Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuule,+ei+ne+ihme+kyllä,olleet+mitään+tököttejä,+se+oli+hämmästys+itsellenikin.+Joten+tuskin+raaskin+niitä+vielä+taivaalle+ampua,+kun+eivät+edes+kuohareita+ole.
Käyn+ehkä+palokuntapojilta+ostamassa+taas++kissanpieruja+ilotulitusta+varten+ja+jospa+jonkun+isommankin+paukkupaketin+ostaisin.
30.10.2016 20:34
Nyt+olen+viinitestin+tehnyt,
testissä+oli+mukana+neljä+viiniä:+-96,+-01,+-02,+-04
Kaikki+paitsi+tuo+vanhin+olivat+kirkkaita,+sakkaa+ei+tahtonut+erottaa+silmällä.
Kaikkien+paitsi+tuon+vanhimman+korkki+olivat+kuivia+ja+puhtaita,+tuo+vanhin+oli+mustunut+ja+ollut+ainakin+joskus+homeessa,+epäilen.
Muut+olivat+marjaviinejä+ja+-02+oli+omenaviini.
marjaviinit+olivat+menettäneet+värinsä,+pullotettaessa+ne+olivat+kirkkaita+kauniin+punaisia+ja+nyt++kirkkaita+mutta+punaruskeita+väriltään.
Haju+oli+hyvä+ihan+tavallisen+viinin+haju+tuo+omenaviini+tuoksui+makeammalta+kuin+muut.
Samoin+se+maistui+paljon+makeammalta,+ilmeisesti+tehty+jo+makeana.
Maistoin+kaikkia+kunnon+hörpyt+ja+minusta,+tosin+en+ole+mikään+asiantuntija+maistuivat+ihan+hyviltä.+Kyllä+minä+niitä+voisin+juoda,+yhdessään+ei+ollut+etikkaista+väkevyyttä,+mitä+pelkäsin.
Kiitos+vaan+O-Orvokille,+kannatti+tutkia,+seuraavaksi+nautin+niitä+ruuan+kanssa+ja+katson+selviänkö+silloin+hengissä.
Nämä+viinit+tehtiin+aikoinaan+tosi+huolella,+pullot+sterilisoitiin+ja+viini+lapotettiin+useasti,+ilmeisesti+sen+vuoksi+olivat+niin+vähäsakkasia.
30.10.2016 20:29
...kirjanmerkkini...
Ole+mittasi+mittainen+hento+punainen+lanka
rihmassasi+solmu+solmun+perään.
Jokainen+solmu+muistaa+erään
polttavan+suudelmasi.
Hellin+sinua+sivu+sivujen+väleissä
tärkeiden+sanojen+kainaloissa.
Aamuin+illoin+kuljet+kirjani+kujilla
harpot+kepeästi+ohi+unieni+ojien.
Marginaaleissa+vastaat+vain+pikkupilkuin
ikävöivän+kaipaukseni+kyselyihin.+
*
https://youtu.be/9yKpZa7gqmA
30.10.2016 20:07
Halaan+sinua+yllättäen.+
Olen+tippa+unta+yöhösi
mielihyvää+päivääsi
pisara+onnea+ja+autuutta.
*
https://youtu.be/aiMoY-B-K9w
30.10.2016 09:11
Sul+on+kyllä+ihania+virityksiä+mielessä,+savityöt+ja+hiilipiirrokset.
Voi+kuule+toi+kirjoittaminen+on+mukavaa+mutta+niin+työlästä+joskus,+sulla+noi+sanatkin+suorastaan+lentävät,+ilo+lukea+niin+keposesti+luontuvaa+tekstiä,+kyllä+sanatkin+saven+ja+hiilen+lomaan+mahtuu+sopuisasti...
Jos+sä+teet+kippoo+kappoo+niin+mä+olen+joskus+vääntänyt+ukkoo+akkoo,+niitä+mä+varmaan+väännän+sittenkin+jos+joskus++jatkan+savihommoo.
Kiitos+muuten+rohkaisusta,+mä+muistan,+"ei+hätiä+mitiä"+sanoi+kesi.vä
29.10.2016 15:18
Sulla+varmaan+pää+jo+ihan+sauhuaa+kun+mietit+mitä+kivaa+niistä+savista+voit+vääntää.+Siitäpä+sainkin+hyvän+'virikkeen',+siis+savityöt,+tykkään+muovailla.+Sekin+on+vähän+sellainen+harrastus,+että+kun+kätensä+saveen+upottaa+niin...
Punaista+ja+valkoista,+odottaako+vielä+muunkin+värinen+savi+sinua.
29.10.2016 14:33
Hyvä+vinkki,+täytyykin+nyt+viikonloppuna+testata+viinien+plaatu.
Kerron+toki+testin+tuloksen.
29.10.2016 14:21
Oma+on+raita+jokaisen+
omissa+väreissä+sielukin.
Viiva+suoraa+ei+ole+raita+tuo
värejä+elämä+runsaasti+suo.
Tartun+raitaasi,+kaarille+kiemuroille+kieputtelen
rutistan+meille+runsaiksi+ruusuiksi.
Sommittelen+värejäsi,+sormin+siveltimin+sekoittelen
rakastan+meille+rikkaiksi+hehkuiksi.
*
https://youtu.be/g9G3eLKkAyM
29.10.2016 14:08
Tätä+aloitusta+kun+lueskelee+niin+tuntuu,+että+ihmiset+ovat+kuin+nurkkaan+ajettuja+hiiriä,+jotka+eivät+pääse+edes+listan+välistä+pakoon,+odottavat+vaan+silmät+pyöreinä+kauhusta+sitä+kohta+liipaisevaa+kissan+käpälää,+joka+vie+kaiken+ja+murskaa+koko+elämän.
Meidät+on+peloteltu+piloille,+
mutta+jos+lompsassa+vain+muutama+pankkikortti+ja+nekin+turvattu+pankin+ohjeitten+mukaan,+ehkä+veikkauskortti+muutama+asiakaskortti,+käyttelee+korttejaan+asiallisesti+ja+elelee+pienissä+kilteissä+piireissä,+ilman+rikollisuuden+ympyröitä,+tuntee+lähipiirinsä+ja+ystävänsä,+ei+sorru+mainostajien+nyöreihin+ja+heidän+ketjutuksiinsa,+on+turvannut+tietokoneensa,++ei+auo+kaikkia+mahdollisia+linkkejä+ja+ostaa+netistä+ostoksensa+pankkitunnuksilla...
niin+voiko+ollenkaan+elää+pelkäämättä+rauhallisesti+ja+luottamalla+elämään+ja+ympäröiviin+ihmisiin...vai+olenko+silloinkin+niin,+niin+'sinisilmäinen'++höynäytettävä+hölmö.
29.10.2016 12:22
Noista+kahdesta+valitsisin+joulun,+siinä+vain+pari+pakollista+ja+sitten+pääsee+omaan+rauhaan.+Olen+jouluihminen+mutta+en+nauti+en+edes+tykkää++aaton+ja+pyhien+ruoka+hössäämisestä.+Tunnelma+ja+pienet+kuviot+sen+ympärillä+viehättää.
Valitsisin+kirjamessut,+jos+ne+ei+olisi+niin+valtavat+miksi+pitää+olla+tuhat+esiintyjää+ja+neljä+päivää.+liian+paljon+ihmisiä.+Eikös+ne+ole+pursuneet+jo+yli+äyräidensä.+Kuitenkaan+aikataulullisesti+ei+pysty+osallistumaan+kuin+vain+niinhin+mieleisimpiin+ja+kuitenkin+niissä+on+yleensä+hyvä+ohjelma+ja+edessä+valinnan+vaikeus+ja+kenkutus+kun+ei+voi+osallistua+kaikkiin+mieleisiin.
Olen+käynyt+vain+kotikaupunkini+kirjamessuilla,+ja+ne+ovat+paljon+pienemmät+kuin+helsinki+ja+sittenkin+liian+isot.
+Kirjailijoiden+kertomia+juttuja+ja+kirjojen+taustoja+on+mukava+kuunnella.
Ohjelmaa+kun+katselin,++niin+olisin+ehkä+valinnut+ainakin+Akvarelleja+Engelin+tapaan+-jutun+Lukupiireihin+ja+Kirjarakkausiltamat+vai+bileetkö+ne+nyt+ovat.+Mahdoitko+osallistua+mihnkään+noista.
29.10.2016 00:30
Mun+pitäisi+ruveta+tuota+eläkejuttua+miettimään,+mutta+en+uskalla+kun+tulee+mieleen,+että+tänne+neljään+seinään+varmaan+homehdun+ja+liiskaudun+tapetteihin+kun+en+keksi+mitään+tekemistä.+
Voiko+siinä+käydä+niin,+että+ensin+kovin+odottaa,+että+ihanaa+kun+pääsee+eläkkeelle+ja+sitten+ei+keksikään+mitä+sillä+eläke-elämällään+tekee.+
No,+teillä+on+noi+lapsenlapset+lähellä+ja+niitä+voi+hoidella,+mutta+mulla+on+nekin+niin+mahottoman+kaukana.
Töissä+ollessa+onniin+hyvä+verkosto,+mutta+eikös+sekin+hupene+sitten+kun+ei+ole+niin+paljoa+sitä+yhteistä+entisten+työkavereiden+kanssa.+Joskus+korkeintaan+soitellaan.+Sitten+eläkkeellä+verkosto+pienenee+vai+voiko+sitä+löytää+jotain+uutta.+Voiskohan+mustakaan+tulla+joku+järjestöihminen,+eläkeliittolaisten+kanssa+reissailisin...+äsh+mitä+mä+näitäkin+mietin.
Mutta+eikös+sekin+ole+tylsää+jos+höpötyttää+eikä+ole+kenen+kanssa+höpöttelis.
Virikkeitä+elämään!!!+mutta+en+tiedä+hoopompaa+sanaa+kun+virike,+mulla+tulee+jotenkin+pannunalusen+teko+liimailemalla+mosaikkipalasia+kauniiseen+kuvioon,+se+on+virikkeellistä+toimintaa....
28.10.2016 23:59
Toki+katselen+ja+kuuntelen+vaaliohjelmia+ja+eduskunnan+kyselytunnitkin+tulee+katsottua.
Eilisen+harpoin,++jäi+jotenkin+sekava+mieli.+Ahvenanmaa+ja+sote,+ja+kukaan+ei+oikein+tiedä+yksiselitteisesti...
Kävi+katsastamassa+oman+kuntani+ja+naapurikuntien+kohdalta+myös+uuden+kuntatutkan,+se+oli+monipuolinen,+riitävän+yksinkertainen+ja+havainnollinen+mediaaniarvoineen,+tulee+varmaan+useamminkin+siellä+tutkailtua+kuntia.
28.10.2016 23:33
Kiitos++vinkistä.
Niitä+on+eri+marjoista+ja+omenista+tehty,+äitini+aikoinaan+niitä+joka+syksy+saavillisen+kaksi+tai+kolmekin+joskus+valmisti.+
Marketista+saatavista+marjaviineille+tarkoitetuista+pakkauksista+niitä+tehtiin,+eri+valmistajien+pussukoita+kokeiltiin.+Aikamoisen+vahvoja+aineita+niissä+saattoi+olla,+vaikka+termit+olivat+vain+"käynnistäjä+,+pysäyttäjä"+jne.
Olin+minäkin+niitä+pullottamassa,+se+olikin+hauskaa+puuhaa+kun+aina+alkoholiprosenttia+piti+mittailla,+illan+mittaa+prosentit+kummasti+kohosivat+ainakin+mittailijoilla.
Omistan+toki+nuo+pullot+mutta+olen+kuulut+varoituksia+siitä,+että+etikaksi+muuttuvat.
Ne+on+kyllä+hyvin+säilytetty+vaaka-asennossa+pimeässä+kuivassa+tilassa.
Pitääpä+tehdä+tuo+mainitsemasi+koe.+Haistella+ja+maistella.
28.10.2016 23:06
Kait+sitä+pitää+säätiedotuksia+vähän+tarkemmin+katella,+milloin+ne+pakkaset+oikein+tulevat,+että+ennen+niitä+ehtisi+kitkat+alle+laittaa.+Siihen+sitä+puoli+viikkoa+meneekin.
28.10.2016 22:51
Todennäköisesti+itse+tunnen+parhaiten,+hyvät+ja+huonot+ja+ajatukset+ja+teot+ja+varsinkin+niiden+motiivit.+Ainakin+niin+kauan+kun+hallitsen+tätä+naista+ja+sen+reviiriä.
Tuntuisi+jopa+vähän+omituiselta+,+että+joku+toinen+tuntisi+paremmin+ja+kiinnostaisiko+se+edes+millainen+muitten+mielestä+olen.+
Jokaisella+on+kuitenkin+oma+mielikuva+minusta+samoin+kun+minulla+on+oma+mielikuvani+ihmisistä+lähelläni,+mutta+onko+se+koskaan+oikea.+Mene+ja+tiedä.
28.10.2016 22:36
Asun+yksin+ja+olen+monen+pankin+asiakas,+käyn+milloin+minnekin+lattioille+sitä+hiekkaa+kulettamassa,+riippuen+sen+hetkisestä+tilanteesta+ja+tarpeesta.
En+muista+kuin+tämän+vakipankin++numerot,+muistisäännöllä+ja+salasanakin+on+hokema,+ei+sitä+muuten+muistaisi.
Ne+paperi+lippuset+ja+lappuset+on+tuossa+lootassa.+lapsille+olen+kertonut+mistä+kaikki+löytyy,+sitten+aikanaan.
28.10.2016 21:53
Kellarissa+on+edellisten+asukkaiden+kotiviinejä+ainaskin+kaksisataa+pulloa,+koko+seinän+peittävässä+ruudukkoviinitelineessä.+Yhdessä+ruudussa+aina+kymmenen+pulloa.
Viinit+on+tehty+vuosina+1990-2008.
Kukahan+testaisi+millaista+etikkaa+siellä+on.
kelpaako+edes+ikkunanpesuun+vain+kaadanko+vain+mäkeen.
En+ole+uskaltanut+edes+maistaa.+Todennäköisesti+kaadan+kymmnen+vuoden+kuluttua+mäkeen+jos+satun+olemaan+vielä+hengissä+ja+asun+tässä.
28.10.2016 21:46
Hyvä+päivä+niin+hykertelee.
Halaan+jokaisen+vastaan+tulevan
kainosti+ujostelen+tai+reilusti+rutistan.++
Yksi+ainoa+on+kuitenkin+enemmän+
kuin+kaikki+maailman+halaukset+yhteensä.+
Tuntomerkit.+Miten+tunnistan+sen.
Ikävöin+päivin+öin.+–+Helppo+homma.
Tunnen+sen.+–+Halauksesi.+
*
https://youtu.be/5DMas6lUcFY
28.10.2016 15:14