- Aamu menee lekkeriksi
päivä pyörähtää päikkäreiksi
iltapäivä ihmettelyksi, ilta vallan lämmittelyksi
yö varman päälle liki lusikaksi.
*
https://youtu.be/Tk71KjykZwQ - Minä en häpeä koska en tapa susia ja voisin lähteä porukassa niitä lahtaamaankin.
Ne otukset voisivat jolkotella kepeästi siellä ryssän puolella, turha niiden on tänne tulla. Nehän aiheuttavat vain vahinkoa täällä, ehän niitä muuten jahdattaisi.
Metsästyskortin haltijana voisin hyvin osallistua öisiin partioihin ja muihin sen suuntaisiin projekteihin. Ei maamme ekologia susia kaipaa, muutama voisi eläintarhoissa pyöriä näytillä, että tulisi peto ihmisille utuksi, ettei ulkoasultaan koiraan sotkettaisi.
Maamme omituisen byrokratian vuoksi niitä ei anneta edes suurpetokeskuksiin, sekin varsinaista suden suojelua... - Entisessä talossa oli ulkorakennus käsitöitä varten, ateljeeksi sitä kutsuttiin vaikkei se mikään sellainen ollut, saipahan vaan roinat olla levällään.
Nyt on kaikki tekeminen näissä nurkissa, riippuu mitä tekee, jos jokin käsityö innostaa, silloin siihen liittyvä rekvisiitta levittäytyy ympäriinsä, kun kaikki on valmista rekvisiitta katoaa komeroihin.
Kirjoja on kahdessa huoneessa ja autotallissa lisäksi, niihin joskus hurahdan, senkun hommaan lisää lundiaa...
Kaikki tasot on yleensä täynnä jotain, papereita, lehtiä, keskeneräisiä töitä, pystejä ja purnukoita jos ei muuta niin kukkia ja kynttilöitä.
Neulomus löytyy aina jostakin.
Välillä kauhea kaaos mutta sitten taas hyvä järjestys kun sen aika on.
Onneksi vain naisvaja. - Lapissa puhuvat sinnistä kun sisusta puhuvat, ehkä olen sieltä napannut kuin vain sinnittelen silloin tällöin.
Sisusta ei ole tietoakaan, vielä vähemmän harmaiden kivien läpi menoista.
Olen halkohommia joutunut tekemään, mutta aina niissäkin menen sieltä, missä aita on matalin, luovasti ja yhteistyössä muiden kanssa.
Sisupussit lienevät oma rotunsa, en taida kuulua heihin. - Toivon, että paranet pian,
mutta noihin kahteen lauseesi voisin jatkaa, että kenenkäs muiden murheista tänne voi kirjoitella kuin omistaan. Miltä mahtaisi kuulostaa jos naapurin isännän kihdistä kertoisin, mitäs meni joulukaloja liikaa syömään mokoma rontti....
Olen ihan yhdeksi tämän palstan kuvioksi tajunnut yhdenlaisen vertaisena olemisen ja elämisen. on aloitukset sitten ihan pieniä arkielämän yksityiskohtia tai sitten mualimanpolitiikkoo, kaiken voi täällä jakaa jos osaa ja haluaa.
Ei jakaminen ole omaan napaan käpertymistä, se todennäköisesti joka potee vaivojansa ja ilojansa yksin siellä neljän seinän sisällä enemmän sitä omaa napaansa tutkailee kuin minä joka lueskelen täällä ja joskus jopa jotain kirjoitan vaivoistani täällä.
Se on kivaa tietää ettei ole yksin ilojensa ja surujensa kanssa.
Useimmat 60 elävät jo monenlaisten vaivojen ja vikojen kanssa, tähän sopisi sananlasku, joka härjillä ajaa...jaa enpäs kirjoitakkaan.
jututin eilen yhtä bensa-asemaparlamentin vakijäsensä ja kysäisin, mistä mahtavat jutella joka aamuisilla istunnoilla, kertoi ekana tietysti kunnallispolitiikka ja toisena hyvänä jokaisen ja kumminkaiman sairaudet, niistä on kiva jutella, ei naisista niinkään enää, vaikka niin luulin. Tosin jokaisella porukalla on tietty omat puheenaiheensa, vaikea yleistää tätäkään asiaa... - Elämä kutistuu ja saa yleiskoneet siirtää komeiroiden peränurkkiin.
Sauvasekoitinta käytän paljon, se on nopea ja helppo puhdistaa, inhoan kaikenmoisten kulhojen pyörittelyä ja pesua.
Kakut, silloin harvoin kun teen, ja kermavaahdot, vielä harvemmin kun teen, teen tavallisella käsivatkaimella, sekin helppo pestä ja siirtää sivuun.
Käytän sauvasekoitinta eniten kun kierrätän ruokaa, keitosta kuin keitosta saa helposti sosekeittoa, vähän kermaa ja juustoa, saa ihanan pehmeää, vähän saksii yrttejä sekaan...
Joskus erehtynyt tekemään sauvasekoittimella perunamuussia, varsinaista liisteriä siitä tuli, perunamuussin teen perinteisillä värkeillä manuaalisti, tulee hyvää ja suutuntuma niin passeli silloin. - Kuuntelen kuinka lumi sulaa kuin yö ympäriltämme.
Usva kohoaa kuin hengityksesi viereltäni
pehmentäen kultaisen valon rajattomaksi
kuin rakkauteni sinuun.
*
https://youtu.be/1rPhTpvw8hE - Hyvä aloitus mun mielestä.
Aloittaja olisi voinut vielä terästää viestiänsä kirjoittamalla otsikon kaikki sanat isolla alkukirjamella ja piste joka sanan perään.
Se näkyy olevan hänen tyylinsä. Lyhyt ja napakka.
Sisältökin on selkeä ja jokainen lukija ja kirjoittaja, ainakin melkein on sen viestin ymmärtänyt, kommentoinut tavallaan.
Tosin asiasta ainakin minä olen ihan eri mieltä, mutta menköön koska se tason arviointi riippuu niin lukijankin tasosta ja kyvystä löytää omat aarteensa.
Jos haluaa pistettä käyttää niin kyllähän sitä saa käyttää, tokko me nyt niin tiukkapipoisia ollaan yhdestä pisteestä, kulkekoon alvariinsa piste kainalossa, niin minäkin teen. - Outo sydänääni täyttää ajatukset pienen pääni.
Aamulla se hiljaa hyräilee, päivällä vain myhäilee
öisin se huutaa hulluna, luoksesi houkuttaa kuumana.
Äänettä en elää voi, hellyytesi sieluuni haavat loi.
*
https://youtu.be/LYMTj8u2nd4 - Just juu, elä hyvä ihminen puhu koko suomen kansan puolesta kun en edes minä vaadi mitään potkuja Bernerille ja voisin antaa tuolle edelliselle kirjoittajalle useammankin peukun jos saattaisin sen tehdä.
Olen hieman huonosti seurannut tapausta mutta voisin kyllä näille herroille Soini ja Ropo esittää hameita heilumaan. Jos Berner ajaa keskustaa kohti vaalitappiota niin nämä miehet pelaa kyllä niin suoraa vaalikamppanjaa jo nyt, että heikkoa ihan hirvittää. Omituista etteivät tuolla tasolla ymmärrä mitä tarkoittaa sana luonnos, ymmätkös sinä moista sanaa.
Autoveroa pitää rukata, muutoksia pitää tehdä ja Berner heitti yhdenlaisen kapulan kaluttavaksi ja kyllähän sitä kaluttiinkin. Austraalia myöten sijoittajat, suuret voitot mielessään, jo hieroivat käsiään kun suomen tiet jyvitetään eri toimijoille mutta pahus vasta vain luonnoksessa.
Kuvittelin jo mielessäni, kuinka tuossa kaupunkiin ajaessa, saisin sitten väläytellä milloin minkin näköistä korttia, ensin rahastaisi tietysti S-kauppa sitten Pohjola ja kohta jo Ifi yms vaatisivat rahaa ja pian sieltä tulisi ulkolaiset sijoittajat käsi ojossa ropostani vaatien. Sitä aikaa täytyy vielä joku tovi odottaa.....
Nyt varmasti autokauppa suorastaan pomppaa ja kaikki haluavat vaihtaa uuteen vähäpäästöiseen ja maksavat entisen veron ja kukaan ei halua odottaa uudistuksia, niin rakastavat vanhaa kaavaa.
Naisenlogiikkani sanoo, että autokaupassa ratkaiseen se erotus(vanhasta saatava raha) ei verotus... valtio ottaa aina autoilijalta omansa, olkoon nimilappu mikä vaan... - Kauniisti soittopelini soi
vain sinulle se soida voi.
Lähelläsi kieleni herkästi helähtää
suloiset soinnit liekkeinä välähtää.
*
https://youtu.be/p7BIYk7bDBs - Lumihevoseni melkein sulahtaa kun sää miinukselta plussalle sujahtaa.
Vatunvarsista uudet korvat ratsu saa
riivityt riipat myrskykoivusta häntänä hulmuaa
kultaiset siivet aurinko hiipuvasta hehkustaan muovailee.
Pian Pegasoksemme näin liitää läpi yötaivaan tähtien sumuihin suloisiin.
'
https://youtu.be/hegmUh-f3Rs - Termit saa olla mitä tahansa ja mediapropaganda heilua hullun lailla, ei siinä enää paljon kunnioitus auta ja arvoista höpiseminen on jonninjoutavaa jorinaa, kaikki pelkkiä sanoja.
Näitä sanoja huudetaan apuun kun peli on jo menetetty, koska kaiken takana on valtava eriarvoisuus ja välinpitämättömyys, joka tällä hetkellä tässä meidän maassa ja koko tällä maapallolla ihmisiä riivaa. Käyttäisin sanaa riisto, vaan kun en ole sortin sosialisti, niin en käytä.
Kahtiajako on niin suuri, että se ei voi muuta kuin syöstä siihen mihin se syöksyy.
Historia toistaa aina itseään. En jaksa mitenkään uskoa, että ihminen muuttuu, ahneus vain lisääntyy, rahan merkitys vain kasvaa ja toisista välittäminen on katoava luonnonvara.
Itse voin vain hoitaa oman pienen länttini ja pitää mahdollisimman hyvän huolen lähelläni olevista ihmisistä ja heidän hyvinvoinnistaan vähäisen rajallisen kykyni mukaan. Minulla on vain yksi ääni ja se riittää. Puliskoot populistit mitä haluavat. - Nyt on oiva tilaisuus radion puolella kertoa oma mielimusiikkinsa suomalaisesta musiikista eri vuosikymmeninä satavuotisjuhlien merkeissä.
Sieltä löytyy nuo sinunkin mainitsemasi.
http://yle.fi/radio/radiosuomi/suomi_100_vuotta_-_rajaton_20_vuotta/9253484 - Kiva kun kommentoit, siis minulle vai minulla, sinulle vai sinulla.
Ei väliä, elämä mennyt niin kiiruuksi, ettei ehdi kun vaan mukana olla,
raapasta sieltä täältä.
Nytkin pitää mennä kuuntelee Berneriä ja tehdä sitä ja tätäkin ja siinä sivussa vielä kirjoittaa, niin sekaisinhan siinä hassu hupsuttelija menee.
Se, jos joku minua oudoksi sanoo eikä muuta keksi, niin se on vain rohkaisevaa kuultavaa.
Outoa tämä elämäni onkin ollut ja meno vaan jatkuu...
eli lisää outoa raapustusta luvassa... koeta kestää. - Riimit ryömivät sängyn alla
hiiri vallan hunningolla.
https://youtu.be/F698lt7hYv8
Tämä riipii sieluain, tunteitain ei irti päästä...
https://youtu.be/ait_zcuzPbk - Voi Sinä, ei syytä huoleen, anna mennä ohi...
pane vain kaikki hassun kirjoittajan piikkiin. - Hellehelmat vain haaveissa vielä on kesän.
Pian lumihankeen kaivamme yhdessä pesän.
Vuoraus porontaljoilla juhlimme kuumilla maljoilla.
Taivaankansi tulta vain tanssii väreillä leikkii sivelsinfoniaa.
'
https://youtu.be/TCSl9ZSFKXY - Ehkä hän saa palveluja niin kauan kuin se on kunnon puolesta mahdollista tai sitten myy talonsa ja hakeutuu itse palvelutaloon.
Ei ketään heitteille jätetä.
Mielestäni jutussa oli hyvää se, että Terttu teki omaa ratkaisuaan, eli omaa elämää.
Ilmeisesti jutun aihekin oli senioriasunto, ei mikään vanhuksen hoitotarina. - Olen koko ikäni asunut elämänvaiheasunnossa, hieno sana,
Kaikki on mennyt omassa vaiheessaan, asunto jos mikä elää elämän mukana.
Kun yhden kujan olen katsonut, siirryn toiseen.
Tosin elämä on kyllä joskus työntänyt yllättäen uuden
elämänvaiheasunnon eteeni, mutta...
Ai niin kysymys, kuka hoitaa Tertun äitiä,
se lienee asia, jonka Tertun äiti ja Terttu ja muut perheenjäsenet
joskus järjestävät, kun sen aika on.
ehkä silloin tarvitaan erilaisia palveluja myös.
Meillä siihen tuskin on mitään sanottavaa...
Onnea vaan molemmille, kummallakin oma elämänvaiheasunto menossa...
Jokaisella 'elämänvaiheasunto' reitti kulkee oma-aikaista latuaan,
jokaisella elämän vaiheella oma aikansa.