Vapaa kuvaus

Aloituksia

16

Kommenttia

3291

1. En+tiedä+lasketaanko+vapaaehtoistyöksi+kun+käyn+usein+seurustelemassa+potilaiden+kanssa+ja+auttamassa+ruokailussa+vuodeosastolla.+Jäi+siitä+tavaksi++kun+kävin+omaisiani+katsomassa+lähes+päivittäin.+Siellä+on+monia+joiden+luona+ei+käy+ketään,+ovat+hyvillään.+Ei+aina+huvittaisi+lähteä+mutta+tiedän+että+odottavat.
  2. "En+tiedä+mikä+olen,"+Sisältä+silkko+rasisti+en+ole",+kukaan+tuntemani+ei+ole+epäillyt+minua+rasistiksi.Olen+nähnyt+millaista+on+vanhusten+kanssa+työskentelevien+olosuhteet.+Jos+joku+sairastuu,+ei+saa+tuurajaa,+henkilökuntaa+vain+vähennetään+vaikka+kipuraja+on+ylitetty+aikoja+sitten.+Koko+ajan+kerrotaan+että+pitää+säästää,+olen+huomannut+että+ruuassakin+on+alettu+säästämään.+Sitten+saa+lukea+ja+kuulla+Torniossa+asuvilta+sukulaisilta+esim.+tällaista.+Tornion+kautta+ruotsista+on+tullut+nuoria+miehiä+solkenaan,+voi+olla+että+ovat+olleet+pitkään+ruotsissa+tai+reissunneet+muualla,+kokeilevat+onneaan+täällä.+Eivät+ole+eläessään+nähneetkään+sotaa.+He+tulevat+maksamaan+maltaita+vaikka+palautettaisiinkin.+Niilläkin+rahoilla+olisi+saanut+monta+hoitajaa+palkattua+vanhustenhoitoon.+En+sano+tietenkään+että+kaikki+ovat+näitä+matkailijoita.+Varmasti+joukossa+on+heitäkin+jotka+todella+tarvitsevat+apua,+heitä+pitääkin+auttaa,+kiintiöiden+puitteissa.+Kuinka+voisi+seuloa+jyvät+akanoista,+En+ole+saanut+näitä+tietojani+MV+lehdestä,+enkä+ole+persu.+Mielipiteeni+voi+olla+yksipuolinen,+mutta+on+se+heilläkin+jotka+eivät+uhraa+ajatustakaan+sille+kuinka+selvitään+vanhustenhoidosta+kun+suuret+ikäluokat+alkavat+toden+teolla+olla+hoidon+tarpeessa,+nytkin+tilanne+on+monessa+paikassa+uskomaton.+Koskaan+en+ole+kuullut+puhuttavan+säästöistä+kun+kyseessä+on+maahanmuuttajat.+En+ole+kateellinen+heidänkään+olosuhteistaan,+mikäli+ovat+joutuneet+lähtemään+pakosalle+kun+henki+on+vaarassa,+turvassa+ovat+ainakin+eikä+nälkää+tarvitse+nähdä.+Jokainen+ajattelee++omalta+kannaltaan,+on+oma+tärkeysjärjestyksensä.+Jos+tällaista+puhuu+tai+kirjoittaa+kun+minä+nyt,+hänelle+kerrotaan+helposti+että+on+risuaidan+takaa+perämettästä,+ei+osaa+ajatella+kokonaisuuksia,+on+persu+ja+rasisti.
  3. Minun+luokseni+muutti+Lokakuussa+narttukissa.+Se+pyöri+koko+kesän+pihapiirissä+mökillä+mutta+ei+suostunut+lähempään+tuttavuuteen.+Varmaan+kylmyys,+märkyys+ja+pennut+mahassa+saivat+tulemaan+sisälle+asti+kun+houkuttelin+ruualla.+Laitoin+nettiin+ilmoituksen+kissasta,+omistaja+löytyi+mutta+ei+voi+pitää+kun+tämä+ei+pärjää+muiden+kissojen+kanssa.+Vein+kissan+eläinlääkäriin,+tehtiin+abortti+ja+sterilisoitiin.+Pyytelin+kissalta+anteeksi,+en+olisi+pärjännyt+viiden+kissan+kanssa.+Alkuun+söi+lähes+kaiken+orgaanisen,+nyt+ei+syö+mitään+muuta+kuin+Whiskas+häränlihaa+hyytelössä,+pitää+olla+erillispusseja+joissa+lukee+Grilled,+jos+ostaa+isossa+laatikossa+niin+ei+kelpaa.+Lisäksi+joskus+Lazin+häränliha+muroja,+muut+murotkaan+ei+kelpaa.+Syö+myös+ruohoa+jota+kasvatan+sitä+varten.+Näkee+katin+naamasta+jos+hiekkalaatikko+ei+miellytä,+ostan+paakkuuntuvaa+hiekkaa,+en+vaihda+päivittäin+mutta+pesen+laatikon+pohjan.+Mökillä+käy+vintillä+metsästämässä,+tuo+hiiriä+minullekin.+Leikkii+kauan+elävän+hiiren+kansa,+sitten+syö+sen.+Ulos+ei+halua,+on+varmaan+kärsinyt+tarpeeksi+vilua+ja+nälkää.+Vaikka+siitä+on+vaivaa+niin+on+iloakin,+en+luopuisi+siitä+mistään+hinnasta.