Vapaa kuvaus




https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

  1. Ja vastaus on aina = oikein. Vaikka niskat olisi nurin.
  2. Voi, kuule en noista wikilöistä sen enempää kuin sosiologeistakaan tiedä, mutta voin vain kertoa mutua.
    Totta kait meillä on säännöt ja silloin kun tänne tulee niin samalla ovenavuksella hyväksyy säännöt.
    Kaikki ovat mielestäni tänne tervetulleita, näytä passisi ja kirjaudu tai luikahda vain sisälle, kyllä täällä saa kirjoittaa kuka vaan, ei täällä muitten palstalaisten toimesta lupia kysellä. Oma tilansa se on haltuunsa otettava jos haluaa mukana olla.

    Tämä palsta täyttää mielestäni erinomaisesti sellaisen nuotioyhteisön periaatteen,
    siinä nuotion ympärillä istutaan ja turistaan. Joku liittyy seuraan ja toisaalta joku toinen poistuu, kaikki on vapaaehtoista. Siitä nuotion ympäriltä löytyy jo se meidän yhteinen päämäärä, palsta on viihdettä, päämäärä on viihdyttää tätä porukka, joka täällä pyörii, ohjelmat ja asiat riippuvat ihan meistä itsestämme. Se viihde voi olla kepeää tai sitten asiaa, siinäkin mielessä ihanteellista, että ihan itse voimme määrätä sen mistä ja miten kirjoittelemme jos sen teemme vain sääntöjen puitteissa. Niin nuotionkin ympärillä, välillä keskustellaan vakavasti esim ihmissuhdeasioista ja välillä lauletaan tai höpistään höpötyksiä.

    Tässä 60+ nuotiopiirissä päämäärän voisi kuitata myös yhdellä sanalla ja se on yhdessäolo, täällä voi tavallaan hetken katsoa rinnalle, vierustoveriinsa, meillä tässä iässä on yhteisiä kysymyksiä elämän ja terveyden ja muun olemisen suhteen, täällä niitä voi purkaa, jos halua riittää. Saa vastauksen jos saa, mutta niinhän se on livessäkin. Monellakin jäänyt eläköitymisen myötä vuosien vakiintuneet työyhteisöt taakse ja on aikaa ja mahdollisuuksia katsella ympärilleen.

    Yhteisö voi olla vain hetkellinen, esim kun menen sinne koripallo-otteluun niin sen hetken kun katson sitä peliä kuulun siihen yhteisöön, samoin kun joku vain piipahtaa täällä hetken, hän kuuluu tähän yhteisöön sen hetken.
  3. Vastoinkäymisiä ei voi välttää, niitä tulee ja menee, vaikka itsekseen puuhailisi niin vähän väliä joku asia hirttää kiinni. Tylsää olisikin jos kaikki kuin strömsöössä menisi. Niin ne näillä palstoillakin, aina siellä missä ihmisiä kohtaa, kaikkeen on mahdollisuus.
    Totta kait pahoitan mieleni, todella pahoin joskus, toisaalta myös kohotankin kun hyvän ajatuksen löydän. Jokainen ajatus on jonkun päässä ensin ajateltu, sitten tänne tällätty, ei ne näppylät itsekseen sanoja valitse. Ei me mitään leimasimia olla.
    Kyllä se on hurskastelua jos väittää ettei riitaketjuissa tahallaan loukata, eihän niistä muuten muodostuisikaan riitaketjuja. Sanavalinta on usein se, joka
    ryöpsäyttää 'hulluuden vielä hullummaksi'. Toisaalta sekin on ymmärrettävää, eihän ole käytössä muuta kuin sanat, joilla tämä peli julki tulee, ei voi ilmeillään tai niskojaan nakkelemalla tunteitaan ilmaista. Yksi isku melkein kerjää jo toista, on helposti pelin henki. Toisen kuunteleminen on vaikeaa tai kuullaan väärin, tai sitten tahallaan ymmärretään väärin. Hyvä että joukossa on puolustajia, niitä tarvitaan, mitä peliä koripallokaan olisi jos pelkät hyökkääjät kentällä hääräisivät, jännitettä pitää olla.
    Joskus kuulee helpon tokaisun vähän välinpitämättömästi, ettei palstalla ole minun mitään merkitystä, ei vaikuta minun elämääni ja kuitenkin jaksetaan jauhaa ja kaivella ikivanhoja sanomisia ja tekemisiä kuin pahaisessa avioliitossa.
    Mutta elämä jatkuu... ei tämä palsta tähän kaadu... syyllisiä on turha kaivella... eteenpäin elävän mieli... minä ainakin kuulun yhteisöön... kun tänne kirjoittelen.