Vapaa kuvaus

Retkeilyä, valokuvausta, musiikkia harrastava mies. Kuvassa näkyy delffiinejä. Ei alastonta naista, kuten jotkut väittävät.

Aloituksia

8

Kommenttia

1849

  1. GRUB_DEFAULT=0+arvoa+voi+muuttaa+jos+oletuksena+ei+ole+oikea+järjestelmä/kerneli.+sudo+update-grub+saa+asetuksen+tulemaan+voimaan.+Ehkä+varmuuskopio+ennen+muokkausta?+sudo+nano+-w+/etc/default/grub++turvallinen+tapa+editoida.+-w+estää+automaattisen+rivityksen.
  2. Itsellä+oli+ensimmäinen+Linux+kokeilu+Red+Hatilla+kun+se+oli+ilmainen.+Kun+se+muuttui+maksulliseksi+tuli+kokeiltua+Slackwarea,+SuSe:a,+Mandrakea,+Sitten+tuli+muutama+ns.+killer+application.+VDR+TV-ohjelmien+tallentamiseen.+Amarok+musiikin+kuunteluun,+Luetettava+DVD-levyjen+poltto.+Yle:n+kanavauudistus+teki+sen,+että+hankin+TV-kortin+digiboxin+sijaan+ja+sain+toimimaan+vain+Linuxilla.+Jos+TV:tä+halusi+seurata+piti+olla+Linux+käynnissä+joten+Windows+käyttö+jäi.+Tuli+64+bittinen+rauta+ja+Gentoo.+Windows+ei+paljoa+64+bittisyydestä+ymmärtänyt.+Oli+monta+muutakin+asiaa+joita+ei+Windowsilla+ei+voinut+tehdä.+Linux+on+kuitenkin+vain+ydin+ja+sen+voi+kääntää+monella+tavalla+ja+monelle+eri+alustalle.+Koodi+on+siinä+vuosien+mittaan+paisunut+kovasti.+Käännösaika+pysynyt+koneiden+kehittyessä+kuitenkin+kurissa.+Välillä+harmittaa+Ubuntu+ja+vastaavat+helpot+jakelut+jotka+ovat+mahdollistaneet+tavistenkin+Linux+käytön+ja+sen+typerän+vertaamisen+Windows-systeemiin.Linux+on+alkujaan+tehty+korvaamaan+kallis+Unix+ja+sen+se+on+tehnyt+hyvin.+Ei+taida+Unix+koneita+paljonkaan+enää+olla.+Olen+kyllä+huomannut,+että+kaupoissa+on+vielä+paljon+merkkipohjaisia+kassajärjestelmiä.+Tiedä+sitten+mikä+on+systeemi.+Itse+pidän+vielä+merkkipohjaisesta+näytöstä.+Rasittaa+silmiä+vähemmän+jos+tekee+jotain+tylsää+kirjanpitoa.Itse+en+ole+ikinä+valittanut,+miksei+joku+Windows+softa+toimi+Linuxissa.+Enkä+myöskään+sitä+miksei+Pleikkarin+peli+toimi+Windowsissa+tai+Linuxissa.+En+ole+myöskään+tankannut+autoa+väärällä+polttoaineella.+Jos+tekee+jotain+hölmöä+niin+eikö+vika+ole+silloin+tekijässä?