Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Käyn+täällä+kuten+ennenkin,+jos+ei+ole+parempaa+tekemistä.+Tai,+tekemistä+olisi+aina,+taitaa+tämä+palsta+vain+tuntua+joskus+paremmalta+kuin+kotihommat.
17.04.2017 19:26
Mukavaa+lukea+suuren+enemmistön+mielipidettä+mediasta.+Ylensähän+suunvuoron+saa+vain+yksi+ainoa+oikea+mielipide.+Muut+on+hiljennetty.
17.04.2017 19:10
Minulla+on+huumorintajua+ainakin+omasta+mielestäni.+Monty+Pythonin++huumori+ei+oikein+pure+minuun.+
Nauran+usein+myös+itselleni,+se+on+parempi+kuin+nauraa+lähimmäisilleen.+
Tykkään+kovasti+uusintana+tulevasta+sarjasta+Reinikainen,+sen+huumori+osuu.
16.04.2017 18:55
Minunkin+pelkoni+on+se+että+joudun+vuoteen+omaksi+muiden+armoille.+Kirjoitin+ylempänä+että+en+pelkää+mitään+enää,+tämä+asia+ja+se+että+läheisilleni+tapahtuu+jotain+pahaa+tietenkin+pelottavat+vieläkin.+Olen+sinut+kuoleman+kanssa,+en+toivo+sitä+vielä,+mutta+sekin+tulee+sitten+kun+aika+on+täysi.
16.04.2017 08:42
Sovitaan+niin,+et+kuitenkaan+arvosta+mielipidettäni+.
15.04.2017 20:21
Kuulehan,+en+pelkää+kuolemaa,+tänäänkin+olin+hautajaisissa.+Kun+vanha+ihminen+kuolee,-+se+on+luonnollista.+
Kun+olen+nähnyt++oman+lapseni+ensimmäisen+ja+viimeisen+hengenvedon+loppui+kaikki+pelot,+kuoleman+ja+ihmisten.+
Pahin+on+jo+nähty,+mitä+enää+pahempaa+voisi+tulla?+
Jonniijoutavuudet+huvittaa+tai+säälittää.
Silti+elämä+on+elämisen+arvoista,+olen+iloinen+jokaisesta+hetkestä+jonka+saan+elää+tässä+kunnossa.+Kuolen+sitten+kun+kuolen,+en+mieti+sitä+etukäteen.
15.04.2017 20:12
Pelkäätkö+vanhenemista+H+?+Nyt+olet+jotain+66v,+sitten+olet+76v+jos+et+kuole+sitä+ennen.
Moni+kuolee+ennen+kuudenkymmenen+virstanpylvästä,++joten+häneltä+jäi+paljon+elämättä,+niin+myös+seuraavilla+vuosikymmenillä,+moni+elä+vanhaksi+ja+terveenä,+fyysisesti+ja+psyykkisesti.+Julma+Alzheimer+nitistää+joitakin,+monet+muut+jokin+iän+mukanaan+tuoma+kremppa.+
Jos+sinulle+joku+kertoo+täällä+olevansa+55v,+olisit+varmaan+onnessasi+että+kivaa,+kuten+Dannylla+?
15.04.2017 19:48
Pitääkö+tänne+lähettää+syntymätodistus?+
Mistä+kukaan+muiden+iän+voi+tietää,+paitsi+siitä+mitä+hän+haluaa+kertoa.
Jos+viihtyy+60++palstalla+niin+eikö+se+riitä+syyksi+että+kirjoittelee+tänne.++
Täällä+käy+muistakin+ikäluokista+siitä+syystä+että+palsta+on+vilkkaampi+kuin+50++tai+70++palstat.+
Jos+täyttää+60+tai+70v++niin+muuttuuko+sitä+yhdessä+yössä+erilaiseksi?++100++voi+olla+sellainen+missä+voisi+käydä,+näitä+ei+kuitenkaan+ole+ihan+riesaksi+asti.
15.04.2017 15:11
Olen+huomannut+että+on+liikenteen+tukkona+jos+ajaa+nopeusrajoituksen+mukaan+alueella+jossa+on+kyltti+80+km+h.++
Olen+ärsyyntynyt+kun+roikkuvat+perässä+ja+tekevät+älyttömiä+ohituksia.+On+melkein+pakko+ajaa+kovemmin+kuin+säännöt+määrää,
14.04.2017 20:10
Maltillinen+ja+asiallinen+kommentti.+Noin+ajattelen+myös,+en+vain+osaa+ilmaista+yhtä+hyvin.
12.04.2017 18:50
Tunsin+monia+jotka+olivat+mukana+tässä+"taistelussa".+
Veljeni+yritti+saada+minuakin+mukaan,+en+syttynyt+ajatukselle.+
Näen+paljon+yhtäläisyyttä+nykymeininkiin.+Nyt+ihmetellään+70-lukua,+näinkö+käy+samoin+tälle+ainoalle+oikealle+aatteelle+joka+nykyisin+on+voimassa.
Yleisradiossa+ei+silloinkaan+ollut+kuin+yksi+totuus,+samalta+näyttää+nykyisinkin.
12.04.2017 09:19
Olet+sitten+opiskellut+tärkeimmät+sanat+?
11.04.2017 15:21
En+muuten+haluaisi,+että+ventovieras+tuppaisi+itselleni+vapaaehtoiseksi+sitten+joskus.+Hui+kauheeta+jos+ihan+iholle++<
Juuri+tuota+tarkoitin+kun+kirjoitin+että+kannattaa+olla+varovainen+kun+tarjoaa+apua.+
Kaikki+eivät+ole+kovin+seurankipeitä,+itsekin+olisin+samanlainen.+
Tunnen+kyllä+sellaisia+hoitopaikassa+käydessäni+jotka+ilahtuvat+kovasti+jos+heidän+kanssaan+jutellaan.+Vanhuksetkin+ovat+erilaisia.
Lisäksi+dementoinut+on+joskus+hyvin+epäluuloinen,+eräskin+alkoi+syytellä+hoitajaa+varkaaksi,+ei+sietänyt+silmissään.+Ei+hänellä+mitään+vietävää+varmaan+edes+ollut,+hän+vain+epäili+kaikkea+kun+muisti+ei+pelaa.
11.04.2017 14:42
Anna+ny+mun+pitää+kuvitelmani+:)
En+juuri+katsele+peiliin,+aamulla+kun+raahustan+keittiöön+niin+peilikuva+tulee+vastaan,+ei+mitenkään+imarteleva.+
Näin+minulle+on+sanoneet+kun+kirjoitin,+mukavahan+sitä+on+ollut+kuulla.+
Ehkä+käsität+väärin+nuorekkaan+käytöksen,+ei+se+tarkoita+että+hallitsen+nuorten+käyttämän+kielen+ja+tavat.+
Olen+tällaisena+ihan+mielelläni+säälittävä+ja+naurettava+:)
11.04.2017 13:37
En+edes+pyytänyt+apua,+joku+vanhustyöntekijä+toi+hänet+paljon+kyselemättä.+
En+oikein+ymmärtänyt+mistä+on+kyse,+ihmettelin+laskua+joka+oli+kohtalaisen+iso.+Annoin+hänen+käydä+kun+oli+asioita+toimiteltavana,+olisin+ehtinyt+tehdä+samat+miehen+ollessa+intervallijaksolla.+
En+tietenkään+odottanut+että+tämä+ihminen+olisi+sillä+aikaa+tehnyt+sapuskat+ja+suursiivouksen!+Sanoin+lähtiessä+että+mies+tykkää+istua+jonkin+aikaa+parvekkeella+jos+voisi+auttaa+sinne.
Meillä+ei+nähtävästi+kemiat+toimineet,+tultuani+pelkäsin+että+hän+putoaa+tuolilta+kun+oli+niin+unelias.
11.04.2017 13:20
Älä+muuta+sano.+Kiittämättömyys+on+maailman+palkka+:)
Hän+ei+ollut+ilmainen,+oli+jonkun+järjestön+vapaaehtoinen,+lasku+tuli+perästä.+
Sain+vapaata+pari+tuntia,+en+niin+kauan+kuin+halusin.
11.04.2017 13:05
hmp.f+kirjoitti:+"viha+on+eräänlainen+suoja,+tapa+kertoa+itselleen+ja+ympäristölle+että+rajaa+on+ylitetty+eikä+hyväksy+sitä.+Siinä+mielessä+se+on+tärkeä+tunne,+yksi+tärkeä+askel+kun+käy+läpi+jotain,+jonka+takia+joutuu+vihaamaan."+
Samoin+ajattelen.
On+normaalia+tuntea+vihaa+mikäli+kohtaa+jotain+ilkeää+ja+epäoikeudenmukaista.
Kun+antaa+itsensä+olla+vihainen,+viha+kuihtuu+vähitellen+pois.+Jos+ei+pysty+näyttämään+negatiivisia+tunteitaan+voi+tulla+kroonisesti+vihaiseksi.+
En+ole+lukenut+mistään,+minusta+vain+tuntuu+että+näin+on.+
Vanhemmiten+en+vaivaudu+vihastumaan+pienistä,+pitää+olla+aika+painava+syy.
11.04.2017 12:41
En+lähtisi.+Käyn+hoitolaitoksessa+usein+syöttämässä+ja+katsomassa+muutamaa+hoidettavaa,+en+katso+sitä+vapaaehtoistyöksi
Tämä+vapaaehtoistyö+on+monipiippuinen+juttu.+Siinä+kannattaa+kuunnella+herkällä+korvalla+mitä+tämä+vanhus+oikeasti+haluaa.+
Ei+kaikki+halua+käydä+kerhoissa+ja+ulkoilla,+niin+hassulta+kuin+se+kuulostaakin.+
Jos+vanhus+tarvitsee+apua+vaikkapa+siivouksessa+tai+ruuanlaitossa+niin+olisi+hyvä+jos+saisi+apua,+kaikkien+rahat+ei+riitä+maksettuun+apuun.+
Meillä+kävi+eräs+vapaaehtoinen+omaishoitajuuteni+aikaan,+läksin+kylille,+se+hyvä+puoli+oli+että+ei+tarvinnut+pitää+kiirettä.+Oli+kuitenkin+lukenut+lehtiä+koko+ajan.+Mieheni+ei+halunnut+paljonkaan+seurustella+vieraiden+kanssa+joten+hän+varmaan+turhautui+eikä+enää+yrittänyt+mitään.+Itse+olisin+kysynyt+mitä+voisin+tehdä+sillä+aikaa+kun+omaishoitaja+on+poissa.
11.04.2017 12:12
Otin+kerran+kuvan+jälkikasvusta+kun+koko+perhe+oli+sänkyni+päällä.+
Jokaisella+isommasta+pienimpään+oli+oma+tabletti+vai+mikä+se+olikaan.+Tuli+aika+puhutteleva+kuva.
11.04.2017 10:14
Miksi+heti+alttarille?
Tutustukaa+uudelleen+ja+kokeilkaa+onnistuuko.+
Ettei+mies+ala+olla+raihnainen+ja+tarvitsee+hoitajaa,+ex+vaimo+on+ihan+passeli+sellaiseen,+monen+mielestä.
11.04.2017 09:00
116 / 165