Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Oldie
profiilit
Oldie
Oldie
Vapaa kuvaus
Järjen ääni.
Aloituksia
5
Kommenttia
2205
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+fiksuus+on+suhteellinen+käsite,+mutta+onhan+se+nyt+päivänselvää,+että+olen+sillä+janalla+ainakin+paskaa+länkyttävien+trollien+paremmalla+puolella...
Kerran+kaipaat+fiksumpaa+sisältöä,+niin+tässäpä+sinulle+pari+elämänohjetta:
1.+Se,+että+voi+tehdä+jotain+ei+automaattisesti+tarkoita,+että+niin+pitäisi+tehdä.
2.+"Tyhjät+tynnyrit+kumisevat+eniten."
26.08.2018 17:20
Kaikenlaista+paskaa+sitä+ihmiset+jaksaakin+kirjoittaa...
Katselkaapa+sieluunne+trollaajat.+Mahtaa+olla+aika+tyhjä+paikka.
25.08.2018 23:59
Lastensuojelulaki+69+§:+Liikkumisvapauden+rajoittaminen
Lapselle+saadaan,+jos+se+on+hänen+huoltonsa+kannalta+välttämätöntä+ja+jos+se+on+lapsen+edun+mukaista,+asettaa+määräajaksi+kielto+poistua+laitoksen+alueelta,+laitoksesta+tai+tietyn+asuinyksikön+tiloista,+jos:
1)+lapsen+sijaishuoltoon+johtanut+päätös+on+tehty+sillä+perusteella,+että+hän+on+vaarantanut+vakavasti+terveyttään+tai+kehitystään+käyttämällä+päihteitä,+tekemällä+muun+kuin+vähäisenä+pidettävän+rikollisen+teon+tai+muulla+niihin+verrattavalla+käyttäytymisellään;
2)+lapsi+laitoksessa+käyttäytyy+1+kohdassa+mainitulla+tavalla;+tai
3)+rajoitus+on+lapsen+hoidon+tai+huollon+kannalta+muutoin+tarpeen+lapsen+suojelemiseksi+häntä+itseään+vakavasti+vahingoittavalta+käyttäytymiseltä.
Edellä+1+momentissa+tarkoitettu+rajoittaminen+ei+saa+ilman+uutta+päätöstä+jatkua+yli+seitsemää+vuorokautta.+Yhtäjaksoisesti+rajoittaminen+saa+jatkua+enintään+30+vuorokautta.+Rajoittamista+ei+saa+määrätä+laajempana+eikä+pidemmäksi+ajaksi+kuin+lapsen+hoito+ja+kasvatus+välttämättä+edellyttää.+Toimenpide+on+myös+lopetettava+heti,+kun+se+ei+enää+ole+1+momentin+tarkoittamalla+tavalla+välttämätön.
Laitoksen+johtaja+tai+hänen+määräämänsä+laitoksen+hoito-+ja+kasvatushenkilökuntaan+kuuluva+henkilö+voi+päättää+yhteensä+enintään+seitsemän+vuorokautta+kestävästä+rajoittamisesta.+Tätä+pidemmästä+yhteensä+enintään+30+vuorokautta+kestävästä+rajoittamisesta+tekee+päätöksen+13+b+§:ssä+tarkoitettu+lapsen+asioista+vastaava+sosiaalityöntekijä.+Asiasta+on+viipymättä+ilmoitettava+lapsen+asioista+vastaavalle+sosiaalityöntekijälle+päätöksen+tekemistä+varten.
23.08.2018 20:32
Olet+oikeassa.+Hyvin+monen+ihmisen+mielipiteet+perustuvat+kuitenkin+virheelliseen+tietoon,+puutteelliseen+asioiden+tulkintaan+tai+lyhytnäköiseen+ajattelutapaan.+Mielipide+voi+olla+joskus+myös+yksinkertaisesti+väärä.
Väistit+kuitenkin+kysymykseni.
23.08.2018 20:22
Ehkäpä+ryyppäämisestäsi+valitetaan+siksi,+että+24/7+ryyppäävien+vanhempien+lapsena+todennäköisyytesi+päätyä+seuraamaan+heidän+jalanjälkiään+ja+elintapojaan+on+erittäin+suuri.
Alkoholismi+on+perinnöllinen+sairaus.+Kaikki+alkoholistien+lapset+eivät+siihen+sairastu,+mutta+riski+sairastua+on+moninkertainen+muihin+verrattuna.
Kun+lisätään+tähän+se,+että+nuorena+aloitettu+runsas+jatkuva+alkoholinkäyttö+kasvattaa+muutenkin+aikuisiän+alkoholiongelman+todennäköisyyttä,+ei+ennuste+kohdallasi+ole+kovin+hyvä.
Siksi+ne+valittaa.
23.08.2018 20:14
No+mene+pois+sitten,+äläkä+tuhlaa+aikaasi+täällä.
Tosin+en+edes+usko,+että+olet+aloittaja,+koska+kirjoitustyylisi+on+erilainen.
Tähän+on+kuitenkin+hyvä+lopettaa,+koska+epäilemättä+kaikki+muutkin+pellet+ja+trollit+alkavat+hyppiä+mukaan+ketjuun+ja+aloittajan+viestien+erottaminen+paskan+seasta+käy+mahdottomaksi.
23.08.2018 20:06
Tappelu?+Aikuinen+ja+tempperamenttinen+teini+tässä+vaan+keskustelevat+keskenään.+Eikö+tappelumaisuus+ole+silloin+aika+luonnollista?+:D
Koetappas+ihan+rauhassa+miettiä,+että+mistä+se+idioottimaisuuden+TUNNE+johtuu.+Sen+jälkeen+mieti,+että+mitä+SINÄ+ITSE+voisit+tehdä+sen+tunteen+korjaamiseksi.+Kyllä,+juuri+sinä,+koska+se+idioottimaisuuden+tunne+on+nimen+omaan+tunne+ja+se+on+sinun+omassa+päässäsi.+Et+sinä+mikään+idiootti+ole+-+paitsi,+jos+sellaiseksi+tahallasi+ryhdyt.+Ei+idiootilta+esimerkiksi+onnistuisi+se,+että+saa+oman+epäonnistuneen+viestinsä+poistettua+täältä.+:)
Annan+esimerkin:+Jos+joku+aikuinen+kritisoi+ulosantiasi+-+tai+jotain+muuta+seikkaa+-+ja+sanoo,+että+siitä+ei+oikein+ota+tolkkua,+niin+sen+sijaan,+että+alistut+tuntemaan+itsesi+idiootiksi+ja/tai+suutut+tälle+aikuiselle+voisit+oikeasti+pysähtyä+hetkeksi+miettimään,+että:
1.+MITÄ+sinulle+sanottiin,+eli+mitä+palautetta+sait.
2.+Oliko+se+palaute+aiheellista.+(Väitän,+että+jos+minä+sitä+annan,+niin+kyllä+se+on.)
3.+MITEN+tilanteen+voisi+korjata.
4.+Jos+et+yksin+pysty+korjaamaan+tilannetta,+niin+PYYDÄ+APUA+siihen.
5.+Kun+järkevää+apua+tarjotaan,+niin+ota+se+vastaan.
Monille+teineille+-+ja+varsinkin+nykyteineille+-+vallitseva+toimintatapa+tuntuu+olevan+se,+että+saatu+palaute+otetaan+automaattisesti+vittuiluna+ja+sen+antaja+leimataan+ykäksi+tai+ykaksi+-+ja+vielä+parhaassa+tapauksessa+"ahdistutaan"+siihen+kaupan+päälle.+Se,+että+miten+se+negatiivisen+palautteen+aiheuttanut+tilanne+-+ja+siitä+siis+loppujen+lopuksi+aiheutunut+oma+vitutus+-+voitaisiin+estää,+jätetään+kokonaan+huomiotta.+Vastaus+ei+ole+se,+että+se+palautteen+antaja+leimataan+automaattisesti+kusipääksi,+koska+se+viestintuojan+ampuminen+ei+koskaan+ole+se+järkevä+ratkaisu.+Asioiden+kyseenalaistaminen+on+jees,+mutta+sen+pitää+perustua+järkeen+ja+faktoihin,+ei+tunteisiin+ja+snowflakeismiin.
Minä+en+esimerkiksi+(juurikaan)+vittuile+ihmisille+pelkästä+vittuilun+ilosta.+Toki+sanomisieni+sävy+saattaa+monesti+kuulostaa+raivostuttavan+vittumaiselta,+mutta+hei,+minäkin+olen+vaan+ihminen.+Väitän,+että+jos+oikeasti+malttaa+pysähtyä+miettimään+sanomisieni+oikeaa+sisältöä+siihen+denial-tilaan+siirtymisen+sijasta,+niin+siitä+saattaisi+hyvinkin+olla+jonkinlaista+apua+elämässä.
Sinä+olet+halunnut+kirjoittaa+asioistasi+tänne+kaiken+kansan+luettavaksi.++Se+kaikki+vaivannäkösi+menee+kuitenkin+hyvin+pitkälti+hukkaan,+jos+et+sen+vertaa+malta+miettiä+ja+keskittyä,+että+saat+muotoiltua+viestisi+ymmärrettävään+muotoon.+
Ei+sinun+mitään+kirjakieltä+tarvitse+tuottaa,+mutta+ennen+sen+lähetä-napin+klikkaamista+lue+viestisi+ajatuksen+kanssa+vielä+kerran+ja+mieti,+että+ymmärtääkö+sen+lukija+sen,+mitä+haluat+sanoa.
23.08.2018 12:54
Jotkut+leimaavat+kaikki+seksuaalivähemmistöjen+edustajat+oudoiksi+ja+epänormaaleiksi.
Ovatko+nämä+jotkut+siis+mielestäsi+oikeassa?
22.08.2018 22:40
No+sillä+lailla!+Ulosantisi+parani+huomattavasti+edellisestä+viestistäsi,++nyt+asiasi+tuli+lähes+kokonaan+selväksi.+Ehkä+kiukku+ja+ärtymys+saa+sinut+skarppaamaan.+Ainoastaan+yksi+kohta+meni+vähän+ohi:
"Hanki+lääkkeet,+tai+älä+tuu+tänne+nii+ne+hermot+pysyy+hellempinä+eikä+ne+sun+hermot+kiristy."
Hermot+pysyy+hellempinä?+Mitä+ihmettä+se+nyt+tässä+tapauksessa+tarkoittaa?+Eikö+niiden+hermojen+pitäisi+päin+vastoin+turtua,+jolloin+ne+eivät+kiristyisi?
Menisit+hyvä+ihminen+oikeasti+käymään+siellä+lääkärissä.+En+se+meistä+kahdesta+näet+minä+ole,+joka+saattaisi+kaivata+lääkitystä.+Ensinnäkin+sanot+olevasi+masentunut.+Lisäksi+käyttäydyt+melkoisen+mielialapeikon+tavoin,+enkä+nyt+oikein+enää+tiedä,+että+onko+tuo+normaalia+murrosiän+tunnemyrskyäkään.
Minun+viestihistoriani+on+vapaasti+luettavissa+tuolta+profiilistani,+sieltä+voit+vapaasti+käydä+lukemassa,+että+millaisen+kusipään+(kyllä,+sen+voi+kirjoittaa+ihan+kokonaankin+ja+vaikka+kapslokki+päällä,+jos+haluat)+kanssa+olet+tekemisissä.+Mitään+hävettävää+minulla+ei+tietääkseni+ole+-+paitsi+tietysti+se,+että+sorrun+kinastelemaan+kaltaisesi+nettirandomin+kanssa.+Olisin+saattanut+olla+jo+hiljaakin+ilman+tuota+viimeistä+lausahdustasi,+mutta+en+pidä+tapanani+antaa+lasten+komennella+itseäni.+Se+ei+nyt+vaan+toimi+niin,+olipa+se+sinulle+miten+ahdistava+juttu+tahansa.
Jos+siis+et+vielä+tiennyt,+niin+minä+en+ole+enää+pitkään+aikaan+ollut+mikään+poika.
Mutta+parempaa+koulupäivää+huomenna!+Toivottavasti+jaksat+herätä+yhtä+hyvin,+kuin+tänäänkin.+:)
22.08.2018 22:30
Olet+vielä+liian+nuori+asumaan+kokonaan+omillasi.+Ei+sitä+kai+taida+mikään+varsinaisesti+kieltää,+mutta+kyllä+lastensuojelu+aika+herkästi+varmaan+asiaan+puuttuisi.
Vastoin+vanhempien+tahtoa+se+on+täysin+mahdotonta,+koska+et+voi+vielä+tehdä+yksin+esim.+vuokra-+ja+sähkösopimuksia+jne.
22.08.2018 16:56
No+jos+haluat+ottaa+sen+kaikesta+huolimatta+vittuiluna,+niin+se+on+sinun+henkilökohtainen+ongelmasi.+Deal+with+it.
Oletko+muuten+koskaan+koettanut+oikein+keskittyä+siihen,+mitä+haluat+sanoa?+Ja+koettaa+pukea+ajatuksesi+sanoiksi+niin,+että+niistä+saisi+jotain+kunnon+tolkkuakin?
22.08.2018 16:45
Seriously?+Kai+sinä+nyt+ymmärsit,+että+kyse+oli+vaan+sanonnasta,+eikä+viittauksesta+juuri+sinun+purukalustoosi?
Kyllähän+se+sinun+temperamentisuutesi+aika+hyvin+paistaa+läpi+siitä,+miten+asioita+kirjoitat.+:)+Eikä+siinä+mitään+vikaa+ole.+Toivottavasti+saat+kanavoitua+temperamenttisuutesi+niin,+että+se+auttaa+sinua+saavuttamaan+määrätietoisuutta+ja+tahdonvoimaa+vaativia+asioita.
Suorasanaisuudesta+sanon+sen+verran,+että+sitä+harrastaessa+kannattaa+miettiä+myös+sitä,+että+miten+itse+suhtautuu+itseensä+kohdistuvaan+suorasanaisuuteen.+Minusta+ainakin+näytti,+että+teinikielellä+sinulla+meni+vähän+tunteisiin+se,+kun+minä+olin+sinua+kohtaan+suorasanainen.+Eihän+siinä+mitään+väärää+ole,+mutta+ei+se+mitään+parasta+kuvaa+anna,+jos+sen+jälkeen+koettaa+ns.+vastata+samalla+mitalla.
Ai+niin,+mainitsit+jossain+vaiheessa+masennuksesta:+jos+se+on+sellaista+oikeasti+toimintakyvyttömäksi+tekevää+masennusta,+niin+kyllä+sellaisesta+kannattaisi+jutella+jollekin+ammattilaiselle+ja+hoitaa+sitä+jo+hyvissä+ajoin+noin+nuorena.+Jos+se+taas+on+lievempää+ajoittaista+alakuloisuutta,+niin+sellainen+nyt+kuuluu+normaaliin+elämään+ja+varsinkin+murrosikään,+eikä+sille+oikeastaan+mitään+voi,+mutta+se+menee+kyllä+ohi+jossain+vaiheessa.
Äläkä+nyt+ota+tätä+minään+vittuiluna,+mutta+tänään+se+herääminen+on+näköjään+onnistunut+tarpeeksi+ajoissa.+:D
22.08.2018 11:52
Kuten+jo+sanottukin,+jalkafetissi+on+yksi+yleisimmistä+fetisseistä.+Sitä+esiintyy+myös+naisilla+ja+kuulemani+perusteella+lähes+kaikki+naiset+pitävät+siitä,+jos+joku"palvoo"+heidän+jalkojaan,+vaikka+heillä+itsellään+ei+varsinaisesti+fetissiä+asiaan+olisikaan.
Syytä+huoleen+ei+siis+ole.+Olet+ihan+normaali+ihminen+fetissistäsi+huolimatta.
22.08.2018 00:48
Pystyt+saamaan+töitä+"virallisesti"+vasta+ensi+vuoden+puolella+(eli+sinä+kalenterivuotena,+kun+täytät+14),+paitsi+jos+työ+on+jonkinlainen+esiintymishomma+esimerkiksi+näytelmässä.
Alaikäisenä+ja+varsinkin+alle+15-vuotiaana+voi+olla+todella+vaikeaa+saada+töitä+muuta+kuin+suhteilla.
Kannattaa+kuitenkin+olla+aktiivinen+ja+kysellä+vaikka+sukulaisilta+ja+ehkä+jopa+naapureilta,+että+olisiko+heillä+tarjota+mitään+työtä.+Itse+olen+esimerkiksi+usein+tarjonnut+sukulaislapsille+jotain+pientä+puuhaa,+jos+heillä+on+ollut+kiinnostusta+sellaiseen.+Kerran+olen+työllistänyt+pariksi+viikoksi+myös+muunkin,+kuin+sukulaisen+-+hänen+vanhempiensa+luvalla+tietysti+-+kun+uskalsi+tulla+ihan+soittamaan+ovikelloa+ja+kysymään+hommia.+Tämä+vaan+esimerkkinä+siitä,+että+joskus+aktiivisuus+ja+rohkeus+palkitaan.
22.08.2018 00:41
No+sitähän+minä+koetin+sanoa:+sinäkin+olet+sen+vaivannäön+arvoinen+juuri+siksi,+että+"jokainen+on+hyvän+arvoinen+sellaisenaan",+niin+kuin+sinä+sen+sanoit.
Olet+oikeassa,+minä+olen+siinä+mielessä+parempi+puhumaan+muiden+ihmisten+jutuista,+koska+minulla+on+huomattavasti+enemmän+elämänkokemusta,+kuin+keskivertoteineillä.+Ja+juu+juu,+tiedän,+että+et+tarkoittanut+tuota.+:D
Ja+sinun+jutuista+tässä+on+puhuttu+juuri+siksi,+että+sinä+aloitit+tämän+ketjun.+Sain+sen+käsityksen,+että+haluaisit+ehkä+jotain+apua+tilanteesi.+Joo,+minun+ulosantini+ei+ole+mikään+maailman+pehmein,+mutta+yritin+kuitenkin+neuvoa+ja+auttaa.+Tähän+sinä+kuitenkin+päätit+vastata+vähän+siihen+sävyyn,+että+suksi+nyt+vittuun+siitä+selittämästä.+Koska+neuvot+eivät+tuntuneet+kiinnostavan,+niin+siitä+jäi+käsitys,+että+kai+sinä+sitten+vaan+angstaat+ja+purat+harmitustasi+avautumalla.+Tai+sitten+trollaat.
Olet+oikeassa,+minä+en+tunne+sinua.+Siksi+en+tiennyt+sitä,+että+pysyt+erossa+energiajuomista+(hyvä!)+ja+harrastat+liikuntaa+(toinen+hyvä!).
Annan+sulle+taas+yhden+ilmaisen+neuvon:+Kun+seuraavan+kerran+koet+tarpeelliseksi+syyttää+jotakin+toista+oman+mielesi+pahoittamisesta,+niin+käyppä+ennen+sitä+läpi+oma+toimintasi+ja+tarkista+esimerkiksi+se,+mihin+sävyyn+ja+tyyliin+itse+olet+puhunut+ja+asiasi+hänelle+esittänyt.
Myönnän,+että+suoraviivaisuudessani+olin+varmaankin+tarpeettoman+tyly+sinulle.+Tarkoitukseni+ei+kuitenkaan+ollut+pahoittaa+mieltäsi.+Tapanani+vaan+on+puhua+asiat+suoraan+ja+koetin+siinä+sivussa+heittää+(ilmeisen+huonoa)+läppää+siitä+angstaamisesta.
Pyydän+anteeksi+tylyä+käytöstäni.+Jos+vielä+jäi+jotain+hampaankoloon,+niin+kerro+ihmeessä.
22.08.2018 00:23
No+ilmeisesti+angstaat+sitten?+;)+Vai+kenties+trollaat?
Ja+olet+oikeassa,+minun+ei+todellakaan+tarvitsisi+nähdä+takiasi+minkäänlaista+vaivaa.+Sinäkin+kuitenkin+olet+vaivannäön+arvoinen.
21.08.2018 14:47
No+jos+haluat+oikeasti+apua,+niin+mene+lääkäriin.
Jos+taas+haluat+vaan+valittaa+ja+anstata,+niin+keep+on+going.+Voihan+se+sekin+auttaa.
Btw+jos+juot+energiajuomia+tai+kahvia,+niin+lopeta.+Myös+säännöllinen+liikunta+parantaa+unirytmiä+kuten+myös+se,+että+malttaa+pistää+viihdelaitteet+illalla+ajoissa+pois+silmistään.
21.08.2018 13:05
No+oletko+käynyt+lääkärissä?
Ja+se,+että+sinua+ei+saa+sängystä+ylös...+Se+on+vaan+herättäjän+ammattitaidottomuutta.
20.08.2018 21:17
Selkäkipu+voi+tosiaan+säteillä+vaikka+mihin.
Voisiko+syy+ollakin+se,+että+ne+housut+eivät+olekaan+tarpeeksi+tiukat+ja+kulkuset+pääsevätkin+kilisemään+liikaa?+Pitäisin+tätä+kyllä+aika+epätodennäköisenä.
Ykkösvastaaja+on+luultavasti+oikeassa+ja+välillä+lääkäreilläkin+on+vaikeuksia+arpoa,+että+mistä+ihmeestä+on+kyse.+Ihmiskeho+osaa+joskus+olla+melko+konstikas+laitos...
20.08.2018 17:54
Ehkäpä+murrosikäsi+on+vielä+alussa,+koska+tässä+vaiheessa+kehitystä+sperma+saattaa+olla+vielä+aivan+väritöntä+nestettä,+joskus+kai+vähän+limamaistakin.
Oletuksena+on+siis+se,+että+se+"jomottava"+tunne+tuntuu+hyvältä+samalla+kuin+lantionpohjassa+tuntuu+lun+lihakset+pumppaa+-+eli+ylipäätään+saat+orgasmin,+etkä+pelkästään+ns.+touhutippoja.
Harjoittelu+tekee+tässäkin+asiassa+mestarin+ja+kärsivällisyys+on+hyve.
20.08.2018 17:48
32 / 111