Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tässä on valkoinen pönttö autotallin nurkassa ja siitä yksi imu autotallissa ja yksi eteisessä ja toinen olohuoneessa. Se autotalli imi hyvin mutta nämä kaksi sihisee. Tein kaikki kuten ehdotit, ja varsinkin tuo, että imeä nurinperin oli hyvä juttu ja se auttoi, tuo letku on 8-10 m, ja se ei ylety kuin et-oloh , ajattelin, että käyn sukulaisista ja liitän yhteen kaksi, niin voin imeä nurinperin sieltä autotallista asti , toivottavasti jaksaa imeä. Silti vielä kuulostaa ei-oikealta ääneltä. En osaa kuvitella millainen sieppari on, tässä on semmoiset neljä tavallaan siipeä, jotka estävät isompien roinien menon. Tuli mieleen, että jos ja kun aina romantiseeraan niin pidän takassa tulta ja niitä hiilijuttuja lattialta sitten imuroin, että jos niitä vaikka siellä tukkimassa.
Taas olen sulle yhdet kahvit lisää velkaa, niitä on jo vaikka kuinka monet. Pitää kohta piffata jonnekin kuppilaan, tiedätkö muuten Pilvilinnan.
11.05.2016 18:33
Niin, olen minäkin aikoinani taannut lapsen autolainaa ja mielelläni sen tehnyt, aina on maksettu, ei ole tullut mieleenikään että kyselisin, ovat aina hyvin informoineet, sitten vain eräänä kauniina päivänä pankista tuli sopimuspaperit ruksattuina.
Luulen, että nykyään kun on paljon työttömyyttä ja toisaalta houkutellaan nuoriakin yrittäjäksi ryhtymään, niin aloitukseen usein miten tarvitaan rahaa ja silloin käännytään vanhempien puoleen. Yrittäjyyskin on niin vaativa polku, että se vaatii paitsi ideoita myös tietoa myös ryhtyjältään ihan omaa luonnettaan. Jokaisesta ei ole yrittäjäksi vaikka kuinka saisi starttirahaa yms avustuksia. Yritystoiminnan onnistuminen näyttää paperilla helposti niin ruusuiselta mutta käytäntö voi olla ihan jotain muuta.
11.05.2016 13:41
Ei vai, no siinä tapauksessa mä haluun kanssa omia Fransin.
11.05.2016 12:04
Kiva kappale sinun Fransillasi ja voi, että miten nuori mies osaa kauniisti käyttää käsiään, tosi ihana esitys.
11.05.2016 11:51
En ymmärrä minäkään eläkeläisen velkaantumista, ei ne kaikki voi olla käänteisen asuntolainankaan ottajia, Suomessa niitä on niin vähän.
Ovatkohan olleet liian höylejä jälkikasvulleen kun ovat heidän vuokseen velkaantuneet. Oltu liian kilttiä ja uskottu hyviä puheita kun on takaajaksi pyydetty.
11.05.2016 11:32
Tämä on ihana blogi, saa kirjoittaa mitä sattuu ja mulle sattuu.
Jos vielä voisi kuvan liittää niin sitten tämä olisi jo liian hyvä. Joku aika oli sitten suomi24 kyseli kaikkia kehittämisjuttujaan, siinä oli kuvajuttukin yhtenä kysymyksenä.
Keskuspölyimuri on tukossa, eteisessä ja olohuoneessa imut, ne vaan pihisee, ei ole edes semmosta eksää, jonka kutsuisi apuun, pitää ensin koittaa omia konsteja, varmoja on, ensin virkkuukoukku, jos ei auta, sitten puikko, jos sekään ei auta niin sitten vaan nettiin, sieltä jotain putkiasiantuntijaa yritettävä houkutella.
Piha täynnä voikukkia, olisi hyviä viinitarpeita, mutta ei oikein innosta, pitäisikö jo ruohonleikkuriaikakausi aloittaa. Nokkosia voisi kerätä, helppoja kuivata nyt ja sitten talvella vain keittoon rapistella.
11.05.2016 11:19
(tunteella)
Oi, voi, olen rakkaus.
kaikkialla, kaikille, jokaiselle joka paikassa,
ei niin pientä kivenkoloa, etten tietäni löytäisi.
Rehevässä ja valossa kukoistan, suorastaan hehkun,
lämpöä, läheisyyttä ja hellyyttä seuraan.
oi, voi, niin moni hyljeksii, vihaa ja vieroksuu
vaan en anna periksi, sopeudun, tahdon elää.
Pieniä ahkeria kutsun luokseni ja he tulevat.
Öisin suljen verhoni, piilotan hehkuni.
Sitten kun kaikki on valmista, odotan vain pientä
pientä tuulta, silloin avaan varjoni ja levitän siipeni.
Uudet seikkailut, jokaiselle kaikkialle, maailma odottaa.
Olen rakkaus.
OI, voi, jospa olenkin... vain voikukka.
'
https://youtu.be/pcJCWR2vXFg
11.05.2016 10:48
Kurkistelen minäkin yötaivaalle
vilauksen jos tähdestä näkisin
lentosuukon lähettäisin, kaksikin,
vaan paksut pilvet nuo ylläni kiertää
estää moiset villit lemmenleikit.
https://youtu.be/klnK6gjbdrM
10.05.2016 23:23
Voi, itku, näin vanhaksi piti elää ennen kuin opin mitä rompooli on, kuvittelin, että jotain rommipoolia, pettymys, vain jotain soraa, suurempi raekoko kuin sillä kivellä kengässä.
10.05.2016 21:22
Savopäivä tänään, lomaviikko kun menossa, aamusta heti kiireellä liikkeelle.
Savossa asuu pirssini huoltomies, ymmärtää hyvin yhdistelmän naisen logiikka ja auto. Se on tärkeää, tulee yhteisymmärrys, minä kyselen hölmöjä ja hän naureskelee sisäänpäin. Ihana nuori mies.
Minä kun uskon kaiken mitä täällä netissä sanotaan, niin kuin nyt senkin, että kitkoilla ei kannata kesäkeleillä ajella. Dream Weaver niin selitti, ja nyt on ihkauudet kesärenkaat tassujeni alla, Hancookit ovat, varmaan jotain kiinalaisia, ainakin nimestä päätellen. Kyllä tuli kuusysitie kevyesi takaisin kotiin.
Oli siellä toinenkin asia hoidettavana, pengoin vanhaa kotiani, piti löytää kastemekko.
Äitini täti on tehnyt kastemekon minulle siis yli kuusikymmentä ja risat vuotta sitten, sen jälkeen siinä mekossa on kastettu kaikki, sisarukseni, meidän kaikkien lapset ja nyt siten jo seuraavaa polvea monta pientä ihmistä ja taas uusi tehtävä mekkoa odottaa.
Ihanaa aikaa nyt juuri luonnossa, voi, että niitä koivikoita, niin kaunis vihreä, jokaiseen metsänreunaan olisi tehnyt mieli pysähtyä.
Näin sillä reissulla muutaman kovaäänisen 'muuttolinnun', ehkäpä sieltä Rissalan suunnasta olivat nousseet amerikkalaiset herhiläiset, komealta näytti ja vielä komeammalta kuulosti. Vai ihanko kotoperäisiä olivat, tiedä häntä.
10.05.2016 20:57
Yöni sininen uni vaiti saa vaeltaa
päivän valoon kaikki taika raukeaa.
Muuten ei vihneet sylini lyhteen
kulleroiden kultaa hehkuisikaan.
https://youtu.be/pCbI9NKjwOI
10.05.2016 09:41
Tutustuminen on homma joka kuuluu arkeeni ja tänään oli taas yks tutustuminen, ihana lepposa mukava.
Muuten päivä meni mukavasti, sain krassin siemenet ja kurkun siemenet maahan, tomaatit oikeisiin purkkeihin, montaa sorttia onkin tanskan vientiä ja riippaa, luumua ja kirsikkaa ja sydän ja pikkuaurinkoo, Jos ne vaan syksyyn pysyy hengissä niin sitten ei ole kyllä minulla lygopeenista puutetta, ei pääse eturauhassyöpä eikä sydänviat tai masennukset yllättämään.
Moneltakos se jääkiekko... voi hitsi... menee jo... kiireesti Pietariin...
09.05.2016 20:36
Hyvä juttu, perunajauho sopii muuten moneen paikkaan. Kun nyt tulee kesä ja helteet ja hiostaa, kuumottaa tai hiertää niin eikun paikkaan kun paikaan sopii juuri perunajauho, kuivattaa sopivasti ja helpottaa oloa, jos meinaan ei satu talkkia matkaan.
Niin ja sitten kun yhdessä tanssitaan kesävalsseja tai vaikka tangoja niin paremmin luistaa kun vähän perunajauhoa lattialle. Nykyään käytetään kahvinporoja, sitä suodatinta.
09.05.2016 17:02
Mullakin on nurkat täynnä noita bonapurkkeja kun niitä ei raaski heittää pois. Nyt on kurkun ja krassin siemenet niissä liossa jos innostuisi ne multiin vielä tänään piilottamaan.
09.05.2016 14:47
Tupakansavu tuntuu tympeältä jos ei itse polta, se hajukaan ei lähde vaikka kuinka tuulettaisi. Onneksi lähipiirissäni melkein kaikki ovat lopettaneet tupruttelun.
Tupakanhimoa en edes osaa kuvitella, pikkusikareita vetelin seuraksi seuran vuoksi, cohibaa polteltiin ja elämä oli niin mukavaa. Yleensä en sitäkään henkeen vetänyt kunhan vaan nautiskelin... enemmänkin seurasta kuin sikarista.
Olen huomannut, että esimerkiksi ammattikouluissa on tupakkapilttuita joka rakennuksen nurkalla, ehdotankin, että kaikki koulut, opistot ja yliopistot julistetaan tupakkavapaiksi alueiksi, ei edes pilttuita nurkille. Jos nuori jättää joka toisen polttamatta, ehkä pian polttaminen vähenee.
Ei häiritse jos joku porukasta polttaa vaan se häiritsee kun tupakantumppeja on joka paikassa. ennen vanhaan filmirullat oli metallisissa pienissä purnukoissa, jokaiselle taskuun vaan sellainen ja sinne sen tumppinsa päivän mittaan piilottaa, ei tarvitse pitkin pihoja heitellä. Ei mikään uusi idea jostain lainattu.
Vähän sama asia kuin koirankakkansa kerää pussiin niin tumppinsa kerää putkeen.
illalla kun putken tyhjentää huomaa, että voi vitsi miten paljon lähempänä olenkaan taas sitä...
09.05.2016 14:42
Noita kuvia kun katselee, niin tulee mieleen, että voi mummo parka kun pakkeliaan putsaa niin on siinä ohut iho koetuksella.
Jännää huomata sekin, että kaiken muun kasvojen ihosta voi teipeillä virutella ja oikaista hiusten rajaan ja muihin kasvojen äärialueille, mutta nenän ja suun väli on ilmeisesti paikka jota ei voida piilottaa, tai ehkä sekin voidaan piilottaa ja
muotoilla huulet uudestaan. Kuvissa ainakin on suurimmat uurteet jääneet juuri tuolle alueelle.
Tuon mummon posket näytti kiiltävän kuin amerikkalaiset jouluomenat.
09.05.2016 13:50
Kiva aloitus.
Totta kait meillä vedetään lakanat jos on joku lakanan toiseen päähän paikalla, hauska homma tehdä yhdessä, kuka onkaan.
Lapsuudestani moisen homman muistan, silloin se tuntui jotenkin tylsältä puuhalta.
Mutta omassa huushollissa isännän kanssa ihan kivaa puuhaa, lapsista oli hauskaa olla aina siellä lakanoiden alla kun puhuri kävi niin mukavasti, rivissä ne siellä istuivat ja kovasti kikatutti.
Lakanoiden vetämiseen liittyi aina myös sanonta jos lakana toiselta vahingossa lipsahti, 'etpäs pääse mun häihini'.
Mankelointi on ikävää jos on liian kuivat lakanat, sen vuoksi monesti silitän kun en tykkää ruttuisia lakanoita sänkyyn laitella.
09.05.2016 13:09
Sehän on äitienpäivä ei vain minun äitini päivä. Silloin on fiksua mieheltä onnitella äitiä jos tietää että ko nainen on äiti, jos ruusun tuo niin se on vain plussaa miehelle jos moisen älyää.
09.05.2016 12:54
Oletpa ihanan pitkän rättimaton 'kutonut', kovin ovat somat nuo värit. Meidän kaupungissa oli myös jokunen vuosi sitten moisen maton kulkijoiden iloksi 'kutonut'.
09.05.2016 12:37
Ken hellät sanat tyynyltään löytää
sen aamu niin lempeänä aukeaa.
Sydän onnensa kukkaan puhkeaa
se ilonsa hymynsä tuo päivän retkiin.
https://youtu.be/XpYt0ocMpl8
09.05.2016 10:28
103 / 182