tooo.... ;D
  4. Hyvä pointti..... ;D......eli kyllähän nuo selvimmät tapaukset huomaa kohtuu helposti, sitten ne hieman piilossa olevat pienen haistelun ja maistelun jälkeen.......ja kuten sanoin "ainakaan vakavampaa" tapahtuisi, niin sitten ollaan jo keskusteltu, kierrelty ja kaarreltu sen verran, että jos hälytyskello soi, niin suunta on selvä.... ;D

Molemmin puolisen luottamuksen rakentaminen ja sen syntyminen vie toki aikaa, joskus enemmän joskus vähemmän, mutta se pitää olla ja asioista pitää pystyä keskustelemaan viimeistään lopulta tai sitten se on "the end"............

Enkä voi jutella yleisellä tasolla vaan ihan omia näkemyksiä ja omista lähtökohdista, siksipä sen "oikean" vaan täytyy olla jotain sellaista joka on lähellä itseäni, koska en usko että ainakaan liian erillaiset voivat ymmärtää asioita samalla tavalla kun itse tunnen tai ajattelen, koska enhän minäkään voi vastaavasti heitä, jolloin se ei vaan toimi monenkaan syyn takia.....ei voi mitään....

Sellainen suhde jossa tuntee ja vaistoaa toisesta, ettei toinen ole ihan rehellinen, eikä avoin vaan jotain muuta, niin ei se vaan toimi, koska itsellä on outo fiilis silloin.........sama asia hieman muissakin ihmissuhteissa, mutta niillä ei ole niin väliä koska ne ovat vain kohtaamisia ja jututkin voi pitää kevyempänä varsinkin jos huomaa, ettei joidenkin asioiden keskustelusta tule oikein mitään....