Vapaa kuvaus

Aloituksia

136

Kommenttia

624

  1. "pro NATO/USA/Israel"
    Soinista mä pidin, tämä on minulle pettymys. Siihen aikaan kun en vielä käyttänyt Nikkiäni vaan ne oli mitä milloinkin, joskus poliitikot ottivat pienet kopsut mm. Soini jo samana tai seuraavana päivänä, kun olin kirjoittanut puhui uutisissa jotenkin näin: "että Suomen tulisi panostaa omaan aseteollisuuteen", kun olen liputtanut ja markkinoinut tätä suomalaista ja eurooppalaisen aseteollisuuden puolesta vuodesta 2007 tai oliko se 2008.

    Aloin diskaamaan Soinia, mutta nämä . = pro NATO/USA/Israel osoittaa, että nehän on vihollisia!!

    Halla-aho on opiskellut, jotain slaavilaisten kielten kirkkohistoriaa tai en minä nyt muista mitä ihmeellistä se nyt oli professoriksi asti…. Jörö on mä veikkaan (siis veikkaan, en tiedä kuin 97% varmuudella ) kusettanut sitä ja pistänyt halvalla niin kuin sillä on tapana nimittäin ensin joku kirjoitteli foorumeilla, että Jörö ja Halla-aho toimii nykyään yhdessä ja sitten luin ihan pehmetä juttu Halla-aholta, että ”Suomen olisi pitänyt liittyä Natoon 1991, mutta ei enää, näin oltaisiin katkaistu suomettumisen linja” Mitä järkeä tässä on, kun koko Nato olisi tullut purkaa 1991, kun Varsovanliitto lakkauteltiin 1990, ryssät lähti Keski-Euroopasta itään mutterit lentäen vaatimattomat 1300 km suoraan itään ja NL hajosi kokonaan 1991 ja että ”Suomeen tulee perustaa uudelleen suojeluskunnat ja asevelvollisuus on säilytettävä” muuten mä olen samaa mieltä, mutta toi suojeluskunta juttu kavaltaa koko ”idean isän”, EI ME NYT LEIKKIMÄÄN ALETA –SUOMI EI MINUSTA TARVITSE SUOJELUSKUNTAA, SILLÄTAVALLA KUIN IDEAN ISÄ SYVIMÄSSÄ MIELESSÄ SEN SITTEN HALUAISI MUUTTAA, mikä tosin on aivan lapsellista…. Pongasin tämän, kun kuulin, että Herrat tekee yhteistyötä ja molemmat taitaa sisimmiltään olla niitä Daavidintähti miehiä, no ei noista epäselvien juorujen todenmukaisuudesta koskaan tiedä… tai tietää, mutta en viitsi sanoa.

    Hala-aho: Yeah ”Suojeluskunnat Suomeen jne..” –Jörö on vetänyt sitä siima langoistaan ihan melkein miten se haluaa ja rakentanut homman niin, että jengi lopulta arvaa ja toteaa Halla-ahon olevan täysi pelle. heh :)

    Ilmeisesti toinen heistä on huomattavasti ovelampi toisella taas enemmän ääniä… no Halla-ahoa en ole koskaan nähnytkään ja Jörön kanssa en suostu edes sanomaan päivää, mutta kyllä tuo jörön nokkeluus ja määrätynlainen terävyys toisten kustannuksella laittaa – asiasta sinänsä täysin ulkopuolisen nauramaan.

    En ole kummankaan Herran kanssa missään tekemisissä ja jos niin kiusalliseen tilanteeseen joutuisi poistuisin paikalta välittömästi, edes katsomatta sinne päinkään, sen toisen kanssa ei kannata riidellä, kovin Jörö - Jukka Skyp:llä koetti kesällä 2007 ottaa yhteyttä minuun. Silloin Nato keskustelu oli kuumimmillaan, sitten hetkenpäästä joku halusi Skypellä vaihtaa osoitteita, fotona oli joku Moskovan sipulikatto, en tietenkään suostunut,

    Kuka se mahtoi olla? Hirveen vaikeata arvata? hah :)

    Sikarinleikkurilla suoritettava ympärileikkaus pitäisi sille tehdä hah :) en tule hänen kanssaan keskustelemaan yhtä ainutkaan kertaa enää tässä maailmassa vaikka emme varsinaisesti edes tunne toisiamme emmekä pidä toisistamme. On sillä omat Stûrm -joukotkin, niistä sitten joskus myöhemmin jos sieltä päästä kostoksi tulee… jotain paskaa… ja ne kuulemani vanhat väkivaltarikokset… ne on poistuneet jo rikosrekisteristäkin, mutta voisi ne vaikuttaa määrätyllä tavalla, kun kerran triangeli kapteenista on kyse, 1920 luvun malliin niin kuin ne suojeluskuntalaisetkin – samanlaiset univormut ja pystykorvat vai? no odotellaan
  2. "pro NATO/USA/Israel"
    Soinista mä pidin, tämä on minulle pettymys. Siihen aikaan kun en vielä käyttänyt Nikkiäni vaan ne oli mitä milloinkin, joskus poliitikot ottivat pienet kopsut mm. Soini jo samana tai seuraavana päivänä, kun olin kirjoittanut puhui uutisissa jotenkin näin: "että Suomen tulisi panostaa omaan aseteollisuuteen", kun olen liputtanut ja markkinoinut tätä suomalaista ja eurooppalaisen aseteollisuuden puolesta vuodesta 2007 tai oliko se 2008.

    Aloin dikkaamaan Soinia, mutta nämä . = pro NATO/USA/Israel osoittaa, että nehän on viholisia!!

    Halla-aho on opiskellut, jotain slaavilaisten kielten kirkkohistoriaa tai en minä nyt muista mitä ihmeellistä se nyt oli professoriksi asti Jörö on mä veikkaan (siis veikkaan, en tiedä kuin 97% varmuudella )kusettanut sitä ja pistänyt halvalla niin kuin sillä on tapana nimitäin ensin joku kirjoitteli foorumeilla, että Jörö ja Halla-aho toimii nykyään yhdessä ja sitten luin ihan pehmetä juttu Halla-aholta, että ”Suomen olisi pitänyt liittyä Natoon 1991, mutta ei enää, näin oltaisiin katkaistu suomettumisen linja” Mitä järkeä tässä on, kun koko Nato olisi tullut purkaa 1991, kun Varsovanliitto lakkauteltiin 1990, ryssät lähti Keski-Euroopasta itään mutterit lentäen vaatimattomat 1300 km suoraan itään ja NL hajosi kokonaan 1991 ja että ”Suomeen tulee perustaa uudelleen suojeluskunnat ja asevelvollisuus on säilytettävä” muuten mä olen samaa mieltä, mutta toi suojeluskunta juttu kavaltaa koko ”idean isän”, EI ME NYT LEIKIMÄÄN ALETA –SUOMI EI MINUSTA TARVITSE SUOJELUSKUNTAA, SILLÄTAVALLA KUIN IDEAN ISÄ SYVIMÄSSÄ MIELESSÄ SEN SITTEN HALUAISI MUUTTAA, mikä tosin on aivan lapsellista…. Pongasin tämän, kun kuulin, että Herrat tekee yhteistyötä ja molemmat taitaa sisimmiltään olla niitä Daavidintähti miehiä, no ei noista epäselvien juorujen todenmukaisuudesta koskaan tiedä… tai tietää, mutta en viitsi sanoa.

    Hala-aho: Yeah ”Suojeluskunnat Suomeen jne..” –jörö on vetänyt sitä siima langoistaan ihan melkein miten se haluaa ja rakentanut homman niin, että jengi lopulta arvaa ja toteaa Halla-ahon olevan täysi pelle. heh :) Ilmeisesti toinen heistä on huomattavasti ovelampi toisella taas enemmän ääniä… no Halla-ahoa en ole koskaan nähnytkään ja Jörön kanssa en suostu edes sanomaan päivää, mutta kyllä tuo jörön nokkeluus ja määrätynlainen terävyys toisten kustannuksella laittaa – asiasta sinänsä täysin ulkopuolisen nauramaan. En ole kummankaan Herran kanssa missään tekemisissä ja jos niin kiusalliseen tilanteeseen joutuisi poistuisin paikalta välitömästi, esdes katsomatta sinne päinkään, sen toisen kanssa ei kannata riidellä, kovin jörö-jukka Skypellä koetti kesällä 2007 ottaa yhteyttä minuun. Silloin Nato keskustelu oli kuumimmillaan, sitten hetkenpäästä joku halusi Skypellä vaihtaa osoiteita, fotona oli joku Moskovan spulikatto, en tietenkään suostunut, Kuka se mahtoi olla? Hirveen vaikeata arvata? Sikarin leikurilla suoritettava ympärileikkaus pitäisi sille tehdä hah :) en tule hänen kansaan keskustelemaan yhtä ainutkaan kertaa enää tässä maailmassa vaikka emme varsinaisesti edes tunne toisiamme emmekä pidä toisistamme. On sillä omat Stûrm joukotkin, niistä sitten joskus myöhemmin jos sieltä päästä kostoksi tulee… jotain paskaa… ja ne kuulemani vanhat väkivaltarikokset… ne on poistuneet jo rikosrekisteristäkin, mutta voisi ne vaikuttaa määrätyllä tavalla, kun kerran triangeli kapteenista on kyse, 1920 luvun malliin niin kuin ne suojeluskuntalaisetkin – samanlaiset univormut ja pystykorvat vai? no odotelaan…

    -masson

    http://www.saulmasson.info

    PS HÄH häh Ette mahda mulle mitään tuli vastaan vaika mitä ei puristele.
  3. jota ei tule lennokkailla vitseilläsi vaijentaa, siksi valta on nyt äänestäjillä, joiden tulee kilpailuttaa parlamentti luteet oikein kunnolla. Et nyt tolla todellakaan pääse pälkähästäsi.

    http://www.saul-masson.info

    -masson


    "Aikanaan USA.n presidentti nuolivat venäläisten takapuolta ja antoivat toisen maailmansodan
    yhdessä Hitlerin kanssa Puolan jaolla ja Venäjän suomenhyökkäyksellä aloittaneille venäläisille
    sotarikollisille oikeuden valloittaa Petsamon ja Karjalan.

    Voimmeko koskaan luottaa enää USA:han? Ymmärrämme sen ongelmat, mutta Obaman harjoittama
    Medvedevin nuoleminen on kuvottavaa katsella.

    Ehdotan persupolitiikaksi Nato-asiassa seuraavaa:

    Natoon on mentävä koska se on ainoa terrorismin ja islamin vastainen liike jolla on kunnon asevoimat
    Toinen Europpaa ja eurooppalaisuutta puolustava on Paavi ja nykyinen onkin erinomainen eli lutherilaisesta Saksasta joten hän tuntee kyllä suomalaisen ahkeruuden ja lutherilaisuuden,
    mutta Paavilla ei ole armeijaa. tai on mutta se ei ole sitä nykymielessä.

    Suomen on siis nostettava OMAN armeijansa vahvuutta sellaiseksi, että myös sellainen USA:n presidentti
    joka on lökäpöksy, ehtii auttamaan Suomea kun putinistiset ainekset lähtevät vyörymään: Natolla on kuitenkin valtaisa joukko lentokoneita ja risteilyohjuksia, joilla putinistiainesta voidaan karkoittaa
    Suomen maaperältä, kun vain USA:n presidentti saadaan vakuuttuneeksi asian tärkeydestä.

    EU:sta ei tule mitään apua eikä Ruotsista, täysiä tuhkamunia koko remmi.

    Siksi a) kunnollinen oma armeija jolla erittäin hyvin varustettu jalkaväki, koska jalkaväkeä ei
    USA koskaan tule lähettämään Suomeen

    b) selvä salainen lupaus USA:n presidentiltä ilma-aseen ja risteilyohjusten käytöstä heti tarvittaessa
    Suomen alueen puolustamisessa.

    Tästä lähtee persujen isänmaallisuus ja puolustusvalmius. "
  4. ...enemmistön tulisi äänestää? Vasemmistoliitto ei sovi minun maailman kuvaani juuri, poismennyt isäni oli liikkeenharjoittaja ja meillä on arvokas liike. Se on perustettu vuonna 1932 ja kiinteistöjä, joten ei vasuri aja minun etuja ja Kokoomus on Nato myönteinen. Olen tosin suvun mustalammas, myös sen positiivisessa mielessä. Avoin, huumorintajuinen ja mukava.

    Vasurit kyllä vastustavat Natoa, mutta he vastustavat kaikkea sotilaallista ja aseellista maanpuolustusta.

    Jos Pressut nyt vaaleja ennen vaikenee koko sakki Natosta, on ne täysi mulkkuja!!

    Onko sitä oikeistolaista ehdokasta Varsinais-Suomessa jossain puolueessa, joka on Nato vastainen, mutta maanpuolustushenkinen tai edes demareissa?

    Vitut minä mistään slummien mamuista olen kiinnostunut keskustelemaan, ne on ulkohuusi juttuja ne.

    Olen ulkomaalaisen kanssa itsekin naimisissa (vaimo on Roomalaiskatollinen ja minä Luterilainen), mutta en joudu kärsimään missään puoli-slummissa islamisteista tai somaleista. En voi sanovani vihaavani heitä, tunnen muutaman ”ählämin” :), mutta he ovat yksityisyrittäjiä ja suhteemme on korrektit.

    Olen silti Nationalisti tai paremminkin ”Isänmaalinen” ihan oikealla tavalla, mutta en rasisti ollenkaan vaikka en minäkään noista somaleista pidä, enkä tunnekaan yhtään ja se on hyvä niin.

    Haluan nyt vain tietää Varsinais-Suomen Nato vastaiset ehdokkaat ja vielä sen, että millä perusteella he ovat Natovastaisia. Jos ei tiedä itsekään, niin ei sellaista VOI ÄÄNESTÄÄ parempi jäädä äänestyspäivänä kotiin kirjoittamaan...asiasta, tai tietenkin jo huomenna jos olette noin vaitelijoita.

    - masson

    http://www.saul-masson.info

    PS Kusetetaanko meitä? jos se kannatus on noussut vähän enemmän kuin on itse ansainnutkaan SE SAADAAN MYÖS ENNEN VAALEJA LASKEMAAN!!
  5. ...odotellaan niin wikileaks julkaisee rajumpaa materiaalia, myös edelleen koskien Yhdysvaltojen ja hallituksen edesottamuksia. Salaisissa raporteissa tulenee ilmi miten USA- painosti Suomea heti eduskuntavaalien 2007 jälkeen Suomen liittymisestä Natoon ja mistä oli Häkämiehen halu lahjoittaa valtionomaisuutta rynnäkökivääreitä Afganistaniin, koska ei meillä niitä liikaa koskaan ole? ja miksi samaan aikaan hermostunut Paavo Väyrynen televisiossa änkytti kalman kalpeana "presidentti Bush muistaa niitä maita, jotka osallistuvat Afganistanin sotaan", Nojatuolissa se Bush nyt muistelee.. hyvin jenkit ovat muistaneetkin, kun eivät itsekään ole saaneet islamisteista kuristusotetta, kun he huomaavat painivansa Anakondan kanssa ei epäselväksi jää kumpi todella kuristuu,

    Tämä US painostus loppui 2008 toteamukseen, "että Suomi ja Ruotsi ovat liian idealistisia Natoon" - se oli vain yhdessä raportissa, on voitu käydä yhdysvaltalaisten välillä väittelyitä tästä asiasta ja varmasti sen jälkeenkin Nato kaartiamme on yllytetty fanattisesti vaatimaan Suomea Natoon. Ilman ninkäänlaista järkeä, kun "meidä nyt vain täytyy olla siellä, kuin kaikki muutkin maat on."

    Osapuolet vaikenevat niin kuin nyt tässä Lipposenkin tapauksessa, mutta ei se auta dokumentit jotka on ajat sitten monelle lehdelle toimitettu ja muille tahoille jos tulee kinaa asiakirjojen aitoudesta, sitä paitsi onhan niitä alusta asti levitelty nivaskakaupalla ympäri nettiä. Samanlaisia ovat, kun ne on kaikki identtisiä ja niitä ei ole sormeiltu vain joistain kohdista nimet poistettu, ovat asiakirjat todistusvoimaisia. Myöhemmin tulee liikenteeseen erin tasoisia väärennöksiä, mutta ei niitä kukaan noteeraa, kun ne eivät täsmää esim. lehtitalojen versioiden ja wikileaksin omien Servereiden materiaalien kanssa. Tätä rumbaa näidenkin asiakirjojen taholta riittää purtavaa useiksi vuosiksi tai vuosikymmeneksi materiaali on niin arkaluontoista ja sitä on pilvinpimein.

    Ilmi tulee Supervallan Saatanalliset suunnitelmat, kun asiakirjoista nivotaan palapeli, ei kaikkia paloja tarvita, kuin hahmo alkaa jo muistuttamaan itseään. Erkki Tuomiojan mielestä tämä ei palvele mitään hyvää, eipä kai kyllä siellä on myös hänestä merkinnät. Täytyy myös muistaa, että materiaalia on jo vuodesta 1966, eli hirveän pitkän aikavälin ajalta.

    Imperiumi heikkenee ja kaksi vahvempaa työntää sitä syrjemmälle Aasiassa Kiina ja lännessä Eurooppa.

    Myös mielenkiinnolla odotan uutta tietoa 11/9-01 iskusta ja siitä seuranneista salaisista toimista,

    -masson

    http://www.saul-masson.info
  6. jos suomalaiset yhdessä saksalaisten kanssa syyskuussa 1941 olisi vallanneet Leningradin, olisi linnoitetun kaupungin valtaaminen vapauttanut useita satojatuhansia miehiä Moskovaan vasten ja Moskovan valtaaminen ja sen pitäminen olisi ollut Neuvostoliitolle kuolettavaisku, koska Moskova oli rautatie- ja "maantieyhteyksien" solmukohta. Kesällä 1942 ei olisi enää tarvinnut aloittaa niin suurta ja massiivista hyökäystä kohti Volgaa ja Kaukasusta, ne olisi ollut helpommin vallattavissa, jos Moskova ja Pietari olisivat olleet pois, kenties vain marssittamalla joukkonsa etelä-Venäjälle.

    Hitler teki kohtalokkaan virheen elokuussa 1941, kun siirsi hyökkäyksen painopistettä Moskovan suunnalta etelä venäjän ja ukrainan mottien tekemiseen ja niiden perkaamiseen, ei tunnettu Neuvostoliiton kykyä loihtia aina vain lisää armeijoita saksalaisia vastaan, siksi Moskovan valtaaminen olisi strategisesti ollut tärkeämpää, kuin satojentuhansien venäläisten motittaminen etelässä ja niiden mottien tuhoaminen. Moskovan menettämisestä Neuvostoliitolla olisi kerta kaikkiaan puuttunut "moottori", mutta Moskova oli jo kesällä 1942 tavoittamatomissa, monellakin tavalla ja sille pyrittiin tekemään "vain" epäsuoraa vaikutusta katkaisemalla Stalingrdin kohdalla Volgan huolto reitti ja valoittamalla Kaukasuksen öljyn, joka olisi ollut ryssien saavuttamatomissa ja ennen kaikkea saksalaisten käytettävissä.

    -masson

    http://at-ww-ii.com

    "Kuule sie ryssä. Jos Leningrad olisi kaatunut niin siitä olisi vapautunut saksalaisilta ainakin puolimiljoonaa ukkoa Baltiasta, Suomesta ja Leningradin lähistöltä Moskovaa vastaan. Siinä ois ryssä ollut ulisemassa kun jo muutenkin keskinen armeijaryhmä pääsi kahdenkymmenen kilometrin päähän Paskovasta"
  7. ... sotilaskalustoa ja niillä hyökkääviä joukkoja luokseen ja ne eivät ole suurimmaksi osaksi mitään kunnon teräksistä modernia armeijaa..

    Meinaatko, että muu Eurooppa ja Nato seuraavat mitään tekemättä vierestä kun Suomessa soditaan. Ei se niin mene.

    Asian arvioitavaksi tulisi aivan aluksi tietää, että miksi venäläiset hyökkäävät Suomeen? Kyllä siihen joku todellinen syy pitää olla vaikka, sitten muodollisesti sanottaisiinkin tekosyitä ja lavastettaisiin ”uudet Mainilan laukaukset” Tässä linkittämässäsi jutussa on perää jonkin verran, mutta se johtaa kuitenkin täysin väärään loppu arvioon.

    Ainoa vaihtoehto mikäli Suomi voisi joutua sotaan on se, että Euroopassa olisi syttynyt suursota, jostain muusta syystä, joka ei suoranaisesti liittyisi mitenkään sinänsä Suomeen.

    Kaikissa vaihtoehdoissa Natosta olisi vain haittaa. Jos venäläiset hyökkäisivät Suomeen, ei Pentagonissa viivyteltäisi, ellei olisi tehty etupiiri jakoa USA:n ja Venäjän välille, mutta sellainenkin on vailla pohjaa, koska mitä jenkeillä on jo nyt koko potti.

    Miksei kirjoituksessa ei osattu arvioida venäläisten tappioita Suomessa, suomalaisten kyllä?

    Koko linkitetty kirjoitus perustui typeryyteen, siinä lähdettiin siitä kun Suomi ja Venäjä olisivat taistelleet keskenään 2 viikkoa - jossa unohdettiin se, että tappiot kuolleina ja haavoittuneina pelkästään Venäjällä Suomessa olisivat satojatuhansia, elleivät heti kamppailun alussa olisi ehtineet iskemään oikein kunnolla, ennen kuin täällä oltaisiin ehditty mobilisoimaan joukkoja, siis täydellinen yllätyshyökkäys joka erilaisilta ja eri maiden sotilas- ja siviilitiedustelu palveluilta olisi kyetty salamaan ja kyllä Suomella itselläänkin varmaankin on monenlaisia tuntosarvia ihan vanha tavallinen diplomaatti verkostokin. Google map se on kaikkien käytettävissä tosin ammattitaitoa vaatii se, että mikä mitäkin esittää jos jenkit pistäisivät vittuilakseen Suomesta ja Euroopasta sateliitit niin, että emme voisi käyttää mitään, on EU:lla jo ennnen oma sateliittinsa avaruudessa, kuin me puimme tätä Natoa.

    Kirjoituksen olisi pitänyt lähteä kertomaan tapahtumien kulkua ennen sotaa, ei silloin kun se olisi mukamas' loppumassa, vaikka Sota alkaa, kun poliittisesti keinot loppuvat.

    esim. Venäläiset ilmoittaa, että he haluavat tukikohtia Suomesta. USA ilmoittaa, että se ei käy - jos Suomeen tulee venäläisiä tukikohtia, niin sitä ennen siellä lopulta onkin esim. Yhdysvaltojen tukikohtia, muutoin Norjan tilanne huononee ratkaisevasti (ei me kyllä niitäkään todelakaan mielellään oteta) oli Suomalaisten myöntyvyys venäläisten haluihin mikä tahansa, tai ryhtyisivät muualla vastaaviin agressioihin. Ei ne voi Supervaltana passiivisena katsella, jos Venäjä alkaa heiluttelemaan geopoliittisia rakennelmia, koska ei se silloin pelkään Suomeen jää ja tukikohdat ovat vaaraksi Norjalle ja Ruotsin kautta sitten suoraan Tanskan salmille, mutta eih! Ne uupuvat Suomessa loppuun, kun me uuvutamme ne paikallispuolustukselamme, todennäköisesti apua saaden. Norjalla olisi kova hätä saada Natoliittolaisilta joukkoja FINMARKIIN ja Suomen Lappiin (myös Ruotsi pyytäisi tukea äkkiä ja nopeasti lukoksi Skandinavian ytimeen Venäläisten operaatiolla Pohjolasta Euroopan sydämeen. Kyllä venäläiset ymmärtävät, että tällainen operaatio olisi heille tuhoon tuomittu.

    2 viikon suurtaistelut nykyaikaisessa sodassa eivät vastaa samaa, kuin 2 viikon taistelut esim. toisessa maailman sodassa, sillä se ei täällä jäisi pelkäksi sissi toiminaksi.

    Joten teksti päättyy väärään johtopäätökseen vaikka ei kerrotakkaan, että Suomen Puolustus juuri perustuu paikallispuolustukseen, sekä operatiivisiin joukkoihin Linkittämäsi kirjoitus perustui siihen, että haluttiin järkyttää lukijaa ja "tarjottiin auttavaakättä" eli Natoa pahimpaan henkiseen hätään...

    Kuvailma kirjoituksessa lähti tätä taustaa vasten, että 2 viikkoa vasta mennyt ja ryssät on ympäri Suomea. Se ei haittaa, se on ansa jonka he tietävät, mutta eivät voi löytää siihen vastalääkettä, muutakuin kiertämällä sitten koko Suomen niemen, sillä heitä tulitetaisiin kaikin asein eripuolin minne menisivätkin ja sissit tuhoaisivat huolto yhteyksiä vaikka he tarvitsisivat taosteluissa valtavasti materiaalia, eikä kaupunkien saavuttaminen 2 viikossa ole mikään strateeginen voitto heille ja mukamas' suomalaisten selkärangan murto, vaan sitten vasta päästään paremmin suojatuista asemista ammuskelemaan Iivanaa ja tekemään venäläisille entistä suurempaa tappiota. Kakki muu tulee silloin unohtaa, kun vain joukoilla on suurimmissa kaupungeissa riittävästi patruuna, ammus ja muut välttämättömät varastot, sekä muita tarpeita kirjoituksessahan todettiin vihollisen olevan vasta suurempien kaupunkien reunoilla, eli leikkinsä alussa. Joka sota on aina edelistä verisempi.

    Eli lue edes tämä:

    Puolustusjärjestelmän rakenne

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Alueellinen_puolustus

    http://www.saul-masson.info
  8. huhtikuun 9. päivänä 1940. Tanska teki viisaasti, kun ei ryhtynyt vastarintaan saksalaisia vastaan, koska tästä Tanskan hallitus ja Kuningas saivat jäädä valtaan, vaikka sotilaallisen puolen hoitivat saksalaiset vuosien 1940-45 välisenä aikana.

    Vasta syksyllä 1943 saksalaiset ottivat maan enemmän hallittavakseen (saksalaisten selkään ampumisten ja sabotashejen vuoksi )a Tanskaan lähetettiin saksalaisia hallintoviranomaisia, joille kuului sen jälkeen valta.

    Siitä huolimatta Tanskassa elettiin hyvin sodan loppuun asti, paremmin kuin Saksassa mm. elintarvikkeiden suhteen aivan alusta aina loppuun 1945 asti.

    Tanskalaisilla oli huomattavasti paremmat olot, kuin veljillään Norjalaisilla, jotka yrittivät tehdä liittoutuneiden tukemana vastarintaa Saksan hyökätessä Norjaan. Huonompi kohtelu norjalaisia vastaan sitä verratessa tanskalaisten tilanteeseen selittää se, ettei Tanska tehnyt vastarintaa ja näin hallitus ja kuningas säilyttivät valtansa.

    Saksalaisissa Waffen-SS joukoissa palveli myös tanskalaisia vapaaehtoisia kuten tiedämme, mutta sen lisäksi itärintamalla oli ”Freikorps Danmark”, joka edusti Tanskanhallitusta, mutta tietysti sai käskynsä saksalaisilta sotilaallisesti ylemmiltä portailta.

    http://www.milhist.dk/besattelsen/frikorps/frikorps.html
  9. Saksan, Ranskan ja Italian. Siinä on Poweria, kun desantit lännestä on laitettu ensin edesvastuuseen ja media Euroopassa alkaisi keskustelemaan ja esittämään suurella volyymilla yksinapaisen maailman vaaroista, jonne muut, tukehtuu USA:n painavasta vallasta, jonka voima tuo huolen..

    Tilanne on kärjistetysti sellainen, kuin jos olet Juutalainen ja Natsi-Saksa hallitsisi 75 prosenttisesti maailmaa, kyllä maailmanrauha liittokunnilla ja vasallijärjestelmällä säilyy, mutta joskus verinen sotakin on parempi, kuin tukehtuminen kovakouraiseen syleilyyn....

    Aina, kun on haettu tällaista "Maailman yhden armeijan" tai "liittokunnan " -juttuja, ollaan samoilla vesillä, kuin Stalinilaiset, Maolaiset ja muut. Paras tilanne ei välttämättä ole se, että maailmassa on vain yksi varteenotettava armeija vaan se NIMEENOMAAN ON VAARALLISIN ILMIÖ, nehän voi silloin tehdä ihan mitä vaan maailmallensa. Teurastaa tai olla teurastamatta aseettomia lampaita, myös koskee eri arvoasteikon vasalli-järjestelmän alaisuudessa olevien maiden kansalaisia. Yhdysvaloilla näitä sotilaalisia vasaleita on ympäri maailmaa, ei se suinkaan vain Natoon rajoitu, vaikka sekin on paisunut kuin pannukakku.

    Nyt on aika pysähtyä ja vahvistaa maatamme, että meillä on jatkossakin oma yhteiskunta jalkojemme alla, siis itsenäisenä yhteiskuntana.

    Mekanismi on vähän samanlainen, kuin valtion sisällä monipuoluejärjestelmä, eli pysykää enemmän meidän leirissä me ollaan mukavia ja ottavat sen muille mukavuuden huomioon päätöksiä tehdessä. Nyt yhdysvaloilla ei ole ollut muista väliä. Tämä ei tietenkään koske Israelia, Britanniaa ja naapuria Kanadaa, mutta periaatteessa suhteissaan Yhdysvaltoihin teoriassa on mahdollista, että näitäkään valtioita ei Washingtonissa enää kuunneltaisi.... se riippuisi taas jenkki äänestäjistä ja heidän motiveistaan tai mieltymyksistään mitä milloinkin... minne suuntaan HE omassa demokratiassaan haluavatkaan mennä. Sinne Presidentin paikalle voidaan valita vaikka joku täysi hullu lahkolainen, kuten esim. Sharah Palinin kaltainen henkilö, jonka arvomaailma kyllä poikkeaa vahvasti eurooppalaisesta, oli sitten "oikeistolainen tai vasemmistolainen" Euroopasta ja ennen kaikkea on kysymys meidän eduistamme, joita tulee ajaa vastuulisesti, menemättä mukaan hetken polittisiin hurmoksiin, joilla voikin sitten olla pitkäkantoiset ja ikävät seuraukset, koska niiden synnyinsijakin on eri ja tarkoitettu niille toisille. Se täytyy ymmärtää ja tietää minkä valtion passi sinulla on.

    -masson

    http://www.saulmasson.org