Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Entäs jos joku sanoo ja on sanonutkin mulle, että sulla on niin huonot värkit.
Olisiko pitänyt silloin lyödä korville vai lähteä kiiruusti sitä ainutta kökköö pensseliä etsimään.
25.11.2015 12:08
Työnteko eläkkeellä ei välttämättä johdu eläkkeen pienuudesta, verottaja osaa kyllä rangaista silloinkin.
Ei se myöskään siitä, että kaikki sosiaalinen kanssakäyminen tapahtuu työkavereiden kanssa, työ sinänsä voi olla palkitsevaa ja varsinkin jos on mahdollisuus valita mitä tekee ja milloin ja miten pitkissä jaksoissa, se voi houkutella. Joku voi yksinkertaisesti tykätä työstään, ettei malttaisi lopettaa ja jos terveys mahdollistaa jatkamisen, niin mikä ettei.
Pääsen kun aika on.
25.11.2015 10:44
Herra Starkki aina ilmoittelee
eilen kertoi, nyt rouva tarvitsee lumityökaluja
mitä ihmettä nuo kalut oikein ovat
jos niitä nyt kerran herran mielestä tarvitsen
niinpä eilen ajattelin manana toimin
tänään ei enää ole lunta
tarvitsen siis vain työkaluja
vasara on ja porakone
hieno ja vielä paketissa.
Jääköön herra Starkki väliin.
Rukkasetkin löytyy.
https://youtu.be/-aGBstGV2hQ
25.11.2015 09:42
Kiitos kysymästä, mitäs itse mietit kun moista kyselet. Onkos oma lahjalistas jo lähetetty Korvatunturille, että osaavat sulle tuoda sen leego paketin ja omituisen otuksen, jota täksi jouluksi kaikki lapsoset toivovat.
Hop, hop pistä kuriirit asialle kun postipojat ovat lakossa. Muuten on itkua koko joulusi.
Itselleni ja läheisilleni toivon perinteistä joulua kaikilla mausteilla tai sitten en.
25.11.2015 09:07
Yksi näkökulma on penninvenyttäjät. Nykyaikana moni toki joutuu pennejään venyttämään kireän työ yms takia.
Tunnen kuitenkin penninvenyttäjien heimoon kuuluvia, joille onni on se penninvenytys. Jokainen kolikko kerätään talteen ja esimerkiksi itsensä hemmotteleminen tai elämästä nauttiminen ovat täysin vieraita käsitteitä. Saatikka vaatteiden osto, se on ihan joutavaa jos entiset suinkin mahtuvat päälle.
Rahaa penninvenytyksen takia on tietysti kertynyt jo aikamoisia omaisuuksia, että sen vuoksi ei tarvitsisi enää venyttää.
Se on kuin harrastus ja ainakin se on elämän asenne. Nuukuus on suhde rahaan, pahimmillaan se voi olla saituutta. Hupuloida ei kannata mutta liika saituus, voisiko se olla jopa sairautta. Aviopuoliso ja jälkikasvu saattavat jopa kärsiä tilanteesta kun koko perheen rahankäyttö on penninvenyttäjän pikkutarkan tarkkailun alaisena.
Yleensä he vielä puhuvat miten kaikki on kallista ja miten mahottomasti kaikki maksaa.
Edellisestä sukupolvesta saattaa löytää juuri tähän heimoon kuuluvia onnellisia ihmisiä.
25.11.2015 00:05
Varsin lohduttomalta ja ajattelemattomalta kuulostaa tuo tokaisu...sitä ei ole, ei missään enää... hyvin olet sen kuitenkin löytänyt. Onnekas olet.
Yksinäisyyskin saattaa olla omanlaisensa lumipallotapaus, se kerää kaikkea muutakin siihen samaan palloon (saattaa olla ujoutta ja terveysongelmia, työjuttuja) kaikki vaan kasaantuu sen saman yksinäisyyden ympärille ja lopulta sen alle musertuu. Oman tulevaisuuden näkeminen valoisana, yleensä koko tulevaisuuden näkeminenkin vaatii niin suuria ponnisteluja, että yksin ei niistä selviä. Lisäksi siihen voi tulla vielä kykenemättömyys hakea ja pyytä apua. Helposti kuvittelee, että olen ainut yksinäinen tässä maailmassa.
Ihminen ei tarvitse kuin yhden ainoan ihmisen tukiverkkoonsa niin se auttaa jo paljon, ja jos tuo ihminen sattuu olemaan edes pikkiriikkisen persuksille potkija, niin johan helpottaa.
24.11.2015 23:32
Kiva lukea sun täsmiä,
ei siis ole paljon selityksille sijaa,
heti osuu ja uppoaa.
24.11.2015 12:45
Eipä ole minusta neuvojaksi.
Kirjoittakoon kukin omilla omiaan. Niin höpisen minäkin.
Ihan sama minkä ikäinen kirjoittaa, vastaan jos huvittaa, jos vaikuttaa kovin nuorelta ja kömpelöltä, ei huvita, sen kyllä huomaa, vaikkei möläyttäis kun muutaman sanan.
55 tulin tänne ja kun 60 tuli täyteen siirryin 60+ ja muutaman kerran 70 kurkkasin, mutta ei tuntunut omalta paikalta. Ehkä jos viipyisi pitempään oppisi kirjoittajat ja tyylit, täällä ne jotenkuten tuntee.
Täällä on miusta niin rentoa, mistään ei tarvis välittää, on sanan käyttäjiä ja muuten vain osaansa esittäviä, hyvin yks höpöttäjä mahtuu sekaan, näin olen asian kokenut.
24.11.2015 12:16
Palsta voi olla mukava ilman puoluepolitiikkaa, se on rasittavaa luettavaakin.
Rosan läpileikkaukset on jossain ihan muualla, liirumlaarun lirkun, larkun.
24.11.2015 10:03
Tule hyvä päivä, älä tule paha päivä,
sulle, mulle, hälle, ihan meille kaikille.
https://youtu.be/0P9C7Eh69tY
Tähän hetkeen tuntui hyvältä tarttua
vaikka sanaakaan en ymmärtänyt.
24.11.2015 09:56
Kylläpä Ernesto aikamoisen julman lauseen kirjoitit "ainoa tehokas keino yhä useammin on oman hengen riisto"se on viimeinen pysäkki, mutta monta pysäkkiä on ennen sitä.
Voiko voittaa, toki voi, yksinäisyys on tunteen ja tahdon asia. Ei sitä ulkopuoliset sanele, tosin ei ulkopuoliset ei-vapaaehtoisesti yksinäisen elämää aina helpotakaan.
24.11.2015 00:32
Hautausmailla tulee käveltyä, kesäisin varsin. Aikasmoisen totuuden runossasi kirjoitat, siitä tuli mieleeni,
Edgar Lee Mastersin kirja Spoonriver Antologia, runokirja, jossa pienen kaupungin vainajat kertovat ja tavallaan tunnustavat elämänsä kärsimyksiä, unelmiaan ja rakkauksiaan yms. Ihan luettava opus, kopsaan tähän yhden.
"George Gray
Olen usein ajatellut hautakiveeni veistettyä kuvaa-
kootuin purjein satamassa lepäävää laivaa.
Itse asiassa se ei kuvaa määräni päätä vaan elämääni.
Silla rakkauden tarjoutuessa minulle pidin sitä harhana ja pakenin,
surun kolkuttaessa ovelleni pelkäsin,
kunnianhimon vaatiessa tekoja vapisin vaaroja.
Ja kuitenkin janosin koko ajan sisältöä elämääni.
Ja nyt tiedän, että meidän on nostettava purjeemme ja annettava itsemme kohtalon tuulien haltuun, mihin ikinä ne laivaamme kuljettavatkin.
Sisällön etsiminen elämälleen voi johtaa mielettömyyksiin,
mutta elämä ilman sisältöä on kidutus,
pysyvä levottomuus ja hämärien toiveiden taakka.
Se on laiva, joka kaipaa merelle ja kuitenkin pelkää."
https://youtu.be/yMQqtXSHMqs
23.11.2015 23:56
kukkuluuruu sinä sekopääserkkuni, mukava nähdä sinutkin täällä
Se on ihan mukavinta elämässä kun koko suuri suku on koolla, on mummoja ja pappoja ja lapsia, lapsenlapsia, lapsenlapsenlapsia ja puolisoita uusia ja entisiä, kohta on aika taas tavata saman pöydän ääressä koko sekava suku kun joulu tulee.
23.11.2015 15:21
Onhan noita, mutta mulla on yksi mettätakki, ja olen ajatellut, että sen tapanen olisi tosi mukava sisäturkkina, ja siihen sopisi hyvin just biisami., siitä tulisi kivan kevyt.
Tiedä, vaikka joskus...
23.11.2015 14:53
Vaude, nyt liikautti kunnolla, ei pisteet ja papukaijamerkit riitä,
Voldemort osuus on niin sattuva oivallus aloitukseen, suorastaan puistattava napakymppi.
Ei taitaisi kyseinen lordi tästä tykätä
https://youtu.be/ayEGTLD4bhI
Lemmenjuoman nauttiminen voi johtaa kohtalokkaisiin seurauksiin.
23.11.2015 12:20
Mahottoman isotissinen nainen istui yläportaalla paksut suonikohjuiset jalat ristissä,
vieressään röhötti mustatukkainen vihtoi vimmatusti vastalla selkäänsä,
naiset nauroivat, joku sanoi kauheeta,
pikkuruinen nainen kuin lintu luiseva, ruttuinen lyttyyn painunut maha, heitti löylyä,
lisää löylyä ja mustatukkainen sanoi hui kauheeta ja lintu luiseva heitti taas löylyä,
nokinen kivikasa sihisi nurkassa ja puhalteli henkäillen kuumaa höyryä ympäriinsä leveät lauteet portaina nousivat kohti mustaa taivasta,
lohikäärmeen kitaa muistuttava raana tiputti tippansa peltiseen vesisaaviin,
lattiaan oli liimaantunut koivunlehtiä,
seinän takana mies kiroili, monta miestä nauroi, taas lintu luiseva heitti löylyä,
alimmalla portaalla kyyhötin keinutellen selkä köyryssä jalat koukussa, seurasin lintu luisevaa ja metallisen koussikan liikkeitä, taas lisää löylyä,
muistin pukuhuoneessa odottavan keltaisen limpsapullon,
taas koussikka heilahti, peitin kasvot polviini ja märkä valkoinen tukkani valahti… –Tule jo, peltisten pesuvatien kolina yltyi kun ovi pesupuolelle aukeni…
Saunareissu traktoritehtaan yleiseen saunaan, sinne naisten puolelle.
https://youtu.be/IHCmn7yPQtE
Terroristit saunan lämpöön rupattelemaan leppoisia, sunnit ja siiat vierekkäin
samalle lauteelle nököttämään ja lintu luiseva heittämään löylyä.
23.11.2015 12:10
Mukava kun kerroit, onkin hauskaa tietää tuo yleisin keskustelun aihe. Eipä ole kovin mielenkiintoinen. Sorry vaan.
22.11.2015 19:43
Jos olisin juuri tuo +60 nainen, saattaisin itkeä, mutta olen mukavasti 60+nainen, ja kaiken lisäksi vielä romantikko. Minne ja miten nukahtelen, edes sitä en taida sinulle kertoa. Kipaisepas oikealle osastolle itkuinesi.
22.11.2015 19:40
Voipa hyvinkin olla, mutta omakohtaisesti ajatellen voin toki kunnioittaa ihmistä jota tai jonka käyttäytymistä en aina ymmärrä. Se on varmaankin suvaitsevaisuutta, ei kaikkien tarvitse ajatella ja tehdä samoin ja silti voi kunnioittaa. Me niin erilaisia olemme, me ihmiset.
Utopistinen ihanne tietenkin, että kaikki ihmiset ja kansat kunnioittaisivat toisiaan, täysin mahdoton ajatus.
Lähi-idässä käydään vielä abrahamin aikuisia sotia ja yritetään korjailla silloin tehtyjä vääriä perinnönjakoja. Sen jälkeen monta sukupolvea on tehnyt omat virheensä. Ihmisen muisti kulkee sukupolvelta toiselta ja varsinkin viha näyttää kasvavan aina potensseissa. Koettu vääryys on varmin tapa hävittää kunnioituksen rippeetkin olemattomiin.
Minä kunnioitan sinua mutta en voisi kuvitella tilannetta, että vaatisin sinulta minun kunnioittamista. Toisilla ihmisillä on sellaista karismaa joka herättää kunnioitusta jopa pelkällä olemuksellaan.
22.11.2015 14:21
kädessä tylsä puukko ja lahoa puuta
huokaus vilu kyynel ei mitään muuta
sunnuntain suloinen riimini
kerro tarinasi laula laulusi
taipuuko tanka huojuuko haiku
tuuli yksin hiipii kaislikossa
lurittele edes limerikki
pimeys sävelet soinnut saa rikki
etsin uuden puhtaan kuin ensilumi
terävän puukon tuoretta pihlajaa
laula soi sunnuntain suloiseni