Katsoiko tätä kukaan. Vihanpurkukurssi.
Erottaisin vihaisuuden: jokin hetkellinen tunnetila, kiukunpurkaus jne jossain tilanteessa ja vihan: joka on jotenkin syvempää, pelottavampaa, piilossa olevaa, kaunaisuutta, joka toistuu samankaltaisena ja hakee koko ajan oikeutta jtkn. Mielestäni ihminen voi olla vihan vallassa - sama levy pyörii, mutta vihaisuus voi laantua saman tien ja mielestäni voi kohdistua asiaan tai ihmiseenkin, joka on menetellyt väärin, epäoikeudenmukaisesti jne.
Olen arkiajattelija, enkä mikään ekspertti. Mutta kiinnostaisi muiden ajatukset tuosta aiheesta.
Katsoitko? Efter nio: Viha/Jari Koponen
102
247
Vastaukset
- ei-telkkarii-ei-radioo
Minulla purkautuu villasukka ja olen hyvin vihainen kun en ole varma onko minulla ehyitä varasukkia. Sitten olen purkanut muutaman elektronisen laitteen silleen puoliksi vihapäissäni enkä ole saanut niitä koottua uudelleen.
Itsekin olen purkautunut, naisten kanssa, mutta silloin en ole ollut vihainen.- eivihapuheita
ei ainakaan kannata vihata ihmisiä, joita ei edes tunne.minä tunnen kyllä suurtakin vihaa muutamia tuttavaani kohtaan, mutta he ovat tehneet oikeasti pahoja asioita minulle.mutta niitä ihmisiä en vihaa,jotka eivät ole minulle tehneet pahaa, lukuunottamatta tappotuomion saaneita. annan ihmisten elää omaa elämäänsä ,enkä puutu siihen.yritän vaan päivästä toiseen pitää omat asiani kunnossa ja siinä on tarpeeksi hommaa, kun näitä sairauksiakin on aika paljon. olen valmis auttamaan kyllä lapsiani ja muita tosi avun tarpeessa olevia.
- ent.siivoojaparka
No katsotaas mitä pienipäinen ent.siivoojaparka kirjoitti aiheesta pari päivää sitten:
"""ent.siivoojaparka
23.8.2016 17:43
Vihata jotain ihmistä?
Ei, siihen en pysty. Joistakin tykkää enemmän kuin toisesta ja joistakin tykkää peräti paskaa. Suurin osa ihmisiä minulle on yks hailee, ei herätä mitään tunnetta.
Vihastua voin (aika ohimenevästi) sellaisesta mitä joku tekee, rakastamanikin ihminen (itse mukaan luettuna), mutta en vihaamaan häntä ihmisenä.""""
En ole katsonut kyseistä ohjelmaa, enkä tuon enempää välitä alkaa vatvomaan päivänselvää asiaa, että mikä merkitysero on vihalla, vihata, vihastua, olla vihainen ....
Kyllä niissä eron maistaa jokainen suomenkieltä osaava omassa suussaan, eikä siihen tarvitse olla ekspertti eikä edes arkiajattelija.- Olenhanhuomannut
Oi kun vastauksesi henki ystävällisyyttä, rakentavaa vuorovaikutusta, vanhan ihmisen herttaisuutta, avomielisyyttä, kannustavaa otetta, halua tarkastella ihmisen pimeääpuolta, (Ilmenee joka päivä uutisissa eri puolilla Suomea).
En katsellut, meillä katsellaan Criminal Mindsia siihen aikaan, ei minun tahdosta.
Viha ja vihaisuus. Itsestäni olen huomannut että vihaisuus on kasvava voima jos sen antaa vaan olla. Siitä tulee kierre jossa vihaisuutta, häpeä ja pahaa oloa. Mun mielestä kannattaa ruotia sitä heti alkuunsa ja tahallaan tukahduttaa. Vaikka sanotaan että se pitää purkaa, niin eihän sitä ole pakko purkaa pahana olona.
Viha. On tilanteita kun tuntuisi, ainakin minusta, oudolta olla sallimatta itselleen sen tunteen. Mieti vaikka pedofiilin tai raiskauksen uhreja, pitääkö heidän vaan turruttaa itsensä ja olla anteeksiantavia? Ei minusta.Tuossa lopussa on oikeaa tekstiä, Ihmisellä on oikeus vihata.
Se vaan, missä se raja on, jossa viha on "sallittua", se on usein turhan alhaalla.
Keväällä kuulin,että sairautta ei saa vihata, siitä pitää tykätä, niin sien kanssa on mukavampi elää, ja sitä on mukavampi hoitaa, voi herran pieksut.
Jotenkin paremmin ymmärrettävissä, kun kyseisen ohjeenantaja oli nainen.
Kai se pettymys on vihan sukulainen. Jos on luottanut väärään ihmiseen, ja tullut petetyksi, Eikö se silloin ole oma vika, onko silloin oikeus vihata, vaikka sama se, itsensä siinä naurunalaiseksi tekee. Aikaa myöten itsekin huomaa olevansa naurunalainen
Luulotautiset, psykopaatit ja mustasukkaiset, niille nämä kurssit olisivat paikallaan, mutta eivät taida itse tilaansa tajuta.k-kotton kirjoitti:
Tuossa lopussa on oikeaa tekstiä, Ihmisellä on oikeus vihata.
Se vaan, missä se raja on, jossa viha on "sallittua", se on usein turhan alhaalla.
Keväällä kuulin,että sairautta ei saa vihata, siitä pitää tykätä, niin sien kanssa on mukavampi elää, ja sitä on mukavampi hoitaa, voi herran pieksut.
Jotenkin paremmin ymmärrettävissä, kun kyseisen ohjeenantaja oli nainen.
Kai se pettymys on vihan sukulainen. Jos on luottanut väärään ihmiseen, ja tullut petetyksi, Eikö se silloin ole oma vika, onko silloin oikeus vihata, vaikka sama se, itsensä siinä naurunalaiseksi tekee. Aikaa myöten itsekin huomaa olevansa naurunalainen
Luulotautiset, psykopaatit ja mustasukkaiset, niille nämä kurssit olisivat paikallaan, mutta eivät taida itse tilaansa tajuta.Tunteisiinsa kaikilla on oikeus, mutta sitten on eri asia mitä niillä tekee. Jos huomaa että siitä on itselleen haittaa, tai muille, niin mun mielestä se raja menee siinä. Jos ei ole empatiaa, ei ehkä voi pysäyttää itseään, mutta suurimmalla osalla ihmisistä se kuitenkin on kohdallaan. Että se puuttuu on harvinaisempaa. Silleen saa ihmisestä helposti kuollettavan aseen :/
- SiitäVaanVihaamaan
En ole koskaan vihannut ketään, joskus harvoi voin vihastua kunnolla. Silloin saan kyllä tarvittavan huomion, jos tahdon ilmaista vihastumiseni sen aiheuttajille.
Vihan kantaminen rasittaa ja vahingoittaa vain vihan kantajaa. Se kuluttaa kovin, eikä tuota yhtään mitään hyvää.- SiittäVaanOpiskelemaan
Olen nähnyt ja päässyt seuraamaan läheltäkin. Viha kuluttaa kantajaa, kuten kaikki negatiiviset tunteet, jotka pitäisi yrittää saada puretuksi.
Asiasta voi halutessaan lukea psykologian alkeisoppikirjoista. SiittäVaanOpiskelemaan kirjoitti:
Olen nähnyt ja päässyt seuraamaan läheltäkin. Viha kuluttaa kantajaa, kuten kaikki negatiiviset tunteet, jotka pitäisi yrittää saada puretuksi.
Asiasta voi halutessaan lukea psykologian alkeisoppikirjoista.Asioita voi myös kokea itse, ettei tarvi lukea miten niihin Pitäisi suhtautua :)
Osa psykologian ammattilaisista hakeutuu varmaan alalle koska on omakohtaisia kokemuksia, mutta osa puhuu pelkkää samaa potaskaa kuin muutkin, kuin opetetut papukaijat. Opitaan joku Freudilainen teesi eikä kyseenalaisteta sitä.Lisään vielä, että viha on eräänlainen suoja, tapa kertoa itselleen ja ympäristölle että rajaa on ylitetty eikä hyväksy sitä. Siinä mielessä se on tärkeä tunne, yksi tärkeä askel kun käy läpi jotain, jonka takia joutuu vihaamaan.
Totta kai, kaikki hallitsemattomat tunteet ovat pahasta. Mutta ei se viha muutu itsestään hallitsemattomaksi sen koommin kuin muutkaan äärimmäiset tunteet. Pelko tai rakkaus.- NiinHänSeOnVai
Kaikki eivät voi olla jumalia, kuten sinä ja ehkä muutamat muutkin tällä palstalla.
NiinHänSeOnVai kirjoitti:
Kaikki eivät voi olla jumalia, kuten sinä ja ehkä muutamat muutkin tällä palstalla.
Tule kanssani jumalaksi
laitetaan maailma paremmaksi :))
Olen pahoillani jos töksäyttelevästi ja vähettelevästi esitin oman mielipiteeni ja kokemuksiani. Ei ollut tarkoitus. Saanko anteeksi jos pyöräytän koirankatseen tähän? Tarkoitus oli keskustella, ei mitätöidä.hmp.f kirjoitti:
Lisään vielä, että viha on eräänlainen suoja, tapa kertoa itselleen ja ympäristölle että rajaa on ylitetty eikä hyväksy sitä. Siinä mielessä se on tärkeä tunne, yksi tärkeä askel kun käy läpi jotain, jonka takia joutuu vihaamaan.
Totta kai, kaikki hallitsemattomat tunteet ovat pahasta. Mutta ei se viha muutu itsestään hallitsemattomaksi sen koommin kuin muutkaan äärimmäiset tunteet. Pelko tai rakkaus.hmp.f kirjoitti: "viha on eräänlainen suoja, tapa kertoa itselleen ja ympäristölle että rajaa on ylitetty eikä hyväksy sitä. Siinä mielessä se on tärkeä tunne, yksi tärkeä askel kun käy läpi jotain, jonka takia joutuu vihaamaan."
Samoin ajattelen.
On normaalia tuntea vihaa mikäli kohtaa jotain ilkeää ja epäoikeudenmukaista.
Kun antaa itsensä olla vihainen, viha kuihtuu vähitellen pois. Jos ei pysty näyttämään negatiivisia tunteitaan voi tulla kroonisesti vihaiseksi.
En ole lukenut mistään, minusta vain tuntuu että näin on.
Vanhemmiten en vaivaudu vihastumaan pienistä, pitää olla aika painava syy.
Kaikista raivoisin viha syntyy silloin, kun vihan-kohteelta ei saa mitään vasta-kaikua.
Siksi viha on kateuden veli.
-
Viha raiskauksia tai muita rikoksia kohtaan ei ole aito, ellei se kohdistu ihan lähelle.
Kohteena serkkukin on liian kaukainen.
-
Palstallakin pitää osata huomata viha oikein.
99,99999% palsta-vihasta on pientä leikkiä vain.
Tyyliin: Svidun mamut ja homot.
Tuota harrastavat typerät höpöt.
Tuohon "vihaan" ei kannata puuttua sen enenpää kuin lasten kiukkuun.
Useimmiten Poliisimme pakotetaan "tukistamaan" liikaa.
Poliittisin perustein.
-
Tappavaa vihaa ei yleensä huomaa kukaan.
Harmi vaan, että silloin kun sitä tapahtuu, tehdään siitäkin opettajien ja riemu-maisterien märkä lööppi.
Ihan on samaa kuin Tupakka-Laki.
Ja TAAS poliisimme pakotetaan sanomaan mitä suihinsa syötetään.
Sitä pashaa siis.
-
Ette viittis aloittaa tällaista, koska teillä ei ole osaamista eikä tietoa.
Luette vain typeriä lehtiä ja uutisia.
H.- kannattaapuhua
kyllä vihan tunne kuuluu ihmisten oikeuksiin, mutta kaikki eivät näytä ja kieltävät myös vihan tunnetta itsessään. tästä johtuu useammat karmeat perheampumis tapaukset, ollaan pidetty vihan tunne sisällään vuosikausia ja jossain kohtaa viha vuotaa yli ja sitten tapahtuu kaameaa jälkeä. tämä vain yksi esimerkki siitä,että vihan kannattaa puhua pois jollekin.
- UteliasKisu
Juuri näin. Vihan pitää antaa tulla silloin, kun on sen aika.
- Taviviiva
Hunkszille. Odotankin tähän kaikenlaisia ajatuksia ja saa tähän osaavat, tietävät kirjoittaa.
Teet minut vihaiseksi, kun joka käänteessä ilmoitat, milloin mikin aloitus on mielestäsi skeidaa. Lätistät muut. Älä kuvittele olevasti joku 60 palstan puheenjohtaja. Jände havaita, että vain sinunko aiheesi ovat ylivertaisia. Pitääkö olla jotain lälläri kamaa. Kandeis mennä pubiin häpeämään.
Tämä viha on niin kansallinen piirre ja siitä täytyy ja kestää juuri puhua, ilman vihamielisyyttä.
Tähän mennessä on ollut ihan mielenkiintoisia kirjoituksia kaikki.- ent.siivoojaparka
Hänkö tekee sinut vihaiseksi vai tuletko itse vain vihaiseksi siitä, kun tunnet itsesi lätistetyksi? Miksi tunnet itsesi lätistetyksi, jos kommenttiasi arvostellaan, eikä sinua? Tunteeko hän sinua edes?
- tukijoukottuloo
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Hänkö tekee sinut vihaiseksi vai tuletko itse vain vihaiseksi siitä, kun tunnet itsesi lätistetyksi? Miksi tunnet itsesi lätistetyksi, jos kommenttiasi arvostellaan, eikä sinua? Tunteeko hän sinua edes?
Lurpsis, lurpsis...
- ent.siivoojaparka
tukijoukottuloo kirjoitti:
Lurpsis, lurpsis...
Miksi sinä minua nuolet?
- yäkyäkyäk
Miksi sinä minua nuolet?
Sisäpiirissähän kaikki nuolevat toisiaan.
Ajattelin vain kokeilla, miltä tuntuu kuulua kirnunnuolijoiden nuivaan perheeseen. - ent.siivoojaparka
yäkyäkyäk kirjoitti:
Ajattelin vain kokeilla, miltä tuntuu kuulua kirnunnuolijoiden nuivaan perheeseen.Aaaaha.
No, tervetuloa sisäpiiriin sit. - yököttävää
Tavuviiva on löytänyt mielestään osuvan nikin mollatakseen taas.
- eikö.vaan
yäkyäkyäk kirjoitti:
Ajattelin vain kokeilla, miltä tuntuu kuulua kirnunnuolijoiden nuivaan perheeseen.Ei kannata alkaa kirnun nuolijaksi, tukka kuluu ja tulee kaljuksi. :-)
- Tavuviiva
En tunne lätistyneeni, koska hänhän kirjoittaa niin usein noin muiden aloituksiin. Oletko H:n sisar. Ja sinä vihoittelet, yhden toisen ketjun vuoksi niinhän, kun totesin, että mitä siitä jää käteen. Oletko pitkävihainen. Raahaatko vanhoja juttuja ja kaunoja uusiin.
Menee energiaa hukkaan. Sori vaan.
Ja lue nyt tarkasti uudestaan nuo muiden kommentit, joista sanoin, että tähän mennessä on ollut ihan mielenkiintoisia kirjoituksia kaikki. Kirjoitin sulle tähän valmiiksi senkin uudestaan.- ent.siivoojaparka
Niin ja jos joku kommentti ei sitten miellytäkään sinua, niin vihastut. Syytät jopa kommentoijaa sinun vihaiseksi saattamisestasi vaikka kysymyksessä on pelkkä kommentti, mistä vihastut. Vai tunnetteko toisenne?
- ent.siivoojaparka
Onko sinulla huono omatunto jostain?
En tiedä yhtään, mistä nyt puhut, kun kirjoitit:
""""Ja sinä vihoittelet, yhden toisen ketjun vuoksi niinhän, kun totesin, että mitä siitä jää käteen. Oletko pitkävihainen. Raahaatko vanhoja juttuja ja kaunoja uusiin.""""
Ei harmainta hajua mistä on kysymys. Nikkisikin on minulle melko tuntematonta sorttia. Olenko aikaisemmin edes keskustellut kanssasi? - Tavuviiva
Niin ja jos joku kommentti ei sitten miellytäkään sinua, niin vihastut. Syytät jopa kommentoijaa sinun vihaiseksi saattamisestasi vaikka kysymyksessä on pelkkä kommentti, mistä vihastut. Vai tunnetteko toisenne?
Minusta sinulla on niin kiire kommentoimaan. Suosittelen, että luet aina vielä kerran lävitse sen, mihin viitataan tai sitten kyse on selektiivisestä näöstä....
- ent.siivoojaparka
Tavuviiva kirjoitti:
Minusta sinulla on niin kiire kommentoimaan. Suosittelen, että luet aina vielä kerran lävitse sen, mihin viitataan tai sitten kyse on selektiivisestä näöstä....
Sitähän minä kysyin, että mihin sinä viittaat, että saisin lukea sen.
Koska sinulla ei näy olevan tuon kiireempi kommentoimaan, niin luulisi sinulla olevan aikaa kaivella aivojesi mutkista, mitä selektiv on suomeksi, että sellaisetkin, jotka eivät osaa ruotsia, ymmärtäisivät.
Viha on yksi niitä suuria sanoja (vr. rakkaus) joita toiset käyttävät kevyellä kädellä, toiset raskaalla.
En tiedä osaanko edes vihata ihan koko skaalalla ketään tai mitään. En edes palstakirjoittajia jotka systemaattisesti etsivät virheitä tai kielellisiä epätarkkuuksia muiden kommenteista ja sitten yrittävät keksiä jotain sukkelaa näyttääkseen itse älykkäiltä, fiksuilta ...mutta eivät kykene tekemään yhtään avausta omalla nimimerkillään, koska ovat liian pelkureita ottamaan kritiikiä vastaan. Heitä on joukkoomme siunaantunut useampi kuin yksi, mutta minua paitsi ehkä pienen ärsytyksen ohella ne hieman säälittävät, koska jos ei todellakaan ole mitään enempää annettavaa, niin tarvii yrittää pärjätä niillä korteilla mitä pakasta on jaettu.- ent.siivoojaparka
No voihan nyt hellanlettas!!!!
Paloman sammakko:
"""""" En edes palstakirjoittajia jotka systemaattisesti etsivät virheitä tai kielellisiä epätarkkuuksia muiden kommenteista ja sitten yrittävät keksiä jotain sukkelaa näyttääkseen itse älykkäiltä, fiksuilta ...mutta eivät kykene tekemään yhtään avausta omalla nimimerkillään, koska ovat liian pelkureita ottamaan kritiikiä vastaan...""""
Et siis EDES sellaisia???? Sellaisenko voisi odottaa olevan vihan kaikkein suurin syy? Sinulle tuntemattomat palstan kommentoijat ja heidän kommenttinsa? - bbbbbbbbbbb
Palomaseco.
Miten pystytkin moneen viestiisi saamaan mukaan piikkejä muita kirjoittajia kohtaan.
Vihaa aivan vapaasti, evvk. - ent.siivoojaparka
bbbbbbbbbbb kirjoitti:
Palomaseco.
Miten pystytkin moneen viestiisi saamaan mukaan piikkejä muita kirjoittajia kohtaan.
Vihaa aivan vapaasti, evvk.Koska hänellä (hänen omin sanoin) """ ei todellakaan ole mitään enempää annettavaa, niin tarvii yrittää pärjätä niillä korteilla mitä pakasta on jaettu.""""
Niinhän se on meillä kaikilla, jos tällaista keskustelua nyt voi korttipeliin verrata. - en.kuitenkaan.vihaa
Oot sä puluraukka säälittävä.
- yksikritiikinpelkoinen
Nyt meni hämmästyksen sormi ällistyksen suuhun...
Jos mielestäsi suurin osa kirjoittajista on jälkeenjääneitä idiootteja, jotka vain kateellisina arvostelevat sinun maailmaa syleilevää suvaitsevuuttasi ja ovat vielä rasisteja, piilonatseja, raiskaajia ja homovastaisia piilohomoja, niin miksi alennut osallistumaan näihin sinusta ala-arvoisiin keskusteluihin, joissa ainoastaan pelkurimaisesti lytätään kaikki sinun älykkäät ja kaikkitietävät kannanottosi.
Miksi et siirry keskustelemaan noille asiantuntijapalstoille vertaistesi yli-ihmisten joukkoon ja kerää siellä huomiota yhteiskunnan tukipylväänä.
Maahanmuuttajat, terroriteot, yhteiskunnan jakautuminen ja monet muut tärkeät asiat ovat ratkaisua vailla.
Miksi siis tuhlaat kallista aikaasi yhdentekevän keskustelupalstan parissa, palstan, joka on tarkoitettu vain ajankuluksi ja joutoajan huviksi.
Vai onko se sinun mainostamasi laadukas ja henkisesti vireä elämä kuitenkin täällä? - Tavuviiva
No, kelles tää vuodatus taas oli?
- Tavuviiva
Manu sanoi aikoinaan, että tämähän käy mielenkiintoiseksi..... siteeraan häntä....tämä käy todella mielenkiintoiseksi...
Olen huomannut täällä ringin kyllä, jonka jäsenet välillä sättivät ja välillä tukevat toisiaan.
Olen todella outsideri ja oikeastaan odotan uusia kommentoijia, miehiäkin enemmän, ei kaikki 60 ihmiset voi olla tässä.- NormaaliKundi
Miksi kommentoit tänne?
Tää oli liian helppoa...kuin heittäisi koiratarhaan luun.
Pyydän anteeksi ja kadun syvästi.
(taisin sanoa "joukossamme on useampi kuin yksi....en sanonut "suurin osa"; tätä juuri tarkoitin. Ne tavanomaiset palstatrollit ovat rähähtäneet.)
Kuten sanoin, kaikki on suhteellista, viha ja rakkauskin.
Palstakiusaaminen on aikamme suuri "uusi" ihmissuhdeongelma. Vihan lietsominen anonyymiteetin suojassa on liian helppoa.
Edellinen kommenttini käy hyvin esimerkiksi siitä.- totuus.on
Olet palstatrolli pahimmasta päästä.
totuus.on kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Mutta minusta on kivaa houkutella heitä päivänvaloon.
- nymäähämmästyin
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Mutta minusta on kivaa houkutella heitä päivänvaloon.
Mollaamalla muita?
nymäähämmästyin kirjoitti:
Mollaamalla muita?
@nytmäähämmästyin:
en ole mollannut ketään. Kuvailin erästä tiettyä käyttäytymismallia täällä palstalla ja se koira älähti ja tosi nopeasti tunnisti itsensä kuvauksesta. Loimutin hiukkasen verran ja olla tulla tulipalo.
Minä en nälvi enkä mollaa ketään muita jatkuvasti joka ketjussa, joka toisessa kommentissa. Mutta kysyn vaan sinulta ja muiltakin: miksi teidän mielestä on ok. että joku tietty henkilö muuntelee toisten sanoja, kääntää asiat päälaelleen, irvistelee hanskansa takana, heittelee kiviä ja piiloittaa käden päivästä toiseen ja kuukaudesta toiseen ja kukaan ei reagoi, mutta jos minä vähän sanon jotain niin saan vihaisen lauman kimppuuni?- Tavuviiva
totuus.on kirjoitti:
Ja kelles tää oli. Kandeis sanoa suoraan.
- bbbbbbbbbbb
Paloma.se.co kirjoitti:
@nytmäähämmästyin:
en ole mollannut ketään. Kuvailin erästä tiettyä käyttäytymismallia täällä palstalla ja se koira älähti ja tosi nopeasti tunnisti itsensä kuvauksesta. Loimutin hiukkasen verran ja olla tulla tulipalo.
Minä en nälvi enkä mollaa ketään muita jatkuvasti joka ketjussa, joka toisessa kommentissa. Mutta kysyn vaan sinulta ja muiltakin: miksi teidän mielestä on ok. että joku tietty henkilö muuntelee toisten sanoja, kääntää asiat päälaelleen, irvistelee hanskansa takana, heittelee kiviä ja piiloittaa käden päivästä toiseen ja kuukaudesta toiseen ja kukaan ei reagoi, mutta jos minä vähän sanon jotain niin saan vihaisen lauman kimppuuni?Sinusta ei pidetä.
bbbbbbbbbbb kirjoitti:
Sinusta ei pidetä.
Sinusta pidetään vielä vähemmän, mutta sinua ei voi mollata kun et ole kukaan.
Paloma.se.co kirjoitti:
Mutta nyt saa riittää.
Pidetään pieni paussi, en jouda nyt olemaan tässä koko aikaa.Paloma.se.co kirjoitti:
@nytmäähämmästyin:
Minä en nälvi enkä mollaa ketään muita jatkuvasti joka ketjussa, joka toisessa kommentissa. Mutta kysyn vaan sinulta ja muiltakin: miksi teidän mielestä on ok. että joku tietty henkilö muuntelee toisten sanoja, kääntää asiat päälaelleen, irvistelee hanskansa takana, heittelee kiviä ja piiloittaa käden päivästä toiseen ja kuukaudesta toiseen ja kukaan ei reagoi, mutta jos minä vähän sanon jotain niin saan vihaisen lauman kimppuuni?Sun kannattaa olla tyytyväinen kun mesoamatta ja riitelemättä saat huomiota. Sehän tarkoittaa että kommenttejasi luetaan ja funtsitaan, toisin kuin jotkut jotka ovat todenneet että ainoa keino tulla huomatuksi on kiukuttelu ja tahallinen ärsyttäminen.
Mullakin on omat "fanini" jotka todennäköisesti klikkailevat tottumuksesta alapeukkua mun viesteille. Ei ne haittaa mua, jos haittais kirjoittaisin puskista kuten nekin.
Sä olet yksi palstan tason nostajista ja niin paljon täällä on kaikenlaista kuraa että mä alan pitää itseänikin sellaisena.- bbbbbbbbbbb
expimot kirjoitti:
Puhu vain omasta puolestasi puskakyräilijä.
Mikä sää luulet olevas.et yhtään mikään.evvvk.
- bbbbbbbbbbb
Paloma.se.co kirjoitti:
Olen mää mää ihan yht hyvä ku sää ;))))
- ent.siivoojaparka
expimot kirjoitti:
Puhu vain omasta puolestasi puskakyräilijä.
Nouseeko palstan taso todellakin toisia kommentoijia nimittelemällä?
Silloin olette tosiaankin parhaasta päästä palstan tason nostajia Paloman kanssa.
Onnittelen! bbbbbbbbbbb kirjoitti:
Mikä sää luulet olevas.et yhtään mikään.evvvk.
Mä luulen olevani sellainen joka kirjoittaa vakionikillä ja ottaa vastaan mitä tulee. En eri nimimerkkien takana välillä lepertele ja välillä öykkää.
Palomasta poiketen saatan välillä vähän töksäyttääkin, mutta vain sellaisille jotka ansaitsevat sen. En koskaan aloita.- bbbbbbbbbbb
expimot kirjoitti:
Mä luulen olevani sellainen joka kirjoittaa vakionikillä ja ottaa vastaan mitä tulee. En eri nimimerkkien takana välillä lepertele ja välillä öykkää.
Palomasta poiketen saatan välillä vähän töksäyttääkin, mutta vain sellaisille jotka ansaitsevat sen. En koskaan aloita.Vakinikkini näet nimimerkin kohdalla. Yhtä hyvä kuin sunkin.
- ent.siivoojaparka
expimot kirjoitti:
Palomasta poiketen saatan välillä vähän töksäyttääkin, mutta vain sellaisille jotka ansaitsevat sen. En koskaan aloita."Palomasta poiketen"?
Yllytätkö nyt minua kopsaamaan tänne kaikki, millä Paloma on nimitellyt toisia kommentoijia?
Kyllä te olette ihan yhtä "suvaitsevaisia" teitä eri mieltä olevia kohtaan. - nakivikki
bbbbbbbbbbb kirjoitti:
Vakinikkini näet nimimerkin kohdalla. Yhtä hyvä kuin sunkin.
hahhahahaa johan pomppas vakinikki!!!!!!!!
- onkovakinikki
nakivikki kirjoitti:
hahhahahaa johan pomppas vakinikki!!!!!!!!
Entä sulla? Ei oo ;))))
- totuusjulkitaas
Paloma.se.co kirjoitti:
@nytmäähämmästyin:
Minä en nälvi enkä mollaa ketään muita jatkuvasti joka ketjussa, joka toisessa kommentissa. Mutta kysyn vaan sinulta ja muiltakin: miksi teidän mielestä on ok. että joku tietty henkilö muuntelee toisten sanoja, kääntää asiat päälaelleen, irvistelee hanskansa takana, heittelee kiviä ja piiloittaa käden päivästä toiseen ja kuukaudesta toiseen ja kukaan ei reagoi, mutta jos minä vähän sanon jotain niin saan vihaisen lauman kimppuuni?Nyt on tietenkin kyse Hunksista.
Ainakin tuntomerkit pitävät paikkansa.
Himskatti kun multa meinasi pihvit palaa silla aikaa kun oli "pakko" olla täällä pitämässä sateenvarjoa ettei tule kaikki loka niskaan, kun uskalsin sohaista ampiaspesään.
No, se siitä.
Tämän palstan henki ja sielu ovat palstan monivuotiset vakionikit ja rekisteröidyt käyttäjät. Hyviä kirjoittajia monet ja hyviä tyyppejä melkein kaikki. Mielipiteitä vaihdellaan ja asioista ollaan eri mieltä, mutta menemättä henkilökohtaisuuksiin, kuten esim. korppiksen erinomaisessa ketjussa hyvinvointivaltiosta.
Kadun hieman että kommentoin tähän ketjuun ottaen kantaa nettihäiriköintiin ja nettikeskustelujen vihaviesteihin; jotkut suoria ad hominem eli siis henkilöön kohdistuvia verbaaleja hyökkäyksiä, jotkut stalkkausta (perässä hiihtoa ja sanojen vääntelemistä, virheiden etsintää ja ivailua) jotkut taas pelkkää pahantahtoista kettuilua ja mollaamista. Merkittävintä että nämä häiriköt eivät juuri koskaan aloita omia keskusteluja koska heillä ei ole muuta kiinnostuksen kohdetta kuin häiritä muiden keskustelija ja samalla tulla kuulluksi ja nähdyksi.- ent.siivoojaparka
Onko palstan henki ja sielu alkanut voimaan noin huonosti siitä, että tänne teidän valiojoukkoonne on saapunut muukalaisia? Muukalaisvihaako?
Käsittääkseni palsta ei ole tarkoitettukaan vain meille muutamille monivuotisille rekatuille, vaan kaikille yli kuuskymppisille. Säännöt hyväksyvät rekisteröimättömänä kirjoittelun kaikille näille palstoille. Miksi sinun on niin vaikea hyväksyä se, sopeutua sääntöihin ja erilaisiin keskustelijoihin alkamatta mollaamaan uudempia tulokkaita? Aivan kuin etsisit virheitä niistä, jotka eivät kirjoita rekkautuneina.
Palstallahan ei ole mitään pakkoa tehdä omia aloituksia (sääntöjen mukaaan). Monet rohkeat puskat niitäkin ovat tehneet, aika paljonkin, enemmänkin kuin rekatut, mutta ei nekään oikein näy kelpaavan ladylle, jos ei ole monivuotisen rekatun tekemiä.
Ps. Minäkin olen rekattu ja monivuotinen palstalla, mutta ei minua silti häiritse rekkaamattomat, sillä olen niin tällainen kiltti ja suvaitsevainen. - juuri.noin
Juuri noin.
En ole vielä löytänyt mistään virallista jaottelua että palstalla kuuluisi olla ns. ydinporukka ja sivulliset Paloma. Minusta hyvä että otit vihaviestit esille, tämähän on mainio paikka keskustella asiasta.
Kyllä se näin on, että jos aloituksen tekee, asettaa itsensä alttiiksi vihanpurkauksille. Ei ihme ettei niitä tehdä enempää, öhm aloituksia siis. Aina ei tiedä mihin varautua, ja jos näytät haavoittuvaisuuttasi, se otetaan hampaisiin heti.
Sinänsä terapeuttista, koska joudut kohtaamaan omat huonoimmat puolet, punnitsemaan olenko tuollainen. Harvemmin on kyse rakentavasta tai todellisesta kritiikistä kuitenkaan, enemmän kyse vihakirjoittajan omasta halusta olla näkyvä, näin mä näkisin. Tai kostosta, koska jos väität vastaan tai heität pallon takaisin syliin, kosto on seuraava askel. Mutta palstalla on "muotia" olla vastarannan kiiski, nokkia tekstistä ne palat mistä on eri mieltä ja retostella niillä. Kannustaminen ja ystävällisyys on nuolemista.
Täällä on haasteellista pysyä muuttumattomana, olla paineesta huolimatta oma itsensä ja kulkea omaa tiensä.hmp.f kirjoitti:
Paloma. Minusta hyvä että otit vihaviestit esille, tämähän on mainio paikka keskustella asiasta.
Kyllä se näin on, että jos aloituksen tekee, asettaa itsensä alttiiksi vihanpurkauksille. Ei ihme ettei niitä tehdä enempää, öhm aloituksia siis. Aina ei tiedä mihin varautua, ja jos näytät haavoittuvaisuuttasi, se otetaan hampaisiin heti.
Sinänsä terapeuttista, koska joudut kohtaamaan omat huonoimmat puolet, punnitsemaan olenko tuollainen. Harvemmin on kyse rakentavasta tai todellisesta kritiikistä kuitenkaan, enemmän kyse vihakirjoittajan omasta halusta olla näkyvä, näin mä näkisin. Tai kostosta, koska jos väität vastaan tai heität pallon takaisin syliin, kosto on seuraava askel. Mutta palstalla on "muotia" olla vastarannan kiiski, nokkia tekstistä ne palat mistä on eri mieltä ja retostella niillä. Kannustaminen ja ystävällisyys on nuolemista.
Täällä on haasteellista pysyä muuttumattomana, olla paineesta huolimatta oma itsensä ja kulkea omaa tiensä."humps"
Kuten niin monet ovat huomautelleet jo ajat sitten:
Älä yleistä.
-
Minulla ei ole vaikeuksia pysytellä omana itsenäni.
Tuli tupaani sitten lutusta tai luntusta.
Koska minä en tunne koskaan tarvetta alkaa näytellä.
H.hunksz kirjoitti:
"humps"
Älä yleistä.
-
H.Ei ollut tarkoitus yleistää, oli tarkoitus kertoa omista kokemuksista.
Kyse ei ole näyttelemisestä. Meissä kaikissa on kuitenkin monta puolta, lutusta ja luntusta, on kyse siitä minkä puolen itsestään haluaa näyttää, ja millä vivahteilla. Usein seura tekee kaltaisekseen. Oletko sinä siis yksi jota seurataan?hunksz kirjoitti:
"humps"
Älä yleistä.
-
H.Siis, haasteellista on ottaa vastaan toisen energiaa, antamatta sen vaikuttaa itseensä millään tavalla. Näin itse koen sekä IRL että netissä. Hän, jolle tämä ei tuota vaikeuksia, olisi hyvä teini-vanhempi.
hmp.f kirjoitti:
Paloma. Minusta hyvä että otit vihaviestit esille, tämähän on mainio paikka keskustella asiasta.
Täällä on haasteellista pysyä muuttumattomana, olla paineesta huolimatta oma itsensä ja kulkea omaa tiensä.Vielä tuokin, että otetaan retosteltavaksi asiat joista ei olla samaa mieltä on ok, mikä ei ole ok ja mihin lähinnä tähtään on kaikki nää ei-johdonmukaiset sanojen tai lauseiden poimiminen tekstistä ja laittamalla ne toisenlaiseen asiayhteyteen niille saadaan aivan toisenlainen merkitys. Täällä on ainakin yksi joka on mestari siinä.
Negatiivista energiaa on aivan liian helppo purkkaa anonyymiteetin suojassa. Tai yleensäkin, nettipalstoilla. Keskustelimme täällä kotiväen kanssa siitäkin, kaikki kolme jotka asumme täällä olemme aktiivisia eri keskusteluryhmissä, vaikkakin minä olen ainoa joka osallistuu suomi 24:n keskusteluihin.
- ei.pidä.paikkaansa
Millaisia häiriköitä?
Tietenkin he jotka ovat päivittäin keskustelemassa palstoilla ovat vakionikkejä, jotka muodostavat sisäpiirin, eli keskustelevat, vaihtavat mielipiteitä, ehkä riitelevätkin välillä keskenään.
Sitten on meikäläisiä, jotka käyvät silloin tällöin vilkaisemassa ja joskus laittavat mielipiteensä jonnekin väliin jos keskustelun aiheena oleva asia kiinnostaa, sen enempää häiriköimättä, haukkumatta, riitelemättä, mollaamatta. Laittavat koneen kiinni ja unohtavat vastaako joku vai ei. Ehkä joskus sitten vilkaisevat onko jotakin kiinnostanut kommentti, ehkä vastaavat tai jättävät silleen sen kummenpia reagoimatta.
Yleensä uudet aloitukset jäävät tekemättä juuri sen takia että ei istuskella koneen äärellä päivisin.
Muita asioita hoidettaessa saatetaan vilkuilla keskustelujakin, tai aiheita löytyisikö mitään mielenkiintoista keskusteltavaa.
Nykyisinhän on muitakin keskustelukanavia kuin s24, saattaa olla enemmän keskusteltavaa toisaalla tuttavien kanssa ja nämä keskustelupalstat jäävät väliin.
Ehkä kaikilla keskusteluihin osallistujilla ei olekaan tarvetta tulla kuulluiksi ja nähdyiksi? Ylläpidon Hunzk kaataa taas "vihan maljoja" :))))
- Tavuviiva
Huomenta.
Nyt pyydän isosti anteeksi yhden asia johdosta ent.siivoojaparalta. Todella tarkistin toisen ketjun, johon viittasin. Mainitsen sen kirjoittajan nimimerkin tässä: siilimuori jtkn. En nyt sitten ihmettelekään reaktiotasi, mihin olit oikeutettu. Olitkin skutsissa. Ja rupesinpa riehumaan radalla minäkin. H:n osalta olen edelleen kyllästynyt heittoihin, joita sanon lätistämisiksi, koska on harmi, sillä toisaalta kirjoitukset ovat muutoin persoonallisia. Yritän nähkääs nyt aamuaivoin olla sovitteleva.
Kun näitä luin, mietin, mitähän tuo J. Koponen miettisi tästä ketjusta.
Aloituksesta jossain vaiheessa mentiin niin ylinopeudella sivuraiteille ja sotkinpa itsekin tätä keittoa. Tulipa kolinaa. Vihakurssiko tästä tuli?
Pystyykö kukaan palaamaan alkuperäiseen asiaan, aiheeseen enää?
Hyvä se, joka pystyy.
Nimimerkeistä sanoisin, että ne eivät ole mielestäni oleellisia ja vaikka vaihtelisi kaikenaikaa, siis muoto. Sisältö on se, mikä kiinnostaa.
Kirjoitan välillä niimimerkinkin väärin jo ja nappia on painettu, lentänyt galaxiin.......En yhtään tiedä mistä tässä on kysymys mutta......
"Mainitsen sen kirjoittajan nimimerkin tässä: siilimuori jtkn. "
Siis kirjoittaja vai ketjun aloittaja?- Tavitavuviivamerkki
Niin tämä ei ollut tässä yhteydessä lainkaan sinulla. Tämä oli ent.siivoojaparalle, jolta haluan pyytää anteeksi. Olisin halunnut pitää ketjun yleisellä tasolla, kuten sen aika monet olivat ymmärtäneetkin.
Tavitavuviivamerkki kirjoitti:
Niin tämä ei ollut tässä yhteydessä lainkaan sinulla. Tämä oli ent.siivoojaparalle, jolta haluan pyytää anteeksi. Olisin halunnut pitää ketjun yleisellä tasolla, kuten sen aika monet olivat ymmärtäneetkin.
Ja mainitsit minun nikkini vain sen vuoksi koska aloitin ko ketjun vai?
Halutaan siis takaisin...
Hunksista Hunksiin?
-
Kuten hunksi jo aiemmin on kirjoittanut, viha on kateuden veli.
Se tarkoittaa: Asian viisaanpi erittely johtaa alkuperäisen kirjoittajan salaiseen vihaan ja inhoon.
Minulla on erittäin hyvä taipumus viisaanpaan kirjoittamiseen.
Tosin, tavu-paloma sanoo taipumustani persoonalliseksi.
Tavallaan totta tuokin, paha on kirjoittaa toisella persoonalla.
Senhän me olemme jo huomanneet nimmarin-vaihtelijoista.
H.Huomenta :)
Ei minua häiritse pätkääkään se että kirjoitetaan puskasta. Tai että tulee uusia kirjoittajia; sehän on ainoastaan positiivista. Että jokainen käy palstalla niin usein tai niin harvoin kuin itse haluaa ja kommentoi ketjuihin jotka tuntuvat kiinnostavilta. Kaikki tää on aivan normaalia. Kirjoittelun monimuotoisuus ja miten jokainen yksilö tulkitsee keskustelupalstan antia ja käyttötapaa on juuri yksi tämän sivun vetonauloista. Kaikki käy.
Asia mihin puutuin (taas kerran) on se että kirjoitetaan toisista kirjoittajista, ei asiasta. Että (vaikka säännöt sen sallivatkin) on mahdollisuus kirjoittaa puskasta vaikka olisi rekkautunut. Että jahdataan ja mollataan muita kirjoittajia. Että väännellään ja käännellään sanottua sopimaan omaan agendaan. (Esim. aikaisemmin tässä ketjussa jossa minua syytettiin siitä että en voi hyväksyä uusia kirjoittajia ja että mielestäni puskasta ei voi tulla mitään asiallista: erinomainen esimerkki siitä miten sanat irroitetaan asiayhteydestä ja niiden alkuperäinen merkitys käännetään lähes päinvastaiseksi: non sequitur. Olin vain sanonut että nämä kiusanhenget ja riidanlietsojat eivät tee omia aloituksia vaan tulevat muiden ketjuihin hämmentämään soppaa. Tosin monet ilman nimimerkkiä tehdyt aloitukset saattavat tietenkin olla reksiteröityjen käyttäjien tekemiä, mutta eivät ole halunneet laittaa omaa puumerkkiään kirjoituksensa alle).
Nettikiusaus ja vihapuheet sivuavat aloituksen aihetta jollakin tapaa."Paloma.se.co"
Oletko väsynyt lutuseni?
Lipsuuko jotenkin?
Kirjoituksesi tyyli muistuttaa erästä jankuttajaa.
Normaalistihan pystyt hyvin pitämään ne erillään.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Oletko väsynyt lutuseni?
Lipsuuko jotenkin?
Kirjoituksesi tyyli muistuttaa erästä jankuttajaa.
Normaalistihan pystyt hyvin pitämään ne erillään.
H.Aikaseen aamusta, mutta lipsua? Minäkö?
Älä höpise, minä en koskaan lipsu.
Ja jos kirjoitukseni tyyli muistuttaa jotain muuta kirjoittajaa...ja ne se ei voi olla aivan pelkkää sattumaa. Muutkin kirjoittavat normaalitekstiä, en vain minä.- ent.siivoojaparka
Hieno piruetti, aivan loistava, balleriina Paloma.
Sanotaan illan olevan aamua viisaampi, mutta lauantaiaamu näkyy olevan perjantai-iltaa viisaampi. Taisit ottaa illalla koko viikon viiniannokset yhdellä kertaa? - Korppis1
Hieno piruetti, aivan loistava, balleriina Paloma.
Sanotaan illan olevan aamua viisaampi, mutta lauantaiaamu näkyy olevan perjantai-iltaa viisaampi. Taisit ottaa illalla koko viikon viiniannokset yhdellä kertaa?Etsitkö huomiota?
Oletko turhautunut?
Tunnetko kateutta/vihaa? (Nämä tunteet liittyvät toisiinsa.)
Pidätkö itseäsi "näsänä?
Haastatko riitaa?
Vastaan puolestasi, kyllä. - ent.siivoojaparka
Korppis1 kirjoitti:
Etsitkö huomiota?
Oletko turhautunut?
Tunnetko kateutta/vihaa? (Nämä tunteet liittyvät toisiinsa.)
Pidätkö itseäsi "näsänä?
Haastatko riitaa?
Vastaan puolestasi, kyllä.No mitästä sitten kysyt, jos uskot tietäväsi vastaukset.
MInä kysyn yleensä vai sellaista, mitä en oleta tietäväni varmaksi.
- Tavumerkki
Kyllä Paloma erittelee mielestäni ymmärrettävästi, hyvin tapaan kirjoittaa ja ihan ok. Yritän ja epäonnistun siinä, ettei kaikkea tulisi kirjoitettua niin subjektiivisesti. Siksi tuossa vähän ennen viittasin keskusteluun yleisellä tasolla. En nyt oikein osaa vihata ja inhota täällä ketään, mutta kuten yllä jossain sanoin, että vihastuin, joo joskus vihastun. Ja edelleen ei se muoto, vaan se sisältö.
Mehän itse kutistetaan joku asia, ja eihän tuo aloitus ollut kuin jonkin ajankohtaisin jutun siirtämistä tänne. Näen, että niitä ovat muutkin tuoneet.
Paloma kerkesi käyttää sana muukalainen, mikä on kuvaavaa, kun huomaa töksähtäneensä rinkiin. Olen noin kuukauden ikäinen, että zepäs ziitä.
Niin ja kait meidän asenteista on kiinni, olemmeko avoimia eli luemmeko toisten ajatuksia, kuulemmeko ja kuulemmeko oikein.
Mieluummin näkisin sen, että ihmiset kysyisivät, että mitä tarkoitat tuolla tai tuolla kuin, että sä oot tuollainen tai tällainen, koska harvoinhan se todellakaan pitää paikkaansa.
Joskus on myös väitetty, että naiset analysoivat asiat puhki, rikki....tiedä sitten, onko näin.- de-meter
"Joskus on myös väitetty, että naiset analysoivat asiat puhki, rikki....tiedä sitten, onko näin" kirjoittaa aloittaja.
Näin on. Ainakin omalla kohdallani. Analysointi taitaa myös olla parhaita vihanhallintakeinoja, jos nyt katsotaan, että vihaa tulisi hallita. Huumori on myös hyvä, jos luonteessa on siihen taipumusta.
Minustakin kiukku, harmistus ja vihastus ovat ohimeneviä tunteita. Anti olla. Syvää, sitkeä vihaa taitaa aika harva tuntea ellei se sitten ole sidoksissa totaalisen kielteiseen elämänasenteeseen.
Vitsinä on kerrottu henkilöstä, jolla on tasainen luonne: aina vihainen. Minusta silloin on kyse elämänasenteesta: oma historia ja kiivas luonne tekevät sen, että ihminen on ikään kuin aina puolustuskannalla. Jokusen tällaisen henkilön olen tuntenut. Selviytyjiä he ovat, mutta millä hinnalla ?
Mielen asiantuntijat kai katsovat, että vaarallisin viha on se, jota henkilö ei itse tiedosta ja ota omiin nimiinsä vaan painaa sen alas tai sijoittaa toisiin.
Joskus vihapuhe tekee täälläkin eri mieltä olevat vihaiseksi..))
Meidän ikäpolvi taitaa jo olla turvassa suurten tunteitten kohdalla. Vai puhunko vain itsestäni ?..)) Pystyy tarvittaessa ottamaan etäisyyttä asioihin ja pysymään coolina. Toisaalta ikääntyessä voi myös tulla haavoittuvammaksi ja jos itsekunnioitusta on, voi myös reilusti ottaa nokkiinsa, jos joku tulee valittamaan..)) - Taviviiva
De-meter: hyvin ja viisaasti kirjoitettu.
de-meter kirjoitti:
"Joskus on myös väitetty, että naiset analysoivat asiat puhki, rikki....tiedä sitten, onko näin" kirjoittaa aloittaja.
Näin on. Ainakin omalla kohdallani. Analysointi taitaa myös olla parhaita vihanhallintakeinoja, jos nyt katsotaan, että vihaa tulisi hallita. Huumori on myös hyvä, jos luonteessa on siihen taipumusta.
Minustakin kiukku, harmistus ja vihastus ovat ohimeneviä tunteita. Anti olla. Syvää, sitkeä vihaa taitaa aika harva tuntea ellei se sitten ole sidoksissa totaalisen kielteiseen elämänasenteeseen.
Vitsinä on kerrottu henkilöstä, jolla on tasainen luonne: aina vihainen. Minusta silloin on kyse elämänasenteesta: oma historia ja kiivas luonne tekevät sen, että ihminen on ikään kuin aina puolustuskannalla. Jokusen tällaisen henkilön olen tuntenut. Selviytyjiä he ovat, mutta millä hinnalla ?
Mielen asiantuntijat kai katsovat, että vaarallisin viha on se, jota henkilö ei itse tiedosta ja ota omiin nimiinsä vaan painaa sen alas tai sijoittaa toisiin.
Joskus vihapuhe tekee täälläkin eri mieltä olevat vihaiseksi..))
Meidän ikäpolvi taitaa jo olla turvassa suurten tunteitten kohdalla. Vai puhunko vain itsestäni ?..)) Pystyy tarvittaessa ottamaan etäisyyttä asioihin ja pysymään coolina. Toisaalta ikääntyessä voi myös tulla haavoittuvammaksi ja jos itsekunnioitusta on, voi myös reilusti ottaa nokkiinsa, jos joku tulee valittamaan..))Lauantaipäivää ; ))
Eilen kiukustuin ja vereni kuohu. Autoani en ole saanut korjattua, korjaamon ruuhkan takia. Saan ajaa sanoivat viimeksi, mutta nyt en enää koska tyhjäkäynti alkoi sheikkaamaan.
Käsien levitystä ja pahoittelua, odotusta ensiviikkoon. Rahoitus on kaiketi järjestyksessä maahantoja 50 % ja kuka maksaa loput on neuvottelujen alla.
No, onneksi minulla on Petzen auto käytössä, joten ajoin mökille kiukkuani purkamaan. Puuhastelin raittiissa aurinkoisessa säässä kolmisen tuntia ja se oli siinä, sain tyyneyden.
"Tavallisten täytyy elää kuuliaisina, heillä ei ole oikeutta rikkoa lakia, koska he kuten sanottu ovat tavallisia ihmisiä.
Poikkeuksellisilla sitä vastoin on oikeus tehdä kaikenlaisia rikoksia ja kaikin tavoin loukata lakia juuri siitä syystä, että he ovat poikkeuksellisia ihmisiä."
Dostojevski, Rikos ja rangaistus,- de-meter
korppis kirjoitti:
Lauantaipäivää ; ))
Eilen kiukustuin ja vereni kuohu. Autoani en ole saanut korjattua, korjaamon ruuhkan takia. Saan ajaa sanoivat viimeksi, mutta nyt en enää koska tyhjäkäynti alkoi sheikkaamaan.
Käsien levitystä ja pahoittelua, odotusta ensiviikkoon. Rahoitus on kaiketi järjestyksessä maahantoja 50 % ja kuka maksaa loput on neuvottelujen alla.
No, onneksi minulla on Petzen auto käytössä, joten ajoin mökille kiukkuani purkamaan. Puuhastelin raittiissa aurinkoisessa säässä kolmisen tuntia ja se oli siinä, sain tyyneyden.
"Tavallisten täytyy elää kuuliaisina, heillä ei ole oikeutta rikkoa lakia, koska he kuten sanottu ovat tavallisia ihmisiä.
Poikkeuksellisilla sitä vastoin on oikeus tehdä kaikenlaisia rikoksia ja kaikin tavoin loukata lakia juuri siitä syystä, että he ovat poikkeuksellisia ihmisiä."
Dostojevski, Rikos ja rangaistus,Kannattaisi varmasti alkaa pitää itseään poikkeuksellisena ihmisenä, korppis..)) Uskon, että ainakin taiteilijat joskus ottavat oikeuksia ja vapauksia tuohon vedoten.
Asioiden toimimattomuus tai huono hoito saavat kyllä minutkin hiiltymään, etenkin jos sitä pidetään "normaalina" ja/tai osoitetaan välinpitämättömyyttä. - de-meter
Taviviiva kirjoitti:
De-meter: hyvin ja viisaasti kirjoitettu.
Kiitos itsellesi hyvästä aihevalinnasta, tavuviiva.
de-meter kirjoitti:
Kannattaisi varmasti alkaa pitää itseään poikkeuksellisena ihmisenä, korppis..)) Uskon, että ainakin taiteilijat joskus ottavat oikeuksia ja vapauksia tuohon vedoten.
Asioiden toimimattomuus tai huono hoito saavat kyllä minutkin hiiltymään, etenkin jos sitä pidetään "normaalina" ja/tai osoitetaan välinpitämättömyyttä.Ja kuvittele Korvessa on nuoria innokkaita työhön hakijoita. Ammattikoulun käyneitä autoalan ihmisiä kuitenkin Pörhön autoliike ei pysty hoitamaan autojen korjausruuhkaa.
- de-meter
korpikirjailija kirjoitti:
Ja kuvittele Korvessa on nuoria innokkaita työhön hakijoita. Ammattikoulun käyneitä autoalan ihmisiä kuitenkin Pörhön autoliike ei pysty hoitamaan autojen korjausruuhkaa.
Kai otit asian puheeksi, korppis..?)) Olisko yrittäjyydessä petraamisen varaa? Entisenä yrittäjänä tietenkin tiedät että työntekijän palkkaaminen on kallista ja työtä ei kai välttämättä ole ympäri vuoden. Eikä yrittäjillä ole sitä yhteiskuntavastuuta. Kai heiltä nyt kuitenkin jotain riskinottoa sopisi odottaa, kun työllistämistukiakin tiettävästi saavat.
Nämä ovat kyllä niitä vihastuksen paikkoja. Meillä kotona puhutaan pääsemisestä "vihan akselille" kun jokin epäkohta tai räikeä vääryys tulee kohdattavaksi. Vihaksi pistää, ei voi mitään. Toivottavasti asia hoituu... - Korppis1
de-meter kirjoitti:
Kai otit asian puheeksi, korppis..?)) Olisko yrittäjyydessä petraamisen varaa? Entisenä yrittäjänä tietenkin tiedät että työntekijän palkkaaminen on kallista ja työtä ei kai välttämättä ole ympäri vuoden. Eikä yrittäjillä ole sitä yhteiskuntavastuuta. Kai heiltä nyt kuitenkin jotain riskinottoa sopisi odottaa, kun työllistämistukiakin tiettävästi saavat.
Nämä ovat kyllä niitä vihastuksen paikkoja. Meillä kotona puhutaan pääsemisestä "vihan akselille" kun jokin epäkohta tai räikeä vääryys tulee kohdattavaksi. Vihaksi pistää, ei voi mitään. Toivottavasti asia hoituu...En hötkyile enää, onhan minulla Petzen auto käytettävissä sen aikaa kun omani odottaa pääsyä huoltoon. Heinäkuussa kun öljyvalo alkoi palamaan leviteltiin käsiä. Kaksi työntekijää korjaamon puolelta oli lomalla ja pihaan sammuneita autoja piti kuulemma saada liikenteeseen. Ei ole lamaa sillä alalla, mutta luulisi toki, että kesäaikana on tarjolla lomittajia.
Asia hoituu ensi torstaina. Tämä auto on ensimmäinen ns. tietokoneella pelaava, joten saan sätkyn jokaisesta syttyvästä merkkivalosta.
Tein eilen testin facebookissa. Tunnistatko auton merkkivalot. Sain 9/10 oikein, joten aistit ovat terävänä jos joku varoitusvalo alkaa palamaan ; (
"Ehkä kaikilla keskusteluihin osallistujilla ei olekaan tarvetta tulla kuulluiksi ja nähdyiksi?"
En usko tähän.
Joku saattaa jopa niin itse kokea, mutta jos vaivautuu lukemaan, kirjoittamaan ja klikkaamaan tekstin matkaan, niin kyllä sillä jonkunlaista vuorovaikutusta haetaan.- ent.siivoojaparka
En näe mitään väärää siinä, jos haluaa tulla nähdyksi ja kuulluksi.
Mitä mieltä olisi osallistua keskusteluun, jos lähtee siitä, että minua ei saa nähdä eikä kuulla? Sitten, kun joku vastaisi kommenttiin, niin juoksisi pakoon; voi ei, joku näki minut ... ? Onhan se hiukan outoa, jos tulee palstalle, kirjoittaa mielipiteensä ja toivoo ettei sitä kukaan huomaa ja lue.
Voihan höpistä yksikseen kotona tai sepustella muistivihkoon ajatuksiaan.Ancelina kirjoitti:
Onhan se hiukan outoa, jos tulee palstalle, kirjoittaa mielipiteensä ja toivoo ettei sitä kukaan huomaa ja lue.
Voihan höpistä yksikseen kotona tai sepustella muistivihkoon ajatuksiaan.Niinpä, juuri tätä tarkoitin.
- niivvai
Tuskinpa kukaan toivoo.
Onpahan sanonut mielipiteensä, väliäkö sillä jos joku ilkeyttään yrittää mollata vaikkapa olematta huomaamatta ajattelemalla että "tuokin muka on tuota mieltä, yrittää varmaankin saada huomiota, enpä välitäkään vastata siihen mielipiteeseen."
Jättäköön mielipiteen väliin, olkoon sitten näkemättä. Siihenhän ne kirjoitetut sanat kuitenkin jäävät jos niitä ei kukaan poista.
- eppu2
Viha on myrkyllinen tunne. Se sairastuttaa ihmisen niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Ääri-ilmiöksi muuttuminen kadottaa inhimillisyyden.
Suuttuminen taas on normaalia tunneskaalaa, joka menee ohi ja ihminen palautuu normaaliksi itsekseen.
Viha kumpuaa usein pelosta, vääryyden kokemuksesta, pettymyksestä.
Kytemään jäänyt viha katkeroittaa ihmisen.
Kiukunpurkaukset taas osuvat ihan väärään kohteeseen hyvin usein.
Esim. Anttilan konkurssin yhteydessä, kun ihmisille sanottiin, etteivät saa tilauksiaan, eivätkä rahojaan, osa porukoista käyttäytyi törkeästi myyjiä kohtaan. Heillä oli jo niskassa työttömyyden pelko.
Tuskimpa löytyy kovin montaa asiakaspalvelussa muodossa tai toisessa toiminutta, joka ei olisi saanut aiheettomia vihanpurkauksia niskaansa.- de-meter
"Viha kumpuaa usein pelosta, vääryyden kokemuksesta, pettymyksestä."
Hyvin nähty, eppu2. Vihan takana on usein pelko, eikä se aina ole edes rationaalinen. Vääryyden kokemus ja pettymys tuntuvat monesti antavan oikeutuksen vihalle. Muukalaisvihassa on varmasti juuri noita aineksia.
Tuokin on arkipäivää, että viha menee väärään osoitteeseen. Asiakaspalvelussa olevat tietävät, samoin hoitoväki. Ja aika usein meillä on tapana ampua viestintuoja, rökittää henkilö, joka kertoo epämiellyttävän uutisen.
Eikö keskustelupalstalle sitten tulla keskustelemaan?
Minusta ainakin on mielenkiintoista seurata keskusteluja joihin olen itsekin osallistunut. Eikö se niin mene livessäkin? Ihmiset puhuu keskenään ja kuuntelee mitä muut sanovat ja sitten taas mennään eteenpäin niillä eväillä jotka karttuvat koko ajan. Muutenhan voisimme ristiä tämän palstan 60 plus huutelupalsta. Ideana minä puhun ja kenenkään ei tarvi vastata.
Mutta nyt tää ballerina lähtee juhliin ja saatte levätä minusta muutaman tunnin. Kynnet on lakattu rapujen värisiksi ja iltapäivän ohjelmassa on surf and turf- kekkerit tyttären luona. Elikkä rapu plus grilli-kemut, kesän päättäjäiset.
Ei vihata. Rakastetaan vaan.- tööttt
Kaikkien soppien kauhanpyörityksen ohessa aina pohditaan, mikä on suomalaisuuden "sielu" kansanperintönä ja toisaalta niitä populääri- ja banaalikulttien ilmenemistä ja räikeimpiäkin muotoja - Korppiskin kerran epäili
että ihmisten on ensin tultava hulluiksi ollakseen viisaita vanhemmiten tai jotain sinne päin - elämää silti kaikki elo . En tiedä vihaanko, vai olenko vain vihainen heidän tekemisistään, mutta ymmärryksen pisaraakaan ei löydy mielestäni Venäjän tai Turkin presidenttejä kohtaan.
Ja uskallan sanoa tämän ihan omalla nikilläni, puskista en huutele.Minä menisin niinkin pitkälle että boikotoisin esim. kaikkia lomamatkoja ko. maihin ja Turkki pitäisi saada jollakin tavalla pakotettua olemaan ihmisiksi. Turkin islamisointi on alkanut feikatun armeijan vallankaappausyrityksen siivittämänä Erdogan on saanut hyväksynnän puhdistuskampanjoilleen joilla toisinajattelevat kitketään pois kaikista vaikuttavista instansseista. Hiljakkoin säädetty lakia lasten seksuaalisesta hyväksikäyttämisestä on vastoin kaikkea mihin me uskomme: lasten oikeutta lapsuuteen ja en tiedä josko Turkki on allekirjoittanut Geneven sopimusta lasten oikeuksista.
https://www.unicef.fi/lapsen-oikeudet/sopimus-kokonaisuudessaan/
Kyseessä olisi lähinnä artikla 19.Paloma.se.co kirjoitti:
Minä menisin niinkin pitkälle että boikotoisin esim. kaikkia lomamatkoja ko. maihin ja Turkki pitäisi saada jollakin tavalla pakotettua olemaan ihmisiksi. Turkin islamisointi on alkanut feikatun armeijan vallankaappausyrityksen siivittämänä Erdogan on saanut hyväksynnän puhdistuskampanjoilleen joilla toisinajattelevat kitketään pois kaikista vaikuttavista instansseista. Hiljakkoin säädetty lakia lasten seksuaalisesta hyväksikäyttämisestä on vastoin kaikkea mihin me uskomme: lasten oikeutta lapsuuteen ja en tiedä josko Turkki on allekirjoittanut Geneven sopimusta lasten oikeuksista.
https://www.unicef.fi/lapsen-oikeudet/sopimus-kokonaisuudessaan/
Kyseessä olisi lähinnä artikla 19.Tuo Turkin lapsi-seksi-laki-kohu on kuulemma uutisankka.
"Turkin perustuslakituomioistuimen tiedotteen mukaan Turkki ei ole sallimassa seksiä alaikäisten kanssa, vaan entinen laki mitätöidään sen ongelmien takia ja parlamentti velvoitetaan säätämään uusi laki kuuden kuukauden sisällä. Sinä aikana nykyinen laki suojaikärajoineen on voimassa. Kansainvälinen lehdistö on ymmärtänyt asian niin, että kriminalisointi kokonaisuudessaan lopullisesti kumotaan. Perustuslakituomioistuimen tiedotteen mukaan tästä ei ole kuitenkaan kyse."
Lähde: http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2016/08/17/palautetta-ja-palautetta/
Itse tiedote:
http://www.constitutionalcourt.gov.tr/inlinepages/press/PressReleases/detail/29.html
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591184Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11860Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83613Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45552Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501