Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Oldie
profiilit
Oldie
Oldie
Vapaa kuvaus
Järjen ääni.
Aloituksia
5
Kommenttia
2205
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Anonyyminä+on+helpompi+puhua+vähän+herkemmistäkin+asioista.+:)
Mainitsemasi+"supervuoristorata"+kuulostaa+juuri+siltä,+mitä+epäiletkin:+teini-+ja+murrosiän+aiheuttamaa+tunteiden+ylä-+ja+alamäkeä+ja+mielialojen+vaihtelua.+Se+kuuluu+kasvamiseen+ja+toisilla+sekin+on+pahempaa,+kuin+toisilla.
Hyvin+se+Lintsin+reissu+varmasti+menee,+eikä+siellä+tarvitse+varmaan+edes+puhua+paljoa,+sen+kun+vaan+kiljuu+äänensä+käheäksi+muiden+kanssa.+:D
Olet+oikeassa+siinä,+että+tekemällä+rohkeasti+niitä+jännittäviä+asioita+niihin+tottuu+ja+rohkeus+kasvaa.+Siispä+jatka+samalla+linjalla.
Yhdestä+pikkujutusta+on+kyllä+pakko+marmattaa+vähäsen...+Vaikka+termi+"muija"+tuntuukin+kuuluvan+nykyisin+nuorison+normaaliin+kielenkäyttöön,+niin+se+kyllä+kuulostaa+vähän+vanhemman+ihmisen+korvissa+vähän,+noh,+sanotaanko+sivistyneesti,+että+epäkohteliaalta...
Mut+hauskaa+Lintsipäivää!+:)
19.07.2018 03:18
Se,+että+joku+asia+"menee+tunteisin",+ei+ole+väärin.+Se+on+normaalia+ja+jopa+suotavaa.+Ei+liika+herkkyyskään+tietenkään+hyvästä+ole,+mutta+jos+taas+mikään+ei+ikinä+mene+tunteisiin,+niin+psykopaattihan+ihminen+silloin+on.+Omien+tunteiden+huomioon+ottaminen+on+avain+siihen,+että+pystyy+ottamaan+muiden+tunteet+huomioon.
Ehkä+olet+vaan+luonteeltasi+vähän+muita+herkempi,+mutta+se+ei+todellakaan+tee+sinusta+pätkääkään+muita+huonompaa!+Jokainen+meistä+on+yksilö,+niin+myös+sinä.
Jos+olisit+poikani+-+tai+kuka+tahansa+tuttavani+-+ja+sattuisin+vahingossa+saamaan+tietooni+sen,+mitä+olet+tähän+ketjuun+kirjoittanut,+niin+olisin+samaan+aikaan+sekä+äärimmäisen+helpottunut+että+myös+ylpeä.+Se,+että+myönnät+herkkyytesi+ja+ja+osaat+tuolla+tavalla+ajatella+asioita,+on+mielestäni+todella+hienoa!+Ja+en+todellakaan+imartele+sinua+huvikseni.+Olen+oikeasti+tuota+mieltä.
Ja+mitä+niihin+tyttöihin+tulee....+On+kuule+todella+tavallista,+että+sanoja+on+vaikeaa+saada+ulos+kun+jännittää+ja+poskia+kuumottaa.+Mutta+sulla+on+vielä+paljon+aikaa+siihen.+Niinku+puhetta+jo+olikin,+jotkut+tytöt+pitävät+ujoutta+söpönä+ja+olen+varma,+että+tuolla+luonteella+sinun+ei+todellakaan+tarvitse+pelätä+sitä,+että+jäisit+ilman+tyttöystävää.+:)+
Rakastamansa+ihmisen+kanssa+vietetyt+hiljaiset+hetket+ovat+monesti+niitä+elämän+parhaita+tuokioita.
18.07.2018 16:20
Riippuu+ihan+siitä,+että+millaisen+tulevaisuuden+itsellesi+haluat.
13.07.2018 12:59
Itse+menin+aikoinaan+ripille+harmaassa+puvuntakissa+ja+mustissa+housuissa.+Tosin+sää+oli+sellainen,+että+takki+sai+kyytiä+heti,+kun+vaan+mahdollista.+Kauluspaita+oli+valkoinen,+mutta+muunkinvärisiä+muistaakseni+näkyi.
12.07.2018 21:24
Jos+niiden+on+pakko+olla+mustat,+niin+saattaa+jäädä+löytymättä.+Kuminauhatkin+joudut+varmasti+asentelemaan+itse.
Kalastustarvikeliikkeistä+ja+työvaatekaupoista+lähtisin+ensimmäisenä+kyselemään.+Niissäkään+en+ole+kyllä+mustia+nähnyt,+kalakamaliikkeissä+näkyy+vihreitä+ja+duunikampepuolella+huomiovärejä.
12.07.2018 21:21
Kyllähän+tuo+kovasti+menkoilta+kuulostaa.
Muuten,+mielestäni+pituutesi+ei+ikäsi+huomioiden+ole+mikään+"vaa".+:)
En+usko,+että+"valmiiksi"+kehityttyäsi+olet+yhtään+muita+nuoria+neitoja+jäljessä.+Se+vaan+ottaa+hieman+aikaa.
12.07.2018 21:07
Tuossa+iässä+sinun+ei+ole+vielä+tarvinnut+varsinaisesti+saavuttaa+mitään.+Ensimmäinen+tarpeellinen+saavutus+tulee+olemaan+se,+että+saat+peruskoulun+kunnialla+läpi.+Taviselämä+on+ihan+ok+ja+mitään+things+to+do+-+listoja+ei+vielä+tarvitse+olla+ruksittuna.
Saavutuskeskeisessä+lapsuudessa+-+joka+valitettavasti+tuntuu+olevan+se+uusi+normaali+-+ei+ole+mitään+järkeä.+Ei+tarvitse+ihmetellä,+että+nuorison+pahoinvointi+on+lisääntynyt.
Olen+onnellinen,+että+sain+elää+lapsuuteni+aikana,+jolloin+ei+tarvinnut+stressata+siitä,+että+montako+tilaajaa+mun+YouTube-kanavalla+on+tai+että+onko+mulla+sixpack+ja+montako+hoitoo+ja+säätöö+mulla+kuudennen+luokan+aikana+on+ollut.+Sain+olla+rauhassa+lapsi+ja+nuori+ilman+turhia+ulkopuolisia+paineita.+Vasta+näin+aikuisena+olen+tajunnut,+miten+onnekas+olin.
12.07.2018 09:11
Sorruit+mihin?
11.07.2018 22:53
Käytäthän+jonkinlaista+liukastetta?
Myös+voimaa+voisi+koettaa+vähentää.
11.07.2018 22:50
Oletko+koskaan+koettanut+miettiä+sitä,+että+mistä+se+mahdollinen+huono+itsetuntosi+voisi+johtua?
Kun+sinulla+kerran+on+kavereita,+joiden+kanssa+olet,+niin+miten+negatiivinen+asia+se+ujoutesi+on?+Mietin+näet+sitä,+että+onko+sinulle+loppujen+lopuksi+suurta+hyötyä+siitä,+että+koetat+pakottaa+itsesi+johonkin+sellaiseen+rooliin,+jossa+et+tunne+oloasi+mukavalta+ja+joka+ei+ole+osa+sinua.
Jos+vielä+haaveilet+säbäjengiin+paluusta,+niin+voisitko+mennä+sellaiseen+esimerkiksi+jonkin+kaverin+kanssa.+Se+yleensä+laskee+sitä+kynnystä.
Suurin+osa+ihmisistä+jännittää+uusia+tilanteita+ja+pelkää+epäonnistumista.+Kaikki+kuitenkin+epäonnistuvat+joskus.+Täydellistä+ihmistä+ei+olekaan+ja+se,+joka+muuta+väittää+ei+tiedä+oikeasta+elämästä+mitään.
Itsetuntoa+saattaa+vahvistaa+esimerkiksi+se,+että+puhuu+siitä+ongelmasta,+juuri+kuten+sinä+nyt+teet.+Ja+ehkä+sinun+kaverisi+ovat+vain+unohtaneet+kertoa+sinulle,+miten+hyvä+tyyppi+olet.+Positiivista+palautetta+arjen+asioista+unohdetaan+monesti+antaa.
Epävarmuus+näissä+asioissa+on+iässäsi+täysin+normaalia.+Viesteistäsi+kuitenkin+näkee+juuri+tuon:+olet+hyvä+tyyppi!+:)
09.07.2018 16:39
Ihan+vaan+uteliaisuudesta:
Mikä+tekee+niiden+liikkatuntien+ilmapiiristä+huonon?
08.07.2018 23:52
1.+Mitä+se+sinulle+kuuluu?+Vakaumus+on+jokaisen+yksityisasia,+eikä+se+kuulu+muille.
2.+Mitä+väliä+sillä+on?
08.07.2018 07:54
Jokainen+kehittyy+omaa+vauhtiaan.+Toisilla+se+alkaa+aikaisin,+toisilla+myöhään.+Toisilla+se+etenee+nopeasti,+toisilla+hitaasti.
Tilanteesi+ei+kuulosta+mielestäni+mitenkään+huolestuttavan+poikkeukselliselta.+Mitään+faktavastauksia+on+kuitenkin+mahdotonta+antaa+näin+netin+välityksellä.+Vaikka+sinussa+sattuisikin+olemaan+jotain+"vikaa"+(mitä+en+usko),+niin+sen+selvittäminen+vaatisi+lääkärikäynnin.
Perintötekijöillä+on+osuutta+murrosiän+etenemiseen.+Koeta+saada+rohkeutta+jutella+asiasta+isäsi+kanssa,+niin+saatat+saada+vähän+lisää+mielenrauhaa.
08.07.2018 07:48
Joidenkin+mielestä+ujous+on+söpöä.
Yksi+keino+voisi+olla+harrastus,+jossa+tapaa+muita+ihmisiä+ja+joutuu+olemaan+heidän+kanssaan+tekemisissä.+Jos+et+saa+ujoudeltasi+raahattua+itseäsi+sellaisen+pariin,+niin+koettakaa+löytää+sellainen+yhteinen+jonkun+jo+tuntemasi+ihmisen+kanssa.+Myös+joku+tuttu+luotettava+aikuinen+(isä,+sukulainen,+kummi+jne.)+voisi+ehkä+lähteä+mukaan+ja+samalla+tukea+sinua+asiassa.
Voit+myös+aloittaa+ensin+pienistä+piireistä.+Koeta+tutustua+ensin+yhteen+hyvään+tyyppiin,+siitä+voi+sitten+laajentaa.
07.07.2018 16:35
No+jankutuksen+aihehan+on+aina+sama,+mutta+tekstin+laatu+on+mielestäni+välillä+vaihdellut,+siitä+vaan+tuli+tuo+mahdollisuus+mieleen.+Voin+toki+muistaa+väärinkin+aikaisempien+tuotosten+laadun.
07.07.2018 16:21
No+onnittelut+sinulle+ja+ystävällesi+menestyksekkäistä+suhteistanne.+Se,+että+se+on+onnistunut+teillä,+ei+kuitenkaan+tarkoita+sitä,+että+se+onnistuisi+välttämättä+kovinkaan+monella+muulla.
Oletko+koskaan+joutunut+seuraamaan+sivusta,+minkäänlaista+pahaa+oloa+ja+stressiä+parisuhteen+tuomat+paineet+ja+niiden+epäonnistuminen+tuo+nuorille?+Oletko+koskaan+ollut+työsi+puolesta+tai+vapaaehtoisena+paikkailemassa+niitä+jälkiä?+Jos+et,+niin+suosittelen+kokeilemaan.+Sinulla+saattaisi+olla+siellä+oikeasti+annettavaa.+Se+saattaisi+myös+avata+silmiä+sille,+että+nämä+liian+aikaisin+aloitetut+suhdeleikit+aiheuttavat+enemmän+haittaa,+kuin+hyötyä.
Aloittajan+ikäluokan+teini+ei+menetä+elämässään+yhtään+mitään,+vaikka+hän+lykkäisikin+noita+suhdekuvioita+muutamalla+vuodella.+Ne+kyllä+ehtii+aloittaa+vähän+myöhemminkin,+vaikka+armeijaiän+jälkeenkin.
Joo,+YOLO+ja+muuta+paskaa,+mutta+ei+kenenkään+elämä+siitä+pilalle+mene,+jos+malttaa+hoitaa+ensin+koulut+pois+alta+ja+keskittää+teinielämänsä+tukevan+perustuksen+rakentamiseen+ja+alkaa+vasta+sitten+rakentaa+parisuhdetta+siihen+päälle.+Kyllä+se+"oikea"+löytyy+silloin+vähän+myöhemminkin+ja+jos+se+oikea+"oikea"+on+sattunut+löytymään+jo+varhaisteininä,+niin+se+on+kyllä+jaksanut+odottaa.
Vai+eikö+kaikkihetimullenyt-sukupolvi+jaksa+odottaa?
07.07.2018 16:16
Ei+sinun+tarvitse+tehdä+yhtään+mitään.+Teinisuhteet+kun+ei+kestä.
06.07.2018 20:03
Tai+sitten+useampi+käyttäjä+saman+nimimerkin+takana.
06.07.2018 20:01
Unohdit+kertoa+pituutesi.+Se+on+aika+oleellinen+juttu+siinä,+miten+ylipainoinen+olet+-+vai+oletko+ollenkaan.
05.07.2018 21:41
Kertoohan+sekin+ihmisestä+jotain,+että+ei+edes+saa+itse+sitä+toivomaansa+kansalaisaloitetta+aikaiseksi...
Taitaa+olla+trolli+koko+nicci.
05.07.2018 21:38
36 / 111