Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei se nyt mitään puppua ole, on vain pitempi sanonta sanalle toivo.
Hauska kirjoitus, tuo lause juuri on ollut joskus pelastusrengas kun oma elämä meinasi mennä nurin.
10.02.2016 22:50
Ja vastaus on aina = oikein. Vaikka niskat olisi nurin.
10.02.2016 17:03
samaa mieltä olen, vastaus on 2
10.02.2016 16:06
Mutta tiedätkö, kaiken tuon olen ottanut huomioon, kaikki on tarkasti salasanojen takana, vaihdan nekin joka viikko, säilytän niitä siinä toisessa laatikossa siinä ikivanhassa kuubalaisessa sikarirasiassa. Ja kaiken huipuksi pälyilen vaanivalla kissankatseellani ja ilveksenilmeelläni tätä palstaa jatkuvasti, olethan huomannut.
10.02.2016 15:55
Luotan enemmän piironkin lootaan kuin sukkkiini, kaikki ne ovat piironkin lootassa, siinä ylimmässä oikealla, mummolta perityssä suklaarasiassa, siinä metallisessa, mikä lie sen korko. Kovin littana tuo rasia on, tuskin on paljon korkoa.
10.02.2016 13:38
Tuo tokaisu paljastaa just sen mikä monesti ratkaisee ja mistä tunnistaa, eri aiheista me kirjoitellaan.
Mutta hyvin sulta onnistuu nuo jutut liinavaatteistakin.
10.02.2016 13:30
Just, kerran kirjoitin jotain autoista kanssasi, oliko meillä saman merkkiset autot tai jotain, olin koko ajan kirjoittavani miehelle, sitten yhtäkkiä havahduit, ei hitsi naisellehan kirjoitan. Tuskin mitään vahinkoa tuli.
10.02.2016 13:27
Reinot ovat just siitä mukavia, että niillä voi piipahdella välillä ulkona, kipaista puita hakemassa, postilaatikolla tms ei tarvitse aina kalosseja vaihdella ja sisällä reinoilla ei tarvitse liukastella. Lämpimäthän ne ovat.
10.02.2016 13:21
Tyynyisiä unia yleensä nään ja peittojen kanssa nukun ihan sovussa.
Jos olisin tosi rikas niin nukkuisin aidoissa silkkisatiineissa(yli 300 ekua),
jos olisin pikkusen rikas niin nukkuisin pellavasatiineissa (yli 100 ekua)
ja kun olen vain näin rikas niin nukun puuvillasatiineissa.
Pääni asia on että tyynyliina on satiinia mutta nukun vaikka sammaltyynyllä kissankellojen katveessa kun uni kutsuu.
10.02.2016 13:11
Näistäkin 'muurahaisista' olen kuullut,
aika mukavia kuunneltavia koputuksia
https://youtu.be/mG35O6v4Ipw
10.02.2016 12:44
Laskiaisesta laskeuduin
ja tänään himmurtaita vietän
pelkällä kalalla ja kaskinauriilla en elä
hevosellain ei kulkuset kilistä saisi, vaan ne kilisee
kehräykset pitäisi heittää, tohdi en
värttinälläni rakkauteni kultalankaa kehrään
tuhkat annan olla, olkoot vaan
höpötellä saisin vain pikkuisen hiljakseen
ei onnistu, ole huoletta, rakastan, rakastan
kaikesta muusta luopuisin vaan sinusta en
Tänään himmurtainakin ilman sinua eksyisin,
höpötykseni mun.
https://youtu.be/1ENN4T-EM60
Laskiaisen säästä jos jotain ennustaa, tuuletta ja tuiskutta, ensi kesä siis silakatta.
10.02.2016 12:16
Pitkin terästä pareittain pistelevät polkkaa
verkkosilmät kiiluen laukovat toisilleen, siirryttään jenkkaan
hullun hauskaa menoa myrmekologi kauhulla katselee
verettömien verenpaineet nousee, keuhkottomien keuhkot halkee
ampiaisvyötäröt keikkuvat menossa ja meiningissä
tiskipöydän teräs vain kopisee, kopisee ja kopisee
kaikki rakkaat, sinäkin keittiön kuningatar tanssiin siitä
voi, mikä hämminki, juuri silloin aurinko vilauttaa säteensä
pilven raosta ja saan tanssikengät jalkaani .
Kevätmuurahaisten Tiskipöydän Tiistaitanssit Tanssaa.
https://youtu.be/txYv1hpy6-I
(Hitsi kun slogia pukkaa vaikka yrittää sanoja riisua)
10.02.2016 10:40
Sulla on varmaan vielä niin keposet jalat, ettei ne viihdy raskaissa. Tangoa vai valssia pyörähtelet.-ei tosiaankaan hassumpi väri, parempi kun se harmaan villasukan pappaväri.
09.02.2016 23:56
Niin, reinoista miehen tunnistan ja kohdallasi sekin tunnistuskuvio metsään meni, ei sulla edes ole reinoja, etkä tykkää niistä, muistankohan oikein
09.02.2016 22:58
kokeile etsiä käsiisi vähän isompi pomo. Monesti asia selviää paremmin kun pommittaa isompaa pomoa.
varsinkin jos reklamoida aikoo, mutta voihan sitä pomoa kysellä kiittääkseenkin
Olen ollut vain sellaisissa julkisissa organisaatioissa, että tiedetään kuka kenenkin pomo on ja kaaviot ovat selviä
asiakkaiden suhteen on salassapitovelvollisuus, ei pomojen
09.02.2016 22:53
Huraa, kyllä te ootte ihania, asia tuli nyt tosi selväksi, ei enää selvemmäksi voi tulla.
09.02.2016 16:29
Minun mielipiteelläni ei ole siinä mitään merkitystä ketä tänne hyväksytään tai ei hyväksytä, täysin anonyyminä nimimerkin varjossa täällä pyörin.
Yhteisöjä on hyvin erilaisia, toiset kiinteämpiä kuin toiset. Tämä on hyvin vapaamuotoinen yhteisö verrattuna esim, perhe, työpaikka tai harrastusyhteisöihin.
Miksi minun pitäisi tietää ketä ja kuinka paljon tänne kuuluu, en edes mylläile arkistoja kunhan jotain näpyttelen huolettomana moisista tärkeistä asioista.
09.02.2016 16:22
Kun katson veljenpoikani koripallo-ottelua yleisönä, muodostan muitten katselijoitten kanssa narikkayhteisön. Asia on niin. Wikisi taitaa höpistä kuin minä.
09.02.2016 16:03
Voi, kuule en noista wikilöistä sen enempää kuin sosiologeistakaan tiedä, mutta voin vain kertoa mutua.
Totta kait meillä on säännöt ja silloin kun tänne tulee niin samalla ovenavuksella hyväksyy säännöt.
Kaikki ovat mielestäni tänne tervetulleita, näytä passisi ja kirjaudu tai luikahda vain sisälle, kyllä täällä saa kirjoittaa kuka vaan, ei täällä muitten palstalaisten toimesta lupia kysellä. Oma tilansa se on haltuunsa otettava jos haluaa mukana olla.
Tämä palsta täyttää mielestäni erinomaisesti sellaisen nuotioyhteisön periaatteen,
siinä nuotion ympärillä istutaan ja turistaan. Joku liittyy seuraan ja toisaalta joku toinen poistuu, kaikki on vapaaehtoista. Siitä nuotion ympäriltä löytyy jo se meidän yhteinen päämäärä, palsta on viihdettä, päämäärä on viihdyttää tätä porukka, joka täällä pyörii, ohjelmat ja asiat riippuvat ihan meistä itsestämme. Se viihde voi olla kepeää tai sitten asiaa, siinäkin mielessä ihanteellista, että ihan itse voimme määrätä sen mistä ja miten kirjoittelemme jos sen teemme vain sääntöjen puitteissa. Niin nuotionkin ympärillä, välillä keskustellaan vakavasti esim ihmissuhdeasioista ja välillä lauletaan tai höpistään höpötyksiä.
Tässä 60+ nuotiopiirissä päämäärän voisi kuitata myös yhdellä sanalla ja se on yhdessäolo, täällä voi tavallaan hetken katsoa rinnalle, vierustoveriinsa, meillä tässä iässä on yhteisiä kysymyksiä elämän ja terveyden ja muun olemisen suhteen, täällä niitä voi purkaa, jos halua riittää. Saa vastauksen jos saa, mutta niinhän se on livessäkin. Monellakin jäänyt eläköitymisen myötä vuosien vakiintuneet työyhteisöt taakse ja on aikaa ja mahdollisuuksia katsella ympärilleen.
Yhteisö voi olla vain hetkellinen, esim kun menen sinne koripallo-otteluun niin sen hetken kun katson sitä peliä kuulun siihen yhteisöön, samoin kun joku vain piipahtaa täällä hetken, hän kuuluu tähän yhteisöön sen hetken.
09.02.2016 15:11
Vastoinkäymisiä ei voi välttää, niitä tulee ja menee, vaikka itsekseen puuhailisi niin vähän väliä joku asia hirttää kiinni. Tylsää olisikin jos kaikki kuin strömsöössä menisi. Niin ne näillä palstoillakin, aina siellä missä ihmisiä kohtaa, kaikkeen on mahdollisuus.
Totta kait pahoitan mieleni, todella pahoin joskus, toisaalta myös kohotankin kun hyvän ajatuksen löydän. Jokainen ajatus on jonkun päässä ensin ajateltu, sitten tänne tällätty, ei ne näppylät itsekseen sanoja valitse. Ei me mitään leimasimia olla.
Kyllä se on hurskastelua jos väittää ettei riitaketjuissa tahallaan loukata, eihän niistä muuten muodostuisikaan riitaketjuja. Sanavalinta on usein se, joka
ryöpsäyttää 'hulluuden vielä hullummaksi'. Toisaalta sekin on ymmärrettävää, eihän ole käytössä muuta kuin sanat, joilla tämä peli julki tulee, ei voi ilmeillään tai niskojaan nakkelemalla tunteitaan ilmaista. Yksi isku melkein kerjää jo toista, on helposti pelin henki. Toisen kuunteleminen on vaikeaa tai kuullaan väärin, tai sitten tahallaan ymmärretään väärin. Hyvä että joukossa on puolustajia, niitä tarvitaan, mitä peliä koripallokaan olisi jos pelkät hyökkääjät kentällä hääräisivät, jännitettä pitää olla.
Joskus kuulee helpon tokaisun vähän välinpitämättömästi, ettei palstalla ole minun mitään merkitystä, ei vaikuta minun elämääni ja kuitenkin jaksetaan jauhaa ja kaivella ikivanhoja sanomisia ja tekemisiä kuin pahaisessa avioliitossa.
Mutta elämä jatkuu... ei tämä palsta tähän kaadu... syyllisiä on turha kaivella... eteenpäin elävän mieli... minä ainakin kuulun yhteisöön... kun tänne kirjoittelen.
09.02.2016 13:17
129 / 182