mielikki.mummo

mielikki.mummo profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Liittynyt 10v sitten
16 aloitusta · 3291 kommenttia
En+juuri+mieti+ikääni,+minkäänlaista+kriisiä+en+ole+juuri+pannut+merkille.+Oli+minulla+ikäkriisi+nelikymppisenä,+ajattelin+että+kohta+on+elämä+ohi,+ainakin+sellainen+elämä+josta+voi+nauttia.+Nyt+ajattelen+huvittuneena+silloista+itseäni,+olen+elänyt+elämäni+parhaat+ajat+paljon+yli+nelikymppisenä.+En+voi+vieläkään+valittaa.+Silti+tiedän+että+aikaa+on+kulunut,+kyllä+eletyt+vuodet+tuntuu+tavalla+tai+toisella.+Käy+sääliksi+ihmisiä+jotka+yrittävät+kynsin+hampain+pitää+yllä+nuoruuden+illuusiota.+Joillekin+iskee+mahdoton+kuntoiluvimma,+on+sellaisia+jotka+turvautuvat+kirurgin+apuun.+Moni+mies+tuupertuu+lenkkipolulle+kun+kylmiltään+alkaa+kovan+rääkin+huomattuaan+että+peilikuva+ei+ole+enää+kolmekymppisen.+Liika+meikkaaminenkin+vanhentaa,+vaikka+tarkoitus+on+ihan+päinvastainen.+Näkee+että+olen+funtsinut+näitä+asioita,+olisikohan+sittenkin+jonkinlaista+ikäkriisiä++:)
Kiitos+samoin+Arvo.
Olen+samaa+mieltä.
Nyt+on+kaikki+valmiina,+tyttären+perhe+tulee+vasta+huomenna+kun+oli+työkiireitä+vielä+joulun+allakin.Vaikka+olen+sanonut+että+otan+rauhallisesti+jouluvalmistelut+niin+kiirettä+vain+on+pitänyt,+olen+ollut+aika+kypsä+nukkumaan+viime+aikoina.Taidan+olla+hitaampi+vai+mistähän+johtuu,+väsyn+herkemmin+sen+olen+ainakin+huomannut.Kinkku+on+paistettu,+samoin+muut+jouluruuat+odottavat+syöjiään.Kissakin+sairastui+vielä+kesken+kiireitten.+Juoksi+jatkuvasti+hiekkalaatikolla,+pissa+oli+välillä+vähän+veristä.Onneksi+meidän+ihana+eläinlääkärimme+otti+Kaisa-katin+hoitaakseen.+Sai+samalla++kaikki+rokotukset+ym.+Kissa+on+vieläkin+nuupallaan,+nukutus+varmaan+vaikuttaa.Ei+tässä+muuta+kuin+alan+kuuntelemaan+äänikirjaa,+tai+luen+Paloman+kirjan+loppuun.+En+ole+kerinnyt+syventyä+kirjaan+pitkäksi+aikaa+kerrallaan,+on+mielenkiintoinen,+hän+on+saanut+elää+vaiherikkaan+elämän.+Mietin+lukiessani+että+olisikohan+minusta+ollut+noihin+olosuhteisiin.+Kolumbia+on+kuitenkin+jo+ilmastoltaan+hyvin+erilainen+maa,+kuuma+ilmasto+ei+sovi+minulle,+olen+sen+huomannut+matkoiltani.+Kun+tulin+päiväntasajalta+Etelä-Amerikasta,+missä+oli+kostea+kuuma+ilmasto,+tänne+suomeen+Marras-joulukuun+vaihteessa+niin+hengitin+oikein+syvään+ihanan+raikasta+ilmaamme.+Nautin+jopa+loskasta+ja+räntäsateesta.Vaiherikas+on+elämäni+myös+ollut,+mutta+hyvin+erilainen.+Ihanaa+nähdä+Hesalaisia+,+on+jo+pari+kuukautta+kun+viimeksi+kävivät.Täällä+on+pakkasta+15-20+astetta,+kai+se+vähän+lauhtuu+jouluksi.Lämpimin+jouluisin+ajatuksin+Mielikki+ja+Kaisa-Katti