Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+niin+mitään+salatiedettä,+mutta+eihän+se+käytänkö+kotitalousvähennystä+vai+en,+kuulu+yrittäjälle+lainkaan.
Hänen+tulisi+hinnoitella+työnsä+ja+sillä+siisti,+mutta+tiedätkö+käytäntö+voi+olla+toisen+lainen.+Koska+yrittäjä+tietää,+että+käytän+vähennysoikeuttani,+hän+korottaa+hintaa+ainakin+sen+verran,+eikä+suinkaan+vähennä.
Loppujen+lopuksi+aikamoista+salatiedettä.
20.08.2016 11:44
Kaksi+hyvää+pistettä+itsenäistyä,+
toinen+piste,+kun+lähtee+opiskelemaan+ja+mielellään+mahdollisimman+kauas+kotoa,+tai+jos+samassa+kaupungissa+opiskelee+missä+vanhemmat+asuu,+opiskelija-asuntoon+vaan.
Toinen+piste+kun+löytää+oman+ihmisensä+ja+pariutuu.
Näin+se+napanuora+katkeaa+luonnostaan,+tuskin+on+iästä+suoranaisesti+kiinni.
Olen+kyllä+nähnyt+monia+peräkammaripoikia,+ja+luulen,+että+se+esto+tapahtunut+useinkin+äidin+paapomisella+ja+jatkuvalla+passaamisella.+Tekemällä+nuoren+elämä+mahdollisimman+hyväksi+ja+helpoksi,+jopa+tekemällä+päätöksiä+nuoren+puolesta+vaikeuttaa+itsenäistymistä.+Voi+käydäjopa+niin,+ettei+napanuora+katkea+koskaan.+Aika+surullista+monesti,+kummatkaan+eivät+ehkä+ole+onnellisia.
20.08.2016 11:18
Sinä+järki-immeinen...ei+ole+kyse+siitä+että+kahdella+olisi+suurempi+kylppäri+tai+enemmän+remontoitavaa..+vaan+verotuksesta.+
Kuten+tuo+'teen+ihan+ite+mies'+tuossa+kertoo..antoi+kuitit+verotukseen...
20.08.2016 11:01
Luulen,+että+myös+harmaan+talouden+kitkeminen+on+ollut+lainlaatijalla+mielessä+.
Kun+pyydän+tarjouksen++yrittäjältä,+hän+kysyy+käytänkö+kotitalousvähennystä,+ja+jos+käytän+silloin+yrittäjä+hinnottelee+tarjouksensa+korkeammaksi.+
Joka+taho+haluaa+omat+rusinansa...++valtiolta.
20.08.2016 10:56
Pihalla+kaikki+hiljaa+liikkumatta
tuuli+väreilee+aamun+taikaa+rikkomatta.
Kastepisarat+sylittää+villiviinin+lehdellä
kuin+kahden+siellä+hellyyden+tähdellä.
Aurinkosäteitään+ylemmäs+hivuttaa
lempeämme+lehdelleen+villiviini+odottaa.+
https://youtu.be/gOaMva1OpWk
20.08.2016 10:48
Jotenkin+tuntuu+kummalliselta+kun+tässä+aloituksessa+valitetaan,+että+joutuu+enemmän+maksamaan+kuin+naapuri..+Siis+maksamaan.+
Remontoijahan+saa+valtiolta+etua,+verovähennyksen.
Onko+kyse+vain+naapurikateudesta.
Olisimmekohan+tyytyväisiä+jos+valtio+maksaisi+koko+remontin+ja+sittenkin+voisi+vielä+valittaa,+että+väärin+maksettiin.
19.08.2016 21:42
Kodikkuus,+seinillä+ja+muodoilla+ei+ole+merkitystä,+mutta+se+henki,+se+sen+kodin+luo.
Joskus+kun+menee+toisen+kotiin,+saattaa+miettiä,+panis+nyt+tuon+tuonne,+olisi+parempi,+mutta+ei+voi+mennä+niin+sanomaan.+Ei+edes+omille+lapsille,+jokaisen+koti+on+oma+ja+asujansa+näköinen.
Olen+myös+aikoinani+lapsilleni+kodin+rakentanut,+ne+oli+tietysti+semmoisia+minun+näköisiä+sisustuksia.+Nyt+kuvioissa+on+jo+ikiomat+rakkaat+sisustajat,+onneksi.+Ja+on+ollut+hauskaa+nähdä+kuin+toinen+perhe+elää+täydellistä+luovaa+kaaosta,+siis+minun+mielestäni,+ja+toisella+on+kaikki+niin+tiptop+ja+mitään+turhaa+ei+ole.
Kyllähän+kodikkuuteen,+kodin+henkeen+ja+kodissa+viihtymiseen+kuuluu+tietysti+läheiset,+mutta+näin+yksin+elävällä+kaiken+saa+tai+joutuu+vain+yksin+kokemaan.
19.08.2016 19:47
Koska+se+on+verosta+vähennettävä+etu,+niin+näillä+kahdella+jotka+asuvat+sitä+yhtä+taloutta+on+todennäköisesti+suurempi+verotus+kun+yksinään+siinä+yhden+hengen++taloudessa+asuvalla,+niin+totta+kait+ne+saa+en+edun+isompana.+Mutta+olisiko+se+sun+mielestä+väärin+silloinkin+jos+yhdessä+taloudessa+asuu+neljä+veroa+maksavaa+henkeä+ja+he+saisivat+edun+nelinkertaisena.+Ei+ne+mitään+k-päitä+ole+noi+lainlaatijatkaan.
Eihän+se+ole+ongelma+jos+sulla+on+isot+verot+ja+saat+siitä+etua+moisen+asian+takia,+mutta+monesti+ajattelen+esimerkiksi+pienituloisia+eläkeläisiä,+jotka+pienen+verotuksen+vuoksi+eivät+voi+lainkaa+käyttää+tuota+etua.
Tiedän+kyllä,+että+sitä+saa+monesta+muustakin+asiasta+mutta+aina+pitää+olla+yritys+joka+työn+tekee++ja+silloin+se+lisää+työtä,+toimeliaisuutta+ja+yritteliäisyyttäkin.
19.08.2016 18:58
En+tiedä,+mikä+pieru+on+ollut+kyseessä,+mutta+otaksun,+että+tuon+edun+tarkoituksena+alunperin+on+tuoda+työtä,+luoda+tyäpaikkoja,+eikä+pelkkästään+huolehtia+sinun+tai+minun+asuntoni+remonteista.
19.08.2016 18:41
Mä+en+lue+noita+linkkejä,+tai+hyvin+harvoin.
Mutta+voin+vastata+otsikon+kysymykseen.+
Yksinkertainen+ihminen+yrittää+heikoilla+lahjoillaan+vastata+vain+yksinkertaiseen+kysymykseen.
Mielestäni+se+hvv+perustuu+valheeseen.
Jos+ja+kun+halutaan+olla+kaikkien+mieliksi,+niin+kuin+vuosikymmeniä+ollaan+oltu,
+jokaiselle+annetaan+kaikki+mitä+hän+vain+keksii+pyytää+yhteiskunnalta.
Avustuksia+ja+tukia.+Kukaan+ei+silloin+haluaisi+seisoa+omillla+jaloillaan,+ainakin+toinen+jalka+on+puujalka+yhteiskunnalta.+Viisaat+ja+kaukonäköisevät+pitävät+huolen,+etteivät+jää+puujalan+varaan.
ja+kohta+se+puujalka+pettää,+naru+jää+vetävän+käteen.+
Valhe+pettää,+oikea+ja+aito+ei+petä+koskaan.
19.08.2016 16:54
Ei+siinä++mitään+outoa+ole,+laske+nyt,+yksi+henki+on+2400,+kaksi+henkeä+4800,+suomessa+henk+kohtainen+verotus.+
Miksi+yhden+hengen+pitäisi+saada+4800,+ei+ymmärrä.
19.08.2016 16:39
Miksi+yksinäinen+mieli+niin+elokuun+pimeää+pelkää
luuleeko+tuo+että+syksy+synkin+jo+lyö+selkään.
Omenat+puissa+vielä+punertuu+
pihakoivukin+vasta+haalistuu.
Sudenkorennot+liitävät+hehkussa+auringon
syysmietteissäin+vain+pimeäviitan+kiedon.
Osaisinpa+odottaa+kun+vihdoin+kukat+viimeiset+kerään
ja+ensilumen+valkeaan+aamuun+herään.+
Mieli+niin+kiirii+edelle+ajan.
Vain+sinä+sytytät+lämmön+valon
sisään+rakkauden+talon.+
https://youtu.be/peojvFgCHuQ
19.08.2016 16:29
Voi+tokkiisa,+mikään+ei+ole+niin+hyvää+kuin+kunnon+jänispaisti+oluessa+
hyvin+haudutettuna.
Varsinkin+jos+sen+jäniksen+on+itse+vielä+ampunut+ja+nahoittanut+yms.+
Kohtahan+se+aika+taas+alkaa,+tosin+viime+aikoina+on+jäänyt+vähemmälle
kaikenlainen+metsässä+liikkuminen.+Jäniksetkin+saaneet+olla+ihan+rauhassa.
19.08.2016 13:23
Pistiäisen+pieneksi+onneksi
niityillä+vähän+on+punaista+enää.
Syksyllä+kuten+varhain+keväällä
kultakellan+väri+vain+kiihottaa
verkkosilmiä+hunajan+tipoille+houkuttaa.
Mesi+melkein+talteen+kerätty+lie
sylilämpöön+käy+jo+kuhnureiden+tie.
Viileys+lopulta+pörinähyrinän+hyydyttää.
’
Syys+niin+paljon+mukanaan+vie
menetys+hyvittyy+väreillä+ruskan.
Vaan+minne+tie+kolean+viluisan+tuskan.
- Hiipii+syliin+lämpöön+kainaloon.
Pistiäisenkin+pienoisen+onni+se+lie.
https://youtu.be/l_VjLvGD8WY
19.08.2016 12:06
Pennuille+olen+kuullut+sanottavan,
...tai+kohta+tulee+tupen+rapinat.
Ilmeisesti+samoisten+tuohisten+rapinoista+kyse.
19.08.2016 09:48
Naapurissani+on+moderni++koti,+jonka+ideana+oli+yhdistää+lapset+ja+ikäihmiset.+
Toisella+puolella+toimi+päiväkoti+ja+toisella+hoivakoti+ikäihmisille,+ilmeisesti+lyhytkestoisesta+hoivasta+oli+tuolloin+kysymys.+
Nyt+tämä+ikäihmisten+osasto+on+lopetettu+ja+jututin+muutamaa+mummelia,+kertoivat+että+yhteistä+oli+vain+ruokailu+ja+kyllä+he+haluavat+syödä+rauhassa+eikä+semmoisessa+mekastuksessa.+Asioilla+tuppaa+olemaan+monta+puolta.+Nyt+saavat+lapset+mekastaa+ihan+rauhassa+ja+mummot+syö+rauhassa+jossain+muualla.
18.08.2016 23:28
Joskus+voi+olla+myös+niin+että,++perustuu+toivoon.
Kunhan+päästään+huomiseen+ja+aurinko+nousee,+kaikki+voi+olla+paremmin.+
Ole+ihan+huoletta.+Näinkin+voi+auringon+nousuun+suhtautua.
18.08.2016 16:39
tässä+yksi+linkki
https://www.kaarina.fi/perhe_ja_sosiaalipalvelut/kotihoito_vanhuspalvelut/fi_FI/perhehoitokyla/
18.08.2016 14:34
En+ole+Reeta,+mutta+laitanpa+tähän+yhden+toisen+linkin+kun+kyselet+seniorikylästä.+Tässä+uusin+ja+ehkä+komeni.
18.08.2016 14:32
Kiitos+kulkee+silmästä+silmään,+kädestä+käteen+ja+sydämestä+sydämeem.
18.08.2016 12:23
74 / 182