Vapaa kuvaus

Retkeilyä, valokuvausta, musiikkia harrastava mies. Kuvassa näkyy delffiinejä. Ei alastonta naista, kuten jotkut väittävät.

Aloituksia

8

Kommenttia

1849

  1. Kuvien+esikatselu+hidastaa+varsinkin+hidasta+konetta.+Kun+esikatselukuvat+on+luotu+hidastelun+pitäisi+loppua.
  2. ttf-mscorefonts-installer+on+rikki+joissakin+versioissa.+Fontit+saa+käyttöön+kopioimalla+ne+Windows+puolelta.+Itse+en+tarvitse+ylimääräisiä+fontteja,+mutta+jos+Windows+dokumentteja+availee+ja+vastaavaa+fonttia+ei+löydy+se+voi+harmittaa.+Ubuntun+foorumi+on+hyvä+paikka+kysellä+neuvoja+-+ei+tarvitse+lukea+turhanpäiväisiä+kommentteja.Ekvalisaattori+ja+äänen+parannus+jakaa+mielipiteitä.+Itse+en+käytä+vaan+pistän+bitit+suoraan+av-vahvistimelle+ilman+resamplaysta.+Windows+muuttaa+CD+äänen+44,1+kHz+48+kHz+mikä+jo+muuttaa+ääntä.+Jos+tuota+vielä+käsitellään+ei+se+vastaa+alkuperäistä+jos+ideana+on+toistaa+ääni+alkuperäistä+vastaavana.+Halvoista+kuulokkeista+kuuluu+paras+ääni+kun+ne+heittää+roskiin.Äänitiedostojen+voimakkuuseroja+voi+tasoittaa+laskemalla+Replaygain+arvot.+Turhan+monet+levyt+on+pilattu+liian+suurella+äänen+tasolla.+Siitä+kertoo+esim+Wikissä+loadnes+war+tai+volyymisota.PulseAudio+on+oletuksena+asennettu.+Sille+on+erilaisia+hallintaohjelmia,+mutta+ei+yleensä+tarvita+paitsi+jos+useampi+äänikortti,+HDMI+ei+toimi+tai+jotain+muuta+ongelmaa.+Se+ei+ole+tarpeen+vaan+ALSAa+voi+käyttää+myös+suoraan.+alsamixer+yksi+tärkeimmistä+ohjelmista+jos+ongelmia+äänen+kanssa.Virranhallinta+on+monimutkaista.+Jos+katsoo+leffaa+ym.+kuva/ääni+ei+saisi+kadota....Kovalevyn+sammuttaminen+ja+käynnistäminen+ei+juuri+säästä+virtaa+-+lähinnä+kuluttaa+levyä.+Lamppujen+paloaika+voi+olla+30+000+tuntia,+mutta+sytyttämisiä+ja+sammuttamisia+kestetään+rajallinen+määrä.+Jopa+1000+voi+riittää.+Läppärissä+toki+virransäästö+tarpeen,+mutta+pöytäkoneessa+lähinnä+harmin+aihe.+Ennen+virransäätömahdollisuuksia+oli+enemmän.+Aiheesta+voi+lukea+Gentoon+tai+Arch+Linux+wikistä.+CPU:n,+tuulettimien+ym.+säätely+on+mahdollista+kunhan+ensin+tutustuu.+BIOS+antaa+myös+paljon+mahdollisuuksia.+Hiljainen+kone+on+kiva,+mutta+jos+tuulettimet+ei+pyöri+tarpeeksi+lujaa+voi+tulla+ongelmia.+ks+https://wiki.archlinux.org/index.php/Power_managementBlue+Tooth+palikat+halpoja.+Jos+koneen+piiri+ei+toimi+vai+hankkia+Linux+yhteensopivan+tuotteen.+Bluetooth+kaijuttimia+en+ole+kokeillut.+Puhelimet+olen+saanut+paritettua.+Niin+vanhat+Nokialaiset+kuin+uudet+Androidit.
  3. Jos+tehtäisiin+testi,+että+jokunen+Windows+ja+Ubuntu+asennettaisiin+uusimmalla+asennusmedialla+ja+koneet+jätettäisiin+sen+jälkeen+päälle+verkkoon.+Sitten+viikon+päästä+katsottaisiin+onko+koneissa+tartuntoja.+Virranhallinta+pitää+tietty+ottaa+pois+päältä,+ettei+kone+sammu+automaattisesti.+Ehkä+jollain+ohjelmalla+tallennetaan+cpu+kuormaa+ja+verkon+käyttöä.+Muuten+jätettäisiin+oletuksille.+Aikoinaan+XP+pärjäsi+vastaavassa+testissä+huonosti.+Täyttyi+haittaohjelmista+vaikka+edes+selainta+ei+oltu+käynnistetty+kertaakaan.+Luulen,+että+Win+10+pärjää+paremmin.+Mitä+nyt+lähettää+tietoja+MS:lle.+Pitää+muistaa,+että+FB+ja+monet+muut+selainsovellukset+vakoilevat+myös.+Hakukoneitakin+on+muita+kuin+Google+joka+seuraa+tekemisiäsi+tarkasti.