Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aamu+menee+lekkeriksi
päivä+pyörähtää+päikkäreiksi
iltapäivä+ihmettelyksi,+ilta+vallan+lämmittelyksi
yö+varman+päälle+liki+lusikaksi.
*
https://youtu.be/Tk71KjykZwQ
28.01.2017 17:38
Minä+en+häpeä+koska+en+tapa+susia+ja+voisin+lähteä+porukassa+niitä+lahtaamaankin.
Ne+otukset+voisivat+jolkotella+kepeästi+siellä+ryssän+puolella,+turha+niiden+on+tänne+tulla.+Nehän+aiheuttavat+vain+vahinkoa+täällä,+ehän+niitä+muuten+jahdattaisi.
Metsästyskortin+haltijana+voisin+hyvin+osallistua+öisiin+partioihin+ja+muihin+sen+suuntaisiin+projekteihin.+Ei+maamme+ekologia+susia+kaipaa,+muutama+voisi+eläintarhoissa+pyöriä+näytillä,+että+tulisi+peto+ihmisille+utuksi,+ettei+ulkoasultaan+koiraan+sotkettaisi.+
Maamme++omituisen+byrokratian+vuoksi+niitä+ei+anneta+edes+suurpetokeskuksiin,+sekin+varsinaista+suden+suojelua...
28.01.2017 14:03
Entisessä+talossa+oli+ulkorakennus+käsitöitä+varten,+ateljeeksi+sitä+kutsuttiin+vaikkei+se+mikään+sellainen+ollut,+saipahan+vaan+roinat+olla+levällään.
Nyt+on+kaikki+tekeminen+näissä+nurkissa,+riippuu++mitä+tekee,+jos+jokin+käsityö+innostaa,++silloin+siihen+liittyvä+rekvisiitta+levittäytyy+ympäriinsä,+kun+kaikki+on+valmista+rekvisiitta+katoaa+komeroihin.+
Kirjoja+on+kahdessa+huoneessa+ja+autotallissa+lisäksi,+niihin+joskus+hurahdan,+senkun+hommaan+lisää+lundiaa...
Kaikki+tasot+on+yleensä+täynnä+jotain,+papereita,+lehtiä,+keskeneräisiä+töitä,+pystejä+ja+purnukoita+jos+ei+muuta+niin+kukkia+ja+kynttilöitä.
Neulomus+löytyy+aina+jostakin.
Välillä+kauhea+kaaos+mutta+sitten+taas+hyvä+järjestys+kun+sen+aika+on.
Onneksi+vain+naisvaja.
27.01.2017 23:23
Lapissa+puhuvat+sinnistä+kun+sisusta+puhuvat,+ehkä+olen+sieltä+napannut+kuin+vain+sinnittelen+silloin+tällöin.
Sisusta+ei+ole+tietoakaan,+vielä+vähemmän+harmaiden+kivien+läpi+menoista.
Olen+halkohommia+joutunut+tekemään,+mutta+aina+niissäkin+menen+sieltä,+missä+aita+on+matalin,+luovasti+ja+yhteistyössä+muiden+kanssa.
Sisupussit+lienevät+oma+rotunsa,+en+taida+kuulua+heihin.
27.01.2017 22:54
Toivon,+että+paranet+pian,+
mutta+noihin+kahteen+lauseesi+voisin+jatkaa,+että+kenenkäs+muiden+murheista+tänne+voi+kirjoitella+kuin+omistaan.+Miltä+mahtaisi+kuulostaa+jos+naapurin+isännän+kihdistä+kertoisin,+mitäs+meni+joulukaloja+liikaa+syömään+mokoma+rontti....
Olen+ihan+yhdeksi+tämän+palstan+kuvioksi+tajunnut+yhdenlaisen+vertaisena+olemisen+ja+elämisen.+on+aloitukset+sitten+ihan+pieniä+arkielämän+yksityiskohtia+tai+sitten+mualimanpolitiikkoo,+kaiken+voi+täällä+jakaa+jos+osaa+ja+haluaa.
Ei+jakaminen+ole+omaan+napaan+käpertymistä,+se+todennäköisesti+joka+potee+vaivojansa+ja+ilojansa+yksin+siellä+neljän+seinän+sisällä+enemmän+sitä+omaa+napaansa+tutkailee+kuin+minä+joka+lueskelen+täällä+ja+joskus+jopa+jotain+kirjoitan+vaivoistani+täällä.
Se+on+kivaa+tietää+ettei+ole+yksin+ilojensa+ja+surujensa+kanssa.
Useimmat+60++elävät+jo+monenlaisten+vaivojen+ja+vikojen+kanssa,+tähän+sopisi+sananlasku,+joka+härjillä+ajaa...jaa+enpäs+kirjoitakkaan.
jututin+eilen+yhtä+bensa-asemaparlamentin+vakijäsensä+ja+kysäisin,+mistä+mahtavat+jutella+joka+aamuisilla+istunnoilla,+kertoi+ekana+tietysti+kunnallispolitiikka+ja+toisena+hyvänä+jokaisen+ja+kumminkaiman+sairaudet,+niistä+on+kiva+jutella,+ei+naisista+niinkään+enää,+vaikka+niin+luulin.+Tosin+jokaisella+porukalla+on+tietty+omat+puheenaiheensa,+vaikea+yleistää+tätäkään+asiaa...
27.01.2017 14:45
Elämä+kutistuu+ja+saa+yleiskoneet+siirtää+komeiroiden+peränurkkiin.
Sauvasekoitinta+käytän+paljon,+se+on+nopea+ja+helppo+puhdistaa,+inhoan+kaikenmoisten+kulhojen+pyörittelyä+ja+pesua.
Kakut,+silloin+harvoin+kun+teen,+ja+kermavaahdot,+vielä+harvemmin+kun+teen,+teen+tavallisella+käsivatkaimella,+sekin+helppo+pestä+ja+siirtää+sivuun.
Käytän+sauvasekoitinta+eniten+kun+kierrätän+ruokaa,+keitosta+kuin+keitosta+saa+helposti+sosekeittoa,+vähän+kermaa+ja+juustoa,+saa+ihanan+pehmeää,+vähän+saksii+yrttejä+sekaan...
Joskus+erehtynyt+tekemään+sauvasekoittimella+perunamuussia,+varsinaista+liisteriä+siitä+tuli,+perunamuussin+teen+perinteisillä+värkeillä+manuaalisti,+tulee+hyvää+ja+suutuntuma+niin+passeli+silloin.
27.01.2017 12:50
Kuuntelen+kuinka+lumi+sulaa+kuin+yö+ympäriltämme.+
Usva+kohoaa+kuin+hengityksesi+viereltäni
pehmentäen+kultaisen+valon+rajattomaksi
kuin+rakkauteni+sinuun.
*
https://youtu.be/1rPhTpvw8hE
27.01.2017 12:32
Hyvä+aloitus+mun+mielestä.
Aloittaja+olisi+voinut+vielä+terästää+viestiänsä+kirjoittamalla+otsikon+kaikki+sanat+isolla+alkukirjamella+ja+piste+joka+sanan+perään.
Se+näkyy+olevan+hänen+tyylinsä.+Lyhyt+ja+napakka.
Sisältökin+on+selkeä+ja+jokainen+lukija+ja+kirjoittaja,+ainakin+melkein+on+sen+viestin+ymmärtänyt,+kommentoinut+tavallaan.
Tosin+asiasta+ainakin+minä+olen+ihan+eri+mieltä,+mutta+menköön+koska+se+tason+arviointi+riippuu+niin+lukijankin+tasosta+ja+kyvystä+löytää+omat+aarteensa.
Jos+haluaa+pistettä+käyttää+niin+kyllähän+sitä+saa+käyttää,+tokko+me+nyt+niin+tiukkapipoisia+ollaan+yhdestä+pisteestä,+kulkekoon+alvariinsa+piste+kainalossa,+niin+minäkin+teen.
27.01.2017 10:36
Outo+sydänääni+täyttää+ajatukset+pienen+pääni.
Aamulla+se+hiljaa+hyräilee,+päivällä+vain+myhäilee
öisin+se+huutaa+hulluna,+luoksesi+houkuttaa+kuumana.
Äänettä+en+elää+voi,+hellyytesi+sieluuni+haavat+loi.
*
https://youtu.be/LYMTj8u2nd4
26.01.2017 13:09
Just+juu,+elä+hyvä+ihminen+puhu+koko+suomen+kansan+puolesta+kun+en+edes+minä+vaadi+mitään+potkuja+Bernerille+ja+voisin+antaa+tuolle+edelliselle+kirjoittajalle+useammankin+peukun+jos+saattaisin+sen+tehdä.
Olen+hieman+huonosti+seurannut+tapausta+mutta+voisin+kyllä+näille+herroille+Soini+ja+Ropo+esittää+hameita+heilumaan.+Jos+Berner+ajaa+keskustaa+kohti+vaalitappiota+niin+nämä+miehet+pelaa+kyllä+niin+suoraa+vaalikamppanjaa+jo+nyt,+että+heikkoa+ihan+hirvittää.+Omituista+etteivät+tuolla+tasolla+ymmärrä+mitä+tarkoittaa+sana+luonnos,+ymmätkös+sinä+moista+sanaa.+
Autoveroa+pitää+rukata,+muutoksia+pitää+tehdä+ja+Berner+heitti+yhdenlaisen+kapulan+kaluttavaksi+ja+kyllähän+sitä+kaluttiinkin.+Austraalia+myöten+sijoittajat,+suuret+voitot+mielessään,+jo+hieroivat+käsiään+kun+suomen+tiet+jyvitetään+eri+toimijoille+mutta+pahus+vasta+vain+luonnoksessa.
Kuvittelin+jo+mielessäni,+kuinka+tuossa+kaupunkiin+ajaessa,+saisin+sitten+väläytellä+milloin+minkin+näköistä+korttia,+ensin+rahastaisi+tietysti+S-kauppa+sitten+Pohjola+ja+kohta+jo+Ifi+yms+vaatisivat+rahaa+ja+pian+sieltä+tulisi+ulkolaiset+sijoittajat+käsi+ojossa+ropostani+vaatien.+Sitä+aikaa+täytyy+vielä+joku+tovi+odottaa.....
Nyt+varmasti+autokauppa+suorastaan+pomppaa+ja+kaikki+haluavat+vaihtaa+uuteen+vähäpäästöiseen+ja+maksavat+entisen+veron+ja+kukaan+ei+halua+odottaa+uudistuksia,+niin+rakastavat+vanhaa+kaavaa.
Naisenlogiikkani+sanoo,+että+autokaupassa+ratkaiseen+se+erotus(vanhasta+saatava+raha)+ei+verotus...+valtio+ottaa+aina+autoilijalta+omansa,+olkoon+nimilappu+mikä+vaan...
25.01.2017 23:21
Kauniisti+soittopelini+soi
vain+sinulle+se+soida+voi.
Lähelläsi+kieleni+herkästi+helähtää
suloiset+soinnit+liekkeinä+välähtää.
*
https://youtu.be/p7BIYk7bDBs
25.01.2017 19:19
Lumihevoseni+melkein+sulahtaa+kun+sää+miinukselta+plussalle+sujahtaa.
Vatunvarsista+uudet+korvat+ratsu+saa
riivityt+riipat+myrskykoivusta+häntänä+hulmuaa
kultaiset+siivet+aurinko+hiipuvasta+hehkustaan+muovailee.
Pian+Pegasoksemme+näin+liitää+läpi+yötaivaan+tähtien+sumuihin+suloisiin.+
'
https://youtu.be/hegmUh-f3Rs
20.01.2017 00:02
Termit+saa+olla+mitä+tahansa+ja+mediapropaganda+heilua+hullun+lailla,+ei+siinä+enää+paljon+kunnioitus+auta+ja+arvoista+höpiseminen+on+jonninjoutavaa+jorinaa,+kaikki+pelkkiä+sanoja.
Näitä+sanoja+huudetaan+apuun+kun+peli+on+jo+menetetty,+koska+kaiken+takana+on+valtava+eriarvoisuus+ja+välinpitämättömyys,+joka+tällä+hetkellä+tässä+meidän+maassa+ja+koko+tällä+maapallolla++ihmisiä+riivaa.+Käyttäisin+sanaa+riisto,+vaan+kun+en+ole+sortin+sosialisti,+niin+en+käytä.
Kahtiajako+on+niin+suuri,+että+se+ei+voi+muuta+kuin+syöstä+siihen+mihin+se+syöksyy.
Historia+toistaa+aina+itseään.+En+jaksa+mitenkään+uskoa,+että+ihminen+muuttuu,+ahneus+vain+lisääntyy,+rahan+merkitys+vain+kasvaa+ja+toisista+välittäminen+on+katoava+luonnonvara.
Itse+voin+vain+hoitaa+oman+pienen+länttini+ja+pitää+mahdollisimman+hyvän+huolen+lähelläni+olevista+ihmisistä+ja+heidän+hyvinvoinnistaan+vähäisen+rajallisen+kykyni+mukaan.+Minulla+on+vain+yksi+ääni+ja+se+riittää.+Puliskoot+populistit+mitä+haluavat.
19.01.2017 13:12
Nyt+on+oiva+tilaisuus+radion+puolella+kertoa+oma+mielimusiikkinsa+suomalaisesta+musiikista+eri+vuosikymmeninä+satavuotisjuhlien+merkeissä.
Sieltä+löytyy+nuo+sinunkin+mainitsemasi.
+http://yle.fi/radio/radiosuomi/suomi_100_vuotta_-_rajaton_20_vuotta/9253484
19.01.2017 12:23
Kiva+kun+kommentoit,+siis+minulle+vai+minulla,+sinulle+vai+sinulla.
Ei+väliä,+elämä+mennyt+niin+kiiruuksi,+ettei+ehdi+kun+vaan+mukana+olla,
raapasta+sieltä+täältä.
Nytkin+pitää+mennä+kuuntelee+Berneriä+ja+tehdä+sitä+ja+tätäkin+ja+siinä+sivussa+vielä+kirjoittaa,+niin+sekaisinhan+siinä+hassu+hupsuttelija+menee.
Se,+jos+joku+minua+oudoksi+sanoo+eikä+muuta+keksi,+niin+se+on+vain+rohkaisevaa+kuultavaa.+
Outoa+tämä+elämäni+onkin+ollut+ja+meno+vaan+jatkuu...
eli+lisää+outoa+raapustusta+luvassa...+koeta+kestää.
19.01.2017 10:45
Riimit+ryömivät+sängyn+alla
hiiri+vallan+hunningolla.
https://youtu.be/F698lt7hYv8
Tämä+riipii+sieluain,+tunteitain+ei+irti+päästä...
https://youtu.be/ait_zcuzPbk
18.01.2017 23:56
Voi+Sinä,+ei+syytä+huoleen,+anna+mennä+ohi...
pane+vain+kaikki+hassun+kirjoittajan+piikkiin.
18.01.2017 19:59
Hellehelmat+vain+haaveissa+vielä+on+kesän.
Pian+lumihankeen+kaivamme+yhdessä+pesän.
Vuoraus+porontaljoilla+juhlimme+kuumilla+maljoilla.
Taivaankansi+tulta+vain+tanssii+väreillä+leikkii+sivelsinfoniaa.
'
https://youtu.be/TCSl9ZSFKXY
18.01.2017 17:50
Ehkä+hän+saa+palveluja+niin+kauan+kuin+se+on+kunnon+puolesta+mahdollista+tai+sitten+myy+talonsa+ja+hakeutuu+itse+palvelutaloon.
Ei+ketään+heitteille+jätetä.
Mielestäni+jutussa+oli+hyvää+se,+että+Terttu+teki+omaa+ratkaisuaan,+eli+omaa+elämää.
Ilmeisesti+jutun+aihekin+oli+senioriasunto,+ei+mikään+vanhuksen+hoitotarina.
18.01.2017 17:06
Olen+koko+ikäni+asunut+elämänvaiheasunnossa,+hieno+sana,
Kaikki+on+mennyt+omassa+vaiheessaan,+asunto+jos+mikä+elää+elämän+mukana.
Kun+yhden+kujan+olen+katsonut,+siirryn+toiseen.
Tosin+elämä+on+kyllä+joskus+työntänyt+yllättäen+uuden+
elämänvaiheasunnon+eteeni,+mutta...
Ai+niin+kysymys,+kuka+hoitaa+Tertun+äitiä,
se+lienee+asia,+jonka+Tertun+äiti+ja+Terttu+ja+muut+perheenjäsenet
joskus+järjestävät,+kun+sen+aika+on.
ehkä+silloin+tarvitaan+erilaisia+palveluja+myös.
Meillä+siihen+tuskin+on+mitään+sanottavaa...
Onnea+vaan+molemmille,+kummallakin+oma+elämänvaiheasunto+menossa...
Jokaisella+'elämänvaiheasunto'++reitti+kulkee+oma-aikaista+latuaan,
jokaisella+elämän+vaiheella+oma+aikansa.
18.01.2017 16:39
27 / 182