Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
174
Kommenttia
19673
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onhan se tuollainen (sosiaali)demokraattinen unelma, että yhteiskunta päättää yksilöiden puolesta miten talot pitää rakentaa. Kävin Vantaan messutalojakin kesällä ihmettelemässä ja siellä näytti että ne postimerkkitontit ja pieni rakennusoikeus määritti miten ne talot oli tehty. Oli saunaosastit, jotka ei vieneet neliöitä, kun muualle oli rakennettu erilliset kylppärit ja muutenkin sellaista tasohyppelyä että Mario, Luigi ja kumppanit varmaan tuntisi ne kodikseen.
20.04.2016 00:10
Vähäks oot suosittu. Mulla on vaan 104 vastausta tuon olisko 5.4 jälkeen ja samassa ajassa olen näemmä laittanut n. 110 viestiä, eli tuolla vastaus-%:lla keskim. ketjusta tulisi n. 20 viestin kokoinen. Tuolla tavalla kiva laskuri, mutta olisi se silti kivempi jos näyttäisi vain lukemattomat vastaukset.
Mutta eikö sulla pitäisi olla postilaatikossakin viestejä? Minäkin lupasin laittaa sinne kaikki viagra- ja muut sinisen ja muidenkin väristen pillerien mainokset.
20.04.2016 00:05
Olen aika ajoin käynyt selaamassa parisuhde-palstan. Ihan hulluja ja kipeitä juttuja selläkin on, juuri nyt pinnalla "mieheni haluaa seksiä", "mieheni ei halua seksiä", "mieheni loisii", "loisiiko mieheni?", "käykö kumppanini vieraissa?", "saanko minä käydä vieraissa", "olisiko yksin parempi kuin huonossa suhteessa?" jne... Nämäkin on juuri niitä ihmisiä, joita aina tulee vastaan toreilla ja sittareissa. Joten kyllä parisude-palstallakin olisi paljon potentiaalista vittuiltavaa.
19.04.2016 17:07
Paras tapa on matkustaa Patagoniaan ja ratsastaa guanakon kanssa jyrkänteeltä mereen.
19.04.2016 11:48
On ihan kohtuullista että julkiset tilat rakennetaan kaikille tavoitettaviksi. Mutta kun ihmisistä kuitenkin suurin osa on tervejalkaisia, niin miksi kaikki asunnot pitää rakentaa esteettömiksi. Eikö vaan olisi yksinkertaisempaa että esteetöntä tarvitseva muuttaa esteettömään. Mutta ei: kaikki asunnot pitää olla kuin yhden koon sukkahousut. Ihan saatana oikein sille oravalle, että rakennusvalvonta kaatoi sen oravan pesäpuun kun sieltä puuttui jätteiden lajittelu ja energiatodistus. Oppiipahan kurre olemaan.
19.04.2016 08:30
Ehkä mä yritän nähdä ihmiset paremmassa valossa, kun kuvittele että ne ei vaan kykene eikä kyse ole siitä ettei ne haluaisi. Joskus pakko muistuttaa itseään siitä, ettei ihmisille pitäisi suuttua asioista, joille ne ei mitään voi.
En mä ole kuuntelija kuin lapsille ja humalaisille korkeintaan. Eli en määrällisesti usein, mutta suhteellisesti kuitenkin. En tiedä onko luonteenpiirre vai kasvatuksen tulos, mutta olen tottunut pitämään asiat sisälläni. Viimeinen asia mitä mä maailmassa tarvitsen on kenenkään apu:)
19.04.2016 08:22
En ole, mutta muuten olen sitä mieltä että oudot ja naurettavat väitteet on hyviä koepalloja heitellä ja kopitella.
19.04.2016 08:14
Meillähän on kotitalousvähennys. Sitä voisi sinkkumiehille soveltaa siihenkin, jos ostaa ammattilaiselta vähän "hoito- ja hoivapalveluita".
18.04.2016 21:46
Kaikki mielipiteet ja kokemukset tietysti jollain tavalla suodattuu oman kokemusmaailman läpi, ei sille mitään voi. Mutta se että omat kokemukset ja jonkun toisen kokemukset on niin erilaisia voi johtua vain siitäkin että on oltu kokemassa oikeasti eri asioita. Ja sitten tehdään oletus, että keskustelukumppani on ollut jossain roolissa omissa kokemuksissa ja sillä perusteella sitten syytös, tuomio ja kivitys.
Ei tosin ole mikään suomi24:n piirre, että vastakkaisille mielipiteille nähdään syy toisen persoonassa. Sitä löytyy muualtakin, paikoista, jossa keskimäärin argumentoidaan faktoihin perustuen. Omaa asiaa tukevat perusteet on aina helpompi löytää.
Voi vaan olla että sitä hyvää kuuntelijaa ei sitten koskaan kuunnella, kun sille jää se kuuntelijan rooli.
18.04.2016 21:42
Mä olen kai vähän kyyninen. Hautajaiset toimi sentään joskus, mutta viimeisimmät niistäkään ei ole oikein toimineet. Onneksi on sipuli ja tylsiä veitsiä, niin ei pääse olo unohtumaan.
18.04.2016 21:01
Mun mielestä näyttää, että orava on suunnittelemassa mihin rakentaa entistä suuremman ja komeamman pesän. Orava toisin kuin ihmiset saa vielä rakentaa sellaisen pesän kuin huvittaa ilman että kunnan kaavoittaja ja valtion viranomaiset on säätämässä jotain sääntöä, että kylppärissä pitää mahtua pelaamaan pyörätuolikorista.
18.04.2016 20:56
Ymmärrän tuon "moraalin esitys" puolen liittyen paikkakunnan kokoon tai yleisemmin piirien pienuuteen. Mutta sen lisäksi ihan samankokoisten paikkakuntien välillä on eroja, millaisia 20-30v ihmisiä liikkuu ja "millaiseen pyydykseen" käyvät. Jos nyt ei varsinaisesti merta edemmäs kalaan kannata mennä, niin ainakin joskus vaihtelun vuoksi kokeilla, ettei ole aina kuivalla maalla.
18.04.2016 16:24
"... mutta pienellä vaivalla baarista löytyi seuraa niin yhdeksi yöksi kuin pidempäänkin suhteeseen. "
Pidän tuntemiani ihmisiä aika tavallisina, mutta pariutumisessa on kaksi valtavirtaa: on ne jotka on aloittaneet seurustelun lukiossa tai viimeistään vähän yli kaksikymppisenä, hankkineet ne 2,1 lasta & farmariauton & oman kodin ja pääosin ovat yhdessä edelleen ja sitten on ne, jotka ei tuohon junaan ehtineet tai tahtoneet ja ovat pariutuneet sitten reilusti myöhemmin. Suurimmalle osalle vaiva hankkia baarista seuraa ei ole varmaan koskaan ollut ihan pieni. Demografisia seikkoja ei mielestäni kannata aliarvioida: esim. pääkaupunkiseudulla näyttää naisia riittävän ja ovat kai "helppojakin".
18.04.2016 16:03
Olen mä joskus ollut sellaisessakin työpaikassa, jossa ollut naisia, joiden kanssa tuli puhuttua jotain muutakin kuin smalltalkia.
"Asialliseen keskusteluun kykenevien ..."
Ärsyttävä piirre on mielipiteiden "jakaminen" toisille kirjoittajille sen sijaan että voisi kuunnella ja yrittää ymmärtää. Ja sitten se, että omista mielipiteistä eriäville asioille pitää löytää toisen persoonasta.
18.04.2016 13:52
Juuri puskistaan kaikki naiset aina haluavat keskustella?
18.04.2016 13:44
Mä olen joskus jo referoinut jotain vauva-palstalta tänne, mutta vauva-palstalaisille nauraa suomi24-palstalaisetkin.
Sitten joskus olen ollut työpaikassa, jonka kahvihuoneessa naiset keskustelee. Mutta ei sekään ole kovin mielenkiintoista.
17.04.2016 21:53
Tämän palstan miehissä on tosiaan jotain perustavanlaatuista vikaa ja lisäksi suunnattomasti muitakin puutteita. Ihan vilpittömästi suosittelen siirtymistä sinne, missä asialliset miehet keskustelevat, mutta valitettavasti en osaa antaa linkkiä.
Sitten tosiaan on se mahdollisuus, että kuten sanoit, miehet ei vaan osaa tai kykene. Ja sitä suuremmalla syyllä naisten kannattaisi keskittyä keskinäiseen asialliseen keskusteluun. Antakaa miesten höpinöiden olla kuin kärpästen surinaa korvissa, älkää antako meidän häiritä.
17.04.2016 21:40
Vielä nolompia tilanteita voi tulla, jos avain sattuukin sopimaan. Joskus niin kuulemma kävi ainakin vanhoissa japseissa, että likaantuessaan ja kuluessaan ne kävivät toisiin saman mallin autoihin.
Jossain kesätapahtumassa kun syöt vähän pannulla ja aurigossa paahtunutta pyttipannua niin se alkaa kiertämään mahassa yhdessä huoltoaseman aamulla pitkään seisseen kahvin kanssa. Tekisi mieli vähän päästellä pahaa ilmaa ulos, mutta kun kadulla kulkee koko ajan ihmisiä samaan tahtiin ja eri tahtiin ja vastaan, niin ei sitä oikein kehtaa. Mutta onneksi on auto parkissa viereisessä korttelissa, joten sinne. Reipasta kävelyä autolle, ovi auki, kuskin pukille ja olon helpotus. Ja siinä vaiheessa sitten huomaat, että takapenkillä istuu ihan vieraita kersoja ja yksi vielä turvaistuimessa jota sinulla ei ole.
Eikä ole tapahtunut itselle, koska en ole mikään jännämies.
17.04.2016 20:33
Ihan mielelläni lukisin sellaista palstaa, jossa naiset tekisi mielenkiintoisia aloituksia ja kävisi keskenään asiallista keskustelua. Ei sellaiseen olisi edes mitään sanomista. Mutta se on aika harvinaista.
17.04.2016 20:15
Sitten ne ihan saman väriset saman vuosimallin autot jotka on kanssa aika pahoja jos ne on melkein viereisessä ruudussa tai viereisessä rivissä. Kun eihän se oma avain sovi niihin. Keskuslukitus voi pelastaa nololta tilanteelta.
17.04.2016 20:09
940 / 984