Vapaa kuvaus

https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

1. Keski-Suomessa+kanelit+punaisina+odottavat,+kuka+kumma+minut+popsisi+suuhunsa.Niitähän+popsin+ja+uuniomenaa+joka+päivä,+se+on+vähän+petollista+herkkua+tosin+kun+sen+kaveriksi+sopii+jäätelö+ja+kermavaahtoa+ja+ja+ja...Omena+ja+kaneli...niin+ihana+tuoksuyhdistelmä,+heti+herahtaa+vesi+kielelle.
  2. Eikös+lapsilisä+ole+etu+siinä+missä+muutkin+edut,+Eduskunnan+päättämää+liturgiaa,+vai+missä+lie+päätetty+kun+noin+pyhää+asiaa+on,+ei+sitä+asiaa+taivaassa+ole+päätetty,+eduskunta+päättää+ja+me+valitaan+sinne+päättäjät.Eikös+kaikki+etuudet+ratkaista+oikeudenmukaisella+tavalla+tarpeen+ja+perhetilanteet+huomioiden,+miksei+yhtä+lapsilisää,+nimikin+voidaan+muutta+lapsirahaksi+tai+joksikin+muuksi.Jonain+päivänä+asia+voidaan+ottaa+käsittelyyn.+Ehkä+päivänä+kun+kaikki+löysät+on+koulutuksesta+ja+muustakin+raavittu+pois,+voidaan+tätäkin+etua+joutua+tarkistamaan+uudesta+näkökulmasta.En+nyt+tiedä+onko+se+sen+epäoikeudenmukaisempaa+lapsia+kohtaan,+sitä+paitsi+sehän++on+äidin+rahaa,+ei+lapsen,+vaikka+lapsilisä+onkin,+vai+onkohan+tuokin+asia+joskus+muutettu.+Siitä+on+jo+kolmekymmentä+vuotta,+kun+itse+olen+lapsilisää+nostanut+ja+käynyt+silloisen+verottajan+kanssa+kinaa+siitä+kenen+rahaa+se+oikein+on,+ja+hävisin+juttuni,+se+ei+ollut+lapseni+vaan+minun+rahaa.Tuosta+oikeudenmukaisuudesta,+se+niin+oikeudenmukaista,+jos+joku+perhe+todella+tarvitsee+sen+rahan+joka+päiväiseen+arkiseen+kulutukseen+ja+todella+lapsen+tarpeisiin,+vaatteisiin,+joudutaan+ehkä+miettimään+ostetaanko+tänään+maitopurkki+vai+vasta+huomenna,+onhan+se+tietysti+karkkirahakin+tasa-arvoisuutta+lisäävä+lapsen+tarve+jos+sillai+ajatellaan.+Sehän+on+tietysti+perheen+asia+miten+lapsilisänsä+käyttää,+mutta+tiedän+tapauksen+jossa+lapsilisällä+hankittu+rekvisiitta+aiheutti+pahaa+koulukiusaamista.Tiedän,+että+on+paljon+perheitä+joille+tällä+lapsilisällä+ei+käytännössä+ole+mitään+merkitystä+ja+toisaalta+paljon+joilla+sillä+on+todella+suuri+merkitys.+Siis+tasa-arvoa+ja+oikeudenmukaisuutta.
  3. Oooh,+kynttilät,+kaneli,+inkivääri,nehän+melkein+jouluun+jo+juoksuttaa.