Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Oldie
profiilit
Oldie
Oldie
Vapaa kuvaus
Järjen ääni.
Aloituksia
5
Kommenttia
2205
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Täällä+olisi+sinullekin+puhekavereita.+Onhan+ainalin+joku+jo+pyytänytkin.
Elämä+on+täynnä+valintoja+nuori+mies.+Joskus+se+on+ihan+itsestä+kiinni.
19.12.2016 20:56
Montako+viestisovellusta+teini+tarvitsee?+Kikki,+insta+direct,+wappi,+snäppi,+skype+(vieläkö+joku+edes+käyttää),+hangouts+ja+nyt+vielä+joku+telegrammi,+mitä+vielä?+Joo+en+tiedä+kaikkia.+:D
19.12.2016 20:40
No+jos+asiat+on+oikeasti+tuolla+tolalla,+niin+eipä+ole+ihme,+jos+osa+nuorisosta+kokee,+että+ketään+ei+kiinnosta+ja+kukaan+ei+välitä+jne...
Siis+onhan+se+luonnollista+että+diggaat+sitä,+jos+saat+skipattua+sen+uhanneen+jälki-istunnon,+eikä+sinua+voi+syyttää.+Mutta+taustalla+onkin+paljon+merkittävämmät+syyt,+eli+pidetäänkö+ihmisistä+kunnolla+huolta,+hyvässä+ja+"pahassa"...
19.12.2016 19:46
No+siis+ei+kai+jälki-istunto+"nollaudu"+jos+ei+ole+suorituspäivänä+koulussa???
Jos+nollautuu,+niin+jo+on+aikoihin+eletty...
Ja+voi+tuota+minun+kysymystäni+pohtia+ihan+muutenkin.+Vaikka+tällä+keskustelulla+ei+olisikaan+väliä,+niin+sinulla+on.
19.12.2016 16:16
Oli+se.+Ja+miten+sinun+itsesi+mielestä+myöhästelyysi+ja+muuhun+kapinointiisi+pitäisi+puuttua?+"Ei+mitenkään"+ei+oikein+toimi,+koska+ns.+pellossa+kasvaminen+ei+tee+ihmisestä+yhteiskuntakelpoista.
19.12.2016 15:26
Tarkoitin+sitä,+että+rangaistuksen+saaminen+sinällään+on+ehkä+jossain+määrin+häpeämisen+arvoinen+suoritus.+On+mennyt+rikkomaan+sääntöjä+ja+mennyt+vieläpä+jäämään+kiinni+siitä.
Miksi+jälki-istunto+olisi+häpeällisempää,+kuin+joku+muu+rangaistus?
Ja+mikä+teidän+nuorten+itsenne+mielestä+olisi+sopiva+rangaistus+siitä,+jos+rikkoo+yhteisiä+sääntöjä+ja+omia+velvollisuuksiaan+vaikkapa+koulussa+tai+kotona?
19.12.2016 15:20
Eikö+kaikki+rangaistukset+ole+lähtökohtaisesti+noloja?
En+minäkään+ajanut+tahallani+ylinopeutta,+en+vaan+huomannut+rekkaa+ohittaessani,+että+nopeusrajoitus+vaihtui+satasesta+kahdeksaankymppiin+ja+niinhän+se+nopeuskameratolppa+sitten+välähti.+Vitutti+kyllä,+mutta+maksoin+sakkoni+mukisematta.+Ja+me+puhutaan+tässä+vaivaisesta+jälki-istunnosta...+Olisiko+armeijatyylinen+kurinpitosakko+tai+vaikkapa+ylimääräinen+palvelus+parempia+rangaistuksia?
Minun+mielestäni+jotain+on+vialla+siinä+vaiheessa,+jos+ihminen+tietää+sössineensä,+mutta+ei+halua+ottaa+vastuuta+teoistaan.+Omat+oikeudet+ovat+kyllä+monella+mielessä+hyvinkin+kirkkaana,+mutta+vastuut+ja+velvollisuudet+tahtovat+sitten+unohtua.
Jälki-istuntosi+voi+tuntua+turhalta,+mutta+annettiinko+se+todella+ilman+mitään+syytä+ja+täysin+mielivaltaisesti?
19.12.2016 13:10
Ylinopeussakot+olisin+jättänyt+mielelläni+maksamatta,+mutta+ei+minulla+ole+koskaan+ollut+tarvetta+koettaa+luikerrella+vapaaksi+niinkin+vähäpätöisestä+rangaistuksesta+kuin+jälki-istunnosta.+Siksi+minä+en+oikeasti+tiedä.+Enlighten+me+please.
19.12.2016 08:56
Niin,+"auttavathan"+ne+huumeetkin,+ja+alkoholi,+tupakkakin+joidenkin+mielestä.+Oman+pahan+olon+peittäminen+kemikaaleilla+on+aika+vanha+keksintö.+
Kemikaalejahan+ne+lääkkeetkin++tietysti+ovat,+mutta+ehkä+kuitenkin+vähän+turvallisempia.+Endorfiinejäkin+voi+saada+verenkiertoonsa+viiltelyä+turvallisemmin+ja+on+saatu+aiemminkin+mm.+kaiken+maailman+neuloilla,+nipistimillä+jne.
Pysyn+edelleen+väitteeni+takana:+viiltely+ON+internet-aikakauden+ilmiö.+Kyllä+pahoinvoivia+teinejä+oli+jo+minunkin+nuoruudessani,+mutta+ei+silloin+viiltelyä+näkynyt,+eikä+siitä+puhuttu+edes+Suosikin+lääkäripalstalla+vai+mikäsenytolikaan.+Ehkä+sitä+joku+harva+teki+silloinkin,+mutta+tällainen+jokapäiväinen+keskustelunaihe+se+ei+ollut.
19.12.2016 01:48
Ihan+vaan+uteliaisuudesta:+Miksi+se+pitäisi+välttää?
18.12.2016 23:29
Viiltely+on+valtaosin++internetin+levittämä+"opittu"+ilmiö.+Pahaa+oloa+on+toki+ollut+kautta+aikojen,+mutta+vasta+netti+teki+viiltelystä+"muodikasta".
Omanlaisensa+avunhuutohan+se+toki+sekin+temppu+on.+Ja+myös+nuorisossa+esiintyvää+ikiaikaista+kokeilunhalua.
18.12.2016 23:24
Kertaus+on+opintojen+äiti+vai+mitensenytmenikään.
18.12.2016 22:52
Kaikki+aikanaan+ystäväiseni,+kaikki+aikanaan.+Jos+tässä+elämässä+joku+on+väistämätöntä,+niin+se+on+vanheneminen+ja+kuolema.
18.12.2016 22:00
Aikuisena+se+kuitenkin+saattaa+tuntua+siltä.
Varmaan+viidellä+prosentilla+on+se+huoleton+nuoruus,+mutta+tietenkin+on+olemassa+huolia+ja+"huolia"...
18.12.2016 21:54
Kuulostaa+entistä+ememmän+ihan+normaalilta+nuoruudelta.
"Oonkohan+mä+ookoo"+ja+"mitähän+muut+musta+ajattelee"+ovat+varmaan+ne+yleisimmät+murheet,+joita+nuoret+päässään+märehtii.+Niin+ja+"oonko+mä+normaali".
Kyllä+se+aikuisuus+sieltä+tulee.+Sen+jälkeen+voi+sitten+alkaa+kaipaamaan+suht+vapaata+ja+huoletontakin+nuoruutta.+😊
18.12.2016 21:28
No+alkaa+kuulostaa+entistä+enemmän+ihan+tavalliselta+nuoruudelta.+Välillä+siis+vituttaa+kympillä+ja+välillä+elämä+hymyilee.
Ja+elämä+voi+olla+joskus+ihan+yleensäkin+tuollaista.
Mutta+yks+juttu:+Jos+muut+ihmiset+eivät+pidä+sinusta,+niin+sinä+olet+luultavasti+ainoa+ihminen,+joka+voi+asiaa+yrittää+muuttaa.
18.12.2016 21:20
No+olisiko+sinulla+lähipiirissä+ketään+sellaista+aikuista,+joka+haluaisi+auttaa+sinua+muutoinkin,+kuin+"viran+puolesta"?+Jos+et+tunne+pystyväsi+puhumaan+vanhemmille,+niin+joku+muu+sukulainen?+Kummi?
Murrosiän+henkinen+vuoristorata+voi+jatkua+vielä+monta+vuotta+sen+jälkeen,+kun+fyysiset+muutokset+ovat+jo+"valmiit".
Jos+tunnet+olosi+jatkuvasti+alakuloiseksi+ja+masentuneeksi,+niin+se+alkaisi+olla+silloin+merkki+siitä,+että+ihan+lääkärivisiitti+olisi+paikoillaan.
18.12.2016 21:01
Kyllä.+Mutta+miksi+se+pitäisi+poistaa?+Jos+et+halua+enää+käydä+täällä,+niin+jätä+tilisi+vaan+"makaamaan".+Tällöin+kukaan+ei+voi+varastaa+nimimerkkiäsi.+Eiku+ai+niin+sinähän+itse+tarjoat+sitä+muiden+vietäväksi+parin+päivän+päästä,+my+bad....
Muuten:+pyydän+anteeksi,+että+olin+tässä+taannoin+ilkeä+sinulle.
18.12.2016 20:19
Koeta+nyt+ensiksi+analysoida+ihan+itse+ja+oikeasti,+että+mistä+tuo+kaikki+oikein+voisi+johtua.
Jos+et+pysty+siihen,+niin+mene+terapiaan.+Pyydä+apua.+Puhu+jollekin+aikuiselle.+Tai+sitten+deal+with+it+ja+odota,+että+se+menee+ohi+murrosiän+jäädessä+taakse.
18.12.2016 20:16
NinnniEe?
Ennen+sitä+nimeä+mieti+SISÄLTÖ.+Sitten+sen+jälkeen+mieti+vielä+uudelleen+sitä+sisältöä.+Sitten+vasta+kannattaa+harkita+sen+kanavan+perustamista+ja+miettiä+nimeä...
18.12.2016 14:41
79 / 111