ÄÄNI ONGELMA

Osiskojokuneuvoo

16.10 ja äänet katosi?
Tosin ääniasetusten testinappuloista äänet kuuluu!
Muuta ei muusta??

Mitähän tämä nyt on?

14

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • y4y45y45y

      Tarkasta että et ole vaimentanut ääntä.

      • outohomma

        Juu ei ole vaiennettu.
        Huom asetusten ne testinappulat toimii, ääni kuuluu, mutta mikään muu ääni ei kuulu!


      • werwerwerwr
        outohomma kirjoitti:

        Juu ei ole vaiennettu.
        Huom asetusten ne testinappulat toimii, ääni kuuluu, mutta mikään muu ääni ei kuulu!

        Rytmilaatikko, Firefox jne. mykkänä, vai?


    • HERMUKKA65

      OLET KUSESSA!

    • voitko tarkentaa? Mitä ulostuloa käytät ja missä ohjelmassa ei kuulu ääntä. Itse käytän lähinnä HDMI piuhaa näytönohjaimen äänikortista. Ääni on melko monimutkainen sotku. Kyllä esim VLC osaa ohjata ääntä suoraan ALSAlle ohi pulsen siihen ulostuloon minin haluaa. Joita voi olla yli 10. .asoundrc tiedostossa voi määrittää oletuslaitteen. Yleensä alsamikser ja pulsen mikseri antavat äänen ulos.

    • Mahdollisesti kehitysversion pikkuvikoja.

    • ääniohje_ubuntuun

      Oletko kokeillut jo tuolla olevat ohjeet:
      https://help.ubuntu.com/community/SoundTroubleshootingProcedure

      Äänten katoaminen ei koske vain "kehitysversiota", vaan nuo ohjeet pätevät kaikkiin ubuntuihin LTS 14.04:sta lähtien. On normaalia että ubuntussa ei toimi äänet.

      • söössiii

        Ei ole kyllä normaalia. Omalla tietämättömyydellä äänet saa pois.


      • ei_harvinaista

        Äänten katoaminen ei ole erityisen harvinaistakaan.
        Se että saa ubuntussa pysymään äänet toimivana, vaatii käyttäjältä aika paljon tietämystä ja aktiivista säätämistä ja virittelyä.


      • win-trollilla_ongelmia
        ei_harvinaista kirjoitti:

        Äänten katoaminen ei ole erityisen harvinaistakaan.
        Se että saa ubuntussa pysymään äänet toimivana, vaatii käyttäjältä aika paljon tietämystä ja aktiivista säätämistä ja virittelyä.

        On tullut satoja asennettua, eikä yhdessäkään ole ollut ongelmia. En voi edes sanoa harvinaista, vaan "olematon" kuvaa ongelmaa paremmin.


      • epäilen__

        https://help.ubuntu.com/community/SoundTroubleshootingProcedure
        Ubuntun omien sivujen mukaan äänien katoaminen on ihan tavallista. Luultavasti myös kaikista asentamistasi koneista äänet ovat kadonneet, mutta asia vain ei ole tullut tietoosi ja koneiden käyttäjät ovat vain noudattaneet noita ubuntun ohjeita.

        Vähän tosin epäilyttää, että edes osaat ubuntua itse asentaa, sen verran tollo oli tuo kommenttisi koskien "satoja koneita". Paniikissa keksitty hätävalhe jolla yrität reistailevaa ubuntua puolustella.


    • y98oy8pö

      Sellanen on windows

    • hankala_ubuntu

      Ubuntu on kovin hankala

    • Jotkut äänilaitteet voivat olla hankalia. Jos koneessa emossa äänikortti, näytönohjaimessa äänikortti ja lisäksi vielä vaikka usb-laitteita (kuulokkeet, DAC ym.) oikea ulostulo voi olla hankala löytää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1004
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      844
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      93
      749
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      75
      642
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      560
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      486
    8. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      455
    Aihe