Löysin kartan

Vuonna 2007 osallistuin eka kertaa vapaaehtoistyön kurssille ollakseni pätevä auttamaan apua tarvitsevia lähimmäisiäni.

Kurssilla teimme tulevaisuuden aarrekartan, joka on tässä sylissäni juuri nyt.

Ja miksi juuri nyt?

Siksi koska karttani johtotähtenä on Aira Samulin.

Ensimmäisenä tulevaisuuden polullani lukee.....Haluan elää rikasta elämää. Rikas elämä on muutakin kuin rahaa.

Toisena Airan sanat... Ikä ei ole rohkeuden este.

Polku jatkui ja yhteenveto kymmenen vuoden jälkeen. Olen kulkenut polkuani kartan mukaan.

Onnea ihanalle Airalle ❤

138

1413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei vetänyt aloitus vaikka eilen oli Airan 90-vuotisjuhlapäivä. Teemalta tuli kymmenen vuotta sitten kuvattu dokkari ikinuoresta Airasta.

      Aira on siis ollut aina minun ihailema nainen. Asetin hänet kymmenen vuotta sitten johtotähdeksi tulevaisuuden kartalleni. Haluan elää kuten Aira. Haluan olla mukana menossa, haluan matkustella kokea uusia asioita ja olla onnellinen.

      Airasta poiketen minulla tanssiminen on jäänyt vähiin.

      Oletko koskaan tehnyt karttaa siitä mitä elämältä odotat. Polkua, jota haluaisit kulkea eteenpäin.

      Kuten kirjoitin minun karttani on johtanut minua ilman, että olisin sitä ihan tietoisesti seurannut.

      Kaipa tulevaisuuden visiot ovat itse kullakin omassa päässä ja sitä ikäänkuin automaattisesti kulkee unelmia kohti.

      • Sorry.olen.ummikko

        Kukaanhan meistä ei tiedä ketä on Aira Samulin ja paljonko se pelätin täytti.
        Normaali täysijärkinen palstalainen ei tarvitse elämän karttoja osaakseen elää kulloiseenkin huomiseen.


      • New-age
        Sorry.olen.ummikko kirjoitti:

        Kukaanhan meistä ei tiedä ketä on Aira Samulin ja paljonko se pelätin täytti.
        Normaali täysijärkinen palstalainen ei tarvitse elämän karttoja osaakseen elää kulloiseenkin huomiseen.

        Aira S. on ollut luennoimassa parikymmentä vuotta sitten jossain koulutustilaisuudessa. Vähän arvelutti, mitä tulee, mutta viisaita, kokeneen ihmisen sanoja puheet olivat. Ihan ok.
        Karttaa en ole koskaan tehnyt, mutta tavallaan ajatus kiehtoisi.
        Elämässä kun kuitenkin tapahtuu odottamattomia asioita, niin
        voisin olla siltä kinttupolulta puskissa oitis.
        Ja kuka olisi se johtotähti? En äkkiseltään osaisi nimetä. En.
        Ei tule naisista mieleen, mutta voisko mua naista johtaakin mies. En halua mieheksi muuttua, mutta vois lukea vaikka jonkun fiksun tyypin kirjoja ja kaapata ajatuksia. Ei nyt kopioida suoraan, mutta niin, että möyhis vähän aivokoppaa. Oikeastaan vois olla ketju johtotähtiehdokkaista. No Airaksinenkin on vielä kirjaston hyllyssä.


    • eppu2

      Katselin yöllä aloitustasi, olin jo liian laiska ajatellakseni kommenttia.
      On kiva löytää vanhoja muistoja ne herättävät ajatuksia.
      Rikas elämä on muuta kuin rahaa, nimenomaan.
      Raha on välttämättömyys, koska tadoudellinen maailmanmeno perustuu siihen, mutta se on vain väline.
      Jos ikään vetoaa esteenä, se on vain laiskuutta ja mukavuudenhalua.
      Aira on kuulemma jo ihan nuorena perustanut tanssikoulun.
      Kovia paikkoja hänenkin elämässään on ollut.
      Hattu jos olisi, sitä hänelle nostaisin.
      Monilla on elämän eteenpäin kartoitusta, vaikkei sitä paperille laitakaan, aina edes tiedosta.

    • En tiedä lasketaanko vapaaehtoistyöksi kun käyn usein seurustelemassa potilaiden kanssa ja auttamassa ruokailussa vuodeosastolla. Jäi siitä tavaksi kun kävin omaisiani katsomassa lähes päivittäin. Siellä on monia joiden luona ei käy ketään, ovat hyvillään.
      Ei aina huvittaisi lähteä mutta tiedän että odottavat.

      • kylmätotuus

        Toimintasi on yksi arvokkaimmista vapaaehtoistöistä, mitä on olemassa.

        Olen itsekin tehnyt vastaavanlaista vapaaehtoistyötä, mutta vuosien mittaan takkini tyhjeni täysin ja katsoin, että on siirryttävä toisenlaiseen toimintaan, koska minulla ei ollut enää mitään annettavaa kenellekään sillä saralla.
        Ehkäpä menin tunnetasolla liian syvälle heidän kohtaloihinsa ja uuvuin itse. En osannut jättää taakseni auttamieni ihmisten elämäntilannetta, kun suljin oven takanani poistuessani heidän luotaan.

        Toivon sinulle voimia työssäsi!


    • Mun ihan vilpitön ja ketään sorsimaton mielipiteeni näistä erlaisista kursseista on ihmettelevä .
      Musta on aina tuntunut et ne konsulentit pitää kurssilaisia pöljinä ,kun mä olen selkä kuntoutuksessa ja noukin kortteja lattialta ja kerron mitä ne muka mulle merkittee.
      Kuppi kaatu ja kerroinkin sen mut mun oireet olikin psyykkisiä ihan hulluuttani toista jalkaa perässäni vetelin .
      Mul on varmaan sellanen yksinkertanen ratkasukeskeinen pääkoppa, ei sinne mahru mahottomia.
      Ei silti eikä senpuoleen et niihin uskominen multa pois olis ,kuten uskossakin jokanen tavalla mikä itelleen passaa.

      • New-age

        No joskus noita koulutusjuttuja järjestettiin yt-neuvottelujen tai organisaatio-muutosten yhteydessä. Joskus pöljiä, joskus ihan ok.


    • Aloituksessa ei ole kysymys vapaaehtoistyön koulutuksesta vaan oman elämän polun suunnittelusta.

      Kuten jo kirjoitin jokaisella on ajatuksia, unelmia ja toiveita mitä haluaa tehdä lyhyellä- tai pikällä aikavälillä.

      Minun karttani on tuossa edessäni se on 2 x A-nelosen kokoinen sininen paksu paperi.

      Polkuni alkaa sanalla Haluan.....

      Useinhan yksinäiset toivovat elämänkumppania rinnalleen sellaista, jonka kanssa on helppo vaeltaa. Se on minullakin aarrekartan alkumetreissä mainittu. Olin jo tavannut Petzen joten sanamuoto oli haluan vaeltaa hänen rinnallaan ja kerätä hänen kanssaan yhteistä historiaa.

      Pääpolun viereisissä siuvpoluissa annoin ohjeita itselleni kuinka hoidan terveyttäni ja miten selviän taloudellisesti, olinhan lopettanut yritykseni ja työikää oli vielä jäljellä.

      Terveys petti vuonna 2009. Sitä en ollut suunnitellut. Sairaus vaati suunnatonta tahdonvoimaa ja positiivisuuden kokoaikaista ylläpitoa. Nyt jälkeenpäin se oli hyvää aikaa, itseasiassa parasta moniin vuosiin. En suistunut pois kartalta en kaatunut ojaan. Siinä tilanteessa vierellä kulkija oli ehdoton hän kantoi jos itsellä usko alkoi horjumaan.

      Kartta etenee...Haluan pitää huolta ulkoisesta olemuksestani kun vihdoin pääsen eläkkeelle. Haluan olla uhkarohkea ja kokeileva, lukea kirjoja, harrastaa mieleisiä asioita. Maalata tauluja ja kirjoitaa novelleita sekä matkustaa ympäri Eurooppaa.

      Polku jatkuu....Haluan läheiset suhteet lapsiini/lapsiimme.
      Läheinen suhde omiini on aina toiminut, mutta elämääni oli tullut myös Petzen lapset ja sen koin tuolloin todellisena haasteellisena. Kuinka onnistuisin, miten jne.

      Periaatteita myös listasin... tavotteitani mietin
      -onnellisuus
      -elämän tasapainoisuus
      -hyvät ihmissuhteet
      -terveys,
      -turvattu talous,
      -mielekäs työ
      -mukavat harrastukset.

      Parerin oikeassa alareunassa on toteutusarvio.

      -huono
      -tyydyttävä
      -hyvä
      -erittäin hyvä.

      Nyt kymmenen vuoden jälkeen annan itselleni erittäin hyvä arvosanan ; )

      • pizziz-madam-korvesta

        "Haluan olla uhkarohkea ja kokeileva, lukea kirjoja, harrastaa mieleisiä asioita."

        Kuinka päättyi sinun "hipsteri" innostus, kun kerroit siitä ja minä ihmettelin, että mitä hiivattia? Minun ikäinen nainen haluaa olla hipsteri?


    • masennusryhmässä

      Aarrekarttoja ei tehdä vapaaehtoistyökursseilla. Niitä tekevät mielenterveyskuntoutujat ja elämänhallintaa harjoittelevat.

      • Huomenta@

        Kouluttauduin keväällä KAMI:n Nuorimielihankkeen tukihenkilöksi.

        En tuntenut yksittäisen mielenterveyspotilaan tukihenkilönä olemista omakseni. Tulokset tukemisesta koin olemattomiksi.

        Kouluttauduin rikosuhri päivystäjäksi.
        Samalla siirryin ryhmätöiden vetäjäksi.

        Vedin mm. kokkikerhoa, kirjoittajapiiriä ja yhdessä toisen ohjaajan kanssa taidepiiriä.

        Jatkoin kouluttautumista ja toimin velkaneuvojana ylivelkaantuneille.

        Sain ryhmätyöohjaamisesta, rikosuhripäivystyksestä ja velkaneuvonnasta hyviä palatteita.

        Lopetin vapaaehtoistyöt koska sairastuin rintasyöpään loppuvuodesta 2009.

        Olet ilmeisesti osallistunut näihin mielenterveyskuntoutujille järjestettyihin aktiviteetteihi, joita vedimme erilaisissa kerhotoiminnoissa.


      • kylmätotuus

        Ymmärsinkö oikein, että teit vapaaehtoistyötä n. 2 vuotta?

        Onhan sekin parempi kuin ei yhtään.

        Lukemattomat ihmiset ovat vapaaehtoistyössä vuosikymmeniä, mutta eivät tee siitä numeroa.

        Kaikki on suhteellista.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Ymmärsinkö oikein, että teit vapaaehtoistyötä n. 2 vuotta?

        Onhan sekin parempi kuin ei yhtään.

        Lukemattomat ihmiset ovat vapaaehtoistyössä vuosikymmeniä, mutta eivät tee siitä numeroa.

        Kaikki on suhteellista.

        Aloitin 2007 keväällä ja lopetin 2009 vuoden lopulla. Eli vaivaiset kolme vuotta vain, ja kehtaan vielä mainita, mutta siitähän ei aloituksessa ole kysymys.

        Olet kuin tellukka alias ent.siivooja. Sotkeudutte alvariinsa lillukan varsiin.


      • korppis kirjoitti:

        Aloitin 2007 keväällä ja lopetin 2009 vuoden lopulla. Eli vaivaiset kolme vuotta vain, ja kehtaan vielä mainita, mutta siitähän ei aloituksessa ole kysymys.

        Olet kuin tellukka alias ent.siivooja. Sotkeudutte alvariinsa lillukan varsiin.

        "korppis"

        Kyllä sinä minustakin voisit lopettaa tuon turhasta kehumisen.
        Enhän minäkään kehu, vaikka 43 vuotta tein veroja maksaen.
        Ansaiten palkkani ulko-mailta, en eläen veroista.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Kyllä sinä minustakin voisit lopettaa tuon turhasta kehumisen.
        Enhän minäkään kehu, vaikka 43 vuotta tein veroja maksaen.
        Ansaiten palkkani ulko-mailta, en eläen veroista.

        H.

        Aloitin työnteon vuonna 1963 ja lopetin 2007. Ruotsissa työssä 1966 - 1970.

        Työttömänä 64 päivää.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Aloitin 2007 keväällä ja lopetin 2009 vuoden lopulla. Eli vaivaiset kolme vuotta vain, ja kehtaan vielä mainita, mutta siitähän ei aloituksessa ole kysymys.

        Olet kuin tellukka alias ent.siivooja. Sotkeudutte alvariinsa lillukan varsiin.

        Korppis kommentoin ainoastaan kirjoitustasi, jossa kerroit omasta vapaaehtoistyöstäsi. En mielestäni eksynyt sivupolulle, lillukanvarsista puhumattakaan.

        Jos mielestäsi poikkesin aloituksen aiheesta , niin itsehän olet siihen syypää.

        Aloituksessasihan oli kaksi aihetta.
        -Vapaaehtoistyö ja "johtotähti".


        Älä rinnasta minua toiseen palstalaiseen, koska olisi kohtuutonta, että hän tulisi leimatuksi minun törttöilyihini ilman omaa syytään!

        Voit varmaankin olla ylpeä itsestäsi, kun olet aina pysynyt aloituksen aiheessa siitä piiruakaan poikkeamatta.

        Nyt menen asiasta kukkaruukkun ja kysyn sinulta: " Kuinka hyvin onnistuit boikotoimaan suomalaisia tuotteita-eritoten elintarvikkeita?" Päätithän aiemmin, ettet osta kotimaisia tuotteita vaan suosit tuontitavaroita.

        Lopuksi haluaisin tietää arviosi siitä, miten koet onnistuneesi monipuolisessa vapaaehtoistyössäsi?


      • korppis kirjoitti:

        Aloitin 2007 keväällä ja lopetin 2009 vuoden lopulla. Eli vaivaiset kolme vuotta vain, ja kehtaan vielä mainita, mutta siitähän ei aloituksessa ole kysymys.

        Olet kuin tellukka alias ent.siivooja. Sotkeudutte alvariinsa lillukan varsiin.

        Korppis! Hyi sinua!
        En minä ole alias ent.siivooja.


      • Tellukka kirjoitti:

        Korppis! Hyi sinua!
        En minä ole alias ent.siivooja.

        Sinulle voin vilpittömästi sanoa, et ole ilkeä kuten kylmätotuus. Et siis verrannollinen siinä suhteessa. Olet joskus ulkona kuin lumiukko ja sitähän sattuu ite kullekin.


      • korppis kirjoitti:

        Sinulle voin vilpittömästi sanoa, et ole ilkeä kuten kylmätotuus. Et siis verrannollinen siinä suhteessa. Olet joskus ulkona kuin lumiukko ja sitähän sattuu ite kullekin.

        Miksi minusta aloit puhumaan?
        Aloituksesi aihehan olit sinä ja johtotähtesi on Aira Samulin enkä minä.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Sinulle voin vilpittömästi sanoa, et ole ilkeä kuten kylmätotuus. Et siis verrannollinen siinä suhteessa. Olet joskus ulkona kuin lumiukko ja sitähän sattuu ite kullekin.

        Kerrohan "korppis" millä perusteella väität minua ilkeäksi!

        Se, että mielipiteemme harvoin kohtaavat, ei riitä perusteluksi.

        Vastaa nyt edes tämän kerran suoraan kysymykseeni!


    • PLEsentään

      En oikein tiedä mistä johtuu mutta AS on yksi inkokeistani. Kerran satuttiin Kuopion torille samaan aikaan ja tilannetta pahensi se kun AS:n ääni raikui joka puolelta kaiuttimista ja vielä kaikuina läheisistä kivitalojen seinistä. Tilanneta helpotti se kun olitiin eri puolilla toria ja välissä oli iso joukko lausakkaita savolaisia.

      • Oletko tehnyt itsellesi selväksi miksi inhosit Airaa?
        Miksi inhota ihmistä ylipäätään?


      • enoleenkeli
        korppis kirjoitti:

        Oletko tehnyt itsellesi selväksi miksi inhosit Airaa?
        Miksi inhota ihmistä ylipäätään?

        En suorastaan inhoa Airaa mutta hän on tyrkky ja hirvittävä nauru.


    • En ole koskaan oikein ymmärtänyt miksi Aira on niin ihailtu ja palvottu. Hyvän näköinen mimmi vaikka hipoo jo sataa ja energiaa ja tarmoa riittää, mutta myös halua olla esillä ja keskipisteenä. Paha, kailottava ääni, nätit kuteet. Osannut tehdä itsestään suomalaisen legendan ;) (Huom. en inhoa Airaa; minulle hän on no issue-ei kuvassa minun kartallani hyvänä ei pahana. Samantekevä.
      ***
      Olen kerran, pari tehnyt pitkäaikaissuunnitelmia omalle elämälleni, mutta mun elämä ei näy menevän minkään käsikirjoituksen mukaan. Olen oppinut hyväksymään sen ja elämään senmukaan että pidetään tiettyjä seikkoja niin kuin tapeetilla koko ajan, mutta jos on muutettava suunnitelmia niin rohkeasti tassut kohti uusia seikkailuja, vaikka ne ei kuuluisikaan viisivuotissuunnitelmaan.

      • Et halua ihailla rohkeaa, kaunista, älykästä, luovaa, hyvä kuntoista karjalan siirtolaista. Karjalasta tuli Suomeen kauniita naisia. Heidän jälkeläisetkin ne, joita tunnen ovat komeita, pitkiä miehiä ja kauniita naisia. Joskin myös etilaisia psyykkisesti ongelmaisia joukossa.

        Minkälaista ihmistä pitäisit esikuvanasi jos pitäisi miettiä tulevaisuutta jonkin idolin kautta?.


      • korppis kirjoitti:

        Et halua ihailla rohkeaa, kaunista, älykästä, luovaa, hyvä kuntoista karjalan siirtolaista. Karjalasta tuli Suomeen kauniita naisia. Heidän jälkeläisetkin ne, joita tunnen ovat komeita, pitkiä miehiä ja kauniita naisia. Joskin myös etilaisia psyykkisesti ongelmaisia joukossa.

        Minkälaista ihmistä pitäisit esikuvanasi jos pitäisi miettiä tulevaisuutta jonkin idolin kautta?.

        Olen huono seuraamaan julkkisten elämää tai ihannoimaan ketään yleensäkään. Onhan Airalla meriittinsä, en sitä kiellä.
        Minulla ei ole idoleita.
        Kunolin nuori esikuvanani oli Oriana Fallaci, italialainen partisaanijohtajan tytär, peloton journalisti ja suurmiesten haastattelija.
        ***
        Opiskeluaikanani Turussa minulla oli ihana kämppäkaveri, joka on vieläkin ystäväni ja joka teki minuun, pieneen maalaistyttöön suuren vaikutuksen. Nyt vieläkin, yli seitsemänkymppisenä, hän on ikinuori, kaunis, tarmokas, iloinen, aurinkoinen, viimeisen päälle huoliteltu, sävy-sävyyn puettu ja meikattu maailmanmatkaaja, rohkea ja itsenäinen yksityisyrittäjä. Joskus minun on melkein kade hänen värikästä ja liikkuvaa elämäänsä, mutta minä tein valintani toisin: hankin itselleni perheen ja lapset jotka ovat elämäni rikkaus, jota hänellä ei ole. Olen tyytyväinen valintaani, ehdottomasti, mutta vaihtaisinko hänen kanssaan? En, tai ehkä päiväksi.....


    • Tällainen aavistuksen ikääntynyt Hippi katsoo maailmaa kuin lapsosen silmin.
      Miettii syvällisesti kun aika on.
      Mikä tarkoittaa suurin-piirtein niin että aina joku tulee ajoissa vaihtamaan.
      Lääkäri tai viikate-mies.
      Kaikki on jo nähty.
      -
      Yksi asia enää harmittaa.
      Mitä jos yht'äkkiä keksitään jotain sellaista uutta ja ihmeellistä minkä haluaisi kokea sitten kun se on valmis.
      Eikä sitten kerkiäkään mukaan, kun kuolema korjaa.
      Siksi toivonkin, että lapsemme kehittävät vain pelejä ja leikkejä kunnes olen kuollut.

      H.

      • eppu2

        Pistä laput silmille ja tulpat korviin, niin säästyt mahdolliseslta ongelmalta.


    • Latu- tai retkeilykartta ei aina pidä paikkaansa, luulet kulkevasi varmaa reittiä ja huomaat sen kääntyneen, aivan outoon suuntaan.

      Elämässä muutokseen ei tarvita kuin yhdet labratulokset ja pelko astuu elämääsi.
      Joten, suunnitelmat muuttuvat olipa kartta kuinka kaunis tahansa.

      • "Ancelina"

        Niinpä sitä tulikin kirjoitettua näin jokunen aika sitten.
        "Vägen viker sig icke i onödan"
        -
        MInut sokaistaan!!
        Kuolenkin varmaan!!
        Auta!!
        Jumalan tähden!!
        Tule ja pelasta!!

        :):)

        H.


      • Siksipä juuri sùunta on hyvä säilyttää, että ei hukkaa pääpolkua. Sivupolut kuuluvat elämän kartalle.

        Kun sairastuin syöpään se oli shokki, mutta ei syössyt minua ojaan.

        Sote uudistus on johtanut palvelujen pyrogratisointiin.

        Kävin maanantaina kontrolli verikokeissa. Eilen lähdin hakemaan terveyskeskuksesta tuloksia.

        Uusien ohjeiden mukaan ei ollut mahdollista saada tulostusta kokeiden tuloksista vaan olisi pitänyt tilata puheluaika lääkärille ja se olisi mennyt pitkälle maaliskuuta.

        Kerroin matkustavani ulkomaille ja, että minulla on omalääkäri Hollannissa. Haluaisin tulokset mukaan jos niille tulee tarvista ja koska olen pois maasta yli kaksi kuukautta.

        Kerroin myös lääkärin kanssa käydystä keskustelusta, jonka jälkeen virkailija sanoi, kirjoitan sopineesi lääkärin kanssa, että koetulokset saa luovuttaa.

        Sain tulokset, joissa kaikki veriarvoni olivat normaalirajojen sisällä ja lähes identtiset viime kevään ja syksyn kokeisiin verratessa.😊

        Päättäjien polut risteilevät suuntaa ja toiseen saavuttamatta ihmistä polkujen verkostossa.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Niinpä sitä tulikin kirjoitettua näin jokunen aika sitten.
        "Vägen viker sig icke i onödan"
        -
        MInut sokaistaan!!
        Kuolenkin varmaan!!
        Auta!!
        Jumalan tähden!!
        Tule ja pelasta!!

        :):)

        H.

        hunksz

        Ihanko totta, kuinka olen saattanut tuollaisen jättää lukematta.
        Hyvä kun kerroit.

        En tiedä mikä leikkaus sinua odottaa, mutta ainakaan kaihileikkaukseen en tiedä kenenkään kuolleen.
        Onnea matkaan kuitenkin, saatathan olla juuri hän jolle käy köpelösti.


      • korppis kirjoitti:

        Siksipä juuri sùunta on hyvä säilyttää, että ei hukkaa pääpolkua. Sivupolut kuuluvat elämän kartalle.

        Kun sairastuin syöpään se oli shokki, mutta ei syössyt minua ojaan.

        Sote uudistus on johtanut palvelujen pyrogratisointiin.

        Kävin maanantaina kontrolli verikokeissa. Eilen lähdin hakemaan terveyskeskuksesta tuloksia.

        Uusien ohjeiden mukaan ei ollut mahdollista saada tulostusta kokeiden tuloksista vaan olisi pitänyt tilata puheluaika lääkärille ja se olisi mennyt pitkälle maaliskuuta.

        Kerroin matkustavani ulkomaille ja, että minulla on omalääkäri Hollannissa. Haluaisin tulokset mukaan jos niille tulee tarvista ja koska olen pois maasta yli kaksi kuukautta.

        Kerroin myös lääkärin kanssa käydystä keskustelusta, jonka jälkeen virkailija sanoi, kirjoitan sopineesi lääkärin kanssa, että koetulokset saa luovuttaa.

        Sain tulokset, joissa kaikki veriarvoni olivat normaalirajojen sisällä ja lähes identtiset viime kevään ja syksyn kokeisiin verratessa.😊

        Päättäjien polut risteilevät suuntaa ja toiseen saavuttamatta ihmistä polkujen verkostossa.

        Korppis, entä jos sivupolku johtaa sinne, mistä ei paluuta ole.
        Luulen että oma sairastuminen on helpompi käsitellä, kuin mitä on rakkaan ihmisen.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Ihanko totta, kuinka olen saattanut tuollaisen jättää lukematta.
        Hyvä kun kerroit.

        En tiedä mikä leikkaus sinua odottaa, mutta ainakaan kaihileikkaukseen en tiedä kenenkään kuolleen.
        Onnea matkaan kuitenkin, saatathan olla juuri hän jolle käy köpelösti.

        "Ancelina"

        Kiitos.
        Minä niin aina tykkään kun kohtaan kirjoittajan, joka ei turhia jauhaen näyttele.
        Toivottavasti kommentoit minulle vastaisuudessakin.
        Ja useasti.
        Alahan opiskella avain-sanalla Braille.
        Montakohan pistettä tarvitaan yhteen riimiin?
        Koitahan.
        -
        Ei vaiskaan, kertoivat että en tarvitse saattajaakaan.
        Harmi, minä kun olin jo etsinyt muutaman numeron seuralais-palvelu-yhtiöihin.

        yst.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Kiitos.
        Minä niin aina tykkään kun kohtaan kirjoittajan, joka ei turhia jauhaen näyttele.
        Toivottavasti kommentoit minulle vastaisuudessakin.
        Ja useasti.
        Alahan opiskella avain-sanalla Braille.
        Montakohan pistettä tarvitaan yhteen riimiin?
        Koitahan.
        -
        Ei vaiskaan, kertoivat että en tarvitse saattajaakaan.
        Harmi, minä kun olin jo etsinyt muutaman numeron seuralais-palvelu-yhtiöihin.

        yst.

        H.

        hunksz

        Jos pelaat korttisi oikein, saat houkuteltua jonkun viehättävän neitosen taluttamaan itsesi taksiin.
        Pyydä puh.numeronsa kaiken varalta, mikäli sattuisit tarvitsemaan tiputusapua.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Jos pelaat korttisi oikein, saat houkuteltua jonkun viehättävän neitosen taluttamaan itsesi taksiin.
        Pyydä puh.numeronsa kaiken varalta, mikäli sattuisit tarvitsemaan tiputusapua.

        "Ancelina"


        "tiputusapu"
        No jo on kaksi-mielinen termi.
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=YTigmdXqn2s

        H.


      • Ancelina kirjoitti:

        Korppis, entä jos sivupolku johtaa sinne, mistä ei paluuta ole.
        Luulen että oma sairastuminen on helpompi käsitellä, kuin mitä on rakkaan ihmisen.

        Kuolema odottaa jokaista polun päässä.


      • korppis kirjoitti:

        Kuolema odottaa jokaista polun päässä.

        Näinhän se on, joku pääsee pitemmälle, toisen polku päättyy aiemmin.


      • henrjii


      • Voi.hyssykät

        Naismaista lässytystä


      • eppu2

        Ancelina, tuollaisia kohtia mitä tulee eteen yllättäen, minä sanon pysäkeiksi.
        Siinä pitää (noin kuvaannollisesti) ajatella uusiksi mihin bussiin nousee.


      • eppu2 kirjoitti:

        Ancelina, tuollaisia kohtia mitä tulee eteen yllättäen, minä sanon pysäkeiksi.
        Siinä pitää (noin kuvaannollisesti) ajatella uusiksi mihin bussiin nousee.

        Juu, olo onkin ihan kuin 70-luvun alussa, kun usein pimeässä jäin junasta Keran seisakkeella ja lähdin metsäpolkua kulkemaan.
        Yhtään ei tiennyt mitä siellä odottaa.

        Nousipa mihin bussiin hyvänsä, kunhan ei jätä ketään yksin siihen pysäkille seisomaan ja odottamaan.


    • Ihailen noita vahvoja naisia, jotka eivät suostu olemaan näkymättömiä ja hajuttomia. Aira Samulin, Satu Tiivola, Lenita Airisto, Paula Koivuniemi... Mistä he energiansa ammentavat?

      Kartta-idea tuntuu hienolta mutta vähän vieraalta. En ole sellaista tehnyt, muuta kuin että jos sais pysyä hengissä lasten tukena. Pitää myöntää etten ole edes ajatellut elämää ilman heitä, voi olla että olisi korkea aika ruveta ajattelemaan. Edes jotain. Muutakin kuin suomi24 :))

      Vähän tuntuu sellaiselta "aseta unelmia ja elää ne". Ei minulla ole unelmia. Ehkä mä en kestä että ne romuttuu? Elämä on kuitenkin näyttänyt että se tekee mitä huvittaa, se menee niin kuin menee, ite seilaat kuin lastu aalloilla. En koe että mulla olisi kovin paljon sanomista tässä asiassa.

      • eppu2

        hmp minäkin ihailen noita naisia juuri tuon vahvuuden vuoksi.
        Kaikki nuo mainitsemasi naiset ovat oikeasti tehneet työtä, eivät ole julkisuudessa jonkun hömpän tai kohelluksien kautta.
        Katselin tuota Sinun viimeistä lausettasi.
        Heit tuli ajatus, että mitä, jos päättäisit, että ja minullahan on paljonkin sanomista tässä asiassa.
        Jos ihmisellä ei ole unelmia, eikö se juuri saa sen ´´lastumaisen´´ olon.
        Rimaahan ei saa laittaa kovin korkealle.
        Unelmat saavutetaan pieni askelin.


      • eppu2 kirjoitti:

        hmp minäkin ihailen noita naisia juuri tuon vahvuuden vuoksi.
        Kaikki nuo mainitsemasi naiset ovat oikeasti tehneet työtä, eivät ole julkisuudessa jonkun hömpän tai kohelluksien kautta.
        Katselin tuota Sinun viimeistä lausettasi.
        Heit tuli ajatus, että mitä, jos päättäisit, että ja minullahan on paljonkin sanomista tässä asiassa.
        Jos ihmisellä ei ole unelmia, eikö se juuri saa sen ´´lastumaisen´´ olon.
        Rimaahan ei saa laittaa kovin korkealle.
        Unelmat saavutetaan pieni askelin.

        Sinulla Eppu on aina järkeviä ajatuksia 😊


      • eppu2
        korppis kirjoitti:

        Sinulla Eppu on aina järkeviä ajatuksia 😊

        Kiitos.


    • Vierastan ajatustakin, että tietoisesti kartoittaisin elämäni ja luonteeni jonkun idolin mukaiseksi, tekisin pitkäaikaissuunnitelman siitä minkälainen minun tulisi olla, että olisin hänen kaltaisensa.
      Yhhyh! Minä olen minä ja annan itselleni vapauden olla minä, vapauden muuttua tahdottomasti iän mukana tai olla muuttumatta, enkä halua samaistua keneenkään toiseen ihmiseen. Siinä minun elämäni kartta.

      • En mä ymmärtänyt aloitusta niin, että pitäisi olla jonkun kaltainen, riittää että arvostaa jonkun saavutuksia tai arvoja. Eikö Tellukka arvosta ketään?

        Taidan suunnata ulkomaille johtotähden-etsinnöissä. Baddie Winkle, siinä oikea Mimmi. Toivon mukaan vanhemmiten saan nämä mun sisäiset hömpät käsiteltyä ja voin siirtyä ulkoisiin hömppiin.
        http://www.is.fi/viihde/art-2000001239845.html


      • hmp.f kirjoitti:

        En mä ymmärtänyt aloitusta niin, että pitäisi olla jonkun kaltainen, riittää että arvostaa jonkun saavutuksia tai arvoja. Eikö Tellukka arvosta ketään?

        Taidan suunnata ulkomaille johtotähden-etsinnöissä. Baddie Winkle, siinä oikea Mimmi. Toivon mukaan vanhemmiten saan nämä mun sisäiset hömpät käsiteltyä ja voin siirtyä ulkoisiin hömppiin.
        http://www.is.fi/viihde/art-2000001239845.html

        Arvostan silloin ihmisiä heinä itsenään, mutta minä olen minä, enkä katsele toisten ihailtavia ominaisuuksia siirtääkseni ne itseeni.
        Ymmärrätkö? Et?


      • Tellukka kirjoitti:

        Arvostan silloin ihmisiä heinä itsenään, mutta minä olen minä, enkä katsele toisten ihailtavia ominaisuuksia siirtääkseni ne itseeni.
        Ymmärrätkö? Et?

        Kysymys ei ole toiseen ihmiseen samaistumista. Ihmistä voi ihailla ihmisenä. Olet mielipiteinesi ulkona kuin lumiukko.


    • reppuriika

      Ei minulla mitään Airaa vastaan ole. On kai se hyvä että jaksaa olla positiivinen ja elää hyväkuntoisena 90-kymppiseksi. Luin Airan elämänkerran jokunen vuosi sitten. Minua muuten on sanottu muutaman kerran Aira Samulinin pienoismalliksi. Varsinkin kun jos on punaiset pitkät hiukset ja silmälasit, niin saatan kyllä muistuttaakin häntä ulkoisesti.

      Olin minäkin vajaat kymmenen vuotta sitten eräällä kuntoutuskurssilla käsivamman jälkeen, kun en voinut enää tehdä hoivatöitä osastolla. Siellä joku kallonkutistaja antoi tehtäväksi laatia suunnitelmia seuraavalle kymmenelle vuodelle ja jokaisen piti tehdä arvio millaisessa vaiheessa silloin uskoo olevansa: onko töissä, osa-aikatöissä, onko lapsia vielä kotona, missä ja miten asuu? Onko päässyt elämässä tavoitteisiin täyttyneet unelmat?

      Kyllä kai ihmisen pitäisi jotenkin suunnitella ja ennakoida tulevaisuuttaan ja se on jopa välttämätöntä nuoruudessa, mutta eihän kukaan tiedä tulevasuuttaan.
      En minä ainakaan mitään karttoja tarvitse. Elän tässä ja nyt. Kyllä minulle riittää se että tiedän suunnilleen viikon parin päähän mitä tuleman pitää. Ei sitä tiedä terveyttäänkään enää varsinkaan tässä iässä. Voihan tulla yllättäviäkin juttuja, niin hyviä kuin huonoja, jotka muuttavan asioiden kulkua.

      • Reppiriikka, nuorena en tehnyt pitkän tähtäimen suunnitelmia. Elää humputin eteenpäin.

        Kun aloin opiskelemaan olin jo aikuinen, asetin päämäärät opiskelulle ja kuljin asettamieni tavoitteiden mukaan.

        Olen aina tehnyt suunnitelmia tulevaisuuteen. Nytkin olen lähdössä pitemmälle matkalle, mutta kesän syntymäpäiväjuhlani olen jo pitkälle organisoinut.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Reppiriikka, nuorena en tehnyt pitkän tähtäimen suunnitelmia. Elää humputin eteenpäin.

        Kun aloin opiskelemaan olin jo aikuinen, asetin päämäärät opiskelulle ja kuljin asettamieni tavoitteiden mukaan.

        Olen aina tehnyt suunnitelmia tulevaisuuteen. Nytkin olen lähdössä pitemmälle matkalle, mutta kesän syntymäpäiväjuhlani olen jo pitkälle organisoinut.

        Kai jotkut onnistuvat elämässään kulkemaan asettamiensa päämäärien ja tavoitteidensa mukaan. Ole onnellinen, jos sinulle noin on käynyt!

        Usein kuitenkin käy niin, että matkaan tuleekin mutkia ja koko elämä arvoineen menee aivan uusille urille. Syitä suunnitelmien romuttumiseen on useita, enkä niitä nyt käy luettelemaan sen kummemmin.

        Elämä on yllätyksellistä ja uusien haasteiden tullessa eteemme voimme joutua etsimään aivan toisenlaista "elämänpolkua" selvitäksemme eteenpäin.

        Minä en koskaan ole karttoja tehnyt elämääni varten. Muutaman "arvopäätöksen" tein 18-vuotiaana ja ne myös pystyin toteuttamaan.

        Kukaan julkkis ei ole johtotähteni ollut.
        Oma isäni on ollut "idolini" ja tulee aina olemaan. Hän oli tavallinen kansanmies, jossa kiteytyi ihmisyyden perusarvot. Se riittää minulle.

        Suunnitelmia elämäämme varten kannattaa tietenkin tehdä, mutta on myös syytä varautua siihen, että kaikki ei ehkä menekään käsikirjoituksen mukaan. Jokainen päivä on kirjoittamaton sivu.

        Elämä ei saisi ainakaan olla pelkkää suorittamista.


      • korppis kirjoitti:

        Reppiriikka, nuorena en tehnyt pitkän tähtäimen suunnitelmia. Elää humputin eteenpäin.

        Kun aloin opiskelemaan olin jo aikuinen, asetin päämäärät opiskelulle ja kuljin asettamieni tavoitteiden mukaan.

        Olen aina tehnyt suunnitelmia tulevaisuuteen. Nytkin olen lähdössä pitemmälle matkalle, mutta kesän syntymäpäiväjuhlani olen jo pitkälle organisoinut.

        http://colombiareports.com/wp-content/uploads/2015/02/tourism-e1488474553813.jpg
        vähän esimakua....


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Kai jotkut onnistuvat elämässään kulkemaan asettamiensa päämäärien ja tavoitteidensa mukaan. Ole onnellinen, jos sinulle noin on käynyt!

        Usein kuitenkin käy niin, että matkaan tuleekin mutkia ja koko elämä arvoineen menee aivan uusille urille. Syitä suunnitelmien romuttumiseen on useita, enkä niitä nyt käy luettelemaan sen kummemmin.

        Elämä on yllätyksellistä ja uusien haasteiden tullessa eteemme voimme joutua etsimään aivan toisenlaista "elämänpolkua" selvitäksemme eteenpäin.

        Minä en koskaan ole karttoja tehnyt elämääni varten. Muutaman "arvopäätöksen" tein 18-vuotiaana ja ne myös pystyin toteuttamaan.

        Kukaan julkkis ei ole johtotähteni ollut.
        Oma isäni on ollut "idolini" ja tulee aina olemaan. Hän oli tavallinen kansanmies, jossa kiteytyi ihmisyyden perusarvot. Se riittää minulle.

        Suunnitelmia elämäämme varten kannattaa tietenkin tehdä, mutta on myös syytä varautua siihen, että kaikki ei ehkä menekään käsikirjoituksen mukaan. Jokainen päivä on kirjoittamaton sivu.

        Elämä ei saisi ainakaan olla pelkkää suorittamista.

        Kommenttisi ei sidältänyt mitää sellaista mikä saisi pysähtymään syvälliseen pohdintaan.

        Useimmille hyvässä ja turvallisessa kodissa kasvaneille vanhemmat ovat esikuvina.

        Minun isä oli rento tyyppi, boheemi, joka ei vaatteilla koreillut. Hänen vapaa-ajan harrastuksensa olivat kuten minullakin luovuuteen suuntautuneita.

        Äidiltäni pèrin topakkuuyteni.

        Kuten äitini minäkin teen mitä haluan ja muut mitä osaavat😉


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Kommenttisi ei sidältänyt mitää sellaista mikä saisi pysähtymään syvälliseen pohdintaan.

        Useimmille hyvässä ja turvallisessa kodissa kasvaneille vanhemmat ovat esikuvina.

        Minun isä oli rento tyyppi, boheemi, joka ei vaatteilla koreillut. Hänen vapaa-ajan harrastuksensa olivat kuten minullakin luovuuteen suuntautuneita.

        Äidiltäni pèrin topakkuuyteni.

        Kuten äitini minäkin teen mitä haluan ja muut mitä osaavat😉

        Eivät kommenttini johdakaan kaikkia pohtimaan syntyjä syviä, mutta yksikin pohtija riittää.

        Hymiöllä verhoiltu ajatus: Minä teen, mitä haluan ja muut tekevät, mitä osaavat, kertoo paljon kirjoittajastaan.

        Luovuutta vaati arkielämä vanhemmiltamme, että he selvisivät arkielämästään. Boheemisuudelle ei juurikaan ollut sijaa ainakaan rahallisesti köyhien keskuudessa.

        Herättääkö tuo näkökulma mitään pohdintaa sinun ajatusmaailmassasi?


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Eivät kommenttini johdakaan kaikkia pohtimaan syntyjä syviä, mutta yksikin pohtija riittää.

        Hymiöllä verhoiltu ajatus: Minä teen, mitä haluan ja muut tekevät, mitä osaavat, kertoo paljon kirjoittajastaan.

        Luovuutta vaati arkielämä vanhemmiltamme, että he selvisivät arkielämästään. Boheemisuudelle ei juurikaan ollut sijaa ainakaan rahallisesti köyhien keskuudessa.

        Herättääkö tuo näkökulma mitään pohdintaa sinun ajatusmaailmassasi?

        Huomenta@ ystäväni, saanen kutsua sinua ystäväkseni? Olethan sangen kiinnostunut minun tekemisistäni, joita tulkitset omalla viehättävällä tyylilläsi kuten tuon hauskan sanan boheemi-isä. Katsos kun kerron tarinoitani laitan joukkoon sanoja, joihin tiedän heidän joita ärsytän kompastuvan myös uppotukkiin😂

        Jospa kertoisit minulle itsestäsi.

        Olitko työelämässä ja kuinka pitkän ajan elämästäsi?
        Oliko työsi fyysistä vai istumahommaa?
        Hoiditko työssäoloaikanasi perheesi, ehkä ikääntyneet vanhempiasi ja kävitkö vapaa-aikanasi vapaaehtoistyössä? Olitko aktiivinen auttaja muista huolehtija jos esim. makasit sairaalassa?

        Minä teen mitä haluan ja muut mitä osaavat. Olet oikeassa se kertoo minusta kaiken.


      • korppis kirjoitti:

        Huomenta@ ystäväni, saanen kutsua sinua ystäväkseni? Olethan sangen kiinnostunut minun tekemisistäni, joita tulkitset omalla viehättävällä tyylilläsi kuten tuon hauskan sanan boheemi-isä. Katsos kun kerron tarinoitani laitan joukkoon sanoja, joihin tiedän heidän joita ärsytän kompastuvan myös uppotukkiin😂

        Jospa kertoisit minulle itsestäsi.

        Olitko työelämässä ja kuinka pitkän ajan elämästäsi?
        Oliko työsi fyysistä vai istumahommaa?
        Hoiditko työssäoloaikanasi perheesi, ehkä ikääntyneet vanhempiasi ja kävitkö vapaa-aikanasi vapaaehtoistyössä? Olitko aktiivinen auttaja muista huolehtija jos esim. makasit sairaalassa?

        Minä teen mitä haluan ja muut mitä osaavat. Olet oikeassa se kertoo minusta kaiken.

        Kaikkea ei muista, se tuo ikäkin.
        Kun olin yksinhuoltaja, pienyrittäjä (24/7) hoitelin äitini asioita, hän asui yksin kotitalossamme aina kuolemaansa asti. Samalla toimin poikieni koulun vanhempainneuvoston puheenjohtajana, se oli vapaaehtoistyötä. Kun aloitin toinen poikani oli ala-asteella toinen yläasteella. Vapaaehtoistyöni kuvaan kuului pioneerityö. Iltapäiväkerhotoiminnan alkamisen organisointi paikallistasolla. Työtä jatkoin aina siihen asti kun nuorimmainenkin siirtyi lukioon.

        Kysyit jossain minkälaisen arvosanan olen vapaaehtoistöistäni saanut.

        Erinomaisen, kuten hotelli ja ravintola-alan hovimestari koulutuksessakin, erinomainen organisoija.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Huomenta@ ystäväni, saanen kutsua sinua ystäväkseni? Olethan sangen kiinnostunut minun tekemisistäni, joita tulkitset omalla viehättävällä tyylilläsi kuten tuon hauskan sanan boheemi-isä. Katsos kun kerron tarinoitani laitan joukkoon sanoja, joihin tiedän heidän joita ärsytän kompastuvan myös uppotukkiin😂

        Jospa kertoisit minulle itsestäsi.

        Olitko työelämässä ja kuinka pitkän ajan elämästäsi?
        Oliko työsi fyysistä vai istumahommaa?
        Hoiditko työssäoloaikanasi perheesi, ehkä ikääntyneet vanhempiasi ja kävitkö vapaa-aikanasi vapaaehtoistyössä? Olitko aktiivinen auttaja muista huolehtija jos esim. makasit sairaalassa?

        Minä teen mitä haluan ja muut mitä osaavat. Olet oikeassa se kertoo minusta kaiken.

        Tietysti voit kutsua minua ystäväksesi, koska sitähän minä olenkin.

        Toivot minun kertovan sinulle itsestäni ja elämästäni.
        Olen pahoillani, etten toteuta toivettasi. Syy siihen on, että en halua pahoittaa mieltäsi enää yhtään enempää.

        Sinähän tiedät, kuten kaikki toisetkin nimimerkit, että olen täydellinen. Minusta ei löydy yhtään virhettä, vaikka kuinka tarkasti etsisi.
        Jos nyt alkaisin kertomaan kaikista hyvistä teoistani ja piirteistäni, niin kruununi timantteineen tulisi liian raskaaksi kantaa. Tässä nykyisessä koristuksessanikin on jo tarpeeksi painoa.
        Et varmaankaan tahdo, että ystäväsi niska murtuu-ethän?

        Palaan vielä tuohon johtotähti ajatukseen.
        Olen todellakin kasvanut turvallisessa kodissa, vaikka taloudellisesti elämä olikin niukkaa.
        Sieltä minä ammensin suurimman osan arvomaailmastani, joka on säilynyt läpi elämäni.

        Isäni on idolini, koska hän piti kaikkia ihmisiä yhdenvertaisina, riippumatta heidän varallisuudestaan tai asemastaan yhteiskunnan portailla.
        Se on arvokas perintö, enkä ole tarvinnut ketään toista johtotähdekseni.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Tietysti voit kutsua minua ystäväksesi, koska sitähän minä olenkin.

        Toivot minun kertovan sinulle itsestäni ja elämästäni.
        Olen pahoillani, etten toteuta toivettasi. Syy siihen on, että en halua pahoittaa mieltäsi enää yhtään enempää.

        Sinähän tiedät, kuten kaikki toisetkin nimimerkit, että olen täydellinen. Minusta ei löydy yhtään virhettä, vaikka kuinka tarkasti etsisi.
        Jos nyt alkaisin kertomaan kaikista hyvistä teoistani ja piirteistäni, niin kruununi timantteineen tulisi liian raskaaksi kantaa. Tässä nykyisessä koristuksessanikin on jo tarpeeksi painoa.
        Et varmaankaan tahdo, että ystäväsi niska murtuu-ethän?

        Palaan vielä tuohon johtotähti ajatukseen.
        Olen todellakin kasvanut turvallisessa kodissa, vaikka taloudellisesti elämä olikin niukkaa.
        Sieltä minä ammensin suurimman osan arvomaailmastani, joka on säilynyt läpi elämäni.

        Isäni on idolini, koska hän piti kaikkia ihmisiä yhdenvertaisina, riippumatta heidän varallisuudestaan tai asemastaan yhteiskunnan portailla.
        Se on arvokas perintö, enkä ole tarvinnut ketään toista johtotähdekseni.

        Oliko isäsi nimi expimot?


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Oliko isäsi nimi expimot?

        Ei ollut. En edes tiedä ketään tuon nimistä miestä.

        Eräällä palstalaisella on nimimerkkinään expimot, mutta se kuuluukin tähän virtuaalielämään.

        Kysymyksestäsi herää epäilys, että tulit syöneeksi kaikki evääsi ennen aikojaan.
        Niinkin voi joskus käydä, jos kulkee pää pilvissä, eikä ymmärrä omien voimavarojensa rajallisuutta.

        Laitanpahan tähän musalinkin, jonka sanoituksessa on muutama viisas ajatus.
        https://www.youtube.com/watch?v=IlLKz-asFyw

        Hyvää alkavaa viikkoa!


    • Hyviä kommentteja.

      Hmp.f päästä irti lapsistasi. Olen käsittänyt heidän jo ottaneet etäisyyttä sinuun.

      Kuin lastu laineilla, tunne jota en ole ikinä kokenut. Olisiko ollut järkevää sinunkin kartoittaa elämääsi ja koska et ole, olisiko nyt aika alkaa unelmoimaan ja toteuttamaan unelmia.

      Kysymyshän on vain siitä, että pitää kiinni suunnitelmistaan.

      Mitä se hyöveijjää, niinkö😣

      • kylmätotuus

        Et viitsisi alkaa ohjeistamaan ketään suhteissa lapsiinsa!

        Mikäli olen oikein ymmärtänyt sinäkään et ole päästänyt täysin irti omasta kuopuksestasi, joka kuitenkin on jo 30-vuotias.

        Kaikella ystävyydellä "kylmätotuus".


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Et viitsisi alkaa ohjeistamaan ketään suhteissa lapsiinsa!

        Mikäli olen oikein ymmärtänyt sinäkään et ole päästänyt täysin irti omasta kuopuksestasi, joka kuitenkin on jo 30-vuotias.

        Kaikella ystävyydellä "kylmätotuus".

        Niinkö meinaat? Asiaanhan ei sinulla tainnut olla asiaa, kuten useinmiten

        No, sinut tuntien tuttua tekstiä tosin korjaan kuopukseni on vasta 27-vuotias. Itsenäinen omillaan toimeentuleva nuori mies. Ei kinua äidin helmoissa. Jaamme ainoastaan auton kulut, mikä antaa minulle eläkeläiselle mahdollisuuden ajaa käyttövarmalla autolla.


      • Korppis. Kiitos huolenpidostasi :) Olen ennenkin saanut saman ohjeen palstalla, kävin itseeni ja tulin seuraavaan lopputulokseen. Miksi päästäisin irti lapsistani. Heidän pitää päästää irti minusta, se on luonnollinen kulku, mutta jos he tarvitsevat minua, niin *vilkunvilkun* täällä mä. Ehkä tilanne on eri perheissä jossa on monta tahoa johon luottaa, mun lapsilla ei ole sellainen tilanne. Ei ole koskaan ollut.

        En ymmärrä vieläkään unelmien merkitystä. Tavallaan oli vähän outoa luopua niistä, mutta nyt kun niitä ei ole, olen siirtynyt suunnitelmiin. Paljon hedelmällisempää.

        Lastu sinäkin olet. Voit valita miten käsittelet asioita ja tapahtumia, mutta et voi valita millaisia ne tulee olemaan, tai missä järjestyksessä ne tulee.


      • hmp.f kirjoitti:

        Korppis. Kiitos huolenpidostasi :) Olen ennenkin saanut saman ohjeen palstalla, kävin itseeni ja tulin seuraavaan lopputulokseen. Miksi päästäisin irti lapsistani. Heidän pitää päästää irti minusta, se on luonnollinen kulku, mutta jos he tarvitsevat minua, niin *vilkunvilkun* täällä mä. Ehkä tilanne on eri perheissä jossa on monta tahoa johon luottaa, mun lapsilla ei ole sellainen tilanne. Ei ole koskaan ollut.

        En ymmärrä vieläkään unelmien merkitystä. Tavallaan oli vähän outoa luopua niistä, mutta nyt kun niitä ei ole, olen siirtynyt suunnitelmiin. Paljon hedelmällisempää.

        Lastu sinäkin olet. Voit valita miten käsittelet asioita ja tapahtumia, mutta et voi valita millaisia ne tulee olemaan, tai missä järjestyksessä ne tulee.

        En tunne olevani lastu, uskoisin mieluummin uppotukki. Tukeva pohjakosketus ja unelmat sekä niiden toteutus realismin avulla.

        Useinhanunelmat koetaan saavuttamattomina ja jos nii mitäpä se hyöveijjää sitten unelmoida.

        Kun lapsilla on elämänkumppanit ei äidin ole järkevää olla osana heidän suunnitelmissaan. Eihän se ole minijöiden kannaltakaan suotavaa he ovat ottaneet mamilta huoltovastuun.😁


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Niinkö meinaat? Asiaanhan ei sinulla tainnut olla asiaa, kuten useinmiten

        No, sinut tuntien tuttua tekstiä tosin korjaan kuopukseni on vasta 27-vuotias. Itsenäinen omillaan toimeentuleva nuori mies. Ei kinua äidin helmoissa. Jaamme ainoastaan auton kulut, mikä antaa minulle eläkeläiselle mahdollisuuden ajaa käyttövarmalla autolla.

        Korppis hyvä, ethän sinä minua tunne, vaikka luuletkin niin.

        Kommentoin kirjoitustasi "humpsille" ja onko se asiaa vai ei, se jääköön lukijoiden arvioitavaksi.

        Uppotukki en ikinä halua olla.
        Pää on pidettävä veden yläpuolella, että voi havainnoida edes jotain, eikä olla uhkana heille, jotka pyrkivät eteenpäin.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Korppis hyvä, ethän sinä minua tunne, vaikka luuletkin niin.

        Kommentoin kirjoitustasi "humpsille" ja onko se asiaa vai ei, se jääköön lukijoiden arvioitavaksi.

        Uppotukki en ikinä halua olla.
        Pää on pidettävä veden yläpuolella, että voi havainnoida edes jotain, eikä olla uhkana heille, jotka pyrkivät eteenpäin.

        No, jos luet ketjua huomaat että myötäilin hmp.f:n aikaisempaa kommenttia, jossa hän pohti lapsista irtaantumista.

        Olet niin lumoissani, että kokonaiskäsityksesi on hukassa olet mennyt sokeasti sivupolulle.

        Sitä se teettää kun ei seuraa oikeaa polkua.


      • korppis kirjoitti:

        No, jos luet ketjua huomaat että myötäilin hmp.f:n aikaisempaa kommenttia, jossa hän pohti lapsista irtaantumista.

        Olet niin lumoissani, että kokonaiskäsityksesi on hukassa olet mennyt sokeasti sivupolulle.

        Sitä se teettää kun ei seuraa oikeaa polkua.

        Mä kiitän Kylmäätotuuttaa, arvostan suuresti sitä, että joku uskaltaa seistä toisen rinnalla täällä palstalla, senkin uhalla että joutuu seuravaksi silmätikuksi.

        Korppikselle, meinas sumpit mennä väärään kurkkuun. Jahas, vai nyt pitää silittää mitä tuli tehtyä? Myötäilyä???? Ei se siltä tuntunut, tuntui enemmän käskyltä yläilmoilta, miten minun pitää elää. Tietämättä mitään taustasta tai miten nyt elän. Mä kuuntelen mielelläni ohjeita ja miten muut ovat selvinneet elämässä, jos ne tulee sydämestä. Ei sun "myötäilyt" oikein siltä tuntunut.

        Mutta sulla on hyvät mahikset löytää se oikea polku sinäkin, mistä ollaan kylmäntotuuden kanssa eksytty. Sieltä ylhäältä näkee kartan varmaan aika hyvin.


      • hmp.f kirjoitti:

        Mä kiitän Kylmäätotuuttaa, arvostan suuresti sitä, että joku uskaltaa seistä toisen rinnalla täällä palstalla, senkin uhalla että joutuu seuravaksi silmätikuksi.

        Korppikselle, meinas sumpit mennä väärään kurkkuun. Jahas, vai nyt pitää silittää mitä tuli tehtyä? Myötäilyä???? Ei se siltä tuntunut, tuntui enemmän käskyltä yläilmoilta, miten minun pitää elää. Tietämättä mitään taustasta tai miten nyt elän. Mä kuuntelen mielelläni ohjeita ja miten muut ovat selvinneet elämässä, jos ne tulee sydämestä. Ei sun "myötäilyt" oikein siltä tuntunut.

        Mutta sulla on hyvät mahikset löytää se oikea polku sinäkin, mistä ollaan kylmäntotuuden kanssa eksytty. Sieltä ylhäältä näkee kartan varmaan aika hyvin.

        Kasva aikuiseksi.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Kasva aikuiseksi.

        Rakas ystäväni "korppis", olen kovin pettynyt kommenttisi tasoon, jonka "humpsille" kirjoitit.

        Sinullahan pitäisi olla sana hallussasi, kun novellejakin kirjoitat.
        Pelkkä käskytys kertoo, että sinulla on vielä pitkä tie edessäsi, jos mielit kyetä aitoon vuorovaikutteiseen keskusteluun.


      • kylmätotuus
        hmp.f kirjoitti:

        Mä kiitän Kylmäätotuuttaa, arvostan suuresti sitä, että joku uskaltaa seistä toisen rinnalla täällä palstalla, senkin uhalla että joutuu seuravaksi silmätikuksi.

        Korppikselle, meinas sumpit mennä väärään kurkkuun. Jahas, vai nyt pitää silittää mitä tuli tehtyä? Myötäilyä???? Ei se siltä tuntunut, tuntui enemmän käskyltä yläilmoilta, miten minun pitää elää. Tietämättä mitään taustasta tai miten nyt elän. Mä kuuntelen mielelläni ohjeita ja miten muut ovat selvinneet elämässä, jos ne tulee sydämestä. Ei sun "myötäilyt" oikein siltä tuntunut.

        Mutta sulla on hyvät mahikset löytää se oikea polku sinäkin, mistä ollaan kylmäntotuuden kanssa eksytty. Sieltä ylhäältä näkee kartan varmaan aika hyvin.

        Älä ole moksiskaan "korppiksen" nokitteluista! En minäkään niitä juurikaan noteeraa.
        Asia vaan on niin, että jossain vaiheessa keskustelua hänellä on pakottava tarve ottaa joku silmätikukseen. Olen jo tottunut hänen tyyliinsä, eikä minua hetkauta sinne eikä tänne, jos itse satun joutumaan hänen maalitaulukseen.

        Ajatellaan niin, että hän tarkoittaa pelkkää hyvää, yrittäessään neuvoa meitä nuorempia tulemaan kaltaisekseen.
        Siinä hänelle työsarkaa riittääkin.
        Ei käy kateeksi tuollainen urakka.

        Aurinkoisia kevätpäiviä sinulle toivottelen täältä Savosta!


    • reppuriika

      On varmasti yksilöllistä sekin, luonnistuuko elämä suunnitelmilla tai sitten näin niin kuin itse nykyään elelen. Joku saa intoa siitä, että asettaa pitkän aikavälin tavoitteita ja säästää rahaa, kartuttaa kielitaitoa esim. kahden vuoden päästä toteutuvaan maailmankiertomatkaan, harjoittelee ja valmentuu kilpailuun tai mestaruuteen, 70-vutisjuhlaan tai mitä kaikkea sitä voi suunnitellakaan.

      On ihmisiä, etteivät koe mielekkyyttä tavallisessa arjessa ilman pienempiä tai suurempia unelmia jossain horisontissa. Joku tarvitsee suunnittelua, ja ilman sitä saattaa elämä suistua jopa raiteiltaan. Minä en vain tarvitse sellaista. Minulle riittää se että jokainen päivä sisältää jotain ainutlaatuista ja erilaista ja ainakin tulee jotain yllättävää.

      Ja paljohan sinä Korppis olet saanutkin aikaiseksi. Olet tehnyt haastavaa vapaaehtoistöitä ja ehkä saanut niistä jonkinlaista taloudellistakin vastinetta hyvän mielen lisäksi.

      • Niin meitä on moneksi. Jos eläisin vain itselleni ja ilman unelmia, ilman tulevan suunnittelua ja toteutusta näissä pienissä korven ympyröissä tukehtuisin tylsyyden.


      • Ei se että olen luopunut yksityiskohtaisista ja pitemmän aikajakson suunnitelmista tarkoita luonnollisestikaan sitä, etteikö minullakin olisi unelmia ja päämääriä; en vain pidä niistä enää mitenkään kauheesti kiinni.
        Ehkä jos asuisin kaupungissa ja olisin mukana jossain sosiaalisessa kanssakäymisessä, kuten vapaaehtoistyössä tai sileen niin en tuntisi sitä suurta tyhjyyttä joka aina silloin tällöin ravistelee olemassaoloani. Lähin päämääräni olisi nyt saada poikani valmistumaan ja muuttamaan omaan huusholliin; tulemme hyvin toimeen ja talo tuntuisi varmaan tosi tyhjältä kun se aika tulee, mutta hitaasti mennään sitä kohti.
        Matkustaminen on minulle välttämättömyys. Ei ne minun matkani tarvi olla mitään luksusta, mutta selvästi oman kulttuurin ja kotimaisemien ulkopuolelle. Tarvitsen tätä irrottautumista arjestani ja siihen ei suomenmatkat riitä. Jos nyt jaksaisin odottaa vuoden verran niin voisin saada Legolassinkin mukaan 70-vuotisreissulleni Suureen Länteen tai sitten jonnekin muualle, hieman kauemmas.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei se että olen luopunut yksityiskohtaisista ja pitemmän aikajakson suunnitelmista tarkoita luonnollisestikaan sitä, etteikö minullakin olisi unelmia ja päämääriä; en vain pidä niistä enää mitenkään kauheesti kiinni.
        Ehkä jos asuisin kaupungissa ja olisin mukana jossain sosiaalisessa kanssakäymisessä, kuten vapaaehtoistyössä tai sileen niin en tuntisi sitä suurta tyhjyyttä joka aina silloin tällöin ravistelee olemassaoloani. Lähin päämääräni olisi nyt saada poikani valmistumaan ja muuttamaan omaan huusholliin; tulemme hyvin toimeen ja talo tuntuisi varmaan tosi tyhjältä kun se aika tulee, mutta hitaasti mennään sitä kohti.
        Matkustaminen on minulle välttämättömyys. Ei ne minun matkani tarvi olla mitään luksusta, mutta selvästi oman kulttuurin ja kotimaisemien ulkopuolelle. Tarvitsen tätä irrottautumista arjestani ja siihen ei suomenmatkat riitä. Jos nyt jaksaisin odottaa vuoden verran niin voisin saada Legolassinkin mukaan 70-vuotisreissulleni Suureen Länteen tai sitten jonnekin muualle, hieman kauemmas.

        Olet siis asettanut tavoitteen. Nyt määrätietoisesti kohti haavettasi.

        Niin helppoa se on.

        Moni on varoittanut týyliin pitää varautua jne... tietenkin pitää, mutta se ei estä suunnittelemasta etenemistä päämäärään.

        Minä tapasin eilen miespuolisen
        mr.ankeisen. Ajoin kierrätyskeskukseen etsimään kameraani kadonnutta piuhaa. Nörttipajassa oli kivoja nuoria, jotka alkoivat heti etsiä piuhakasasta sitä oikeaa. Tuolilla istui mr.ankeinen. Ei sitä löydy kuitenkaan turha etsiä, ei löydy, heittelen kameran piuhat roskiin ei niitä kukaan ikinä kysele kuitenkaan. Osta uusi kamera, sellainen kuin minulla, jolla voi kuvata veden alla.
        Vastasin, minulle riittää kamera jolla voin kuvata veden päältä esim. laivan kannelta.

        Kävin kampaajalla nyt on taas tukka hyvin ja kulmakarvat kondiksessa.


    • eppu2

      Vielä unelmista.
      Unelmat voivat olla myös realistisia. Sellaisia, että tie on silti aina avoinna muuhunkin suuntaan.
      Jos unelman saavuttaa voi nostaa rimaa hieman, jatkaa eteenpäin.
      Unelmia ei saisi lukita se johtaa elämättömään sitkuelämään.

      • eppu@

        Minulla oli vieras vanha ystäväni tuli kylään tiistai iltana. Hän on sitkun-tyyppi.

        Halu muuttaa elämää, halu matkustaa, halu olla vapaa, mutta sitkun.....


    • Kun aarrekarttoja alettiin ottaa käyttöön taisin olla jo aika kypsynyt itseni psyykaamiseen, saatoin kartan jossakin kuvioissa tehdäkin, mutta eipä se suuremmin sytyttänyt. Kun minua kurssitettiin vapaaehtoistyöhön painopisteenä olivat omien motiivien tutkiskelu ja voimavarojen kartoitus.

      Aarrekartta ei kai sytyttänyt siinäkään mielessä, että olen näitä "lastu laineilla"- tyyppejä, joille minkäänlainen suunnitelmallisuus ei sovellu.
      Tulee mitä on tullakseen ja intuition - hetken mielijohteen, jos niin halutaan nähdä - varassa isommat valinnat lienee elämässä tehty.
      Unelmia, joita vielä tänäänkin pidetään elämässä pärjäämisen/viihtymisen merkkinä, en kaipaa. Minulle riittää tämä, mitä on.
      Tietysti voi kokea haikeutta niistä "menetetyistä mahdollisuuksista", elämänmittaisesta alisuorittamisesta, mutta tamperalaisten tapaan on pakko todeta "se on myähästä ny"..)) ja yrittää nähdä mennyt osana itselleni tarkoitettua elämän käsikirjoitusta.

      Aira Samulin ? Oikein sopiva ikoni tälle ajalle, mutta ei ole minun fanitukseni kohde. Enempi tykkään vaikka Yrsa Steniuksesta, Eeva Kilvestä, Helena Anhavasta. Yrsa Stenius edustaa analyyttistä älyä, Eeva Kilpi lempeyttä, Helena Anhava introverttiä näkijää...

      • Demeter@

        Mielestäni juna ei ole vielä mennyt joten ei ole myöhäistä hypätä mukaan.

        Vanhoja aikoja muistellessa tulee usein epäonnistumiset pinnalle ja ne alkaa tympii. Tuonkin olisin voinut tehdä toisin.

        Siispä jätetään mennyt ja katsotaan eteenpäin.

        Takarivin Tyynetkin voisivat nostaa perseet ylös tuolista ja nokat pois kirjoista ja pemahtaa baanalle 😃


      • korppis kirjoitti:

        Demeter@

        Mielestäni juna ei ole vielä mennyt joten ei ole myöhäistä hypätä mukaan.

        Vanhoja aikoja muistellessa tulee usein epäonnistumiset pinnalle ja ne alkaa tympii. Tuonkin olisin voinut tehdä toisin.

        Siispä jätetään mennyt ja katsotaan eteenpäin.

        Takarivin Tyynetkin voisivat nostaa perseet ylös tuolista ja nokat pois kirjoista ja pemahtaa baanalle 😃

        ps. Eihän se kartta koko kurssin mittainen projekti ollu vain yhden illan. Muina koulutuksen osina olivat mainitsemasi voimavarojen kartoitus ja motiivit jne.


      • korppis kirjoitti:

        Demeter@

        Mielestäni juna ei ole vielä mennyt joten ei ole myöhäistä hypätä mukaan.

        Vanhoja aikoja muistellessa tulee usein epäonnistumiset pinnalle ja ne alkaa tympii. Tuonkin olisin voinut tehdä toisin.

        Siispä jätetään mennyt ja katsotaan eteenpäin.

        Takarivin Tyynetkin voisivat nostaa perseet ylös tuolista ja nokat pois kirjoista ja pemahtaa baanalle 😃

        "Takarivin Tyynetkin voisivat nostaa perseet ylös tuolista ja nokat pois kirjoista ja pemahtaa baanalle 😃"

        Jaa. Jos minua tarkoitit, niin muuta ei ole tehtykään kuin pemahdettu baanalle..)) Nytkin on junalle meno ja ensi viikolla useita...
        Kirjoille jää aikaa vain sen verran, mitä kirjapiiri vaatii...
        Mutta kirjojen seuraa en kyllä väheksy, enkä hyvien elokuvien, enkä hyvien kulttuuririentojen enkä pienten ihmisten, joista yhden sain syntymäpäivälahjaksi...
        Niin, että kyllä Takarivien tyyneilläkin sitä niinkutsuttua elämää on, vaikka sitä ei aina ehdi esitellä..))


      • demeter1 kirjoitti:

        "Takarivin Tyynetkin voisivat nostaa perseet ylös tuolista ja nokat pois kirjoista ja pemahtaa baanalle 😃"

        Jaa. Jos minua tarkoitit, niin muuta ei ole tehtykään kuin pemahdettu baanalle..)) Nytkin on junalle meno ja ensi viikolla useita...
        Kirjoille jää aikaa vain sen verran, mitä kirjapiiri vaatii...
        Mutta kirjojen seuraa en kyllä väheksy, enkä hyvien elokuvien, enkä hyvien kulttuuririentojen enkä pienten ihmisten, joista yhden sain syntymäpäivälahjaksi...
        Niin, että kyllä Takarivien tyyneilläkin sitä niinkutsuttua elämää on, vaikka sitä ei aina ehdi esitellä..))

        Oletko lukenut Marilyn French'n kirjan Naisten Huone?
        Mahtaisiko Antti Hyryn Uuni olla minulle sopiva?

        Tutkailen ystävältä saamiani kirjoja, mitä mukaan matkalukemiseksi


      • korppis kirjoitti:

        Oletko lukenut Marilyn French'n kirjan Naisten Huone?
        Mahtaisiko Antti Hyryn Uuni olla minulle sopiva?

        Tutkailen ystävältä saamiani kirjoja, mitä mukaan matkalukemiseksi

        Tuota Frenchin kirjaa en muista lukeneeni, muita kyllä. Vertavuotava sydän ja sitten Kausi helvetissä, jota olen täälläkin suositellut - siis parhaana syöpäsairautta käsittelevänä kirjana minkä tiedän.

        Uunin saimme joululahjaksi pari (?) vuotta sitten, mutta kumpikaan ei jaksanut sitä lukea. Eikö Arto Paasilinna ole lempparisi ? Häneltä on monta hyvää kirjaa minulta(kin) lukematta. Yrmeä Erno on Paasilinnan veljeksistä kyllä oma suosikkini..))


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        "Takarivin Tyynetkin voisivat nostaa perseet ylös tuolista ja nokat pois kirjoista ja pemahtaa baanalle 😃"

        Jaa. Jos minua tarkoitit, niin muuta ei ole tehtykään kuin pemahdettu baanalle..)) Nytkin on junalle meno ja ensi viikolla useita...
        Kirjoille jää aikaa vain sen verran, mitä kirjapiiri vaatii...
        Mutta kirjojen seuraa en kyllä väheksy, enkä hyvien elokuvien, enkä hyvien kulttuuririentojen enkä pienten ihmisten, joista yhden sain syntymäpäivälahjaksi...
        Niin, että kyllä Takarivien tyyneilläkin sitä niinkutsuttua elämää on, vaikka sitä ei aina ehdi esitellä..))

        Minä harrastan aika paljon tuota takarivin Tyyneä näin talvisin, vaan eipä täällä pikkukaupungissakaan ihan varjossa olla.
        Äsken tallustelin tuossa lähikaupassa, silläkin matkalla jo tuli vastaan yksi ihan ruskea mies ja 2 kiinalaisäitiä lapsineen.
        Huomenna ajattelin nokkani pistää yhteen taidenäyttelyyn.
        On niin mukavat ilmat nyt kävellä.


      • demeter1 kirjoitti:

        Tuota Frenchin kirjaa en muista lukeneeni, muita kyllä. Vertavuotava sydän ja sitten Kausi helvetissä, jota olen täälläkin suositellut - siis parhaana syöpäsairautta käsittelevänä kirjana minkä tiedän.

        Uunin saimme joululahjaksi pari (?) vuotta sitten, mutta kumpikaan ei jaksanut sitä lukea. Eikö Arto Paasilinna ole lempparisi ? Häneltä on monta hyvää kirjaa minulta(kin) lukematta. Yrmeä Erno on Paasilinnan veljeksistä kyllä oma suosikkini..))

        Marilyn Frenchin "Naisten huone" on hyvä mielestäni parempi kuin Veratvuotava sydän.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Marilyn Frenchin "Naisten huone" on hyvä mielestäni parempi kuin Veratvuotava sydän.

        Hyvä ei kun matkalaukkuun ; )

        Matkalaukku on avoimena tuolla olohuoneen sohvalla ; )


      • demeter1 kirjoitti:

        Tuota Frenchin kirjaa en muista lukeneeni, muita kyllä. Vertavuotava sydän ja sitten Kausi helvetissä, jota olen täälläkin suositellut - siis parhaana syöpäsairautta käsittelevänä kirjana minkä tiedän.

        Uunin saimme joululahjaksi pari (?) vuotta sitten, mutta kumpikaan ei jaksanut sitä lukea. Eikö Arto Paasilinna ole lempparisi ? Häneltä on monta hyvää kirjaa minulta(kin) lukematta. Yrmeä Erno on Paasilinnan veljeksistä kyllä oma suosikkini..))

        Paasilinna ei nyt jaksa kiinnostaa, mutta ei huolta minulla on muutama Paasilinna Petzen kirjahyllyssä Hollannissa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Marilyn Frenchin "Naisten huone" on hyvä mielestäni parempi kuin Veratvuotava sydän.

        Ai niin ja sitten muistin Frechiltä hiukan kevämmän kirjan Kesämies...
        Saitkos korppis käsiisi suosittelemani Riikka Juvosen Onneksi en ole enää nuori ? Se voisi olla sopivan ohut ( !) ja keveä matkalukemiseksi.
        Se ei haasta lukijaa millään tavoin mutta uskoisin, että te maailmankansalaiset löytäisitte siitä hyviä samaistumiskohtia...


      • eppu2 kirjoitti:

        Minä harrastan aika paljon tuota takarivin Tyyneä näin talvisin, vaan eipä täällä pikkukaupungissakaan ihan varjossa olla.
        Äsken tallustelin tuossa lähikaupassa, silläkin matkalla jo tuli vastaan yksi ihan ruskea mies ja 2 kiinalaisäitiä lapsineen.
        Huomenna ajattelin nokkani pistää yhteen taidenäyttelyyn.
        On niin mukavat ilmat nyt kävellä.

        Meidän kirjapiirissä ollaan vähän pohdittu tuota suunnanmuutostakin, eppu2, kun näyttäisi siltä, että me ollaan melkein kaikki oltu hyvin ulospäinsuuntautuneita, esilläkin, ja nyt ollaan takarivin tyynejä..))
        Ja koetaan se aika vapauttavana...Tietysti me ollaan melkein kaikki jo mummoikäisiäkin.
        Juu. Ei tämä pääkaupunkiseutu suinkaan ole ainoa paikka missä on mittavaa kulttuuritarjontaa. Esim. Tampereella on tarjolla vaikka mitä: mitenkähän monta teatteriakin ?
        Naapurin ruovien kanssa piti tänään lähteä Kiasmaan, mutta minulta se jäi väliin kun olin ollut koko viikon menossa ja illalla oli pilates...


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        Meidän kirjapiirissä ollaan vähän pohdittu tuota suunnanmuutostakin, eppu2, kun näyttäisi siltä, että me ollaan melkein kaikki oltu hyvin ulospäinsuuntautuneita, esilläkin, ja nyt ollaan takarivin tyynejä..))
        Ja koetaan se aika vapauttavana...Tietysti me ollaan melkein kaikki jo mummoikäisiäkin.
        Juu. Ei tämä pääkaupunkiseutu suinkaan ole ainoa paikka missä on mittavaa kulttuuritarjontaa. Esim. Tampereella on tarjolla vaikka mitä: mitenkähän monta teatteriakin ?
        Naapurin ruovien kanssa piti tänään lähteä Kiasmaan, mutta minulta se jäi väliin kun olin ollut koko viikon menossa ja illalla oli pilates...

        Mullakin oli se työelämä niin kovin hektistä ja koulutuksissakin piti hypätä jatkuvalla syötöllä ja yksityiselämäkin oli aika touhukasta.
        Nykyään minä nautin suuresti välillä aina rauhasta ja yksinolosta.


      • New-age
        korpikirjailija kirjoitti:

        Hyvä ei kun matkalaukkuun ; )

        Matkalaukku on avoimena tuolla olohuoneen sohvalla ; )

        Mahtuuko laukkuun jäniksiä?
        Erno Paasilinnalta Siperialaista estetiikkaa. Omanlaista huumoria vrt. Arto.
        Milloin lähditkään. Varmuudeksi hyvää matkaa jo nyt!


      • New-age kirjoitti:

        Mahtuuko laukkuun jäniksiä?
        Erno Paasilinnalta Siperialaista estetiikkaa. Omanlaista huumoria vrt. Arto.
        Milloin lähditkään. Varmuudeksi hyvää matkaa jo nyt!

        Huomenta@ Jamikä olikaan aijempi nikkisi?

        Enhän minä tuntemattomille nikeille matka-aikatauluja kerro😜


      • jaa-kuka-olinkaan

        "Enhän minä tuntemattomille nikeille matka-aikatauluja kerro😜"

        Älä kerro, mutta joka`toisessa viestissäsi ilmoitat, että matkalle lähdetään ja kauas. Kai se hieman kiinnostaisi "satunaisiakin" kulkijoita, mutta siitähän sinä viis`välität, koska kaikki toiset tietävät jo aikataulusi ja määränpääsi, kun hyvin, hyvin, hyvin paljon muustakin elämästäsi, joka on mukamas salaisuus???

        Nyt voitkin tunnustaa suoraan, että vastaat vain "sisäpiirin" kirjoittajille, mutta et toisille. Menikö koulutuksesi "hukkaan", koska haluasit auttaa syrjäytyneitä, vai miten se menikään?

        Heitäs nyt taas joku arvaus, kuka kirjoitti tuntemattomana ja sinä tiedät heti hänet?


      • jaa-kuka-olinkaan kirjoitti:

        "Enhän minä tuntemattomille nikeille matka-aikatauluja kerro😜"

        Älä kerro, mutta joka`toisessa viestissäsi ilmoitat, että matkalle lähdetään ja kauas. Kai se hieman kiinnostaisi "satunaisiakin" kulkijoita, mutta siitähän sinä viis`välität, koska kaikki toiset tietävät jo aikataulusi ja määränpääsi, kun hyvin, hyvin, hyvin paljon muustakin elämästäsi, joka on mukamas salaisuus???

        Nyt voitkin tunnustaa suoraan, että vastaat vain "sisäpiirin" kirjoittajille, mutta et toisille. Menikö koulutuksesi "hukkaan", koska haluasit auttaa syrjäytyneitä, vai miten se menikään?

        Heitäs nyt taas joku arvaus, kuka kirjoitti tuntemattomana ja sinä tiedät heti hänet?

        Minua itseasiassa agressiiviset ihmiset kiinnostaa.

        Kun luin tuon aikaisemman kommenttisi se oli sopuisa joten kopasin kepillä jäätä tietääkseni onko siellä puskassa ystavä vai vihollinen.

        Olepa siis kuka hyvänsä. Sisäpiiristä sen verran, että et kai sinäkään livessä tuntemattomille huutele vaan tutun tuntoisille ja näköisille. Nìin minä.

        Onhan täällä näitä kuten kylmätotuus, joka ei voi sietää minua niin siitä huolimatta koko ajan iholleni tuppaa, kuuluu näet sisäpiiriin. Mahtaakohan hänellä olla pelkoa suoriin ihmiskontakteihin vai jokin ongelma tai sairaus kun ei pysty yöllä nukkumaa.


      • eppu2 kirjoitti:

        Mullakin oli se työelämä niin kovin hektistä ja koulutuksissakin piti hypätä jatkuvalla syötöllä ja yksityiselämäkin oli aika touhukasta.
        Nykyään minä nautin suuresti välillä aina rauhasta ja yksinolosta.

        Rauha ja yksinolo on minullekin suorastaan välttämätön, eppu2, etenkin sen jälkeen kun nuoret perheet lapsineen ovat käyneet.
        Kun tulee isovanhemmaksi myöhään, kuten minä, on pakko nähdä, että kun itse elää hitauden kulttuurissa pikkulasten nopea elämänrytmi ja yritys pysyä siinä edes osittain mukana uuvuttaa aika tavalla - jos sitten voimaannuttaakin...


      • korppis kirjoitti:

        Minua itseasiassa agressiiviset ihmiset kiinnostaa.

        Kun luin tuon aikaisemman kommenttisi se oli sopuisa joten kopasin kepillä jäätä tietääkseni onko siellä puskassa ystavä vai vihollinen.

        Olepa siis kuka hyvänsä. Sisäpiiristä sen verran, että et kai sinäkään livessä tuntemattomille huutele vaan tutun tuntoisille ja näköisille. Nìin minä.

        Onhan täällä näitä kuten kylmätotuus, joka ei voi sietää minua niin siitä huolimatta koko ajan iholleni tuppaa, kuuluu näet sisäpiiriin. Mahtaakohan hänellä olla pelkoa suoriin ihmiskontakteihin vai jokin ongelma tai sairaus kun ei pysty yöllä nukkumaa.

        "korppis"

        Onko teillä tiinushkan kanssa meneillään joku näytelmä :)
        Näytellääs sillee et oltas ku joku toinenki...
        -
        yst.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Onko teillä tiinushkan kanssa meneillään joku näytelmä :)
        Näytellääs sillee et oltas ku joku toinenki...
        -
        yst.

        H.

        Voitko tarkentaa, en ymmärrä mitä tarkoitat?


      • korppis kirjoitti:

        Voitko tarkentaa, en ymmärrä mitä tarkoitat?

        "korppis"

        Enkä muuten tarkenna :)
        Sinun älysi riittää kyllä tähän.

        H.


      • silviisiis
        korppis kirjoitti:

        Minua itseasiassa agressiiviset ihmiset kiinnostaa.

        Kun luin tuon aikaisemman kommenttisi se oli sopuisa joten kopasin kepillä jäätä tietääkseni onko siellä puskassa ystavä vai vihollinen.

        Olepa siis kuka hyvänsä. Sisäpiiristä sen verran, että et kai sinäkään livessä tuntemattomille huutele vaan tutun tuntoisille ja näköisille. Nìin minä.

        Onhan täällä näitä kuten kylmätotuus, joka ei voi sietää minua niin siitä huolimatta koko ajan iholleni tuppaa, kuuluu näet sisäpiiriin. Mahtaakohan hänellä olla pelkoa suoriin ihmiskontakteihin vai jokin ongelma tai sairaus kun ei pysty yöllä nukkumaa.

        tuo new-age kirjoitteli nimimerkillä pulp-fictio.


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Enkä muuten tarkenna :)
        Sinun älysi riittää kyllä tähän.

        H.

        Eli tavuviiva. No huvinsa kullakin palstalla piipahtavilla.

        Englantia sujuvasti😆

        Agressiivisia, loukattuja.


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Enkä muuten tarkenna :)
        Sinun älysi riittää kyllä tähän.

        H.

        En ymmärrä mutta haitanneeko tuo kettään 😨


      • korppis kirjoitti:

        Eli tavuviiva. No huvinsa kullakin palstalla piipahtavilla.

        Englantia sujuvasti😆

        Agressiivisia, loukattuja.

        "korppis"

        Niin.
        Kyllä tavu-viiva nimmarilla on oma tarkoituksensa.
        Ilahdutko siitä vai paheksutko?
        -
        Ole varovainen lausunnossasi :)
        Ettei osu väärään nilkkaan.

        H.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Minua itseasiassa agressiiviset ihmiset kiinnostaa.

        Kun luin tuon aikaisemman kommenttisi se oli sopuisa joten kopasin kepillä jäätä tietääkseni onko siellä puskassa ystavä vai vihollinen.

        Olepa siis kuka hyvänsä. Sisäpiiristä sen verran, että et kai sinäkään livessä tuntemattomille huutele vaan tutun tuntoisille ja näköisille. Nìin minä.

        Onhan täällä näitä kuten kylmätotuus, joka ei voi sietää minua niin siitä huolimatta koko ajan iholleni tuppaa, kuuluu näet sisäpiiriin. Mahtaakohan hänellä olla pelkoa suoriin ihmiskontakteihin vai jokin ongelma tai sairaus kun ei pysty yöllä nukkumaa.

        Luet minua aivan väärin, jos oletat minun olevan aggressiivinen.
        Vihamielisyys ei kuulu ollenkaan luonteeseeni, enkä tuhlaa energiaani aivan turhaan ja kuluttavaan tunteeseen.
        Olen jo aiemmin kirjoittanut, että viha on niin voimakas sana, etten toivoisi sitä kenenkään käyttävän.

        Kirjoitit myös, etten siedä sinua ja kuulun "sisäpiiriin".
        Molemmat ajatuksesi menivät aivan pieleen.

        Minä olen useimmista asioista erimieltä kanssasi lähes aina, mutta eihän se suinkaan tarkoita sitä, etten sietäisi sinua ihmisenä.
        Asiat asioina.
        Sisäpiirin olemassaolon ovat kiistäneet "vanhat" palstalaiset jo aikoja sitten, joten en voi kuulua "seurakuntaan", jota ei ole olemassakaan.

        Lopuksi ystävä hyvä, älä kanna turhaan huolta ihmissuhteistani, terveydentilastani tai vuorokausirytmistäni.
        Minä pärjään kyllä ja kuljen omaa polkuani eteenpäin.
        Ja mikäli ongelmia tulee eteeni, niin tuskin sinä pystyt niitä ratkaisemaan.
        Valmistaudu siis rauhallisin mielin matkaasi!

        Tänään tuli todennäköisesti ennätykseni vastaustenimäärässä yhteen aloitukseen koko palstahistoriani aikana.

        Tätä kommenttiasi, johon vastasin, osasinkin jo odottaa.
        Tiedätkö miksi? Jos et, niin pohdihan syytä, mikäli kiireiltäsi ehdit!

        Ystävyyden merkeissä "kylmätotuus".


      • New-age
        hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Niin.
        Kyllä tavu-viiva nimmarilla on oma tarkoituksensa.
        Ilahdutko siitä vai paheksutko?
        -
        Ole varovainen lausunnossasi :)
        Ettei osu väärään nilkkaan.

        H.

        Olet muuten harvinaisen oikeassa.
        Korppikselle: olin kohtelias, kun toivottelin hyvää matkaa.
        Aikoinaan töissä vitsailtiin, kun joku oli lähdössä matkoille, josko jäniksenä mukaan....ei sen kummempaa ja mietis, miltä 60 jäniksen valeasussa Seutulassa näyttäis...
        Tässä viikonlopulla tapasin henkilön, joka nostatti todella omaa matkakuumetta ja tiedän kyllä minne.

        Korppis sinulle: yritä rajoittaa raivoasi. Agressiiviselta itse vaikutat, ja kun hieman höynäyttelin noilla nimmareilla, paljastui sinunkin luonteenlaatusi. Pinnas kärtsäs.😎


      • New-age kirjoitti:

        Olet muuten harvinaisen oikeassa.
        Korppikselle: olin kohtelias, kun toivottelin hyvää matkaa.
        Aikoinaan töissä vitsailtiin, kun joku oli lähdössä matkoille, josko jäniksenä mukaan....ei sen kummempaa ja mietis, miltä 60 jäniksen valeasussa Seutulassa näyttäis...
        Tässä viikonlopulla tapasin henkilön, joka nostatti todella omaa matkakuumetta ja tiedän kyllä minne.

        Korppis sinulle: yritä rajoittaa raivoasi. Agressiiviselta itse vaikutat, ja kun hieman höynäyttelin noilla nimmareilla, paljastui sinunkin luonteenlaatusi. Pinnas kärtsäs.😎

        Iltapäivää😆

        Raivona makoilin aamupäivän kosmetologin penkissä 💆taustamusiikin helliessä raivosta punaisia korviani. 😨

        Raivokkaasti siivosin sulamassa olleen jääkaappi/pakastimen varoen somia vaaleapunaisia kultahippusilla koristettuja kynsiäni.💅 Pakkasessa olleesta voitaikinasta leivoin ja paistoin raivon vallassa salami- ja lohipasteijoita.🍮

        Hieman tyynnyttyäni pakkasin matkalaukun 👒👖👕👠👜👙

        Nyt alkaa helpottaa😂

        Se tuo raivokas luonteenlaatu ei taho iänkään myöten toeta 👀


      • korppis kirjoitti:

        Iltapäivää😆

        Raivona makoilin aamupäivän kosmetologin penkissä 💆taustamusiikin helliessä raivosta punaisia korviani. 😨

        Raivokkaasti siivosin sulamassa olleen jääkaappi/pakastimen varoen somia vaaleapunaisia kultahippusilla koristettuja kynsiäni.💅 Pakkasessa olleesta voitaikinasta leivoin ja paistoin raivon vallassa salami- ja lohipasteijoita.🍮

        Hieman tyynnyttyäni pakkasin matkalaukun 👒👖👕👠👜👙

        Nyt alkaa helpottaa😂

        Se tuo raivokas luonteenlaatu ei taho iänkään myöten toeta 👀

        Ei yhtään hametta tai leninkiä mukana, ei takkia, ei shortseja ...
        Entä hiusharja, lääkkeet, puhelimen laturi ...?


      • New-age
        korppis kirjoitti:

        Iltapäivää😆

        Raivona makoilin aamupäivän kosmetologin penkissä 💆taustamusiikin helliessä raivosta punaisia korviani. 😨

        Raivokkaasti siivosin sulamassa olleen jääkaappi/pakastimen varoen somia vaaleapunaisia kultahippusilla koristettuja kynsiäni.💅 Pakkasessa olleesta voitaikinasta leivoin ja paistoin raivon vallassa salami- ja lohipasteijoita.🍮

        Hieman tyynnyttyäni pakkasin matkalaukun 👒👖👕👠👜👙

        Nyt alkaa helpottaa😂

        Se tuo raivokas luonteenlaatu ei taho iänkään myöten toeta 👀

        Samoin iltapäivää 🙌

        Oletko saanut matkalaukun kiinni? Jouduitko istumaan päällä?
        Mä en osaa pakata. On aina "kaikenvaraltajuttuja". En ole rutinoitunut matkaajapakkaaja.
        Ja mitään litkuja ei sitten käsipakaaseihin. Kethuttaa, jos kallis voide, jää tarkastusihmisille.
        Arvaas mikä hyvä puoli raivossa on? Sitä on tosi tehokas sen vallassa. Ihan kuin uudet duracellit....Luova raivo ihan käyttökelpoinen käsite.....


      • Tellukka kirjoitti:

        Ei yhtään hametta tai leninkiä mukana, ei takkia, ei shortseja ...
        Entä hiusharja, lääkkeet, puhelimen laturi ...?

        En muista mitä jätin viimeksi Hollannin kotiin, mtta en pakannut liikaa voinhan ostaa jos jotain puuttuu. Sortseja en omista, mutta polvimittaisia urheiluhousuja pakattu kaksin kappalein. Leninkejä en myöskään omista. Olen housuihminen niitä pakkasin useampia. Pari hametta ja
        T-paitoja Uudet mustat polvipituiset saappaat pistän jalkaan. Pitkiä takkeja en pakannut vaan lyhyen kevyt toppiksen. Päälle panen lyhyen paksumman toppiksen. Tosin kuulin, että lämpötila Hollannissa on kohoamassa noin 15C.

        Kosmetiikkaa, champoita jne. en juurikaan pakannut. Niitä saa paikanpäältä.

        Ostin 800g ravintolasillifilee-peltirasian. Hollannista ei saa samanlaisia maustettuja sillejä kuin täällä. Olen tosin joskus hakenut Haarlemin Ikeasta pohjoismaisia sillituotteita😛


      • korppis kirjoitti:

        En muista mitä jätin viimeksi Hollannin kotiin, mtta en pakannut liikaa voinhan ostaa jos jotain puuttuu. Sortseja en omista, mutta polvimittaisia urheiluhousuja pakattu kaksin kappalein. Leninkejä en myöskään omista. Olen housuihminen niitä pakkasin useampia. Pari hametta ja
        T-paitoja Uudet mustat polvipituiset saappaat pistän jalkaan. Pitkiä takkeja en pakannut vaan lyhyen kevyt toppiksen. Päälle panen lyhyen paksumman toppiksen. Tosin kuulin, että lämpötila Hollannissa on kohoamassa noin 15C.

        Kosmetiikkaa, champoita jne. en juurikaan pakannut. Niitä saa paikanpäältä.

        Ostin 800g ravintolasillifilee-peltirasian. Hollannista ei saa samanlaisia maustettuja sillejä kuin täällä. Olen tosin joskus hakenut Haarlemin Ikeasta pohjoismaisia sillituotteita😛

        Ahaa!
        Menet siis Hollantiin ensin? Luulin sinun jo lentävän sinne Karibialle.


      • New-age kirjoitti:

        Samoin iltapäivää 🙌

        Oletko saanut matkalaukun kiinni? Jouduitko istumaan päällä?
        Mä en osaa pakata. On aina "kaikenvaraltajuttuja". En ole rutinoitunut matkaajapakkaaja.
        Ja mitään litkuja ei sitten käsipakaaseihin. Kethuttaa, jos kallis voide, jää tarkastusihmisille.
        Arvaas mikä hyvä puoli raivossa on? Sitä on tosi tehokas sen vallassa. Ihan kuin uudet duracellit....Luova raivo ihan käyttökelpoinen käsite.....

        No proble, laukku kiinni eikä lisäosaakaan tarvinnut ottaa käyttöön. Käsimatkatavaralaukku ei paljoa paina. Ennen läppäri vei siitä tilaa nyt tabletti ei juurikaan. Lääkkeet pakkaan aina käsimatkatavaroihin. Vain kerran tein virheen käsimatkatavsroita pakatessani. Juuri ostettu kasvovoidepurnukka jäi tulliin.

        Ei mua raivostuta yleensä mikään olen itseasiassa aika kesy, mutta kynäni on terävä.

        Jotkut iholle tunkijat ärsyttää sellaiset, jotka tekee tikusta asiaa tai ryhtyvät puolustusasianajajiksi niinkuin nyt täällä ei pärjäisi ite kukin omillaan.
        No, en minä juuri ketään täällä tunne muusta kuin nimimerkistä. Olen mato unohtamaan asioita, enkä muista nikkejä. Jos vielä nikit muuttuu putoan kelkasta. En näet juurikaan lue muiden ketjuja keskityn pääasiassa omiini.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ahaa!
        Menet siis Hollantiin ensin? Luulin sinun jo lentävän sinne Karibialle.

        Ensin Hollantiin. Puolenkuun jälkeen lennämme Amsterdamista Atlantaan ja sieltä Miamiin jne.


      • eppu2
        korppis kirjoitti:

        Ensin Hollantiin. Puolenkuun jälkeen lennämme Amsterdamista Atlantaan ja sieltä Miamiin jne.

        Milläs lennät? Finnair on 10:ski turvallisin yhtiö.
        Kaikkiaan on 50 firmaa, joita ei suositella.


      • eppu2 kirjoitti:

        Milläs lennät? Finnair on 10:ski turvallisin yhtiö.
        Kaikkiaan on 50 firmaa, joita ei suositella.

        Iltaa Eppu@ Finnairilla ja KLM:llä pääsääntöisesti. Jenkkilään ja takas KLM:llä.

        Pelkäsin kun tuo lakkoaalto alkoi nostaa päätänsä, että kuinka meidän käy, mutta ei kuinkaan. Seuraava seisakki lie perjantaina, joten se ei meihin vaikuta.

        Olimme Hollannissa kun se Islannin tulivuori savutti joku vuosi sitten. Tilanne oli ohi kun palasimme Suomeen.


      • korppis kirjoitti:

        Iltaa Eppu@ Finnairilla ja KLM:llä pääsääntöisesti. Jenkkilään ja takas KLM:llä.

        Pelkäsin kun tuo lakkoaalto alkoi nostaa päätänsä, että kuinka meidän käy, mutta ei kuinkaan. Seuraava seisakki lie perjantaina, joten se ei meihin vaikuta.

        Olimme Hollannissa kun se Islannin tulivuori savutti joku vuosi sitten. Tilanne oli ohi kun palasimme Suomeen.

        Tulkitsitkohan sinä oikein listaa? Ihmettelin Finnairin 10 tilaa. Vertailussahan luki, että 20 turvallisista lentoyhtiötä, joista ylivomaisin ykkönen on Quatas. Listalla se on merkitty vasta 14. ja Suomi 8. joten maat eivät lole paremuusjärjestyksessä vaan 20 turvalisimman maan listassa.


      • eppu2
        korppis kirjoitti:

        Tulkitsitkohan sinä oikein listaa? Ihmettelin Finnairin 10 tilaa. Vertailussahan luki, että 20 turvallisista lentoyhtiötä, joista ylivomaisin ykkönen on Quatas. Listalla se on merkitty vasta 14. ja Suomi 8. joten maat eivät lole paremuusjärjestyksessä vaan 20 turvalisimman maan listassa.

        Joo, luin huolimattomasti. Quatasin lisäksi 19 parasta oli aakkosjärjestyksessä, eikä paremmuusjärjestyksessä.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        No proble, laukku kiinni eikä lisäosaakaan tarvinnut ottaa käyttöön. Käsimatkatavaralaukku ei paljoa paina. Ennen läppäri vei siitä tilaa nyt tabletti ei juurikaan. Lääkkeet pakkaan aina käsimatkatavaroihin. Vain kerran tein virheen käsimatkatavsroita pakatessani. Juuri ostettu kasvovoidepurnukka jäi tulliin.

        Ei mua raivostuta yleensä mikään olen itseasiassa aika kesy, mutta kynäni on terävä.

        Jotkut iholle tunkijat ärsyttää sellaiset, jotka tekee tikusta asiaa tai ryhtyvät puolustusasianajajiksi niinkuin nyt täällä ei pärjäisi ite kukin omillaan.
        No, en minä juuri ketään täällä tunne muusta kuin nimimerkistä. Olen mato unohtamaan asioita, enkä muista nikkejä. Jos vielä nikit muuttuu putoan kelkasta. En näet juurikaan lue muiden ketjuja keskityn pääasiassa omiini.

        Laadukkaatkin työkalut ovat täysin hyödyttömiä, jos niitä ei osaa käyttää.


    • samakoulu

      Voi sinua kultapieni - ei siinä kartassasi näy aavistustakaan nykyisestä tilanteestasi! Miten olet tuohon ajautunutkin... et kait ihan omaa syytäsi :D. Mutta, onneksi olet kuin se mummo lumessa :D

      • Nyt kyllä olet lukenut ja ymmärtänyt väärin nykyisen elämäni kultaseni.

        Lumet jää kohta taakseni ja Karibian aurinko tulee hellimään.

        Kartattani loppuajatuksena.
        Kun olen eläkkeellä, pyrin olemaan onnellinen, harrastastan kuvataiteita. Viime vuonna opettelin keramiikan tekoa ja tänä talvena tein useita keramiikkaesinettä. Matkustelen maailmalla ja kierrän kulttuuritapahtumisissa.
        Mieheni on jo alkanut etsimään ensi talveksipakopaikkaa lumelta ja jäältä.😤

        Että sellainen muori, ei vielä mummo.


    • Myöhäisiltaa@

      Saunailtaterkut korvesta ❤ En valita.

      Miten teidän lauantai-illan suunnitelmat tai suunnitelemattomat jutskat ovat toteutuneet, menivätkö kartat persielleen vai so and so jotennii silleen? 😨

    • Hah, ei ollut mitään käsikirjoitusta tälle päivälle. Mutta pyykkituvassa on makaa vielä valkipyykki koneessa. Pitäis kai lähtee hoitaan ne kuivuriin.
      Euroviisujen viimestä karsintaa (andra chansen) katselin. Oikeet laulut voitti. Kohta finaali ja sitten voi kommentoida enemmän. Hyvä että se kaamee ulvoja Loreen päässyt loppukilpailuun :)

      • eppu2

        Siis pyykkituvassa on makaa? Kumpaa ne tekee?


      • eppu2 kirjoitti:

        Siis pyykkituvassa on makaa? Kumpaa ne tekee?

        hehe, ei enää kumpaakaan.Pyykit oli kuivurissa. Lakanat ja tyynyliinat on nyt viikattu (sain apua) ja tuotu sisään liinavaatekomeroon. Pyykkikoneessa ei ollutkaan mitään.
        Huomenna pesen loput kirjopyykistä ja tummista. Ei viitsi jättää niitä yön yli märäksi tai kuivuriin.
        Kellään muuten hyvää neuvoa miten sovitetut lakanat viikataan sievästi? (Siis aluslakanat missä on kuminauhat nurkissa)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        hehe, ei enää kumpaakaan.Pyykit oli kuivurissa. Lakanat ja tyynyliinat on nyt viikattu (sain apua) ja tuotu sisään liinavaatekomeroon. Pyykkikoneessa ei ollutkaan mitään.
        Huomenna pesen loput kirjopyykistä ja tummista. Ei viitsi jättää niitä yön yli märäksi tai kuivuriin.
        Kellään muuten hyvää neuvoa miten sovitetut lakanat viikataan sievästi? (Siis aluslakanat missä on kuminauhat nurkissa)

        Huomenta@
        En osaa antaa neuvoja koska minulla ei ole kuminauhalakanoita.

        Kaunista aurinkoista pakkasunnuntaiaamua sinne Dalajoen mutkaan täältä Korven mäeltä. Pyykit pesin viikolla ehkä vielä huomenna käyn alakerrassa yhden koneellisen pyöräyttämässä niin ei jää likaisia vaatteita nurkkiin.

        Tänään käymme vielä ostiksilla. Petze otti omasta autosta akkupiuhan irti, joten minun autolla ajellaan.

        Hapankorppuja ja ruisleipää tuliaiseksi Hollannin jälkikasvulle.

        Yritän pakata mukaan niin vähän kuin mahdollista, mutta kuten tiedät koko ajan löytyy jotain joka pitäisi ottaa mukaan.
        Kuten olen jo antanut ymmärtää organisoin asioita pitkälle eteenpäin joten luppoaikaa jää eikä kiire ahista.

        Taidan käydä kävelylenkilläkin kiertää kauniissa jokimaisemassamme 😊

        Hyvää pyykkipäivää.


      • korppis kirjoitti:

        Huomenta@
        En osaa antaa neuvoja koska minulla ei ole kuminauhalakanoita.

        Kaunista aurinkoista pakkasunnuntaiaamua sinne Dalajoen mutkaan täältä Korven mäeltä. Pyykit pesin viikolla ehkä vielä huomenna käyn alakerrassa yhden koneellisen pyöräyttämässä niin ei jää likaisia vaatteita nurkkiin.

        Tänään käymme vielä ostiksilla. Petze otti omasta autosta akkupiuhan irti, joten minun autolla ajellaan.

        Hapankorppuja ja ruisleipää tuliaiseksi Hollannin jälkikasvulle.

        Yritän pakata mukaan niin vähän kuin mahdollista, mutta kuten tiedät koko ajan löytyy jotain joka pitäisi ottaa mukaan.
        Kuten olen jo antanut ymmärtää organisoin asioita pitkälle eteenpäin joten luppoaikaa jää eikä kiire ahista.

        Taidan käydä kävelylenkilläkin kiertää kauniissa jokimaisemassamme 😊

        Hyvää pyykkipäivää.

        Kiitos vaan Sinulla lähestyy matkapäivä ja toivotan nyt sitten vain hyvää matkaa ja blogaa matkan varrelta; joka paikassa on nykyään ilmainen wi-fi ja tekstit ja kuvat kulkee. Minä aina matkapäivän aattona puran kaiiki laukut ja otan puolet pakatuista kamoista pois, lähinnä kenkiä ja jätän vai yhdet farkut. Matkustan sitten eniten tilaa vievät vaatteet päälläni....ja jos vienesim nahkasaappaani, niin ne menee jaloissa. Yritän jättää tilaa tuomisille, ostoksillekin ja lentoyhtiöiden säännöt pakaasista ovat nykyisin tiukat ja saidat.
        Mutta kyllähän sinä pakata osaat, minä vain kerroin omista paakkaamisistani :)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kiitos vaan Sinulla lähestyy matkapäivä ja toivotan nyt sitten vain hyvää matkaa ja blogaa matkan varrelta; joka paikassa on nykyään ilmainen wi-fi ja tekstit ja kuvat kulkee. Minä aina matkapäivän aattona puran kaiiki laukut ja otan puolet pakatuista kamoista pois, lähinnä kenkiä ja jätän vai yhdet farkut. Matkustan sitten eniten tilaa vievät vaatteet päälläni....ja jos vienesim nahkasaappaani, niin ne menee jaloissa. Yritän jättää tilaa tuomisille, ostoksillekin ja lentoyhtiöiden säännöt pakaasista ovat nykyisin tiukat ja saidat.
        Mutta kyllähän sinä pakata osaat, minä vain kerroin omista paakkaamisistani :)

        Sama tuntuu olevan tapasi pakata kuin itselläni.

        Koska menemme ensin Hollantiin on otettava villaistakin mukaan koska säät siellä ovat vielä koleat. Pakkaan uudestaan lomamatkan tarpeet Hollannissa.

        Sain juuri puhelun. Ensi kesän juhlani kutsukirjeet ovat tavoittaneet kutsutut ja ilmoittautumisia alkaa tippumaan.

        Elämän täynnä vauhtia, mikäpä hänessä, yritän levätä aurinkokannella. Saimme tarkan matkaohjelman. Harmi, emme rantaudu Kolumpiaan 😠

        Onhan sinulla Whatsapp?


      • henrjii
        korppis kirjoitti:

        Huomenta@
        En osaa antaa neuvoja koska minulla ei ole kuminauhalakanoita.

        Kaunista aurinkoista pakkasunnuntaiaamua sinne Dalajoen mutkaan täältä Korven mäeltä. Pyykit pesin viikolla ehkä vielä huomenna käyn alakerrassa yhden koneellisen pyöräyttämässä niin ei jää likaisia vaatteita nurkkiin.

        Tänään käymme vielä ostiksilla. Petze otti omasta autosta akkupiuhan irti, joten minun autolla ajellaan.

        Hapankorppuja ja ruisleipää tuliaiseksi Hollannin jälkikasvulle.

        Yritän pakata mukaan niin vähän kuin mahdollista, mutta kuten tiedät koko ajan löytyy jotain joka pitäisi ottaa mukaan.
        Kuten olen jo antanut ymmärtää organisoin asioita pitkälle eteenpäin joten luppoaikaa jää eikä kiire ahista.

        Taidan käydä kävelylenkilläkin kiertää kauniissa jokimaisemassamme 😊

        Hyvää pyykkipäivää.

        akunpiuhat irti? onko se joku kainuulainen tapa
        itse en kyllä menisi tekemään sitä


      • korppis kirjoitti:

        Sama tuntuu olevan tapasi pakata kuin itselläni.

        Koska menemme ensin Hollantiin on otettava villaistakin mukaan koska säät siellä ovat vielä koleat. Pakkaan uudestaan lomamatkan tarpeet Hollannissa.

        Sain juuri puhelun. Ensi kesän juhlani kutsukirjeet ovat tavoittaneet kutsutut ja ilmoittautumisia alkaa tippumaan.

        Elämän täynnä vauhtia, mikäpä hänessä, yritän levätä aurinkokannella. Saimme tarkan matkaohjelman. Harmi, emme rantaudu Kolumpiaan 😠

        Onhan sinulla Whatsapp?

        On whatsapp.
        Miksi ne jätti Cartagenan pois ohjelmasta? Useimmat risteilyalukset poikkeavat siellä; kaupunki lähes elää turismista. Mun Photobucket-webalbumissa on kuvia Cartagenasta ja sen ihanasta siirtomaa-ajan tunnelmasta, muurin sisällä olevasta vanhasta kaupungista, kukkaparvekkeista ja mukulakivikaduista.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        On whatsapp.
        Miksi ne jätti Cartagenan pois ohjelmasta? Useimmat risteilyalukset poikkeavat siellä; kaupunki lähes elää turismista. Mun Photobucket-webalbumissa on kuvia Cartagenasta ja sen ihanasta siirtomaa-ajan tunnelmasta, muurin sisällä olevasta vanhasta kaupungista, kukkaparvekkeista ja mukulakivikaduista.

        Ihmettelin muutosta. Toivotaan, että Gartagenan pois jäänti olisi virheellinen tieto. 😨 Olen tietty pettynyt muutokseen. Olisiko niin, että Panamamassa pyöritään pitempään.


      • henrjii kirjoitti:

        akunpiuhat irti? onko se joku kainuulainen tapa
        itse en kyllä menisi tekemään sitä

        Jos auto jää seisomaan autotalliin kahdeksi kuukaudeksi ohjeistetaan irroittamaan miinusjohto akusta muuten akku tyhjenee seisonta aikana. Minulle kävi yhtenä keväänä myös niin vanhalla autollani ja piti kutsua apua auton käynnistykseen.


    • Elämän-kerrat eivät ole enää kiinnostavia tämän-ikäisille.
      Ne kuin kertovat aina ja vain sitä samaa mitä itsekin on kokenut.
      -
      Siksi popparit ovat alkaneet kirjoittaa jo nuorena.
      Kakaroilla on vielä kiinnostus voimissaan ja kuumissaan.
      -
      MIksi ystäväni korppis ja Paloma ovat alkaneet...
      en ymmärrä ollenkaan.
      Ihan varmaan heidänkin muinaiset seikkailijansa ovat jo vanhoja kääkkiä.

      H.

      • Jos sinua haittaa meidän Paloman ja minun kaveruus se kertoo kahdesta aikuisesta naisesta, joiden välillä asiat riitelee ei ihmiset.

        Vittuilu on ihan eriasia keskusteluissa kuin asiasta erimieltä oleminen.

        Olet varmaan huomannut mitä tapahtuu kun lähtee kirjoitusten insiroimana puolustamaan tuntemattomia ihmisiä omien käsityksien innoitamana. Siinä alkaa ikäänkuin seuraamaan väärää polkua ja edessä on loppumaton väärin ymmärretyn kiukutelu ja viimeisiin lauseisiin kirjoitettu vittuilu.


      • Sinä puhu vain itsestäsi.
        Mä tykkään lukea elämänkertoja, blogeja, keskustelua, chattailla. Katsella valokuvia. Vaihtaa mielipiteitä.
        Mua rassaa enemmän noi tollaset jonninjoutavat sanoilla kikkailut joilla ei kuitenkaan halua tai ei pysty kommunikoimaan mitään paitsi omaa tärkeyttään.
        EOC


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Sinä puhu vain itsestäsi.
        Mä tykkään lukea elämänkertoja, blogeja, keskustelua, chattailla. Katsella valokuvia. Vaihtaa mielipiteitä.
        Mua rassaa enemmän noi tollaset jonninjoutavat sanoilla kikkailut joilla ei kuitenkaan halua tai ei pysty kommunikoimaan mitään paitsi omaa tärkeyttään.
        EOC

        Tää edellinen oli hunkszille.


      • korppis kirjoitti:

        Jos sinua haittaa meidän Paloman ja minun kaveruus se kertoo kahdesta aikuisesta naisesta, joiden välillä asiat riitelee ei ihmiset.

        Vittuilu on ihan eriasia keskusteluissa kuin asiasta erimieltä oleminen.

        Olet varmaan huomannut mitä tapahtuu kun lähtee kirjoitusten insiroimana puolustamaan tuntemattomia ihmisiä omien käsityksien innoitamana. Siinä alkaa ikäänkuin seuraamaan väärää polkua ja edessä on loppumaton väärin ymmärretyn kiukutelu ja viimeisiin lauseisiin kirjoitettu vittuilu.

        "korppis"

        Mikään ei sitten ole muuttunut vieläkään.
        Miksikään.
        Ole vaan Paloman kanssa kaveri.
        Minäkin olen.
        Tosin olen kuin kiusaava naapurin-poika.
        Paloma minun letti-pääni :)
        -
        Mitä tulee tuohon V-sanaan, niin siinä on myöskin hyvät puolensa.
        Se ilmaisee kiinnostuksen asteen.
        Se ei koskaan ole köykänen hymähdys.

        yst.

        H.


    • Kotimaan lennolla Korvesta Helsinkiin teimme välilaskun Jyväskylään mikä tarkoitti sitä, että lento kesti lähes yhtä kauan kuin Helsingistä Amsterdamiin.

      Terveiset lumettomasta Heemstedestä. 🤗

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      182
      3525
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2862
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2702
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      39
      2193
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2007
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1637
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1605
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1548
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1419
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1311
    Aihe