rosaliiin

rosaliiin profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Liittynyt 12v sitten
13 aloitusta · 3629 kommenttia
Kumma+kyllä,+mä+tykkään+teattereista+ja+tätä+kunnallistakin+päätöksentekoa+on+hauska+seurata.Oikeastaan+arvostan+pitkäaikaisia+kunnallispoliitikkoja+varsin+korkealle,+eivät+he+ole+oman+edun+tavoittelijoita.+Jos+sä+olet+jonkun+puolueen+edustaja+kunnan+valtuustossa+esim.,+niin+totta+kait+sä+ajat+oman+ryhmäsi,+johon+myös+itse+kuulut+asioita+ja+etua.+Mitä+muuta+haluaisit+tehdä.+Tiedän,+että+heissä+on+todella+tulevaisuuteen+ja+oman+kunnan+asioihin+paneutuvia+vilpittömiä+ihmisiä.+Se+on+yhdenlaista+intohimoa+päättää+oman+lähipiirin+asoista+kunnan+luottamistehtävissä.+Ei+siellä+kaikki+mene+niinkuin+virkamiehet+esittelevät.Ikinä+en+suostu+purpattamaan+kunnanpäättäjistä+mutta+valtakunnan+poliitikkoa+voisin+joskus+riepottaa+kunnolla.Kyllä+mun+mielestä+on+tärkeää+kuka+siellä+istuu+päättämässä+korotetaanko+äyrejä+ja+kiinteistöveroa+yms,+Valtio+sanelee+rajat+mutta+kunnanvaltuusto+lopulta+päättää,++nehän+koskee+meitä+kaikkia+niin+taajamissa+asuvia+ja+haja-asutus+alueella,+kerros+ja+omakotitalossa.+Näissä+vaaleissa+olen+ajatellut+jututtaa+suosikkiehdokkaani+kaikki+tuosta+hulevesiasiasta,+niin+hoopoa+kun+se+onkin.Menkää+nyt+ihmeessä+äänestämään+vaikka+sitä+aku+ankkaa+tai+kirkkovenettä+jos+ei+ymmärrys+ylemmäs+yllä.+Voitte+sitten+täällä+kehaista+tuleeko+ehdokkaanne+valittua+vai+kuin+käy...
HyväH+Tuskin+se+tuki+mitään+salaperäistä+on,+nuorta+voi+tukea+niin+monella+tavalla,+kannustaa+ja+rohkaista+etsimään+uusia+ideoita+ja+varsinkin+rohkaista+kokeilemaan.+Niissä+yrityksissä+tuskin+ne+alkupanostukset+taivaita+hipoilevat.+Useasti+nuorten+aloittamat+yritykset+ovat+syntyneet+ahaa+elämyksestä,+tätähän+olisi+hauskaa+tehdä+tai+harrastuksen+laajenemisena+yrittämisen+suuntaan,+ajatukset+jostain+omasta+ovat+saattaneet+jo+kauan+muhia+nuoren+omassa+päässä.+Katsos...Nuorissa+on+sellaista+ennakkoluulottomuutta+ja+rohkeutta,+jota+meiltä+kalkkiksilta+puuttuu,+Aikuiset+kun+yritystä+pistävät+pystyyn,+he+tarvitsevat+kaikenlaisia+neuvojia+ja+kannattavuuslaskelmien+tekijöitä+sun+muita+virkamiehiä.Moni+nuoren+perustama+yritys+on+kerännyt+alkupääoman+omilta+vanhemmilta+ja+muilta+sukulaisilta.+Ei+niihin+miljoonia+tarvita+kun+nuori+yrityksen+pystyyn+pistää+kesäloman+ajaksi.+Suurin+anti+mitä+sellaisesta+yrittämisestä+saa+on+tietysti+nuorelle+kokemus+ja+useinkin+se+voi+johtaa+aikuisiällä+myös+rohkeaan+yrittämiseen.+Sellaisia+nuoria+suomikin+tarvitsee+ja+eiköhän+se+ole+kaikkien+aikuisten+asia+tukea+ja+auttaa+nuoria+eteenpäin.Muita+neuvoja+on+mahdollista+saada+erilaisilta+yhdistyksiltä,+esimerkiksi+4H,+yrittäjiltä,+Leader,+Eu+maaseudun+kehittämis+jne,+omassa+kunnassani+on+yhdistys+varta+vasten+perustettu+ja+toimii+aktiivisesti+nuorten+yrittämisen+tukemiseksi+ja+kyllä+löytyy+hankkeita+ja+projekteja+jos+intoa+riittää.+Pahus+taas+blogia+pukkaa+mutta+ei+haittaa...sen+voisi+vielä+sanoa,+että+on+tosi+kelju+juttu+kun+meiltä+vanhoilta+parroilta,+raatamalla+tienatuista+tuloistamme+kerättyjä+ja+nyt+kerättäviä+veroeuroja+ei+voi+korvamerkitä.++Mieluusti+vähäisen+oman+verokertymäni+nuorten+yrittämisen+tukemiseen+ohjaisin.
20 / 182