Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Lapsuus+ajoi+nuoruuteen
Harjun+pusikoissa.
Mäkinen,+Lampinen,+Mikkola
kaasutus+kuin+musiikkia.
Hurja+Humalamäki+ei+unohdu+koskaan.
Kris+Meeken+suuta+eivät+suuret+sanat+halkaise.
Onnea+ois+jos+saisimme+huomenna++
englantilaisen+herrasmiehen
Podiumille+Paviljongin.+
https://youtu.be/gG7p-wBoH2s
30.07.2016 14:07
Muruiksi+murennan
yhden+murusen+sinulle+sujautan.
Olematon+häivähdys+vain+muruseni+tuo
kaikkein+tärkeintä+toivon+se+elämääsi+suo.
Tuo+murunen+luonasi+suureksi+kasvaa+saa
sylisi+lämmössä+lemmen+leikeissä+riemuissa+ilojen.
Nyt+omasi+muruiksi+murentaa+voit
mitä+enemmän+murusen+antia+jaat
sitä+runsaammin+tuota+rikkautta+syliisi+saat.+
https://youtu.be/VycdvOJlfWk
30.07.2016 11:24
Luulenpa,+että+olen+silloin+kun+asuin+savossa+niin+vienyt+viinimarjojani+juuri+tuon+mainitsemasi+hillotehtaan++sillalle.+Juttu+kuulostaa+niin+tutulta.
Meillä+ei+ollut+silloin+muinoin+kovinkaan+monia+pensaita+mutta+ne+olivat+hyvätuottosia+maatiaislajikkeita,+tai+en+mä+niistä+lajikkeistakaan+tiennyt,+pari+sukupolvea+ne+pensaat+oli+siinä+olleet+ja+aina+tuottaneet+paljon.+Varmoja+hyviä+pensaita+siksi+niitä+nimitin+maatiaisiksi.
Tämä+hillotehdas+osti+silloin+ainakin+myös+pieniä+eriä,+siinä+oli+vain+se+kuskaamisen+vaiva.+Ei+marjoja+kannata+rastaille+syöttää+tai+jättää+pensaisiin.
Useasti+ajatellut,+että+tuottajien+kannattaisi+kaupata+marjojaan+suoraan+kuluttajille+ilman+välikäsiä.+Pikku+hiljaa+muotoutuu+oma+asiakaskunta+ja+on+hyvä+kun+tietää+mistä+syömänsä+marjat+ovat+kotoisin.
Sellainen+rengas+on+minun+mustikanpoimijallani,+tilausjärjestyksessä+hän+kerää+ja+taas+on+vain+hakemisen+vaiva.+
Lehdessä+oli+jokin+aika+sitten+oikea+mätäkuun+juttu,+kun+siinä+tarkkaan+selostettiin+milloin+se+marjankeruu+on+verollista,+esimerkiksi+tässä+meidän+tapauksessa+se+olisi+verollista+tuloa,+koska+olemme+aikaisemmin+jo+sopineet,+että+hän+kerää+minulle+ne+marjat.+Hoopoa+hiuksenhalkomista.+mitä+se+verottajalle+kuuluu+kuka+ja+millaisin+sopimuksin+kerää+metsästä+marjat.+Hyvä+kun+ei+metsiin+sellaiset+aarteet.
30.07.2016 01:16
Vimsissä+minäkin+harrastan+verosuunnittelua,+kymmenen+päivää+spaassa+ja+saman+katon+alla+hoituu+kaikki,+uusin+silmälasit+ja+paikkautan+hampaani.+Palvelu+on+hyvää+ja++kaikki+sovitetaan+huomioiden+muut+menot+ko+aikana.
29.07.2016 21:13
Hitsi,+kun+mä+kirjoitin+ilman+silmälaseja,+näin+sen+piti+olla...ja+mä+tykkään+ouninpohjasta+ja+myhinpäästä(ei+nyt+edes+ajeta)+niin+kuin+Kankkunenkin.
Kris+Meekee+mä+kannustan,+hyvä+auto+alla...
Siellä+ajaa+yksi+niin+söötti+poika,+jolle+soisi+vaikka+paikan+Paviljongin+Podiumille,
nimittäin+Andreas+Mikkelsen.+Ja++Esapekkaa+aina+peukutan...
...ja+Tony+Melville...+ääni+joka+säväyttää+joka+kisa.
29.07.2016 17:59
...a+mä+tykkään+myhinpäästä+ja+ouninpohjastaa+niin+kuin+Kankkunnekin.
29.07.2016 17:45
R.I.P.++Einojuhani+Rautavaara,+säveltäjä
https://youtu.be/EKzWefr7_C0
29.07.2016 14:22
Ottaisin+vain+instant+Tattoo+siirtotatuoinnin+ja+senkin+vain+tiettyä+tilaisuutta+varten.
Ne+kestävät+iholla+päivistä+pariin+viikkoon+ja+se+riittäisi.
Aiheeltaan+se+olisi+lintu+ja+niitä+voisi+olla+useampia+kehon+tietyissä+paikoissa.
29.07.2016 13:31
Vaikea+on+kuvitella+koko+pariskuntaa+valkoiseen+taloon,+totta.
Michelle+olisi+upea+ehdokas+mustaksi+naispresidentiksi,+lakinainen+yms.
Vaikka+Hilarya+arvostellaan+,+että+on+tehnyt+sitä+ja+tätä,+mutta+ulkoministerinä+joutuu+tekemään+sitä+ja+tätä,+hänellä+on+verkostot++maailmaan+useampien+vuosikymmenten+ajalta,+presidenktin+puolisona++sitten+ministerinä.
Trumpillakin+verkostoja,+aikamoisen+kummallisia+juttuverkostoja+viimeaikoina+Krimistä+ja+oligarkeista+ja+Putinista.
Voisi+melkein+huokaista+kunpa+amerikkalaiset+varjelisivat+muuta+maailmaa+Trumpilta.
29.07.2016 11:33
Se+päivä+varmasti+joskus+tulee,+jos+elän+edes+yhtä+vanhaksi+kun+vanhempani.,+että+tarvitsen+apua+ja+huolenpitoa+elämäni+arjessa.++Silloin++arvostaisin+erityisesti+sitä,+että+yhteiskuntamme++osaisi+ajatella+vanhuutta+ja+iän+tuomaa+heikkoutta+monelta+eri+kannalta.+Sitten+aikoinamme+olemme+varmasti+hyvinkin+erilaisissa+tilanteissa+terveyden+ja+sosiaalisten+asioiden+suhteen.+Olisi+ihanteellista+jos+jokaiselle+löytyisi+oikea+paikka+viettää+viimeiset+elinpäivänsä,+toiveita+pystyttäisiin+ottamaan+huomioon+ja+jokainen+saisi+ihmisarvoisen+ja+inhimillisen++ympäristön+elää.+Toinen+tarvitsee+laitospaikan+ja+toiselle+riittää+kevyempi+vaihtoehto+joku+voi+asua+omassa+kodissaan.+Yksi+vaihtoehto+tietysti+on,+että+omaiset+hoitavat+omaa+vanhempaansa+tai+sukulaistaan,+niin+silloinkin+olisi+hyvä,+että+se+olisi+yhteinen+vapaaehtoinen+valinta+sekä+hoidettavan+että+hoitajan+puolelta,+eikä+minkään+tahon+sanelema+pakko.
Mielenkiintoinen+vaihtoehto+tuo+hollantilaisten+ajatus,+pitääkin+tutustua+siihen+tarkemmin.
29.07.2016 10:48
Nuo+pihamarjat+keräilen+mutta+metsään+en+saata+tähän+itikka-aikaan+mennä.
Maalla+ystävät+ovat+kerännet+mustikoita+minunkin+pakkaseen+ja+vadelmia+saan+kohta+kotiin+kuljetettuina.+Tämä+kesä+meni+ilman+mansikoita.+On+sitä+enemmän+muita+marjojasitten+talvella+syötävänä.
Puolukka-aikaa+odotan,+silloin+mennään+metsään+ja+kerätään+kunnon+saalis+punaisia+marjoja.+Silloin+ei+tarvitse+itikoita+innota.
Vispipuuro+itsekerätyistä+puolukoista+,+nam,+nam.
29.07.2016 10:26
Mullakin+oli+aikoinaan+punainen+viinimarjapensas+ja+sen+juurella+reikä,+sinne+ne+ampiaiset+menivät+ja+tulivat.+Olivat+aika+äkäistä+sorttia.+Se+pensas+jäi+aina+keräämättä.
Nyttemmin+kaivettu+ylös+koko+pensas,+siinä+meni+ampiaisetkin.
Millä+hävität,+myrkyttäjäkö+tulee+ja+hävittää+maa-ampiaisyhdyskunnan.
29.07.2016 10:18
Ajattelin+noin++kun+Obama+valittiin,+että+ei+ole+Amerikassa+vielä+mustan+presidentin+aika.+Vaan+olipa+jo+aika+ja+hyvin+on+pysynyt+hengissä+ja+ollut+puolisoineen+oiva+pari+valkoiseen+taloon.
Trumpin+puolustukseksi+voi+sanoa,+että+ovathan+amerikkalaiset+valinneet+filmitähdenkin+presidentiksi,+miksei+siinä+virassa+yksi+höpöjä+haasteleva+helppoheikkikin+pärjäisi.
Toisaalta+mielelläni+näkisin+naisen+maailman+vaikutusvaltaisimmalla+paikalla,+hän+voisi+olla+esimerkkinä+monille+monissa+muissa+maissa.
29.07.2016 10:14
Ei+ihan+taida+olla+elämää+ohituskaistalla+tämä+oma+elämäni.+Enemmänkin+se+jo+katselee+mistä+ihmeestä+löytyisi+se+ramppi,+joka+kohta+kuitenkin+lähestyy+ja+vaatii+kääntymään.+
Kuuntelin+äsken+uutisia+ja+siellä+oli+Einojuhani+Rautavaaran+kuolemasta+juttu,++satutti+kun+hän+sanoi+nauhoitetussa+merkkipäivähaastattelussaan,+jotenkin+näin+"+tee+itselle+sitä+mikä+ei+ole+ikävää,+kaikessa+tekemisessä+pitää+olla+mukana+'käsityötaito',+silloin+se+koskettaa".+Se+oli+hienosti+sanottu,+yhä+useammin+etsii+elämäänsä+jotain+mikä++koskettaa.+Ei+kaikki+mitä+näkee,+kuulee+ja+lukee+enää+jaksa+koskettaa,+se+kaikkihyökkää+silmille+kuin+hyökyaalto+ja+tuntuu,+että+pienen+ihmisen+voimat+ei+riitä,+joka+nappulaan+sormeansa+nappaamaan,+peukuttamaan+ja+hymyilemään.
Ei+oikeastaan+tarvitse+tietää+kaikkea+mitä+ympärillä+tapahtuu,+ei+tarvitse+lukea+kuin+se+ikioma+keskisuomalaisensa,+ei+tarvitse+tietää+muitten+asioita.+Eikä+se+tarkoita+ettei+olisi+kiinnostunut+maailmanmenosta+ja+omiensa+jutuista,+mutta+sillä+minkä+haluaa+kantaa+mukanaan+on+tietyt+rajat.+
Facebookkini+yleensä+rajoittuu+muutamaan+lauseeseen,+kuvia+tosin+napsin+sinne+mielelläni.+Ei+ole+kuin+muutamat+kymmenet+joille+ne+kirjoitan+ja+kuvillani++ruohonjuuritason+arkisesta+elämästäni+kerron.+Elämän+helppouttahan+fb+ja+skypet+yms+lisäävät,+vaivattomasti+ja+pienin+tempuin+saattaa+piipahtaa+melkein+missä+vain.+Toisaalta+ei+nämä+välineet+ole+saaneet+unohtamaan+vanhoja+hyviäjuttujakaan,+kirjoitan+edelleen+kirjeitä+ja+äänikirjoista+tykkään+koska+ne+mahdollistavat+muun+tekemisen+samanaikaisesti.+Joku+kirjoitti+täällä+'Helenestä',+sen+äänikirjan+olen+kuunnellut+monesti,+onneksi+kirjastoon+on+hankittu+kiitettävästi+äänikirjoja.+
Nyt+poikkesin+jo+lahjakkasti+aiheesta,+mutta+ei+haittaa,+eihän,+naputtelinpahan+ajatuksia,+mitkä+mieleen+juolahtivat.
Jos+tämä+olisi+ollut+kirje,+olisin+aloittanut+kirjoitukseni+'Dear+Paloma'+ja+lopettanut+'Love'.
Kiitos+tästä+aloituksesta+ja+kaikista+muistakin+aloituksistasi,+ne+antavat+aiheita+ajatuksillei,+joskus+tekee+hyvää+kirjoittaa+vaikkei+aiheessa+pysyisikään.
28.07.2016 23:11
Hitsi,+mä+hämmästyin,+onks+Reetu+noin+pieni+mies+noiden+kahden+rinnalla.
No.+ehkä+hänen+julkijutut+ovat+olleet+selllaisia,+että+olen+saanut+ison+komean+miehen+kuvan+hänestä.
Jokaisella+on+omat+hyvät+musiikkinsa,+joita+mielelläni+kuuntelen.
Tapsan+tämä+on+kiva
https://youtu.be/NlfxiqRxoFs
28.07.2016 21:36
Nautitaan...+tälläinen+lämpö+suomen+suvessa+tekee+hyvää
meillä+on+enää+++23.
Beatles+vie+aina+nuoruuteen,+niiden+kappaleissakin+on+jotenkin,+omaa+'lämpöään'.
Sulla++kun+noin+hyvä+Beatles+kokoelma,+mikä+mahtaa+olla+se+ykkösjuttu+kokoelmassasi,+joka+nousee+ylitse+muiden,+josta+olet+erityisen+ylpeä,+ehkä.
Onko+joku+sellainen.
28.07.2016 17:29
Toki+avaan+kaikki,+joskus+jos+on+niitä+tuttuja,+joita+itse+kuuntelen,+voi+vain+todeta++musiikin.+Mutta+täältä+löytää+tosi+hyviä+ja+uusia+ihania+linkkejä,+joihin+ei+itse+osaisi+mitenkään+mennä+ja+aina+kuuntelen+loppuun.+Useinkin+yhden+linkin+kautta+löytää+vielä+muita,+jotka+sitten+osoittautuvat+vielä+mieleisimmiksi,+joskus+on+niinkin+käynyt.
Ei+useinkaan+osaa+perustella+miksi+juuri+nyt+tykkään+tästä,+sitä+menee+niin+melentilansa+mukana.
Tällä+auramiehellä+on+kivaa+tanssimusiikkia,+josta+pidän...+ja+niissä+kappaleissa+usein+tunteellinen+sanomakin.
https://youtu.be/MC_MC--Hs0U
28.07.2016 17:11
Se+on+tietysti+mukavaa+nähdä+millainen+ihminen+oman+tavaran+ostaa+ja+saahan+siinä+ehkä+kertoilla+tavaran+tarinaakin.+Luulen,+että+tuollainen+sopii+juuri+minulle+paremmin,+kuin+se+että+vie+jonnekin,+sielläkin+saa+kuitenkin+käydä+siivoilemassa+ja+järjestelemässä.
Meidän+kylällä+on+joskus+peräkärrikirppiksiä,+voi+lastata+kaiken+peräkärriinsä+ja+ajaa+sen+torille+ja+sitten+yhden+päivän+ajan+niitä+myydä.
28.07.2016 11:38
Ihanaa,+ollaan+jo+loppuviikon+puolella,+se+on+jo+kuin+koko+viikko+olisi+hurahtanut,+muutama+hassu+päivä+enää+viikonloppuun.+Ihanaa...
Mun+kurpitsani+kukkii+ja+kukkii,+kyllä+vielä+elän+toivossa,+että+jonkun+ison+muhkean+vielä+sieltä+lehtien+seasta+joskus+löydän.
Kun+te+puhutte+noista+kirpputoreista,+niis+täytyykö+siellä+seisoa+omien+kamppeiden+vieressä+ja+yrittää+myydä,+vai+onko+se+vain+tila+joka+vuokrataan+ja+sinne+viedään+tavarat.Ja+sitten+haetaan+rahat+ja+myymättömät+tavarat+pois.
Mun+pitäisi+tyhjentää+ja+siivota+autotalli+ja+siellä+olisi+aika+paljon+juuri+kirpputori+tavaraa+ja+olen+huonosti+vieraillut+noilla+kirpputoreilla.+En+viitsisi+lamppujen+ja+vanhojen+suksien+vieressä+nököttää.
28.07.2016 10:59
Maku+ryömii+milloin+missäkin,+nyt+just+tämä...Beatles
https://youtu.be/ifobQSP-b7E
28.07.2016 10:39
82 / 182